Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2007 nr 66 str. 3
Wersja archiwalna od 2007-03-07 do 2007-07-06
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2007 nr 66 str. 3
Wersja archiwalna od 2007-03-07 do 2007-07-06
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 235/2007

z dnia 5 marca 2007 r.

zmieniające rozporządzenie (WE) nr 474/2006 ustanawiające wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 grudnia 2005 r. w sprawie ustanowienia wspólnotowego wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty i informowania pasażerów korzystających z transportu lotniczego o tożsamości przewoźnika lotniczego wykonującego przewóz oraz uchylające art. 9 dyrektywy 2004/36/WE (1), w szczególności jego art. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 474/2006 (2) ustanowiło wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty, określonemu w rozdziale II rozpo-rządzenia (WE) nr 2111/2005.

(2) Zgodnie z art. 4 ust 2 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 oraz art. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 473/2006 z dnia 22 marca 2006 r. ustanawiającego przepisy wykonawcze dotyczące wspólnotowego wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty, określonemu w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 (3), państwo członkowskie złożyło wniosek o uaktualnienie wykazu wspólnotowego.

(3) Zgodnie z art. 4 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 niektóre państwa członkowskie przeka-zały Komisji Europejskiej informacje istotne w kontekście uaktualnienia wspólnotowego wykazu. Istotne informacje przekazały także kraje trzecie. Na tej podstawie należy uaktualnić wspólnotowy wykaz.

(4) Komisja poinformowała wszystkich zainteresowanych przewoźników lotniczych bezpośrednio lub, gdy było to niemożliwe, poprzez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad nimi, podając istotne fakty i względy, które stanowiłyby podstawę decyzji o nałożeniu zakazu wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty lub o zmianie warunków zakazu wykonywania przewozów nałożonego na przewoźnika lotniczego ujętego w wykazie wspólnotowym.

(5) Komisja umożliwiła zainteresowanym przewoźnikom lotniczym wgląd do dokumentacji przekazanej przez państwa członkowskie, zgłoszenie Komisji swoich uwag na piśmie oraz w formie ustnej prezentacji w terminie 10 dni roboczych, a także zgłoszenie uwag Komitetowi ds. Bezpieczeństwa Lotniczego ustanowionemu na mocy rozporządzenia Rady (EWG) nr 3922/91 z dnia 16 grudnia 1991 r. w sprawie harmonizacji wymagań technicznych i procedur administracyjnych w dziedzinie lotnictwa cywilnego (4).

(6) Komisja, a także w określonych przypadkach niektóre państwa członkowskie, przeprowadziły konsultacje z organami odpowiedzialnymi za nadzór regulacyjny nad zainteresowanymi przewoźnikami lotniczymi.

Air West

(7) Istnieją sprawdzone dowody istotnego naruszenia wymogów bezpieczeństwa przez statek powietrzny IL-76, znak rejestracyjny ST-EWX, który jest jedynym statkiem powietrznym przewoźnika Air West dopuszczonym do wykonywania przewozów do Wspólnoty. Naruszenia te stwierdziły Niemcy w trakcie kontroli na ziemi przeprowadzonej w ramach programu SAFA (5).

(8) Niemcy poinformowały Komisję o natychmiastowym nałożeniu zakazu wykonywania przewozów przez całą flotę Air West, w oparciu o wspólne kryteria, zgodnie z art. 6 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005.

(9) Ponadto Niemcy złożyły w Komisji wniosek o aktualizację wspólnotowego wykazu na mocy art. 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 oraz zgodnie z art. 6 rozporządzenia (WE) nr 473/2006, w celu rozszerzenia zakazu wykonywania przewozów do Wspólnoty Europejskiej na całą flotę Air West.

(10) Dlatego w oparciu o wspólne kryteria ocenia się, że cała flota Air West Co. Ltd nie spełnia odpowiednich norm bezpieczeństwa. Wyżej wymieniony przewoźnik lotniczy powinien podlegać całkowitemu zakazowi wykonywania przewozów oraz należy go przenieść z załącznika B do załącznika A.

BGB Air

(11) Władze Kazachstanu dostarczyły Komisji dowody na wycofanie certyfikatu przewoźnika lotniczego BGB Air. Ponieważ przewoźnik ten, posiadający certyfikat wydany w Kazachstanie, w konsekwencji zaprzestał prowadzenia działalności, należy wykreślić go z załącznika A.

Dairo Air Services/DAS Air Cargo

(12) Wszelkie środki podjęte względem Dairo Air Services z Ugandy powinny mieć również zastosowanie do DAS Air Cargo (DAZ).

