Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2005 nr 272 str. 26
Wersja archiwalna od 2005-10-17 do 2006-02-28
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2005 nr 272 str. 26
Wersja archiwalna od 2005-10-17 do 2006-02-28
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

WSPÓLNE DZIAŁANIE RADY 2005/724/WPZIB

z dnia 17 października 2005 r.

w sprawie mianowania Specjalnego Przedstawiciela Unii Europejskiej w Byłej Jugosłowiańskiej Republice Macedonii, uchylające wspólne działanie 2005/589/WPZiB

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 14, art. 18 ust. 5 i art. 23 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Dnia 28 lipca 2005 r. Rada przyjęła wspólne działanie 2005/589/WPZiB (1) przedłużające mandat Michaela SAHLINA jako Specjalnego Przedstawiciela Unii Europejskiej w Byłej Jugosłowiańskiej Republice Macedonii do dnia 15 listopada 2005 r.

(2) Uzgodniono, że Erwan FOUÉRÉ zostanie mianowany nowym Specjalnym Przedstawicielem Unii Europejskiej w Byłej Jugosłowiańskiej Republice Macedonii od dnia 1 listopada 2005 r.

(3) Wspólne działanie 2005/589/WPZiB należy uchylić.

(4) Specjalny Przedstawiciel Unii Europejskiej będzie wykonywał swój mandat w sytuacji, która może się pogorszyć i zaszkodzić celom Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa określonym w art. 11 Traktatu,

PRZYJMUJE NINIEJSZE WSPÓLNE DZIAŁANIE:

Artykuł 1

Erwan FOUÉRÉ zostaje mianowany Specjalnym Przedstawicielem Unii Europejskiej (SPUE) w Byłej Jugosłowiańskiej Republice Macedonii na okres od 1 listopada 2005 r. do 28 lutego 2006 r.

Artykuł 2

Podstawą mandatu SPUE jest cel polityki Unii Europejskiej w Byłej Jugosłowiańskiej Republice Macedonii, jakim jest przyczynianie się do umocnienia pokojowego procesu politycznego oraz pełnego wprowadzenia w życie Umowy ramowej Ohrid, co z kolei ułatwi dalszy postęp w kierunku integracji europejskiej w ramach procesu stabilizacji i stowarzyszenia.

SPUE wspiera działalność Wysokiego Przedstawiciela w regionie.

Artykuł 3

Dla osiągnięcia powyższego celu polityki mandat SPUE obejmuje:

a) utrzymywanie bliskich kontaktów z rządem Byłej Jugosłowiańskiej Republiki Macedonii oraz stronami zaangażowanymi w proces polityczny

b) udzielanie porad i pomocy Unii Europejskiej w procesie politycznym;

c) zapewnienie koordynacji wysiłków podejmowanych przez społeczność międzynarodową na rzecz wprowadzenia w życie i trwałego przestrzegania postanowień Umowy ramowej z 13 sierpnia 2001 r., określonych w Umowie i jej załącznikach;

d) uważne śledzenie kwestii związanych z bezpieczeństwem i stosunkami międzyetnicznymi oraz przekazywanie sprawozdań na ten temat, a także współpraca z właściwymi organami w tym celu;

e) zapewnianie lokalnego przewodnictwa politycznego Szefowi Misji/Komisarzowi Policji Misji Policyjnej Unii Europejskiej (EUPOL Proxima), zapewnienie koordynacji działań Misji Policyjnej i innych uczestników ze strony UE, sprostanie odpowiedzialności za stosunki między Misją Policyjną a władzami strony przyjmującej i mediami;

f) wraz z Szefem Misji/Komisarzem Policji EUPOL Proxima i w koordynacji z Prezydencją prowadzenie regularnego dialogu z władzami Byłej Jugosłowiańskiej Republiki Macedonii na temat postępów EUPOL Proxima.

Artykuł 4

1. SPUE jest odpowiedzialny za wykonywanie mandatu, działając pod zwierzchnictwem i kierownictwem operacyjnym Wysokiego Przedstawiciela. SPUE jest odpowiedzialny przed Komisją za wszelkie wydatki.

2. Komitet Polityczny i Bezpieczeństwa (PSC) utrzymuje uprzywilejowane stosunki ze SPUE i jest podstawowym punktem kontaktowym z Radą. PSC ukierunkowuje działania SPUE pod względem strategicznym i politycznym w ramach mandatu.

