ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 794/2004
z dnia 21 kwietnia 2004 r.
w sprawie wykonania rozporządzenia Rady (UE) 2015/1589 ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania art. 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej
(DUUEL. z 2006 r., Nr 302, poz. 10; DUUEL. z 2006 r., Nr 407, poz. 1; DUUEL. z 2008 r., Nr 82, poz. 1; DUUEL. z 2008 r., Nr 313, poz. 1; DUUEL. z 2009 r., Nr 81, poz. 15; DUUEL. z 2009 r., Nr 308, poz. 5; DUUEL. z 2014 r., Nr 109, poz. 14; DUUEL. z 2015 r., Nr 325, poz. 1; DUUEL. z 2016 r., Nr 51, poz. 1;ostatnia zmiana: DUUEL. z 2016 r., Nr 327, poz. 19)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 659/1999 z dnia 22 marca 1999 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania art. 93 Traktatu WE (1), w szczególności jego art. 27,
po konsultacji z Komitetem Doradczym ds. Pomocy Państwa,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W celu ułatwienia przygotowania przez Państwa Członkowskie notyfikacji pomocy państwa oraz ich oceny przez Komisję jest pożądane opracowanie obowiązkowego formularza notyfikacyjnego. Formularz ten powinien być możliwie jak najbardziej wyczerpujący.
(2) Standardowy formularz notyfikacyjny, jak również formularz informacji zbiorczych oraz formularz informacji uzupełniających powinny obejmować wszystkie istniejące wytyczne i zasady ramowe w dziedzinie pomocy państwa. Powinny podlegać zmianom lub zastąpieniu, zgodnie z późniejszym rozwojem tych dokumentów.
(3) Należy opracować przepisy służące uproszczonemu systemowi notyfikacji niektórych zmian pomocy istniejącej. Takie uproszczone notyfikacje powinny być dopuszczane tylko w przypadku gdy Komisja jest regularnie informowana o danej pomocy istniejącej.
(4) W celu zapewnienia pewności prawnej właściwe jest wskazanie, że niewielkie wzrosty do 20 % pierwotnego budżetu programu pomocowego, w szczególności będące skutkiem inflacji, nie muszą być notyfikowane Komisji, ze względu na mało prawdopodobny wpływ na pierwotną ocenę przez Komisję zgodności programu, o ile pozostałe warunki programu pomocowego pozostaną niezmienione.
(5) Artykuł 21 rozporządzenia (WE) nr 659/1999 zobowiązuje Państwa Członkowskie do przesyłania Komisji sprawozdań rocznych w sprawie wszystkich istniejących programów pomocowych oraz pomocy indywidualnej udzielanej poza zatwierdzonym programem pomocowym, w odniesieniu do których nie nałożono żadnych szczegółowych obowiązków sprawozdawczych w decyzji warunkowej.
(6) W celu umożliwienia Komisji realizacji obowiązku monitorowania pomocy, konieczne jest, aby otrzymywała ona od Państw Członkowskich właściwe informacje dotyczące rodzaju i wielkości udzielanej przez nie pomocy w ramach istniejących programów pomocowych. Możliwe jest uproszczenie i ulepszenie systemu sprawozdawczości i notyfikacji pomocy państwa, który jest obecnie określony we wspólnej procedurze sprawozdawczości i notyfikacji zgodnie z Traktatem WE oraz Porozumieniem Światowej Organizacji Handlu (WTO) opisanej w liście Komisji skierowanym do Państw Członkowskich z 2 sierpnia 1995 r. Część tej wspólnej procedury odnosząca się do obowiązków sprawozdawczych Państw Członkowskich dla celów notyfikacji subsydiów, zgodnie z art. 25 Porozumienia w sprawie Subsydiów i Środków Wyrównawczych (WTO-GATT 1994) oraz zgodnie z art. XVI Układu GATT 1994, przyjętym dnia 21 lipca 1995 r., nie jest objęta niniejszym rozporządzeniem.
(7) Informacje wymagane w sprawozdaniach rocznych mają na celu umożliwienie Komisji monitorowania ogólnych poziomów pomocy oraz wypracowania generalnego spojrzenia na wpływ różnych rodzajów pomocy na konkurencję. W tym celu Komisja może również zwrócić się do Państw Członkowskich o dostarczenie, w trybie doraźnym, dodatkowych informacji na wybrane tematy. Wybór tematu powinien być wcześniej omówiony z Państwami Członkowskimi.
