Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2002-07-27
Wersja aktualna od 2002-07-27
obowiązujący
Alerty
ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1313/2002
z dnia 19 lipca 2002 r.
wykonujące rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 w sprawie organizacji badania sondażowego dotyczącego siły roboczej na terenie Wspólnoty, w zakresie specyfikacji modułu ad hoc dla roku 2003 dotyczącego kształcenia ustawicznego
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 w sprawie organizacji badania sondażowego dotyczącego siły roboczej we Wspólnocie(1), w szczególności jego art. 4 ust. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:
1) W rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1626/2000(2) wykonującym rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 w sprawie organizacji badania sondażowego dotyczącego siły roboczej we Wspólnocie określony został program modułów ad hoc odnoszących się do badań siły roboczej w latach 2001–2004 obejmujący moduł ad hoc dotyczący kształcenia ustawicznego.
2) Zgodnie z art. 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 577/98 szczegółowy wykaz informacji, jakie powinny zostać zebrane w module ad hoc, należy sporządzić co najmniej 12 miesięcy przed początkiem okresu referencyjnego dla tego modułu.
3) Komunikat Komisji COM (2001) 678 w sprawie „Urzeczywistnienie Europejskiego Obszaru Kształcenia Ustawicznego” w ust. 4 pkt 3 podkreśla, że porównywalne informacje oraz środki statystyczne mają kluczowe znaczenie dla rozwoju i realizacji spójnych i wyczerpujących strategii kształcenia ustawicznego, a także że statystyki i wskaźniki stanowią zasadniczą część inicjatyw w dziedzinie kształcenia ustawicznego w związku z monitorowaniem postępu, zarówno w osiąganiu określonych celów, jak i realizacji celów polityki.
4) Zgodnie z wytycznymi zatrudnienia C z 2002 r., Państwa Członkowskie powinny ustanowić krajowe cele w zakresie zwiększenia inwestycji w zasoby ludzkie, jak również w dziedzinie uczestnictwa w dalszej edukacji i kształceniu (formalnej i nieformalnej) oraz regularnie monitorować postępy realizacji tych celów.
5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią wydaną przez Komitet ds. programu statystycznego powołanego decyzją Rady 89/382/EWG, Euratom(3),
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Szczegółowy wykaz informacji, które należy zebrać w 2003 r. w module ad hoc w sprawie kształcenia ustawicznego, ustanowiony jest w Załączniku do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie siódmego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 19 lipca 2002 r.
| W imieniu Komisji |
Pedro SOLBES MIRA | |
Członek Komisji |
(1) Dz.U. L 77 z 14.3.1998, str. 3.
(2) Dz.U. L 187 z 26.7.2000, str. 5.
ZAŁĄCZNIK
Badania sondażowe dotyczące siły roboczej - specyfikacja modułu ad hoc dla 2003 r. dotyczącego kształcenia ustawicznego
1. Państwa Członkowskie i regiony objęte badaniem: wszystkie
2. Okresem referencyjnym jest 2003 r. Wartość wszystkich zmiennych zostanie podana albo:
- dla co najmniej 15% próby koniecznej dla spełnienia warunków art. 3 rozporządzenia (WE) nr 577/98; tygodnie referencyjne dla tej podpróbki są równomiernie rozłożone na przestrzeni całego roku, lub
- dla 100% próby dla drugiego kwartału 2003 r.
3. Zmienne są kodowane następująco:
Zmienna | Kolumna | Kod |
| Zastosowany filtr / uwagi |
|
|
|
|
|
OSIĄGNIĘCIE EDUKACYJNE | ||||
| ||||
HATFIELD | 240/242 | 3 cyfry | Dziedzina pomyślnie ukończonego poziomu kształcenia | Wszystkie osoby w wieku 15 lat lub starsze |
| Kierunek studiów według systematyki ISCED 97 | |||
000 | Programy o charakterze ogólnym | |||
100 | Kształcenie nauczycieli i dydaktyka | |||
200 | Nauki humanistyczne, językoznawstwo i sztuki piękne | |||
222 | Języki obce | |||
300 | Nauki społeczne, zarządzanie i prawo | |||
400 | Nauki ścisłe, matematyka i informatyka (brak możliwości rozróżnienia) | |||
420 | Nauki przyrodnicze (w tym biologia i ekologia) | |||
440 | Nauki fizyczne (w tym fizyka, chemia i nauka o ziemi) | |||
