Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2010-01-01 do 2010-12-31
Wersja archiwalna od 2010-01-01 do 2010-12-31
archiwalny
Alerty
OSTATECZNE PRZYJĘCIE
budżetu korygującego nr 2 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010
(2010/421/EU, Euratom)
PRZEWODNICZĄCY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 314 ust. 4 lit. a) i art. 314 ust. 9,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Energii Atomowej, w szczególności jego art. 106a,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich (1),
uwzględniając budżet ogólny Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010, w formie przyjętej ostatecznie w dniu 17 grudnia 2009 r. (2),
uwzględniając Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 17 maja 2006 r. pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej i należytego zarządzania finansami (3),
uwzględniając projektu budżetu korygującego nr 4 do budżetu ogólnego na 2010 r., który Komisja sporządziła w dniu 16 kwietnia 2010 r.,
uwzględniając stanowisko Rady w sprawie projektu budżetu korygującego nr 4/2010 przyjęte przez Radę w dniu 11 czerwca 2010 r.,
uwzględniając art. 75b i 75e Regulaminu Parlamentu Europejskiego,
uwzględniając zatwierdzenie przez Parlament stanowiska Rady w dniu 16 czerwca 2010 r.,
STWIERDZA, ŻE:
Artykuł
Procedura przewidziana w art. 314 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej została zakończona i budżet korygujący nr 2 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2010 został ostatecznie przyjęty.
Sporządzono w Strasburgu dnia 16 czerwca 2010 r.
J. BUZEK |
Przewodniczący |
(1) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(2) Dz.U. L 64 z 12.3.2010.
(3) Dz.U. C 139 z 14.6.2006, s. 1.
OSTATECZNE PRZYJĘCIE BUDŻETU KORYGUJĄCEGO NR 2 UNII EUROPEJSKIEJ NA ROK BUDŻETOWY 2010
TREŚĆ
DOCHODY OGÓŁEM
A. Wprowadzenie i finansowanie budżetu ogólnego
B. Ogólne zestawienie dochodów według pozycji w budżecie
— Tytuł 1: Zasoby własne
— Tytuł 3: Nadwyżki, salda i dostosowania
A. WPROWADZENIE I FINANSOWANIE BUDŻETU OGÓLNEGO
FINANSOWANIE BUDŻETU OGÓLNEGO
Środki do pokrycia w roku budżetowym 2010 zgodnie z art. 1 decyzji Rady 2007/436/WE, Euratom z dnia 7 czerwca 2007 r. w sprawie systemu zasobów własnych Wspólnot Europejskich
WYDATKI
Opis | Budżet 2010 (1) | Budżet 2009 (2) | Zmiana (w %) |
1. Trwały wzrost | 47 727 155 803 | 45 331 636 849 | + 5,28 |
2. Zarządzanie zasobami naturalnymi i ich ochrona | 58 135 640 809 | 49 905 562 321 | + 16,49 |
3. Obywatelstwo, wolność, bezpieczeństwo i sprawiedliwość | 1 397 957 870 | 1 911 333 701 | - 26,86 |
4. UE jako partner globalny | 7 787 695 183 | 8 080 323 731 | - 3,62 |
5. Administracja | 7 897 947 499 | 7 597 445 901 | + 3,96 |
6. Wyrównania | 0 | 209 112 912 | - 100,00 |
Wydatki ogółem (3) | 122 946 397 164 | 113 035 415 415 | + 8,77 |
(1) Liczby w tej kolumnie odpowiadają liczbom w budżecie na 2010 r. wraz ze zmianami wynikającymi z budżetów korygujących nr 1/2010 i 2/2010. (2) Liczby w tej kolumnie odpowiadają liczbom w budżecie na 2009 r. (Dz.U. L 69 z 13.3.2009, s. 1) ze zmianami wynikającymi z budżetów korygujących nr 1–10/2009. (3) Artykuł 310 ust. 1 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (były art. 268 akapit trzeci Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską) brzmi: „Budżet powinien być zrównoważony w odniesieniu do dochodów i wydatków”. |
DOCHODY
Opis | Budżet 2010 (1) | Budżet 2009 (2) | Zmiana (w %) |
Dochody różne (tytuły 4–9) | 1 431 693 448 | 2 387 722 490 | - 40,04 |
Dostępna nadwyżka z poprzedniego roku budżetowego (rozdział 3 0, artykuł 3 0 0) | 2 253 591 199 | 1 796 151 821 | + 25,47 |
Nadwyżka zasobów własnych wynikająca ze zwrotu nadwyżki z Funduszu Gwarancji na działania zewnętrzne (rozdział 3 0, artykuł 3 0 2) | p.m. | p.m. | — |
Saldo zasobów własnych pochodzących z VAT i środków opartych na PNB/DNB z poprzednich lat (rozdziały 3 1 i 3 2) | p.m. | - 1 386 416 000 | — |
Dochody ogółem (tytuły 3–9) | 3 685 284 647 | 2 797 458 311 | + 31,74 |
Kwota netto ceł i opłat wyrównawczych od cukru (rozdziały 1 1 i 1 2) | 14 203 100 000 | 14 580 500 000 | - 2,59 |
Zasoby własne oparte na VAT według jednolitej stawki (tabele 1 i 2, rozdział 1 3) | 13 950 917 375 | 13 668 391 900 | + 2,07 |
