Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2010 nr 313 str. 13
Wersja archiwalna od dnia notyfikacji do 2013-01-01
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2010 nr 313 str. 13
Wersja archiwalna od dnia notyfikacji do 2013-01-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA KOMISJI

z dnia 29 listopada 2010 r.

ustanawiająca kwestionariusz do zastosowania w sprawozdaniu z wdrożenia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/1/WE dotyczącej zintegrowanego zapobiegania zanieczyszczeniom i ich kontroli (IPPC)

(notyfikowana jako dokument nr C(2010) 8308)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2010/728/UE)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/1/WE z dnia 15 stycznia 2008 r. dotyczącą zintegrowanego zapobiegania zanieczyszczeniom i ich kontroli (1), w szczególności jej art. 17,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W art. 17 ust. 3 dyrektywy 2008/1/WE wprowadzono wymóg, aby sprawozdania w sprawie wdrożenia dyrektywy i jej skuteczności w porównaniu z innymi instrumentami środowiskowymi UE były ustalane zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 6 dyrektywy Rady 91/692/EWG (2).

(2) Artykuł 17 ust. 1 dyrektywy 2008/1/WE przewiduje połączenie sprawozdania w sprawie dostępnych reprezentatywnych danych na temat granicznych wielkości z ogólnym sprawozdaniem z wdrożenia.

(3) Dyrektywa 91/692/EWG wymaga sporządzenia sprawozdania na podstawie albo kwestionariusza, albo planu opracowanego przez Komisję przy pomocy komitetu powołanego na mocy art. 6 dyrektywy.

(4) Pierwsze sprawozdanie objęło okres 2000–2002 włącznie.

(5) Drugie sprawozdanie objęło okres 2003–2005 włącznie.

(6) Trzecie sprawozdanie objęło okres 2006– 2008 włącznie.

(7) Czwarte sprawozdanie obejmie okres 2009–2011 włącznie.

(8) Biorąc pod uwagę doświadczenia z wdrożenia dyrektywy 2008/1/WE i stosowania poprzednich kwestionariuszy, należy dostosować kwestionariusz na okres od 2009 r. do 2011 r. W celu zapewnienia jasności należy zastąpić decyzję Komisji 2006/194/WE (3).

(9) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią wyrażoną przez komitet zgodnie z art. 6 dyrektywy 91/692/EWG,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł 1

1. Państwa członkowskie stosują kwestionariusz zamieszczony w załączniku do przygotowania sprawozdania z wdrożenia dyrektywy 2008/1/WE.

2. Sprawozdania, jakie należy przedłożyć, obejmują okres od dnia 1 stycznia 2009 r. do dnia 31 grudnia 2011 r.

Artykuł 2

Uchyla się decyzję 2006/194/WE.

Artykuł 3

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 29 listopada 2010 r.

W imieniu Komisji
Janez POTOČNIK
Członek Komisji

(1) Dz.U. L 24 z 29.1.2008, s. 8.

(2) Dz.U. L 377 z 31.12.1991, s. 48.

(3) Dz.U. L 70 z 9.3.2006, s. 65.

ZAŁĄCZNIK

CZĘŚĆ 1

KWESTIONARIUSZ NA TEMAT WDROŻENIA DYREKTYWY 2008/1/WE DOTYCZĄCEJ ZINTEGROWANEGO ZAPOBIEGANIA ZANIECZYSZCZENIOM I ICH KONTROLI (IPPC)

Uwagi ogólne:

Niniejszy czwarty kwestionariusz ustanowiony na mocy dyrektywy 2008/1/WE obejmuje lata 2009–2011. Biorąc pod uwagę doświadczenia zdobyte podczas wdrażania dyrektywy oraz informacje uzyskane na podstawie pierwszych trzech kwestionariuszy, niniejszy kwestionariusz skupia się na zmianach i postępach dokonanych przez państwa członkowskie w zakresie rzeczywistego wdrożenia dyrektywy. W odniesieniu do zagadnień związanych z transpozycją Komisja podejmie wszystkie potrzebne działania w celu zapewnienia pełnej i właściwej transpozycji dyrektywy do prawa krajowego, mianowicie poprzez konsekwentne stosowanie postępowania w sprawie naruszenia.