(8) Opracowanie sprawozdań rocznych nie obejmuje informacji, które mogą być konieczne do weryfikacji czy dane środki pomocowe są zgodne z prawem wspólnotowym. Dlatego Komisja powinna zastrzec sobie prawo do wymagania od Państw Członkowskich określonych zobowiązań lub obwarowania decyzji warunkami zapewniającymi dostarczenie dodatkowych informacji.
(9) Należy zaznaczyć, że terminy dla celów rozporządzenia (WE) nr 659/1999 powinny być obliczane zgodnie z rozporządzeniem Rady (EWG, Euratom) nr 1182/71 z dnia 3 czerwca 1971 r. określającym zasady mające zastosowanie do okresów, dat i terminów (2), z uwzględnieniem szczegółowych zasad określonych przez to rozporządzenie. W szczególności konieczne jest zidentyfikowanie zdarzeń powodujących rozpoczęcie biegu terminów mających zastosowanie w procedurach dotyczących pomocy państwa. Zasady określone w tym rozporządzeniu powinny mieć zastosowanie do wcześniej istniejących terminów, które będą biegły po wejściu w życie niniejszego rozporządzenia.
(10) Celem zwrotu jest przywrócenie sytuacji istniejącej zanim pomoc została udzielona niezgodnie z prawem. W celu zapewnienia równego traktowania, korzyść powinna być mierzona obiektywnie od momentu, kiedy pomoc została udostępniona korzystającemu z niej przedsiębiorstwu, niezależnie od wyniku wszelkich decyzji handlowych następnie przez nie podjętych.
(11) Zgodnie z ogólną praktyką finansową właściwe jest ustalenie stopy procentowej zwrotu jako rocznej stopy procentowej.
(12) Rozmiary i częstotliwość transakcji międzybankowych skutkują stopą procentową, która jest mierzalna i statystycznie istotna, dlatego powinna stanowić podstawę stopy procentowej zwrotu. Oprocentowanie międzybankowych transakcji swap powinno być jednak dostosowane w celu odzwierciedlenia ogólnych poziomów podwyższonego ryzyka handlowego poza sektorem bankowym. Na podstawie informacji o oprocentowaniu międzybankowych transakcji swap Komisja powinna ustalić jedną stopę procentową zwrotu dla każdego z Państw Członkowskich. W celu zapewnienia pewności prawnej i równego traktowania właściwe jest ustalenie precyzyjnej metody obliczania stopy procentowej oraz zapewnienie publikacji stopy procentowej zwrotu mającej zastosowanie w danym momencie, jak również odpowiednich stóp procentowych zwrotu mających zastosowanie w przeszłości.
(13) Pomoc państwa może stanowić czynnik zmniejszający zapotrzebowanie przedsiębiorstwa na kapitał średniookresowy. W tym celu oraz zgodnie z ogólną praktyką finansową za średni okres można przyjąć pięć lat. Stopa procentowa zwrotu powinna więc odpowiadać rocznej stopie procentowej ustalonej dla pięcioletniego okresu.
(14) Biorąc pod uwagę cel, jakim jest przywrócenie sytuacji istniejącej zanim pomoc została udzielona niezgodnie z prawem, oraz zgodnie z ogólną praktyką finansową, stopa procentowa zwrotu, która ma być ustalona przez Komisję, powinna być określana corocznie. Z tych samych powodów stopa procentowa zwrotu obowiązująca w pierwszym roku okresu zwrotu powinna obowiązywać przez pierwsze pięć lat okresu zwrotu, a stopa procentowa zwrotu obowiązująca w szóstym roku okresu zwrotu powinna obowiązywać przez kolejnych pięć lat.
(15) Niniejsze rozporządzenie powinno mieć zastosowanie do decyzji o zwrocie pomocy notyfikowanych po wejściu w życie niniejszego rozporządzenia,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
ROZDZIAŁ I
PRZEDMIOT I ZAKRES
Artykuł 1
Przedmiot i zakres
[1] 1. Niniejsze rozporządzenie określa szczegółowe przepisy dotyczące formy, treści i innych szczegółów notyfikacji oraz sprawozdań rocznych, o których mowa w rozporządzeniu (WE) nr 659/1999. Określa również przepisy dotyczące obliczania terminów w odniesieniu do wszystkich procedur dotyczących pomocy państwa oraz stopy procentowej zwrotu pomocy udzielonej niezgodnie z prawem.
