Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2012-01-01 do 2012-12-31
Wersja archiwalna od 2012-01-01 do 2012-12-31
archiwalny
Alerty
OSTATECZNE PRZYJĘCIE
budżetu korygującego nr 3 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2012
(2012/467/UE, Euratom)
PRZEWODNICZĄCY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 314 ust. 4 lit. a) i art. 314 ust. 9,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Energii Atomowej, w szczególności jego art. 106a,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich (1),
uwzględniając Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 17 maja 2006 r. pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej i należytego zarządzania finansami (2),
uwzględniając budżet ogólny Unii Europejskiej na rok budżetowy 2012 w formie przyjętej ostatecznie w dniu 1 grudnia 2011 r. (3),
uwzględniając projekt budżetu korygującego nr 3 do budżetu ogólnego na 2012 r., który Komisja sporządziła w dniu 16 kwietnia 2012 r.,
uwzględniając stanowisko w sprawie projektu budżetu korygującego nr 3/2012 przyjęte przez Radę w dniu 11 czerwca 2012 r.,
uwzględniając art. 75b i 75e Regulaminu Parlamentu Europejskiego,
uwzględniając zatwierdzenie przez Parlament stanowiska Rady w dniu 5 lipca 2012 r.,
STWIERDZA, CO NASTĘPUJE:
Artykuł
Procedura przewidziana w art. 314 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej została zakończona i budżet korygujący nr 3 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2012 został ostatecznie przyjęty.
Sporządzono w Strasburgu dnia 5 lipca 2012 r.
| Przewodniczący |
M. SCHULZ |
(1) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(2) Dz.U. C 139 z 14.6.2006, s. 1.
(3) Dz.U. L 56 z 29.2.2012.
OSTATECZNE PRZYJĘCIE BUDŻETU KORYGUJĄCEGO NR 3 UNII EUROPEJSKIEJ NA ROK BUDŻETOWY 2012
TREŚĆ
| Strona |
DOCHODY OGÓŁEM | |
A. Wprowadzenie i finansowanie budżetu ogólnego | 5 |
B. Ogólne zestawienie dochodów według pozycji w budżecie | 15 |
– Dochody | 15 |
– Tytuł 1: Zasoby własne | 16 |
– Tytuł 3: Nadwyżki, salda i dostosowania | 19 |
A. WPROWADZENIE I FINANSOWANIE BUDŻETU OGÓLNEGO
FINANSOWANIE BUDŻETU OGÓLNEGO
Środki do pokrycia w roku budżetowym 2012 na podstawie art. 1 decyzji Rady 2007/436/WE, Euratom z dnia 7 czerwca 2007 r. w sprawie systemu zasobów własnych Wspólnot Europejskich
WYDATKI
Opis | Budżet 2012 (1) | Budżet 2011 (2) | Zmiana (w %) |
1. Trwały wzrost | 55 318 662 427 | 53 629 039 384 | + 3,15 |
2. Gospodarowanie zasobami naturalnymi i ich ochrona | 57 034 220 262 | 55 945 938 309 | + 1,95 |
3. Obywatelstwo, wolność, bezpieczeństwo i sprawiedliwość | 1 502 339 740 | 1 738 083 206 | – 13,56 |
4. UE jako partner na arenie międzynarodowej | 6 955 083 523 | 7 242 528 574 | – 3,97 |
5. Administracja | 8 277 736 996 | 8 171 544 289 | + 1,30 |
Wydatki ogółem (3) | 129 088 042 948 | 126 727 133 762 | + 1,86 |
(1) Dane liczbowe w tej kolumnie odpowiadają danym liczbowym w budżecie na 2012 r. (Dz.U. L 56 z 29.2.2012, s. 1) ze zmianami wynikającymi z budżetów korygujących nr 1/2012 do 3/2012. (2) Dane liczbowe w tej kolumnie odpowiadają danym liczbowym w budżecie na 2011 rok (Dz.U. L 68 z 15.3.2011, s. 1) ze zmianami wynikającymi z budżetów korygujących nr 1/2011 do 7/2011. (3) Artykuł 310 ust. 1 akapit trzeci Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej brzmi: „Budżet powinien być zrównoważony w odniesieniu do dochodów i wydatków”. |
DOCHODY
Opis | Budżet 2012 (1) | Budżet 2011 (2) | Zmiana (w %) |
Dochody różne (tytuły 4–9) | 1 575 719 138 | 2 083 368 232 | – 24,37 |
Dostępna nadwyżka z poprzedniego roku budżetowego (rozdział 3 0, artykuł 3 0 0) | 1 496 968 014 | 4 539 394 283 | – 67,02 |
Nadwyżka zasobów własnych wynikająca ze zwrotu nadwyżki z Funduszu Gwarancji na działania zewnętrzne (rozdział 3 0, artykuł 3 0 2) | p.m. | p.m. | – |
Saldo zasobów własnych pochodzących z VAT i zasobów własnych opartych na PNB/DNB z poprzednich lat (rozdziały 3 1 i 3 2) | p.m. | 1 814 882 000 | – |
Dochody ogółem (tytuły 3–9) | 3 072 687 152 | 8 437 644 515 | – 63,58 |
Kwota netto ceł i opłat wyrównawczych od cukru (rozdziały 1 1 i 1 2) | 19 294 600 000 | 16 667 000 000 | + 15,77 |
