Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2013-04-29 do 2014-11-24
Wersja archiwalna od 2013-04-29 do 2014-11-24
archiwalny
Alerty
ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 823/2010
z dnia 17 września 2010 r.
w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 452/2008 dotyczącego tworzenia i rozwoju statystyk z dziedziny edukacji i uczenia się przez całe życie, w odniesieniu do statystyk dotyczących udziału dorosłych w procesie uczenia się przez całe życie
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(ostatnia zmiana: DUUEL. z 2013 r., Nr 99, poz. 1)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 452/2008 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 kwietnia 2008 r. dotyczące tworzenia i rozwoju statystyk z dziedziny edukacji i uczenia się przez całe życie (1), w szczególności jego art. 6 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie (WE) nr 452/2008 ustanawia wspólne ramy dla systematycznego tworzenia statystyk europejskich z dziedziny edukacji i uczenia się przez całe życie.
(2) Zgodnie z art. 6 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 452/2008 Komisja powinna przyjąć określone środki wykonawcze w celu zapewnienia przekazywania wysokiej jakości danych.
(3) Konieczne jest przyjęcie środków w celu realizacji poszczególnych działań statystycznych w sprawie tworzenia statystyk, objętych dziedziną 2 rozporządzenia (WE) nr 452/2008, dotyczących udziału dorosłych w procesie uczenia się przez całe życie.
(4) Przy tworzeniu i rozpowszechnianiu statystyk europejskich w dziedzinie edukacji i uczenia się przez całe życie krajowe i europejskie organy statystyczne powinny uwzględniać zasady zawarte w Europejskim kodeksie praktyk statystycznych, zatwierdzonym przez Komisję w jej zaleceniu z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie niezależności, wiarygodności i odpowiedzialności krajowych i wspólnotowych organów statystycznych (2).
(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Europejskiego Systemu Statystycznego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Gromadzenie danych do pierwszego badania dotyczącego udziału i braku udziału dorosłych w procesie uczenia się przez całe życie (Badanie dotyczące edukacji dorosłych) odbywa się między dniem 1 lipca 2011 r. a dniem 30 czerwca 2012 r. Okres odniesienia, dla którego gromadzone są dane dotyczące udziału w działaniach z zakresu uczenia się przez całe życie obejmuje 12 miesięcy poprzedzających okres gromadzenia danych.
Dane są gromadzone co pięć lat.
Artykuł 2
Przedział wiekowy populacji objętej badaniem to 25-64 lata. Badaniem można również objąć nieobowiązkowo grupy wiekowe 18-24 lata i 65-69 lat.
Artykuł 3
Zmienne dotyczące tematów objętych badaniem są określone w dziedzinie 2 rozporządzenia (WE) nr 452/2008, a ich podział jest określony w załączniku I do tego rozporządzenia.
Artykuł 4
Źródła danych i wielkość próby dotyczące dziedziny 2 są określone w załączniku do rozporządzenia (WE) nr 452/2008. Wymagania dotyczące doboru próby i dokładności niezbędne do spełnienia tych wymagań są szczegółowo określone w załączniku II do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 5
Państwa członkowskie przekazują Komisji (Eurostatowi) sprawozdanie jakościowe dotyczące badania udziału i braku udziału dorosłych w procesie uczenia się przez całe życie zgodnie z kryteriami jakościowymi, o których mowa w art. 4 ust. 1 lit. d) rozporządzenia (WE) nr 452/2008 i dalszymi wymogami określonymi w załączniku III do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 6
W celu osiągnięcia wysokiego poziomu harmonizacji wyników badania w poszczególnych krajach, Komisja (Eurostat) w ścisłej współpracy z państwami członkowskimi przedstawi, w formie podręcznika dotyczącego badania edukacji dorosłych obejmującego standardowy kwestionariusz, metodologiczne i praktyczne zalecenia i wskazówki dotyczące realizacji badania.
Artykuł 7
Państwa członkowskie przekazują Komisji (Eurostat) dokumentację zawierającą czyste zbiory danych jednostkowych w ciągu 6 miesięcy od zakończenia okresu gromadzenia danych krajowych.
Państwa członkowskie przekazują Komisji (Eurostatowi) sprawozdania jakościowe w ciągu 3 miesięcy od dostarczenia dokumentacji zawierającej czyste zbiory danych jednostkowych.
Artykuł 8
Wymogi określone w niniejszym rozporządzeniu są wymogami minimalnymi. Państwa członkowskie mogą określić dalsze wymagania na poziomie krajowym, o ile nie naruszają one wymogów wynikających z niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 9
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 17 września 2010 r.
Alerty
ZAŁĄCZNIK I
Zmienne [1]
Uwagi do tabeli:
Przekazuje się wszystkie zmienne, chyba że przy nazwie zmiennej występuje dopisek „nieobowiązkowo”. Dane i metadane, o których mowa w art. 7, udostępnia się Eurostatowi za pomocą środków elektronicznych, korzystając z pojedynczego punktu kontaktowego lub innych właściwych narzędzi informatycznych. Kody i wykazy kodów zawarte w poniższej tabeli mają wyłącznie charakter indykatywny. Formaty przekazywania danych są określone przez Komisję (Eurostat) w podręczniku dotyczącym badań edukacji dorosłych, o którym mowa w art. 6.
Nazwa i status zmiennej | Kod | Opis | Filtr |
COUNTRY |
| PAŃSTWO ZAMIESZKANIA | Wszyscy |
| 2 cyfry | Na podstawie klasyfikacji państw ISO; szczegółowe informacje w podręczniku dotyczącym badań edukacji dorosłych, o którym mowa w art. 6 |
|
REGION |
| REGION ZAMIESZKANIA | Wszyscy |
| 2 cyfry | Kod zgodnie z NUTS na poziomie 2 cyfr |
|
DEGURB |
| STOPIEŃ URBANIZACJI OBSZARU, NA KTÓRYM ZNAJDUJE SIĘ GOSPODARSTWO DOMOWE | Wszyscy |
| 1 | Obszar gęsto zaludniony |
|
| 2 | Obszar pośredni |
|
| 3 | Obszar słabo zaludniony |
|
REFYEAR |
| REFERENCE YEAR OF THE SURVEY | Wszyscy |
| 4 cyfry |
|
|
REFMONTH |
| MIESIĄC BADANIA | Wszyscy |
| 1-12 |
|
|
RESPID |
| Identyfikacja respondenta | Wszyscy |
| numeryczny | Kod identyfikacyjny każdego wpisu |
|
RESPWEIGHT |
| WSPÓŁCZYNNIK WAGI W PRZYPADKU OSÓB | Wszyscy |
| numeryczny | Współczynnik wagi dla osób (trzy cyfry dziesiętne oddzielone kropką) |
|
NFEACTWEIGHT |
| WSPÓŁCZYNNIK WAGI DLA DZIAŁAŃ NIEFORMALNYCH | NFENUM ≥ 1 |
| numeryczny | Współczynnik wagi dla działań nieformalnych wybranych w ramach NFERAND1 i NFERAND2 (trzy cyfry dziesiętne oddzielone kropką) |
|
Lub | numeryczny | Współczynnik wagi dla działań nieformalnych wybranych w ramach NFERAND1 i NFERAND2 i NFERAND3 (trzy cyfry dziesiętne oddzielone kropką) |
|
| 0 | NFENUM = 0 |
|
INTMETHOD |
| Zastosowana metoda gromadzenia danych | Wszyscy |
|
| Kody podane w podręczniku dotyczącym badań edukacji dorosłych, o którym mowa w art. 6 |
|
INTLANG |
| Język używany do przeprowadzenia wywiadu | Wszyscy |
| 2 cyfry | Kody na podstawie klasyfikacji państw ISO; szczegółowe informacje w podręczniku dotyczącym badań edukacji dorosłych, o którym mowa w art. 6 |
|
(HHNBPERS) |
| LICZBA OSÓB MIESZKAJĄCYCH W TYM SAMYM GOSPODARSTWIE DOMOWYM (WŁĄCZAJĄC RESPONDENTA) | Wszyscy |
HHNBPERS 0 4 | 0-98 | W wieku 0-4 lata |
|
HHNBPERS 5 13 | 0-98 | W wieku 5-13 lat |
|
HHNBPERS 14 15 | 0-98 | W wieku 14-15 lat |
|
HHNBPERS 16 24 | 0-98 | W wieku 16-24 lata |
|
HHNBPERS 25 64 | 1-98 | W wieku 25-64 lata |
|
HHNBPERS 65plus | 0-98 | W wieku 65 lat lub starszym |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
HHTYPE |
| TYP GOSPODARSTWA DOMOWEGO | Wszyscy |
| 10 | Jednoosobowe gospodarstwo domowe |
|
| 21 | Samotny rodzic z dzieckiem lub dziećmi w wieku poniżej 25 lat |
|
| 22 | Para bez dziecka lub dzieci w wieku poniżej 25 lat |
|
| 23 | Para z dzieckiem lub dziećmi w wieku poniżej 25 lat |