(13) Dairo Air Services/DAS Air Cargo przedłożyły Komisji obszerny plan działań naprawczych, będący w trakcie realizacji i mający na celu usunięcie systemowych naruszeń bezpieczeństwa ze strony przewoźnika. Ponadto właściwe organa Ugandy zatwierdziły plan działań przewoźnika i określiły szczegółowy roczny plan nadzoru nad przewoźnikiem na 2007 r.

(14) Komisja skontaktowała się z właściwymi organami w Kenii w celu uzyskania potwierdzenia, że certyfikat przewoźnika lotniczego wydany w Kenii dla DAS Air Cargo został cofnięty. Komisja powinna nadal dążyć do wyjaśnienia tej kwestii.

(15) W oparciu o wspólne kryteria ocenia się, że Dairo Air Services i DAS Air Cargo powinny uzyskać zgodę na przewozy w ramach Wspólnoty, a tym samym zostać wykreślone z załącznika A. Zamiarem państw członkowskich jest zapewnienie dalszej weryfikacji skutecznego przestrzegania odpowiednich norm bezpieczeństwa poprzez regularne kontrole na ziemi tego przewoźnika.

(16) Właściwe organa Ugandy potwierdziły, że głównym miejscem prowadzenia działalności przewoźnika jest Entebbe. Komisja dokona ponownej oceny sytuacji przewoźnika w kontekście zdolności właściwych organów Ugandy do prowadzenia działalności nadzorczej. Zarówno właściwe organa Ugandy, jak i przewoźnik wyrazili zgodę na poddanie się kontroli w razie konieczności.

GST Aero

(17) Władze Kazachstanu dostarczyły Komisji dowody na wycofanie certyfikatu przewoźnika lotniczego dla GST Aero. Ponieważ przewoźnik ten, posiadający certyfikat wydany w Kazachstanie, w konsekwencji zaprzestał prowadzenia działalności, należy wykreślić go z załącznika A.

Pakistan International Airlines

(18) Pakistan International Airlines przedłożyły Komisji plan działań naprawczych, mający na celu usunięcie systemowych naruszeń bezpieczeństwa stwierdzonych przez liczne państwa członkowskie w wyniku kontroli na ziemi przeprowadzonych w ramach programu SAFA. Ponadto właściwe organa Pakistanu zatwierdziły plan działań przewoźnika i określiły szczegółowy roczny plan nadzoru nad nim.

(19) W dniach 12-16 lutego 2007 r. grupa europejskich ekspertów udała się do Pakistanu z misją wyjaśniającą w celu dokonania oceny realizacji przedłożonego planu działań. W sprawozdaniu wskazano, że niektóre z działań mające na celu poprawę sytuacji przewoźnika w zakresie zgodności z odpowiednimi normami bezpieczeństwa nie zostały w pełni zrealizowane, zwłaszcza w odniesieniu do statków powietrznych typu Boeing B-747 i Airbus A-310. Natomiast jeśli chodzi o flotę B-777, której nie dotyczą systemowe naruszenia określone powyżej w motywie 18, obecnie sytuacja jest zadowalająca, a poprzez odpowiednie rozwiązania zapewniona jest jej stała zdatność do lotu.

(20) W związku z tym, w oparciu o wspólne kryteria, stwierdza się, że Pakistan International Airlines nie speł-niają odpowiednich norm bezpieczeństwa, za wyjątkiem przewozów wykonywanych statkami powietrznymi typu Boeing B-777, i dlatego też powinny zostać ujęte w załączniku B w zakresie wszelkich pozostałych przewozów (6). Ponadto państwa członkowskie zamierzają zapewnić dalszą weryfikację skutecznego przestrzegania odpowiednich norm bezpieczeństwa poprzez regularne kontrole na ziemi tego przewoźnika.

Weasua Airlines i przewoźnicy lotniczy z Liberii

(21) Władze Liberii dostarczyły Komisji dowody, że certyfikat Weasua Airlines, jedynego przewoźnika lotniczego posiadającego obecnie certyfikat wydany w Liberii, wygasł z dniem 31 grudnia 2006 r. i odmówiono przedłużenia jego ważności. Zatem w związku z zaprzestaniem działalności Weasua Airlines powinny zostać wykreślone z załącznika A.