Zasoby własne oparte na VAT według stawki jednolitej (tabele 1 i 2, rozdział 1 3) | 14 498 917 425 | 14 125 977 050 | + 2,64 |
Różnica pozostająca do sfinansowania z zasobów dodatkowych (zasoby własne oparte na DNB, tabela 3, rozdział 1 4) | 92 221 838 371 | 87 496 512 197 | + 5,40 |
Środki do pokrycia z zasobów własnych, o których mowa w art. 2 decyzji 2007/436/WE, Euratom (3) | 126 015 355 796 | 118 289 489 247 | + 6,53 |
Dochody ogółem (4) | 129 088 042 948 | 126 727 133 762 | + 1,86 |
(1) Dane liczbowe w tej kolumnie odpowiadają danym liczbowym w budżecie na 2012 r. (Dz.U. L 56 z 29.2.2012, s. 1) ze zmianami wynikającymi z budżetów korygujących nr 1/2012 do 3/2012. (2) Dane liczbowe w tej kolumnie odpowiadają danym liczbowym w budżecie na 2011 rok (Dz.U. L 68 z 15.3.2011, s. 1) ze zmianami wynikającymi z budżetów korygujących nr 1/2011 do 7/2011. (3) Zasoby własne na potrzeby budżetu na 2012 r. są określone na podstawie prognoz budżetowych przyjętych na 151. posiedzeniu Komitetu Doradczego ds. Zasobów Własnych w dniu 17 maja 2011 r. (4) Artykuł 310 ust. 1 akapit trzeci Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej brzmi: „Budżet powinien być zrównoważony w odniesieniu do dochodów i wydatków”. |
TABELA 1
Obliczenie ograniczenia zharmonizowanych podstaw podatku od wartości dodanej (VAT) na podstawie art. 2 ust. 1 lit. b) decyzji 2007/436/WE, Euratom
Państwo członkowskie | 1 % nieograniczonej podstawy VAT | 1 % dochodu narodowego brutto | Stopa ograniczenia (w %) | 1 % dochodu narodowego brutto pomnożony przez stopę ograniczenia | 1 % ograniczonej podstawy VAT (1) | Państwa członkowskie o ograniczonej podstawie VAT |
| (1) | (2) | (3) | (4) | (5) | (6) |
Belgia | 1 697 259 000 | 3 858 487 000 | 50 | 1 929 243 500 | 1 697 259 000 |
|
Bułgaria | 180 007 000 | 393 723 000 | 50 | 196 861 500 | 180 007 000 |
|
Republika Czeska | 706 749 000 | 1 510 798 000 | 50 | 755 399 000 | 706 749 000 |
|
Dania | 993 674 000 | 2 543 328 000 | 50 | 1 271 664 000 | 993 674 000 |
|
Niemcy | 11 362 785 000 | 27 032 865 000 | 50 | 13 516 432 500 | 11 362 785 000 |
|
Estonia | 76 787 000 | 155 139 000 | 50 | 77 569 500 | 76 787 000 |
|
Irlandia | 646 891 000 | 1 288 774 000 | 50 | 644 387 000 | 644 387 000 | Irlandia |
Grecja | 1 008 319 000 | 2 205 629 000 | 50 | 1 102 814 500 | 1 008 319 000 |
|
Hiszpania | 5 387 545 000 | 10 857 848 000 | 50 | 5 428 924 000 | 5 387 545 000 |
|
Francja | 9 662 949 000 | 21 150 397 000 | 50 | 10 575 198 500 | 9 662 949 000 |
|
Włochy | 5 901 930 000 | 16 246 488 000 | 50 | 8 123 244 000 | 5 901 930 000 |
|
Cypr | 154 750 000 | 186 290 000 | 50 | 93 145 000 | 93 145 000 | Cypr |
Łotwa | 65 052 000 | 195 565 000 | 50 | 97 782 500 | 65 052 000 |
|
Litwa | 126 059 000 | 313 038 000 | 50 | 156 519 000 | 126 059 000 |
|
Luksemburg | 228 808 000 | 335 005 000 | 50 | 167 502 500 | 167 502 500 | Luksemburg |
Węgry | 460 966 000 | 1 096 923 000 | 50 | 548 461 500 | 460 966 000 |
|
Malta | 45 081 000 | 63 619 000 | 50 | 31 809 500 | 31 809 500 | Malta |
Niderlandy | 2 848 613 000 | 6 365 726 000 | 50 | 3 182 863 000 | 2 848 613 000 |
|
Austria | 1 359 963 000 | 3 041 969 000 | 50 | 1 520 984 500 | 1 359 963 000 |
|
Polska | 1 931 300 000 | 3 987 640 000 | 50 | 1 993 820 000 | 1 931 300 000 |
|
Portugalia | 833 911 000 | 1 632 634 000 | 50 | 816 317 000 | 816 317 000 | Portugalia |
Rumunia | 517 803 000 | 1 409 694 000 | 50 | 704 847 000 | 517 803 000 |
|
Słowenia | 187 721 000 | 376 967 000 | 50 | 188 483 500 | 187 721 000 |
|
Słowacja | 227 095 000 | 734 482 000 | 50 | 367 241 000 | 227 095 000 |
|
Finlandia | 877 129 000 | 2 026 935 000 | 50 | 1 013 467 500 | 877 129 000 |
|
Szwecja | 1 736 383 000 | 4 116 381 000 | 50 | 2 058 190 500 | 1 736 383 000 |
|
Zjednoczone Królestwo | 8 338 523 000 | 18 182 819 000 | 50 | 9 091 409 500 | 8 338 523 000 |
|
Ogółem | 57 564 052 000 | 131 309 163 000 |
| 65 654 581 500 | 57 407 772 000 |
|
(1) Wykorzystywana podstawa nie przekracza 50 % DNB. |
TABELA 2
Zasoby własne z tytułu VAT na podstawie art. 2 ust. 1 lit. b) decyzji 2007/436/WE, Euratom (rozdział 1 3) – zestawienie
Państwo członkowskie | 1 % ograniczonej podstawy VAT | Jednolita stawka zasobów własnych opartych na VAT (1) (w %) | Zasoby własne oparte na VAT wg stawki jednolitej |