W celu zapewnienia ciągłości i umożliwienia bezpośrednich porównań z poprzednimi odpowiedziami w niniejszym kwestionariuszu większość aspektów ujętych w decyzji 2006/194/WE nie ulega zmianie. W przypadku gdy pytania są podobne do pytań z poprzednich kwestionariuszy, jeżeli sytuacja nie uległa zmianie, można odwołać się do poprzednich odpowiedzi. Jeśli nastąpiły zmiany, należy je opisać w nowej odpowiedzi.

Udzielając odpowiedzi na poszczególne pytania dotyczące ogólnie wiążących zasad lub oficjalnych wytycznych wystosowanych przez organy administracji należy w stosownych przypadkach podać podstawowe informacje dotyczące rodzaju tych zasad lub wytycznych oraz adresy stron internetowych lub inne możliwości dostępu do nich.

Komisja zamierza wykorzystać platformę ReportNet (lub jej następcę w razie konieczności), aby udostępnić państwom członkowskim elektroniczne narzędzie do składania sprawozdań oparte na tym kwestionariuszu. Komisja stanowczo zaleca zatem wykorzystanie tego narzędzia do spełnienia wymogu w zakresie sprawozdawczości w celu ograniczenia obciążeń i usprawnienia analizy odpowiedzi.

1.

Opis ogólny

1.1.

Czy od czasu ostatniego okresu sprawozdawczego (2006– 2008) nastąpiły istotne zmiany w zakresie krajowego lub regionalnego prawodawstwa oraz systemu (systemów) pozwoleń wdrażającego (wdrażających) dyrektywę 2008/1/WE? W przypadku odpowiedzi twierdzącej należy przedstawić te zmiany, wskazać ich powody oraz podać odesłania do nowych przepisów prawnych.

1.2.

Czy państwa członkowskie napotkały na trudności w stosowaniu dyrektywy 2008/1/WE z powodu ograniczonej dyspozycyjności lub ograniczonych możliwości personelu? W przypadku odpowiedzi twierdzącej należy opisać te trudności oraz plany zaradzenia im.

2.

Liczba instalacji i pozwoleń (art. 2 ust. 3 i 4 oraz art. 4)

2.1.

Należy podać liczbę instalacji określonych w dyrektywie 2008/1/WE i pozwoleń w podziale na rodzaj działalności na koniec okresu sprawozdawczego na podstawie szablonu i uwag przedstawionych w części 2.

2.2

Określenie instalacji IPPC. Należy podać link, o ile istnieje, do strony internetowej z publicznie dostępnymi aktualnymi informacjami zawierającymi nazwy, położenie i główną działalność (załącznik I) instalacji IPPC w Pana/Pani państwie członkowskim. Jeżeli takie informacje nie są publicznie dostępne, należy podać listę wszystkich poszczególnych urządzeń działających na koniec okresu sprawozdawczego (nazwy, miejsca i główna działalność IPPC). Gdyby taka lista była niedostępna, należy podać wyjaśnienie tej sytuacji.

3.

Wnioski o pozwolenia (art. 6)

3.1.

Należy przedstawić wszelkie ogólnie wiążące zasady, dokumenty zawierające wytyczne lub formularze wniosków opracowane w celu zapewnienia, że wnioski zawierają wszystkie informacje wymagane na podstawie art. 6, ogólne lub odnoszące się do poszczególnych kwestii (np. metodologia w zakresie oceny znaczących emisji z instalacji).

4.

Koordynacja procedury i warunków udzielania pozwoleń (art. 7 i 8)

4.1.

Należy przedstawić wszelkie zmiany, które nastąpiły w zakresie struktury organizacyjnej procedur udzielania pozwoleń, zwłaszcza dotyczące szczebli właściwych organów i podziału obowiązków, od czasu ostatniego okresu sprawozdawczego.

4.2.

Czy istnieją szczególne trudności w zapewnieniu pełnej koordynacji procedury i warunków udzielania pozwoleń, zgodnie z wymogami art. 7, zwłaszcza w przypadku zaangażowania więcej niż jednego właściwego organu? Należy przedstawić wszelkie przepisy prawne lub dokumenty zawierające wytyczne dotyczące tej kwestii.

4.3.

Jakie przepisy prawne, procedury lub wytyczne stosowane są w celu zapewnienia, by właściwy organ odmawiał udzielenia pozwolenia w przypadku gdy instalacja nie spełnia wymogów ustanowionych w dyrektywie 2008/1/WE? Jeśli są one dostępne, należy podać informacje dotyczące liczby i okoliczności odmowy udzielenia pozwolenia.

