Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2005 nr 183 str. 47
Wersja aktualna od 2005-08-03
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2005 nr 183 str. 47
Wersja aktualna od 2005-08-03
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1099/2005

z dnia 13 lipca 2005 r.

wykonujące rozporządzenie (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące statystyk Wspólnoty w sprawie społeczeństwa informacyjnego

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące statystyk Wspólnoty w sprawie społeczeństwa informacyjnego, w szczególności jego art. 8 (1),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie (WE) Nr 808/2004 ustanowiło jednolite ramy systematycznego tworzenia statystyk Wspólnoty dotyczących społeczeństwa informacyjnego.

(2) Zgodnie z art. 8 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 808/2004, konieczne są środki wykonawcze w celu określenia danych, jakie mają być dostarczane do tworzenia statystyk zdefiniowanych w art. 3 i 4 tego rozporządzenia oraz w celu ustalenia końcowych terminów dotyczących ich przesyłania.

(3) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Programu Statystycznego, ustanowionego decyzją Rady 89/382/EWG, Euratom (2),

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Dane, jakie mają być przekazywane do tworzenia statystyk Wspólnoty dotyczących społeczeństwa informacyjnego zgodnie z art. 3 ust. 2 i art. 4 rozporządzenia (WE) nr 808/2004 są określone w załącznikach I i II do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł 2

[1] Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 13 lipca 2005 r.

W imieniu Komisji

Joaquín ALMUNIA

Członek Komisji

(1) Dz.U. L 143 z 30.4.2004, str. 49.

(2) Dz.U. L 181 z 28.6.1989, str. 47.

ZAŁĄCZNIK I

Moduł 1: Przedsiębiorstwa i społeczeństwo informacyjne

1. TEMATY I ICH CECHY

a) Tematy, jakie mają zostać ujęte dla roku referencyjnego 2006, wybrane z zestawienia w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, są następujące:

- Systemy ICT (technologii informacyjnej i komunikacyjnej) oraz ich wykorzystanie w przedsiębiorstwach

- Wykorzystanie Internetu i innych sieci elektronicznych przez przedsiębiorstwa

- Procesy handlu elektronicznego i elektronicznej działalności gospodarczej (e-biznesu)

- Bezpieczeństwo ICT.

b.1) Następujące cechy przedsiębiorstw są gromadzone wyłącznie w przypadku przedsiębiorstw niesklasyfikowanych w sekcji J Ogólnej Klasyfikacji Działalności Gospodarczych we Wspólnotach Europejskich (NACE Rev. 1.1):

Systemy ICT oraz ich wykorzystanie w przedsiębiorstwach

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich przedsiębiorstw:

- Wykorzystanie komputerów

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które korzystają z komputerów:- Procent zatrudnionych osób, które korzystają z komputerów przynajmniej raz w tygodniu

- Występowanie zatrudnionych osób, które regularnie pracują przez część czasu pracy (pół dnia na tydzień lub więcej) poza normalnym miejscem zakładu pracy i które podłączają się do systemu komputerowego przedsiębiorstwa poprzez sieci elektroniczne (praca zdalna)

- Trudności w naborze personelu, posiadającego umiejętności w zakresie ICT w 2005 r.

- Występowanie bezprzewodowych lokalnych sieci komputerowych LAN

- Występowanie przewodowych lokalnych sieci komputerowych LAN

- Występowanie Intranetu

- Występowanie Extranetu

- Występowanie systemu informatycznego do zarządzania składaniem i/lub przyjmowaniem zleceń

- Stopień zastąpienia tradycyjnej poczty elektronicznymi środkami komunikacji w ciągu ostatnich pięciu lat (brak zastąpienia, nieznaczne zastąpienie, znaczące zastąpienie, zastąpienie w większości lub w całości, nie dotyczy)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw wykorzystujących pracę zdalną:

- Praca zdalna według typu: praca w domu

- Praca zdalna według typu: na terenie siedziby klientów i/lub zewnętrznych partnerów biznesowych

- Praca zdalna według typu: rozproszone geograficznie lokalizacje tego samego przedsiębiorstwa lub grupy przedsiębiorstw

- Praca zdalna według typu: podczas podróży służbowych

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które w 2005 r. napotkały trudności w naborze personelu, posiadającego umiejętności w zakresie ICT:

- Niedostępni lub nie w pełni odpowiedni użytkownicy ICT w 2005 r.

- Niedostępni lub nie w pełni odpowiedni specjaliści ICT w 2005 r.

- Wysoki koszt specjalistów ICT w 2005 r.