2. Niniejsze rozporządzenie ma zastosowanie do pomocy udzielanej we wszystkich sektorach.
ROZDZIAŁ II
NOTYFIKACJE
Artykuł 2
Formularze notyfikacyjne
Bez uszczerbku dla obowiązku Państw Członkowskich notyfikacji pomocy państwa w sektorze węglowym wynikającego z decyzji Komisji 2002/871/WE (3), notyfikacji pomocy nowej zgodnie z art. 2 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 659/1999, innej niż ta, o której mowa w art. 4 ust. 2, dokonuje się na formularzu notyfikacyjnym określonym w części I załącznika I do niniejszego rozporządzenia.
Informacje uzupełniające potrzebne do oceny środka zgodnie z rozporządzeniami, wytycznymi, zasadami ramowymi i innymi dokumentami mającymi zastosowanie do pomocy państwa są dostarczane na formularzach informacji uzupełniających określonych w części III załącznika I.
W przypadku zmiany lub zastąpienia wytycznych lub zasad ramowych Komisja przyjmuje odpowiadające im formularze informacyjne.
Artykuł 3
Przekazanie zgłoszeń
1. Zgłoszenia przekazuje się do Komisji w drodze elektronicznego zatwierdzenia, którego dokonuje osoba wyznaczona przez państwo członkowskie. Zatwierdzone elektronicznie zgłoszenie uważa się za wysłane przez Stałego Przedstawiciela.
2. Komisja kieruje swoją korespondencję do Stałego Przedstawiciela danego państwa członkowskiego lub na inny adres wskazany przez to państwo członkowskie.
3. Od dnia 1 lipca 2008 r. zgłoszenia przesyła się elektronicznie z wykorzystaniem aplikacji internetowej - Interaktywne zgłoszenia dotyczące pomocy państwa (SANI).
Wszelka korespondencja związana ze zgłoszeniem zostaje przekazana drogą elektroniczną poprzez system bezpiecznej poczty elektronicznej - Infrastruktura klucza publicznego (PKI).
4. W wyjątkowych sytuacjach, za zgodą Komisji i danego państwa członkowskiego, złożenie zgłoszenia oraz przekazanie wszelkiej dokumentacji z nią związanej może odbyć się w sposób inny niż określony w ust. 3.
W przypadku braku takiej zgody wszelkie zgłoszenia i korespondencja z nimi związana, przekazane Komisji przez państwo członkowskie w sposób inny niż określony w ust. 3, nie zostają uznane za przedłożone Komisji.
5. W sytuacji gdy zgłoszenie lub korespondencja z nim związana zawiera informacje poufne, dane państwo członkowskie wskazuje jednoznacznie, które informacje są poufne oraz podaje powody uznania ich za poufne.
6. W każdym przypadku udzielenia pomocy beneficjentowi końcowemu państwa członkowskie podają numer referencyjny pomocy państwa przydzielony programowi pomocy przez Komisję.
Ustęp 1 nie ma zastosowania w odniesieniu do pomocy udzielonej w ramach środków fiskalnych.
Artykuł 4
Uproszczona procedura notyfikacyjna w odniesieniu do niektórych zmian pomocy istniejącej
1. Dla celów art. 1 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 659/1999 zmiana pomocy istniejącej oznacza jakąkolwiek zmianę inną niż modyfikacje o czysto administracyjnym lub formalnym charakterze, która nie może wpłynąć na ocenę zgodności danego środka pomocowego ze wspólnym rynkiem. Jednak wzrost pierwotnego budżetu istniejącego programu pomocowego do 20 % nie jest uznawany za zmianę pomocy istniejącej.
2. Następujące zmiany pomocy istniejącej podlegają notyfikacji na uproszczonych formularzach, określonych w załączniku II:
a) zwiększenie budżetu zatwierdzonego programu pomocowego o ponad 20 %;
b) przedłużenie czasu trwania zatwierdzonego programu pomocowego o okres do sześciu lat, z lub bez równoczesnego zwiększenia budżetu;
c) zaostrzanie kryteriów dotyczących stosowania zatwierdzonego programu pomocowego, zmniejszenie intensywności pomocy lub ograniczenie kosztów kwalifikowanych.
Komisja stosuje wszelkie dostępne jej środki, aby podjąć decyzję dotyczącą jakiejkolwiek pomocy notyfikowanej na uproszczonym formularzu notyfikacyjnym w ciągu jednego miesiąca.
