Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2013-05-08 do 2021-03-01
Wersja archiwalna od 2013-05-08 do 2021-03-01
archiwalny
Alerty
ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) NR 396/2013
z dnia 30 kwietnia 2013 r.
zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1014/2010 w odniesieniu do pewnych wymogów dotyczących monitorowania emisji CO2 z nowych samochodów osobowych
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych (1), w szczególności jego art. 8 ust. 9 akapit pierwszy,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Na podstawie doświadczeń z monitorowaniem emisji CO2 z nowych samochodów osobowych w 2010 i 2011 r., wprowadzono zmiany do załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009, aby uprościć gromadzenie odpowiednich danych i zapewnić producentom środki umożliwiające skuteczną weryfikację tych danych.
(2) Aby zapewnić spójne podejście do monitorowania emisji CO2, należy dostosować rozporządzenie Komisji (UE) nr 1014/2010 z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (2) do zmian wprowadzonych w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.
(3) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) nr 1014/2010.
(4) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Zmian Klimatu,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
W rozporządzeniu (UE) nr 1014/2010 wprowadza się następujące zmiany:
1) art. 3 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„ 7. Jeżeli pojazd jest wyposażony w rozstawy kół osi o różnych szerokościach, państwo członkowskie zgłasza największą szerokość rozstawu osi w ramach parametrów »Rozstaw kół oś kierowana« lub »Rozstaw kół druga oś« w danych szczegółowych dotyczących monitorowania.” ;
2) art. 5 otrzymuje brzmienie:
„ Artykuł 5
Opracowanie danych przez państwa członkowskie
Uzupełniając dane szczegółowe dotyczące monitorowania, państwa członkowskie uwzględniają:
a) dla każdego pojazdu, którego indywidualny poziom emisji CO2 wynosi mniej niż 50 g CO2/km – liczbę pojazdów zarejestrowanych bez stosowania mnożników określonych w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009;
b) dla każdego pojazdu, który może być napędzany paliwem etanolowym (E85) – indywidualny poziom emisji CO2 bez stosowania 5 % zmniejszenia poziomu emisji CO2 przyznanego takim pojazdom zgodnie z art. 6 rozporządzenia (WE) nr 443/2009;
c) dla każdego pojazdu, który jest wyposażony w technologie innowacyjne – indywidualny poziom emisji CO2 bez uwzględniania zmniejszenia poziomu emisji CO2 osiągniętego dzięki zastosowaniu technologii innowacyjnych, przyznanego zgodnie z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.
Dane szczegółowe dotyczące monitorowania zgłasza się z dokładnością określoną w tabeli w załączniku II do niniejszego rozporządzenia.” ;
3) art. 7 otrzymuje brzmienie:
„ Artykuł 7
Pojazdy nieobjęte homologacją typu WE
1. Jeżeli samochody osobowe podlegają krajowej homologacji typu w odniesieniu do pojazdów produkowanych w małych seriach zgodnie z art. 23 dyrektywy 2007/46/WE lub dopuszczeniu indywidualnemu zgodnie z art. 24 tej dyrektywy, państwa członkowskie powiadamiają Komisję o odpowiednich liczbach takich samochodów zarejestrowanych na swoim terytorium, jak określono w pierwszej tabeli w części C załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.
2. Państwa członkowskie mogą uzupełnić dane szczegółowe dotyczące monitorowania odnośnie do pojazdów, o których mowa w ust. 1, i w takim przypadku zamiast nazwy producenta stosują następujące określenia:
a) »AA-IVA« w przypadku zgłaszania typów pojazdów objętych dopuszczeniem indywidualnym;
b) »AA-NSS« w przypadku zgłaszania typów pojazdów objętych krajową homologacją typu w odniesieniu do pojazdów produkowanych w małych seriach.”;
4) załączniki I i II do rozporządzenia (UE) nr 1014/2010 zastępuje się tekstem znajdującym się w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie siódmego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 30 kwietnia 2013 r.
ZAŁĄCZNIK
„ZAŁĄCZNIK I
Źródła danych
Parametr | Świadectwo zgodności (część I, w stosownych przypadkach wzór A1, A2 lub B w załączniku IX do dyrektywy 2007/46/WE) | Dokumentacja homologacji typu (dyrektywa 2007/46/WE) |
Producent | Sekcja 0.5 | Załącznik III część I sekcja 0.5 |
Numer homologacji typu i jego rozszerzenie | Sekcja 0.10 | Świadectwo homologacji typu określone w załączniku VI |
Typ | Sekcja 0.2 | Załącznik III część I sekcja 0.2 |
Wariant | Sekcja 0.2 | Załącznik III część II |
Wersja | Sekcja 0.2 | Załącznik III część II |
Marka | Sekcja 0.1 | Załącznik III część I sekcja 0.1 |
Nazwa handlowa | Sekcja 0.2.1 | Załącznik III część I sekcja 0.2.1 |
Kategoria homologacji typu pojazdu | Sekcja 0.4 | Załącznik III część I sekcja 0.4 |
Masa (w kg) | Sekcja 13 | Załącznik III część I sekcja 2.6 (1) |
Indywidualny poziom emisji CO2 (w g/km) (2) | Sekcja 49.1 | Załącznik VIII sekcja 3 |
Rozstaw osi (w mm) | Sekcja 4 | Załącznik III część I sekcja 2.1 (1) |
Rozstaw kół oś kierowana – druga oś (mm) | Sekcja 30 | Załącznik III część I sekcja 2.3.1 oraz 2.3.2 (3) |
Rodzaj paliwa | Sekcja 26 (lub 23) | Załącznik III część I sekcja 3.2.2.1 |
Rodzaj zasilania | Sekcja 26.1 (lub 23.1) | Załącznik III część I sekcja 3.2.2.4 |
Pojemność silnika (cm3) | Sekcja 25 | Załącznik III część I sekcja 3.2.1.3 |
Zużycie energii elektrycznej (w Wh/km) | Sekcja 49.2 |
|
(1) Zgodnie z art. 3 ust. 8 niniejszego rozporządzenia. (2) Zgodnie z art. 3 ust. 4 niniejszego rozporządzenia. (3) Zgodnie z art. 3 ust. 7 i 8 niniejszego rozporządzenia. |
ZAŁĄCZNIK II
Tabela dokładności danych
Wymagana dokładność danych szczegółowych dotyczących monitorowania, które należy zgłosić zgodnie z art. 2:
CO2 (w g/km) | Liczba całkowita |
Masa (w kg) | Liczba całkowita |
Rozstaw osi (w mm) | Liczba całkowita |
Rozstaw kół oś kierowana – druga oś (mm) | Liczba całkowita |
Zmniejszenie poziomu emisji dzięki technologii innowacyjnej (w g/km) | Zaokrąglone do najbliższego miejsca po przecinku” |