|
| 24 | Para lub samotny rodzic z dzieckiem lub dziećmi w wieku poniżej 25 lat oraz inne osoby mieszkające w gospodarstwie domowym |
|
| 30 | Inne |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
HHLABOUR |
| STRUKTURA GOSPODARSTWA DOMOWEGO POD WZGLĘDEM STANU ZATRUDNIENIA | Wszyscy |
HHLABOUR EMP | 0-98 | Liczba pracujących osób w gospodarstwie domowym w wieku 16-64 lata |
|
HHLABOUR NEMP | 0-98 | Liczba bezrobotnych lub nieaktywnych zawodowo osób w gospodarstwie domowym w wieku 16-64 lata |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
HHINCOME |
| MIESIĘCZNY DOCHÓD NETTO GOSPODARSTWA DOMOWEGO | Wszyscy |
| 1 | Poniżej pierwszego decyla |
|
| 2 | Między pierwszym i drugim decylem |
|
| 3 | Między drugim i trzecim decylem |
|
| 4 | Między trzecim i czwartym decylem |
|
| 5 | Między czwartym i piątym decylem |
|
| 6 | Między piątym i szóstym decylem |
|
| 7 | Między szóstym i siódmym decylem |
|
| 8 | Między siódmym i ósmym decylem |
|
| 9 | Między ósmym i dziewiątym decylem |
|
| 10 | Powyżej dziewiątego decyla |
|
| 0 | Odmowa (nieobowiązkowo) |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
SEX |
| PŁEĆ | Wszyscy |
| 1 | Mężczyzna |
|
| 2 | Kobieta |
|
|
| ROK I MIESIĄC URODZENIA |
|
BIRTHYEAR | 4 cyfry | Cztery cyfry roku urodzenia | Wszyscy |
BIRTHMONTH | 1-12 | Dwie cyfry miesiąca urodzenia | Wszyscy |
CITIZEN |
| OBYWATELSTWO | Wszyscy |
| 0 | Takie samo jak kraj zamieszkania |
|
| 2 cyfry | Na podstawie klasyfikacji państw ISO; szczegółowe informacje w podręczniku dotyczącym badań edukacji dorosłych, o którym mowa w art. 6 |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
BIRTHPLACE |
| KRAJ URODZENIA | Wszyscy |
| 0 | Urodzony/a w tym kraju |
|
| 2 cyfry | Na podstawie klasyfikacji państw ISO; szczegółowe informacje w podręczniku dotyczącym badań edukacji dorosłych, o którym mowa w art. 6 |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
RESTIME |
| LICZBA LAT ZAMIESZKANIA W TYM KRAJU | BIRTHPLACE ≠ 0 |
| 1 | Pobyt w tym kraju nieprzekraczający 1 roku |
|
| 2-10 | Liczba lat pobytu dla osób przebywających w tym kraju od 2 do 10 lat |
|
| 11 | Pobyt w tym kraju dłuższy niż 10 lat |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (BIRTHPLACE = 0) |
|
MARSTALEGAL |
| PRAWNY STAN CYWILNY | Wszyscy |
| 1 | Nigdy niezamężna/nieżonaty |
|
| 2 | Mężatka/żonaty (uwzględniając zarejestrowany związek partnerski) |
|
| 3 | Wdowa/wdowiec, którzy nie zawarli ponownie związku małżeńskiego |
|
| 4 | Osoba w prawnej separacji, która nie zawarła ponownie związku małżeńskiego |
|
| 5 | Rozwiedziony/a |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
MARSTADEFACTO |
| FAKTYCZNY STAN CYWILNY (związek kohabitacyjny) | Wszyscy |
| 1 | Osoba żyjąca w związku kohabitacyjnym |
|
| 2 | Osoba nie żyjąca w związku kohabitacyjnym |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
HATLEVEL |
| POZIOM WYKSZTAŁCENIA (Najwyższy poziom kształcenia ukończony z wynikiem pozytywnym, jak określono w ISCED 2011, kodowanie na podstawie przyporządkowań ISCED, które mają zostać przedstawione Eurostatowi) | Wszyscy |
| 000 | Brak formalnego wykształcenia lub poniżej ISCED 1 |
|
| 100 | ISCED 1 |
|
| 200 | ISCED 2 (włącznie z programami ISCED 3 krótszymi niż 2 lata) |
|
| 302 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, sekwencyjny (tj. daje dostęp wyłącznie do następnego programu ISCED 3) |
|
| 303 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, końcowy lub dający dostęp wyłącznie do ISCED 4 |
|
| 304 | ISCED 3 z dostępem do ISCED 5, 6 lub 7 |
|
| 300 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, bez możliwości rozróżnienia dostępu do innych poziomów ISCED |
|
| 400 | ISCED 4 |
|
| 500 | ISCED 5 |
|
| 600 | ISCED 6 |
|
| 700 | ISCED 7 |
|
| 800 | ISCED 8 |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
HATFIELD |
| DZIEDZINA NAJWYŻSZEGO UKOŃCZONEGO Z WYNIKIEM POZYTYWNYM POZIOMU KSZTAŁCENIA | HATLEVEL = 300 do 800 |
0000– 9998 | Poziom 1 klasyfikacji dziedzin kształcenia i szkolenia (1) (1) lub podpodziały klasyfikacji dziedzin kształcenia i szkolenia, szczegółowe informacje w podręczniku dotyczącym badań edukacji dorosłych, o którym mowa w art. 6 | ||
| – 1 | Brak odpowiedzi |
|
| – 2 | Nie dotyczy (HATLEVEL ≠ 300 do 800) |
|
HATYEAR |
| ROK, W KTÓRYM NAJWYŻSZY POZIOM KSZTAŁCENIA ZOSTAŁ UKOŃCZONY Z WYNIKIEM POZYTYWNYM | HATLEVEL ≠ 000, – 1 |
| 4 cyfry | Wpisać cztery cyfry roku, w którym najwyższy poziom kształcenia lub szkolenia został ukończony z wynikiem pozytywnym |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (HATLEVEL = 000, –1) |
|
HATVOC |
| RODZAJ NAJWYŻSZEGO UKOŃCZONEGO Z WYNIKIEM POZYTYWNYM POZIOMU KSZTAŁCENIA | HATLEVEL = 300 do 400 i (REFYEAR – HATYEAR) ≤ 20 |
| 1 | Kształcenie ogólne |
|
| 2 | Kształcenie zawodowe |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (HATLEVEL ≠ 300 do 400 lub (REFYEAR – HATYEAR) > 20 |
|
HATOTHER |
| INNE FORMALNE KSZTAŁCENIE LUB SZKOLENIE UKOŃCZONE Z WYNIKIEM POZYTYWNYM W INNEJ DZIEDZINIE NIŻ »HATLEVEL« | HATLEVEL = 300 do 800 i (REFYEAR – HATYEAR) ≤ 20 |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (HATLEVEL ≠ 300 do 800 lub (REFYEAR – HATYEAR) > 20 |
|
HATOTHER LEVEL |
| Poziom formalnego programu kształcenia | HATOTHER = 1 |
| 300– 800 | Kod jak w przypadku HATLEVEL |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (HATOTHER ≠ 1) |
|
HATOTHER VOC |
| Rodzaj formalnego programu kształcenia | HATOTHER = 1 i HATOTHER LEVEL = 300 do 400 |
| 1-2 | Kod jak w przypadku HATVOC |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (HATOTHER ≠ 1 lub HATOTHER LEVEL ≠ 300 do 400) |
|
HATOTHER FIELD |
| Dziedzina formalnego programu kształcenia | HATOTHER = 1 i HATOTHER LEVEL = 300 do 800 |
| 000-800 | Kod jak w przypadku HATFIELD |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (HATOTHER ≠ 1 lub HATOTHER LEVEL ≠ 300 do 800) |
|
HATCOMP |
| PODJĘTO PROCEDURĘ UZNANIA UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJI | Wszyscy |
| 1 | Tak, otrzymano świadectwo |
|
| 2 | Tak, procedura w toku |
|
| 3 | Nie |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
HATCOMPHIGH |
| UZNANIE UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJI UMOŻLIWIA PODJĘCIE wyższego formalnego programu kształcenia niż poziom wymieniony w ramach „HATLEVEL” | HATCOMP = 1, 2 i HATLEVEL ≠ 000, –1 |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (HATCOMP ≠ 1, 2 lub HATLEVEL = 000, –1) |
|
DROPHIGH |
| FORMALNE kształcenie PRZERWANE na wyższym poziomie niż wymieniony w ramach »HATLEVEL«, lecz NIEUKOŃCZONE | HATLEVEL ≠ 000, –1 i (REFYEAR – HATYEAR) ≤ 20 |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (HATLEVEL = 000, –1 lub (REFYEAR – HATYEAR) > 20) |
|
DROPLEVEL |
| Poziom nieukończonego FORMALNEGO kształcenia (jak określono w ISCED 2011) | DROPHIGH = 1 |
| 200 | ISCED 2 (włącznie z programami ISCED 3 krótszymi niż 2 lata) |
|
| 302 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, sekwencyjny (tj. daje dostęp wyłącznie do następnego programu ISCED 3) |
|
| 303 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, końcowy lub dający dostęp wyłącznie do ISCED 4) |
|
| 304 | ISCED 3 z dostępem do ISCED 5, 6 lub 7 |
|
| 300 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, bez możliwości rozróżnienia dostępu do innych poziomów ISCED |
|
| 400 | ISCED 4 |
|
| 500 | ISCED 5 |
|
| 600 | ISCED 6 |
|
| 700 | ISCED 7 |
|
| 800 | ISCED 8 |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (DROPHIGH ≠ 1) |
|
DROPVOC |
| Rodzaj nieukończonego FORMALNEGO kształcenia | DROPLEVEL = 300 do 400 i (REFYEAR – HATYEAR) ≤ 20 |
| 1 | Kształcenie ogólne |
|
