ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1099/2005
z dnia 13 lipca 2005 r.
wykonujące rozporządzenie (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące statystyk Wspólnoty w sprawie społeczeństwa informacyjnego
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące statystyk Wspólnoty w sprawie społeczeństwa informacyjnego, w szczególności jego art. 8 (1),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie (WE) Nr 808/2004 ustanowiło jednolite ramy systematycznego tworzenia statystyk Wspólnoty dotyczących społeczeństwa informacyjnego.
(2) Zgodnie z art. 8 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 808/2004, konieczne są środki wykonawcze w celu określenia danych, jakie mają być dostarczane do tworzenia statystyk zdefiniowanych w art. 3 i 4 tego rozporządzenia oraz w celu ustalenia końcowych terminów dotyczących ich przesyłania.
(3) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Programu Statystycznego, ustanowionego decyzją Rady 89/382/EWG, Euratom (2),
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Dane, jakie mają być przekazywane do tworzenia statystyk Wspólnoty dotyczących społeczeństwa informacyjnego zgodnie z art. 3 ust. 2 i art. 4 rozporządzenia (WE) nr 808/2004 są określone w załącznikach I i II do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 2
[1] Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 13 lipca 2005 r.
ZAŁĄCZNIK I
Moduł 1: Przedsiębiorstwa i społeczeństwo informacyjne
1. TEMATY I ICH CECHY
a) Tematy, jakie mają zostać ujęte dla roku referencyjnego 2006, wybrane z zestawienia w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, są następujące:
- Systemy ICT (technologii informacyjnej i komunikacyjnej) oraz ich wykorzystanie w przedsiębiorstwach
- Wykorzystanie Internetu i innych sieci elektronicznych przez przedsiębiorstwa
- Procesy handlu elektronicznego i elektronicznej działalności gospodarczej (e-biznesu)
- Bezpieczeństwo ICT.
b.1) Następujące cechy przedsiębiorstw są gromadzone wyłącznie w przypadku przedsiębiorstw niesklasyfikowanych w sekcji J Ogólnej Klasyfikacji Działalności Gospodarczych we Wspólnotach Europejskich (NACE Rev. 1.1):
Systemy ICT oraz ich wykorzystanie w przedsiębiorstwach
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich przedsiębiorstw:
- Wykorzystanie komputerów
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które korzystają z komputerów:- Procent zatrudnionych osób, które korzystają z komputerów przynajmniej raz w tygodniu
- Występowanie zatrudnionych osób, które regularnie pracują przez część czasu pracy (pół dnia na tydzień lub więcej) poza normalnym miejscem zakładu pracy i które podłączają się do systemu komputerowego przedsiębiorstwa poprzez sieci elektroniczne (praca zdalna)
- Trudności w naborze personelu, posiadającego umiejętności w zakresie ICT w 2005 r.
- Występowanie bezprzewodowych lokalnych sieci komputerowych LAN
- Występowanie przewodowych lokalnych sieci komputerowych LAN
- Występowanie Intranetu
- Występowanie Extranetu
- Występowanie systemu informatycznego do zarządzania składaniem i/lub przyjmowaniem zleceń
- Stopień zastąpienia tradycyjnej poczty elektronicznymi środkami komunikacji w ciągu ostatnich pięciu lat (brak zastąpienia, nieznaczne zastąpienie, znaczące zastąpienie, zastąpienie w większości lub w całości, nie dotyczy)
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw wykorzystujących pracę zdalną:
- Praca zdalna według typu: praca w domu
- Praca zdalna według typu: na terenie siedziby klientów i/lub zewnętrznych partnerów biznesowych
- Praca zdalna według typu: rozproszone geograficznie lokalizacje tego samego przedsiębiorstwa lub grupy przedsiębiorstw
- Praca zdalna według typu: podczas podróży służbowych
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które w 2005 r. napotkały trudności w naborze personelu, posiadającego umiejętności w zakresie ICT:
- Niedostępni lub nie w pełni odpowiedni użytkownicy ICT w 2005 r.
- Niedostępni lub nie w pełni odpowiedni specjaliści ICT w 2005 r.
- Wysoki koszt specjalistów ICT w 2005 r.
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają system informatyczny do zarządzania składaniem i/lub przyjmowaniem zleceń:
- System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do wewnętrznego systemu wspomagającego ponowne zamawianie dostaw na uzupełnienie zapasów
- System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do systemu fakturowania i systemu płatniczego
- System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do systemu zarządzającego operacjami produkcji, logistyki i obsługi
- System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do systemów biznesowych dostawców
- System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do systemów biznesowych klientów
Wykorzystanie Internetu i innych sieci elektronicznych przez przedsiębiorstwa
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które korzystają z komputerów:
- Dostęp do Internetu
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:
- Procent zatrudnionych osób, które korzystają z komputerów podłączonych do sieci WWW („World Wide Web”) przynajmniej raz w tygodniu
- Połączenie z Internetem: tradycyjny modem
- Połączenie z Internetem: ISDN
- Połączenie z Internetem: DSL
- Połączenie z Internetem: inne stałe połączenie z Internetem
- Połączenie z Internetem: połączenie mobilne
- Maksymalna prędkość pobierania w ramach połączenia internetowego (poniżej 144 Kb/s, 144 Kb/s lub więcej i mniej niż 2 Mb/s, 2 Mb/s lub więcej)
- Wykorzystanie Internetu do usług bankowych i finansowych
- Wykorzystanie Internetu do szkoleń i kształcenia
- Wykorzystanie Internetu do monitorowania rynku
- Wykorzystanie Internetu do otrzymywania produktów cyfrowych
- Wykorzystanie Internetu do uzyskiwania usług posprzedażowych
- Wykorzystanie Internetu do interakcji z władzami publicznymi w 2005 r.