| (1) | (2) | (3) = (1) × (2) |
Belgia | 1 697 259 000 | 0,300 | 509 177 700 |
Bułgaria | 180 007 000 | 0,300 | 54 002 100 |
Republika Czeska | 706 749 000 | 0,300 | 212 024 700 |
Dania | 993 674 000 | 0,300 | 298 102 200 |
Niemcy | 11 362 785 000 | 0,150 | 1 704 417 750 |
Estonia | 76 787 000 | 0,300 | 23 036 100 |
Irlandia | 644 387 000 | 0,300 | 193 316 100 |
Grecja | 1 008 319 000 | 0,300 | 302 495 700 |
Hiszpania | 5 387 545 000 | 0,300 | 1 616 263 500 |
Francja | 9 662 949 000 | 0,300 | 2 898 884 700 |
Włochy | 5 901 930 000 | 0,300 | 1 770 579 000 |
Cypr | 93 145 000 | 0,300 | 27 943 500 |
Łotwa | 65 052 000 | 0,300 | 19 515 600 |
Litwa | 126 059 000 | 0,300 | 37 817 700 |
Luksemburg | 167 502 500 | 0,300 | 50 250 750 |
Węgry | 460 966 000 | 0,300 | 138 289 800 |
Malta | 31 809 500 | 0,300 | 9 542 850 |
Niderlandy | 2 848 613 000 | 0,100 | 284 861 300 |
Austria | 1 359 963 000 | 0,225 | 305 991 675 |
Polska | 1 931 300 000 | 0,300 | 579 390 000 |
Portugalia | 816 317 000 | 0,300 | 244 895 100 |
Rumunia | 517 803 000 | 0,300 | 155 340 900 |
Słowenia | 187 721 000 | 0,300 | 56 316 300 |
Słowacja | 227 095 000 | 0,300 | 68 128 500 |
Finlandia | 877 129 000 | 0,300 | 263 138 700 |
Szwecja | 1 736 383 000 | 0,100 | 173 638 300 |
Zjednoczone Królestwo | 8 338 523 000 | 0,300 | 2 501 556 900 |
Ogółem | 57 407 772 000 |
| 14 498 917 425 |
(1) Wyłącznie w odniesieniu do lat 2007–2013 stawka poboru zasobów opartych na VAT dla Austrii wynosi 0,225 %, dla Niemiec 0,15 %, a dla Niderlandów i Szwecji 0,10 %. |
TABELA 3
Określenie stawki jednolitej i zestawienie zasobów własnych opartych na dochodzie narodowym brutto na podstawie art. 2 ust. 1 lit. c) decyzji 2007/436/WE, Euratom (rozdział 1 4)
Państwo członkowskie | 1 % dochodu narodowego brutto | Jednolita stawka zasobów własnych z „podstawy dodatkowej” | Zasoby własne z „podstawy dodatkowej” wg stawki jednolitej |
| (1) | (2) | (3) = (1) × (2) |
Belgia | 3 858 487 000 |
| 2 709 915 716 |
Bułgaria | 393 723 000 |
| 276 521 897 |
Republika Czeska | 1 510 798 000 |
| 1 061 072 706 |
Dania | 2 543 328 000 |
| 1 786 245 365 |
Niemcy | 27 032 865 000 |
| 18 985 883 773 |
Estonia | 155 139 000 |
| 108 958 152 |
Irlandia | 1 288 774 000 |
| 905 139 480 |
Grecja | 2 205 629 000 |
| 1 549 070 579 |
Hiszpania | 10 857 848 000 |
| 7 625 748 885 |
Francja | 21 150 397 000 |
| 14 854 473 588 |
Włochy | 16 246 488 000 |
| 11 410 330 827 |
Cypr | 186 290 000 |
| 130 836 309 |
Łotwa | 195 565 000 | 0,7023260 (1) | 137 350 383 |
Litwa | 313 038 000 |
| 219 854 724 |
Luksemburg | 335 005 000 |
| 235 282 719 |
Węgry | 1 096 923 000 |
| 770 397 536 |
Malta | 63 619 000 |
| 44 681 277 |
Niderlandy | 6 365 726 000 |
| 4 470 814 838 |
Austria | 3 041 969 000 |
| 2 136 453 900 |
Polska | 3 987 640 000 |
| 2 800 623 225 |
Portugalia | 1 632 634 000 |
| 1 146 641 296 |
Rumunia | 1 409 694 000 |
| 990 064 739 |
Słowenia | 376 967 000 |
| 264 753 723 |
Słowacja | 734 482 000 |
| 515 845 800 |
Finlandia | 2 026 935 000 |
| 1 423 569 138 |
Szwecja | 4 116 381 000 |
| 2 891 041 376 |
Zjednoczone Królestwo | 18 182 819 000 |
| 12 770 266 420 |
Ogółem | 131 309 163 000 |
| 92 221 838 371 |
(1) Obliczenie stawki: (92 221 838 371) / (131 309 163 000) = 0,702325993586601. |
TABELA 4
Obliczenie obniżki brutto składek Niderlandów i Szwecji opartych na DNB oraz jej finansowania na podstawie art. 2 ust. 5 decyzji 2007/436/WE, Euratom (rozdział 1 6)
Państwo członkowskie | Obniżka brutto | Procentowy udział w podstawach DNB | Klucz DNB zastosowany do obniżki brutto | Finansowanie obniżki przyznanej Niderlandom i Szwecji |
| (1) | (2) | (3) | (4) = (1) + (3) |
Belgia |
| 2,94 | 24 892 630 | 24 892 630 |
Bułgaria |
| 0,30 | 2 540 063 | 2 540 063 |
Republika Czeska |
| 1,15 | 9 746 757 | 9 746 757 |
Dania |
| 1,94 | 16 408 018 | 16 408 018 |
Niemcy |
| 20,59 | 174 399 734 | 174 399 734 |
Estonia |
| 0,12 | 1 000 863 | 1 000 863 |
Irlandia |
| 0,98 | 8 314 392 | 8 314 392 |
Grecja |
| 1,68 | 14 229 388 | 14 229 388 |
Hiszpania |
| 8,27 | 70 048 284 | 70 048 284 |
Francja |
| 16,11 | 136 449 600 | 136 449 600 |
Włochy |
| 12,37 | 104 812 538 | 104 812 538 |
Cypr |