(22) Jeśli chodzi o plan działań naprawczych przyjęty przez Liberię w celu dostosowania swoich możliwości nadzoru nad bezpieczeństwem lotniczym do odpowiednich norm bezpieczeństwa, dokumentacja przedłożona Komisji wskazuje na konieczność dalszej poprawy w tym zakresie. To powoduje, że każdy przewoźnik lotniczy, który otrzyma certyfikat wydany przez urząd lotnictwa cywilnego Liberii, zostanie ujęty w załączniku A.

Przewoźnicy lotniczy z Demokratycznej Republiki Konga

(23) Władze Demokratycznej Republiki Konga przekazały Komisji informacje o wydaniu certyfikatu przewoźnika lotniczego następującym przewoźnikom lotniczym: African Air Services Commuter SPRL, El Sam Airlift, Espace Aviation Services, Piva Airlines, Safe Air Company. Przewoźnicy ci powinni zostać wyraźnie wymienieni w załączniku A.

(24) Władze Demokratycznej Republiki Konga dostarczyły Komisji dowody na wycofanie certyfikatów przewoźnika lotniczego następujących przewoźników: Entreprise World Airways (E.W.A.), Uhuru Airlines, Central Air Express, Global Airways, African Company Airlines, CO-ZA Airways. Ponieważ przewoźnicy ci, posiadający certyfikaty wydane w Demokratycznej Republice Konga, w konsekwencji zaprzestali prowadzenia działalności, należy wykreślić ich z załącznika A.

(25) Hewa Bora Airways nabyły nowy statek powietrzny zastępujący statek powietrzny uprzednio wymieniony w załączniku B. Belgia poinformowała Komisję o zamiarze dalszego stosowania tymczasowych przepisów o kontroli na ziemi w stosunku do nowego statku powietrznego i nadzoru nad nim, podobnie jak miało to miejsce w przypadku poprzedniego statku powietrznego. W związku z tym statek powietrzny typu Lockheed L-1011, nr seryjny 193H-1206, znak rejestracyjny 9Q-CHC, zastępuje się w załączniku B statkiem powietrznym Boeing B767-266 ER, nr seryjny 23 178, znak rejestracyjny 9Q-CJD.

Przewoźnicy lotniczy z Gwinei Równikowej

(26) Władze Gwinei Równikowej przekazały Komisji aktualny wykaz przewoźników lotniczych posiadających certyfikat przewoźnika lotniczego. Obecnie następujący przewoźnicy lotniczy posiadają certyfikaty wydane w Gwinei Równikowej: Euroguineana de Aviación y Transportes, General Work Aviación, Guinea Airways, Guinea Equa-torial de Transportes Aéreos, Unión de Transportes Aéreos (UTAGE). W związku z tym wspólnotowy wykaz powinien zostać odpowiednio uaktualniony, a przewoźnicy ci ujęci w załączniku A.

Przewoźnicy z Republiki Kirgiskiej

(27) Władze Republiki Kirgiskiej przekazały Komisji informacje o wydaniu certyfikatu przewoźnika lotniczego następującym przewoźnikom lotniczym: Air Central Asia, Esen Air, Air Manas, World Wing Aviation. Ponieważ wyżej wymienionym nowym przewoźnikom lotniczym certyfikaty wydały organa Republiki Kirgiskiej, które wykazały brak możliwości sprawowania stosownego nadzoru bezpieczeństwa, przewoźnicy ci powinni zostać ujęci w załączniku A.

(28) Organa Republiki Kirgiskiej dostarczyły Komisji dowody na wycofanie certyfikatów przewoźnika lotniczego nastę-pujących przewoźników: Anikai Air, Country International Airlines, FAB Air, Kyrgyz Airways, Kyrgyz Trans Avia, Reem Air, Sun Light. Ponieważ przewoźnicy ci, posiadający certyfikaty wydane w Republice Kirgiskiej, w konsekwencji zaprzestali prowadzenia działalności, należy wykreślić ich z załącznika A.

Phuket Air

(29) W następstwie analizy dokumentacji przedstawionej przez Phuket Air, dotyczącej postępów w realizacji planu działań naprawczych przewoźnika, przeprowadzonej przez Komisję oraz państwa członkowskie, oraz w związku z zatwierdzeniem i pozytywną oceną tej dokumentacji przez właściwe organa Królestwa Tajlandii, istnieją wystarczające dowody na potwierdzenie, że przewoźnik w pełni wykonał większość zadań przewidzianych obszernym planem działań naprawczych, który został opracowany ze względu na ujęcie przewoźnika w pierwszym wspólnotowym wykazie opublikowanym w marcu 2006 r.