| 2 | Kształcenie zawodowe |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (DROPLEVEL ≠ 300 do 400 lub (REFYEAR – HATYEAR) > 20 |
|
MAINSTAT |
| GŁÓWNY BIEŻĄCY STATUS ZATRUDNIENIA | Wszyscy |
|
| Wykonuje pracę lub wolny zawód, łącznie z bezpłatną pracą dla przedsiębiorstwa rodzinnego, łącznie z praktyką lub płatnym stażem itp. |
|
| 11 | - w pełnym wymiarze czasu pracy |
|
| 12 | - w niepełnym wymiarze czasu pracy |
|
| 20 | Bezrobotny/a |
|
| 31 | Uczeń, student, dalsze szkolenie, bezpłatne zdobywanie doświadczenia zawodowego |
|
| 32 | Na emeryturze, wcześniejszej emeryturze lub zaprzestał prowadzenia działalności gospodarczej |
|
| 33 | Trwale niepełnosprawny/a |
|
| 34 | W trakcie zasadniczej służby wojskowej |
|
| 35 | Wykonuje prace domowe |
|
| 36 | Inna osoba nieaktywna |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
JOBSTAT |
| STATUS ZAWODOWY | MAINSTAT = 11, 12 |
| 11 | Osoba pracująca na własny rachunek zatrudniająca pracowników |
|
| 12 | Osoba pracująca na własny rachunek niezatrudniająca pracowników |
|
| 21 | Pracownik mający stałą pracę lub umowę na czas nieokreślony |
|
| 22 | Pracownik mający pracę tymczasową/umowę o pracę na czas określony |
|
| 30 | Pracownik rodzinny |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (MAINSTAT ≠ 11, 12) |
|
JOBISCO |
| ZAWÓD | MAINSTAT = 11, 12 |
| 2 cyfry | Kod ISCO-08 na poziomie dwucyfrowym |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (MAINSTAT ≠ 11, 12) |
|
LOCNACE |
| DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA JEDNOSTKI LOKALNEJ | MAINSTAT = 11, 12 |
| 2 digits | Kod NACE Rev. 2 na poziomie dwucyfrowym |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (MAINSTAT ≠ 11, 12) |
|
LOCSIZEFIRM |
| LICZBA OSÓB PRACUJĄCYCH W JEDNOSTCE LOKALNEJ | JOBSTAT |
| 1 | 1 - 10 osób |
|
| 2 | 11 - 19 osób |
|
| 3 | 20 - 49 osób |
|
| 4 | 50 - 249 osób |
|
| 5 | 250 lub więcej osób |
|
| 7 | Nie wiadomo, ale co najmniej 10 osób |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (JOBSTAT ≠ 11, 21, 22, 30) |
|
JOBTIME |
| ROK W KTÓRYM OSOBA ZACZĘŁA PRACOWAĆ NA SWOIM OBECNYM GŁÓWNYM STANOWISKU PRACY | MAINSTAT = 11,12 |
| 4 cyfry | 4 cyfry odnośnego roku |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (MAINSTAT ≠ 11, 12) |
|
|
| NAJWYŻSZY OSIĄGNIĘTY Z WYNIKIEM POZYTYWNYM POZIOM WYKSZTAŁCENIA LUB SZKOLENIA PAŃSTWA RODZICÓW (OPIEKUNÓW PRAWNYCH) | Wszyscy |
HATFATHER |
| OJCIEC (OPIEKUN-MĘŻCZYZNA) |
|
| 1 | Co najmniej średnie I stopnia |
|
| 2 | Średnie II stopnia |
|
| 3 | Wyższe |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
HATMOTHER |
| MATKA (OPIEKUN-KOBIETA) | Wszyscy |
| 1 | Co najmniej średnie I stopnia |
|
| 2 | Średnie II stopnia |
|
| 3 | Wyższe |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
|
| ZAWÓD PAŃSTWA RODZICÓW (OPIEKUNÓW PRAWNYCH) | Wszyscy |
ISCOFATHER |
| GŁÓWNY ZAWÓD OJCA |
|
(nieobowiązkowo) | 0-9 | Kod ISCO-08 na poziomie jednocyfrowym |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (ojciec nigdy nie pracował, nie ma ojca) |
|
ISCOMOTHER |
| GŁÓWNY ZAWÓD MATKI | Wszyscy |
(nieobowiązkowo) | 0-9 | Kod ISCO-08 na poziomie jednocyfrowym |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (matka nigdy nie pracowała, nie ma matki) |
|
SEEKINFO |
| W CIĄGU OSTATNICH 12 MIESIĘCY POSZUKIWANO INFORMACJI DOTYCZĄCYCH MOŻLIWOŚCI UCZENIA SIĘ | Wszyscy |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
SEEKFOUND |
| ZNALEZIONO INFORMACJE | SEEKINFO = 1 |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (SEEKINFO ≠ 1) |
|
SEEKSOURCE |
| ŹRÓDŁO DOSTĘPU DO INFORMACJI | SEEKINFO = 1 |
| 0 | Żadne z poniższych źródeł |
|
| 1-7 | Liczba wybranych odpowiedzi z poniższej listy 7 źródeł |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (SEEKINFO ≠ 1) |
|
|
| Lista źródeł (można wskazać wiele odpowiedzi) |
|
SEEKSOURCE l |
| Internet |
|
SEEKSOURCE 2 |
| Członek rodziny, sąsiad, kolega z pracy |
|
SEEKSOURCE 3 |
| Pracodawca |
|
SEEKSOURCE 4 |
| Usługi poradnictwa (np. doradca zawodowy w służbach zatrudnienia) |
|
SEEKSOURCE 5 |
| Instytucja edukacyjna lub szkoleniowa (szkoła, kolegium, ośrodek szkoleń, uniwersytet) |
|
SEEKSOURCE 6 |
| Środki masowego przekazu (TV, radio, gazety, plakaty) |
|
SEEKSOURCE 7 |
| Książki |
|
|
| Każda zmienna SEEKSOURCE x ma kod: |
|
FED |
| UCZESTNICTWO W FORMALNYM KSZTAŁCENIU W CIĄGU OSTATNICH 12 MIESIĘCY | Wszyscy |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie |
|
FEDNUM |
| LICZBA FORMALNYCH DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH, W KTÓRYCH OSOBA UCZESTNICZYŁA W CIĄGU OSTATNICH 12 MIESIĘCY | FED = 1 |
| 0 | Brak (FED = 2) |
|
| 1-3 | Liczba działań edukacyjnych |
|
FEDLEVEL |
| Poziom ostatnich FORMALNYCH działań edukacyjnych (jak określono w ISCED 2011) | FEDNUM ≥ 1 |
| 100 | ISCED 1 |
|
| 200 | ISCED 2 (włącznie z programami ISCED 3 krótszymi niż 2 lata) |
|
| 302 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, sekwencyjny (tj. daje dostęp wyłącznie do następnego programu ISCED 3) |
|
| 303 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, końcowy lub dający dostęp wyłącznie do ISCED 4) |
|
| 304 | ISCED 3 z dostępem do ISCED 5, 6 lub 7 |
|
| 300 | Program ISCED 3 o długości 2 lub więcej lat, bez możliwości rozróżnienia dostępu do innych poziomów ISCED |
|
| 400 | ISCED 4 |
|
| 500 | ISCED 5 |
|
| 600 | ISCED 6 |
|
| 700 | ISCED 7 |
|
| 800 | ISCED 8 |
|
| - 2 | Nie dotyczy (FEDNUM = 0) |
|
FEDFIELD
|
| Dziedzina ostatnich FORMALNYCH działań edukacyjnych | FEDNUM ≥ 1 i FEDLEVEL = 300 do 800 |
0000– 9998 | Poziom 1 klasyfikacji dziedzin kształcenia i szkolenia (1) (1) lub podpodziały klasyfikacji dziedzin kształcenia i szkolenia, szczegółowe informacje w podręczniku dotyczącym badań edukacji dorosłych, o którym mowa w art. 6 | ||
| – 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (FEDNUM = 0 lub FEDLEVEL ≠ 300 do 800) |
|
FEDVOC |
| Rodzaj ostatnich FORMALNYCH działań edukacyjnych | FEDLEVEL = 300 do 400 |
| 1 | Kształcenie ogólne |
|
| 2 | Kształcenie zawodowe |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (FEDLEVEL ≠ 300 do 400) |
|
FEDMETHOD |
| GŁÓWNA METODA UCZENIA SIĘ STOSOWANA PODCZAS OSTATNICH FORMALNYCH DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH | FEDNUM ≥ 1 |
| 1 | Nauczanie tradycyjne (np. zajęcia w salach lekcyjnych) |
|
| 2 | Nauka na odległość z wykorzystaniem komputera podłączonego lub niepodłączonego do Internetu |
|
| 3 | Nauka na odległość z wykorzystaniem tradycyjnych materiałów edukacyjnych |
|
| - 2 | Nie dotyczy (FEDNUM = 0) |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
FEDREASON |
| PRZYCZYNY UCZESTNICTWA W OSTATNICH FORMALNYCH DZIA-ŁANIACH EDUKACYJNYCH | FEDNUM ≥ 1 |
| 0 | Żadna z poniższych przyczyn |
|
| 1-9 | Liczba wybranych odpowiedzi z poniższej listy 9 przyczyn |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (FEDNUM = 0) |
|
|
| Lista przyczyn (można wskazać wiele odpowiedzi) |
|
FEDREASON 01 |
| Aby lepiej wykonywać moją pracę lub poprawić perspektywy rozwoju kariery |
|
FEDREASON 02 |
| Aby zminimalizować ryzyko utraty pracy |
|
FEDREASON 03 |
| Aby zwiększyć szanse otrzymania pracy lub zmiany pracy/zawodu |
|
FEDREASON 04 |
| Aby rozpocząć własną działalność gospodarczą |
|
FEDREASON 05 |
| Byłem/am zobowiązany/a uczestniczyć |
|
FEDREASON 06 |
| Aby zdobyć wiedzę/umiejętności potrzebne w codziennym życiu |
|
FEDREASON 07 |
| Aby poszerzyć wiedzę/umiejętności w temacie, który mnie interesuje |
|
FEDREASON 08 |
| Aby otrzymać świadectwo |
|
FEDREASON 09 |
| Aby poznać nowych ludzi/dla zabawy |
|
|
| Każda zmienna FEDREASON x ma kod: |
|
FEDWORKTIME |