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają system informatyczny do zarządzania składaniem i/lub przyjmowaniem zleceń:

- System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do wewnętrznego systemu wspomagającego ponowne zamawianie dostaw na uzupełnienie zapasów

- System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do systemu fakturowania i systemu płatniczego

- System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do systemu zarządzającego operacjami produkcji, logistyki i obsługi

- System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do systemów biznesowych dostawców

- System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do systemów biznesowych klientów

Wykorzystanie Internetu i innych sieci elektronicznych przez przedsiębiorstwa

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które korzystają z komputerów:

- Dostęp do Internetu

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:

- Procent zatrudnionych osób, które korzystają z komputerów podłączonych do sieci WWW („World Wide Web”) przynajmniej raz w tygodniu

- Połączenie z Internetem: tradycyjny modem

- Połączenie z Internetem: ISDN

- Połączenie z Internetem: DSL

- Połączenie z Internetem: inne stałe połączenie z Internetem

- Połączenie z Internetem: połączenie mobilne

- Maksymalna prędkość pobierania w ramach połączenia internetowego (poniżej 144 Kb/s, 144 Kb/s lub więcej i mniej niż 2 Mb/s, 2 Mb/s lub więcej)

- Wykorzystanie Internetu do usług bankowych i finansowych

- Wykorzystanie Internetu do szkoleń i kształcenia

- Wykorzystanie Internetu do monitorowania rynku

- Wykorzystanie Internetu do otrzymywania produktów cyfrowych

- Wykorzystanie Internetu do uzyskiwania usług posprzedażowych

- Wykorzystanie Internetu do interakcji z władzami publicznymi w 2005 r.

- Występowanie własnej strony internetowej

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które w 2005 r. prowadziły interakcje z władzami publicznymi przez Internet:

- Wykorzystanie Internetu do uzyskiwania informacji ze stron internetowych władz publicznych w 2005 r.

- Wykorzystanie Internetu do uzyskiwania formularzy ze stron internetowych władz publicznych w 2005 r.

- Wykorzystanie Internetu do zwracania wypełnionych formularzy władzom publicznym w 2005 r.

- Wykorzystanie Internetu do składania oferty w elektronicznym systemie przetargów (elektroniczne zamówienia publiczne) w 2005 r.

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają stronę internetową:

- Strona internetowa dla celów marketingowych związanych z własnymi produktami

- Strona internetowa w celu ułatwienia dostępu do katalogów i cenników

- Strona internetowa w celu świadczenia usług posprzedażowych

Procesy handlu elektronicznego i elektronicznej działalności gospodarczej

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:

- Składały zlecenia przez Internet

- Otrzymywały zlecenia przez Internet

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które składały zlecenia przez Internet:

- Procent całkowitych zakupów wynikających ze zleceń złożonych przez Internet, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;100] )

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które otrzymywały zlecenia przez Internet:

- Procent całkowitego obrotu wynikający ze zleceń otrzymanych przez Internet

- Internetowa sprzedaż elektroniczna według typu klienta: B2B i B2G

- Internetowa sprzedaż elektroniczna według typu klienta: B2C

- Internetowa sprzedaż elektroniczna według miejsca przeznaczenia: własny kraj

- Internetowa sprzedaż elektroniczna według miejsca przeznaczenia: inne państwa UE

- Internetowa sprzedaż elektroniczna według miejsca przeznaczenia: reszta świata

- Sprzedawały produkty poprzez specjalizowane rynki B2B

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które korzystają z komputerów:

- Składały zlecenia przez sieci komputerowe inne niż Internet

- Otrzymywały zlecenia przez sieci komputerowe inne niż Internet

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które składały zlecenia przez sieci komputerowe inne niż Internet:

- Procent całkowitych zakupów wynikający ze zleceń złożonych przez sieci komputerowe inne niż Internet, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;25[ , [25;50[ , [50;75[ , [75;100] )

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które otrzymywały zlecenia przez sieci komputerowe inne niż Internet:

- Procent całkowitego obrotu wynikający ze zleceń otrzymanych przez sieci komputerowe inne niż Internet

Bezpieczeństwo ICT

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:

- Użycie zabezpieczeń: oprogramowanie kontrolujące i chroniące przed wirusami

- Użycie zabezpieczeń: „zapory ogniowe” (ang.: firewalls)

- Użycie zabezpieczeń: bezpieczne serwery

- Użycie zabezpieczeń: rezerwowe kopie danych poza siedzibą

- Użycie zabezpieczeń: elektroniczny podpis cyfrowy jako mechanizm autoryzacji klienta

- Użycie zabezpieczeń: inne mechanizmy autoryzacji (np. kod PIN)

- Użycie zabezpieczeń: szyfrowanie danych dla zachowania poufności

- Problemy związane z ICT napotkane w 2005 r., które doprowadziły do utraty informacji lub czasu pracy

b.2) Następujące cechy przedsiębiorstw są gromadzone w przypadku przedsiębiorstw sektora finansowego, sklasyfikowanych w sekcji J, w klasach 65.12, 65.22, 66.01 i 66.03 Ogólnej Klasyfikacji Działalności Gospodarczych we Wspólnotach Europejskich (NACE Rev. 1.1):

Systemy ICT i ich wykorzystanie w przedsiębiorstwach

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich przedsiębiorstw:

- Procent zatrudnionych osób, korzystających z komputerów przynajmniej raz w tygodniu

- Występowanie zatrudnionych osób, które regularnie pracują przez część czasu pracy (pół dnia na tydzień lub więcej) poza normalnym miejscem zakładu pracy i które podłączają się do systemu komputerowego przedsiębiorstwa poprzez sieci elektroniczne (praca zdalna)

- Trudności w naborze personelu, posiadającego umiejętności w zakresie ICT w 2005 r.