Różnica pozostająca do sfinansowania z zasobów dodatkowych (zasoby własne oparte na DNB, tabela 3, rozdział 1 4) | 91 107 095 142 | 81 989 065 204 | + 11,12 |
Środki do pokrycia z zasobów własnych, o których mowa w art. 2 decyzji 2007/436/WE, Euratom (3) | 119 261 112 517 | 110 237 957 104 | + 8,19 |
Dochody ogółem (4) | 122 946 397 164 | 113 035 415 415 | + 8,77 |
(1) Liczby w tej kolumnie odpowiadają liczbom w budżecie na 2010 r. wraz ze zmianami wynikającymi z budżetów korygujących nr 1/2010 i 2/2010. (2) Liczby w tej kolumnie odpowiadają liczbom w budżecie na 2009 r. (Dz.U. L 69 z 13.3.2009, s. 1) ze zmianami wynikającymi z budżetów korygujących nr 1–10/2009. (3) Zasoby własne dla budżetu na 2010 r. są określone na podstawie prognoz budżetowych przyjętych na 145. posiedzeniu Komitetu Doradczego ds. Zasobów Własnych w dniu 12 maja 2009 r. (4) Artykuł 310 ust. 1 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (były art. 268 akapit trzeci Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską) brzmi: „Budżet powinien być zrównoważony w odniesieniu do dochodów i wydatków”. |
TABELA 1
Obliczenie ograniczenia zharmonizowanych podstaw podatku od wartości dodanej (VAT) zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. b) decyzji 2007/436/WE, Euratom
Państwo członkowskie | 1 % nieograniczonej podstawy VAT | 1 % dochodu narodowego brutto | Stopa ograniczenia (w %) | 1 % dochodu narodowego brutto pomnożony przez stopę ograniczenia | 1 % ograniczonej podstawy VAT (1) | Państwa członkowskie o ograniczonej podstawie VAT |
(1) | (2) | (3) | (4) | (5) | (6) | |
Belgia | 1 443 248 000 | 3 399 546 000 | 50 | 1 699 773 000 | 1 443 248 000 | |
Bułgaria | 193 919 000 | 341 983 000 | 50 | 170 991 500 | 170 991 500 | Bułgaria |
Republika Czeska | 686 271 000 | 1 279 932 000 | 50 | 639 966 000 | 639 966 000 | Republika Czeska |
Dania | 1 005 323 000 | 2 411 018 000 | 50 | 1 205 509 000 | 1 005 323 000 | |
Niemcy | 10 666 708 000 | 24 090 310 000 | 50 | 12 045 155 000 | 10 666 708 000 | |
Estonia | 81 803 000 | 133 404 000 | 50 | 66 702 000 | 66 702 000 | Estonia |
Irlandia | 742 238 000 | 1 349 841 000 | 50 | 674 920 500 | 674 920 500 | Irlandia |
Grecja | 1 367 189 000 | 2 421 766 000 | 50 | 1 210 883 000 | 1 210 883 000 | Grecja |
Hiszpania | 5 369 673 000 | 10 293 417 000 | 50 | 5 146 708 500 | 5 146 708 500 | Hiszpania |
Francja | 9 108 724 000 | 19 500 051 000 | 50 | 9 750 025 500 | 9 108 724 000 | |
Włochy | 6 776 268 000 | 15 109 535 000 | 50 | 7 554 767 500 | 6 776 268 000 | |
Cypr | 167 048 000 | 176 204 000 | 50 | 88 102 000 | 88 102 000 | Cypr |
Łotwa | 70 219 000 | 180 611 000 | 50 | 90 305 500 | 70 219 000 | |
Litwa | 130 593 000 | 264 183 000 | 50 | 132 091 500 | 130 593 000 | |
Luksemburg | 211 591 000 | 286 429 000 | 50 | 143 214 500 | 143 214 500 | Luksemburg |
Węgry | 381 677 000 | 842 197 000 | 50 | 421 098 500 | 381 677 000 | |
Malta | 45 533 000 | 57 996 000 | 50 | 28 998 000 | 28 998 000 | Malta |
Niderlandy | 2 828 548 000 | 5 805 151 000 | 50 | 2 902 575 500 | 2 828 548 000 | |
Austria | 1 253 649 000 | 2 736 331 000 | 50 | 1 368 165 500 | 1 253 649 000 | |
Polska | 1 700 003 000 | 2 865 624 000 | 50 | 1 432 812 000 | 1 432 812 000 | Polska |
Portugalia | 991 818 000 | 1 550 258 000 | 50 | 775 129 000 | 775 129 000 | Portugalia |
Rumunia | 495 500 000 | 1 300 553 000 | 50 | 650 276 500 | 495 500 000 | |
Słowenia | 200 313 000 | 362 065 000 | 50 | 181 032 500 | 181 032 500 | Słowenia |
Słowacja | 291 615 000 | 691 742 000 | 50 | 345 871 000 | 291 615 000 | |
Finlandia | 804 232 000 | 1 795 719 000 | 50 | 897 859 500 | 804 232 000 | |
Szwecja | 1 286 602 000 | 2 941 457 000 | 50 | 1 470 728 500 | 1 286 602 000 | |
Zjednoczone Królestwo | 7 790 892 000 | 16 068 303 000 | 50 | 8 034 151 500 | 7 790 892 000 | |
Ogółem | 56 091 197 000 | 118 255 626 000 | 59 127 813 000 | 54 893 257 500 | ||
(1) Wykorzystywana podstawa nie przekracza 50 % DNB. |
TABELA 2
Zasoby własne z tytułu VAT zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. b) decyzji 2007/436/WE, Euratom (rozdział 1 3) — zestawienie