3. Uproszczonej procedury notyfikacyjnej nie stosuje się w przypadku notyfikacji zmian programów pomocowych, w odniesieniu do których Państwa Członkowskie nie przedłożyły sprawozdań rocznych zgodnie z art. 5, 6, i 7, chyba że sprawozdania roczne za lata, w których pomoc została udzielona zostaną złożone wraz z notyfikacją.
ROZDZIAŁ III
SPRAWOZDANIA ROCZNE
Artykuł 5
Forma i treść sprawozdań rocznych
1. Bez uszczerbku dla akapitów drugiego i trzeciego niniejszego artykułu ani dla jakichkolwiek dodatkowych szczegółowych obowiązków sprawozdawczych określonych w decyzji warunkowej przyjętej zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 659/1999, a także dla dotrzymania wszelkich zobowiązań danego Państwa Członkowskiego związanych z decyzją o zatwierdzeniu pomocy, Państwa Członkowskie sporządzają roczne sprawozdania dotyczące istniejących programów pomocowych, o których mowa w art. 21 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 659/1999, za każdy cały rok kalendarzowy lub część roku kalendarzowego, w którym program stosowano, zgodnie ze standardowym formularzem sprawozdawczym określonym w załączniku IIIA.
Załącznik IIIB określa formularz rocznych sprawozdań dotyczących istniejących programów pomocowych skierowanych do sektora produkcji, przetwórstwa i wprowadzania do obrotu produktów rolnych wymienionych w załączniku I do Traktatu.
Załącznik IIIC określa formularz rocznych sprawozdań dotyczących istniejących programów pomocowych skierowanych do sektora produkcji, przetwórstwa i wprowadzania do obrotu produktów rybołówstwa wymienionych w załączniku I do Traktatu.
2. Komisja może zwrócić się do Państw Członkowskich o dostarczenie dodatkowych informacji dotyczących wybranych tematów, omówionych wcześniej z Państwami Członkowskimi.
Artykuł 6
Przekazanie i publikacja sprawozdań rocznych
1. Każde Państwo Członkowskie przekazuje sprawozdanie roczne do Komisji w formie elektronicznej nie później niż dnia 30 czerwca roku następującego po roku, którego dotyczy sprawozdanie.
W uzasadnionych przypadkach Państwa Członkowskie mogą przedkładać dane szacunkowe, o ile dokładne dane zostaną przekazane najpóźniej wraz z danymi za rok następny.
2. Każdego roku Komisja publikuje zestawienie na temat pomocy publicznej, zawierające syntezę informacji zawartych w sprawozdaniach rocznych przedłożonych w ciągu poprzedniego roku.
Artykuł 7
Status sprawozdań rocznych
Przekazania sprawozdań rocznych nie uznaje się za spełnienie obowiązku notyfikacji środków pomocowych przed ich wprowadzeniem w życie, wynikającego z art. 88 ust. 3 Traktatu, ani takie przekazanie w żaden sposób nie wpłynie szkodliwie na wynik dochodzenia dotyczącego pomocy przyznanej rzekomo niezgodnie z prawem, zgodnie z procedurą określoną w rozdziale III rozporządzenia (WE) nr 659/1999.
ROZDZIAŁ IV
TERMINY
Artykuł 8
Obliczanie terminów
1. Terminy określone w rozporządzeniu (WE) nr 659/1999 oraz w niniejszym rozporządzeniu lub ustalone przez Komisję zgodnie z art. 108 Traktatu są obliczane zgodnie z rozporządzeniem (EWG, Euratom) nr 1182/71 oraz szczegółowymi zasadami określonymi w ust. 2 do 5b niniejszego artykułu. W razie niezgodności za wiążące uznaje się przepisy niniejszego rozporządzenia.
2. Terminy są obliczane w miesiącach lub dniach roboczych.
3. W odniesieniu do terminów przewidzianych na działanie Komisji otrzymanie zgłoszenia lub dalszej korespondencji, zgodnie z art. 3 ust. 1 i art. 3 ust. 3 niniejszego rozporządzenia, uważa się za wydarzenie właściwe dla celów art. 3 ust. 1 rozporządzenia (EWG, Euratom) nr 1182/71.