| 0,14 | 1 201 831 | 1 201 831 |
Łotwa |
| 0,15 | 1 261 667 | 1 261 667 |
Litwa |
| 0,24 | 2 019 532 | 2 019 532 |
Luksemburg |
| 0,26 | 2 161 250 | 2 161 250 |
Węgry |
| 0,84 | 7 076 685 | 7 076 685 |
Malta |
| 0,05 | 410 431 | 410 431 |
Niderlandy | – 678 824 017 | 4,85 | 41 067 824 | – 637 756 193 |
Austria |
| 2,32 | 19 624 949 | 19 624 949 |
Polska |
| 3,04 | 25 725 847 | 25 725 847 |
Portugalia |
| 1,24 | 10 532 769 | 10 532 769 |
Rumunia |
| 1,07 | 9 094 495 | 9 094 495 |
Słowenia |
| 0,29 | 2 431 964 | 2 431 964 |
Słowacja |
| 0,56 | 4 738 435 | 4 738 435 |
Finlandia |
| 1,54 | 13 076 562 | 13 076 562 |
Szwecja | – 168 303 475 | 3,13 | 26 556 407 | – 141 747 068 |
Zjednoczone Królestwo |
| 13,85 | 117 304 577 | 117 304 577 |
Ogółem | – 847 127 492 | 100,00 | 847 127 492 | 0 |
Deflator cen PKB UE, w EUR (prognoza gospodarcza z wiosny 2011 r.): (a) UE-25 za 2004 r. = 107,3995 / (b) UE-25 za 2006 r. = 112,1888 / (c) UE-27 za 2006 r. = 112,5311 / (d) UE-27 za 2012 r. = 120,8724 Kwota ryczałtowa dla Niderlandów: w cenach z 2012 r.: 605 000 000 EUR × [(b/a) × (d/c)] = 678 824 017 EUR Kwota ryczałtowa dla Szwecji: w cenach z 2012 r.: 150 000 000 EUR × [(b/a) × (d/c)] = 168 303 475 EUR |
TABELA 5
Korekta nierównowagi budżetowej na rzecz Zjednoczonego Królestwa za rok budżetowy 2011 na podstawie art. 4 decyzji 2007/436/WE, Euratom (rozdział 1 5)
Opis | Współczynnik (1) (%) | Kwota |
1. Udział Zjednoczonego Królestwa w teoretycznej nieograniczonej podstawie VAT (w %) | 15,0054 |
|
2. Udział Zjednoczonego Królestwa (w %) w sumie wydatków na rzecz państw członkowskich skorygowanej o wydatki związane z rozszerzeniem | 7,6164 |
|
3. (1) – (2) | 7,3890 |
|
4. Suma wydatków na rzecz państw członkowskich |
| 114 982 094 901 |
5. Wydatki związane z rozszerzeniem (2) = (5a + 5b) |
| 29 243 025 286 |
5a. Wydatki przedakcesyjne |
| 3 047 748 507 |
5b. Wydatki związane z art. 4 ust. 1 lit. g) |
| 26 195 276 779 |
6. Suma wydatków na rzecz państw członkowskich skorygowana o wydatki związane z rozszerzeniem = (4) – (5) |
| 85 739 069 616 |
7. Początkowa kwota rabatu brytyjskiego = (3) × (6) × 0,66 |
| 4 181 273 373 |
8. Korzyść dla Zjednoczonego Królestwa (3) |
| 319 474 318 |
9. Podstawowy rabat brytyjski = (7) – (8) |
| 3 861 799 055 |
10. Zyski nadzwyczajne wynikające z tradycyjnych zasobów własnych (4) |
| 61 357 780 |
11. Korekta dla Zjednoczonego Królestwa = (9) – (10) |
| 3 800 441 275 |
(1) Dane procentowe w zaokrągleniu. (2) Kwota wydatków związanych z rozszerzeniem odpowiada: (i) płatnościom dokonanym w ramach środków na 2003 r. na rzecz 10 nowych państw członkowskich, które przystąpiły do Unii w dniu 1 maja 2004 r., skorygowanym poprzez zastosowanie deflatora PKB Unii za lata 2004–2010, oraz płatnościom na rzecz Bułgarii i Rumunii dokonanym w ramach środków na 2006 r., skorygowanym poprzez zastosowanie deflatora PKB Unii za lata 2007– 2010 (5a); oraz (ii) sumie wydatków na rzecz tych państw członkowskich, z wyjątkiem płatności bezpośrednich w rolnictwie oraz wydatków związanych z rynkiem, jak również części wydatków na rozwój obszarów wiejskich pochodzącej z Sekcji Gwarancji (5b) Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnych. Kwotę tę odejmuje się od sumy wydatków na rzecz państw członkowskich, aby wydatki nieobjęte rabatem przed rozszerzeniem pozostały takimi również po rozszerzeniu. (3) „Korzyść dla Zjednoczonego Królestwa” odpowiada skutkom, jakie przyniosło temu państwu przejście na ograniczoną podstawę VAT oraz wprowadzenie zasobów własnych opartych na PNB/DNB. (4) Zyski nadzwyczajne odpowiadają zyskom netto Zjednoczonego Królestwa wynikającym ze wzrostu – z 10 % do 25 % z dniem 1 stycznia 2001 r. – wartości procentowej tradycyjnych zasobów własnych (TZW) zatrzymywanej przez państwa członkowskie na pokrycie kosztów ich poboru. |
Zgodnie z art. 4 ust. 2 decyzji 2007/436/WE, Euratom w latach 2007–2013 wkład dodatkowy Zjednoczonego Królestwa wynikający ze zmniejszenia sumy wydatków na rzecz państw członkowskich o wydatki związane z rozszerzeniem, o którym mowa w art. 4 ust. 1 lit. g), nie będzie przekraczał 10 500 000 000 EUR według cen z 2004 r. Odpowiednie dane liczbowe przedstawiono w tabeli poniżej.