- Występowanie własnej strony internetowej
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które w 2005 r. prowadziły interakcje z władzami publicznymi przez Internet:
- Wykorzystanie Internetu do uzyskiwania informacji ze stron internetowych władz publicznych w 2005 r.
- Wykorzystanie Internetu do uzyskiwania formularzy ze stron internetowych władz publicznych w 2005 r.
- Wykorzystanie Internetu do zwracania wypełnionych formularzy władzom publicznym w 2005 r.
- Wykorzystanie Internetu do składania oferty w elektronicznym systemie przetargów (elektroniczne zamówienia publiczne) w 2005 r.
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają stronę internetową:
- Strona internetowa dla celów marketingowych związanych z własnymi produktami
- Strona internetowa w celu ułatwienia dostępu do katalogów i cenników
- Strona internetowa w celu świadczenia usług posprzedażowych
Procesy handlu elektronicznego i elektronicznej działalności gospodarczej
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:
- Składały zlecenia przez Internet
- Otrzymywały zlecenia przez Internet
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które składały zlecenia przez Internet:
- Procent całkowitych zakupów wynikających ze zleceń złożonych przez Internet, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;100] )
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które otrzymywały zlecenia przez Internet:
- Procent całkowitego obrotu wynikający ze zleceń otrzymanych przez Internet
- Internetowa sprzedaż elektroniczna według typu klienta: B2B i B2G
- Internetowa sprzedaż elektroniczna według typu klienta: B2C
- Internetowa sprzedaż elektroniczna według miejsca przeznaczenia: własny kraj
- Internetowa sprzedaż elektroniczna według miejsca przeznaczenia: inne państwa UE
- Internetowa sprzedaż elektroniczna według miejsca przeznaczenia: reszta świata
- Sprzedawały produkty poprzez specjalizowane rynki B2B
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które korzystają z komputerów:
- Składały zlecenia przez sieci komputerowe inne niż Internet
- Otrzymywały zlecenia przez sieci komputerowe inne niż Internet
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które składały zlecenia przez sieci komputerowe inne niż Internet:
- Procent całkowitych zakupów wynikający ze zleceń złożonych przez sieci komputerowe inne niż Internet, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;25[ , [25;50[ , [50;75[ , [75;100] )
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które otrzymywały zlecenia przez sieci komputerowe inne niż Internet:
- Procent całkowitego obrotu wynikający ze zleceń otrzymanych przez sieci komputerowe inne niż Internet
Bezpieczeństwo ICT
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:
- Użycie zabezpieczeń: oprogramowanie kontrolujące i chroniące przed wirusami
- Użycie zabezpieczeń: „zapory ogniowe” (ang.: firewalls)
- Użycie zabezpieczeń: bezpieczne serwery
- Użycie zabezpieczeń: rezerwowe kopie danych poza siedzibą
- Użycie zabezpieczeń: elektroniczny podpis cyfrowy jako mechanizm autoryzacji klienta
- Użycie zabezpieczeń: inne mechanizmy autoryzacji (np. kod PIN)
- Użycie zabezpieczeń: szyfrowanie danych dla zachowania poufności
- Problemy związane z ICT napotkane w 2005 r., które doprowadziły do utraty informacji lub czasu pracy
b.2) Następujące cechy przedsiębiorstw są gromadzone w przypadku przedsiębiorstw sektora finansowego, sklasyfikowanych w sekcji J, w klasach 65.12, 65.22, 66.01 i 66.03 Ogólnej Klasyfikacji Działalności Gospodarczych we Wspólnotach Europejskich (NACE Rev. 1.1):
Systemy ICT i ich wykorzystanie w przedsiębiorstwach
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich przedsiębiorstw:
- Procent zatrudnionych osób, korzystających z komputerów przynajmniej raz w tygodniu
- Występowanie zatrudnionych osób, które regularnie pracują przez część czasu pracy (pół dnia na tydzień lub więcej) poza normalnym miejscem zakładu pracy i które podłączają się do systemu komputerowego przedsiębiorstwa poprzez sieci elektroniczne (praca zdalna)
- Trudności w naborze personelu, posiadającego umiejętności w zakresie ICT w 2005 r.
- Występowanie bezprzewodowych lokalnych sieci komputerowych
- Występowanie przewodowych lokalnych sieci komputerowych
- Występowanie Intranetu
- Występowanie Extranetu
- Występowanie systemu informatycznego do zarządzania przyjmowaniem zleceń
- Stopień zastąpienia tradycyjnej poczty elektronicznymi środkami komunikacji w ciągu ostatnich pięciu lat (brak zastąpienia, nieznaczne zastąpienie, znaczące zastąpienie, zastąpienie w większości lub w całości, nie dotyczy)
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw wykorzystujących pracę zdalną:
- Praca zdalna według typu: praca w domu
- Praca zdalna według typu: na terenie siedziby klientów i/lub zewnętrznych partnerów biznesowych
- Praca zdalna według typu: rozproszone geograficznie lokalizacje tego samego przedsiębiorstwa lub grupy przedsiębiorstw
- Praca zdalna według typu: podczas podróży służbowych
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które w 2005 r. napotkały trudności w naborze personelu posiadającego umiejętności w zakresie ICT:
- Niedostępni lub nie w pełni odpowiedni użytkownicy ICT w 2005 r.
