Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2012-01-07
Wersja aktualna od 2012-01-07
obowiązujący
Alerty
Poprawki z 2008 i 2010 r. do regulaminu nr 89 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych – Jednolite przepisy dotyczące homologacji:
I. Pojazdów w zakresie ograniczania prędkości maksymalnej lub ich regulowanej funkcji ograniczania prędkości
II. Pojazdów w zakresie montażu homologowanego ogranicznika prędkości (OP) lub homologowanego urządzenia regulowanej funkcji ograniczania prędkości (ROP)
III. Ograniczników prędkości (OP) lub urządzeń regulowanej funkcji ograniczania prędkości (ROP)
Poprawki do regulaminu nr 89 opublikowanego w Dz.U. L 158 z 19.6.2007, s. 1.
Zawierające:
Sprostowanie 1 do pierwotnej wersji regulaminu – data wejścia w życie: 12 marca 2008 r.
Suplement nr 2 do pierwotnej wersji regulaminu – data wejścia w życie: 30 stycznia 2011 r.
Poprawki do głównego tekstu regulaminu
Punkt 1.1.1 otrzymuje brzmienie:
„ 1.1.1. Część I: Pojazdów kategorii (1) M2, M3, N2 i N3 (2) wyposażonych w ogranicznik prędkości OP oraz pojazdów kategorii M i N wyposażonych w urządzenie regulowanej funkcji ograniczania prędkości ROP, które nie posiada odrębnej homologacji zgodnie z postanowieniami części III niniejszego regulaminu, lub do pojazdów skonstruowanych lub wyposażonych w taki sposób, że ich podzespoły można uznać za spełniające w całości lub w części funkcje odpowiednio OP lub ROP.”
Punkt 1.1.2 otrzymuje brzmienie:
„1.1.2. Część II: Montażu w pojazdach kategorii M2, M3, N2 i N3 ograniczników prędkości OP oraz montażu w pojazdach kategorii M i N urządzenia ROP, które posiada homologację typu zgodnie z postanowieniami części III niniejszego regulaminu.”.
Punkt 1.1.3 otrzymuje brzmienie:
„1.1.3. Część III: OP przeznaczonych do stosowania w pojazdach kategorii M2, M3, N2 i N3 oraz ROP przeznaczonych do stosowania w pojazdach kategorii M i N.”.
Punkt 1.2.1 otrzymuje brzmienie:
„1.2.1. Ogranicznik prędkości (OP) lub funkcja ograniczania prędkości (FOP) ogranicza maksymalną prędkość pojazdów kategorii M2, M3, N2 i N3.”.
Punkt 1.2.2 otrzymuje brzmienie:
„1.2.2. Zainstalowane urządzenia regulowanej funkcji ograniczania prędkości (ROP) lub regulowana funkcja ograniczania prędkości (RFOP) ograniczają prędkość pojazdów kategorii M i N do wartości rozmyślnie ustawionej przez kierowcę, jeżeli są one włączone.”.
Skreśla się pkt 1.2.3.
Punkt 2.1.3 otrzymuje brzmienie:
„2.1.3. „ustabilizowana prędkość Vstab” oznacza średnią prędkość pojazdu określoną w pkt 1.1.4.2.3.3 załącznika 5 oraz w pkt 1.5.4.1.2.3 załącznika 6 do niniejszego regulaminu;” .
Punkt 5.1 otrzymuje brzmienie:
„5.1. Wymagania dotyczące pojazdów kategorii M2, M3, N2 i N3 wyposażonych w funkcję ograniczania prędkości (FOP).”.
Zmiany w załącznikach
Załącznik 6 pkt 1.5.4.1.1.3 otrzymuje brzmienie:
„1.5.4.1.1.3. warunki ustabilizowanej prędkości określone w pkt 1.5.4.1.2 muszą być osiągnięte w ciągu 10 s od osiągnięcia Vstab po raz pierwszy;”.
Załącznik 6 pkt 1.5.4.1.2.1 otrzymuje brzmienie:
„1.5.4.1.2.1. wartość prędkości nie może zmieniać się o więcej niż 3 km/h w stosunku do Vstab; ”.