Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2013-04-29
Wersja aktualna od 2013-04-29
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 317/2013
z dnia 8 kwietnia 2013 r.
zmieniające załączniki do rozporządzeń (WE) nr 1983/2003, (WE) nr 1738/2005, (WE) nr 698/2006, (WE) nr 377/2008 i (UE) nr 823/2010 w odniesieniu do Międzynarodowej Standardowej Klasyfikacji Kształcenia
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1177/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 czerwca 2003 r. dotyczące statystyk Wspólnoty w sprawie dochodów i warunków życia (EU-SILC) (1), w szczególności jego art. 15,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 530/1999 z dnia 9 marca 1999 r. dotyczące statystyk strukturalnych odnoszących się do zarobków i kosztów pracy (2), w szczególności jego art. 11,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 z dnia 9 marca 1998 r. w sprawie organizacji badania reprezentacyjnego dotyczącego siły roboczej we Wspólnocie (3), w szczególności jego art. 4,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 452/2008 z dnia 23 kwietnia 2008 r. dotyczące tworzenia i rozwoju statystyk z dziedziny edukacji i uczenia się przez całe życie (4), w szczególności jego art. 6 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Wprowadzenie uaktualnionego systemu klasyfikacji jest głównym elementem trwających starań Komisji na rzecz utrzymania adekwatności statystyki europejskiej poprzez uwzględnienie nowych rozwiązań i zmian w dziedzinie edukacji.
(2) Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Oświaty, Nauki i Kultury (UNESCO) wprowadziła zmiany do stosowanej dotychczas wersji Międzynarodowej Standardowej Klasyfikacji Kształcenia (ISCED) – ISCED 1997 w celu zagwarantowania spójności z kierunkami rozwoju polityk i struktur kształcenia i szkolenia.
(3) W celu zagwarantowania międzynarodowej porównywalności statystyk w dziedzinie edukacji niezbędne jest stosowanie przez państwa członkowskie oraz instytucje Unii Europejskiej klasyfikacji w dziedzinie edukacji spójnej ze zmienioną Międzynarodową Standardową Klasyfikacją Kształcenia 2011 (zwaną dalej „ISCED 2011” ), która została przyjęta przez państwa członkowskie UNESCO na 36. Konferencji Generalnej UNESCO w listopadzie 2011 r.
(4) Ze względu na ustanowienie zmienionej Międzynarodowej Standardowej Klasyfikacji Kształcenia niezbędna jest modyfikacja różnych odniesień do ISCED, ISCED 97 i ISCED 1997, a także wprowadzenie zmian do szeregu istotnych instrumentów.
(5) Niezbędne jest zatem wprowadzenie odpowiednich zmian do następujących rozporządzeń: rozporządzenia Komisji (WE) nr 1983/2003 z dnia 7 listopada 2003 r. wykonującego rozporządzenie (WE) nr 1177/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące statystyk Wspólnoty w sprawie dochodów i warunków życia (EU-SILC) w zakresie wykazu pierwotnych zmiennych docelowych (5); rozporządzenia Komisji (WE) nr 1738/2005 z dnia 21 października 2005 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 1916/2000 w odniesieniu do definicji i przekazania informacji o strukturze zarobków (6); rozporządzenia Komisji (WE) nr 698/2006 z dnia 5 maja 2006 r. wykonującego rozporządzenie Rady (WE) nr 530/1999 w zakresie oceny jakości statystyk strukturalnych dotyczących kosztów pracy i zarobków (7); rozporządzenia Komisji (WE) nr 377/2008 z dnia 25 kwietnia 2008 r. wykonującego rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 w sprawie organizacji badania prób losowych dotyczącego siły roboczej we Wspólnocie w odniesieniu do kodowania, które należy stosować w celu przesyłania danych, począwszy od 2009 r., wykorzystania prób cząstkowych do gromadzenia danych dotyczących zmiennych strukturalnych oraz określenia kwartałów referencyjnych (8); rozporządzenia Komisji (UE) nr 823/2010 z dnia 17 września 2010 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 452/2008 dotyczącego tworzenia i rozwoju statystyk z dziedziny edukacji i uczenia się przez całe życie, w odniesieniu do statystyk dotyczących udziału dorosłych w procesie uczenia się przez całe życie (9).
