Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2013 nr 91 str. 1
Wersja aktualna od 2024-05-02
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2013 nr 91 str. 1
Wersja aktualna od 2024-05-02
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) NR 305/2013

z dnia 26 listopada 2012 r.

uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(ostatnia zmiana: DUUEL. z 2024 r., poz. 1084)  

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE z dnia 7 lipca 2010 r. w sprawie ram wdrażania inteligentnych systemów transportowych w obszarze transportu drogowego oraz interfejsów z innymi rodzajami transportu (1), w szczególności jej art. 7,

po konsultacji z Europejskim Inspektorem Ochrony Danych,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Dyrektywa 2010/40/UE zawiera wymóg, aby Komisja przyjęła akty delegowane dotyczące specyfikacji niezbędnych do zapewnienia zgodności, interoperacyjności i ciągłości w celu wdrożenia i operacyjnego stosowania inteligentnych systemów transportowych (ITS).

(2) Zgodnie z art. 3 lit. d) dyrektywy 2010/40/UE zharmonizowane zapewnienie interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE stanowi działanie priorytetowe. Komisja powinna zatem przyjąć niezbędne specyfikacje w tej dziedzinie.

(3) Artykuł 26 dyrektywy 2002/22/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 marca 2002 r. w sprawie usługi powszechnej i związanych z sieciami i usługami łączności elektronicznej praw użytkowników (dyrektywa o usłudze powszechnej) (2) zawiera wymóg właściwego odbierania i obsługi wywołań jednolitego europejskiego numeru alarmowego „112” w sposób najlepiej odpowiadający krajowej organizacji systemów alarmowych, w tym centrów przyjmowania zgłoszeń o wypadkach (punktów przyjmowania zgłoszeń o wypadkach).

(4) W komunikacie Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów „eCall: czas na wdrożenie” (3) przewiduje się nowe środki regulacyjne mające na celu przyspieszenie wdrożenia pokładowych systemów powiadamiania o wypadkach w Unii. Jednym z proponowanych środków jest wprowadzenie obowiązku niezbędnej modernizacji infrastruktury punktów przyjmowania zgłoszeń o wypadkach (ang. Public Safety Answering Point, PSAP) umożliwiającej prawidłowe odbieranie i obsługę zgłoszeń „eCall” .

(5) W zaleceniu Komisji 2011/750/UE (4) w sprawie wspierania w sieciach łączności elektronicznej w całej UE usługi eCall do przekazywania zgłoszeń alarmowych przez zainstalowane w pojazdach systemy pokładowe, bazującej na numerze 112 („eCall”), doradza się państwom członkowskim wskazanie PSAP, do którego należy kierować zgłoszenia „eCall” , i zapewnienie właściwej obsługi zgłoszeń „eCall” przez operatorów sieci ruchomych.

(6) Oczekuje się, że poprzez skrócenie czasu reakcji służb ratowniczych interoperacyjna usługa „eCall” na terenie całej UE ograniczy liczbę ofiar śmiertelnych i ciężar obrażeń odnoszonych w wypadkach w ruchu drogowym.

(7) Interoperacyjna usługa „eCall” na terenie całej UE powinna także obniżyć koszty społeczne poprzez usprawnienie obsługi zdarzeń, ograniczenie zatorów komunikacyjnych i liczby wypadków wtórnych.

(8) Przetwarzanie danych osobowych w kontekście obsługi zgłoszeń „eCall” przez PSAP, służby ratownicze i partnerów usługi odbywa się zgodnie z dyrektywą 95/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 października 1995 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych (5) oraz z dyrektywą 2002/58/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 lipca 2002 r. dotyczącą przetwarzania danych osobowych i ochrony prywatności w sektorze łączności elektronicznej (dyrektywa o prywatności i łączności elektronicznej) (6). Państwa członkowskie dopilnowują wraz z krajowymi organami ochrony danych, aby zgodność ta była wykazywana albo w trakcie procedur kontroli a priori, takich jak uprzednie powiadomienia, albo w trakcie kontroli a posteriori, na przykład podczas rozpatrywania skarg i prowadzenia dochodzeń.