(30) W oparciu o wspólne kryteria ocenia się, że Phuket Air podjął wszelkie konieczne działania mające na celu dostosowanie się do odpowiednich norm bezpieczeństwa i może zostać wykreślony z załącznika A.

(31) Phuket Air stwierdza, że w najbliższej przyszłości nie planuje uruchomienia przewozów do Europy. W przypadku gdyby przewoźnik zamierzał uruchomić jakikolwiek rodzaj przewozów na trasach do lub ze Wspólnoty, powinien uprzednio poinformować o tym fakcie Komisję, która zastrzega sobie prawo przeprowadzenia niezbędnej kontroli mającej na celu potwierdzenie przestrzegania przez przewoźnika odpowiednich norm bezpieczeństwa. W trakcie spotkania Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego w dniu 21 lutego, zarówno właściwe organa Królestwa Tajlandii, jak i przewoźnik wyrazili zgodę na takie warunki, w tym na przeprowadzenie kontroli na miejscu, jeśli Komisja uzna takową za konieczną.

A Jet Aviation/dawne Helios Airways

(32) Komisja przyjęła do wiadomości informacje przedstawione przez EASA i właściwe organa Cypru dotyczące zawieszenia certyfikatu przewoźnika lotniczego dla Jet Aviation, a następnie jego cofnięcia. Jeśli chodzi o sprawowanie nadzoru przez właściwe organa Cypru i w związku z wynikami ostatniej wspólnej inspekcji EASA i JAA w styczniu 2007 r. dotyczącej kwestii zdatności do lotu, utrzymania, wymagań operacyjnych oraz licencjonowania personelu powietrznego, Komisja stwierdza znaczny postęp w tym zakresie. Jednak konieczne są dalsze działania, a Komisja powinna monitorować rozwój sytuacji.

Johnsons Air

(33) Komisja dokonała ponownej analizy sytuacji przewoźnika Johnsons Air na podstawie dokumentacji przedłożonej przez urząd lotnictwa cywilnego Ghany, w tym programu nadzoru nad tym przewoźnikiem, i z zadowoleniem stwierdza, że spełnia on odpowiednie normy bezpieczeństwa. W związku z tym Komisja uważa, iż należy wykreślić Johnsons Air ze wspólnotowego wykazu.

Przewoźnicy lotniczy z Bułgarii

(34) W następstwie informacji przesłanych przez Komisję do właściwych organów Bułgarii, dotyczących wyników kilku kontroli na ziemi przeprowadzonych w ramach programu SAFA, w dniu 21 lutego 2007 r. Komisja postanowiła zmienić ze skutkiem natychmiastowym certyfikaty przewoźnika lotniczego dla pięciu bułgarskich przewoźników cargo. Bułgaria obecnie ogranicza ich działalność w zakresie przewozów do Wspólnoty Europejskiej, jak również Norwegii, Islandii i Szwajcarii. W związku z tym, od tego dnia aż do odwołania, Air Sofia, Bright Aviation Services, Heli Air Services, Skorpion Air oraz Vega Airlines nie mają prawa wykonywania przewozów do pozostałych państw członkowskich Wspólnoty, jak również do Norwegii, Islandii i Szwajcarii.

(35) Właściwe organa Bułgarii zobowiązały się do zweryfikowania powyższego zakazu po wdrożeniu przez wymienionych przewoźników odpowiednich działań naprawczych, podlegających weryfikacji i zatwierdzeniu przez te organa w ciągu dwóch miesięcy. Komisja przyjęła do wiadomości zakaz wprowadzony przez bułgarskie organa i we współpracy z EASA oraz państwami członkowskimi powinna w najbliższych miesiącach uważnie monitorować sytuację tych przewoźników, jak również działalność nadzorczą bułgarskich organów.

Przewoźnicy lotniczy z Federacji Rosyjskiej

(36) Komisja skontaktowała się z władzami rosyjskimi w celu dokonania przeglądu sytuacji przewoźnika „Rossyia”, który od dnia 1 listopada 2006 r. jest następcą prawnym Pulkovo Airlines. Ze względu na stan realizacji planu działań naprawczych przez przewoźnika Komisja uważa za konieczne dalsze uważne monitorowanie przewoźnika Rossyia. Dlatego też w kwietniu 2007 r. przeprowadzona zostanie kontrola przewoźnika.