Państwo członkowskie | 1 % ograniczonej podstawy VAT | Jednolita stawka zasobów własnych opartych na VAT (1) (w %) | Zasoby własne oparte na VAT wg stawki jednolitej |
(1) | (2) | (3) = (1) × (2) | |
Belgia | 1 443 248 000 | 0,300 | 432 974 400 |
Bułgaria | 170 991 500 | 0,300 | 51 297 450 |
Republika Czeska | 639 966 000 | 0,300 | 191 989 800 |
Dania | 1 005 323 000 | 0,300 | 301 596 900 |
Niemcy | 10 666 708 000 | 0,150 | 1 600 006 200 |
Estonia | 66 702 000 | 0,300 | 20 010 600 |
Irlandia | 674 920 500 | 0,300 | 202 476 150 |
Grecja | 1 210 883 000 | 0,300 | 363 264 900 |
Hiszpania | 5 146 708 500 | 0,300 | 1 544 012 550 |
Francja | 9 108 724 000 | 0,300 | 2 732 617 200 |
Włochy | 6 776 268 000 | 0,300 | 2 032 880 400 |
Cypr | 88 102 000 | 0,300 | 26 430 600 |
Łotwa | 70 219 000 | 0,300 | 21 065 700 |
Litwa | 130 593 000 | 0,300 | 39 177 900 |
Luksemburg | 143 214 500 | 0,300 | 42 964 350 |
Węgry | 381 677 000 | 0,300 | 114 503 100 |
Malta | 28 998 000 | 0,300 | 8 699 400 |
Niderlandy | 2 828 548 000 | 0,100 | 282 854 800 |
Austria | 1 253 649 000 | 0,225 | 282 071 025 |
Polska | 1 432 812 000 | 0,300 | 429 843 600 |
Portugalia | 775 129 000 | 0,300 | 232 538 700 |
Rumunia | 495 500 000 | 0,300 | 148 650 000 |
Słowenia | 181 032 500 | 0,300 | 54 309 750 |
Słowacja | 291 615 000 | 0,300 | 87 484 500 |
Finlandia | 804 232 000 | 0,300 | 241 269 600 |
Szwecja | 1 286 602 000 | 0,100 | 128 660 200 |
Zjednoczone Królestwo | 7 790 892 000 | 0,300 | 2 337 267 600 |
Ogółem | 54 893 257 500 | 13 950 917 375 | |
(1) Wyłącznie w odniesieniu do lat 2007–2013 stawka poboru zasobów opartych na VAT dla Austrii wynosi 0,225 %, dla Niemiec 0,15 %, a dla Niderlandów i Szwecji 0,10 %. |
TABELA 3
Określenie jednolitej stawki i zestawienie zasobów własnych opartych na dochodzie narodowym brutto zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. c) decyzji 2007/436/WE, Euratom (rozdział 1 4)
Państwo członkowskie | 1 % dochodu narodowego brutto | Jednolita stawka zasobów własnych z „podstawy dodatkowej” | Zasoby własne z „podstawy dodatkowej” wg stawki jednolitej |
(1) | (2) | (3) = (1) × (2) | |
Belgia | 3 399 546 000 | 2 619 095 356 | |
Bułgaria | 341 983 000 | 263 472 266 | |
Republika Czeska | 1 279 932 000 | 986 091 660 | |
Dania | 2 411 018 000 | 1 857 508 634 | |
Niemcy | 24 090 310 000 | 18 559 777 993 | |
Estonia | 133 404 000 | 102 777 782 | |
Irlandia | 1 349 841 000 | 1 039 951 304 | |
Grecja | 2 421 766 000 | 1 865 789 162 | |
Hiszpania | 10 293 417 000 | 7 930 306 182 | |
Francja | 19 500 051 000 | 15 023 327 531 | |
Włochy | 15 109 535 000 | 11 640 764 075 | |
Cypr | 176 204 000 | 135 751 973 | |
Łotwa | 180 611 000 | 0,7 704 250 (1) | 139 147 237 |
Litwa | 264 183 000 | 203 533 198 | |
Luksemburg | 286 429 000 | 220 672 073 | |
Węgry | 842 197 000 | 648 849 656 | |
Malta | 57 996 000 | 44 681 570 | |
Niderlandy | 5 805 151 000 | 4 472 433 679 | |
Austria | 2 736 331 000 | 2 108 137 914 | |
Polska | 2 865 624 000 | 2 207 748 479 | |
Portugalia | 1 550 258 000 | 1 194 357 578 | |
Rumunia | 1 300 553 000 | 1 001 978 594 | |
Słowenia | 362 065 000 | 278 943 941 | |
Słowacja | 691 742 000 | 532 935 357 | |
Finlandia | 1 795 719 000 | 1 383 466 879 | |
Szwecja | 2 941 457 000 | 2 266 172 121 | |
Zjednoczone Królestwo | 16 068 303 000 | 12 379 422 948 | |
Ogółem | 118 255 626 000 | 91 107 095 142 | |
(1) Obliczenie stawki: (91 107 095 142) / (118 255 626 000) = 0,770425037892066. |
TABELA 4
Obliczenie obniżki brutto wkładów Niderlandów i Szwecji opartych na DNB oraz jej finansowania zgodnie z art. 2 ust. 5 decyzji 2007/436/WE, Euratom (rozdział 1 6)
Państwo członkowskie | Obniżka brutto | Procentowy udział w podstawach DNB | Klucz DNB zastosowany do obniżki brutto | Finansowanie obniżki przyznanej Niderlandom i Szwecji |
(1) | (2) | (3) | (4) = (1) + (3) | |
Belgia | 2,87 | 23 368 678 | 23 368 678 | |
Bułgaria | 0,29 | 2 350 811 | 2 350 811 | |
Republika Czeska | 1,08 | 8 798 327 | 8 798 327 | |
Dania | 2,04 | 16 573 479 | 16 573 479 | |
Niemcy | 20,37 | 165 598 200 | 165 598 200 | |
Estonia | 0,11 | 917 027 | 917 027 | |
Irlandia | 1,14 | 9 278 886 | 9 278 886 | |
Grecja | 2,05 | 16 647 361 | 16 647 361 | |
Hiszpania | 8,70 | 70 757 550 | 70 757 550 | |