5.

Stosowność i adekwatność warunków udzielania pozwoleń (art. 3 ust. 1 lit. d) i f), art. 9, art. 17 ust. 1 i 2)

5.1.

Należy przedstawić wszelkie ogólnie wiążące zasady lub szczególne wytyczne dla właściwych organów, które zostały ustanowione w odniesieniu do następujących kwestii:

1) procedury i kryteria ustalania dopuszczalnych wartości emisji oraz inne warunki udzielania pozwolenia;

2) ogólne zasady określania najlepszych dostępnych technik;

3) wdrożenie art. 9 ust. 4.

5.2.

Kwestie związane z dokumentami referencyjnymi dotyczącymi najlepszych dostępnych technik (dokumenty BREF), ustanowionymi zgodnie z art. 17 ust. 2 dyrektywy 2008/1/WE:

1) W jaki sposób informacje publikowane przez Komisję zgodnie z art. 17 ust. 2 są uwzględniane w sposób ogólny lub w zależności od przypadku przy określaniu najlepszych dostępnych technik?

2) W jaki konkretny sposób wspomniane dokumenty BREF są wykorzystywane przy ustalaniu warunków udzielania pozwoleń?

3) Czy wszystkie dokumenty BREF (lub niektóre z nich) są przetłumaczone?

4) Na ile użyteczne – jako źródło informacji dla określania dopuszczalnych wartości emisji, równoważnych parametrów i środków technicznych opartych na najlepszych dostępnych technikach – są informacje publikowane przez Komisję zgodnie z art. 17 ust. 2? W jaki sposób można je udoskonalić?

5.3.

Inne kwestie związane z warunkami udzielania pozwoleń:

1) Czy przy ustalaniu warunków udzielania pozwoleń zostały uwzględnione systemy zarządzania środowiskiem? Jeśli tak, to w jaki sposób?

2) Jakiego rodzaju warunki udzielania pozwoleń lub inne środki były zazwyczaj stosowane dla celów art. 3 ust. 1 lit. f) (przywrócenie zadowalającego stanu miejsca działania w przypadku ostatecznego zakończenia działalności) oraz w jaki sposób były one stosowane w praktyce?

3) Jakiego rodzaju warunki udzielania pozwoleń związane z efektywnym wykorzystaniem energii były zazwyczaj określane (art. 3 ust. 1 lit. d))?

4) Czy była wykorzystywana możliwość nienakładania wymogów w zakresie efektywnego wykorzystania energii, ustanowiona w art. 9 ust. 3, i jeśli tak, w jaki sposób?

6.

Dostępne dane reprezentatywne (art. 17 ust. 1)

6.1.

Należy przedstawić dostępne reprezentatywne dane dotyczące dopuszczalnych wartości określonych dla konkretnych kategorii działalności wymienionych w załączniku I do dyrektywy 2008/1/WE oraz, w stosownych przypadkach, dotyczące najlepszych dostępnych technik, na podstawie których otrzymano te wartości, a także dotyczące ochrony środowiska.

Komisja zasugeruje wytyczne, aby odpowiadać na to pytanie, uwzględniając szczególnie dwa sektory. Dane przedstawione w sprawozdaniu zostaną poddane ocenie w celu porównania - w najszerszym możliwym zakresie – ustalonych dopuszczalnych wartości, osiągniętych wyników i, o ile będą dostępne, poziomów emisji związanych z najlepszymi dostępnymi technikami w dokumentach BREF.

7.

Ogólne wiążące zasady (art. 9 ust. 8)

7.1.

Dla jakich kategorii instalacji oraz wymogów zostały ewentualnie ustalone ogólne wiążące zasady, ustanowione w art. 9 ust. 8? Należy podać odesłanie do tych ogólnych wiążących zasad. Jaką formę przyjmują takie zasady (np. przez kogo są ustalane i jaki jest ich status prawny)? Czy podczas stosowania takich zasad ustalane są także przepisy uwzględniające lokalne warunki środowiska (o których mowa w art. 9 ust. 4)?

7.2.

Należy podać, o ile jest znana, liczbę instalacji (wyrażoną jako wartość bezwzględna lub w procentach), które podlegały tym zasadom przed końcem okresu sprawozdawczego.

