Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2010 nr 281 str. 78
Wersja archiwalna od 2010-10-28 do 2015-01-06
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2010 nr 281 str. 78
Wersja archiwalna od 2010-10-28 do 2015-01-06
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 962/2010

z dnia 26 października 2010 r.

zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2042/2003 w sprawie nieprzerwanej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także w sprawie zezwoleń udzielanych instytucjom i personelowi zaangażowanym w takie zadania

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 100 ust. 2,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 z dnia 20 lutego 2008 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego oraz uchylające dyrektywę Rady 91/670/EWG, rozporządzenie (WE) nr 1592/2002 i dyrektywę 2004/36/WE (1), zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1108/2009 (2), w szczególności jego art. 5 ust. 5,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W celu utrzymania wysokiego, jednolitego poziomu bezpieczeństwa lotniczego w Europie konieczne jest zachowanie obecnych wymogów i procedur dotyczących ciągłej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także zezwoleń udzielanych instytucjom i personelowi zaangażowanym w takie zadania, w szczególności wymogów w zakresie szkoleń, egzaminów, wiedzy i doświadczenia na potrzeby wydawania licencji obsługi technicznej dla statków powietrznych nieeksploatowanych w lotniczych przewozach handlowych.

(2) Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (zwana dalej „Agencją”) przedłożyła Komisji trzy opinie (3) wydane zgodnie z art. 17 ust. 2 lit. b) i art. 19 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 216/2008. Należy zagwarantować wystarczająco dużo czasu na ocenę wpływu zmian obecnie obowiązujących przepisów w celu zapewnienia we wszystkich przypadkach prostoty, proporcjonalności, efektywności pod względem kosztów i skuteczności tych przepisów, uwzględniając ocenę ryzyka.

(3) W związku z tym konieczne jest umożliwienie właściwym organom państw członkowskich i zainteresowanym stronom odroczenia stosowania niektórych przepisów dotyczących statków powietrznych nieeksploatowanych w lotniczych przewozach handlowych na okres dodatkowo jednego roku.

(4) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie Komisji (WE) nr 2042/2003 (4).

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 65 rozporządzenia (WE) nr 216/2008,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

W art. 7 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 2042/2003 lit. g) otrzymuje brzmienie:

„g) w odniesieniu do statków powietrznych nieeksploatowanych w lotniczych przewozach handlowych innych niż duże statki powietrzne, obowiązku zgodności z załącznikiem III (część 66) w następujących przepisach, do dnia 28 września 2011 r.:

— M.A.606 lit. g) i M.A.801 lit. b) ppkt 2 załącznika I (część M),

— 145.A.30 lit. g) i h) załącznika II (część 145).”.

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie w dniu następującym po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 26 października 2010 r.

W imieniu Komisji
José Manuel BARROSO
Przewodniczący

(1) Dz.U. L 79 z 19.3.2008, s. 1.

(2) Dz.U. L 309 z 24.11.2009, s. 51.

(3) Opinia EASA nr 05/2008 zatytułowana „Termin na wykazanie zgodności z wymogami w zakresie wiedzy i doświadczenia”, opinia nr 04/2009 zatytułowana „Licencja obsługi technicznej dla statków powietrznych o nieskomplikowanej budowie” oraz opinia nr 05/2009 zatytułowana „Przywileje licencji obsługi technicznej dla statków powietrznych kategorii B1 i B2 oraz kwalifikacje ze względu na typ i grupę oraz szkolenia dla uzyskania kwalifikacji typu”.

(4) Dz.U. L 315 z 28.11.2003, s. 1.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00