| OSTATNIE FORMALNE DZIAŁANIA EDUKACYJNE PODCZAS PŁAT-NYCH GODZIN PRACY (WŁĄCZAJĄC PŁATNY URLOP LUB URLOP ZA NADGODZINY) | FEDNUM ≥ 1 |
| 1 | Tylko podczas płatnych godzin pracy |
|
| 2 | W większości podczas płatnych godzin pracy |
|
| 3 | W większości poza płatnymi godzinami pracy |
|
| 4 | Tylko poza płatnymi godzinami pracy |
|
| 5 | Nie pracowałem/am wtedy |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (FEDNUM = 0) |
|
(FEDVOLUME) |
| ZAKRES CZASOWY SZKOLENIA W RAMACH OSTATNICH FORMALNYCH DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH | FEDNUM ≥ 1 |
FEDNBHOURS | 3 digits | Łączna liczba godzin szkolenia |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (FEDNUM = 0) |
|
FEDNBWEEKS (nieobowiązkowo) | 1-52 | Liczba tygodni |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (FEDNUM = 0) |
|
FEDDURPERWEEK (nieobowiązkowo) | 1-98 | Średnia liczba godzin szkolenia tygodniowo |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (FEDNUM = 0) |
|
FEDPAIDBY |
| CZĘŚCIOWA LUB CAŁKOWITA PŁATNOŚĆ CZESNEGO, OPŁATY REJESTRACYJNEJ, OPŁAT ZA EGZAMIN, WYDATKÓW NA KSIĄŻKI I POMOCE TECHNICZNE W ODNIESIENIU DO OSTATNICH FORMALNYCH DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH PRZEZ: | FEDNUM ≥ 1 |
| 0 | Żadna z poniższych pozycji |
|
| 1-5 | Liczba wybranych odpowiedzi z poniższej listy 5 pozycji |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (FEDNUM = 0) |
|
|
| Lista pozycji (można wskazać wiele odpowiedzi) |
|
FEDPAIDBY 1 |
| Pracodawca lub przyszły pracodawca |
|
FEDPAIDBY 2 |
| Publiczne służby zatrudnienia |
|
FEDPAIDBY 3 |
| Inne instytucje publiczne |
|
FEDPAIDBY 4 |
| Członek gospodarstwa domowego lub krewny |
|
FEDPAIDBY 5 |
| Samodzielnie |
|
|
| Każda zmienna FEDPAIDBY x ma kod: |
|
FEDPAIDFULL |
| CZĘŚCIOWA LUB CAŁKOWITA PŁATNOŚĆ CZESNEGO, OPŁATY REJESTRACYJNEJ, OPŁAT ZA EGZAMIN, WYDATKÓW NA KSIĄŻKI I POMOCE TECHNICZNE W ODNIESIENIU DO OSTATNICH FORMALNYCH DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH PRZEZ PODMIOT WSKAZANY PRZY „FEDPAIDBY” | FEDPAIDBY> = 1 |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie (tylko część kosztów) |
|
| - 2 | Nie dotyczy (FEDPAIDBY = 0, - 1, - 2) |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi (łączne koszty nieznane) |
|
FEDPAIDVAL |
| POKRYTE OSOBIŚCIE LUB PRZEZ CZŁONKA GOSPODARSTWA DOMOWEGO LUB KREWNEGO KOSZTY CZESNEGO, OPŁATY REJESTRACYJNEJ, OPŁAT ZA EGZAMIN, WYDATKÓW NA KSIĄŻKI I POMOCE TECHNICZNE W ODNIESIENIU DO OSTATNICH FORMALNYCH DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH | FEDPAIDBY 4 = 1 lub FEDPAIDBY 5 = 1 |
|
| W euro |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (FEDPAIDBY 4 ≠ 1 i FEDPAIDBY 5 ≠ 1) |
|
FEDUSE |
| WYKORZYSTANIE WIEDZY LUB UMIEJĘTNOŚCI NABYTYCH PODCZAS OSTATNICH FORMALNYCH DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH | FEDNUM ≥ 1 |
| 1 | W znacznym stopniu |
|
| 2 | W umiarkowanym stopniu |
|
| 3 | Niewielkie |
|
| 4 | Wcale |
|
| - 2 | Nie dotyczy (FEDNUM = 0) |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
FEDSAT |
| ZADOWOLENIE Z OSTATNICH FORMALNYCH DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH | FEDNUM ≥ 1 |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie |
|
| - 2 | Nie dotyczy (FEDNUM = 0) |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
FEDUNSATREASON |
| PRZYCZYNA BRAKU ZADOWOLENIA Z OSTATNICH FORMALNYCH DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH | FEDSAT = 2 |
| 0 | Żadna z poniższych przyczyn |
|
| 1-5 | Liczba wybranych odpowiedzi z poniższej listy 5 przyczyn |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (FEDSAT ≠ 2) |
|
|
| Lista przyczyn (można wskazać wiele odpowiedzi) |
|
FEDUNSATREASON 1 |
| Adekwatność/przydatność |
|
FEDUNSATREASON 2 |
| Zbyt niski poziom szkolenia |
|
FEDUNSATREASON 3 |
| Zbyt wysoki poziom szkolenia |
|
FEDUNSATREASON 4 |
| Jakość nauczania |
|
FEDUNSATREASON 5 |
| Organizacja szkolenia (lokalizacja, materiały, sale lekcyjne itp.) |
|
|
| Każda zmienna FEDUNSATREASON x ma kod: |
|
FEDOUTCOME |
| SKUTKI WYKORZYSTANIA NOWEJ WIEDZY LUB UMIEJĘTNOŚCI NABYTYCH PODCZAS OSTATNICH FORMALNYCH DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH | FEDNUM ≥ 1 |
| 0 | Żadne z poniższych skutków |
|
| 1-8 | Liczba wybranych odpowiedzi z poniższej listy 8 rodzajów skutków |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (FEDNUM = 0) |
|
|
| Lista skutków (można wskazać wiele odpowiedzi) |
|
FEDOUTCOME 1 |
| Otrzymanie (nowej) pracy |
|
FEDOUTCOME 2 |
| Awans na wyższe stanowisko (FEDWORKTIME = 1,2,3,4) |
|
FEDOUTCOME 3 |
| Wyższa pensja/wynagrodzenie (FEDWORKTIME = 1,2,3,4) |
|
FEDOUTCOME 4 |
| Nowe obowiązki (FEDWORKTIME = 1,2,3,4) |
|
FEDOUTCOME 5 |
| Lepsze wykonywanie obowiązków służbowych (FEDWORKTIME = 1, 2, 3, 4) |
|
FEDOUTCOME 6 |
| Przyczyny osobiste (poznanie innych ludzi, odświeżenie umiejętności w zagadnieniach ogólnych itp.) |
|
FEDOUTCOME 7 |
| Jeszcze nie ma żadnych skutków |
|
FEDOUTCOME 8 |
| Nie oczekuję żadnych skutków |
|
|
| Każda zmienna FEDOUTCOME x ma kod: |
|
(NFE) |
| UDZIAŁ W KTÓRYMŚ Z PONIŻSZYCH DZIAŁAŃ W CELU DOSKONALENIA WIEDZY LUB UMIEJĘTNOŚCI W DOWOLNEJ DZIEDZINIE (W TYM HOBBY) W CIĄGU OSTATNICH 12 MIESIĘCY | Wszyscy |
NFECOURSE |
| a. KURSY | Wszyscy |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie |
|
NFEWORKSHOP |
| b. WARSZTATY I SEMINARIA | Wszyscy |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie |
|
NFEGUIDEDJT |
| c. NADZOROWANE SZKOLENIE W MIEJSCU PRACY | Wszyscy |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie |
|
NFELESSON |
| d. PRYWATNE LEKCJE | Wszyscy |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie |
|
NFENUM |
| LICZBA NIEFORMALNYCH DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH I SZKOLENIOWYCH, W KTÓRYCH OSOBA UCZESTNICZYŁA W CIĄGU OSTATNICH 12 MIESIĘCY | NFECOURSE = 1 lub NFEWORK SHOP = 1 lub NFEGUIDED JT = 1 lub NFELESSON = 1 |
| 0 | Brak (NFECOURSE = NFEWORKSHOP = NFEGUIDEDJT = NFELESSON =2) |
|
| 1-98 | Liczba działań |
|
|
| WSKAZANIE DZIAŁAŃ (DO 10) |
|
(NFEACT01) |
| 01 - Wskazanie pierwszego działania |
|
NFEACTO 1 TYPE |
| Rodzaj działania | NFENUM ≥ 1 |
| 1 | Kursy |
|
| 2 | Warsztaty i seminaria |
|
| 3 | Nadzorowane szkolenie w miejscu pracy |
|
| 4 | Prywatne lekcje |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFENUM = 0) |
|
(NFEACT02) |
| 02 - Wskazanie drugiego działania | NFENUM ≥ 2 |
NFEACTO 2 TYPE |
| Kod jak w przypadku NFEACT01 TYPE |
|
(NFEACT03) |
| 03 - Wskazanie trzeciego działania | NFENUM ≥ 3 |
NFEACTO 3 TYPE |
| Kod jak w przypadku NFEACT01 TYPE |
|
(NFEACT04) |
| 04 - Wskazanie czwartego działania | NFENUM ≥ 4 |
NFEACT04 TYPE |
| Kod jak w przypadku NFEACT01 TYPE |
|
(NFEACT05) |
| 05 - Wskazanie piątego działania | NFENUM ≥ 5 |
NFEACTO 5 TYPE |
| Kod jak w przypadku NFEACT01 TYPE |
|
(NFEACT06) |
| 06 - Wskazanie szóstego działania | NFENUM ≥ 6 |
NFEACTO 6 TYPE |
| Kod jak w przypadku NFEACT01 TYPE |
|
(NFEACT07) |
| 07 - Wskazanie siódmego działania | NFENUM ≥ 7 |
NFEACTO 7 TYPE |
| Kod jak w przypadku NFEACT01 TYPE |
|
(NFEACT08) |
| 08 - Wskazanie ósmego działania | NFENUM ≥ 8 |
NFEACTO 8 TYPE |
| Kod jak w przypadku NFEACT01 TYPE |
|
(NFEACT09) |
| 09 - Wskazanie dziewiątego działania | NFENUM ≥ 9 |
NFEACTO 9 TYPE |
| Kod jak w przypadku NFEACT01 TYPE |
|
(NFEACTIO) |
| 10 - Wskazanie dziesiątego działania | NFENUM ≥ 10 |
NFEACT10 TYPE |
| Kod jak w przypadku NFEACT01 TYPE |
|
NFEPURP10 |
| CO NAJMNIEJ JEDNO DZIAŁANIE ZWIĄZANE Z PRACĄ SPOŚRÓD DZIAŁAŃ 1-10 | NFENUM ≥ 1 |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFENUM = 0) |
|
NFEWORKTIME10 |