8.

Normy jakości środowiska (art. 10)

8.1.

Czy miały miejsce przypadki, w których zastosowanie ma art. 10 i wykorzystywanie najlepszych dostępnych technik okazało się niewystarczające dla zapewnienia norm jakości środowiska (określonych w art. 2 ust. 7)? W przypadku odpowiedzi twierdzącej należy podać przykłady takich przypadków oraz podjętych dodatkowych środków.

9.

Zmiany wprowadzane w instalacjach (art. 12 i art. 2 ust. 10)

9.1.

W jaki sposób właściwe organy podejmują w praktyce decyzję, zgodnie z art. 12, czy „zmiana działania” może mieć konsekwencje dla środowiska (art. 2 ust. 10) i czy taka zmiana jest „istotną zmianą” , która „może mieć znaczące negatywne oddziaływanie na ludzi bądź środowisko” (art. 2 ust. 11)? Należy podać odesłanie do stosownych przepisów, wytycznych lub procedur.

10.

Ponowne rozpatrzenie i aktualizacja warunków udzielania pozwolenia (art. 13)

10.1.

Czy częstotliwość, z jaką dokonuje się ponownego rozpatrzenia oraz, w miarę potrzeb, aktualizacji warunków pozwolenia (art. 13) jest określona w krajowym lub regionalnym prawodawstwie, lub też w inny sposób, na przykład za pomocą terminów ustalonych w pozwoleniach? W przypadku odpowiedzi twierdzącej należy sprecyzować w jaki sposób. Należy podać odesłanie do stosownych przepisów, wytycznych lub procedur.

10.2.

Jaka jest reprezentatywna częstotliwość, z jaką dokonuje się ponownego rozpatrzenia warunków pozwolenia? W przypadku różnic pomiędzy poszczególnymi instalacjami lub sektorami należy podać, w miarę dostępności, informacje je ilustrujące.

10.3.

Jakie są etapy procedury ponownego rozpatrywania i aktualizacji warunków pozwolenia? W jaki sposób stosowany jest przepis stanowiący o ponownym rozpatrywaniu warunków pozwolenia w przypadku istotnych zmian w zakresie najlepszych dostępnych technik? Należy podać odesłanie do stosownych przepisów, wytycznych lub procedur.

11.

Spełnienie warunków pozwolenia (art. 14)

11.1.

W jaki sposób wymóg ustanowiony w art. 14, by operatorzy regularnie informowali właściwe organy o wynikach procesu monitorowania emisji, jest realizowany w praktyce? Należy podać odesłanie do wszelkich stosownych przepisów, procedur lub wytycznych skierowanych do właściwych organów.

11.2.

Czy operatorzy przedkładają okresowe sprawozdanie z monitorowania? Należy podać dane na temat reprezentatywnej częstotliwości przedkładania tego rodzaju informacji. W przypadku różnic pomiędzy poszczególnymi sektorami należy podać, w miarę dostępności, informacje je ilustrujące.

11.3.

Należy podać dostępne informacje dotyczące poniższych kwestii w odniesieniu do instalacji wchodzących w zakres dyrektywy 2008/1/WE, jeśli nie zostały one przedłożone w ramach sprawozdania na podstawie zalecenia przewidującego minimalne kryteria w zakresie inspekcji środowiskowych w poszczególnych państwach członkowskich:

1) główne elementy, z których może składać się inspekcja środowiskowa przeprowadzana przez właściwe organy (opis);

2) całkowita liczba inspekcji terenowych przeprowadzonych przez właściwe organy podczas okresu sprawozdawczego (liczba);

3) całkowita liczba instalacji, w których przeprowadzono inspekcje terenowe podczas okresu sprawozdawczego (liczba);

4) całkowita liczba inspekcji terenowych, w trakcie których – podczas okresu sprawozdawczego – przez właściwe organy lub w ich imieniu zostały przeprowadzone pomiary emisji lub pobrane próbki odpadów (liczba);

5) rodzaj działań (np. sankcje lub inne środki) podejmowanych w wyniku wystąpienia wypadków, incydentów oraz niespełnienia warunków pozwolenia podczas okresu sprawozdawczego (opis).

12.