(37) Komisja przyjęła do wiadomości stan realizacji planu działań naprawczych przyjętego przez właściwe organa Federacji Rosyjskiej w związku z przyjęciem rozporządzenia (WE) nr 1543/2006 oraz stan realizacji decyzji o nałożeniu ograniczeń w działalności dziewięciu prze-woźników, wydanej przez te organa w dniu 12 lutego w następstwie informacji przesłanych przez Komisję, wskazujących na systemowe naruszenia norm bezpie-czeństwa przez tych przewoźników. W związku z tym od tego dnia rosyjscy przewoźnicy Aero Rent, Tatarstan, Atlant Soyuz, Aviakon Zitotrans, Centre Avia, Gazpromavia, Lukoil, Russian Sky (Russkoe Nebo) i Utair nie mogą wykonywać pojedynczych lotów i lotów czarterowych do Wspólnoty. Loty takie mogą być wykonywane wyłącznie po przeprowadzeniu weryfikacji przez właś-ciwe organa Federacji Rosyjskiej i wydaniu przez nie specjalnego, wyjątkowego pozwolenia, jak również pod warunkiem ich formalnego zatwierdzenia przez państwo członkowskie, na terytorium którego znajduje się port przeznaczenia. Komisja oraz państwa członkowskie będą z odpowiednim wyprzedzeniem informowane o wydaniu pozwolenia. Zainteresowane państwo członkowskie powinno przeprowadzić odpowiednie kontrole na ziemi w porcie przeznaczenia na terytorium Wspólnoty. Pozwolenie na lot powinno znajdować się na pokładzie w celu ułatwienia kontroli na ziemi.

(38) Ponadto Komisja przyjmuje do wiadomości, że powyższe ustalenia mają charakter tymczasowy i właściwe organa Federacji Rosyjskiej przedstawią sytuację w zakresie działalności każdego z wymienionych przewoźników, w tym przewoźników rejsowych, jak również plan działań naprawczych, w celu podjęcia ostatecznej decyzji odnośnie do tych przewoźników najpóźniej do końca kwietnia 2007 r. Państwa członkowskie zamierzają zapewnić dalszą weryfikację skutecznego przestrzegania odpowiednich norm bezpieczeństwa poprzez regularne kontrole na ziemi tych przewoźników.

(39) W związku z licznymi środkami zastosowanymi przez właściwe organa Federacji Rosyjskiej, Komisja zamierza sprawdzić sytuację powyższych przewoźników w zakresie bezpieczeństwa. W tym celu Komisja zamierza w najbliższych miesiącach przeprowadzić inspekcję we współpracy z państwami członkowskimi i właściwymi organami Federacji Rosyjskiej.

Uwagi ogólne dotyczące przewoźników, którzy zaprzestali działalności

(40) Ponieważ przewoźnicy wykreśleni z wykazu z powodu deklarowanego zaprzestania działalności mogą ponownie się pojawić pod inną nazwą lub przynależnością państwową, Komisja powinna nadal uważnie monitorować wszelkie transfery i ruchy tych podmiotów.

Ogólne uwagi dotyczące pozostałych przewoźników ujętych w wykazie

(41) Do chwili obecnej Komisja nie uzyskała dowodów pełnego wdrożenia odpowiednich działań naprawczych przez pozostałych przewoźników ujętych we wspólnotowym wykazie uaktualnionym w dniu 12 października 2006 r. oraz przez organa sprawujące nadzór regulacyjny nad tymi przewoźnikami, pomimo skierowania do nich konkretnych wniosków. W związku z powyższym, w oparciu o wspólne kryteria, ocenia się, że ci przewoźnicy lotniczy powinni w dalszym ciągu podlegać zakazowi wykonywania przewozów.

(42) Środki ustanowione w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

W rozporządzeniu (WE) nr 474/2006 wprowadza się następu-jące zmiany:

1) załącznik A zastępuje się załącznikiem A do niniejszego rozporządzenia;

2) załącznik B zastępuje się załącznikiem B do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 5 marca 2007 r.

W mieniu Komisji

Jacques BARROT

Wiceprzewodniczący

(1) Dz.U. L 344 z 27.12.2005, str. 15.

(2) Dz.U. L 84 z 23.3.2006, str. 14. Rozporządzenie zmienione rozpo-rządzeniem (WE) nr 1543/2006 (Dz.U. L 283 z 14.10.2006, str. 27).

(3) Dz.U. L 84 z 23.3.2005, str. 8.

(4) Dz.U. L 373 z 31.12.1991, str. 4. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1900/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 377 z 27.12.2006, str. 176).

(5) LBA/D-2006-510.

