Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2012-05-26 do 2021-03-01
Wersja archiwalna od 2012-05-26 do 2021-03-01
archiwalny
Alerty
ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) NR 429/2012
z dnia 22 maja 2012 r.
zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1014/2010 w celu określenia wspólnego formatu powiadamiania o błędach przez producentów samochodów osobowych
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych (1), w szczególności jego art. 8 ust. 9 akapit pierwszy,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Biorąc pod uwagę, że powiadomienie o błędach w danych dotyczących emisji CO2 przez producenta zgodnie z akapitem pierwszym art. 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 jest ważnym etapem weryfikacji danych, które stanowią podstawę do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji, jak również średnich indywidualnych poziomów emisji dla wszystkich producentów, właściwe jest wprowadzenie jasnej i przejrzystej procedury dla tego powiadomienia.
(2) Należy również przewidzieć stosowanie wspólnego formatu powiadamiania o błędach w celu zapewnienia, że informacje przekazywane Komisji przez producentów mogą zostać zweryfikowane i przetworzone w wyznaczonym terminie.
(3) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Zmian Klimatu,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
W art. 9 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1014/2010 (2) dodaje się ust. 3, 4 i 5 w brzmieniu:
„3. Producenci, którzy powiadamiają o błędach zgodnie z akapitem pierwszym art. 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, jako podstawę swojego powiadomienia stosują wstępne zestawy danych podane przez Komisję, zgodnie z art. 8 ust. 4.
Powiadomienie o błędach obejmuje wszystkie zestawy danych dotyczące rejestracji pojazdów, za które powiadamiający producent jest odpowiedzialny.
Błąd należy zaznaczyć przy pomocy odrębnego wpisu w zestawie danych dla każdej wersji w pozycji zatytułowanej „uwagi producenta”, w której należy wpisać jeden z następujących kodów:
a) kod A, jeżeli zapisy zostały zmienione przez producenta;
b) kod B, jeżeli pojazdu nie można zidentyfikować;
c) kod C, jeżeli pojazd nie wchodzi w zakres rozporządzenia (WE) nr 443/2009 lub nie jest już produkowany.
Do celów lit. b) w akapicie trzecim pojazd jest niemożliwy do zidentyfikowania, w przypadku gdy producent nie jest w stanie określić lub skorygować kodu dla danego typu, wariantu i wersji lub, w stosownych przypadkach, numeru homologacji typu wskazanego we wstępnym zbiorze danych.
4. Jeżeli producent nie powiadomił Komisji o błędach zgodnie z ust. 3 lub jeżeli powiadomienie zostało złożone po wygaśnięciu trzymiesięcznego okresu przewidzianego w art. 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, wstępne wartości, o których powiadomiono zgodnie z art. 8 ust. 4 tego rozporządzenia, zostaną uznane za ostateczne.
5. Powiadomienie o błędzie, o którym mowa w ust. 3, przedkłada się na elektronicznym nieusuwalnym nośniku danych oznaczonym „Notification of error – CO2 from cars” i przesyła się pocztą elektroniczną na następujący adres:
European Commission
Secretariat General
1049 Brussels
Belgia
Elektroniczną kopię powiadomienia przesyła się do wiadomości na następujące adresy skrzynek elektronicznych przeznaczonych do tych celów:
EC-CO2-LDV-IMPLEMENTATION@ec.europa.eu
oraz
CO2-monitoring@eea.europa”.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 22 maja 2012 r.