Rabat brytyjski = lata 2007–2012 Różnica w kwocie pierwotnej w stosunku do pułapu 10,5 mld EUR (DZW 2007 w stosunku do DZW 2000), w EUR | Różnica według cen bieżących | Różnica według cen stałych z 2004 r. |
(A) Rabat brytyjski za 2007 r. | 0 | 0 |
(B) Rabat brytyjski za 2008 r. | – 301 636 064 | – 279 914 923 |
(C) Rabat brytyjski za 2009 r. | – 1 350 053 160 | – 1 271 666 250 |
(D) Rabat brytyjski za 2010 r. | – 2 083 537 505 | – 1 918 060 737 |
(E) Rabat brytyjski za 2011 r. | – 2 594 262 405 | – 2 350 972 433 |
(F) Rabat brytyjski za 2012 r. | nd. | nd. |
(G) Suma różnic = (A) + (B) + (C) + (D) + (E) + (F) | – 6 329 489 133 | – 5 820 614 343 |
TABELA 6
Obliczenie finansowania korekty dla Zjednoczonego Królestwa wynoszącej 3 800 441 275 EUR (rozdział 1 5)
Państwo członkowskie | Procentowy udział w podstawach DNB | Udziały bez Zjednoczonego Królestwa | Udziały bez Niemiec, Niderlandów, Austrii, Szwecji i Zjednoczonego Królestwa | Trzy czwarte udziału Niemiec, Niderlandów, Austrii i Szwecji w kolumnie 2 | Dane z kolumny 4 rozłożone zgodnie z danymi w kolumnie 3 | Skala finansowania | Skala finansowania zastosowana do korekty |
| (1) | (2) | (3) | (4) | (5) | (6) = (2) + (4) + (5) | (7) |
Belgia | 2,94 | 3,41 | 5,32 |
| 1,43 | 4,84 | 183 957 133 |
Bułgaria | 0,30 | 0,35 | 0,54 |
| 0,15 | 0,49 | 18 771 128 |
Republika Czeska | 1,15 | 1,34 | 2,08 |
| 0,56 | 1,90 | 72 028 769 |
Dania | 1,94 | 2,25 | 3,50 |
| 0,94 | 3,19 | 121 255 644 |
Niemcy | 20,59 | 23,90 | 0,00 | – 17,92 | 0,00 | 5,97 | 227 039 988 |
Estonia | 0,12 | 0,14 | 0,21 |
| 0,06 | 0,19 | 7 396 403 |
Irlandia | 0,98 | 1,14 | 1,78 |
| 0,48 | 1,62 | 61 443 558 |
Grecja | 1,68 | 1,95 | 3,04 |
| 0,82 | 2,77 | 105 155 515 |
Hiszpania | 8,27 | 9,60 | 14,96 |
| 4,02 | 13,62 | 517 658 498 |
Francja | 16,11 | 18,70 | 29,15 |
| 7,84 | 26,53 | 1 008 365 814 |
Włochy | 12,37 | 14,36 | 22,39 |
| 6,02 | 20,38 | 774 567 167 |
Cypr | 0,14 | 0,16 | 0,26 |
| 0,07 | 0,23 | 8 881 558 |
Łotwa | 0,15 | 0,17 | 0,27 |
| 0,07 | 0,25 | 9 323 752 |
Litwa | 0,24 | 0,28 | 0,43 |
| 0,12 | 0,39 | 14 924 392 |
Luksemburg | 0,26 | 0,30 | 0,46 |
| 0,12 | 0,42 | 15 971 690 |
Węgry | 0,84 | 0,97 | 1,51 |
| 0,41 | 1,38 | 52 296 874 |
Malta | 0,05 | 0,06 | 0,09 |
| 0,02 | 0,08 | 3 033 098 |
Niderlandy | 4,85 | 5,63 | 0,00 | – 4,22 | 0,00 | 1,41 | 53 463 603 |
Austria | 2,32 | 2,69 | 0,00 | – 2,02 | 0,00 | 0,67 | 25 548 480 |
Polska | 3,04 | 3,52 | 5,49 |
| 1,48 | 5,00 | 190 114 628 |
Portugalia | 1,24 | 1,44 | 2,25 |
| 0,60 | 2,05 | 77 837 419 |
Rumunia | 1,07 | 1,25 | 1,94 |
| 0,52 | 1,77 | 67 208 537 |
Słowenia | 0,29 | 0,33 | 0,52 |
| 0,14 | 0,47 | 17 972 270 |
Słowacja | 0,56 | 0,65 | 1,01 |
| 0,27 | 0,92 | 35 017 146 |
Finlandia | 1,54 | 1,79 | 2,79 |
| 0,75 | 2,54 | 96 636 104 |
Szwecja | 3,13 | 3,64 | 0,00 | – 2,73 | 0,00 | 0,91 | 34 572 107 |
Zjednoczone Królestwo | 13,85 | 0,00 | 0,00 |
| 0,00 | 0,00 | 0 |
Ogółem | 100,00 | 100,00 | 100,00 | – 26,89 | 26,89 | 100,00 | 3 800 441 275 |
Obliczeń dokonano do piętnastego miejsca po przecinku.
TABELA 7
Zestawienie dotyczące finansowania (1) budżetu ogólnego według typów zasobów własnych i według państw członkowskich
Państwo członkowskie | Tradycyjne zasoby własne (TZW) | Zasoby własne oparte na VAT oraz DNB, łącznie z korektami | Zasoby własne ogółem (2) | ||||||||
Opłaty wyrównawcze netto w sektorze cukru (75 %) | Cła netto (75 %) | Tradycyjne zasoby własne netto ogółem (75 %) | p.m. koszty poboru (25 % TZW brutto) | Zasoby własne oparte na VAT | Zasoby własne oparte na DNB | Obniżka na rzecz Niderlandów i Szwecji | Rabat brytyjski | Składki państw członkowskich ogółem | Udział w składkach państw członkowskich (%) | ||
| (1) | (2) | (3) = (1) + (2) | (4) | (5) | (6) | (7) | (8) | (9) = (5) + (6) + (7) + (8) | (10) | (11) = (3) + (9) |
Belgia | 6 600 000 | 1 754 400 000 | 1 761 000 000 | 587 000 000 | 509 177 700 | 2 709 915 716 | 24 892 630 | 183 957 133 | 3 427 943 179 | 3,21 | 5 188 943 179 |
Bułgaria | 400 000 | 55 100 000 | 55 500 000 | 18 500 000 | 54 002 100 | 276 521 897 | 2 540 063 | 18 771 128 | 351 835 188 | 0,33 | 407 335 188 |
Republika Czeska | 3 400 000 | 223 600 000 | 227 000 000 | 75 666 667 | 212 024 700 | 1 061 072 706 | 9 746 757 | 72 028 769 | 1 354 872 932 | 1,27 | 1 581 872 932 |
Dania | 3 400 000 | 341 500 000 | 344 900 000 | 114 966 667 | 298 102 200 | 1 786 245 365 | 16 408 018 | 121 255 644 | 2 222 011 227 | 2,08 | 2 566 911 227 |
