Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2009 nr 255 str. 191
Wersja aktualna od 2009-04-23
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2009 nr 255 str. 191
Wersja aktualna od 2009-04-23
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

REZOLUCJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO

z dnia 23 kwietnia 2009 r.

zawierająca uwagi, które stanowią integralną część decyzji w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Fundacji na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy za rok budżetowy 2007

PARLAMENT EUROPEJSKI,

— uwzględniając ostateczne roczne sprawozdania finansowe Europejskiej Fundacji na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy za rok budżetowy 2007 (1),

— uwzględniając sprawozdanie Trybunału Obrachunkowego na temat ostatecznych rocznych sprawozdań finansowych Europejskiej Fundacji na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy za rok budżetowy 2007, wraz z odpowiedziami Fundacji (2),

— uwzględniając zalecenie Rady z dnia 10 lutego 2009 r. (5588/2009 – C6-0060/2009),

— uwzględniając traktat WE, w szczególności jego art. 276,

— uwzględniając rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich (3), w szczególności jego art. 185,

— uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 1365/75 z dnia 26 maja 1975 r. w sprawie utworzenia Europejskiej Fundacji na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy (4), w szczególności jego art. 16,

— uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE, Euratom) nr 2343/2002 z dnia 19 listopada 2002 r. w sprawie ramowego rozporządzenia finansowego dotyczącego organów określonych w artykule 185 rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 (5), w szczególności jego art. 94,

— uwzględniając art. 71 regulaminu, jak również załącznik V do regulaminu,

— uwzględniając sprawozdanie Komisji Kontroli Budżetowej (A6-0173/2009),

A. mając na uwadze, że Trybunał Obrachunkowy (ETO) oświadczył, iż uzyskał wystarczającą pewność, że sprawozdania finansowe za rok budżetowy 2007 są wiarygodne oraz że transakcje leżące u jego podstaw zostały przeprowadzone zgodnie z prawem,

B. mając na uwadze fakt, że w dniu 22 kwietnia 2008 r. Parlament Europejski udzielił dyrektorowi Europejskiej Fundacji na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy absolutorium z wykonania budżetu Fundacji za rok budżetowy 2006 (6), a także fakt, że w rezolucji załączonej do decyzji o absolutorium Parlament między innymi:

— zwrócił uwagę na krytyczne stwierdzenie Europejskiego Trybunału Obrachunkowego, że jeśli chodzi o procedury rekrutacyjne, kryteriów wyboru nie ustalały na początku komisje rekrutacyjne ani nie były one określane zgodnie z ogłoszeniami o naborze, a także na odpowiedź Fundacji, że obecnie wszystkie ogłoszenia o naborze zawierają wyraźną informację o tym, czy zdanie testu jest warunkiem niezbędnym do przejścia konkursu,

— zauważył ponadto że w 2006 r. Fundacja rozpoczęła ocenę ex post programu prac w latach 2001–2004 w połączeniu ze śródokresową oceną wybranych aspektów bieżącej pracy Fundacji, co ma na celu ustalenie wpływu, wartości dodanej i skuteczności organizacji,

— zwrócił się o informacje dotyczące wyników oceny,

Uchybienia w procedurach rekrutacyjnych

1. wyraża ubolewanie z powodu wykrycia przez ETO w 2007 r., podobnie jak w 2006 r., uchybień w procedurach rekrutacyjnych; w szczególności ETO ponownie stwierdził przypadek, w którym kryteria wyboru nie zostały określone zgodnie z ogłoszeniem o naborze;

2. zwraca uwagę na dalsze uwagi ETO, zgodnie z którymi komisja rekrutacyjna nie ustalała na początku ani wag kryteriów wyboru, ani wymaganego minimum punktów do zdobycia;

3. zwraca uwagę, iż ETO uważa, że w tej sytuacji nie zapewniono przejrzystych i niedyskryminacyjnych procedur rekrutacyjnych;

4. zwraca uwagę na odpowiedź Fundacji, że w 2008 r. procedury rekrutacyjne zostały dostosowane tak, by odpowiadać zaleceniom ETO;