- Niedostępni lub nie w pełni odpowiedni specjaliści ICT w 2005 r.
- Wysoki koszt specjalistów ICT w 2005 r.
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają system informatyczny do zarządzania przyjmowaniem zleceń:
- System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do wewnętrznego systemu przedsiębiorstwa lub grupy przedsiębiorstw
- System informatyczny do zarządzania zleceniami podłączony do systemów biznesowych klientów
Wykorzystanie Internetu przez przedsiębiorstwa
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich przedsiębiorstw:
- Dostęp do Internetu
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu
- Procent zatrudnionych osób, które korzystają z komputerów podłączonych do sieci WWW przynajmniej raz w tygodniu
- Połączenie z Internetem: tradycyjny modem
- Połączenie z Internetem: ISDN
- Połączenie z Internetem: DSL
- Połączenie z Internetem: inne stałe połączenie z Internetem
- Połączenie z Internetem: połączenie mobilne
- Maksymalna prędkość pobierania w ramach połączenia internetowego (poniżej 144 Kb/s, 144 Kb/s lub więcej i mniej niż 2 Mb/s, 2 Mb/s lub więcej)
- Wykorzystanie Internetu do szkoleń i kształcenia
- Wykorzystanie Internetu do interakcji z władzami publicznymi w 2005 r.
- Występowanie własnej strony internetowej
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które w 2005 r. prowadziły interakcje z władzami publicznymi przez Internet:
- Wykorzystanie Internetu do uzyskiwania informacji ze stron internetowych władz publicznych w 2005 r.
- Wykorzystanie Internetu do uzyskiwania formularzy ze stron internetowych władz publicznych w 2005 r.
- Wykorzystanie Internetu do zwracania wypełnionych formularzy władzom publicznym w 2005 r.
- Wykorzystanie Internetu do składania oferty w elektronicznym systemie przetargów (elektroniczne zamówienia publiczne) w 2005 r.
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają stronę internetową (nieobowiązkowe):
- Strona internetowa dla celów marketingowych związanych z własnymi produktami/usługami (nieobowiązkowe)
Procesy handlu elektronicznego i elektronicznej działalności gospodarczej
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:
- Świadczenie bezpośrednich usług finansowych klientom przez Internet
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które świadczą bezpośrednie usługi finansowe przez Internet:
- Świadczenie usług płatniczych
- Przyjmowanie depozytów oszczędnościowych
- Udzielanie pożyczek
- Świadczenie usług inwestycyjnych
- Oferowanie ubezpieczeń na życie
- Oferowanie pozostałych ubezpieczeń
- Otrzymywały zlecenia przez Internet na usługi płatnicze
- Otrzymywały zlecenia przez Internet na depozyty oszczędnościowe
- Otrzymywały zlecenia przez Internet na pożyczki
- Otrzymywały zlecenia przez Internet na usługi inwestycyjne
- Otrzymywały zlecenia przez Internet na ubezpieczenia na życie
- Otrzymywały zlecenia przez Internet na pozostałe ubezpieczenia
- Internetowa sprzedaż elektroniczna detalicznych usług finansowych według miejsca przeznaczenia: własny kraj
- Internetowa sprzedaż elektroniczna detalicznych usług finansowych według miejsca przeznaczenia: inne państwa UE
- Internetowa sprzedaż elektroniczna detalicznych usług finansowych według miejsca przeznaczenia: reszta świata
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które świadczą usługi bankowe przez Internet:
- Procent wszystkich osób posiadających konta/depozyty, które złożyły zlecenia przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )
- Procent wszystkich osób prywatnych posiadających konta/depozyty, które złożyły zlecenia przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )
- Procent wszystkich przedsiębiorstw posiadających konta/depozyty, które złożyły zlecenia przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )
- Procent wartości zleceń płatniczych przez Internet (nieobowiązkowe), w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )
- Procent wartości dochodów ze zleceń przez Internet (nieobowiązkowe), w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które świadczą usługi ubezpieczeniowe przez Internet:
- Procent polis ubezpieczeniowych zamówionych przez klientów prywatnych przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )
- Procent polis ubezpieczeniowych zamówionych przez przedsiębiorców przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )
- Procent wartości składek przypisanych brutto z polis ubezpieczeniowych osób prywatnych i przedsiębiorstw, zamówionych przez stronę internetową, w przedziałach procentowych ( [0;1[ , [1;5[ , [5;10[ , [10;25[ , [25;50[ , [50;100] )
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich przedsiębiorstw (nieobowiązkowe):
- Otrzymanie zleceń od klientów przez sieci inne niż Internet (nieobowiązkowe)
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które otrzymywały zlecenia od klientów przez sieci inne niż Internet (nieobowiązkowe) :
- Wykorzystanie sieci do otrzymywania partii zleceń płatniczych od aplikacji komputerowych klientów będących przedsiębiorcami (nieobowiązkowe)
- Wykorzystanie sieci bankomatów (np. ATM) w obszarach samoobsługowych do otrzymywania zleceń płatniczych i/lub sieci do zleceń płatniczych kartą kredytową od klientów detalicznych/osób fizycznych (nieobowiązkowe)
- Wykorzystanie sieci do otrzymywania zleceń od systemów komputerowych przedstawicieli ds. sprzedaży podłączonych do systemu komputerowego przedsiębiorstwa (nieobowiązkowe)
- Pozostałe wykorzystanie sieci elektronicznych innych niż Internet (nieobowiązkowe)
Bezpieczeństwo ICT
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają dostęp do Internetu:
- Użycie zabezpieczeń: oprogramowanie kontrolujące i chroniące przed wirusami
- Użycie zabezpieczeń: „zapory ogniowe” (ang. „firewalls”)
- Użycie zabezpieczeń: bezpieczne serwery
- Użycie zabezpieczeń: rezerwowe kopie danych poza zakładem
- Użycie zabezpieczeń: elektroniczny podpis cyfrowy jako mechanizm autoryzacji klienta
- Użycie zabezpieczeń: inne mechanizmy autoryzacji (np. kod PIN)
- Użycie zabezpieczeń: szyfrowanie danych dla zachowania poufności
- Problemy związane z technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi napotkane w 2005 r., które doprowadziły do utraty informacji lub czasu pracy
2. ZASIĘG
Cechy zdefiniowane w pkt 1 lit. b) niniejszego załącznika mają zostać zebrane dla przedsiębiorstw sklasyfikowanych w ramach następujących typów działalności gospodarczej i wielkości przedsiębiorstwa.