Francja | 16,49 | 134 044 491 | 134 044 491 | |
Włochy | 12,78 | 103 863 827 | 103 863 827 | |
Cypr | 0,15 | 1 211 237 | 1 211 237 | |
Łotwa | 0,15 | 1 241 531 | 1 241 531 | |
Litwa | 0,22 | 1 816 009 | 1 816 009 | |
Luksemburg | 0,24 | 1 968 930 | 1 968 930 | |
Węgry | 0,71 | 5 789 311 | 5 789 311 | |
Malta | 0,05 | 398 668 | 398 668 | |
Niderlandy | - 651 393 555 | 4,91 | 39 904 949 | - 611 488 606 |
Austria | 2,31 | 18 809 699 | 18 809 699 | |
Polska | 2,42 | 19 698 467 | 19 698 467 | |
Portugalia | 1,31 | 10 656 564 | 10 656 564 | |
Rumunia | 1,10 | 8 940 077 | 8 940 077 | |
Słowenia | 0,31 | 2 488 856 | 2 488 856 | |
Słowacja | 0,58 | 4 755 075 | 4 755 075 | |
Finlandia | 1,52 | 12 343 877 | 12 343 877 | |
Szwecja | - 161 502 534 | 2,49 | 20 219 747 | - 141 282 787 |
Zjednoczone Królestwo | 13,59 | 110 454 455 | 110 454 455 | |
Ogółem | - 812 896 089 | 100,00 | 812 896 089 | 0 |
Deflator cen PKB UE, w EUR (prognoza gospodarcza z wiosny 2009 r.): (a) EU-25 za 2004 r. = 107,3854 / (b) EU-25 za 2006 r. = 112,1711 / (c) EU-27 za 2006 r. = 112,5095 / (d) EU-27 za 2010 r. = 115,9689 Kwota ryczałtowa dla Niderlandów: w cenach z 2010 r.: 605 000 000 EUR × [(b/a) × (d/c)] = 651 393 555 EUR Kwota ryczałtowa dla Szwecji: w cenach z 2010 r.: 150 000 000 EUR × [(b/a) × (d/c)] = 161 502 534 EUR |
TABELA 5
Korekta nierównowagi budżetowej na rzecz Zjednoczonego Królestwa za rok budżetowy 2009 zgodnie z art. 4 decyzji 2007/436/WE, Euratom (rozdział 1 5)
Opis | Współczynnik (1) (%) | Kwota |
1. Udział Zjednoczonego Królestwa w teoretycznej nieograniczonej podstawie VAT (w %) | 13,8313 | |
2. Udział Zjednoczonego Królestwa (w %) w sumie wydatków na rzecz państw członkowskich skorygowanej o wydatki związane z rozszerzeniem | 7,2604 | |
3. (1) - (2) | 6,5709 | |
4. Suma wydatków na rzecz państw członkowskich | 104 614 895 122 | |
5. Wydatki związane z rozszerzeniem (2) = (5a) + (5b) | 12 586 767 353 | |
5a. Wydatki przedakcesyjne | 3 023 312 156 | |
5b. Wydatki związane z art. 4 ust. 1 lit. g) | 9 563 455 197 | |
6. Suma wydatków na rzecz państw członkowskich skorygowana o wydatki związane z rozszerzeniem = (4) – (5) | 92 028 127 769 | |
7. Początkowa kwota rabatu brytyjskiego = (3) × (6) × 0,66 | 3 991 091 896 | |
8. Korzyść dla Zjednoczonego Królestwa (3) | 19 427 650 | |
9. Podstawowy rabat brytyjski = (7) – (8) | 3 971 664 246 | |
10. Zyski nadzwyczajne wynikające z tradycyjnych zasobów własnych (4) | 13 121 864 | |
11. Korekta dla Zjednoczonego Królestwa = (9) – (10) | 3 958 542 381 | |
(1) Dane procentowe w zaokrągleniu. (2) Kwota wydatków związanych z rozszerzeniem odpowiada: (i) płatnościom dokonanym w ramach środków na 2003 r. na rzecz 10 nowych państw członkowskich, które przystąpiły do UE w dniu 1 maja 2004 r., skorygowanym poprzez zastosowanie delatora PKB UE za lata 2004–2008, oraz płatnościom na rzecz Bułgarii i Rumunii dokonanym w ramach środków na 2006 r., skorygowanym poprzez zastosowanie delatora PKB UE za lata 2007–2008, oraz (ii) sumie wydatków na rzecz tych państw członkowskich z wyjątkiem płatności bezpośrednich w rolnictwie oraz wydatków związanych z rynkiem, jak również części wydatków na rozwój obszarów wiejskich pochodzącej z Sekcji Gwarancji EFOGR. Kwotę tę odejmuje się od sumy wydatków na rzecz państw członkowskich, aby wydatki nieobjęte rabatem przed rozszerzeniem pozostały takimi również po rozszerzeniu. (3) „Korzyść Zjednoczonego Królestwa” odpowiada skutkom, jakie przyniosło temu państwu przejście na ograniczoną podstawę VAT oraz wprowadzenie zasobów własnych opartych na PNB/DNB. (4) Zyski nadzwyczajne odpowiadają zyskom netto Zjednoczonego Królestwa wynikającym ze wzrostu — z 10 % do 25 % z dniem 1 stycznia 2001 r. — wartości procentowej tradycyjnych zasobów własnych (TZW) zatrzymywanej przez państwa członkowskie na pokrycie kosztów ich poboru. |
Zgodnie z art. 4 ust. 2 decyzji 2007/436/WE, Euratom w latach 2007–2013 wkład dodatkowy Zjednoczonego Królestwa wynikający ze zmniejszenia sumy wydatków na rzecz państw członkowskich o wydatki związane z rozszerzeniem, o którym mowa w art. 4 ust. 1 lit. g), nie będzie przekraczał 10,5 mld EUR według cen z 2004 r. Odpowiednie dane liczbowe przedstawiono w tabeli poniżej.