- Występowanie bezprzewodowych lokalnych sieci komputerowych

- Występowanie przewodowych lokalnych sieci komputerowych

- Występowanie Intranetu

- Występowanie Extranetu

- Występowanie systemu informatycznego do zarządzania przyjmowaniem zleceń

- Stopień zastąpienia tradycyjnej poczty elektronicznymi środkami komunikacji w ciągu ostatnich pięciu lat (brak zastąpienia, nieznaczne zastąpienie, znaczące zastąpienie, zastąpienie w większości lub w całości, nie dotyczy)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw wykorzystujących pracę zdalną:

- Praca zdalna według typu: praca w domu

- Praca zdalna według typu: na terenie siedziby klientów i/lub zewnętrznych partnerów biznesowych

- Praca zdalna według typu: rozproszone geograficznie lokalizacje tego samego przedsiębiorstwa lub grupy przedsiębiorstw

- Praca zdalna według typu: podczas podróży służbowych

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które w 2005 r. napotkały trudności w naborze personelu posiadającego umiejętności w zakresie ICT:

- Niedostępni lub nie w pełni odpowiedni użytkownicy ICT w 2005 r.

- Niedostępni lub nie w pełni odpowiedni specjaliści ICT w 2005 r.

- Wysoki koszt specjalistów ICT w 2005 r.

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają system informatyczny do zarządzania przyjmowaniem zleceń:

- System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do wewnętrznego systemu przedsiębiorstwa lub grupy przedsiębiorstw

- System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do systemów biznesowych klientów

Wykorzystanie Internetu przez przedsiębiorstwa

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich przedsiębiorstw:

- Dostęp do Internetu

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu

- Procent zatrudnionych osób, które korzystają z komputerów podłączonych do sieci WWW przynajmniej raz w tygodniu

- Połączenie z Internetem: tradycyjny modem

- Połączenie z Internetem: ISDN

- Połączenie z Internetem: DSL

- Połączenie z Internetem: inne stałe połączenie z Internetem

- Połączenie z Internetem: połączenie mobilne

- Maksymalna prędkość pobierania w ramach połączenia internetowego (poniżej 144 Kb/s, 144 Kb/s lub więcej i mniej niż 2 Mb/s, 2 Mb/s lub więcej)

- Wykorzystanie Internetu do szkoleń i kształcenia

- Wykorzystanie Internetu do interakcji z władzami publicznymi w 2005 r.

- Występowanie własnej strony internetowej

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które w 2005 r. prowadziły interakcje z władzami publicznymi przez Internet:

- Wykorzystanie Internetu do uzyskiwania informacji ze stron internetowych władz publicznych w 2005 r.

- Wykorzystanie Internetu do uzyskiwania formularzy ze stron internetowych władz publicznych w 2005 r.

- Wykorzystanie Internetu do zwracania wypełnionych formularzy władzom publicznym w 2005 r.

- Wykorzystanie Internetu do składania oferty w elektronicznym systemie przetargów (elektroniczne zamówienia publiczne) w 2005 r.

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają stronę internetową (nieobowiązkowe):

- Strona internetowa dla celów marketingowych związanych z własnymi produktami/usługami (nieobowiązkowe)

Procesy handlu elektronicznego i elektronicznej działalności gospodarczej

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:

- Świadczenie bezpośrednich usług finansowych klientom przez Internet

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które świadczą bezpośrednie usługi finansowe przez Internet:

- Świadczenie usług płatniczych

- Przyjmowanie depozytów oszczędnościowych

- Udzielanie pożyczek

- Świadczenie usług inwestycyjnych

- Oferowanie ubezpieczeń na życie

- Oferowanie pozostałych ubezpieczeń

- Otrzymywały zlecenia przez Internet na usługi płatnicze

- Otrzymywały zlecenia przez Internet na depozyty oszczędnościowe

- Otrzymywały zlecenia przez Internet na pożyczki

- Otrzymywały zlecenia przez Internet na usługi inwestycyjne

- Otrzymywały zlecenia przez Internet na ubezpieczenia na życie

- Otrzymywały zlecenia przez Internet na pozostałe ubezpieczenia

- Internetowa sprzedaż elektroniczna detalicznych usług finansowych według miejsca przeznaczenia: własny kraj

- Internetowa sprzedaż elektroniczna detalicznych usług finansowych według miejsca przeznaczenia: inne państwa UE

- Internetowa sprzedaż elektroniczna detalicznych usług finansowych według miejsca przeznaczenia: reszta świata

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które świadczą usługi bankowe przez Internet:

- Procent wszystkich osób posiadających konta/depozyty, które złożyły zlecenia przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

- Procent wszystkich osób prywatnych posiadających konta/depozyty, które złożyły zlecenia przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

- Procent wszystkich przedsiębiorstw posiadających konta/depozyty, które złożyły zlecenia przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

- Procent wartości zleceń płatniczych przez Internet (nieobowiązkowe), w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

- Procent wartości dochodów ze zleceń przez Internet (nieobowiązkowe), w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które świadczą usługi ubezpieczeniowe przez Internet:

- Procent polis ubezpieczeniowych zamówionych przez klientów prywatnych przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

- Procent polis ubezpieczeniowych zamówionych przez przedsiębiorców przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

- Procent wartości składek przypisanych brutto z polis ubezpieczeniowych osób prywatnych i przedsiębiorstw, zamówionych przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich przedsiębiorstw (nieobowiązkowe):