| CO NAJMNIEJ JEDNO DZIAŁANIE PODCZAS PŁATNYCH GODZIN PRACY (WŁĄCZAJĄC PŁATNY URLOP LUB URLOP ZA NADGODZINY) SPOŚRÓD DZIAŁAŃ 1-10 | NFENUM ≥ 1 |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie (w tym – nie pracowałem/am wtedy) |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFENUM = 0) |
|
NFEPAIDBY10 |
| CO NAJMNIEJ JEDNO DZIAŁANIE CZĘŚCIOWO LUB CAŁKOWICIE OPŁACONE PRZEZ PRACODAWCĘ SPOŚRÓD DZIAŁAŃ 1-10 | NFENUM ≥ 1 |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie (w tym – nie pracowałem/am wtedy) |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFENUM = 0) |
|
NFERAND1 |
| KOD PIERWSZEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA | NFENUM ≥ 1 |
| 1-10 | Kod identyfikacyjny pierwszego losowo wybranego działania (kod działania taki jak przy zmiennych NFEACTxx) |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFENUM = 0) |
|
NFERAND1 TYPE |
| Taki jak podany przy zmiennych od NFEACT01 TYPE do NFEACT10 TYPE dla pierwszego losowo wybranego działania |
|
NFEPURP1 |
| CEL DZIAŁANIA | NFERAND1 ≠ - 2 |
| 1 | Głównie związany z pracą |
|
| 2 | Przyczyny głównie osobiste/niezwiązane z pracą |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFERAND1 = - 2) |
|
NFEFIELD1 |
| DZIEDZINA PIERWSZEGO DZIAŁANIA | NFERAND1 ≠ - 2 |
|
| Kod jak w przypadku FEDFIELD |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFERAND1 = - 2) |
|
| Lub 010-863 | Trzycyfrowe nieobowiązkowe kody dziedzin; szczegółowe informacje w podręczniku dotyczącym badań edukacji dorosłych, o którym mowa w art. 6 |
|
NFEMETHOD1 |
| GŁÓWNA METODA NAUKI WYKORZYSTANA PRZY PIERWSZYM DZIAŁANIU | NFERAND1 ≠ - 2 i NFERAND1 TYPE ≠ 2,3 |
| 1 | Nauczanie tradycyjne (np. zajęcia w salach lekcyjnych) |
|
| 2 | Nauka na odległość z wykorzystaniem komputera podłączonego lub niepodłączonego do Internetu |
|
| 3 | Nauka na odległość z wykorzystaniem tradycyjnych materiałów edukacyjnych |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFERAND1 = - 2 lub NFERAND1 TYPE = 2,3) |
|
NFEREASON1 |
| PRZYCZYNY UCZESTNICTWA W PIERWSZYM DZIAŁANIU | NFERAND1 ≠ - 2 |
| 0 | Żadna z poniższych przyczyn |
|
| 1-9 | Liczba wybranych odpowiedzi z poniższej listy 9 przyczyn |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFERAND1 = - 2) |
|
|
| Lista przyczyn (można wskazać wiele odpowiedzi) |
|
NFEREASON1 01 |
| Aby lepiej wykonywać moją pracę lub poprawić perspektywy rozwoju kariery |
|
NFEREASON1 02 |
| Aby zminimalizować ryzyko utraty pracy |
|
NFEREASON1 03 |
| Aby zwiększyć szanse otrzymania pracy lub zmiany pracy/zawodu |
|
NFEREASON1 04 |
| Aby rozpocząć własną działalność gospodarczą |
|
NFEREASON1 05 |
| Byłem/am zobowiązany/a uczestniczyć |
|
NFEREASON1 06 |
| Aby zdobyć wiedzę/umiejętności potrzebne w codziennym życiu |
|
NFEREASON1 07 |
| Aby poszerzyć wiedzę/umiejętności w temacie, który mnie interesuje |
|
NFEREASON1 08 |
| Aby otrzymać świadectwo |
|
NFEREASON1 09 |
| Aby spotkać nowych ludzi/dla zabawy |
|
|
| Każda zmienna NFEREASON1 x ma kod: |
|
NFEWORKTIME1 |
| PIERWSZE DZIAŁANIE PODCZAS PŁATNYCH GODZIN PRACY (WŁĄCZAJĄC PŁATNY URLOP LUB URLOP ZA NADGODZINY) | NFERAND1 ≠ - 2 |
| 1 | Tylko podczas płatnych godzin pracy |
|
| 2 | W większości podczas płatnych godzin pracy |
|
| 3 | W większości poza płatnymi godzinami pracy |
|
| 4 | Tylko poza płatnymi godzinami pracy |
|
| 5 | Nie pracowałem/am wtedy |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFERAND1 = - 2 lub NFERAND1 TYPE = 3) |
|
(NFEVOLUME1) |
| ZAKRES CZASOWY SZKOLENIA W RAMACH PIERWSZEGO DZIAŁANIA | NFERAND1 ≠ - 2 |
NFENBHOURS | 3 cyfry | Łączna liczba godzin szkolenia |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFERAND1 = - 2) |
|
NFENBWEEKS1 (nieobowiązkowo) | 1-52 | Liczba tygodni |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFERAND1 = - 2) |
|
NFEDURPERWEEK1 (nieobowiązkowo) | 1-98 | Średnia liczba godzin szkolenia tygodniowo |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFERAND1 = - 2) |
|
NFEPROVIDER1 |
| PODMIOT PROWADZĄCY PIERWSZE DZIAŁANIE | NFERAND1 ≠ - 2 |
| 1 | Formalna instytucja edukacyjna |
|
| 2 | Nieformalna instytucja edukacyjno-szkoleniowa |
|
| 3 | Instytucja komercyjna, której główną dziedziną działalności nie są usługi edukacyjno-szkoleniowe (np. dostawca sprzętu) |
|
| 4 | Pracodawca |
|
| 5 | Organizacja pracodawców, izba handlowa |
|
| 6 | Związki zawodowe |
|
| 7 | Stowarzyszenie typu non–profit, np. towarzystwo kulturalne, partia polityczna |
|
| 8 | Osoby fizyczne (np. studenci udzielający prywatnych lekcji) |
|
| 9 | Instytucja niekomercyjna, której główną dziedziną działalności nie są usługi edukacyjno-szkoleniowe (np. biblioteki, muzea, ministerstwa) |
|
| 10 | Inne |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFERAND1 = - 2) |
|
NFECERT1 |
| PO PIERWSZYM DZIAŁANIU OTRZYMANO ŚWIADECTWO | NFERAND1 ≠ - 2 |
| 1 | Tak, wymagane przez pracodawcę lub organizację zawodową lub przepisy prawa |
|
| 2 | Tak, niewymagane przez pracodawcę, organizację zawodową ani przepisy prawa |
|
| 3 | Nie (potwierdzenie uczestnictwa) |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFERAND1 = - 2) |
|
NFEPAIDBY1 |
| CZĘŚCIOWA LUB CAŁKOWITA PŁATNOŚĆ CZESNEGO, OPŁATY REJESTRACYJNEJ, OPŁAT ZA EGZAMIN, WYDATKÓW NA KSIĄŻKI I POMOCE TECHNICZNE W ODNIESIENIU DO PIERWSZEGO DZIAŁANIA | NFERAND1 ≠ - 2 |
| 0 | Żadna z poniższych pozycji |
|
| 1-5 | Liczba wybranych odpowiedzi z poniższej listy 5 pozycji |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFERAND1 = - 2 lub NFERAND1 TYPE = 3) |
|
|
| Lista pozycji (można wskazać wiele odpowiedzi) |
|
NFEPAIDBY1 1 |
| Pracodawca lub przyszły pracodawca |
|
NFEPAIDBY1 2 |
| Publiczne służby zatrudnienia |
|
NFEPAIDBY1 3 |
| Inne instytucje publiczne |
|
NFEPAIDBY1 4 |
| Członek gospodarstwa domowego lub krewny |
|
NFEPAIDBY1 5 |
| Samodzielnie |
|
|
| Każda zmienna NFEPAIDBY1 x ma kod: |
|
NFEPAIDFULL1 |
| CAŁKOWITA PŁATNOŚĆ CZESNEGO, OPŁATY REJESTRACYJNEJ, OPŁAT ZA EGZAMIN, WYDATKÓW NA KSIĄŻKI I POMOCE TECHNICZNE W ODNIESIENIU DO PIERWSZEGO DZIAŁANIA PRZEZ OSOBĘ WSKAZANĄ PRZY „NFEPAIDBY” | NFEPAIDBY1 ≥ 1 |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie (tylko część kosztów) |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi (łączne koszty nieznane) |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFEPAIDBY1 = 0, - 1, - 2) |
|
NFEPAIDVAL1 |
| POKRYTE OSOBIŚCIE LUB PRZEZ CZŁONKA GOSPODARSTWA DOMOWEGO LUB KREWNEGO KOSZTY CZESNEGO, OPŁATY REJESTRACYJNEJ, OPŁAT ZA EGZAMIN, WYDATKÓW NA KSIĄŻKI I POMOCE TECHNICZNE W ODNIESIENIU DO PIERWSZEGO DZIA-ŁANIA | NFEPAIDBY1 4 = 1 lub NFEPAIDBY1 5 = 1 |
|
| W euro |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFEPAIDBY1 4 ≠ 1 i NFEPAIDBY1 5 ≠ 1) |
|
NFEUSE1 |
| WYKORZYSTANIE WIEDZY LUB UMIEJĘTNOŚCI NABYTYCH PODCZAS PIERWSZEGO DZIAŁANIA | NFERAND1 ≠ - 2 |
| 1 | W znacznym stopniu |
|
| 2 | W umiarkowanym stopniu |
|
| 3 | Niewielkie |
|
| 4 | Wcale |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFERAND1 = - 2) |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
NFESAT1 |
| ZADOWOLENIE Z PIERWSZEGO DZIAŁANIA | NFERAND1 ≠ - 2 |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFERAND1 = - 2) |
|
NFEUNSATREASON1 |
| PRZYCZYNY BRAKU ZADOWOLENIA Z PIERWSZEGO DZIAŁANIA | NFESAT1 = 2 |
| 0 | Żadna z poniższych przyczyn |
|
| 1-5 | Liczba wybranych odpowiedzi z poniższej listy 5 przyczyn |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFESAT1 ≠ 2) |
|
|
| Lista przyczyn (można wskazać wiele odpowiedzi) |
|
NFEUNSAT-REASON1 1 | 1 | Adekwatność/przydatność |
|
NFEUNSAT-REASON1 2 | 2 | Zbyt niski poziom szkolenia |
|
NFEUNSAT-REASON1 3 | 3 | Zbyt wysoki poziom szkolenia |
|
NFEUNSAT-REASON1 4 | 4 | Jakość nauczania |
|