Informowanie i udział społeczeństwa (art. 15 i 16)

12.1

Czy od czasu ostatniego okresu sprawozdawczego nastąpiły jakiekolwiek istotne zmiany w zakresie transpozycji prawodawstwa przewidującego informowanie i udział społeczeństwa w procedurze udzielania pozwolenia, zgodnie z wymogami dyrektywy 2008/1/WE (art. 15 i 16)? Jaki wpływ wywarły te wymogi na właściwe organy, wnioskujących o pozwolenie oraz ogół zainteresowanych?

13.

Współpraca transgraniczna (art. 18)

13.1

Czy podczas okresu sprawozdawczego odwoływano się do wymogów zawartych w art. 18, dotyczących transgranicznej wymiany informacji i współpracy? Należy podać przykłady ilustrujące ogólne zastosowane procedury.

14.

Skuteczność dyrektywy

14.1

Jak państwa członkowskie ogólnie oceniają skuteczność dyrektywy 2008/1/WE, między innymi w porównaniu z innymi instrumentami środowiskowymi UE? Na podstawie wszelkich dostępnych badań i analiz, jakie były szacunkowe korzyści i koszty (w tym koszty administracyjne i koszty przestrzegania przepisów) w zakresie środowiska wynikające ze stosowania dyrektywy 2008/1/WE? Należy podać odesłanie do tych badań i analiz.

15.

Uwagi ogólne

15.1

Czy istnieją jakieś szczególne kwestie związane ze stosowaniem dyrektywy, które dają powody do obaw w Państwa kraju? Jeśli tak, należy podać szczegóły.


CZĘŚĆ 2

SZABLON ODPOWIEDZI NA PYTANIE 2.1

RODZAJ INSTALACJI A. INSTALACJE B. ZNACZĄCE ZMIANY C. PONOWNE ROZPATRZENIE I AKTUALIZACJA POZWOLENIA
Kod Główna działalność prowadzona
w instalacji określona w załączniku
I do dyrektywy 2008/1/WE

1. Liczba
instalacji

2. Liczba
instalacji
objętych
pozwoleniem
całkowicie
zgodnym
z dyrektywą
IPPC

3. Liczba
znaczących
zmian przeprowadzonych w okresie
sprawozdawczym bez pozwolenia zgodnie z
art. 12 ust. 2

4. Liczba instalacji, dla których w okresie sprawozdawczym ponownie rozpatrzono pozwolenie IPPC zgodnie z art. 13

5. Liczba instalacji, dla których w okresie sprawozdawczym zaktualizowano pozwolenie IPPC zgodnie z art. 13

1. Energia
1.1. Spalanie
1.2. Rafinacja ropy naftowej i gazu
1.3. Piece koksownicze
1.4. Gazyfikacja i skraplanie węgla
2. Metale
2.1. Prażenie i spiekanie rud metali
2.2. Produkcja surówki odlewniczej lub stali
2.3a Walcownie gorące
2.3b Kuźnie
2.3c Nakładanie powłok metalicznych
2.4. Odlewnie
2.5a Produkcja surowych metali nieżelaznych
2.5b Wytop metali nieżelaznych
2.6. Obróbka powierzchniowa metali i tworzyw sztucznych
3. Substancje mineralne
3.1. Produkcja cementu lub wapna
3.2. Produkcja azbestu
3.3. Wyrób szkła
3.4. Topienie minerałów
3.5. Wytwarzanie materiałów ceramicznych
4. Chemikalia
4.1. Produkcja chemikaliów organicznych
4.2. Produkcja chemikaliów nieorganicznych
4.3. Produkcja nawozów
4.4. Produkcja środków ochrony roślin/produktów biobójczych
4.5. Produkcja środków farmaceutycznych
4.6. Produkcja materiałów wybuchowych
5. Odpady
5.1. Unieszkodliwianie lub odzyskiwanie odpadów niebezpiecznych
5.2. Spalanie odpadów komunalnych
5.3. Unieszkodliwianie odpadów innych niż niebezpieczne
5.4. Składowiska odpadów
6. Inne
6.1a Produkcja masy celulozowej
6.1b Produkcja papieru i tektury
6.2. Obróbka wstępna lub barwienie włókien lub materiałów włókienniczych
6.3. Garbowanie skór wyprawionych i surowych
6.4a Rzeźnie
6.4b Obróbka lub przetwarzanie produktów spożywczych
6.4c Obróbka lub przetwarzanie mleka
6.5. Unieszkodliwianie lub recykling tusz zwierzęcych
6.6a Intensywny chów drobiu
6.6b Intensywny chów tuczników
6.6c Intensywny chów macior
6.7. Powierzchniowa obróbka z wykorzystaniem rozpuszczalników organicznych
6.8. Produkcja węgla lub elektrografitu
6.9. Wychwytywanie strumieni CO2 (dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/ 31/WE)
Razem

