Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2012-02-11
Wersja aktualna od 2012-02-11
obowiązujący
Alerty
DECYZJA WSPÓLNEGO KOMITETU EOG NR 6/2012
z dnia 10 lutego 2012 r.
zmieniająca załącznik II (Przepisy techniczne, normy, badania i certyfikacja) do Porozumienia EOG
WSPÓLNY KOMITET EOG,
uwzględniając Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym, zmienione Protokołem dostosowującym Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym, zwane dalej „Porozumieniem”, w szczególności jego art. 98,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Załącznik II do Porozumienia został zmieniony decyzją Wspólnego Komitetu EOG nr 113/2011 z dnia 21 października 2011 r. (1).
(2) W Porozumieniu należy uwzględnić dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (dyrektywa ramowa) (2).
(3) W Porozumieniu należy uwzględnić rozporządzenie Komisji (WE) nr 1060/2008 z dnia 7 października 2008 r. zmieniające załączniki I, III, IV, VI, VII, XI i XV do dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (dyrektywa ramowa) (3).
(4) W Porozumieniu należy uwzględnić rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 78/2009 z dnia 14 stycznia 2009 r. w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do ochrony pieszych i innych niechronionych użytkowników dróg, zmieniające dyrektywę 2007/46/WE i uchylające dyrektywy 2003/102/WE i 2005/66/WE (4).
(5) W Porozumieniu należy uwzględnić rozporządzenie Komisji (WE) nr 385/2009 z dnia 7 maja 2009 r. zastępujące załącznik IX do dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (dyrektywy ramowej) (5).
(6) Dyrektywa 2007/46/WE uchyla dyrektywę Rady 70/156/EWG (6), która jest uwzględniona w Porozumieniu i którą w związku z powyższym należy uchylić w ramach Porozumienia.
(7) Rozporządzenie (WE) nr 78/2009 uchyla dyrektywy 2003/102/WE (7) oraz 2005/66/WE (8) Parlamentu Europejskiego i Rady, które są uwzględnione w Porozumieniu i które w związku z powyższym należy uchylić w ramach Porozumienia,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
W rozdziale I załącznika II do Porozumienia wprowadza się następujące zmiany:
1) wykreśla się tekst pkt 1 (dyrektywa Rady 70/156/EWG), pkt 45zd (dyrektywa 2003/102/WE Parlamentu Europejskiego i Rady) i pkt 45zm (dyrektywa 2005/66/WE Parlamentu Europejskiego i Rady);
2) po pkt 45zw (dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/78/WE) dodaje się, co następuje:
„45zx. 32007 L 0046: dyrektywa 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiająca ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (dyrektywa ramowa) (Dz.U. L 263 z 9.10.2007, s. 1), zmieniona:
– 32008 R 1060: rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1060/2008 z dnia 7 października 2008 r. (Dz.U. L 292 z 31.10.2008, s. 1),
– 32009 R 0078: rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 78/2009 z dnia 14 stycznia 2009 r. (Dz.U. L 35 z 4.2.2009, s. 1),
– 32009 R 0385: rozporządzeniem Komisji (WE) nr 385/2009 z dnia 7 maja 2009 r. (Dz.U. L 118 z 13.5.2009, s. 13).
Do celów Porozumienia przepisy tego rozporządzenia odczytuje się z uwzględnieniem następujących dostosowań:
a) w załączniku VII w sekcji 1 w pkt 1 oraz ppkt 1.1 dodaje się, co następuje:
» IS dla Islandii;
FL dla Liechtensteinu;
16 dla Norwegii.«;
b) w załączniku IX w tabelach dotyczących CERTYFIKATU ZGODNOŚCI WE w pkt 47 dodaje się, co następuje:
– Islandia: … | – Liechtenstein: … | – Norwegia: … |
45zy. 32009 R 0078: rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 78/2009 z dnia 14 stycznia 2009 r. w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do ochrony pieszych i innych niechronionych użytkowników dróg, zmieniające dyrektywę 2007/46/WE i uchylające dyrektywy 2003/102/WE i 2005/66/WE (Dz.U. L 35 z 4.2.2009, s. 1).
Do celów Porozumienia przepisy tego rozporządzenia odczytuje się z uwzględnieniem następujących dostosowań:
w załączniku IV w pkt 1.1 dodaje się, co następuje:
»– IS dla Islandii,
– FL dla Liechtensteinu,
– 16 dla Norwegii.« ”.
Artykuł 2
Teksty rozporządzeń (WE) nr 1060/2008, (WE) nr 78/2009 i (WE) nr 385/2009 oraz dyrektywy 2007/46/WE w języku islandzkim i norweskim, które zostaną opublikowane w Suplemencie EOG do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, są autentyczne.
Artykuł 3
Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem 11 lutego 2012 r., pod warunkiem że Wspólny Komitet EOG otrzyma wszystkie notyfikacje przewidziane w art. 103 ust. 1 Porozumienia (*).
Artykuł 4
Niniejsza decyzja zostaje opublikowana w sekcji EOG i w Suplemencie EOG do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej.
Sporządzono w Brukseli dnia 10 lutego 2012 r.
| W imieniu Wspólnego Komitetu EOG |
Gianluca GRIPPA | |
Pełniący obowiązki Przewodniczącego |
(1) Dz.U. L 341 z 22.12.2011, s. 74.
(2) Dz.U. L 263 z 9.10.2007, s. 1.
(3) Dz.U. L 292 z 31.10.2008, s. 1.
(4) Dz.U. L 35 z 4.2.2009, s. 1.
(5) Dz.U. L 118 z 13.5.2009, s. 13.
(6) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, s. 1.
(7) Dz.U. L 321 z 6.12.2003, s. 15.
(8) Dz.U. L 309 z 25.11.2005, s. 37.
(*) Nie wskazano wymogów konstytucyjnych.