a) Działalność gospodarcza: przedsiębiorstwa sklasyfikowane w ramach następujących kategorii NACE-Rev. 1.1 (Ogólnej Klasyfikacji Działalności Gospodarczych we Wspólnotach Europejskich):
Kategoria NACE | Opis |
Sekcja D | „Działalność produkcyjna” |
Sekcja F | „Budownictwo” |
Sekcja G | „Handel hurtowy i detaliczny; naprawa pojazdów mechanicznych, motocykli oraz artykułów użytku osobistego i domowego” |
Grupy 55.1 i 55.2 | „Hotele” oraz „Pozostałe obiekty noclegowe turystyki i inne miejsca krótkotrwałego zakwaterowania” |
Sekcja I | „Transport, gospodarka magazynowa i łączność” |
Klasa 65.12 | „Pozostałe pośrednictwo pieniężne” |
Klasa 65.22 | „Pozostałe formy udzielania kredytów” |
Klasa 66.01 | „Ubezpieczenia na życie” |
Klasa 66.03 | „Ubezpieczenia pozostałe” |
Sekcja K | „Obsługa nieruchomości, wynajem i usługi związane z prowadzeniem działalności gospodarczej” |
Grupy 92.1 i 92.2 | „Działalność związana z filmem i przemysłem wideo” i „Działalność radiowa i telewizyjna” |
b) Wielkość przedsiębiorstwa: przedsiębiorstwa z 10 lub większą liczbą zatrudnionych osób;
c) Zakres geograficzny: przedsiębiorstwa zlokalizowane w dowolnej części terytorium Państwa Członkowskiego.
3. OKRESY REFERENCYJNE
Okresem referencyjnym jest rok 2005 dla zmiennych z pozycji procesów handlu elektronicznego i elektronicznej działalności gospodarczej oraz we wskazanych przypadkach. Dla pozostałych danych okresem referencyjnym jest styczeń 2006 r.
4. PODZIAŁ
Tematy i ich cechy wymienione w pkt 1 lit b) niniejszego załącznika dostarcza się odrębnie według następujących rozbić:
a) Podział działalności gospodarczej: zgodnie z następującymi agregacjami NACE Rev. 1.1:
agregacja NACE |
DA + DB + DC + DD + DE |
DF + DG + DH |
DI + DJ |
DK + DL + DM + DN |
45 |
50 |
51 |
52 |
55.1 + 55.2 |
60 + 61 + 62 + 63 |
64 |
65.12 + 65.22 |
66.01 + 66.03 72 70 + 71 + 73 + 74 |
92.1 + 92.2 |
b) Podział na klasy za względu na wielkość: dane dzieli się na następujące klasy wielkości ze względu na liczbę zatrudnionych osób:
Klasa wielkości |
10 lub więcej |
10-49 (małe przedsiębiorstwa) |
50-249 (średnie przedsiębiorstwa) |
250 lub więcej (duże przedsiębiorstwa) |
c) Podział geograficzny: Dane dzieli się na następujące grupy regionalne:
Grupa regionalna |
Regiony Celu 1 (łącznie z przejściowymi lub stopniowo wygasającymi regionami Celu 1) |
Regiony niebędące regionem Celu 1 |
5. OKRESOWOŚĆ
Dane dostarcza się raz za rok 2006.
6. NIEPRZEKRACZALNE TERMINY
a) Zagregowane dane, w koniecznych przypadkach zastrzeżone jako poufne lub niewiarygodne, określone w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 5 października 2006 r. Do tego terminu zestaw danych musi zostać sfinalizowany, potwierdzony i zaakceptowany. Tabelaryczny, odczytywalny przez komputer format transmisji odpowiada instrukcjom dostarczanym przez Eurostat;
b) Metadane, o których mowa w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 31 lipca 2006 r. Metadane odpowiadają szablonowi raportu dostarczanemu przez Eurostat;
c) Raport jakościowy, o którym mowa w art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 1 grudnia 2006 r. Raport jakościowy odpowiada szablonowi raportu dostarczanemu przez Eurostat.