(6) Flota Boeing B-777 składa się obecnie z następujących statków powietrznych: 2 B-777-340ER, znaki rejestracyjne AP-BHV i AP-BHW; 4 B-777-240ER, znaki rejestracyjne AP-BGJ, AP-BGK, AP-BGL i AP-BHW; 2 B-777-240LR, znaki rejestracyjne AP-BGY i AP-BGZ.

ZAŁĄCZNIK A

WYKAZ PRZEWOŹNIKÓW LOTNICZYCH PODLEGAJĄCYCH PEŁNEMU ZAKAZOWI WYKONYWANIA PRZEWOZÓW W RAMACH WSPÓLNOTY (1)

Nazwa osoby prawnej przewoźnika lotniczego wskazana w certyfikacie przewoźnika lotniczego (AOC) (oraz nazwa handlowa w przypadku różnic)

Numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC) lub numer koncesji

Kod ICAO linii lotniczej

Państwo przewoźnika

AIR KORYO

Nieznany

KOR

Koreańska Republika Ludowo-Demokratyczna (KRLD)

AIR WEST CO. LTD

004/A

AWZ

Sudan

ARIANA AFGHAN AIRLINES

009

AFG

Afganistan

BLUE WING AIRLINES

SRSH-01/2002

BWI

Surinam

SILVERBACK CARGO FREIGHTERS

Nieznany

VRB

Rwanda

Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Demokratycznej Republice Konga, z wyjątkiem Hewa Bora Airways (1), w tym:

-

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

AFRICA ONE

409/CAB/MIN/TC/0114/2006

CFR

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

AFRICAN AIR SERVICES COMMUTER SPRL

409/CAB/MIN/TC/0005/2007

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

AIGLE AVIATION

409/CAB/MIN/TC/0042/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

AIR BENI

409/CAB/MIN/TC/0019/2005

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

AIR BOYOMA

409/CAB/MIN/TC/0049/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

AIR INFINI

409/CAB/MIN/TC/006/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

AIR KASAI

409/CAB/MIN/TC/0118/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

AIR NAVETTE

409/CAB/MIN/TC/015/2005

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

AIR TROPIQUES S.P.R.L.

409/CAB/MIN/TC/0107/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

BEL GLOB AIRLINES

409/CAB/MIN/TC/0073/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

BLUE AIRLINES

409/CAB/MIN/TC/0109/2006

BUL

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

BRAVO AIR CONGO

409/CAB/MIN/TC/0090/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

BUSINESS AVIATION S.P.R.L.

409/CAB/MIN/TC/0117/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

Nazwa osoby prawnej przewoźnika lotniczego wskazana w certyfikacie przewoźnika lotniczego (AOC) (oraz nazwa handlowa w przypadku różnic)

Numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC) lub numer koncesji

Kod ICAO linii lotniczej

Państwo przewoźnika

BUTEMBO AIRLINES

409/CAB/MIN/TC/0056/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

CARGO BULL AVIATION

409/CAB/MIN/TC/0106/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

CETRACA AVIATION SERVICE

409/CAB/MIN/TC/037/2005

CER

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

CHC STELLAVIA

409/CAB/MIN/TC/0050/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

COMAIR

409/CAB/MIN/TC/0057/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

COMPAGNIE AFRICAINE D'AVIATION

(CAA)

409/CAB/MIN/TC/0111/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

DOREN AIR CONGO

409/CAB/MIN/TC/0054/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

EL SAM AIRLIFT

409/CAB/MIN/TC/0002/2007

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

ESPACE AVIATION SERVICE

409/CAB/MIN/TC/0003/2007

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

FILAIR

409/CAB/MIN/TC/0008/2007

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

FREE AIRLINES

409/CAB/MIN/TC/0047/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

GALAXY INCORPORATION

409/CAB/MIN/TC/0078/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

GOMA EXPRESS

409/CAB/MIN/TC/0051/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

GOMAIR

409/CAB/MIN/TC/0023/2005

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

GREAT LAKE BUSINESS COMPANY

409/CAB/MIN/TC/0048/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

I.T.A.B. - INTERNATIONAL TRANS AIR BUSINESS

409/CAB/MIN/TC/0022/2005

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

KATANGA AIRWAYS

409/CAB/MIN/TC/0088/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

KIVU AIR

409/CAB/MIN/TC/0044/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

LIGNES AÉRIENNES CONGOLAISES

Podpis ministerialny (postanowienie 78/205)