(9) Interoperacyjna usługa „eCall” na terenie całej UE jest zgodna z zaleceniami Grupy Roboczej Art. 29 (Grupa Robocza ds. Ochrony Osób Fizycznych w zakresie Przetwarzania Danych Osobowych), zawartymi w „Dokumencie roboczym poświęconym konsekwencjom inicjatywy »eCall« w zakresie ochrony danych i prywatności”, przyjętym dnia 26 września 2006 r. (1609/06/EN – WP 125). Śledzenie pojazdów wyposażonych w pokładowe urządzenia systemu „eCall” w normalnych warunkach pracy nie jest możliwe. Minimalny zbiór danych przesyłanych przez pokładowe urządzenia systemu „eCall” (tj. w przypadku uruchomienia) zawiera minimum informacji wymaganych w celu właściwej obsługi zgłoszeń alarmowych.

(10) Nie naruszając przepisów dyrektywy 95/46/WE, podczas wdrażania infrastruktury punktów przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” państwa członkowskie biorą pod uwagę „Dokument roboczy poświęcony konsekwencjom inicjatywy „eCall” w zakresie ochrony danych i prywatności”, przyjęty przez Grupę Roboczą Art. 29 w dniu 26 września 2006 r. (1609/06/EN – WP 125).

(11) Dla wszystkich państw członkowskich istotne jest opracowanie wspólnych rozwiązań technicznych i praktyk w celu świadczenia usług w zakresie połączeń alarmowych. Opracowanie wspólnych rozwiązań technicznych w celu ułatwienia wprowadzenia usługi „eCall”, zapewnienia jej interoperacyjności i ciągłości w całej UE oraz ograniczenia kosztów jej wprowadzenia przez Unię Europejską powinno być realizowane w szczególności z udziałem europejskich organów normalizacyjnych.

(12) Europejskie organy normalizacyjne ETSI i CEN opracowały wspólne normy w zakresie wdrożenia paneuropejskiej usługi „eCall”, do których odniesienia znajdują się w niniejszym rozporządzeniu.

(13) W przypadku infrastruktury już wdrożonej należy zapewnić odpowiednią ilość czasu na modernizację, dlatego niniejsze rozporządzenie powinno stosować się do tej infrastruktury po upływie 12 miesięcy od dnia jego wejścia w życie,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Przedmiot i zakres stosowania

Niniejsze rozporządzenie ustanawia specyfikacje dotyczące modernizacji infrastruktury punktów przyjmowania zgłoszeń o wypadkach (PSAP) niezbędnej do prawidłowego odbierania i prawidłowej obsługi zgłoszeń „eCall” w celu zapewnienia zgodności, interoperacyjności i ciągłości zharmonizowanej usługi „eCall” na terenie całej UE.

Artykuł 2

Definicje

Do celów niniejszego rozporządzenia stosuje się następujące definicje:

a) „służba ratownicza” oznacza służbę uznaną przez państwo członkowskie za pełniącą taką funkcję, która zapewnia natychmiastową i szybką pomoc w szczególności w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia, zdrowia lub bezpieczeństwa publicznego lub osób fizycznych, własności prywatnej lub publicznej, lub środowiska, zgodnie z prawodawstwem krajowym;

b) [1] „publiczny punkt przyjmowania zgłoszeń o wypadkach” (PSAP) oznacza publiczny punkt przyjmowania zgłoszeń o wypadkach lub PSAP zdefiniowany w art. 2 pkt 36 dyrektywy (UE) 2018/1972 (7);

c) [2] „najbardziej właściwy PSAP” oznacza najwłaściwszy publiczny punkt przyjmowania zgłoszeń o wypadkach zdefiniowany w art. 2 pkt 37 dyrektywy (UE) 2018/1972;