Rabat brytyjski = lata 2007–2012 Różnica w kwocie pierwotnej w stosunku do pułapu 10,5 mld EUR (DZW 2007 w stosunku do DZW 2000), w EUR | Różnica według cen bieżących | Różnica według cen stałych z 2004 r. |
(A) Rabat brytyjski za 2007 r. | 0 | 0 |
(B) Rabat brytyjski za 2008 r. | - 157 057 452 | - 146 241 792 |
(C) Rabat brytyjski za 2009 r. | - 414 749 593 | - 384 907 296 |
(D) Rabat brytyjski za 2010 r. | nd. | nd. |
(E) Rabat brytyjski za 2011 r. | nd. | nd. |
(F) Rabat brytyjski za 2012 r. | nd. | nd. |
(G) Suma różnic = (A) + (B) + (C) + (D) + (E) + (F) | - 571 807 045 | - 531 149 088 |
TABELA 6
Obliczenie finansowania korekty dla Zjednoczonego Królestwa wynoszącej – 3 958 542 381 EUR (rozdział 1 5)
Państwo członkowskie | Procentowy udział w podstawach DNB | Udziały bez Zjednoczonego Królestwa | Udziały bez Niemiec, Niderlandów, Austrii, Szwecji i Zjednoczonego Królestwa | Trzy czwarte udziału Niemiec, Niderlandów, Austrii i Szwecji w kolumnie 2 | Dane z kolumny 4 rozłożone zgodnie z danymi w kolumnie 3 | Skala finansowania | Skala finansowania zastosowana do korekty |
(1) | (2) | (3) | (4) | (5) | (6) = (2) + (4) + (5) | (7) | |
Belgia | 2,87 | 3,33 | 5,10 | 1,33 | 4,66 | 184 436 541 | |
Bułgaria | 0,29 | 0,33 | 0,51 | 0,13 | 0,47 | 18 553 701 | |
Republika Czeska | 1,08 | 1,25 | 1,92 | 0,50 | 1,75 | 69 440 517 | |
Dania | 2,04 | 2,36 | 3,62 | 0,94 | 3,30 | 130 805 649 | |
Niemcy | 20,37 | 23,57 | 0,00 | - 17,68 | 0,00 | 5,89 | 233 303 187 |
Estonia | 0,11 | 0,13 | 0,20 | 0,05 | 0,18 | 7 237 605 | |
Irlandia | 1,14 | 1,32 | 2,03 | 0,53 | 1,85 | 73 233 310 | |
Grecja | 2,05 | 2,37 | 3,64 | 0,95 | 3,32 | 131 388 763 | |
Hiszpania | 8,70 | 10,07 | 15,45 | 4,03 | 14,11 | 558 451 694 | |
Francja | 16,49 | 19,08 | 29,27 | 7,64 | 26,73 | 1 057 941 839 | |
Włochy | 12,78 | 14,79 | 22,68 | 5,92 | 20,71 | 819 741 920 | |
Cypr | 0,15 | 0,17 | 0,26 | 0,07 | 0,24 | 9 559 646 | |
Łotwa | 0,15 | 0,18 | 0,27 | 0,07 | 0,25 | 9 798 740 | |
Litwa | 0,22 | 0,26 | 0,40 | 0,10 | 0,36 | 14 332 796 | |
Luksemburg | 0,24 | 0,28 | 0,43 | 0,11 | 0,39 | 15 539 714 | |
Węgry | 0,71 | 0,82 | 1,26 | 0,33 | 1,15 | 45 691 955 | |
Malta | 0,05 | 0,06 | 0,09 | 0,02 | 0,08 | 3 146 474 | |
Niderlandy | 4,91 | 5,68 | 0,00 | - 4,26 | 0,00 | 1,42 | 56 220 125 |
Austria | 2,31 | 2,68 | 0,00 | - 2,01 | 0,00 | 0,67 | 26 500 064 |
Polska | 2,42 | 2,80 | 4,30 | 1,12 | 3,93 | 155 469 518 | |
Portugalia | 1,31 | 1,52 | 2,33 | 0,61 | 2,12 | 84 106 590 | |
Rumunia | 1,10 | 1,27 | 1,95 | 0,51 | 1,78 | 70 559 274 | |
Słowenia | 0,31 | 0,35 | 0,54 | 0,14 | 0,50 | 19 643 216 | |
Słowacja | 0,58 | 0,68 | 1,04 | 0,27 | 0,95 | 37 529 276 | |
Finlandia | 1,52 | 1,76 | 2,70 | 0,70 | 2,46 | 97 423 656 | |
Szwecja | 2,49 | 2,88 | 0,00 | - 2,16 | 0,00 | 0,72 | 28 486 611 |
Zjednoczone Królestwo | 13,59 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0 | |
Ogółem | 100,00 | 100,00 | 100,00 | - 26,11 | 26,11 | 100,00 | 3 958 542 381 |
Obliczeń dokonano do piętnastego miejsca po przecinku.
TABELA 7
Zestawienie dotyczące finansowania (1) budżetu ogólnego według typów zasobów własnych i w rozbiciu na poszczególne państwa członkowskie
Państwo członkowskie | Tradycyjne zasoby własne (TZW) | Zasoby własne oparte na VAT oraz DNB, łącznie z korektami | Zasoby własne ogółem (2) | ||||||||
Opłaty wyrównawcze netto w sektorze cukru (75 %) | Cła netto (75 %) | Tradycyjne zasoby własne netto ogółem (75 %) | p.m. koszty poboru (25 % TZW brutto) | Zasoby własne oparte na VAT | Zasoby własne oparte na DNB | Obniżka na rzecz Niderlandów i Szwecji | Rabat brytyjski | Składki państw członkowskich ogółem | Udział w składkach państw członkowskich (%) | ||
(1) | (2) | (3) = (1) + (2) | (4) | (5) | (6) | (7) | (8) | (9) = (5) + (6) + (7) + (8) | (10) | (11) = (3) + (9) | |
Belgia | 6 600 000 | 1 547 600 000 | 1 554 200 000 | 518 066 667 | 432 974 400 | 2 619 095 356 | 23 368 678 | 184 436 541 | 3 259 874 975 | 3,10 | 4 814 074 975 |
Bułgaria | 400 000 | 73 800 000 | 74 200 000 | 24 733 333 | 51 297 450 | 263 472 266 | 2 350 811 | 18 553 701 | 335 674 228 | 0,32 | 409 874 228 |
Republika Czeska | 3 400 000 | 193 300 000 | 196 700 000 | 65 566 667 | 191 989 800 | 986 091 660 | 8 798 327 | 69 440 517 | 1 256 320 304 | 1,20 | 1 453 020 304 |