LCG

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

MALU AVIATION

409/CAB/MIN/TC/0113/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

MALILA AIRLIFT

409/CAB/MIN/TC/0112/2006

MLC

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

Nazwa osoby prawnej przewoźnika lotniczego wskazana w certyfikacie przewoźnika lotniczego (AOC) (oraz nazwa handlowa w przypadku różnic)

Numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC) lub numer koncesji

Kod ICAO linii lotniczej

Państwo przewoźnika

MANGO AIRLINES

409/CAB/MIN/TC/0007/2007

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

PIVA AIRLINES

409/CAB/MIN/TC/0001/2007

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

RWAKABIKA BUSHI EXPRESS

409/CAB/MIN/TC/0052/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

SAFARI LOGISTICS SPRL

409/CAB/MIN/TC/0076/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

SAFE AIR COMPANY

409/CAB/MIN/TC/0004/2007

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

SERVICES AIR

409/CAB/MIN/TC/0115/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

SUN AIR SERVICES

409/CAB/MIN/TC/0077/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

TEMBO AIR SERVICES

409/CAB/MIN/TC/0089/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

THOM'S AIRWAYS

409/CAB/MIN/TC/0009/2007

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

TMK AIR COMMUTER

409/CAB/MIN/TC/020/2005

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

TRACEP CONGO

409/CAB/MIN/TC/0055/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

TRANS AIR CARGO SERVICE

409/CAB/MIN/TC/0110/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

TRANSPORTS AERIENS CONGOLAIS (TRACO)

409/CAB/MIN/TC/0105/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

VIRUNGA AIR CHARTER

409/CAB/MIN/TC/018/2005

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

WIMBI DIRA AIRWAYS

409/CAB/MIN/TC/0116/2006

WDA

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

ZAABU INTERNATIONAL

409/CAB/MIN/TC/0046/2006

Nieznany

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Gwinei Równikowej, w tym:

Gwinea Równikowa

EUROGUINEANA DE AVIACIÓN Y TRANSPORTES

2006/001/MTTCT/DGAC/SOPS

EUG

Gwinea Równikowa

GENERAL WORK AVIACIÓN

002/ANAC

Niedo-stępny

Gwinea Równikowa

GETRA - GUINEA ECUATORIAL DE TRANSPORTES AÉREOS

739

GET

Gwinea Równikowa

GUINEA AIRWAYS

738

Niedo-stępny

Gwinea Równikowa

UTAGE - UNIÓN DE TRANSPORT AÉREOS DE GUINEA ECUATORIAL

737

UTG

Gwinea Równikowa

Nazwa osoby prawnej przewoźnika lotniczego wskazana w certyfikacie przewoźnika lotniczego (AOC) (oraz nazwa handlowa w przypadku różnic)

Numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC) lub numer koncesji

Kod ICAO linii lotniczej

Państwo przewoźnika

Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Republice Kirgiskiej, w tym:

-

Republika Kirgiska

AIR CENTRAL ASIA

34

AAT

Republika Kirgiska

AIR MANAS

17

MBB

Republika Kirgiska

ASIA ALPHA

31

SAL

Republika Kirgiska

AVIA TRAFFIC COMPANY

23

AVJ

Republika Kirgiska

BISTAIR-FEZ BISHKEK

08

BSC

Republika Kirgiska

BOTIR AVIA

10

BTR

Republika Kirgiska

BRITISH GULF INTERNATIONAL AIRLINES FEZ

18

BGK

Republika Kirgiska

CLICK AIRWAYS

11

CGK

Republika Kirgiska

DAMES

20

DAM

Republika Kirgiska

ESEN AIR

2

ESD

Republika Kirgiska

GALAXY AIR

12

GAL

Republika Kirgiska

GOLDEN RULE AIRLINES

22

GRS

Republika Kirgiska

INTAL AVIA

27

INL

Republika Kirgiska

ITEK AIR

04

IKA

Republika Kirgiska

KYRGYZ GENERAL AVIATION

24

KGB

Republika Kirgiska

KYRGYZSTAN ALTYN

03

LYN

Republika Kirgiska

KYRGYZSTAN AIRLINES

01

KGA

Republika Kirgiska

MAX AVIA

33

MAI

Republika Kirgiska

OHS AVIA

09

OSH

Republika Kirgiska

SKY GATE INTERNATIONAL AVIATION

14

SGD

Republika Kirgiska

SKY WAY

21

SAB

Republika Kirgiska

TENIR AIRLINES

26

TEB

Republika Kirgiska

TRAST AERO

05

TSJ

Republika Kirgiska

WORLD WING AVIATION

35

WWM

Republika Kirgiska

Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Liberii, w tym:

-

Liberia

Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Sierra Leone, w tym:

-

-

Sierra Leone

AIR RUM, LTD

Nieznany

RUM

Sierra Leone

BELLVIEW AIRLINES (S/L) LTD

Nieznany

BVU

Sierra Leone

Nazwa osoby prawnej przewoźnika lotniczego wskazana w certyfikacie przewoźnika lotniczego (AOC) (oraz nazwa handlowa w przypadku różnic)

Numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC) lub numer koncesji

Kod ICAO linii lotniczej

Państwo przewoźnika

DESTINY AIR SERVICES, LTD

Nieznany

DTY

Sierra Leone

HEAVYLIFT CARGO

Nieznany

Nieznany

Sierra Leone

ORANGE AIR SIERRA LEONE LTD

Nieznany

ORJ

Sierra Leone

PARAMOUNT AIRLINES, LTD

Nieznany

PRR

Sierra Leone

SEVEN FOUR EIGHT AIR SERVICES LTD

Nieznany

SVT

Sierra Leone

TEEBAH AIRWAYS

Nieznany

Nieznany

Sierra Leone

Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Suazi, w tym:

-

-

Suazi

AERO AFRICA (PTY) LTD

Nieznany

RFC

Suazi

JET AFRICA SWAZILAND

Nieznany

OSW

Suazi

ROYAL SWAZI NATIONAL AIRWAYS CORPORATION

Nieznany

RSN

Suazi

SCAN AIR CHARTER, LTD

Nieznany

Nieznany

Suazi

SWAZI EXPRESS AIRWAYS

Nieznany

SWX

Suazi

SWAZILAND AIRLINK

Nieznany

SZL

Suazi

(1) Hewa Bora Airways mogą w swojej działalności na terytorium Wspólnoty Europejskiej eksploatować wyłącznie określone statki powietrzne ujęte z załączniku B.

(1) Przewoźnikom lotniczym wymienionym w załączniku A można zezwolić na wykonywanie prawa przewozowego poprzez dzierżawę statków powietrznych z załogą (tzw. leasing mokry) przewoźnika lotniczego niepodlegającego zakazowi wykonywania przewozów, pod warunkiem spełnienia wymagań odpowiednich norm bezpieczeństwa.

ZAŁĄCZNIK B

WYKAZ PRZEWOŹNIKÓW LOTNICZYCH PODLEGAJĄCYCH OGRANICZENIOM W WYKONYWANIU PRZEWOZÓW W RAMACH WSPÓLNOTY (1)

Nazwa osoby prawnej przewoźnika lotniczego wskazana w certyfikacie przewoźnika lotniczego (AOC) (oraz nazwa handlowa w przypadku różnic)

Numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC)

Kod ICAO linii lotniczej

Państwo przewoźnika

Typ statku powietrznego

Znak rejestracyjny oraz numer seryjny, o ile jest dostępny

Państwo rejestracji

AIR BANGLADESH

17

BGD

Bangladesz

B747-269B

S2-ADT

Bangladesz

AIR SERVICE COMORES

06-819/TA-15/ DGACM

KMD

Komory

Cała flota z wyjątkiem: LET 410 UVP

Cała flota z wyjątkiem: D6-CAM (851336)

Komory

HEWA BORA AIRWAYS (HBA) (1)

409/CAB/MIN/ TC/0108/2006

ALX

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

Cała flota z wyjątkiem B767-266 ER

Cała flota z wyjątkiem: 9Q-CJD

(nr seryjny 23 178)

Demokratyczna Republika Konga (DRK)

PAKISTAN INTERNATIONAL AIRLINES

003/96 AL

PIA

Islamska Republika Pakistanu

Cała flota z wyjątkiem: wszystkich B-777

Cała flota z wyjątkiem: AP-BHV, AP-BHW, AP-BHX, AP-BGJ, AP-BGK, AP-BGL, AP-BGY, AP-BGZ

Islamska Republika Pakistanu

(1) Hewa Bora Airways mogą w swojej działalności na terytorium Wspólnoty Europejskiej eksploatować wyłącznie określone samoloty.

(1) Przewoźnikom lotniczym wymienionym w załączniku B można zezwolić na wykonywanie prawa przewozowego poprzez dzierżawę statków powietrznych z załogą (tzw. leasing mokry) przewoźnika lotniczego niepodlegającego zakazowi wykonywania przewozów, pod warunkiem spełnienia wymagań odpowiednich norm bezpieczeństwa.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00