5. zwraca się do Fundacji o zwrócenie szczególnej uwagi na legalność procedur rekrutacyjnych oraz o wyszczególnienie w swoim rocznym sprawozdaniu z działalności za rok 2008 działań podjętych w następstwie przyjęcia uwag ETO;

Uchybienia w procedurach udzielania zamówień publicznych

6. wyraża zaniepokojenie w związku ze stwierdzeniem przez ETO w trzech procedurach przetargowych następujących nieprawidłowości:

— w dokumentacji przetargowej nie określono jasno procedury oceny finansowej umów,

— kryteria wyboru nie pozwalały na przeprowadzenie właściwej oceny zdolności finansowej kandydatów;

7. zwraca uwagę na obawy ETO, że sytuacja ta podważyła jakość procedur i mogła mieć negatywny wpływ na ostateczny wybór;

8. odnotowuje odpowiedzi Fundacji, że w przyszłości metody oceny cen zostaną określone w taki sposób, by od początku uniknąć możliwości uznaniowości, i określone zostaną kryteria stosowania minimalnych poziomów zdolności;

9. zwraca się do Fundacji o wyszczególnienie w swoim rocznym sprawozdaniu z działalności za rok 2008 działań podjętych w następstwie przyjęcia uwag ETO;

Wprowadzenie systemu rachunkowości memoriałowej (ABAC)

10. wyraża zadowolenie z powodu wprowadzenia przez Fundację systemu rachunkowości memoriałowej w 2008 r.;

11. odnotowuje uwagę ETO, że na mocy rozporządzenia finansowego wkład, który Fundacja otrzymała od Komisji w celu przygotowania członkostwa Chorwacji i Turcji, powinien był zostać potraktowany jako dochód przeznaczony na określony cel;

12. odnotowuje odpowiedź Fundacji, że od roku 2008 linie budżetowe w odniesieniu do dochodów przeznaczonych na określony cel zostały wyznaczone w ramach systemu rachunkowości memoriałowej, oraz że będzie ona realizowała zalecenia ETO;

13. odnotowuje ustalenie ETO, że przed końcem roku należało wystąpić o zwrot środków w wysokości 376 611 EUR z tytułu zwrotu podatku VAT za rok budżetowy 2007 w celu osiągnięcia zgodności z zasadą należytego zarządzania finansami;

14. przyjmuje do wiadomości odpowiedź Fundacji, że zwrot środków z tytułu podatku VAT uległ opóźnieniu w związku z wprowadzeniem systemu ABAC; odnotowuje, że zaległy zwrot z tytułu podatku VAT został w pełni wypłacony do kwietnia 2008 r.;

Dalsze działania związane z wcześniej udzielanymi absolutoriami

15. przypomina, że w 2006 r. Fundacja rozpoczęła ocenę ex post programu prac w latach 2001–2004 w połączeniu ze śródokresową oceną wybranych aspektów bieżącej pracy Fundacji, co ma na celu ustalenie wpływu, wartości dodanej i skuteczności organizacji;

16. na podstawie rocznego sprawozdania z działalności zauważa, że w 2006 r. poddano przeglądowi strategiczny kierunek działań Fundacji i sformułowano pięć strategicznych celów;

17. nalega, by go powiadomiono w odpowiednim czasie o wynikach oceny dotyczącej wpływu, wartości dodanej i skuteczności Fundacji w celu udzielenia absolutorium za rok 2008;

18. jeśli chodzi o inne uwagi towarzyszące decyzji o udzieleniu absolutorium, które mają charakter przekrojowy, odsyła do swojej rezolucji z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie zarządzania finansami i kontroli agencji UE (7).



(1) Dz.U. C 278 z 31.10.2008, s. 60.

(2) Dz.U. C 311 z 5.12.2008, s. 156.

(3) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.

(4) Dz.U. L 139 z 30.5.1975, s. 1.

(5) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.

(6) Dz.U. L 88 z 31.3.2009, s. 93.

(7) Zob. s. 206 niniejszego Dziennika Urzędowego.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00