NFEUNSAT-REASON1 5 | 5 | Organizacja szkolenia (lokalizacja, materiały, sale itp.) |
|
|
| Każda zmienna NFEUNSATREASON1 x ma kod: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -2 jeśli nie dotyczy (NFESAT ≠ 2) |
|
NFEOUTCOME1 |
| SKUTKI WYKORZYSTANIA NOWEJ WIEDZY LUB UMIEJĘTNOŚCI NABYTYCH PODCZAS PIERWSZEGO DZIAŁANIA | NFERAND1 ≠ - 2 |
| 0 | Żadne z poniższych skutków |
|
| 1-8 | Liczba wybranych odpowiedzi z poniższej listy 8 rodzajów skutków |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFERAND1 = - 2) |
|
|
| Lista skutków (można wskazać wiele odpowiedzi) |
|
NFEOUTCOME1 1 |
| Otrzymanie (nowej) pracy |
|
NFEOUTCOME1 2 |
| Awans na wyższe stanowisko (NFEWORKTIME1 = 1,2,3,4) |
|
NFEOUTCOME1 3 |
| Wyższa pensja/wynagrodzenie (NFEWORKTIME1 = 1,2,3,4) |
|
NFEOUTCOME1 4 |
| Nowe obowiązki (NFEWORKTIME1 = 1,2,3,4) |
|
NFEOUTCOME1 5 |
| Lepsze wykonywanie obowiązków służbowych (NFEWORKTIME1 = 1,2,3,4) |
|
NFEOUTCOME1 6 |
| Przyczyny osobiste (poznanie innych ludzi, odświeżenie umiejętności w zagadnieniach ogólnych itp.) |
|
NFEOUTCOME1 7 |
| Jeszcze nie ma żadnych skutków |
|
NFEOUTCOME1 8 |
| Nie oczekuję żadnych skutków |
|
|
| Każda zmienna NFEOUTCOME1 x ma kod: 1 jeśli zostanie wybrana, 2 jeśli nie zostanie wybrana, -2 jeśli nie dotyczy (NFERAND1 = - 2) |
|
NFERAND2 |
| KOD DRUGIEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA | NFENUM ≥ 2 |
| 01-10 | Kod identyfikacyjny drugiego losowo wybranego działania (kod działania taki jak przy zmiennych NFEACTxx) |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFENUM = 0, 1) |
|
NFERAND2 TYPE |
| Taki jak podany przy zmiennych od NFEACT01 TYPE do NFEACT10 TYPE dla drugiego losowo wybranego działania |
|
NFEPURP2 |
| Kod jak w przypadku NFEPURP1 | NFERAND2 ≠ - 2 |
NFEFIELD2 |
| Kod jak w przypadku NFEFIELD1 | NFERAND2 ≠ - 2 |
NFEMETHOD2 |
| Kod jak w przypadku NFEMETHOD1 | NFERAND2 ≠ - 2 |
NFEREASON2 |
| Kod jak w przypadku NFEREASON1 i elementów składowych | NFERAND2 ≠ - 2 |
NFEWORKTIME2 |
| Kod jak w przypadku NFEWORKTIME1 | NFERAND2 ≠ - 2 |
NFENBWEEKS2 |
| Kod jak w przypadku NFENBWEEKS1 | NFERAND2 ≠ - 2 |
NFEDURPERWEEK2 |
| Kod jak w przypadku NFEDURPERWEEK1 | NFERAND2 ≠ - 2 |
NFEPROVIDER2 |
| Kod jak w przypadku NFEPROVIDER1 | NFERAND2 ≠ - 2 |
NFECERT2 |
| Kod jak w przypadku NFECERT1 | NFERAND2 ≠ - 2 |
NFEPAIDBY2 |
| Kod jak w przypadku NFEPAIDBY1 i elementów składowych | NFERAND2 ≠ - 2 |
NFEPAIDFULL2 (nieobowiązkowo) |
| Kod jak w przypadku NFEPAIDFULL1 | NFEPAIDBY2 ≥ = 1 |
NFEPAIDVAL2 |
| Kod jak w przypadku NFEPAIDVAL1 | NFEPAIDBY2 4 = 1 lub NFEPAIDBY2 5 = 1 |
NFEUSE2 |
| Kod jak w przypadku NFEUSE1 | NFERAND2 ≠ - 2 |
NFESAT2 (nieobowiązkowo) |
| Kod jak w przypadku NFESAT1 | NFERAND2 ≠ - 2 |
NFEUNSATREASON2 (nieobowiązkowo) |
| Kod jak w przypadku NFEUNSATREASON1 i elementów składowych | NFESAT2 = 2 |
NFEOUTCOME2 |
| Kod jak w przypadku NFEOUTCOME1 i elementów składowych | NFERAND2 ≠ - 2 |
NFERAND3 |
| KOD TRZECIEGO LOSOWO WYBRANEGO DZIAŁANIA | NFENUM ≥ 3 |
| 01-10 | Kod identyfikacyjny trzeciego losowo wybranego działania (kod działania taki jak przy zmiennych NFEACTxx) |
|
| - 2 | Nie dotyczy (NFENUM = 0, 1, 2) |
|
NFERAND3 TYPE (nieobowiązkowo) |
| Kod jak w przypadku NFERAND1 TYPE | NFERAND3 ≠ - 2 |
NFEPURP3 (nieobowiązkowo) |
| Kod jak w przypadku NFEPURP1 | NFERAND3 ≠ - 2 |
NFEFIELD3 (nieobowiązkowo) |
| Kod jak w przypadku NFEFIELD1 | NFERAND3 ≠ - 2 |
NFEMETHOD3 (nieobowiązkowo) |
| Kod jak w przypadku NFEMETHOD1 | NFERAND3 ≠ - 2 |
NFEREASON3 (nieobowiązkowo) |
| Kod jak w przypadku NFEREASON1 i elementów składowych | NFERAND3 ≠ - 2 |
NFEWORKTIME3 (nieobowiązkowo) |
| Kod jak w przypadku NFEWORKTIME1 | NFERAND3 ≠ - 2 |
NFENBWEEKS3 (nieobowiązkowo) |
| Kod jak w przypadku NFENBWEEKS1 | NFERAND3 ≠ - 2 |
NFEDURPERWEEK3 (nieobowiązkowo) |
| Kod jak w przypadku NFEDURPERWEEK1 | NFERAND3 ≠ - 2 |
NFEPROVIDER3 (nieobowiązkowo) |
| Kod jak w przypadku NFEPROYIDER1 | NFERAND3 ≠ - 2 |
NFECERT3 (nieobowiązkowo) |
| Kod jak w przypadku NFECERT1 | NFERAND3 ≠ - 2 |
NFEPAIDBY3 (nieobowiązkowo) |
| Kod jak w przypadku NFEPAIDBY1 i elementów składowych | NFERAND3 ≠ - 2 |
NFEPAIDFULL3 (nieobowiązkowo) |
| Kod jak w przypadku NFEPAIDFULL1 | NFEPAIDBY3 ≥ = 1 |
NFEPAIDVAL3 (nieobowiązkowo) |
| Kod jak w przypadku NFEPAIDVAL1 | NFEPAIDBY3 4 = 1 lub NFEPAIDBY3 5 = 1 |
NFEUSE3 (nieobowiązkowo) |
| Kod jak w przypadku NFEUSE1 | NFERAND3 ≠ - 2 |
NFESAT3 (nieobowiązkowo) |
| Kod jak w przypadku NFESAT1 | NFERAND3 ≠ - 2 |
NFEUNSATREASON3 (nieobowiązkowo) |
| Kod jak w przypadku NFEUNSATREASON1 i elementów składowych | NFESAT3 = 2 |
NFEOUTCOME3 (nieobowiązkowo) |
| Kod jak w przypadku NFEOUTCOME1 i elementów składowych | NFERAND3 ≠ - 2 |
DIFFICULTY |
| TRUDNOŚCI ZWIĄZANE Z UCZESTNICTWEM (LUB CZĘSTSZYM UCZESTNICTWEM) W KSZTAŁCENIU I SZKOLENIU W CIĄGU OSTATNICH 12 MIESIĘCY | Wszyscy |
| 1 | Uczestniczyłem/am w formalnej lub nieformalnym kształceniu i szkoleniu i nie chciałem/am uczestniczyć w nich częściej |
|
| 2 | Uczestniczyłem/am w formalnej lub nieformalnym kształceniu i szkoleniu, lecz chciałem/am uczestniczyć w nich częściej |
|
| 3 | Nie uczestniczyłem/am w formalnej lub nieformalnym kształceniu i szkoleniu i nie chciałem/am w nich uczestniczyć |
|
| 4 | Nie uczestniczyłem/am w formalnej lub nieformalnym kształceniu i szkoleniu, lecz chciałem/am w nich uczestniczyć |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
DIFFTYPE |
| RODZAJ TRUDNOŚCI | DIFFICULTY = od 1 do 4 |
| 0 | Żadna z poniższych trudności |
|
| 01-11 | Liczba wybranych odpowiedzi z poniższej listy 11 rodzajów trudności |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (DIFFICULTY ≠ 1 do 4) |
|
|
| Lista rodzajów trudności (można wskazać wiele odpowiedzi) |
|
DIFFTYPE 01 |
| Trudność 01 – Wymagania wstępne |
|
DIFFTYPE 02 |
| Trudność 02 – Koszty |
|
DIFFTYPE 03 |
| Trudność 03 – Brak wsparcia ze strony pracodawcy lub służb publicznych |
|
DIFFTYPE 04 |
| Trudność 04 – Harmonogram |
|
DIFFTYPE 05 |
| Trudność 05 – Odległość |
|
DIFFTYPE 06 |
| Trudność 06 – Brak dostępu do komputera lub Internetu (w przypadku nauki na odległość) |
|
DIFFTYPE 07 |
| Trudność 07 – Obowiązki rodzinne |
|
DIFFTYPE 08 |
| Trudność 08 – Zdrowie lub wiek |
|
DIFFTYPE 09 |
| Trudność 09 – Inne przyczyny osobiste |
|
DIFFTYPE 10 |
| Trudność 10 – Brak odpowiedniego działania edukacyjnego lub szkoleniowego |
|
DIFFTYPE 11 |
| Trudność 11 – Brak potrzeby (dalszego) kształcenia i szkolenia (tylko w przypadku DIFFUCULTY = od 1 do 3) |
|
|
| Każda zmienna DIFFTYPE xx ma kod: |
|
DIFFMAIN |
| NAJWAŻNIEJSZA TRUDNOŚĆ | DIFFTYPE = 1-11 |
| 01-11 | Kod trudności od 01 do 11 (kod trudności taki jak w przypadku zmiennych DIFFTYPE) |
|
| - 2 | Nie dotyczy (DIFFTYPE ≠ 1-11) |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
INF |
| UCZESTNICTWO W INNYCH DZIAŁANIACH W CIĄGU OSTATNICH 12 MIESIĘCY (CELOWE SAMOKSZTAŁCENIE W CELU DOSKONALENIA WIEDZY LUB UMIEJĘTNOŚCI) | Wszyscy |
| 1 | Tak, jedno działanie |
|
| 2 | Tak, co najmniej dwa działania |
|
| 3 | Nie |
|
(INFACT1) |
| WSKAZANIE PIERWSZEGO Z OSTATNICH DZIAŁAŃ |
|
INFFIELD1 |
| Dziedzina działania | INF = 1, 2 |
|
| Kod jak w przypadku FEDFIELD |
|
| - 2 | Nie dotyczy (INF ≠ 1, 2) |
|
| Lub 010-863 (nieobowiązkowo) | Trzycyfrowe nieobowiązkowe kody dziedzin; szczegółowe informacje w podręczniku dotyczącym badań edukacji dorosłych, o którym mowa w art. 6 |
|
INFPURP1 |
| Cel tego działania | INF = 1, 2 |
| 1 | Głównie związany z pracą |
|
| 2 | Przyczyny głównie osobiste/niezwiązane z pracą |
|
| - 2 | Nie dotyczy (INF ≠ 1, 2) |
|
INFMETHOD1 |
| Nieformalna metoda nauki wykorzystana w ramach tego działania | INF = 1, 2 |