Artykuł 5

1. Kwota referencyjna przewidziana na pokrycie wydatków związanych z mandatem SPUE wynosi 215 000 EUR.

2. Wydatkami finansowanymi w ramach kwoty określonej w ust. 1 zarządza się zgodnie z procedurami i zasadami Wspólnoty Europejskiej stosowanymi do budżetu z zastrzeżeniem, że jakiekolwiek zaliczki nie stanowią własności Wspólnoty.

3. Zarządzanie wydatkami podlega umowie pomiędzy SPUE a Komisją.

4. Wsparcie logistyczne w regionie zapewniają, w zależności od sytuacji, Prezydencja, Komisja lub Państwa Członkowskie.

Artykuł 6

1. W granicach swojego mandatu i udostępnionych środków finansowych SPUE odpowiada za powołanie własnego zespołu w porozumieniu z Prezydencją, przy wsparciu ze strony Sekretarza Generalnego/Wysokiego Przedstawiciela oraz przy pełnym współudziale Komisji. SPUE powiadamia Prezydencję i Komisję o ostatecznym składzie swojego zespołu.

2. Państwa Członkowskie i instytucje Unii Europejskiej mogą zaproponować oddelegowanie pracowników do współpracy ze SPUE. Wynagrodzenie ewentualnych pracowników oddelegowanych przez Państwo Członkowskie lub instytucję Unii Europejskiej do SPUE jest wypłacane odpowiednio przez dane Państwo Członkowskie lub daną instytucję Unii Europejskiej.

3. Wszystkie stanowiska kategorii A, które nie zostaną obsadzone drogą oddelegowania, ogłasza w odpowiedni sposób Sekretariat Generalny Rady, a informację o nich przekazuje się również Państwom Członkowskim oraz instytucjom Unii Europejskiej, w celu rekrutacji kandydatów o najlepszych kwalifikacjach.

4. Przywileje, immunitety i dalsze gwarancje niezbędne do wykonania i sprawnego działania misji SPUE i jego pracowników ustala się między stronami. Państwa Członkowskie i Komisja zapewniają w tym celu wszelkie niezbędne wsparcie.

Artykuł 7

Zasadniczo SPUE składa osobiście sprawozdania Wysokiemu Przedstawicielowi i PSC oraz może również składać sprawozdania odpowiedniej grupie roboczej. Sprawozdania pisemne przekazuje się regularnie Wysokiemu Przedstawicielowi, Radzie i Komisji. Na podstawie zalecenia Wysokiego Przedstawiciela oraz PSC SPUE może składać sprawozdanie Radzie ds. Ogólnych i Stosunków Zewnętrznych.

Artykuł 8

W celu zapewnienia spójności działań zewnętrznych Unii Europejskiej SPUE koordynuje swoje działania z działaniami Wysokiego Przedstawiciela, Prezydencji i Komisji. SPUE regularnie dostarcza informacji przedstawicielstwom Państw Członkowskich. W terenie utrzymywany jest ścisły kontakt z Prezydencją i szefami misji, dokładającymi wszelkich starań, aby wspierać Specjalnego Przedstawiciela UE w wykonywaniu jego mandatu. SPUE kontaktuje się również z innymi podmiotami międzynarodowymi i regionalnymi obecnymi na miejscu.

Artykuł 9

Wykonanie niniejszego wspólnego działania i jego spójność z innymi działaniami Unii Europejskiej w regionie są przedmiotem regularnej kontroli. Dwa miesiące przed wygaśnięciem mandatu SPUE składa Wysokiemu Przedstawicielowi, Radzie i Komisji wyczerpujące pisemne sprawozdanie z wykonania mandatu. Na podstawie tego sprawozdania wspólne działanie podlega ocenie przez odpowiednie grupy roboczych oraz przez PSC. W kontekście ogólnych priorytetów dotyczących rozwoju, Wysoki Przedstawiciel przedstawia PSC zalecenia dotyczące decyzji Rady w sprawie odnowienia, zmiany lub zakończenia mandatu.

Artykuł 10

Niniejszym uchyla się wspólne działanie 2005/589/WPZiB ze skutkiem od dnia 31.10.2005 r.

Artykuł 11

[1] Niniejsze wspólne działanie wchodzi w życie w dniu jego przyjęcia.

Artykuł 12

Niniejsze wspólne działanie zostaje opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Luksemburgu, dnia 17 października 2005 r.

W imieniu Rady

M. BECKETT

Przewodniczący

(1) Dz.U. L 199 z 29.7.2005, str. 103.

[1] Wspólne działanie wchodzi w życie 17 października 2005 r.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00