Dania | 3 400 000 | 284 100 000 | 287 500 000 | 95 833 333 | 301 596 900 | 1857 508 634 | 16 573 479 | 130 805 649 | 2 306 484 662 | 2,20 | 2 593 984 662 |
Niemcy | 26 300 000 | 2 683 300 000 | 2 709 600 000 | 903 199 997 | 1 600 006 200 | 18 559 777 993 | 165 598 200 | 233 303 187 | 20 558 685 580 | 19,57 | 23 268 285 580 |
Estonia | 0 | 22 600 000 | 22 600 000 | 7 533 333 | 20 010 600 | 102 777 782 | 917 027 | 7 237 605 | 130 943 014 | 0,12 | 153 543 014 |
Irlandia | 0 | 173 300 000 | 173 300 000 | 57 766 667 | 202 476 150 | 1 039 951 304 | 9 278 886 | 73 233 310 | 1 324 939 650 | 1,26 | 1 498 239 650 |
Grecja | 1 400 000 | 194 000 000 | 195 400 000 | 65 133 334 | 363 264 900 | 1 865 789162 | 16 647 361 | 131 388 763 | 2 377 090 186 | 2,26 | 2 572 490 186 |
Hiszpania | 4 700 000 | 1 037 100 000 | 1 041 800 000 | 347 266 667 | 1 544 012 550 | 7 930 306 182 | 70 757 550 | 558 451 694 | 10 103 527 976 | 9,62 | 11 145 327 976 |
Francja | 30 900 000 | 979 000 000 | 1 009 900 000 | 336 633 333 | 2 732 617 200 | 15 023 327 531 | 134 044 491 | 1 057 941 839 | 18 947 931 061 | 18,04 | 19 957 831 061 |
Włochy | 4 700 000 | 1318 100 000 | 1 322 800 000 | 440 933 334 | 2 032 880 400 | 11 640 764 075 | 103 863 827 | 819 741 920 | 14 597 250 222 | 13,89 | 15 920 050 222 |
Cypr | 0 | 38 400 000 | 38 400 000 | 12 800 000 | 26 430 600 | 135 751 973 | 1 211237 | 9 559 646 | 172 953 456 | 0,16 | 211 353 456 |
Łotwa | 0 | 11 600 000 | 11 600 000 | 3 866 667 | 21 065 700 | 139 147 237 | 1 241 531 | 9 798 740 | 171 253 208 | 0,16 | 182 853 208 |
Litwa | 800 000 | 45 700 000 | 46 500 000 | 15 500 000 | 39 177 900 | 203 533 198 | 1 816 009 | 14 332 796 | 258 859 903 | 0,25 | 305 359 903 |
Luksemburg | 0 | 12 000 000 | 12 000 000 | 4 000 000 | 42 964 350 | 220 672 073 | 1 968 930 | 15 539 714 | 281 145 067 | 0,27 | 293 145 067 |
Węgry | 2 000 000 | 92 400 000 | 94 400 000 | 31 466 667 | 114 503 100 | 648 849 656 | 5 789 311 | 45 691 955 | 814 834 022 | 0,78 | 909 234 022 |
Malta | 0 | 10 600 000 | 10 600 000 | 3 533 333 | 8 699 400 | 44 681 570 | 398 668 | 3146 474 | 56 926 112 | 0,05 | 67 526 112 |
Niderlandy | 7 300 000 | 1 790 300 000 | 1 797 600 000 | 599 200 000 | 282 854 800 | 4 472 433 679 | - 611 488 606 | 56 220 125 | 4 200 019 998 | 4,00 | 5 997 619 998 |
Austria | 3 200 000 | 171 200 000 | 174 400 000 | 58 133 334 | 282 071 025 | 2 108 137 914 | 18 809 699 | 26 500 064 | 2 435 518 702 | 2,32 | 2 609 918 702 |
Polska | 12 800 000 | 330 100 000 | 342 900 000 | 114 300 000 | 429 843 600 | 2 207 748 479 | 19 698 467 | 155 469 518 | 2 812 760 064 | 2,68 | 3 155 660 064 |
Portugalia | 200 000 | 112 800 000 | 113 000 000 | 37 666 667 | 232 538 700 | 1 194 357 578 | 10 656 564 | 84 106 590 | 1 521 659 432 | 1,45 | 1 634 659 432 |
Rumunia | 1 000 000 | 152 400 000 | 153 400 000 | 51 133 333 | 148 650 000 | 1 001 978 594 | 8 940 077 | 70 559 274 | 1 230 127 945 | 1,17 | 1 383 527 945 |
Słowenia | 0 | 80 200 000 | 80 200 000 | 26 733 333 | 54 309 750 | 278 943 941 | 2 488 856 | 19 643 216 | 355 385 763 | 0,34 | 435 585 763 |
Słowacja | 1 400 000 | 128 200 000 | 129 600 000 | 43 200 000 | 87 484 500 | 532 935 357 | 4 755 075 | 37 529 276 | 662 704 208 | 0,63 | 792 304 208 |
Finlandia | 800 000 | 136 200 000 | 137 000 000 | 45 666 667 | 241 269 600 | 1 383 466 879 | 12 343 877 | 97 423 656 | 1 734 504 012 | 1,65 | 1 871 504 012 |
Szwecja | 2 600 000 | 431 000 000 | 433 600 000 | 144 533 334 | 128 660 200 | 2 266 172 121 | - 141 282 787 | 28 486 611 | 2 282 036 145 | 2,17 | 2 715 636 145 |
Zjednoczone Królestwo | 9 500 000 | 2 030 400 000 | 2 039 900 000 | 679 966 667 | 2 337 267 600 | 12 379 422 948 | 110 454 455 | - 3 958 542 381 | 10 868 602 622 | 10,35 | 12 908 502 622 |
Ogółem | 123 400 000 | 14 079 700 000 | 14 203 100 000 | 4 734 366 667 | 13 950 917 375 | 91 107 095 142 | 0 | 0 | 105 058 012 517 | 100,00 | 119 261 112 517 |
(1) p.m. (zasoby własne + inne dochody = dochody ogółem = wydatki ogółem); (119 261 112 517 + 3 685 284 647 = 122 946 397 164 = 122 946 397 164). (2) Zasoby własne ogółem jako procent DNB: (119 261 112 517) / (11 825 562 600 000) = 1,01 %; pułap zasobów własnych jako procent DNB: 1,23 %. |
B. OGÓLNE ZESTAWIENIE DOCHODÓW WEDŁUG POZYCJI W BUDŻECIE
DOCHODY