ZAŁĄCZNIK II
Moduł 2: Osoby fizyczne, gospodarstwa domowe i społeczeństwo informacyjne
1) TEMATY I ICH CECHY
a) Tematy, jakie mają zostać ujęte dla roku referencyjnego 2006, wybrane z zestawienia w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, są następujące:
- Dostęp i wykorzystanie systemów ICT przez osoby fizyczne i/lub gospodarstwa domowe
- Wykorzystanie Internetu dla różnych celów przez osoby fizyczne i/lub gospodarstwa domowe
- Bezpieczeństwo ICT
- Kompetencje ICT
- Bariery w wykorzystaniu ICT oraz Internetu.
b) Gromadzi się następujące cechy:
Dostęp i wykorzystanie systemów ICT przez osoby fizyczne i/lub gospodarstwa domowe
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich gospodarstw domowych:
- Dostęp do urządzeń ICT w domu: telewizja (uwzględniając osobno: telewizję satelitarną, telewizję kablową i telewizję cyfrową)
- Dostęp do urządzeń ICT w domu: stała linia telefoniczna
- Dostęp do urządzeń ICT w domu: telefon komórkowy (uwzględniając osobno: telefon komórkowy z dostępem do Internetu)
- Dostęp do urządzeń ICT w domu: konsola gier
- Dostęp do urządzeń ICT w domu: komputer stacjonarny
- Dostęp do urządzeń ICT w domu: komputer przenośny
- Dostęp do urządzeń ICT w domu: komputer podręczny
- Dostęp do Internetu w domu, bez względu na to, czy jest on wykorzystywany.
Cechy, jakie mają zostać zebrane dla gospodarstw domowych posiadających dostęp do Internetu w domu:
- Urządzenia wykorzystywane do uzyskania dostępu do Internetu w domu: komputer stacjonarny
- Urządzenia wykorzystywane do uzyskania dostępu do Internetu w domu: komputer przenośny
- Urządzenia wykorzystywane do uzyskania dostępu do Internetu w domu: odbiornik telewizyjny ze specjalnym urządzeniem udostępniającym Internet
- Urządzenia wykorzystywane do uzyskania dostępu do Internetu w domu: konsola gier
- Urządzenia wykorzystywane do uzyskania dostępu do Internetu w domu: inne środki (nieobowiązkowo: uwzględniając osobno przez telefon komórkowy z dostępem do Internetu, poprzez komputer podręczny)
- Rodzaj połączenia wykorzystywany do uzyskania dostępu do Internetu w domu: modem lub ISDN
- Rodzaj połączenia wykorzystywany do uzyskania dostępu do Internetu w domu: DSL
- Rodzaj połączenia wykorzystywany do uzyskania dostępu do Internetu w domu: inne połączenie szerokopasmowe (np. telewizja kablowa, UMTS itp.)
- Rodzaj połączenia wykorzystywany do uzyskania dostępu do Internetu w domu: telefon komórkowy przez wąskie pasmo (WAP, GPRS itp.).
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku wszystkich osób fizycznych:
- Ostatnie wykorzystanie komputera (w ciągu ostatnich trzech miesięcy, w przedziale między trzema miesiącami a rokiem wcześniej, ponad rok temu, więcej niż rok temu, nigdy nie używał/-a komputera)
- Wykorzystanie telefonu komórkowego
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, korzystających z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy:
- Częstotliwość korzystania z komputera [codziennie lub prawie codziennie; przynajmniej raz w tygodniu (ale nie codziennie); przynajmniej raz w miesiącu (ale nie co tydzień); rzadziej niż raz w miesiącu]
- Miejsce korzystania z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w domu
- Miejsce korzystania z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w miejscu pracy (innym niż dom)
- Miejsce korzystania z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w miejscu kształcenia
- Miejsce korzystania z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w domu innej osoby
- Miejsce korzystania z komputera w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w innym miejscu
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, korzystających z telefonu komórkowego:
- Zastąpienie prywatnej tradycyjnej poczty komórkowymi wiadomościami tekstowymi lub obrazkowymi (brak zastąpienia, nieznaczne zastąpienie, znaczące zastąpienie, zastąpienie w większości lub w całości, nie dotyczy)
Wykorzystanie Internetu dla różnych celów przez osoby fizyczne i/lub gospodarstwa domowe
Cechy, jakie mają zostać zebrane dla wszystkich osób fizycznych:
- Ostatnie wykorzystanie Internetu (w ciągu ostatnich trzech miesięcy, w przedziale między trzema miesiącami a rokiem wcześniej, ponad rok temu, więcej niż rok temu, nigdy nie używał/-a Internetu)
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały już z Internetu:
- Ostatnie działanie w ramach handlu elektronicznego przez Internet na prywatny użytek (w ciągu ostatnich trzech miesięcy, w przedziale między trzema miesiącami a rokiem wcześniej, ponad rok temu, więcej niż rok temu, nigdy nie kupował/-a lub zamawiał/-a)
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy:
- Częstotliwość korzystania z Internetu [codziennie lub prawie codziennie; przynajmniej raz w tygodniu (ale nie codziennie); przynajmniej raz w miesiącu (ale nie co tydzień); rzadziej niż raz w miesiącu]
- Miejsce korzystania z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w domu
- Miejsce korzystania z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w miejscu pracy (innym niż dom)
- Miejsce korzystania z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w miejscu kształcenia
- Miejsce korzystania z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w domu innej osoby