d) „ punkt przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” oznacza najbardziej właściwy PSAP uprzednio wyznaczony przez organy do przyjmowania i obsługiwania jako pierwszy zgłoszeń „eCall”;

e) „operator punktu przyjmowania zgłoszeń o wypadkach »eCall« ” oznacza osobę w punkcie przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „ eCall”, która przyjmuje lub obsługuje zgłoszenia alarmowe;

f) „partner usługi” oznacza organizację publiczną lub prywatną uznaną przez organy krajowe, która odgrywa rolę w obsługiwaniu zdarzeń związanym ze zgłoszeniem „eCall” (np. podmiot odpowiedzialny za drogi, służby pomocy drogowej);

g) „urządzenia pokładowe” oznaczają urządzenia w pojeździe, które zapewniają lub mają dostęp do danych pokładowych wymaganych do wykonania transakcji „eCall” za pośrednictwem publicznych bezprzewodowych sieci łączności ruchomej;

h) „zgłoszenie „eCall” (o którym mowa w dyrektywie 2010/40/UE jako o „interoperacyjnej usłudze „ eCall” na terenie całej UE”) oznacza pokładowy system wykonywania zgłoszeń alarmowych na numer „112”, automatycznie w wyniku aktywacji czujników pokładowych lub ręcznie, który za pośrednictwem publicznych bezprzewodowych sieci łączności ruchomej przekazuje znormalizowany minimalny zbiór danych i ustanawia kanał audio między pojazdem i punktem przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall”;

i) „transakcja „eCall” oznacza nawiązanie sesji bezprzewodowej łączności ruchomej w obrębie publicznej bezprzewodowej sieci łączności i transmisję minimalnego zbioru danych z pojazdu do punktu przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” i ustanowienie kanału audio między pojazdem i tym punktem przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall”;

j) [3] „minimalny zbiór danych” (MSD) oznacza informacje kontekstowe określone w normie „Inteligentne systemy transportowe – eBezpieczeństwo – Minimalny zbiór danych eCall” (EN 15722:2020), przesyłane do punktu przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall”;

k) „ numer identyfikacyjny pojazdu” (VIN) oznacza alfanumeryczny kod przypisany pojazdowi przez producenta w celu zapewnienia właściwej identyfikacji każdego pojazdu, jak opisano w normie ISO 3779;

l) „bezprzewodowa sieć łączności ruchomej” oznacza bezprzewodową sieć łączności z homogenicznym przekazywaniem danych między punktami dostępu do sieci;

m) [4] „publiczna bezprzewodowa sieć łączności ruchomej” oznacza sieć elektronicznej łączności ruchomej dostępną publicznie zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1972;

n) [5] „ratownicze centrum kontroli” oznacza obiekt wykorzystywany przez co najmniej jeden rodzaj służb ratowniczych do przetwarzania informacji kontekstowych pochodzących ze zgłoszeń alarmowych lub z MSD;

o) „minimalny zbiór nieprzetworzonych danych” oznacza przedstawienie przesłanego minimalnego zbioru danych przed przedstawieniem go w zrozumiały sposób operatorowi punktu przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall”.

Artykuł 3

Wymogi dotyczące punktu przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall”

1. [6] Państwa członkowskie zapewniają, aby każdy punkt przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” był odpowiednio wyposażony do celów obsługi zgłoszeń „eCall” i odbierania MSD pochodzących z urządzeń pokładowych zgodnie z normą „Inteligentne systemy transportowe – eBezpieczeństwo – Wymagania operacyjne dotyczące ogólnoeuropejskiego eCall” (EN 16072:2022). Jeżeli kolejne wersje normy EN 16072 zaczną obowiązywać na podstawie art. 5 ust. 8 rozporządzenia (UE) 2015/758 (8), te kolejne wersje stosuje się zamiast normy EN 16072:2022.

