Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2018-12-29
Wersja aktualna od 2018-12-29
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) nr 416/2007
z dnia 22 marca 2007 r.
dotyczące specyfikacji technicznych komunikatów dla kierowników statków, o których mowa w art. 5 dyrektywy 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zharmonizowanych usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie
(ostatnia zmiana: DUUEL. z 2018 r., Nr 332, poz. 1)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005 r. (1) w sprawie zharmonizowanych usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie, w szczególności jej art. 5,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 1 dyrektywy 2005/44/WE usługi informacji rzecznej (RIS - River Information Services) opracowuje się i wdraża w sposób zharmonizowany, interoperacyjny i otwarty.
(2) Zgodnie z art. 5 dyrektywy 2005/44/WE należy określić specyfikacje techniczne komunikatów dla kierowników statków.
(3) Specyfikacje techniczne komunikatów dla kierowników statków muszą opierać się na zasadach określonych w załączniku II do tej dyrektywy.
(4) Zgodnie z art. 1 ust. 2 dyrektywy 2005/44/WE w specyfikacjach technicznych muszą zostać uwzględnione prace prowadzone w tej dziedzinie przez właściwe organizacje międzynarodowe.
(5) Należy w nich także uwzględnić w należyty sposób prace prowadzone przez grupę ekspertów ds. komunikatów dla kierowników statków, złożoną z przedstawicieli właściwych organów kompetentnych w zakresie wdrożenia tych komunikatów oraz przedstawicieli innych organów rządowych, a także obserwatorów związanych z branżą.
(6) Specyfikacje techniczne będące przedmiotem niniejszego rozporządzenia odpowiadają aktualnemu stanowi techniki. Doświadczenia zgromadzone podczas wdrażania dyrektywy 2005/44/WE, jak również postęp techniczny w przyszłości, mogą sprawić, że konieczne będzie wprowadzenie zmian do tych specyfikacji technicznych, zgodnie z art. 5 ust. 2 dyrektywy 2005/44/WE. W takich zmianach specyfikacji technicznych należy uwzględnić w należyty sposób prace prowadzone przez grupę ekspertów ds. komunikatów dla kierowników statków.
(7) Projekt specyfikacji technicznych został zbadany przez komitet, o którym mowa w art. 11 dyrektywy 2005/44/WE.
(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu, o którym mowa w art. 11 dyrektywy 2005/44/WE,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Niniejsze rozporządzenie określa specyfikacje techniczne komunikatów dla kierowników statków. Specyfikacje te są przedstawione w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 22 marca 2007 r.
Alerty
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez art. 1 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2018/2032 z dnia 20 listopada 2018 r. zmieniającego rozporządzenie Komisji (WE) nr 416/2007 dotyczące specyfikacji technicznych komunikatów dla kierowników statków (Dz.U.UE L 332 z 28.12.2018, str. 1). Zmiana weszła w życie 29 grudnia 2018 r.