Tytuł | Treść | Budżet 2010 | Budżet korygujący nr 2/2010 | Nowa kwota |
1 | ZASOBY WŁASNE | 121 514 703 716 | - 2 253 591 199 | 119 261 112 517 |
3 | NADWYŻKI, SALDA I DOSTOSOWANIA | p.m. | 2 253 591 199 | 2 253 591 199 |
4 | DOCHODY POCHODZĄCE OD OSÓB PRACUJĄCYCH W INSTYTUCJACH I INNYCH ORGANACH UNII | 1 179 589 448 | 1 179 589 448 | |
5 | DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI | 68 894 000 | 68 894 000 | |
6 | SKŁADKI I ZWROTY ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ POROZUMIEŃ I PROGRAMÓW UE/WSPÓLNOTOWYCH | 30 000 000 | 30 000 000 | |
7 | ODSETKI OD ZALEGŁYCH PŁATNOŚCI I GRZYWNY | 123 000 000 | 123 000 000 | |
8 | OPERACJE ZACIĄGANIA I UDZIELANIA POŻYCZEK | p.m. | p.m. | |
9 | DOCHODY RÓŻNE | 30 210 000 | 30 210 000 | |
Ogółem | 122 946 397 164 | 122 946 397 164 |
TYTUŁ 1
ZASOBY WŁASNE
Tytuł Rozdział | Treść | Budżet 2010 | Budżet korygujący nr 2/2010 | Nowa kwota |
1 0 | OPŁATY ROLNE USTANOWIONE PRZEZ INSTYTUCJE WSPÓLNOT EUROPEJSKICH W HANDLU Z PAŃSTWAMI NIEBĘDĄCYMI CZŁONKAMI UE W RAMACH WSPÓLNEJ POLITYKI ROLNEJ (ART. 2 UST. 1 LIT. a) DECYZJI 2000/597/WE, EURATOM) | — | — | |
1 1 | PODATKI I INNE OPŁATY OKREŚLONE W RAMACH WSPÓLNEJ ORGANIZACJI RYNKU CUKRU (ART. 2 UST. 1 LIT. a) DECYZJI 2007/436/WE, EURATOM) | 123 400 000 | 123 400 000 | |
1 2 | CŁA I INNE OPŁATY CELNE, O KTÓRYCH MOWA W ART. 2 UST. 1 LIT. a) DECYZJI 2007/436/WE, EURATOM | 14 079 700 000 | 14 079 700 000 | |
1 3 | ZASOBY WŁASNE Z TYTUŁU PODATKU VAT ZGODNIE Z ART. 2 UST. 1 LIT. b) DECYZJI 2007/436/WE, EURATOM | 13 950 917 375 | 13 950 917 375 | |
1 4 | ZASOBY WŁASNE WEDŁUG STAWKI OPARTEJ NA PRODUKCIE NARODOWYM BRUTTO ZGODNIE Z ART. 2. UST. 1 LIT. c) DECYZJI 2007/436/WE, EURATOM | 93 360 686 341 | - 2 253 591 199 | 91 107 095 142 |
1 5 | KOREKTA NIERÓWNOWAGI BUDŻETOWEJ | 0 | 0 | |
1 6 | OBNIŻKA BRUTTO WKŁADÓW ROCZNYCH OPARTYCH NA DNB PRZYZNANA NIDERLANDOM I SZWECJI | 0 | 0 | |
Tytuł 1 — Ogółem | 121 514 703 716 | - 2 253 591 199 | 119 261 112 517 |
TYTUŁ 1
ZASOBY WŁASNE
ROZDZIAŁ 1 4 — ZASOBY WŁASNE WEDŁUG STAWKI OPARTEJ NA PRODUKCIE NARODOWYM BRUTTO ZGODNIE Z ART. 2. UST. 1 LIT. c) DECYZJI 2007/436/WE, EURATOM |
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Treść | Budżet 2010 | Budżet korygujący nr 2/2010 | Nowa kwota |
1 4 | ZASOBY WŁASNE WEDŁUG STAWKI OPARTEJ NA PRODUKCIE NARODOWYM BRUTTO ZGODNIE Z ART. 2. UST. 1 LIT. c) DECYZJI 2007/436/WE, EURATOM | |||
1 4 0 | Zasoby własne według stawki opartej na produkcie narodowym brutto zgodnie z art. 2. ust. 1 lit. c) decyzji 2007/436/WE, Euratom | 93 360 686 341 | - 2 253 591 199 | 91 107 095 142 |
Rozdział 1 4 — Ogółem | 93 360 686 341 | - 2 253 591 199 | 91 107 095 142 |
1 4 0 | Zasoby własne według stawki opartej na produkcie narodowym brutto zgodnie z art. 2. ust. 1 lit. c) decyzji 2007/436/WE, Euratom |
Budżet 2010 | Budżet korygujący nr 2/2010 | Nowa kwota | |
93 360 686 341 | - 2 253 591 199 | 91 107 095 142 |
Uwagi | |
Stawka, która ma zastosowanie do dochodów narodowych brutto państw członkowskich w tym roku budżetowym, wynosi 0,7704 %. | |
Podstawa prawna | |
Decyzja Rady 2007/436/WE, Euratom z dnia 7 czerwca 2007 r. w sprawie systemu zasobów własnych Wspólnot Europejskich (Dz.U. L 163 z 23.6.2007, s. 17), w szczególności jej art. 2 ust. 1 lit. c). |
ROZDZIAŁ 1 4 — ZASOBY WŁASNE WEDŁUG STAWKI OPARTEJ NA PRODUKCIE NARODOWYM BRUTTO ZGODNIE Z ART. 2. UST. 1 LIT. c) DECYZJI 2007/436/WE, EURATOM (ciąg dalszy)
140 (ciąg dalszy)
Państwo członkowskie | Budżet 2010 | Budżet korygujący nr 2/2010 | Nowa kwota |
Belgia | 2 683 880 324 | - 64 784 968 | 2 619 095 356 |
Bułgaria | 269 989 418 | - 6 517 152 | 263 472 266 |
Republika Czeska | 1 010 483 256 | - 24 391 596 | 986 091 660 |
Dania | 1 903 455 276 | - 45 946 642 | 1 857 508 634 |
Niemcy | 19 018 865 755 | - 459 087 762 | 18 559 777 993 |
Estonia | 105 320 055 | - 2 542 273 | 102 777 782 |
Irlandia | 1 065 675 152 | - 25 723 848 | 1 039 951 304 |
Grecja | 1 911 940 629 | - 46 151 467 | 1 865 789 162 |
Hiszpania | 8 126 467 285 | - 196 161 103 | 7 930 306 182 |
Francja | 15 394 938 969 | - 371 611 438 | 15 023 327 531 |
Włochy | 11 928 705 683 | - 287 941 608 | 11 640 764 075 |
Cypr | 139 109 884 | - 3 357 911 | 135 751 973 |
Łotwa | 142 589 131 | - 3 441 894 | 139 147 237 |