Uwagi wyjaśniające do szablonu:

O ile nie wskazano inaczej, liczby powinny odzwierciedlać sytuację istniejącą na koniec okresu sprawozdawczego (dzień 31 grudnia 2011 r.).

Zbieranie danych w tym szablonie będzie oparte na „liczbie instalacji” i „liczbie istotnych zmian” z wykorzystaniem definicji operacyjnych „instalacji” z art. 2 ust. 3 i „istotnej zmiany” z art. 2 ust. 11 dyrektywy 2008/1/WE.

„Rodzaj instalacji” odnosi się do głównej działalności prowadzonej w instalacji. Instalacje należy zgłaszać wyłącznie w ramach jednej działalności, również jeśli w danej instalacji prowadzi się kilka działalności IPPC.

Dodatkowe wytyczne i wyjaśnienia dotyczące danych zamieszczonych w tabeli podano w uwagach poniżej. Państwa członkowskie proszone są o jak najdokładniejsze wypełnienie tabeli.

A. LICZBA INSTALACJI

1. Liczba instalacji IPPC: całkowita liczba instalacji (istniejących i nowych) eksploatowanych w państwach członkowskich na koniec okresu sprawozdawczego niezależnie od statusu ich pozwolenia.

2. Liczba instalacji objętych pozwoleniem całkowicie zgodnym z dyrektywą: całkowita liczba instalacji objętych jednym pozwoleniem lub większą ich liczbą przyznanym zgodnie z dyrektywą IPPC (w tym pozwoleniami udzielonymi przed wprowadzeniem dyrektywy IPPC, które ponownie rozpatrzono/zaktualizowano) niezależnie od tego, kiedy pozwolenie(-a) zostało(-y) wydane lub czy pozwolenie zostało z jakiegokolwiek powodu ponownie rozpatrzone, zaktualizowane lub zmienione/odnowione.

W celu obliczenia liczby instalacji do zgłoszenia państwa członkowskie rozważą na koniec okresu sprawozdawczego status pozwolenia (pozwoleń) dotyczących każdej instalacji. Należy zwrócić uwagę, że liczby dotyczą instalacji, a nie pozwoleń (biorąc pod uwagę, że jedna instalacja może być objęta kilkom pozwoleniami i odwrotnie).

Reguła konsekwencji: 1 minus 2 jest równe liczbie instalacji nieobjętych pozwoleniem całkowicie zgodnym z dyrektywą IPPC z jakiegokolwiek powodu (niezakończona procedura, niepełny zakres wszystkich działalności itp.). Jeżeli liczba ta jest różna od zera, oznacza to potencjalne naruszenie przepisów dyrektywy IPPC.

B. ZNACZĄCE ZMIANY

3. Liczba znaczących zmian przeprowadzonych w okresie sprawozdawczym bez pozwolenia zgodnie z art. 12 ust. 2: liczba znaczących zmian znanych właściwym organom, które operatorzy skutecznie wprowadzili bez pozwolenia zgodnie z art. 12 ust. 2.

Jeżeli liczba ta jest różna od zera, oznacza to potencjalne naruszenie przepisów dyrektywy IPPC.

C. PONOWNE ROZPATRZENIE I AKTUALIZACJA POZWOLENIA

4. Liczba instalacji IPPC, dla których w okresie sprawozdawczym ponownie rozpatrzono pozwolenie IPPC zgodnie z art. 13: całkowita liczba instalacji objętych jednym pozwoleniem lub większą ich liczbą, które ponownie rozpatrzono zgodnie z art. 13.

5. Liczba instalacji IPPC, dla których w okresie sprawozdawczym ponownie zaktualizowano pozwolenie IPPC zgodnie z art. 13: całkowita liczba instalacji objętych jednym pozwoleniem lub większą ich liczbą, które zaktualizowano zgodnie z art. 13.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00