(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Europejskiego Systemu Statystycznego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Zmiana rozporządzenia (WE) nr 1983/2003
Przypis 19 w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 1983/2003 otrzymuje brzmienie:
„ISCED 2011: Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia 2011.”.
Artykuł 2
Zmiana rozporządzenia (WE) nr 1738/2005
W rozporządzeniu (WE) nr 1738/2005 wprowadza się następujące zmiany:
1) wyrażenie „ISCED 97” zastępuje się wyrażeniem „ISCED 2011” w całym tekście załączników;
2) zmienna 2.5 w załączniku I otrzymuje brzmienie:
„Poziom wykształcenia (ISCED 2011)”;
3) zmienna 2.5 w załączniku II otrzymuje brzmienie:
„Poziom wykształcenia (ISCED 2011)
Zmienna dotyczy najwyższego poziomu kształcenia ukończonego przez pracownika z wynikiem pozytywnym, zgodnie z Międzynarodową Standardową Klasyfikacją Kształcenia, wersja z 2011 r. (ISCED 2011). Wyrażenie »poziom ukończony z wynikiem pozytywnym« musi być związane z uzyskaniem certyfikatu lub dyplomu, o ile istnieje certyfikacja. W przypadkach gdy nie ma certyfikacji, ukończenie z wynikiem pozytywnym musi się wiązać z pełnym uczestnictwem.
Grupy kodów, które należy stosować, są określone w przepisach wykonawczych badania SES.”.
Artykuł 3
Zmiana rozporządzenia (WE) nr 698/2006
W rozporządzeniu (WE) nr 698/2006 wprowadza się następujące zmiany:
W załączniku w sekcji 2.1 pkt 2 odniesienie do „poziomu wykształcenia (ISCED 0 do 6)” zastępuje się wyrażeniem „poziom wykształcenia (ISCED 2011 poziomy 0 do 8)”.
Artykuł 4
Zmiana rozporządzenia (WE) nr 377/2008
W rozporządzeniu (WE) nr 377/2008 wprowadza się następujące zmiany:
W załączniku III wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem I do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 5
Zmiana rozporządzenia (UE) nr 823/2010
W rozporządzeniu (UE) nr 823/2010 wprowadza się następujące zmiany:
W załącznikach I i II wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem II do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 6
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie stosuje się od roku referencyjnego rozpoczynającego się dnia 1 stycznia 2014 r.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 8 kwietnia 2013 r.
| W imieniu Komisji |
José Manuel BARROSO | |
Przewodniczący |
(1) Dz.U. L 165 z 3.7.2003, s. 1.
(2) Dz.U. L 63 z 12.3.1999, s. 10.
(3) Dz.U. L 77 z 14.3.1998, s. 3.
(4) Dz.U. L 145 z 4.6.2008, s. 227.
(5) Dz.U. L 298 z 17.11.2003, s. 34.
(6) Dz.U. L 279 z 22.10.2005, s. 32.
(7) Dz.U. L 121 z 6.5.2006, s. 30.