Państwa członkowskie zapewniają, aby każdy punkt przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” był odpowiednio wyposażony do celów obsługi zgłoszeń „eCall” i odbierania MSD pochodzących z urządzeń pokładowych zgodnie z normą „Inteligentne systemy transportowe – eBezpieczeństwo – Wymagania wysokiego poziomu dla aplikacji (HLAP) eCall” (EN 16062:2023), dopóki na ich terytorium działają publiczne bezprzewodowe sieci łączności ruchomej z komutacją łączy.

Państwa członkowskie zapewniają, aby każdy punkt przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” był odpowiednio wyposażony do celów obsługi zgłoszeń „eCall” i odbierania MSD pochodzących z urządzeń pokładowych zgodnie ze specyfikacją techniczną „Inteligentne systemy transportowe – eBezpieczeństwo – Protokoły dla aplikacji wysokiego poziomu (HLAP) eCall wykorzystujące sieci z komutacją pakietów IMS” (CEN/TS 17184:2022). Jeżeli kolejne wersje tej specyfikacji technicznej CEN/TS 17184 lub nowa równoważna norma EN 17184 zaczną obowiązywać na podstawie art. 5 ust. 8 rozporządzenia (UE) 2015/758, te kolejne wersje lub tę nową normę EN 17184, w zależności od tego, która z nich będzie mieć zastosowanie, stosuje się zamiast CEN/TS 17184:2022.

2. Punkt przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” obsługuje zgłoszenia „eCall” co najmniej z taką samą sprawnością i skutecznością jak każde inne zgłoszenie kierowane pod jeden europejski numer alarmowy „112”. Punkt przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” przetwarza zgłoszenia „eCall” zgodnie z wymogami zawartymi w przepisach krajowych dotyczących przetwarzania zgłoszeń alarmowych.

3. [7] Punkt przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” jest w stanie odbierać treści danych z minimalnego zbioru danych i przedstawiać je operatorowi punktu przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” w sposób jasny i zrozumiały.

Jeżeli MSD zawiera opcjonalne dane dodatkowe określone w normie EN 15722:2020, punkt przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” jest w stanie odbierać treści takich opcjonalnych dodatkowych danych i przedstawiać je operatorowi punktu przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall”, pod warunkiem że takie opcjonalne dane dodatkowe są określone zgodnie z opublikowanymi normami lub specyfikacjami technicznymi CEN dotyczącymi systemu „eCall”, o których mowa w rozporządzeniu (UE) 2015/758.

Jeżeli opcjonalne dane dodatkowe, o których mowa w akapicie drugim, są określone zgodnie z opublikowanymi normami lub specyfikacjami technicznymi CEN dotyczącymi systemu „eCall”, o których nie ma mowy w rozporządzeniu (UE) 2015/758, punkt przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” zachęca się do uzyskania zdolności odbierania tych opcjonalnych danych dodatkowych i przedstawiania ich operatorowi punktu przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” zgodnie z tymi normami lub specyfikacjami technicznymi.

4. Punkt przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” ma dostęp do odpowiedniego systemu informacji geograficznej lub równoważnego systemu umożliwiającego operatorowi punktu przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” określenie pozycji i kursu pojazdu do minimalnego stopnia dokładności określonego w normie EN 15722:2020 [8] w odniesieniu do współrzędnych zawartych w minimalnym zbiorze danych.

5. Wyżej wspomniane wymogi umożliwiają punktowi przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” podanie właściwym służbom ratowniczym lub partnerom usług lokalizacji, typu uruchomienia systemu „eCall” (ręczne lub automatyczne) i innych odpowiednich danych.

6. Punkt przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” (przyjmujący zgłoszenie „eCall” jako pierwszy) nawiązuje łączność audio z pojazdem i przetwarza dane systemu „eCall”; w razie konieczności punkt przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” może przekierować zgłoszenie i dane z minimalnego zbioru danych do innego punktu przyjmowania zgłoszeń o wypadkach, ratowniczego centrum kontroli lub partnera usługi zgodnie procedurami krajowymi ustanowionymi przez organ krajowy. Przekierowania można dokonać za pomocą połączenia transmisji danych lub połączenia audio, lub najlepiej przy użyciu obu tych rodzajów połączenia.