- Otrzymanie zleceń od klientów przez sieci inne niż Internet (nieobowiązkowe)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które otrzymywały zlecenia od klientów przez sieci inne niż Internet (nieobowiązkowe) :

- Wykorzystanie sieci do otrzymywania partii zleceń płatniczych od aplikacji komputerowych klientów będących przedsiębiorcami (nieobowiązkowe)

- Wykorzystanie sieci bankomatów (np. ATM) w obszarach samoobsługowych do otrzymywania zleceń płatniczych i/lub sieci do zleceń płatniczych kartą kredytową od klientów detalicznych/osób fizycznych (nieobowiązkowe)

- Wykorzystanie sieci do otrzymywania zleceń od systemów komputerowych przedstawicieli ds. sprzedaży podłączonych do systemu komputerowego przedsiębiorstwa (nieobowiązkowe)

- Pozostałe wykorzystanie sieci elektronicznych innych niż Internet (nieobowiązkowe)

Bezpieczeństwo ICT

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:

- Użycie zabezpieczeń: oprogramowanie kontrolujące i chroniące przed wirusami

- Użycie zabezpieczeń: „zapory ogniowe” (ang. „firewalls”)

- Użycie zabezpieczeń: bezpieczne serwery

- Użycie zabezpieczeń: rezerwowe kopie danych poza zakładem

- Użycie zabezpieczeń: elektroniczny podpis cyfrowy jako mechanizm autoryzacji klienta

- Użycie zabezpieczeń: inne mechanizmy autoryzacji (np. kod PIN)

- Użycie zabezpieczeń: szyfrowanie danych dla zachowania poufności

- Problemy związane z technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi napotkane w 2005 r., które doprowadziły do utraty informacji lub czasu pracy

2. ZASIĘG

Cechy zdefiniowane w pkt 1 lit. b) niniejszego załącznika mają zostać zebrane dla przedsiębiorstw sklasyfikowanych w ramach następujących typów działalności gospodarczej i wielkości przedsiębiorstwa.

a) Działalność gospodarcza: przedsiębiorstwa sklasyfikowane w ramach następujących kategorii NACE-Rev. 1.1 (Ogólnej Klasyfikacji Działalności Gospodarczych we Wspólnotach Europejskich):

Kategoria NACE

Opis

Sekcja D

„Działalność produkcyjna”

Sekcja F

„Budownictwo”

Sekcja G

„Handel hurtowy i detaliczny; naprawa pojazdów mechanicznych, motocykli oraz artykułów użytku osobistego i domowego”

Grupy 55.1 i 55.2

„Hotele” oraz „Pozostałe obiekty noclegowe turystyki i inne miejsca krótkotrwałego zakwaterowania”

Sekcja I

„Transport, gospodarka magazynowa i łączność”

Klasa 65.12

„Pozostałe pośrednictwo pieniężne”

Klasa 65.22

„Pozostałe formy udzielania kredytów”

Klasa 66.01

„Ubezpieczenia na życie”

Klasa 66.03

„Ubezpieczenia pozostałe”

Sekcja K

„Obsługa nieruchomości, wynajem i usługi związane z prowadzeniem działalności gospodarczej”

Grupy 92.1 i 92.2

„Działalność związana z filmem i przemysłem wideo” i „Działalność radiowa i telewizyjna”

b) Wielkość przedsiębiorstwa: przedsiębiorstwa z 10 lub większą liczbą zatrudnionych osób;

c) Zakres geograficzny: przedsiębiorstwa zlokalizowane w dowolnej części terytorium Państwa Członkowskiego.

3. OKRESY REFERENCYJNE

Okresem referencyjnym jest rok 2005 dla zmiennych z pozycji procesów handlu elektronicznego i elektronicznej działalności gospodarczej oraz we wskazanych przypadkach. Dla pozostałych danych okresem referencyjnym jest styczeń 2006 r.

4. PODZIAŁ

Tematy i ich cechy wymienione w pkt 1 lit b) niniejszego załącznika dostarcza się odrębnie według następujących rozbić:

a) Podział działalności gospodarczej: zgodnie z następującymi agregacjami NACE Rev. 1.1:

agregacja NACE

DA + DB + DC + DD + DE

DF + DG + DH

DI + DJ

DK + DL + DM + DN

45

50

51

52

55.1 + 55.2

60 + 61 + 62 + 63

64

65.12 + 65.22

66.01 + 66.03 72 70 + 71 + 73 + 74

92.1 + 92.2

b) Podział na klasy za względu na wielkość: dane dzieli się na następujące klasy wielkości ze względu na liczbę zatrudnionych osób:

Klasa wielkości

10 lub więcej

10-49 (małe przedsiębiorstwa)

50-249 (średnie przedsiębiorstwa)

250 lub więcej (duże przedsiębiorstwa)

c) Podział geograficzny: Dane dzieli się na następujące grupy regionalne:

Grupa regionalna

Regiony Celu 1 (łącznie z przejściowymi lub stopniowo wygasającymi regionami Celu 1)

Regiony niebędące regionem Celu 1

5. OKRESOWOŚĆ

Dane dostarcza się raz za rok 2006.