ZAŁĄCZNIK I
Zmiana rozporządzenia (WE) nr 377/2008
1. W załączniku III instrukcje dotyczące kodowania zmiennych „HATLEVEL” , „HATFIELD” i „HATYEAR” otrzymują brzmienie:
Nazwa | Kolumna | Okresowość | Kod | Wyszczególnienie | Filtr/Uwagi |
„HATLEVEL | 197/199 | KWARTALNIE |
| Poziom wykształcenia (1) | Wszyscy w wieku lat 15 lub starsi |
|
| 000 | Brak formalnego wykształcenia lub poniżej ISCED 1 | ||
|
|
| 100 | ISCED 1 |
|
|
|
| 200 | ISCED 2 (włącznie z programami ISCED 3 krótszymi niż 2 lata) |
|
|
|
| 302 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, sekwencyjny (tj. daje dostęp wyłącznie do następnego programu ISCED 3) |
|
|
|
| 303 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, końcowy lub dający dostęp wyłącznie do ISCED 4) |
|
|
|
| 304 | ISCED 3 z dostępem do ISCED 5, 6 lub 7 |
|
|
|
| 300 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, bez możliwości rozróżnienia dostępu do innych poziomów ISCED |
|
|
|
| 400 | ISCED 4 |
|
|
|
| 500 | ISCED 5 |
|
|
|
| 600 | ISCED 6 |
|
|
|
| 700 | ISCED 7 |
|
|
|
| 800 | ISCED 8 |
|
|
|
| 999 | Nie dotyczy (dziecko poniżej 15 roku życia) |
|
|
|
| puste | Brak odpowiedzi |
|
HATYEAR | 200/203 | ROCZNIE |
| Rok ukończenia tego poziomu z wynikiem pozytywnym | HATLEVEL = 100–800 |
|
|
|
| Wpisać 4 cyfry roku, w którym najwyższy poziom kształcenia został ukończony z wynikiem pozytywnym |
|
|
|
| 9999 | Nie dotyczy (HATLEVEL ≠ 100 do 800) |
|
|
|
| puste | Brak odpowiedzi |
|
HATVOC | 204 | KWARTALNIE |
| Rodzaj tego poziomu | HATLEVEL = 300 do 400 oraz |
|
|
| 1 | Ogólny | (15 ≤ WIEK ≤ 34 lub |
|
|
| 2 | Zawodowy | (WIEK > 34 i REFYEAR – HATYEAR ≤ 15)) |
|
|
| 9 | Nie dotyczy (HATLEVEL ≠ 300 do 400 lub (WIEK > 34 i REFYEAR – HATYEAR > 15)) |
|
|
|
| puste | Brak odpowiedzi |
|
HATFIELD | 205/208 | ROCZNIE |
| Dziedzina tego poziomu | HATLEVEL = 300 do 800 oraz |
|
|
| 0000– 9998 | Poziom 1 klasyfikacji dziedzin kształcenia i szkolenia (2) | (15 ≤ WIEK ≤ 34 lub |
|
|
| 9999 | Nie dotyczy (HATLEVEL ≠ 300 do 800 lub (WIEK > 34 i REFYEAR – HATYEAR > 15)) | (WIEK > 34 i REFYEAR – HATYEAR ≤ 15)) |
|
|
| puste | Brak odpowiedzi |
|
(1) Najwyższy poziom kształcenia ukończony z wynikiem pozytywnym, zgodnie z definicją ISCED 2011, kodowanie na podstawie przyporządkowań ISCED, które mają zostać przedstawione Eurostatowi. (2) Lub podpodziały klasyfikacji dziedzin kształcenia i szkolenia.” |
2. W załączniku III zmienna „EDUCFILD” i instrukcje dotyczące kodowania zmiennej „EDUCLEVL” otrzymują brzmienie:
Nazwa | Kolumna | Okresowość | Kod | Wyszczególnienie | Filtr/Uwagi |
„EDUCLEVL | 209 | KWARTALNIE |
| Poziom tego kształcenia (1) | EDUCSTAT = 1 lub 3 |
|
| 1 | ISCED 1 |
| |
|
|