| 1 | Uczenie się od członka rodziny, przyjaciela lub kolegi z pracy |
|
| 2 | Wykorzystanie materiałów pisemnych (książek, czasopism branżowych itp.) |
|
| 3 | Wykorzystanie komputerów (podłączonych lub niepodłączonych do Internetu) |
|
| 4 | Przez telewizję/radio/płyty lub kasety wideo |
|
| - 2 | Nie dotyczy (INF ≠ 1, 2) |
|
(INFACT2) |
| WSKAZANIE DRUGIEGO Z OSTATNICH DZIAŁAŃ | INF = 2 |
INFFIELD2 |
| Kod jak w przypadku INFACT1 i elementów składowych INFFIELD1, INFPURP1 i INFMETHOD1 |
|
|
| Nie dotyczy (INF ≠ 2) |
|
ICTCOMPUTER |
| ZREALIZOWANE JUŻ DZIAŁANIA ZWIĄZANE Z KOMPUTEREM | Wszyscy |
| 0 | Nigdy nie korzystałem/am z komputera ani nie realizowałem/am żadnego z poniższych działań |
|
| 1-6 | Liczba wybranych odpowiedzi z poniższej listy działań od 1 do 6 |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
|
| Lista przykładowych działań pozwalających na ocenę umiejętności (od niskich do wysokich; można wskazać wiele odpowiedzi) |
|
ICTCOMPUTER 1 |
| Działanie 1 |
|
ICTCOMPUTER 2 |
| Działanie 2 |
|
ICTCOMPUTER 3 |
| Działanie 3 |
|
ICTCOMPUTER 4 |
| Działanie 4 |
|
ICTCOMPUTER 5 |
| Działanie 5 |
|
ICTCOMPUTER 6 |
| Działanie 6 |
|
|
| Każda zmienna ICTCOMPUTER x ma kod: |
|
ICTINTERNET |
| ZREALIZOWANE JUŻ DZIAŁANIA ZWIĄZANE Z INTERNETEM | ICTCOMPUTER = 1-6, - 1 |
| 0 | Nigdy nie korzystałem/am z Internetu ani nie realizowałem/am żadnego z poniższych działań |
|
| 1-6 | Liczba wybranych odpowiedzi z poniższej listy działań od 1 do 6 |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
|
| Lista przykładowych działań pozwalających na ocenę umiejętności (od niskich do wysokich; można wskazać wiele odpowiedzi) |
|
ICTINTERNET 1 |
| Działanie 1 |
|
ICTINTERNET 2 |
| Działanie 2 |
|
ICTINTERNET 3 |
| Działanie 3 |
|
ICTINTERNET 4 |
| Działanie 4 |
|
ICTINTERNET 5 |
| Działanie 5 |
|
ICTINTERNET 6 |
| Działanie 6 |
|
|
| Każda zmienna ICTINTERNET x ma kod: |
|
LANGMOTHER |
| JĘZYKI OJCZYSTE | Wszyscy |
|
| Kody na podstawie klasyfikacji państw ISO; szczegółowe informacje w podręczniku dotyczącym badań edukacji dorosłych, o którym mowa w art. 6 |
|
| 2 cyfry | Pierwszy język |
|
| 2 cyfry | Drugi język (00 jeśli brak) |
|
LANGUSED |
| INNE JĘZYKI POZA OJCZYSTYMI | Wszyscy |
| 0-98 | Liczba innych języków |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
LANGUSED 1 | 2 cyfry | 1 - Kod pierwszego języka lub 00 (brak) |
|
LANGUSED 2 | 2 cyfry | 2 - Kod drugiego języka lub 00 (brak) |
|
LANGUSED 3 | 2 cyfry | 3 - Kod trzeciego języka lub 00 (brak) |
|
LANGUSED 4 | 2 cyfry | 4 - Kod czwartego języka lub 00 (brak) |
|
LANGUSED 5 | 2 cyfry | 5 - Kod piątego języka lub 00 (brak) |
|
LANGUSED 6 | 2 cyfry | 6 - Kod szóstego języka lub 00 (brak) |
|
LANGUSED 7 | 2 cyfry | 7 - Kod siódmego języka lub 00 (brak) |
|
|
| Każda zmienna LANGUSED x ma kod na podstawie klasyfikacji państw ISO; szczegółowe informacje w podręczniku dotyczącym badań edukacji dorosłych, o którym mowa w art. 6 |
|
LANGBEST1 |
| PIERWSZY NAJLEPIEJ ZNANY JĘZYK (WYŁĄCZAJĄC JĘZYK OJCZYSTY) | LANGUSED ≠ 0, - 1 |
|
| Na podstawie klasyfikacji państw ISO; szczegółowe informacje w podręczniku dotyczącym badań edukacji dorosłych, o którym mowa w art. 6 |
|
| 2 cyfry | Pierwszy język (kod dwucyfrowy) |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (LANGUSED = 0, - 1) |
|
LANGLEVEL1 |
| POZIOM PIERWSZEGO NAJLEPIEJ ZNANEGO JĘZYKA (WYŁĄCZAJĄC JĘZYK OJCZYSTY) | LANGBEST1 ≠ - 1, - 2 |
| 1 | Rozumiem i potrafię używać najczęstszych codziennych wyrażeń. Używam tego języka w odniesieniu do znanych rzeczy i sytuacji. |
|
| 2 | Rozumiem zasadniczą część wyraźnie sformułowanego języka i potrafię tworzyć proste teksty. Potrafię opisać swoje doświadczenia i wydarzenia oraz komunikuję się dosyć płynnie. |
|
| 3 | Rozumiem szeroki zakres wymagających tekstów i posługuję się tym językiem elastycznie. Prawie całkowicie opanowałem/am ten język. |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (LANGBEST1 = - 1, - 2) |
|
LANGBEST2 |
| DRUGI NAJLEPIEJ ZNANY JĘZYK (WYŁĄCZAJĄC JĘZYK OJCZYSTY) | LANGUSED ≠ 0, 1, - 1 |
|
| Na podstawie klasyfikacji państw ISO; szczegółowe informacje w podręczniku dotyczącym badań edukacji dorosłych, o którym mowa w art. 6 |
|
| 2 cyfry | Drugi język (kod dwucyfrowy) |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (LANGUSED = 0, 1, - 1) |
|
LANGLEVEL2 |
| POZIOM DRUGIEGO NAJLEPIEJ ZNANEGO JĘZYKA (WYŁĄCZAJĄC JĘZYK OJCZYSTY) | LANGBEST2 ≠ - 1, - 2 |
|
| Kod jak w przypadku LANGLEVEL1 |
|
CULTPAR1 |
| CZĘSTOTLIWOŚĆ UCZESTNICTWA W PRZEDSTAWIENIACH NA ŻYWO W CIĄGU OSTATNICH 12 MIESIĘCY | Wszyscy |
| 1 | Od 1 do 6 razy w ciągu ostatnich 12 miesięcy |
|
| 2 | Ponad 6 razy w ciągu ostatnich 12 miesięcy |
|
| 3 | Wcale |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
CULTPAR2 |
| CZĘSTOTLIWOŚĆ WYJŚĆ DO KINA W CIĄGU OSTATNICH 12 MIESIĘCY | Wszyscy |
| 1 | Od 1 do 6 razy w ciągu ostatnich 12 miesięcy |
|
| 2 | Ponad 6 razy w ciągu ostatnich 12 miesięcy |
|
| 3 | Wcale |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
CULTPAR3 |
| CZĘSTOTLIWOŚĆ WIZYT W OBIEKTACH KULTURY W CIĄGU OSTATNICH 12 MIESIĘCY | Wszyscy |
| 1 | Od 1 do 6 razy w ciągu ostatnich 12 miesięcy |
|
| 2 | Ponad 6 razy w ciągu ostatnich 12 miesięcy |
|
| 3 | Wcale |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
CULTPAR4 |
| CZĘSTOTLIWOŚĆ UCZESTNICTWA W IMPREZACH SPORTOWYCH NA ŻYWO W CIĄGU OSTATNICH 12 MIESIĘCY | Wszyscy |
| 1 | Od 1 do 6 razy w ciągu ostatnich 12 miesięcy |
|
| 2 | Ponad 6 razy w ciągu ostatnich 12 miesięcy |
|
| 3 | Wcale |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
CULTNEWS |
| CZYTELNICTWO GAZET (WYDAŃ PAPIEROWYCH LUB INTERNETOWYCH) W CIĄGU OSTATNICH 12 MIESIĘCY | Wszyscy |
| 1 | Codziennie lub prawie codziennie |
|
| 2 | Co najmniej raz w tygodniu (ale nie codziennie) |
|
| 3 | Co najmniej raz w miesiącu (ale nie w każdym tygodniu) |
|
| 4 | Rzadziej niż raz w miesiącu |
|
| 5 | Wcale |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
CULTBOOK |
| CZYTELNICTWO KSIĄŻEK W CIĄGU OSTATNICH 12 MIESIĘCY | Wszyscy |
| 1 | Tak |
|
| 2 | Nie |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
CULTBOOKNUM |
| SZACUNKOWA LICZBA PRZECZYTANYCH KSIĄŻEK W CIĄGU OSTATNICH 12 MIESIĘCY | CULTBOOK = 1 |
| 1 | Poniżej 5 |
|
| 2 | Od 5 do 9 |
|
| 3 | Powyżej 10 |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
| - 2 | Nie dotyczy (CULTBOOK ≠ 1) |
|
SOCIALPAR |
| UCZESTNICTWO W KTÓRYMŚ Z PONIŻSZYCH RODZAJÓW DZIA-ŁALNOŚCI W CIĄGU OSTATNICH 12 MIESIĘCY | Wszyscy |
| 0 | Żaden z poniższych rodzajów działalności |
|
| 1-6 | Liczba wybranych odpowiedzi z poniższej listy 6 rodzajów działalności |
|
| - 1 | Brak odpowiedzi |
|
|
| Lista rodzajów działalności (można wskazać wiele odpowiedzi) |
|
SOCIALPAR 1 |
| Działalność partii politycznych lub związków zawodowych |
|
SOCIALPAR 2 |
| Działalność stowarzyszeń zawodowych |
|
SOCIALPAR 3 |
| Działalność grup lub organizacji rekreacyjnych |
|
SOCIALPAR 4 |
| Działalność organizacji charytatywnych |
|
SOCIALPAR 5 |
| Nieformalna działalność w ramach wolontariatu |
|
SOCIALPAR 6 |
| Działalność organizacji religijnych |
|
|
| Każda zmienna SOCIALPAR x ma kod: |
|
Alerty
ZAŁĄCZNIK II
Wymagania dotyczące doboru próby i dokładności [2]
1. Zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia (WE) nr 452/2008 do celów badania dotyczącego edukacji dorosłych „wielkość próby ustalana jest na podstawie potrzeb w zakresie precyzji, tak aby efektywna wielkość krajowej próby była nie większa niż 5 000 osób, przy założeniu losowania badania prostego. W ramach tych ograniczeń szczegółowe podpopulacje wymagają oddzielnych rozważań dotyczących losowania próby”.