4. W odniesieniu do terminów przewidzianych na działanie państw członkowskich otrzymanie od Komisji właściwego zgłoszenia lub korespondencji zgodnie z art. 3 ust. 2 niniejszego rozporządzenia uważa się za wydarzenie właściwe dla celów art. 3 ust. 1 rozporządzenia (EWG, Euratom) nr 1182/71.
5. W odniesieniu do terminów przewidzianych na przedstawienie uwag w następstwie wszczęcia formalnej procedury dochodzenia określonej w art. 6 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 659/1999 przez strony trzecie i te Państwa Członkowskie, które nie są bezpośrednio objęte tą procedurą, publikację obwieszczenia o wszczęciu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej uważa się za wydarzenie właściwe dla celów art. 3 ust. 1 rozporządzenia (EWG, Euratom) nr 1182/71.
5a. W odniesieniu do terminu przedstawienia informacji wymaganych od osób trzecich na podstawie art. 6a ust. 6 rozporządzenia (WE) nr 659/1999, za zdarzenie właściwe do celów art. 3 ust. 1 rozporządzenia (EWG, Euratom) nr 1182/71 uważa się otrzymanie wniosku o udzielenie informacji.
5b. W odniesieniu do terminu przedstawienia informacji wymaganych od osób trzecich na podstawie art. 6a ust. 7 rozporządzenia (WE) nr 659/1999, za zdarzenie właściwe do celów art. 3 ust. 1 rozporządzenia (EWG, Euratom) nr 1182/71 uważa się powiadomienie o decyzji.
6. Wszelkie wnioski o przedłużenia terminu są odpowiednio uzasadniane i przedkładane na piśmie na adres wskazany przez stronę ustalającą termin, co najmniej dwa dni robocze przed upływem tego terminu.
ROZDZIAŁ V
STOPA PROCENTOWA W ODNIESIENIU DO ZWROTU POMOCY NIEZGODNEJ Z PRAWEM
Artykuł 9
Sposób ustalania stopy procentowej
1. Jeśli nie przewidziano inaczej w odrębnej decyzji, stopą procentową stosowaną do celów zwrotu pomocy państwa przyznanej z naruszeniem art. 88 ust. 3 Traktatu jest roczna stopa procentowa ustalana przez Komisję przed rozpoczęciem każdego roku kalendarzowego.
2. Stopa procentowa jest obliczana przez dodanie 100 punktów bazowych do rocznej stopy procentowej na rynku pieniężnym. Jeżeli stopy te nie są dostępne, stosuje się trzymiesięczną stopę procentową na rynku pieniężnym, a w przypadku jej braku stosuje się stopy rentowności obligacji państwowych.
3. W przypadku braku wiarygodnych danych z rynku pieniężnego lub danych na temat rentowności obligacji państwowych lub danych równoważnych albo w wyjątkowych okolicznościach Komisja może, w ścisłej współpracy z zainteresowanym państwem(-ami) członkowskim(-i), ustalić stopę zwrotu na podstawie innej metody i w oparciu o dostępne informacje.
4. Stopa zwrotu jest korygowana raz w roku. Stopę bazową oblicza się w oparciu o roczną stopę procentową na rynku pieniężnym zarejestrowaną we wrześniu, październiku i listopadzie danego roku. Obliczona w ten sposób stopa obowiązuje przez cały kolejny rok.
5. Ponadto, w celu uwzględnienia znacznych i nagłych zmian, aktualizację przeprowadza się za każdym razem, gdy średnia stopa obliczona za trzy poprzednie miesiące odbiega o więcej niż 15 % od obowiązującej stopy. Nowa stopa zacznie obowiązywać pierwszego dnia drugiego miesiąca po miesiącach, z których dane wykorzystano dla potrzeb obliczeń.
Artykuł 10
Publikacja
Komisja publikuje bieżące i odpowiednie poprzednio obowiązujące stopy procentowe zwrotu pomocy państwa w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej oraz, dla celów informacyjnych, w Internecie.
Artykuł 11
Sposób stosowania oprocentowania
1. Stopą procentową, która ma być zastosowana, jest stopa obowiązująca w dniu, w którym pomoc niezgodna z prawem znalazła się po raz pierwszy w dyspozycji beneficjenta.
2. Stopę procentową stosuje się narastająco do dnia zwrotu pomocy. Odsetki narosłe w poprzednim roku podlegają oprocentowaniu w każdym następnym roku.