- Miejsce korzystania z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy: w innym miejscu (nieobowiązkowo: uwzględniając osobno bibliotekę publiczną; pocztę; ratusz lub agencję rządową; organizację społeczną lub wolontariat; kafejkę internetową)
- Wykorzystanie przenośnych urządzeń do uzyskania dostępu do Internetu: telefon komórkowy przez WAP lub GPRS
- Wykorzystanie przenośnych urządzeń do uzyskania dostępu do Internetu: telefon komórkowy przez UMTS
- Wykorzystanie przenośnych urządzeń do uzyskania dostępu do Internetu: komputer podręczny
- Zastąpienie prywatnej tradycyjnej poczty Internetem lub wiadomościami e mailowymi (brak zastąpienia, nieznaczne zastąpienie, znaczące zastąpienie, zastąpienie w większości lub w całości, nie dotyczy),
- Korzystanie z osobistego (prywatnego lub służbowego) adresu e-mail
- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do wysyłania i/lub odbierania poczty e-mail
- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do prowadzenia rozmów telefonicznych przez Internet
- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do innych działań komunikacyjnych
- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do wyszukiwania informacji o towarach i usługach
- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do korzystania z usług związanych z podróżowaniem i zakwaterowaniem
- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do słuchania radia lub oglądania telewizji w sieci
- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do gry lub pobierania gier, obrazów lub muzyki
- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do pobierania oprogramowania
- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do czytania lub pobierania gazet i magazynów informacyjnych, udostępnianych w sieci
- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania pracy i wysyłania podań o pracę
- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania informacji związanych ze zdrowiem
- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania innych informacji oraz usług udostępnianych w sieci
- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do korzystania z elektronicznych usług bankowych w sieci
- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do sprzedaży towarów lub usług
- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do realizacji sformalizowanych działań edukacyjnych
- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do korzystania z kursów podyplomowych
- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do realizacji innych działań edukacyjnych związanych szczególnie z możliwościami zatrudnienia
- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do uzyskania informacji z elektronicznych stron władz publicznych
- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do pobierania oficjalnych formularzy z elektronicznych stron władz publicznych
- Wykorzystanie Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy w celach prywatnych do wysyłania wypełnionych formularzy do władz publicznych
- Wykorzystanie Internetu do kontaktowania się z administracją publiczną (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy i są zainteresowane elektronicznymi usługami administracji państwowej (zwanymi dalej „e-government”):
- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z podatkami dochodowymi (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)
- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z pośrednictwem zatrudnienia przez urzędy pracy (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)
- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych ze świadczeniami z ubezpieczeń społecznych (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)
- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z osobistymi dokumentami (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)
- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z rejestracją samochodu (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)
- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z wnioskiem o pozwolenie budowlane (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)
- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych ze zgłoszeniem do policji (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)
- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z bibliotekami publicznymi (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)
- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych ze składaniem wniosków o zaświadczenia i z ich wystawianiem (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)
- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z rekrutacją na wyższe uczelnie lub uniwersytety (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)
- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych ze zgłoszeniem zmiany miejsca zamieszkania (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)
- Elektroniczne usługi administracji państwowej dla celów związanych z usługami dotyczącymi zdrowia (wykorzystanie; zainteresowanie wykorzystaniem; brak zainteresowania)
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celu prowadzenia działalności handlu elektronicznego:
- Wykorzystanie Internetu do zamawiania żywności lub artykułów spożywczych
- Wykorzystanie Internetu do zamawiania artykułów gospodarstwa domowego
- Wykorzystanie Internetu do zamawiania filmów lub muzyki (uwzględniając osobno: czy dostarczane przez sieć)