2. Próba netto (z wyłączeniem całkowitego braku odpowiedzi) powinna zapewniać szacunki w zakresie 95 % przedziału ufności dla zbioru wskaźników wymienionych w pkt 3. Długość połowy rozpiętości przedziału ufności dla każdego wskaźnika nie może przekraczać progu określonego w pkt 3, chyba że na poziomie krajowym wymagana jest efektywna wielkość próby większa niż 5 000 osób.
3. Wskaźniki zainteresowania i maksymalnej długości połowy rozpiętości 95 % przedziału ufności są następujące:
Wskaźnik | Maksymalna długość |
Wskaźnik uczestnictwa (%) w nieformalnym kształceniu i szkoleniu | 1,4 % |
Wskaźnik uczestnictwa (%) w nieformalnym kształceniu i szkoleniu (mężczyźni) | 2,0 % |
Wskaźnik uczestnictwa (%) w nieformalnym kształceniu i szkoleniu (kobiety) | 2,0 % |
Wskaźnik uczestnictwa (%) w nieformalnym kształceniu i szkoleniu (osoby w wieku 25-34 lata) | 3,0 % |
Wskaźnik uczestnictwa (%) w nieformalnym kształceniu i szkoleniu (osoby w wieku 35-54 lata) | 2,0 % |
Wskaźnik uczestnictwa (%) w nieformalnym kształceniu i szkoleniu (osoby w wieku 55-64 lata) | 3,2 % |
Wskaźnik uczestnictwa (%) w nieformalnym kształceniu i szkoleniu przez osoby o wysokim wykształceniu (ISCED poziomy 5–8) | 4,0 % |
Wskaźnik uczestnictwa (%) w nieformalnym kształceniu i szkoleniu przez osoby bezrobotne | 11,5 % |
Udział działań związanych z pracą w nieformalnych działaniach szkoleniowych | 4,0 % |
W przypadku krajów o populacji w wieku 25-64 lata liczącej od jednego do trzech i pół miliona progi podane w kolumnie „maksymalna długość połowy rozpiętości 95 % przedziału ufności” zwiększa się o 20 %.
W przypadku krajów o populacji w wieku 25-64 lata liczącej mniej niż milion progi podane w kolumnie „maksymalna długość połowy rozpiętości 95 % przedziału ufności” zwiększa się o 40 %.
4. Wymagania te dotyczą próby jednostek będących rezydentami w wieku 25-64 lata. Próby krajowe o szerszym zakresie powinny pozwolić na dostarczenie szacunkowych danych dla populacji rezydentów w wieku 25-64 lata, spełniających wymagania dotyczące dokładności określone w pkt 2 i 3.
ZAŁĄCZNIK III
Wymagania dotyczące jakości i sprawozdania jakościowe
Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. d) rozporządzenia (WE) nr 452/2008 wymagania dotyczące jakości danych do celów badania dotyczącego edukacji dorosłych odnoszą się do kwestii odpowiedniości, dokładności, terminowości i punktualności, dostępności i jasności, porównywalności oraz spójności.
Państwa członkowskie składają sprawozdania jakościowe określone w art. 7 tego rozporządzenia. Sprawozdania te sporządza się zgodnie ze standardowym formatem dla sprawozdań jakościowych określonym przez Komisję (Eurostat). Do sprawozdania jakościowego dołącza się egzemplarz kwestionariusza krajowego.
1. | ODPOWIEDNIOŚĆ |
| - Realizacja badania oraz stopień, w jakim statystyki spełniają obecne i potencjalne potrzeby użytkownika. - Opis i klasyfikacja użytkowników. - Indywidualne potrzeby każdej grupy użytkowników. - Ocena, czy potrzeby te zostały zaspokojone i w jakim stopniu. |
2. | DOKŁADNOŚĆ |
2.1. | Błędy związane z doborem próby |
| - Opis doboru próby oraz zrealizowanej próby. - Opis sposobu obliczania ostatecznych wag, w tym zastosowany model braku odpowiedzi oraz zmienne pomocnicze. - Współczynniki zmienności danych szacunkowych zgodnie z warstwami próby w odniesieniu do wskaźników zainteresowania wymienionych w załączniku II, pkt 3. - Oprogramowanie do estymacji wariancji. - W szczególności należy przedłożyć opis zmiennych pomocniczych lub wykorzystanych informacji. - W przypadku analizy braku odpowiedzi, opis błędu systematycznego w próbie i wynikach. |
2.2. | Błędy niezwiązane z doborem próby |
2.2.1. | Błędy zakresu |
| - Opis rejestru użytego przy doborze próby oraz jego ogólna jakość. - Informacje zawarte w rejestrze oraz częstotliwość ich aktualizacji. - Błędy wynikające z rozbieżności pomiędzy operatem losowania a populacją i podpopulacjami docelowymi (nadmierny zakres próby, niewystarczający zakres próby, błędy klasyfikacji). - Metoda zastosowana w celu uzyskania tych informacji. - Uwagi na temat przetwarzania błędów klasyfikacji. |
2.2.2. | Błędy pomiaru |
| Należy dokonać oceny błędów, które wystąpiły w fazie gromadzenia danych np. z powodów takich jak: |
| - forma kwestionariusza (wyniki badań wstępnych lub metody laboratoryjne, strategie zadawania pytań); - jednostka sprawozdawcza/respondenci (reakcje respondentów); - system informatyczny respondenta i wykorzystanie akt administracyjnych (zgodność pomiędzy pojęciem administracyjnym i badawczym, np. okres odniesienia, dostępność poszczególnych danych); - sposoby gromadzenia danych. |
2.2.3. | Błędy przetwarzania |
| Opis procesu weryfikacji danych: |
| - zastosowany system i narzędzia przetwarzania; - błędy wynikające z kodowania, weryfikacji, ustalania wag, przedstawiania w tabelach itp.; - sprawdzanie jakości na szczeblu makro/mikro; - podział poprawek i błędów wykrytych przy weryfikacji na brakujące wartości, wartości błędne i anomalie. |
2.2.4. | Błędy braku odpowiedzi |
| - Opis działań podjętych w zakresie „ponownego kontaktu”. - Wskaźniki częściowego i całkowitego braku odpowiedzi. - Ocena częściowego i całkowitego braku odpowiedzi. - Pełne sprawozdanie dotyczące procedur imputacji, w tym metody zastosowane do imputacji lub ponownego ustalenia wag. - Uwagi na temat metod i wyniki analiz braku odpowiedzi lub inne metody oceny skutków braku odpowiedzi. |
3. | TERMINOWOŚĆ I PUNKTUALNOŚĆ |
| - Tabela terminów rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych etapów projektu, takich jak gromadzenie danych, przypomnienia i działania następcze, kontrola danych i weryfikacja, dalsze zatwierdzenie i imputacja, badanie braku odpowiedzi (w stosownych przypadkach), estymacje, a także przekazanie danych Eurostatowi oraz rozpowszechnienie wyników krajowych. |
4. | DOSTĘPNOŚĆ I PRZEJRZYSTOŚĆ |
| - Warunki dostępu do danych. - Plan rozpowszechniania wyników. - Kopia wszelkich dokumentów metodologicznych odnoszących się do przedłożonych statystyk. |
5. | PORÓWNYWALNOŚĆ |
| - W stosownych i adekwatnych przypadkach państwa powinny przedstawić uwagi omawiające następujące kwestie: - odstępstwa od kwestionariusza europejskiego i definicji; - czy badanie było powiązane z innym badaniem krajowym; - w jakim stopniu badanie zostało przeprowadzone z wykorzystaniem istniejących danych w rejestrach; - opis sposobu, w jaki wymagania niniejszego rozporządzenia zostały spełnione, tak aby możliwa była ocena porównywalności danych. |
6. | SPÓJNOŚĆ |
| - Porównanie statystyk dotyczących tego samego zjawiska lub pytania z innych badań bądź źródeł. - Opis sposobu, w jaki wymagania niniejszego rozporządzenia zostały spełnione, tak aby możliwa była ocena geograficznej porównywalności danych. |
7. | KOSZTY I OBCIĄŻENIA |
| - Analiza obciążeń i korzyści na szczeblu krajowym np. poprzez rozpatrzenie: - przeciętnego czasu na odpowiedź na kwestionariusz; - problematycznych pytań i modułów badania; - problemów z klasyfikowaniem i definiowaniem działań w zakresie uczenia się, problemowych kwestii dotyczących klasyfikacji; - które zmienne były najbardziej/najmniej użyteczne przy gromadzeniu danych na temat udziału dorosłych w procesie uczenia się przez całe życie; - szacowanego lub faktycznego poziomu satysfakcji użytkowników danych na szczeblu krajowym; - obciążenia respondentów; - starań poczynionych w celu zmniejszenia obciążenia. |
[1] Załącznik I w brzmieniu ustalonym przez art. 5 rozporządzenia Komisji (UE) nr 317/2013 z dnia 8 kwietnia 2013 r. zmieniającego załączniki do rozporządzeń (WE) nr 1983/2003, (WE) nr 1738/2005, (WE) nr 698/2006, (WE) nr 377/2008 i (UE) nr 823/2010 w odniesieniu do Międzynarodowej Standardowej Klasyfikacji Kształcenia (Dz.Urz.UE L 99 z 09.04.2013, str. 1). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2013 r. i ma zastosowanie od roku referencyjnego rozpoczynającego się 1 stycznia 2014 r.
[2] Załącznik II w brzmieniu ustalonym przez art. 5 rozporządzenia Komisji (UE) nr 317/2013 z dnia 8 kwietnia 2013 r. zmieniającego załączniki do rozporządzeń (WE) nr 1983/2003, (WE) nr 1738/2005, (WE) nr 698/2006, (WE) nr 377/2008 i (UE) nr 823/2010 w odniesieniu do Międzynarodowej Standardowej Klasyfikacji Kształcenia (Dz.Urz.UE L 99 z 09.04.2013, str. 1). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2013 r. i ma zastosowanie od roku referencyjnego rozpoczynającego się 1 stycznia 2014 r.