6. NIEPRZEKRACZALNE TERMINY

a) Zagregowane dane, w koniecznych przypadkach zastrzeżone jako poufne lub niewiarygodne, określone w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 5 października 2006 r. Do tego terminu zestaw danych musi zostać sfinalizowany, potwierdzony i zaakceptowany. Tabelaryczny, odczytywalny przez komputer format transmisji odpowiada instrukcjom dostarczanym przez Eurostat;

b) Metadane, o których mowa w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 31 lipca 2006 r. Metadane odpowiadają szablonowi raportu dostarczanemu przez Eurostat;

c) Raport jakościowy, o którym mowa w art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 1 grudnia 2006 r. Raport jakościowy odpowiada szablonowi raportu dostarczanemu przez Eurostat.

ZAŁĄCZNIK II

Moduł 2: Osoby fizyczne, gospodarstwa domowe i społeczeństwo informacyjne

1) TEMATY I ICH CECHY

a) Tematy, jakie mają zostać ujęte dla roku referencyjnego 2006, wybrane z zestawienia w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, są następujące:

- Dostęp i wykorzystanie systemów ICT przez osoby fizyczne i/lub gospodarstwa domowe

- Wykorzystanie Internetu dla różnych celów przez osoby fizyczne i/lub gospodarstwa domowe

- Bezpieczeństwo ICT

- Kompetencje ICT

- Bariery w wykorzystaniu ICT oraz Internetu.

b) Gromadzi się następujące cechy:

Dostęp i wykorzystanie systemów ICT przez osoby fizyczne i/lub gospodarstwa domowe

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich gospodarstw domowych:

- Dostęp do urządzeń ICT w domu: telewizja (uwzględniając osobno: telewizję satelitarną, telewizję kablową i telewizję cyfrową)

- Dostęp do urządzeń ICT w domu: stała linia telefoniczna

- Dostęp do urządzeń ICT w domu: telefon komórkowy (uwzględniając osobno: telefon komórkowy z dostępem do Internetu)

- Dostęp do urządzeń ICT w domu: konsola gier

- Dostęp do urządzeń ICT w domu: komputer stacjonarny

- Dostęp do urządzeń ICT w domu: komputer przenośny

- Dostęp do urządzeń ICT w domu: komputer podręczny

- Dostęp do Internetu w domu, bez względu na to, czy jest on wykorzystywany.

Cechy, jakie mają zostać zebrane dla gospodarstw domowych posiadających dostęp do Internetu w domu:

- Urządzenia wykorzystywane do uzyskania dostępu do Internetu w domu: komputer stacjonarny

- Urządzenia wykorzystywane do uzyskania dostępu do Internetu w domu: komputer przenośny

- Urządzenia wykorzystywane do uzyskania dostępu do Internetu w domu: odbiornik telewizyjny ze specjalnym urządzeniem udostępniającym Internet

- Urządzenia wykorzystywane do uzyskania dostępu do Internetu w domu: konsola gier

- Urządzenia wykorzystywane do uzyskania dostępu do Internetu w domu: inne środki (nieobowiązkowo: uwzględniając osobno przez telefon komórkowy z dostępem do Internetu, poprzez komputer podręczny)

- Rodzaj połączenia wykorzystywany do uzyskania dostępu do Internetu w domu: modem lub ISDN

- Rodzaj połączenia wykorzystywany do uzyskania dostępu do Internetu w domu: DSL

- Rodzaj połączenia wykorzystywany do uzyskania dostępu do Internetu w domu: inne połączenie szerokopasmowe (np. telewizja kablowa, UMTS itp.)

- Rodzaj połączenia wykorzystywany do uzyskania dostępu do Internetu w domu: telefon komórkowy przez wąskie pasmo (WAP, GPRS itp.).

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich osób fizycznych:

- Ostatnie wykorzystanie komputera (w ciągu ostatnich trzech miesięcy, w przedziale między trzema miesiącami a rokiem wcześniej, ponad rok temu, więcej niż rok temu, nigdy nie używał/-a komputera)

- Wykorzystanie telefonu komórkowego

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, korzystających z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy:

- Częstotliwość korzystania z komputera [codziennie lub prawie codziennie; przynajmniej raz w tygodniu (ale nie codziennie); przynajmniej raz w miesiącu (ale nie co tydzień); rzadziej niż raz w miesiącu]

- Miejsce korzystania z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w domu

- Miejsce korzystania z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w miejscu pracy (innym niż dom)

- Miejsce korzystania z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w miejscu kształcenia

- Miejsce korzystania z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w domu innej osoby

- Miejsce korzystania z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w innym miejscu

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, korzystających z telefonu komórkowego:

- Zastąpienie prywatnej tradycyjnej poczty komórkowymi wiadomościami tekstowymi lub obrazkowymi (brak zastąpienia, nieznaczne zastąpienie, znaczące zastąpienie, zastąpienie w większości lub w całości, nie dotyczy)

Wykorzystanie Internetu dla różnych celów przez osoby fizyczne i/lub gospodarstwa domowe

Cechy, jakie mają zostać zebrane dla wszystkich osób fizycznych:

- Ostatnie wykorzystanie Internetu (w ciągu ostatnich trzech miesięcy, w przedziale między trzema miesiącami a rokiem wcześniej, ponad rok temu, więcej niż rok temu, nigdy nie używał/-a Internetu)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały już z Internetu:

- Ostatnie działanie w ramach handlu elektronicznego przez Internet na prywatny użytek (w ciągu ostatnich trzech miesięcy, w przedziale między trzema miesiącami a rokiem wcześniej, ponad rok temu, więcej niż rok temu, nigdy nie kupował/-a lub zamawiał/-a)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy:

- Częstotliwość korzystania z Internetu [codziennie lub prawie codziennie; przynajmniej raz w tygodniu (ale nie codziennie); przynajmniej raz w miesiącu (ale nie co tydzień); rzadziej niż raz w miesiącu]

- Miejsce korzystania z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w domu

- Miejsce korzystania z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w miejscu pracy (innym niż dom)

- Miejsce korzystania z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w miejscu kształcenia

- Miejsce korzystania z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w domu innej osoby

- Miejsce korzystania z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w innym miejscu (nieobowiązkowo: uwzględniając osobno bibliotekę publiczną; pocztę; ratusz lub agencję rządową; organizację społeczną lub wolontariat; kafejkę internetową)

- Wykorzystanie przenośnych urządzeń do uzyskania dostępu do Internetu: telefon komórkowy przez WAP lub GPRS

- Wykorzystanie przenośnych urządzeń do uzyskania dostępu do Internetu: telefon komórkowy przez UMTS

- Wykorzystanie przenośnych urządzeń do uzyskania dostępu do Internetu: komputer podręczny

- Zastąpienie prywatnej tradycyjnej poczty Internetem lub wiadomościami e mailowymi (brak zastąpienia, nieznaczne zastąpienie, znaczące zastąpienie, zastąpienie w większości lub w całości, nie dotyczy),

- Korzystanie z osobistego (prywatnego lub służbowego) adresu e-mail

- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do wysyłania i/lub odbierania poczty e-mail

- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do prowadzenia rozmów telefonicznych przez Internet

- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do innych działań komunikacyjnych

- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do wyszukiwania informacji o towarach i usługach

- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do korzystania z usług związanych z podróżowaniem i zakwaterowaniem

- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do słuchania radia lub oglądania telewizji w sieci

- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do gry lub pobierania gier, obrazów lub muzyki

- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do pobierania oprogramowania

- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do czytania lub pobierania gazet i magazynów informacyjnych, udostępnianych w sieci

- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania pracy i wysyłania podań o pracę

- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania informacji związanych ze zdrowiem

- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania innych informacji oraz usług udostępnianych w sieci

- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do korzystania z elektronicznych usług bankowych w sieci

- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do sprzedaży towarów lub usług

- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do realizacji sformalizowanych działań edukacyjnych

- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do korzystania z kursów podyplomowych

- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do realizacji innych działań edukacyjnych związanych szczególnie z możliwościami zatrudnienia

- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do uzyskania informacji z elektronicznych stron władz publicznych

- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do pobierania oficjalnych formularzy z elektronicznych stron władz publicznych

- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do wysyłania wypełnionych formularzy do władz publicznych

- Wykorzystanie Internetu do kontaktowania się z administracją publiczną (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy i są zainteresowane elektronicznymi usługami administracji państwowej (zwanymi dalej „e-government”):

- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z podatkami dochodowymi (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z pośrednictwem zatrudnienia przez urzędy pracy (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych ze świadczeniami z ubezpieczeń społecznych (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z osobistymi dokumentami (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z rejestracją samochodu (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z wnioskiem o pozwolenie budowlane (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych ze zgłoszeniem do policji (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z bibliotekami publicznymi (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych ze składaniem wniosków o zaświadczenia i z ich wystawianiem (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z rekrutacją na wyższe uczelnie lub uniwersytety (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych ze zgłoszeniem zmiany miejsca zamieszkania (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z usługami dotyczącymi zdrowia (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celu prowadzenia działalności handlu elektronicznego:

- Wykorzystanie Internetu do zamawiania żywności lub artykułów spożywczych

- Wykorzystanie Internetu do zamawiania artykułów gospodarstwa domowego

- Wykorzystanie Internetu do zamawiania filmów lub muzyki (uwzględniając osobno: czy dostarczane przez sieć)

- Wykorzystanie Internetu do zamawiania książek, magazynów, gazet lub materiałów do uczenia się w sieci (uwzględniając osobno: czy dostarczane przez sieć)

- Wykorzystanie Internetu do zamawiania ubrań lub artykułów sportowych

- Wykorzystanie Internetu do zamawiania oprogramowania komputerowego i nowych wersji (uwzględniając osobno: czy dostarczane przez sieć)

- Wykorzystanie Internetu do zamawiania sprzętu komputerowego

- Wykorzystanie Internetu do zamawiania sprzętu elektronicznego

- Wykorzystanie Internetu do zlecania zakupu akcji, usług finansowych lub ubezpieczeń

- Wykorzystanie Internetu do zamawiania zakwaterowania w czasie podróży lub wakacji

- Wykorzystanie Internetu do zamawiania biletów na wydarzenia

- Wykorzystanie Internetu do brania udziału w loteriach lub zlecania zakładów

- Wykorzystanie Internetu do zamawiania innych towarów i usług

- Wykorzystanie Internetu do zamawiania od detalistów znanych spoza Internetu

- Wykorzystanie Internetu do zamawiania od detalistów znanych lub odnalezionych w Internecie