- Wykorzystanie Internetu do zamawiania książek, magazynów, gazet lub materiałów do uczenia się w sieci (uwzględniając osobno: czy dostarczane przez sieć)
- Wykorzystanie Internetu do zamawiania ubrań lub artykułów sportowych
- Wykorzystanie Internetu do zamawiania oprogramowania komputerowego i nowych wersji (uwzględniając osobno: czy dostarczane przez sieć)
- Wykorzystanie Internetu do zamawiania sprzętu komputerowego
- Wykorzystanie Internetu do zamawiania sprzętu elektronicznego
- Wykorzystanie Internetu do zlecania zakupu akcji, usług finansowych lub ubezpieczeń
- Wykorzystanie Internetu do zamawiania zakwaterowania w czasie podróży lub wakacji
- Wykorzystanie Internetu do zamawiania biletów na wydarzenia
- Wykorzystanie Internetu do brania udziału w loteriach lub zlecania zakładów
- Wykorzystanie Internetu do zamawiania innych towarów i usług
- Wykorzystanie Internetu do zamawiania od detalistów znanych spoza Internetu
- Wykorzystanie Internetu do zamawiania od detalistów znanych lub odnalezionych w Internecie
- Problemy napotkane w handlu elektronicznym, bez względu na ich rodzaj
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celu prowadzenia działalności handlu elektronicznego i napotkały na jakiekolwiek problemy związane z handlem elektronicznym:
- Problemy napotkane w handlu elektronicznym: trudności ze znalezieniem informacji związanych z gwarancjami
- Problemy napotkane w handlu elektronicznym: czas dostawy dłuższy niż wskazany
- Problemy napotkane w handlu elektronicznym: koszty ostateczne wyższe niż wskazane
- Problemy napotkane w handlu elektronicznym: błędne lub zniszczone dostarczone towary lub w ogóle brak otrzymania towarów
- Problemy napotkane w handlu elektronicznym: brak zabezpieczenia płatności
- Problemy napotkane w handlu elektronicznym: trudności z reklamacjami i rekompensatą lub brak satysfakcjonującej reakcji po zgłoszeniu reklamacji
- Problemy napotkane w handlu elektronicznym: inne
Bezpieczeństwo ICT
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w domu w ciągu ostatnich trzech miesięcy:
- Spam (niezamawiana poczta e-mail, uważana przez osoby fizyczne za korespondencję reklamową, której wolałyby nie otrzymywać)
Kompetencje ICT
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały kiedykolwiek z komputera:
- Ostatnie kursy szkoleniowe trwające co najmniej trzy godziny w jakimkolwiek kontekście użytkowania komputera (w ciągu ostatnich trzech miesięcy; w przedziale między trzema miesiącami a rokiem wcześniej; w przedziale między rokiem a trzema latami temu, więcej niż trzy lata temu, nigdy nie brał/-a udziału w kursie)
- Umiejętności korzystania z komputera w zakresie kopiowania lub przenoszenia pliku lub folderu
- Umiejętności korzystania z komputera w zakresie używania narzędzi do kopiowania i wklejania w celu powielania i przenoszenia informacji w ramach dokumentu
- Umiejętności korzystania z komputera w zakresie używania podstawowych formuł arytmetycznych w arkuszu kalkulacyjnym
- Umiejętności korzystania z komputera w zakresie kompresji plików
- Umiejętności korzystania z komputera w zakresie podłączania i instalowania nowych urządzeń, np. drukarki lub modemu
- Umiejętności korzystania z komputera w zakresie pisania programów komputerowych za pomocą specjalizowanego języka programowania
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały kiedykolwiek z Internetu:
- Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie używania wyszukiwarek do odnajdywania informacji
- Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie wysyłania e-maili z załącznikami
- Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie wysyłania wiadomości do „pokoju rozmów” (ang.: chat room), na grupy dyskusyjne oraz elektroniczne fora dyskusyjne
- Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie wykonywania połączeń telefonicznych
- Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie współdzielenia plików w sieci równorzędnej w celu wymiany filmów, muzyki itp.
- Umiejętności korzystania z Internetu w zakresie tworzenia stron internetowych
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które posiadają jedną lub więcej umiejętności korzystania z Internetu
- Sposób pozyskania e-umiejętności: formalna instytucja edukacyjna
- Sposób pozyskania e-umiejętności: kursy szkoleniowe w centrach kształcenia dla dorosłych (ale nie z inicjatywy pracodawcy)
- Sposób pozyskania e-umiejętności: zawodowe kursy szkoleniowe (na żądanie pracodawcy)
- Sposób pozyskania e-umiejętności: samokształcenie przy wykorzystaniu książek, płyt CD-ROM itp.
- Sposób pozyskania e-umiejętności: samokształcenie na zasadzie nauki przez praktykę
- Sposób pozyskania e-umiejętności: nieformalna pomoc kolegów, krewnych, przyjaciół
- Sposób pozyskania e-umiejętności: inny sposób
Bariery w wykorzystaniu ICT oraz Internetu
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku gospodarstw domowych posiadających dostęp do Internetu w domu:
- Bariery w dostępie do Internetu w domu: posiadanie dostępu w innym miejscu
- Bariery w dostępie do Internetu w domu: brak chęci posiadania Internetu (ze względu na szkodliwą zawartość itp.)
- Bariery w dostępie do Internetu w domu: brak potrzeby posiadania Internetu (ze względu na to, że nie jest pożyteczny, ciekawy itp.)