Niemcy | 26 300 000 | 4 012 600 000 | 4 038 900 000 | 1 346 299 996 | 1 704 417 750 | 18 985 883 773 | 174 399 734 | 227 039 988 | 21 091 741 245 | 19,76 | 25 130 641 245 |
Estonia | 0 | 22 300 000 | 22 300 000 | 7 433 333 | 23 036100 | 108 958 152 | 1 000 863 | 7 396 403 | 140 391 518 | 0,13 | 162 691 518 |
Irlandia | 0 | 198 300 000 | 198 300 000 | 66 100 000 | 193 316 100 | 905 139 480 | 8 314 392 | 61 443 558 | 1 168 213 530 | 1,09 | 1 366 513 530 |
Grecja | 1 400 000 | 208 300 000 | 209 700 000 | 69 900 000 | 302 495 700 | 1 549 070 579 | 14 229 388 | 105 155 515 | 1 970 951 182 | 1,85 | 2180 651 182 |
Hiszpania | 4 700 000 | 1 358 000 000 | 1 362 700 000 | 454 233 334 | 1616 263 500 | 7 625 748 885 | 70 048 284 | 517 658 498 | 9 829 719 167 | 9,21 | 11 192 419 167 |
Francja | 30 900 000 | 1 710 700 000 | 1 741 600 000 | 580 533 333 | 2 898 884 700 | 14 854 473 588 | 136 449 600 | 1 008 365 814 | 18 898 173 702 | 17,71 | 20 639 773 702 |
Włochy | 4 700 000 | 2 193 200 000 | 2 197 900 000 | 732 633 334 | 1 770 579 000 | 11 410 330 827 | 104 812 538 | 774 567 167 | 14 060 289 532 | 13,17 | 16 258 189 532 |
Cypr | 0 | 29 600 000 | 29 600 000 | 9 866 667 | 27 943 500 | 130 836 309 | 1 201 831 | 8 881 558 | 168 863 198 | 0,16 | 198 463 198 |
Łotwa | 0 | 21 400 000 | 21 400 000 | 7 133 333 | 19 515 600 | 137 350 383 | 1 261 667 | 9 323 752 | 167 451 402 | 0,16 | 188 851 402 |
Litwa | 800 000 | 44 900 000 | 45 700 000 | 15 233 334 | 37 817 700 | 219 854 724 | 2 019 532 | 14 924 392 | 274 616 348 | 0,26 | 320 316 348 |
Luksemburg | 0 | 16 900 000 | 16 900 000 | 5 633 333 | 50 250 750 | 235 282 719 | 2 161 250 | 15 971 690 | 303 666 409 | 0,28 | 320 566 409 |
Węgry | 2 000 000 | 118 800 000 | 120 800 000 | 40 266 667 | 138 289 800 | 770 397 536 | 7 076 685 | 52 296 874 | 968 060 895 | 0,91 | 1 088 860 895 |
Malta | 0 | 12 400 000 | 12 400 000 | 4 133 333 | 9 542 850 | 44 681277 | 410 431 | 3 033 098 | 57 667 656 | 0,05 | 70 067 656 |
Niderlandy | 7 300 000 | 2 107 700 000 | 2 115 000 000 | 705 000 000 | 284 861 300 | 4 470 814 838 | – 637 756 193 | 53 463 603 | 4 171 383 548 | 3,91 | 6 286 383 548 |
Austria | 3 200 000 | 180 700 000 | 183 900 000 | 61 300 000 | 305 991 675 | 2 136 453 900 | 19 624 949 | 25 548 480 | 2 487 619 004 | 2,33 | 2 671 519 004 |
Polska | 12 800 000 | 406 800 000 | 419 600 000 | 139 866 667 | 579 390 000 | 2 800 623 225 | 25 725 847 | 190 114 628 | 3 595 853 700 | 3,37 | 4 015 453 700 |
Portugalia | 200 000 | 149 300 000 | 149 500 000 | 49 833 334 | 244 895 100 | 1 146 641 296 | 10 532 769 | 77 837 419 | 1 479 906 584 | 1,39 | 1 629 406 584 |
Rumunia | 1 000 000 | 120 900 000 | 121 900 000 | 40 633 333 | 155 340 900 | 990 064 739 | 9 094 495 | 67 208 537 | 1 221 708 671 | 1,14 | 1 343 608 671 |
Słowenia | 0 | 76 600 000 | 76 600 000 | 25 533 333 | 56 316 300 | 264 753 723 | 2 431 964 | 17 972 270 | 341 474 257 | 0,32 | 418 074 257 |
Słowacja | 1 400 000 | 122 000 000 | 123 400 000 | 41 133 334 | 68 128 500 | 515 845 800 | 4 738 435 | 35 017 146 | 623 729 881 | 0,58 | 747 129 881 |
Finlandia | 800 000 | 165 600 000 | 166 400 000 | 55 466 667 | 263 138 700 | 1 423 569 138 | 13 076 562 | 96 636 104 | 1 796 420 504 | 1,68 | 1 962 820 504 |
Szwecja | 2 600 000 | 527 200 000 | 529 800 000 | 176 600 000 | 173 638 300 | 2 891 041 376 | – 141 747 068 | 34 572 107 | 2 957 504 715 | 2,77 | 3 487 304 715 |
Zjednoczone Królestwo | 9 500 000 | 2 992 400 000 | 3 001 900 000 | 1 000 633 334 | 2 501 556 900 | 12 770 266 420 | 117 304 577 | – 3 800 441 275 | 11 588 686 622 | 10,86 | 14 590 586 622 |
Ogółem | 123 400 000 | 19 171 200 000 | 19 294 600 000 | 6 431 533 333 | 14 498 917 425 | 92 221 838 371 | 0 | 0 | 106 720 755 796 | 100,00 | 126 015 355 796 |
(1) p.m. (zasoby własne + pozostałe dochody = dochody ogółem = wydatki ogółem); 126 015 355 796 + 3 072 687 152 = 129 088 042 948 = 129 088 042 948). (2) Zasoby własne ogółem jako odsetek DNB: (126 015 355 796) / (13 130 916 300 000) = 0,96 %; pułap zasobów własnych jako odsetek DNB: 1,23 %. |
B. OGÓLNE ZESTAWIENIE DOCHODÓW WEDŁUG POZYCJI W BUDŻECIE
DOCHODY
Tytuł | Treść | Budżet 2012 | Budżet korygujący nr 3/2012 | Nowa kwota |
1 | ZASOBY WŁASNE | 127 512 323 810 | – 1 496 968 014 | 126 015 355 796 |