7. W stosownych przypadkach i w zależności od krajowych procedur i prawodawstwa punkt przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” i właściwe służby ratownicze lub partnerzy usługi mogą otrzymać dostęp do cech pojazdu zawartych w krajowych bazach danych lub innych odpowiednich zasobach, aby uzyskać informacje, które są niezbędne do obsługi zgłoszenia „eCall”, zwłaszcza w celu umożliwienia interpretacji numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN) oraz prezentacji dodatkowych istotnych informacji, w szczególności typu i modelu pojazdu.

Artykuł 4

Ocena zgodności

[9] 1. Państwa członkowskie wyznaczają organy właściwe do oceny zgodności funkcjonowania punktów przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” z wymogami wymienionymi w art. 3 i powiadamiają o nich Komisję.

2. Ocena zgodności opiera się na tej części normy „Inteligentne systemy transportowe – eBezpieczeństwo – Kompleksowe badanie zgodności eCall” (EN 16454:2023), która dotyczy zgodności PSAP z ogólnoeuropejskim systemem „eCall”, pod warunkiem że na ich terytorium działają publiczne bezprzewodowe sieci łączności ruchomej z komutacją łączy, oraz na tej części specyfikacji technicznej „Inteligentne systemy transportowe – eBezpieczeństwo – Wszystkie testy zgodności z systemem przełączonym IMS” (CEN/TS 17240:2018), która dotyczy zgodności PSAP z ogólnoeuropejskim systemem „eCall”. Jeżeli kolejne wersje tej specyfikacji technicznej CEN/TS 17240 lub nowa równoważna norma EN 17240 zaczną mieć zastosowanie na podstawie art. 5 ust. 8 rozporządzenia (UE) 2015/758, te kolejne wersje lub ta nowa norma EN 17240, w zależności od tego, która z nich będzie mieć zastosowanie, stosuje się zamiast CEN/TS 17240:2018.

Artykuł 5

Obowiązki związane z wdrożeniem infrastruktury punktów przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall”

[10] Państwa członkowskie zapewniają stosowanie niniejszego rozporządzenia w przypadku, gdy ich infrastruktura punktów przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” jest wdrażana zgodnie z decyzją Parlamentu Europejskiego i Rady nr 585/2014/UE (9) oraz zgodnie z zasadami dotyczącymi specyfikacji i wdrażania określonymi w załączniku II do dyrektywy 2010/40/UE.

Artykuł 6

Przepisy dotyczące ochrony prywatności i danych

[11] 1. PSAP, w tym punkty przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall”, uznaje się za administratorów w rozumieniu art. 4 pkt 7 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (10). W przypadku gdy dane systemu „eCall” mają zostać przesłane do innych ratowniczych centrów kontroli lub partnerów usługi zgodnie z art. 3 ust. 5 niniejszego rozporządzenia, podmioty te również uznaje się za administratorów danych.

2. Państwa członkowskie zapewniają, aby protokoły dotyczące przetwarzania danych osobowych, w tym okresy zatrzymywania określone zgodnie z art. 7 ust. 2, były ustanawiane na odpowiednim poziomie i właściwie przestrzegane.

Artykuł 7

Przepisy dotyczące odpowiedzialności

1. Punkty przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” muszą być w stanie wykazać przed właściwymi organami, że spełniają wszystkie określone wymogi zgodności z normami dotyczącymi systemu „eCall” wymienione w art. 3 ust. 1 w odniesieniu do części systemu, za projekt których lub za kontrolę nad którymi odpowiadają. Punkty te ponoszą odpowiedzialność wyłącznie za tę część zgłoszeń „ eCall”, za które są odpowiedzialne, przy czym odpowiedzialność ta rozpoczyna się w chwili dotarcia zgłoszeń „eCall” do punktu przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall” zgodnie z procedurami krajowymi.