- Bariery w dostępie do Internetu w domu: zbyt wysoki koszt wyposażenia
- Bariery w dostępie do Internetu w domu: zbyt wysokie koszty dostępu
- Bariery w dostępie do Internetu w domu: brak umiejętności
- Bariery w dostępie do Internetu w domu: fizyczne inwalidztwo
- Bariery w dostępie do Internetu w domu: obawy dotyczące prywatności i bezpieczeństwa
- Bariery w dostępie do Internetu w domu: inne
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu w ciągu ostatnich trzech miesięcy, aczkolwiek nie wykorzystując jeszcze Internetu do zastąpienia osobistego kontaktu lub wizyt w jednostkach służb publicznych lub administracji:
- Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: wymagane usługi nie są dostępne w sieci lub trudno je odnaleźć
- Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: brak osobistego kontaktu
- Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: brak natychmiastowej odpowiedzi
- Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: obawy dotyczące ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych
- Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: dodatkowe koszty
- Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: zbyt skomplikowane
- Bariery w korzystaniu z elektronicznych usług administracji państwowej: inne
Cechy, jakie mają zostać zebrane w przypadku osób fizycznych, które korzystały z Internetu, jednak nie w zakresie działań handlu elektronicznego w ciągu ostatnich 12 miesięcy:
- Bariery w handlu elektronicznym: brak potrzeby
- Bariery w handlu elektronicznym: preferencje związane z osobistym zakupem, upodobanie do oglądania produktów, lojalność wobec sklepów, siła przyzwyczajenia
- Bariery w handlu elektronicznym: brak umiejętności
- Bariery w handlu elektronicznym: dostawa towarów zamówionych przez Internet stanowi problem
- Bariery w handlu elektronicznym: obawy dotyczące bezpieczeństwa i prywatności
- Bariery w handlu elektronicznym: obawy dotyczące zaufania związanego z dostawą i zwrotem towarów, obawy dotyczące reklamacji i rekompensaty
- Bariery w handlu elektronicznym: brak karty płatniczej do dokonywania płatności przez Internet
- Bariery w handlu elektronicznym: zbyt mała prędkość połączenia internetowego
- Bariery w handlu elektronicznym: inne
2) ZASIĘG
a) Jednostkami statystycznymi, które mają być reprezentowane dla cech wymienionych w pkt. 1 lit. b) niniejszego załącznika, odnoszącymi się do gospodarstw domowych, są gospodarstwa domowe z przynajmniej jednym członkiem w grupie wiekowej od 16 do 74 roku życia.
b) Jednostkami statystycznymi, które mają być reprezentowane dla cech wymienionych w pkt. 1 lit. b) niniejszego załącznika, odnoszącymi się do osób fizycznych, są osoby fizyczne w wieku od 16 do 74 roku życia.
c) Zakres geograficzny obejmuje gospodarstwa domowe i/lub osoby fizyczne żyjące w dowolnej części terytorium Państwa Członkowskiego.
3) OKRESY REFERENCYJNE
Okresem referencyjnym dla danych, które mają zostać zgromadzone, jest pierwszy kwartał 2006 r.
4) PODZIAŁ
a) Dla tematów oraz ich cech wymienionych w pkt. 1 lit. b) niniejszego załącznika, odnoszących się do gospodarstw domowych, gromadzi się następujące cechy podstawowe:
- Lokalizacja geograficzna: żyjący w regionie Celu 1 (łącznie z przejściowymi lub stopniowo wygasającymi regionami Celu 1), żyjący w innych regionach
- Stopień urbanizacji: żyjący na gęsto zaludnionych obszarach; żyjący na średnio zaludnionych obszarach; żyjący na słabo zaludnionych obszarach
- Typ gospodarstwa domowego: liczba członków gospodarstwa domowego (uwzględniając osobno: liczba dzieci poniżej 16 roku życia)
- (nieobowiązkowe) Miesięczny dochód netto gospodarstwa domowego (zbierany jako wartość lub przy użyciu kwartyli)
b) Dla tematów oraz cech wymienionych w pkt. 1 lit. b) niniejszego załącznika, odnoszących się do osób fizycznych, gromadzi się następujące cechy podstawowe:
- Lokalizacja geograficzna: mieszkający w regionie Celu 1 (łącznie z przejściowymi lub stopniowo wygasającymi regionami Celu 1), mieszkający w innych regionach
- Stopień urbanizacji: żyjący na gęsto zaludnionych obszarach; żyjący na średnio zaludnionych obszarach; żyjący na słabo zaludnionych obszarach
- Płeć: męska; żeńska
- Grupa wiekowa: poniżej 16 (nieobowiązkowe); 16 do 24; 25 do 34; 35 do 44; 45 do 54; 55 do 64; 65 do 74; ponad 74 (nieobowiązkowe)
- Najwyższy ukończony poziom wykształcenia zgodnie z Międzynarodową Standardową Klasyfikacją Wykształcenia (ISCED 97): niski (ISCED 0, 1 lub 2); średni (ISCED 3 lub 4); wysoki (ISCED 5 lub 6)
- Sytuacja związana z zatrudnieniem: zatrudnieni; prowadzący własną działalność, łącznie z pracownikami - członkami rodziny; bezrobotni; studenci niestanowiący siły roboczej; pozostali niestanowiący siły roboczej
- Zawód zgodnie z Międzynarodową Standardową Klasyfikacją Zawodów (ISCO-88 (COM)): pracownicy fizyczni, pracownicy niebędący pracownikami fizycznymi, pracownicy z obszaru ICT, pracownicy spoza obszaru ICT
5) OKRESOWOŚĆ
Dane dostarcza się raz za rok 2006.
6) NIEPRZEKRACZALNE TERMINY DOSTARCZANIA WYNIKÓW
a) Zagregowane dane, w koniecznych przypadkach zastrzeżone jako poufne lub niewiarygodne, określone w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 5 października 2006 r. Do tego terminu zestaw danych musi zostać sfinalizowany, potwierdzony i zaakceptowany. Tabelaryczny, odczytywalny przez komputer format transmisji odpowiada instrukcjom dostarczanym przez Eurostat.
b) Metadane, o których mowa w art. 6 rozporządzenia (WE) Nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 31 lipca 2006 r. Metadane odpowiadają szablonowi raportu dostarczanemu przez Eurostat.
c) Raport jakościowy, o którym mowa w art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) Nr 808/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przekazuje się do Eurostat przed 1 grudnia 2006 r. Raport jakościowy odpowiada szablonowi raportu dostarczanemu przez Eurostat.
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 3 sierpnia 2005 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00