- Problemy napotkane w handlu elektronicznym, bez względu na ich rodzaj

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celu prowadzenia działalności handlu elektronicznego i napotkały na jakiekolwiek problemy związane z handlem elektronicznym:

- Problemy napotkane w handlu elektronicznym: trudności ze znalezieniem informacji związanych z gwarancjami

- Problemy napotkane w handlu elektronicznym: czas dostawy dłuższy niż wskazany

- Problemy napotkane w handlu elektronicznym: koszty ostateczne wyższe niż wskazane

- Problemy napotkane w handlu elektronicznym: błędne lub zniszczone dostarczone towary lub w ogóle brak otrzymania towarów

- Problemy napotkane w handlu elektronicznym: brak zabezpieczenia płatności

- Problemy napotkane w handlu elektronicznym: trudności z reklamacjami i rekompensatą lub brak satysfakcjonującej reakcji po zgłoszeniu reklamacji

- Problemy napotkane w handlu elektronicznym: inne

Bezpieczeństwo ICT

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w domu w ciągu ostatnich trzech miesięcy:

- Spam (niezamawiana poczta e-mail, uważana przez osoby fizyczne za korespondencję reklamową, której wolałyby nie otrzymywać)

Kompetencje ICT

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały kiedykolwiek z komputera:

- Ostatnie kursy szkoleniowe trwające co najmniej trzy godziny w jakimkolwiek kontekście użytkowania komputera (w ciągu ostatnich trzech miesięcy; w przedziale między trzema miesiącami a rokiem wcześniej; w przedziale między rokiem a trzema latami temu, więcej niż trzy lata temu, nigdy nie brał/-a udziału w kursie)

- Umiejętności korzystania z komputera w zakresie kopiowania lub przenoszenia pliku lub folderu

- Umiejętności korzystania z komputera w zakresie używania narzędzi do kopiowania i wklejania w celu powielania i przenoszenia informacji w ramach dokumentu

- Umiejętności korzystania z komputera w zakresie używania podstawowych formuł arytmetycznych w arkuszu kalkulacyjnym

- Umiejętności korzystania z komputera w zakresie kompresji plików

- Umiejętności korzystania z komputera w zakresie podłączania i instalowania nowych urządzeń, np. drukarki lub modemu

- Umiejętności korzystania z komputera w zakresie pisania programów komputerowych za pomocą specjalizowanego języka programowania

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały kiedykolwiek z Internetu:

- Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie używania wyszukiwarek do odnajdywania informacji

- Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie wysyłania e-maili z załącznikami

- Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie wysyłania wiadomości do „pokoju rozmów” (ang.: chat room), na grupy dyskusyjne oraz elektroniczne fora dyskusyjne

- Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie wykonywania połączeń telefonicznych

- Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie współdzielenia plików w sieci równorzędnej w celu wymiany filmów, muzyki itp.

- Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie tworzenia stron internetowych

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które posiadają jedną lub więcej umiejętności korzystania z Internetu

- Sposób pozyskania e-umiejętności: formalna instytucja edukacyjna

- Sposób pozyskania e-umiejętności: kursy szkoleniowe w centrach kształcenia dla dorosłych (ale nie z inicjatywy pracodawcy)

- Sposób pozyskania e-umiejętności: zawodowe kursy szkoleniowe (na żądanie pracodawcy)

- Sposób pozyskania e-umiejętności: samokształcenie przy wykorzystaniu książek, płyt CD-ROM itp.

- Sposób pozyskania e-umiejętności: samokształcenie na zasadzie nauki przez praktykę

- Sposób pozyskania e-umiejętności: nieformalna pomoc kolegów, krewnych, przyjaciół

- Sposób pozyskania e-umiejętności: inny sposób

Bariery w wykorzystaniu ICT oraz Internetu

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku gospodarstw domowych posiadających dostęp do Internetu w domu:

- Bariery w dostępie do Internetu w domu: posiadanie dostępu w innym miejscu

- Bariery w dostępie do Internetu w domu: brak chęci posiadania Internetu (ze względu na szkodliwą zawartość itp.)

- Bariery w dostępie do Internetu w domu: brak potrzeby posiadania Internetu (ze względu na to, że nie jest pożyteczny, ciekawy itp.)

- Bariery w dostępie do Internetu w domu: zbyt wysoki koszt wyposażenia

- Bariery w dostępie do Internetu w domu: zbyt wysokie koszty dostępu

- Bariery w dostępie do Internetu w domu: brak umiejętności

- Bariery w dostępie do Internetu w domu: fizyczne inwalidztwo

- Bariery w dostępie do Internetu w domu: obawy dotyczące prywatności i bezpieczeństwa

- Bariery w dostępie do Internetu w domu: inne

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy, aczkolwiek nie wykorzystując jeszcze Internetu do zastąpienia osobistego kontaktu lub wizyt w jednostkach służb publicznych lub administracji:

- Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: wymagane usługi nie są dostępne w sieci lub trudno je odnaleźć

- Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: brak osobistego kontaktu

- Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: brak natychmiastowej odpowiedzi

- Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: obawy dotyczące ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych

- Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: dodatkowe koszty

- Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: zbyt skomplikowane

- Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: inne

Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu, jednak nie w zakresie działań handlu elektronicznego w ciągu ostatnich 12 miesięcy:

- Bariery w handlu elektronicznym: brak potrzeby

- Bariery w handlu elektronicznym: preferencje związane z osobistym zakupem, upodobanie do oglądania produktów, lojalność wobec sklepów, siła przyzwyczajenia

- Bariery w handlu elektronicznym: brak umiejętności

- Bariery w handlu elektronicznym: dostawa towarów zamówionych przez Internet stanowi problem

- Bariery w handlu elektronicznym: obawy dotyczące bezpieczeństwa i prywatności

- Bariery w handlu elektronicznym: obawy dotyczące zaufania związanego z dostawą i zwrotem towarów, obawy dotyczące reklamacji i rekompensaty

- Bariery w handlu elektronicznym: brak karty płatniczej do dokonywania płatności przez Internet

- Bariery w handlu elektronicznym: zbyt mała prędkość połączenia internetowego

- Bariery w handlu elektronicznym: inne

2) ZASIĘG

a) Jednostkami statystycznymi, które mają być reprezentowane dla cech wymienionych w pkt. 1 lit. b) niniejszego załącznika, odnoszącymi się do gospodarstw domowych, są gospodarstwa domowe z przynajmniej jednym członkiem w grupie wiekowej od 16 do 74 roku życia.

b) Jednostkami statystycznymi, które mają być reprezentowane dla cech wymienionych w pkt. 1 lit. b) niniejszego załącznika, odnoszącymi się do osób fizycznych, są osoby fizyczne w wieku od 16 do 74 roku życia.

c) Zakres geograficzny obejmuje gospodarstwa domowe i/lub osoby fizyczne żyjące w dowolnej części terytorium Państwa Członkowskiego.

3) OKRESY REFERENCYJNE

Okresem referencyjnym dla danych, które mają zostać zgromadzone, jest pierwszy kwartał 2006 r.

4) PODZIAŁ

a) Dla tematów oraz ich cech wymienionych w pkt. 1 lit. b) niniejszego załącznika, odnoszących się do gospodarstw domowych, gromadzi się następujące cechy podstawowe:

- Lokalizacja geograficzna: żyjący w regionie Celu 1 (łącznie z przejściowymi lub stopniowo wygasającymi regionami Celu 1), żyjący w innych regionach

- Stopień urbanizacji: żyjący na gęsto zaludnionych obszarach; żyjący na średnio zaludnionych obszarach; żyjący na słabo zaludnionych obszarach

- Typ gospodarstwa domowego: liczba członków gospodarstwa domowego (uwzględniając osobno: liczba dzieci poniżej 16 roku życia)

- (nieobowiązkowe) Miesięczny dochód netto gospodarstwa domowego (zbierany jako wartość lub przy użyciu kwartyli)

b) Dla tematów oraz cech wymienionych w pkt. 1 lit. b) niniejszego załącznika, odnoszących się do osób fizycznych, gromadzi się następujące cechy podstawowe:

- Lokalizacja geograficzna: mieszkający w regionie Celu 1 (łącznie z przejściowymi lub stopniowo wygasającymi regionami Celu 1), mieszkający w innych regionach

- Stopień urbanizacji: żyjący na gęsto zaludnionych obszarach; żyjący na średnio zaludnionych obszarach; żyjący na słabo zaludnionych obszarach

- Płeć: męska; żeńska

- Grupa wiekowa: poniżej 16 (nieobowiązkowe); 16 do 24; 25 do 34; 35 do 44; 45 do 54; 55 do 64; 65 do 74; ponad 74 (nieobowiązkowe)

- Najwyższy ukończony poziom wykształcenia zgodnie z Międzynarodową Standardową Klasyfikacją Wykształcenia (ISCED 97): niski (ISCED 0, 1 lub 2); średni (ISCED 3 lub 4); wysoki (ISCED 5 lub 6)

- Sytuacja związana z zatrudnieniem: zatrudnieni; prowadzący własną działalność, łącznie z pracownikami - członkami rodziny; bezrobotni; studenci niestanowiący siły roboczej; pozostali niestanowiący siły roboczej

- Zawód zgodnie z Międzynarodową Standardową Klasyfikacją Zawodów (ISCO-88 (COM)): pracownicy fizyczni, pracownicy niebędący pracownikami fizycznymi, pracownicy z obszaru ICT, pracownicy spoza obszaru ICT

5) OKRESOWOŚĆ

Dane dostarcza się raz za rok 2006.

6) NIEPRZEKRACZALNE TERMINY DOSTARCZANIA WYNIKÓW

a) Zagregowane dane, w koniecznych przypadkach zastrzeżone jako poufne lub niewiarygodne, określone w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 5 października 2006 r. Do tego terminu zestaw danych musi zostać sfinalizowany, potwierdzony i zaakceptowany. Tabelaryczny, odczytywalny przez komputer format transmisji odpowiada instrukcjom dostarczanym przez Eurostat.

b) Metadane, o których mowa w art. 6 rozporządzenia (WE) Nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 31 lipca 2006 r. Metadane odpowiadają szablonowi raportu dostarczanemu przez Eurostat.

c) Raport jakościowy, o którym mowa w art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) Nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 1 grudnia 2006 r. Raport jakościowy odpowiada szablonowi raportu dostarczanemu przez Eurostat.

[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 3 sierpnia 2005 r.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00