2. [12] W tym celu oraz w uzupełnieniu innych istniejących środków związanych z obsługą zgłoszeń alarmowych, które kierowane są na numer 112, zarówno minimalny zbiór nieprzetworzonych danych otrzymany wraz ze zgłoszeniem „eCall”, jak i treść MSD przedstawiana operatorowi obsługującemu zgłoszenie „eCall”, są zatrzymywane przez określony okres zgodnie z przepisami krajowymi lub, w przypadku braku przepisów krajowych, przez okres nie dłuższy niż 10 lat.

Artykuł 8

Sprawozdawczość

[13] Państwa członkowskie przekazują Komisji do dnia 1 kwietnia 2026 r. sprawozdanie na temat wykonania niniejszego rozporządzenia. Sprawozdanie to zawiera co najmniej wykaz organów właściwych do oceny zgodności funkcjonowania punktów przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall”, wykaz i zasięg geograficzny punktów przyjmowania zgłoszeń o wypadkach „eCall”, opis testów zgodności oraz opis protokołów ochrony prywatności i ochrony danych.

Artykuł 9

Wejście w życie i stosowanie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie stosuje się do infrastruktury wdrożonej od dnia jego wejścia w życie. Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 23 kwietnia 2014 r. do infrastruktury już wdrożonej w dniu jego wejścia w życie.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 26 listopada 2012 r.


(1) Dz.U. L 207 z 6.8.2010, s. 1.

(2) Dz.U. L 108 z 24.4.2002, s. 51.

(3) COM(2009) 434 wersja ostateczna.

(4) Dz.U. L 303 z 22.11.2011, s. 46.

(5) Dz.U. L 281 z 23.11.1995, s. 31.

(6) Dz.U. L 201 z 31.7.2002, s. 37.

(7) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1972 z dnia 11 grudnia 2018 r. ustanawiająca Europejski kodeks łączności elektronicznej (Dz.U. L 321 z 17.12.2018, s. 36).

(8) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/758 z dnia 29 kwietnia 2015 r. w sprawie wymagań dotyczących homologacji typu na potrzeby wdrożenia systemu pokładowego eCall opartego na numerze alarmowym 112 oraz zmiany dyrektywy 2007/46/WE (Dz.U. L 123 z 19.5.2015, s. 77).

(9) Decyzja Parlamentu Europejskiego i Rady nr 585/2014/UE z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie wdrożenia interoperacyjnej usługi eCall na terenie całej UE (Dz.U. L 164 z 3.6.2014, s. 6).

(10) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016, s. 1).

[1] Art. 2 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.). Zmiana weszła w życie 2 maja 2024 r. i ma zastosowanie do nowo wdrażanej infrastruktury od 2 maja 2024 r.

Na podstawie art. 2 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.) art. 2 lit. b) ma zastosowanie od 1 stycznia 2026 r. do infrastruktury już wdrożonej 2 maja 2024 r.

[2] Art. 2 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.). Zmiana weszła w życie 2 maja 2024 r. i ma zastosowanie do nowo wdrażanej infrastruktury od 2 maja 2024 r.

Na podstawie art. 2 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.) art. 2 lit. c) ma zastosowanie od 1 stycznia 2026 r. do infrastruktury już wdrożonej 2 maja 2024 r.

[3] Art. 2 lit. j) w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.). Zmiana weszła w życie 2 maja 2024 r. i ma zastosowanie do nowo wdrażanej infrastruktury od 2 maja 2024 r.

Na podstawie art. 2 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.) art. 2 lit. j) ma zastosowanie od 1 stycznia 2026 r. do infrastruktury już wdrożonej 2 maja 2024 r.