3 | NADWYŻKI, SALDA I DOSTOSOWANIA | p.m. | 1 496 968 014 | 1 496 968 014 |
4 | DOCHODY POCHODZĄCE OD OSÓB PRACUJĄCYCH W INSTYTUCJACH I INNYCH ORGANACH UNII | 1 312 344 852 |
| 1 312 344 852 |
5 | DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI | 59 790 286 |
| 59 790 286 |
6 | WKŁADY I ZWROTY ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ POROZUMIEŃ I PROGRAMÓW UNIJNYCH | 50 000 000 |
| 50 000 000 |
7 | ODSETKI OD ZALEGŁYCH PŁATNOŚCI I GRZYWNY | 123 000 000 |
| 123 000 000 |
8 | OPERACJE ZACIĄGANIA I UDZIELANIA POŻYCZEK | 384 000 |
| 384 000 |
9 | DOCHODY RÓŻNE | 30 200 000 |
| 30 200 000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Ogółem | 129 088 042 948 |
| 129 088 042 948 |
TYTUŁ 1
ZASOBY WŁASNE
Tytuł Rozdział | Treść | Budżet 2012 | Budżet korygujący nr 3/2012 | Nowa kwota |
1 1 | OPŁATY OKREŚLONE W RAMACH WSPÓLNEJ ORGANIZACJI RYNKU CUKRU (ART. 2 UST. 1 LIT. a) DECYZJI 2007/436/WE, EURATOM) | 123 400 000 |
| 123 400 000 |
1 2 | CŁA I INNE OPŁATY CELNE, O KTÓRYCH MOWA W ART. 2 UST. 1 LIT. a) DECYZJI 2007/436/WE, EURATOM | 19 171 200 000 |
| 19 171 200 000 |
1 3 | ZASOBY WŁASNE Z TYTUŁU PODATKU VAT ZGODNIE Z ART. 2 UST. 1 LIT. b) DECYZJI 2007/436/WE, EURATOM | 14 498 917 425 |
| 14 498 917 425 |
1 4 | ZASOBY WŁASNE OPARTE NA DOCHODZIE NARODOWYM BRUTTO ZGODNIE Z ART. 2. UST. 1 LIT. c) DECYZJI 2007/436/WE, EURATOM | 93 718 806 385 | – 1 496 968 014 | 92 221 838 371 |
1 5 | KOREKTA NIERÓWNOWAGI BUDŻETOWEJ | 0 |
| 0 |
1 6 | OBNIŻKA BRUTTO SKŁADEK ROCZNYCH OPARTYCH NA DNB PRZYZNANA NIDERLANDOM I SZWECJI | 0 |
| 0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Tytuł 1 – Ogółem | 127 512 323 810 | – 1 496 968 014 | 126 015 355 796 |
TYTUŁ 1
ZASOBY WŁASNE
ROZDZIAŁ 1 4 – ZASOBY WŁASNE OPARTE NA DOCHODZIE NARODOWYM BRUTTO ZGODNIE Z ART. 2. UST. 1 LIT. c) DECYZJI 2007/436/WE, EURATOM | ||||
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Treść | Budżet 2012 | Budżet korygujący nr 3/2012 | Nowa kwota |
1 4 | ZASOBY WŁASNE OPARTE NA DOCHODZIE NARODOWYM BRUTTO ZGODNIE Z ART. 2. UST. 1 LIT. c) DECYZJI 2007/436/WE, EURATOM |
|
|
|
1 4 0 | Zasoby własne oparte na dochodzie narodowym brutto zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. c) decyzji 2007/436/WE, Euratom | 93 718 806 385 | – 1 496 968 014 | 92 221 838 371 |
| Rozdział 1 4 – Ogółem | 93 718 806 385 | – 1 496 968 014 | 92 221 838 371 |
14 0 | Zasoby własne oparte na dochodzie narodowym brutto zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. c) decyzji 2007/436/WE, Euratom | ||||||
|
| ||||||
| Uwagi | ||||||
| Zasoby oparte na DNB stanowią zasoby „dodatkowe”, zapewniające dochody niezbędne do pokrycia wydatków przekraczających kwotę uzyskaną z tradycyjnych zasobów własnych, płatności opartych na VAT oraz innych dochodów w danym roku. W konsekwencji dzięki zasobom opartym na DNB budżet ogólny Unii Europejskiej jest zawsze zbilansowany ex ante. | ||||||
| Stawka poboru tych zasobów określona jest na podstawie dodatkowych dochodów potrzebnych do sfinansowania wydatków budżetowych niepokrytych z innych zasobów (płatności oparte na VAT, tradycyjne zasoby własne i inne dochody). W ten sposób stawkę poboru stosuje się do DNB każdego z państw członkowskich. | ||||||
| Stawka mająca zastosowanie do dochodu narodowego brutto państw członkowskich w odniesieniu do tego roku budżetowego wynosi 0,7023 %. | ||||||
| Podstawa prawna | ||||||
| Decyzja Rady 2007/436/WE, Euratom z dnia 7 czerwca 2007 r. w sprawie systemu zasobów własnych Wspólnot Europejskich (Dz.U. L 163 z 23.6.2007, s. 17), w szczególności jej art. 2 ust. 1 lit. c). |
Państwo członkowskie | Budżet 2012 | Budżet korygujący nr 3/2012 | Nowa kwota |
Belgia | 2 753 903 748 | – 43 988 032 | 2 709 915 716 |
Bułgaria | 281 010 470 | – 4 488 573 | 276 521 897 |
Republika Czeska | 1 078 296 305 | – 17 223 598 | 1 061 072 706 |
Dania | 1 815 240 147 | – 28 994 783 | 1 786 245 365 |
Niemcy | 19 294 067 399 | – 308 183 629 | 18 985 883 773 |
Estonia | 110 726 788 | – 1 768 636 | 108 958 152 |
Irlandia | 919 831 931 | – 14 692 451 | 905 139 480 |
Grecja | 1 574 215 481 | – 25 144 902 | 1 549 070 579 |
Hiszpania | 7 749 531 954 | – 123 783 068 | 7 625 748 885 |
Francja | 15 095 595 129 | – 241 121 542 | 14 854 473 588 |
Włochy | 11 595 546 179 | – 185 215 352 | 11 410 330 827 |
Cypr | 132 960 077 | – 2 123 767 | 130 836 309 |