| 2 | ISCED 2 |
|
|
|
| 3 | ISCED 3 |
|
|
|
| 4 | ISCED 4 |
|
|
|
| 5 | ISCED 5 |
|
|
|
| 6 | ISCED 6 |
|
|
|
| 7 | ISCED 7 |
|
|
|
| 8 | ISCED 8 |
|
|
|
| 9 | Nie dotyczy (EDUCSTAT ≠ 1 lub 3) |
|
|
|
| puste | Brak odpowiedzi |
|
EDUCVOC | 210 | KWARTALNIE |
| Rodzaj tego kształcenia | EDUCLEVL = 3 do 4 |
|
| 1 | Ogólne |
| |
|
|
| 2 | Zawodowe |
|
|
|
| 9 | Nie dotyczy (EDUCLEVL ≠ 3 do 4) |
|
|
|
| puste | Brak odpowiedzi |
|
(1) Kodowanie na podstawie przyporządkowań ISCED, które mają zostać przedstawione Eurostatowi.” |
ZAŁĄCZNIK II
Zmiana rozporządzenia (UE) nr 823/2010
1. W załączniku I instrukcje dotyczące kodowania zmiennych „HATLEVEL” , „HATFIELD”, „HATYEAR”, „HATVOC”, „HATOTHER”, „HATOTHER_LEVEL”, „HATOTHER_ VOC”, „HATOTHER_FIELD”, „HATCOMP” i „ HATCOMPHIGH” otrzymują brzmienie:
Nazwa i status zmiennej | Kod | Wyszczególnienie | Filtr |
„HATLEVEL |
| POZIOM WYKSZTAŁCENIA
(Najwyższy poziom kształcenia ukończony z wynikiem pozytywnym, jak określono w ISCED 2011, kodowanie na podstawie przyporządkowań ISCED, które mają zostać przedstawione Eurostatowi) | Wszyscy |
| 000 | Brak formalnego wykształcenia lub poniżej ISCED 1 |
|
| 100 | ISCED 1 |
|
| 200 | ISCED 2 (włącznie z programami ISCED 3 krótszymi niż 2 lata) |
|
| 302 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, sekwencyjny (tj. daje dostęp wyłącznie do następnego programu ISCED 3) |
|
| 303 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, końcowy lub dający dostęp wyłącznie do ISCED 4 |
|
| 304 | ISCED 3 z dostępem do ISCED 5, 6 lub 7 |
|
| 300 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, bez możliwości rozróżnienia dostępu do innych poziomów ISCED |
|
| 400 | ISCED 4 |
|
| 500 | ISCED 5 |
|
| 600 | ISCED 6 |
|
| 700 | ISCED 7 |
|
| 800 | ISCED 8 |
|
| – 1 | Brak odpowiedzi |
|
HATFIELD |
| DZIEDZINA NAJWYŻSZEGO UKOŃCZONEGO Z WYNIKIEM POZYTYWNYM POZIOMU KSZTAŁCENIA | HATLEVEL = 300 do 800 |
0000– 9998 | Poziom 1 klasyfikacji dziedzin kształcenia i szkolenia (1)
(1) lub podpodziały klasyfikacji dziedzin kształcenia i szkolenia, szczegółowe informacje w podręczniku dotyczącym badań edukacji dorosłych, o którym mowa w art. 6 | ||
| – 1 | Brak odpowiedzi |
|
| – 2 | Nie dotyczy (HATLEVEL ≠ 300 do 800) |
|
HATYEAR |
| ROK, W KTÓRYM NAJWYŻSZY POZIOM KSZTAŁCENIA ZOSTAŁ UKOŃCZONY Z WYNIKIEM POZYTYWNYM | HATLEVEL ≠ 000, – 1 |
| 4 cyfry | Wpisać cztery cyfry roku, w którym najwyższy poziom kształcenia lub szkolenia został ukończony z wynikiem pozytywnym |
|
| – 1 | Brak odpowiedzi |
|
| – 2 | Nie dotyczy (HATLEVEL = 000, –1) |
|
HATVOC |
| RODZAJ NAJWYŻSZEGO UKOŃCZONEGO Z WYNIKIEM POZYTYWNYM POZIOMU KSZTAŁCENIA | HATLEVEL = 300 do 400 i (REFYEAR – HATYEAR) ≤ 20 |