[4] Art. 2 lit. m) w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 1 lit. d) rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.). Zmiana weszła w życie 2 maja 2024 r. i ma zastosowanie do nowo wdrażanej infrastruktury od 2 maja 2024 r.

Na podstawie art. 2 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.) art. 2 lit. m) ma zastosowanie od 1 stycznia 2026 r. do infrastruktury już wdrożonej 2 maja 2024 r.

[5] Art. 2 lit. n) w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 1 lit. e) rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.). Zmiana weszła w życie 2 maja 2024 r. i ma zastosowanie do nowo wdrażanej infrastruktury od 2 maja 2024 r.

Na podstawie art. 2 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.) art. 2 lit. n) ma zastosowanie od 1 stycznia 2026 r. do infrastruktury już wdrożonej 2 maja 2024 r.

[6] Art. 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.). Zmiana weszła w życie 2 maja 2024 r. i ma zastosowanie do nowo wdrażanej infrastruktury od 2 maja 2024 r.

Na podstawie art. 2 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.) art. 3 ust. 1 ma zastosowanie od 1 stycznia 2026 r. do infrastruktury już wdrożonej 2 maja 2024 r.

[7] Art. 3 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.). Zmiana weszła w życie 2 maja 2024 r. i ma zastosowanie do nowo wdrażanej infrastruktury od 2 maja 2024 r.

Na podstawie art. 2 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.) art. 3 ust. 3 ma zastosowanie od 1 stycznia 2026 r. do infrastruktury już wdrożonej 2 maja 2024 r.

[8] Art. 3 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.). Zmiana weszła w życie 2 maja 2024 r. i ma zastosowanie do nowo wdrażanej infrastruktury od 2 maja 2024 r.

Na podstawie art. 2 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.) art. 3 ust. 4 ma zastosowanie od 1 stycznia 2026 r. do infrastruktury już wdrożonej 2 maja 2024 r.

[9] Art. 4 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.). Zmiana weszła w życie 2 maja 2024 r. i ma zastosowanie do nowo wdrażanej infrastruktury od 2 maja 2024 r.

Na podstawie art. 2 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.) art. 4 ma zastosowanie od 1 stycznia 2026 r. do infrastruktury już wdrożonej 2 maja 2024 r.

[10] Art. 5 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 4 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.). Zmiana weszła w życie 2 maja 2024 r. i ma zastosowanie do nowo wdrażanej infrastruktury od 2 maja 2024 r.

Na podstawie art. 2 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.) art. 5 ma zastosowanie od 1 stycznia 2026 r. do infrastruktury już wdrożonej 2 maja 2024 r.

[11] Art. 6 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 5 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.). Zmiana weszła w życie 2 maja 2024 r. i ma zastosowanie do nowo wdrażanej infrastruktury od 2 maja 2024 r.

Na podstawie art. 2 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.) art. 6 ma zastosowanie od 1 stycznia 2026 r. do infrastruktury już wdrożonej 2 maja 2024 r.

[12] Art. 7 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 6 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.). Zmiana weszła w życie 2 maja 2024 r. i ma zastosowanie do nowo wdrażanej infrastruktury od 2 maja 2024 r.

Na podstawie art. 2 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.) art. 7 ust. 2 ma zastosowanie od 1 stycznia 2026 r. do infrastruktury już wdrożonej 2 maja 2024 r.

[13] Art. 8 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 7 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.). Zmiana weszła w życie 2 maja 2024 r. i ma zastosowanie do nowo wdrażanej infrastruktury od 2 maja 2024 r.

Na podstawie art. 2 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2024/1084 z dnia 6lutego 2024 r. zmieniającego rozporządzenie delegowane (UE) nr 305/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/UE w odniesieniu do zharmonizowanego zapewnienia interoperacyjnej usługi „eCall” na terenie całej UE (Dz.Urz.UE.L.2024.1084 z 12.04.2024 r.) art. 8 ma zastosowanie od 1 stycznia 2026 r. do infrastruktury już wdrożonej 2 maja 2024 r.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00