Litwa | 208 567 719 | - 5 034 521 | 203 533 198 |
Luksemburg | 226 130 535 | - 5 458 462 | 220 672 073 |
Węgry | 664 899 359 | - 16 049 703 | 648 849 656 |
Malta | 45 786 797 | - 1 105 227 | 44 681 570 |
Niderlandy | 4 583 062 134 | - 110 628 455 | 4 472 433 679 |
Austria | 2 160 284 029 | - 52 146 115 | 2 108 137 914 |
Polska | 2 262 358 524 | - 54 610 045 | 2 207 748 479 |
Portugalia | 1 223 900 763 | - 29 543 185 | 1 194 357 578 |
Rumunia | 1 026 763 164 | - 24 784 570 | 1 001 978 594 |
Słowenia | 285 843 795 | - 6 899 854 | 278 943 941 |
Słowacja | 546 117 847 | - 13 182 490 | 532 935 357 |
Finlandia | 1 417 687 800 | - 34 220 921 | 1 383 466 879 |
Szwecja | 2 322 227 311 | - 56 055 190 | 2 266 172 121 |
Zjednoczone Królestwo | 12 685 635 747 | - 306 212 799 | 12 379 422 948 |
Artykuł 1 4 0 — Ogółem | 93 360 686 341 | - 2 253 591 199 | 91 107 095 142 |
TYTUŁ 3
NADWYŻKI, SALDA I DOSTOSOWANIA
Tytuł Rozdział | Treść | Budżet 2010 | Budżet korygujący nr 2/2010 | Nowa kwota |
3 0 | DOSTĘPNA NADWYŻKA Z POPRZEDNIEGO ROKU BUDŻETOWEGO | p.m. | 2 253 591 199 | 2 253 591 199 |
3 1 | SALDA I DOSTOSOWANIE SALD OPARTYCH NA VAT ZA POPRZEDNIE LATA BUDŻETOWE, WYNIKAJĄCE Z ZASTOSOWANIA ART. 10 UST. 4, 5 I 8 ROZPORZĄDZENIA (WE, EURATOM) NR 1150/2000 | p.m. | p.m. | |
3 2 | SALDA I DOSTOSOWANIA SALD OPARTYCH NA PRODUKCIE NARODOWYM BRUTTO ZA POPRZEDNIE LATA BUDŻETOWE WYNIKAJĄCE Z ZASTOSOWANIA ART. 10 UST. 6–8 ROZPORZĄDZENIA (WE, EURATOM) NR 1150/2000 | p.m. | p.m. | |
3 4 | DOSTOSOWANIE ZWIĄZANE Z NIEUCZESTNICZENIEM NIEKTÓRYCH PAŃSTW CZŁONKOWSKICH W NIEKTÓRYCH OBSZARACH POLITYKI DOTYCZĄCYCH PRZESTRZENI WOLNOŚCI, BEZPIECZEŃSTWA I SPRAWIEDLIWOŚCI | p.m. | p.m. | |
3 5 | WYNIK OSTATECZNEJ KALKULACJI FINANSOWANIA KOREKTY NIERÓWNOWAGI BUDŻETOWEJ ZASTOSOWANEJ DLA ZJEDNOCZONEGO KRÓLESTWA | p.m. | p.m. | |
3 6 | WYNIK POŚREDNIEJ KALKULACJI FINANSOWANIA KOREKTY NIERÓWNOWAGI BUDŻETOWEJ ZASTOSOWANEJ DLA ZJEDNOCZONEGO KRÓLESTWA | p.m. | p.m. | |
3 7 | DOSTOSOWANIE ZWIĄZANE Z WPROWADZENIEM W ŻYCIE DECYZJI 2007/436/WE, EURATOM W SPRAWIE SYSTEMU ZASOBÓW WŁASNYCH | — | — | |
Tytuł 3 — Ogółem | p.m. | 2 253 591 199 | 2 253 591 199 |
TYTUŁ 3
NADWYŻKI, SALDA I DOSTOSOWANIA
ROZDZIAŁ 3 0 — DOSTĘPNA NADWYŻKA Z POPRZEDNIEGO ROKU BUDŻETOWEGO |
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Treść | Budżet 2010 | Budżet korygujący nr 2/2010 | Nowa kwota |
3 0 | DOSTĘPNA NADWYŻKA Z POPRZEDNIEGO ROKU BUDŻETOWEGO | |||
3 0 0 | Dostępna nadwyżka z poprzedniego roku budżetowego | p.m. | 2 253 591 199 | 2 253 591 199 |
3 0 2 | Nadwyżka zasobów własnych wynikająca ze zwrotu nadwyżki z Funduszu Gwarancji na działania zewnętrzne | p.m. | p.m. | |
Rozdział 3 0 — Ogółem | p.m. | 2 253 591 199 | 2 253 591 199 |
3 0 0 | Dostępna nadwyżka z poprzedniego roku budżetowego |
Budżet 2010 | ??? nr 2/2010 | Nowa kwota | |
p.m. | 2 253 591 199 | 2 253 591 199 |
Uwagi | |
Artykuł 15 rozporządzenia finansowego stanowi, iż saldo każdego roku budżetowego, niezależnie od tego, czy jest ono pozytywne czy negatywne, ujmuje się w rubryce „dochody” lub „wydatki” budżetu na następny rok budżetowy. | |
Odpowiednie prognozy takich dochodów lub wydatków ujmuje się w budżecie w trakcie procedury budżetowej oraz, tam gdzie to stosowne, w liście w sprawie poprawek przedłożonym na podstawie art. 34 rozporządzenia finansowego. Sporządza się je zgodnie z zasadami określonymi w art. 15 rozporządzenia (WE, Euratom) nr 1150/2000. | |
Po dokonaniu rozliczenia każdego roku budżetowego wszelkie rozbieżności w stosunku do preliminarza ujmuje się w budżecie na następny rok budżetowy w formie budżetu korygującego. | |
Ewentualny deficyt ujmuje się w artykule 27 02 01 zestawienia wydatków w sekcji III „Komisja”. | |
Podstawa prawna | |
Rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1150/2000 z dnia 22 maja 2000 r. wykonujące decyzję 2007/436/WE, Euratom w sprawie systemu zasobów własnych Wspólnot Europejskich (Dz.U. L 130 z 31.5.2000, s. 1). | |
Rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich (Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1), w szczególności jego art. 15. | |
Decyzja Rady 2007/436/WE, Euratom z dnia 7 czerwca 2007 r. w sprawie systemu zasobów własnych Wspólnot Europejskich (Dz.U. L 163 z 23.6.2007, s. 17), w szczególności jej art. 7. |