3. Stopę procentową, o której mowa w ust. 1, stosuje się przez cały okres do dnia zwrotu pomocy. Jeśli jednak od dnia, w którym pomoc przyznana bezprawnie znalazła się po raz pierwszy w dyspozycji beneficjenta, do dnia zwrotu pomocy upłynął więcej niż rok, stopę procentową wylicza się ponownie w rocznych przedziałach, biorąc za podstawę stopę obowiązującą w dniu jej ponownego wyliczenia.
ROZDZIAŁ Va
ROZPATRYWANIE SKARG
Artykuł 11a
Dopuszczalność skarg
1. Każdy składający skargę zgodnie z art. 10 ust. 1 i art. 20 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 659/1999 musi wykazać, że jest zainteresowaną stroną w rozumieniu art. 1 lit. h) tego rozporządzenia.
2. Zainteresowane strony należycie wypełniają formularz zawarty w załączniku IV i przekazują wszystkie obowiązkowe informacje w nim wymagane. Na uzasadniony wniosek zainteresowanej strony Komisja może zwolnić ją z obowiązku przekazania niektórych informacji wymaganych w formularzu.
3. Skargi składa się w jednym z języków urzędowych Unii.
ROZDZIAŁ Vb
IDENTYFIKACJA I OCHRONA INFORMACJI POUFNYCH
Artykuł 11b
Ochrona tajemnic handlowych i innych informacji poufnych
Każda osoba przekazująca informacje zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 659/1999 wyraźnie wskazuje informacje, które uważa za poufne, podając uzasadnienie ich poufności, oraz przekazuje Komisji oddzielną, jawną wersję złożonego wniosku. Jeżeli informacje muszą być przekazane w określonym terminie, ten sam termin ma zastosowanie do przekazania wersji niepoufnej.
ROZDZIAŁ VI
PRZEPISY KOŃCOWE
Artykuł 12
Przegląd
Komisja w konsultacji z Państwami Członkowskimi dokonuje przeglądu stosowania niniejszego rozporządzenia w ciągu czterech lat od jego wejścia w życie.
Artykuł 13
Wejście w życie
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Rozdział II stosuje się tylko do notyfikacji przekazanych Komisji później niż po pięciu miesiącach od wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
Rozdział III stosuje się do sprawozdań rocznych obejmujących pomoc udzieloną po dniu 1 stycznia 2003 r.
Rozdział IV stosuje się do każdego terminu, który został ustalony, lecz który jeszcze nie upłynął w dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
Artykuły 9 i 11 stosuje się w związku z każdą decyzją o zwrocie pomocy notyfikowaną po dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 21 kwietnia 2004 r.
(1) Dz.U. L 83 z 27.3.1999, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione Aktem Przystąpienia z 2003 r.
ZAŁĄCZNIK I
STANDARDOWY FORMULARZ DLA CELÓW NOTYFIKACJI POMOCY PAŃSTWA ZGODNIE Z ARTYKUŁEM 88 UST. 3 TRAKTATU WE ORAZ POMOCY NIEZGODNEJ Z PRAWEM [2]
ZAŁĄCZNIK III C
INFORMACJE, JAKIE POWINNO ZAWIERAĆ SPRAWOZDANIE ROCZNE, PRZEKAZYWANE KOMISJI
ZAŁĄCZNIK IV
FORMULARZ SKŁADANIA SKARG DOTYCZĄCYCH DOMNIEMANEJ POMOCY NIEZGODNEJ Z PRAWEM LUB POMOCY WYKORZYSTANEJ NIEZGODNIE Z PRZEZNACZENIEM
[1] Tytuł rozporządzenia w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia Komisji (UE) 2015/2282 z dnia 27 listopada 2015 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 794/2004 w odniesieniu do formularzy zgłoszeniowych i formularzy informacji (Dz.Urz.UE L 325 z 10.12.2015, str. 1). Zmiana weszła w życie 30 grudnia 2015 r.
[2] Załącznik I w brzmieniu ustalonym przez art. 1 rozporządzenia Komisji (UE) 2016/2105 z dnia 1 grudnia 2016 r. zmieniającego załącznik I do rozporządzenia (WE) nr 794/2004 w odniesieniu do formularzy, które należy stosować w zgłoszeniach w sprawie pomocy państwa w sektorze rybołówstwa i akwakultury (Dz.Urz.UE L 327 z 02.12.2016, str. 19). Zmiana weszła w życie 22 grudnia 2016 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00