| 1 | Kształcenie ogólne |
|
| 2 | Kształcenie zawodowe |
|
| – 1 | Brak odpowiedzi |
|
| – 2 | Nie dotyczy (HATLEVEL ≠ 300 do 400 lub (REFYEAR – HATYEAR) > 20 |
|
HATOTHER (nieobowiązkowo) |
| INNE FORMALNE KSZTAŁCENIE LUB SZKOLENIE UKOŃCZONE Z WYNIKIEM POZYTYWNYM W INNEJ DZIEDZINIE NIŻ »HATLEVEL« | HATLEVEL = 300 do 800 i (REFYEAR – HATYEAR) ≤ 20 |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie |
|
| – 1 | Brak odpowiedzi |
|
| – 2 | Nie dotyczy (HATLEVEL ≠ 300 do 800 lub (REFYEAR – HATYEAR) > 20 |
|
HATOTHER_ LEVEL (nieobowiązkowo) |
| Poziom formalnego programu kształcenia | HATOTHER = 1 |
| 300– 800 | Kod jak w przypadku HATLEVEL |
|
| – 1 | Brak odpowiedzi |
|
| – 2 | Nie dotyczy (HATOTHER ≠ 1) |
|
HATOTHER_ VOC (nieobowiązkowo) |
| Rodzaj formalnego programu kształcenia | HATOTHER = 1 i HATOTHER_LEVEL = 300 do 400 |
| 1–2 | Kod jak w przypadku HATVOC |
|
| – 1 | Brak odpowiedzi |
|
| – 2 | Nie dotyczy (HATOTHER ≠ 1 lub HATOTHER_LEVEL ≠ 300 do 400) |
|
HATOTHER_ FIELD (nieobowiązkowo) |
| Dziedzina formalnego programu kształcenia | HATOTHER = 1 i HATOTHER_LEVEL = 300 do 800 |
| 0000– 9998 | Kod jak w przypadku HATFIELD |
|
| – 1 | Brak odpowiedzi |
|
| – 2 | Nie dotyczy (HATOTHER ≠ 1 lub HATOTHER_LEVEL ≠ 300 do 800) |
|
HATCOMP (nieobowiązkowo) |
| PODJĘTO PROCEDURĘ UZNANIA UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJI | Wszyscy |
| 1 | Tak, otrzymano świadectwo |
|
| 2 | Tak, procedura w toku |
|
| 3 | Nie |
|
| – 1 | Brak odpowiedzi |
|
HATCOMPHIGH (nieobowiązkowo) |
| UZNANIE UMIEJĘTNOŚCI i KOMPETENCJI UMOŻLIWIA PODJĘCIE wyższego formalnego programu kształcenia niż poziom wymieniony w ramach »HATLEVEL« | HATCOMP = 1, 2 i HATLEVEL ≠ 000, –1 |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie |
|
| – 1 | Brak odpowiedzi |
|
| – 2 | Nie dotyczy (HATCOMP ≠ 1, 2 lub HATLEVEL = 000, –1)” |
|
2. W załączniku I instrukcje dotyczące kodowania zmiennych „DROPHIGH”, „DROPLEVEL” i „ DROPVOC” otrzymują brzmienie:
Nazwa i status zmiennej | Kod | Wyszczególnienie | Filtr |
„DROPHIGH |
| FORMALNE kształcenie PRZERWANE na wyższym poziomie niż wymieniony w ramach »HATLEVEL«, lecz NIEUKOŃCZONE | HATLEVEL ≠ 000, –1 i (REFYEAR – HATYEAR) ≤ 20 |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie |
|
| – 1 | Brak odpowiedzi |
|
| – 2 | Nie dotyczy (HATLEVEL = 000, –1 lub (REFYEAR – HATYEAR) > 20) |
|
DROPLEVEL |
| Poziom nieukończonego FORMALNEGO kształcenia (jak określono w ISCED 2011) | DROPHIGH = 1 |
| 200 | ISCED 2 (włącznie z programami ISCED 3 krótszymi niż 2 lata) |
|
| 302 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, sekwencyjny (tj. daje dostęp wyłącznie do następnego programu ISCED 3) |
|