Łotwa | 139 579 889 | – 2 229 506 | 137 350 383 |
Litwa | 223 423 461 | – 3 568 737 | 219 854 724 |
Luksemburg | 239 101 888 | – 3 819 168 | 235 282 719 |
Węgry | 782 902 822 | – 12 505 286 | 770 397 536 |
Malta | 45 406 555 | – 725 278 | 44 681 277 |
Niderlandy | 4 543 386 226 | – 72 571 388 | 4 470 814 838 |
Austria | 2 171 133 356 | – 34 679 455 | 2 136 453 900 |
Polska | 2 846 083 644 | – 45 460 419 | 2 800 623 225 |
Portugalia | 1 165 253 865 | – 18 612 569 | 1 146 641 296 |
Rumunia | 1 006 135 718 | – 16 070 979 | 990 064 739 |
Słowenia | 269 051 272 | – 4 297 549 | 264 753 723 |
Słowacja | 524 219 139 | – 8 373 338 | 515 845 800 |
Finlandia | 1 446 676 869 | – 23 107 732 | 1 423 569 138 |
Szwecja | 2 937 969 485 | – 46 928 109 | 2 891 041 376 |
Zjednoczone Królestwo | 12 977 556 588 | – 207 290 168 | 12 770 266 420 |
Artykuł 1 4 0 – Ogółem | 93 718 806 385 | – 1 496 968 014 | 92 221 838 371 |
TYTUŁ 3
NADWYŻKI, SALDA I DOSTOSOWANIA
Tytuł Rozdział | Treść | Budżet 2012 | Budżet korygujący nr 3/2012 | Nowa kwota |
3 0 | DOSTĘPNA NADWYŻKA Z POPRZEDNIEGO ROKU BUDŻETOWEGO | p.m. | 1 496 968 014 | 1 496 968 014 |
3 1 | SALDA I DOSTOSOWANIE SALD OPARTYCH NA VAT ZA POPRZEDNIE LATA BUDŻETOWE, WYNIKAJĄCE Z ZASTOSOWANIA ART. 10 UST. 4, 5 I 8 ROZPORZĄDZENIA (WE, EURATOM) Nr 1150/2000 | p.m. |
| p.m. |
3 2 | SALDA I DOSTOSOWANIA SALD OPARTYCH NA DOCHODZIE/PRODUKCIE NARODOWYM BRUTTO ZA POPRZEDNIE LATA BUDŻETOWE WYNIKAJĄCE Z ZASTOSOWANIA ART. 10 UST. 6, 7 I 8 ROZPORZĄDZENIA (WE, EURATOM) Nr 1150/2000 | p.m. |
| p.m. |
3 4 | DOSTOSOWANIE ZWIĄZANE Z NIEUCZESTNICZENIEM NIEKTÓRYCH PAŃSTW CZŁONKOWSKICH W NIEKTÓRYCH OBSZARACH POLITYKI DOTYCZĄCYCH PRZESTRZENI WOLNOŚCI, BEZPIECZEŃSTWA I SPRAWIEDLIWOŚCI | p.m. |
| p.m. |
3 5 | WYNIK OSTATECZNEJ KALKULACJI FINANSOWANIA KOREKTY NIERÓWNOWAGI BUDŻETOWEJ ZASTOSOWANEJ DLA ZJEDNOCZONEGO KRÓLESTWA | p.m. |
| p.m. |
3 6 | WYNIK POŚREDNIEJ KALKULACJI FINANSOWANIA KOREKTY NIERÓWNOWAGI BUDŻETOWEJ ZASTOSOWANEJ DLA ZJEDNOCZONEGO KRÓLESTWA | p.m. |
| p.m. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Tytuł 3 – Ogółem | p.m. | 1 496 968 014 | 1 496 968 014 |
TYTUŁ 3
NADWYŻKI, SALDA I DOSTOSOWANIA
ROZDZIAŁ 3 0 – DOSTĘPNA NADWYŻKA Z POPRZEDNIEGO ROKU BUDŻETOWEGO | ||||
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Treść | Budżet 2012 | Budżet korygujący nr 3/2012 | Nowa kwota |
3 0 | DOSTĘPNA NADWYŻKA Z POPRZEDNIEGO ROKU BUDŻETOWEGO |
|
|
|
3 0 0 | Dostępna nadwyżka z poprzedniego roku budżetowego | p.m. | 1 496 968 014 | 1 496 968 014 |
3 0 2 | Nadwyżka zasobów własnych wynikająca ze zwrotu nadwyżki z Funduszu Gwarancyjnego dla Działań Zewnętrznych | p.m. |
| p.m. |
| Rozdział 3 0 – Ogółem | p.m. | 1 496 968 014 | 1 496 968 014 |
3 0 0 | Dostępna nadwyżka z poprzedniego roku budżetowego | ||||||
|
| ||||||
| Uwagi | ||||||
| Zgodnie z artykułem 15 rozporządzenia finansowego saldo każdego roku budżetowego, niezależnie od tego, czy jest ono pozytywne czy negatywne, ujmuje się w rubryce „dochody” lub „wydatki” budżetu na następny rok budżetowy. | ||||||
| Odpowiednie prognozy takich dochodów lub wydatków ujmuje się w budżecie w trakcie procedury budżetowej oraz, tam gdzie to stosowne, w liście w sprawie poprawek przedłożonym na podstawie art. 34 rozporządzenia finansowego. Sporządza się je zgodnie z zasadami określonymi w art. 15 rozporządzenia (WE, Euratom) nr 1150/2000. | ||||||
| Po dokonaniu rozliczenia każdego roku budżetowego wszelkie rozbieżności w stosunku do preliminarza ujmuje się w budżecie na następny rok budżetowy w formie budżetu korygującego, który musi zostać przedstawiony przez Komisję w ciągu 15 dni po przedłożeniu rozliczeń tymczasowych. | ||||||
| Ewentualny deficyt ujmuje się w artykule 27 02 01 zestawienia wydatków w sekcji III „Komisja”. | ||||||
| Podstawa prawna | ||||||
| Rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1150/2000 z dnia 22 maja 2000 r. wykonujące decyzję 2007/436/WE, Euratom w sprawie systemu zasobów własnych Wspólnot Europejskich (Dz.U. L 130 z 31.5.2000, s. 1). | ||||||
| Rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich (Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1), w szczególności jego art. 15. | ||||||
| Decyzja Rady 2007/436/WE, Euratom z dnia 7 czerwca 2007 r. w sprawie systemu zasobów własnych Wspólnot Europejskich (Dz.U. L 163 z 23.6.2007, s. 17), w szczególności jej art. 7. |