| 303 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, końcowy lub dający dostęp wyłącznie do ISCED 4) |
|
| 304 | ISCED 3 z dostępem do ISCED 5, 6 lub 7 |
|
| 300 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, bez możliwości rozróżnienia dostępu do innych poziomów ISCED |
|
| 400 | ISCED 4 |
|
| 500 | ISCED 5 |
|
| 600 | ISCED 6 |
|
| 700 | ISCED 7 |
|
| 800 | ISCED 8 |
|
| – 1 | Brak odpowiedzi |
|
| – 2 | Nie dotyczy (DROPHIGH ≠ 1) |
|
DROPVOC (nieobowiązkowo) |
| Rodzaj nieukończonego FORMALNEGO kształcenia | DROPLEVEL = 300 do 400 i (REFYEAR – HATYEAR) ≤ 20 |
| 1 | Kształcenie ogólne |
|
| 2 | Kształcenie zawodowe |
|
| – 1 | Brak odpowiedzi |
|
| – 2 | Nie dotyczy (DROPLEVEL ≠ 300 do 400 lub (REFYEAR – HATYEAR) > 20” |
|
3. W załączniku I instrukcje dotyczące kodowania zmiennych „FEDLEVEL”, „ FEDFIELD” i „FEDVOC” otrzymują brzmienie:
Nazwa i status zmiennej | Kod | Wyszczególnienie | Filtr |
„FEDLEVEL |
| Poziom ostatnich FORMALNYCH działań edukacyjnych (jak określono w ISCED 2011) | FEDNUM ≥ 1 |
| 100 | ISCED 1 |
|
| 200 | ISCED 2 (włącznie z programami ISCED 3 krótszymi niż 2 lata) |
|
| 302 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, sekwencyjny (tj. daje dostęp wyłącznie do następnego programu ISCED 3) |
|
| 303 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, końcowy lub dający dostęp wyłącznie do ISCED 4) |
|
| 304 | ISCED 3 z dostępem do ISCED 5, 6 lub 7 |
|
| 300 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, bez możliwości rozróżnienia dostępu do innych poziomów ISCED |
|
| 400 | ISCED 4 |
|
| 500 | ISCED 5 |
|
| 600 | ISCED 6 |
|
| 700 | ISCED 7 |
|
| 800 | ISCED 8 |
|
| – 2 | Nie dotyczy (FEDNUM = 0) |
|
FEDFIELD |
| Dziedzina ostatnich FORMALNYCH działań edukacyjnych | FEDNUM ≥ 1 i FEDLEVEL = 300 do 800 |
0000– 9998 | Poziom 1 klasyfikacji dziedzin kształcenia i szkolenia (1)
(1) lub podpodziały klasyfikacji dziedzin kształcenia i szkolenia, szczegółowe informacje w podręczniku dotyczącym badań edukacji dorosłych, o którym mowa w art. 6 | ||
| – 1 | Brak odpowiedzi |
|
| – 2 | Nie dotyczy (FEDNUM = 0 lub FEDLEVEL ≠ 300 do 800) |
|
FEDVOC |
| Rodzaj ostatnich FORMALNYCH działań edukacyjnych | FEDLEVEL = 300 do 400 |
| 1 | Kształcenie ogólne |
|
| 2 | Kształcenie zawodowe |
|
| – 1 | Brak odpowiedzi |
|
| – 2 | Nie dotyczy (FEDLEVEL ≠ 300 do 400)” |
|
4. W załączniku II, „ Wymagania dotyczące doboru próby i dokładności”, w pkt 3 wskaźnik „wskaźnik uczestnictwa (%) w nieformalnym kształceniu i szkoleniu przez osoby o wysokim wykształceniu (ISCED poziom 5–6)” otrzymuje brzmienie „wskaźnik uczestnictwa (%) w nieformalnym kształceniu i szkoleniu przez osoby o wysokim wykształceniu (ISCED poziomy 5–8)” .