460 | Matematyka i statystyka | |||
481 | Informatyka | |||
482 | Wykorzystanie techniki komputerowej | |||
500 | Inżynieria wytwórczość i budownictwo | |||
600 | Rolnictwo i weterynaria | |||
700 | Zdrowie i opieka społeczna | |||
800 | Usługi | |||
900 | Zakres nieznany | |||
999 | Nie dotyczy | |||
Puste pole | Brak odpowiedzi | |||
|
|
|
|
|
UCZESTNICTWO W EDUKACJI REGULARNEJ | ||||
| ||||
LLLSTAT | 248 | 1 cyfra | W okresie ostatnich 12 miesięcy był studentem lub uczniem w regularnej edukacji) | Wszystkie osoby w wieku 15 lat lub starsze |
1 | Był studentem lub uczniem | |||
2 | Nie był studentem ani uczniem | |||
9 | Nie dotyczy (dziecko w wieku poniżej 15 lat) | |||
Puste pole | Brak odpowiedzi | |||
LLLLEVEL | 249 | 1 cyfra | Poziom edukacji lub szkolenia | LLLSTAT = 1 |
1 | ISCED 1 | |||
2 | ISCED 2 | |||
3 | ISCED 3 | |||
4 | ISCED 4 | |||
5 | ISCED 5 | |||
6 | ISCED 6 | |||
9 | Nie dotyczy | |||
Blank | Brak odpowiedzi | |||
LLLFIELD | 250/252 | 3 cyfry | Dziedzina edukacji lub szkolenia | LLLSTAT = 1 oraz LLLLEVEL = 3-6 |
000 | Programy o charakterze ogólnym | |||
100 | Kształcenie nauczycieli i dydaktyka | |||
200 | Nauki humanistyczne, językoznawstwo i sztuki piękne | |||
222 | Języki obce | |||
300 | Nauki społeczne, zarządzanie i prawo | |||
400 | Nauki ścisłe, matematyka i informatyka (brak możliwości rozróżnienia) | |||
420 | Nauki przyrodnicze (w tym biologia i ekologia) | |||
440 | Nauki fizyczne (w tym fizyka, chemia i nauka o ziemi) | |||
460 | Matematyka i statystyka | |||
481 | Informatyka | |||
482 | Wykorzystanie techniki komputerowej | |||
500 | Inżynieria, wytwórczość i budownictwo | |||
600 | Rolnictwo i weterynaria | |||
700 | Zdrowie i opieka społeczna | |||
800 | Usługi | |||
900 | Zakres nieznany | |||
999 | Nie dotyczy | |||
Puste pole | Brak odpowiedzi | |||
|
|
|
|
|
UCZESTNICTWO W KURSACH, SEMINARIACH, KONFERENCJACH ITD. POZA REGULARNYM SYSTEMEM EDUKACJI | ||||
| ||||
LLLCOURATT | 253 | 1 cyfra | Czy w okresie ostatnich 12 miesięcy uczestniczył (a) Pan (Pani) w jakichkolwiek kursach, seminariach, konferencjach lub czy brał(a) Pan (Pani) prywatne lekcje albo szkolił(a) się poza regularnym systemem kształcenia (powyższe formy dalej zwane zajęciami szkoleniowymi)? | Wszystkie osoby w wieku 15 lat lub starsze |
1 | Uczestniczył(a) w jednych (1) zajęciach szkoleniowych | |||
2 | Uczestniczył(a) w dwóch (2) zajęciach szkoleniowych | |||
3 | Uczestniczył(a) w trzech (3) zajęciach szkoleniowych | |||
4 | Uczestniczył(a) w więcej niż trzech zajęciach szkoleniowych | |||
5 | W okresie ostatnich miesięcy nie uczestniczył (a) w żadnych zajęciach szkoleniowych | |||
9 | Nie dotyczy (dziecko w wieku poniżej 15 lat) | |||
Puste pole | Brak odpowiedzi | |||
|
|
|
|
|
W przypadku jednych zajęć szkoleniowych (LLLCOURATT = 1) - | ||||
pytać o te zajęcia jako zajęcia oznaczone jako A, | ||||
W przypadku dwóch zajęć szkoleniowych (LLLCOURATT = 2) pytać o te zajęcia jako zajęcia oznaczone jako A i B, | ||||
W przypadku trzech zajęć szkoleniowych (LLLCOURATT = 3) pytać o te zajęcia jako zajęcia oznaczone jako A, B i C, oraz | ||||
W przypadku czterech lub większej liczby (LLLCOURATT = 4), pytać o trzy ostatnie zajęcia oznaczone jako zajęcia A, B i C począwszy od zajęć rozpoczętych najpóźniej (tj. oznaczając zajęcia rozpoczęte najpóźniej jako A). | ||||
| ||||
LLLCOURLENP | 254/265 | 12 cyfr | Czas trwania mierzony liczbą godzin dydaktycznych w trakcie trwania danych zajęć. Uwzględnić tylko godziny zajęć odbyte w okresie ostatnich 12 miesięcy. |
|
LLLCOURLENA | 4 cyfry | Liczba godzin dydaktycznych dla zajęć rozpoczętych najpóźniej | LLLCOURATT = 1, 2, 3, 4 | |
LLLCOURLENB | 4 cyfry | Liczba godzin dydaktycznych dla zajęć rozpoczętych wcześniej (przed najpóźniejszymi – druga pozycja) | LLLCOURATT = 2, 3, 4 | |
LLLCOURLENC | 4 cyfry | Liczba godzin dydaktycznych dla zajęć rozpoczętych najwcześniej (trzecia pozycja) | LLLCOURATT = 3, 4 | |
LLLCOURPURP | 266/268 | 3 cyfry | Jakie były główne przyczyny udziału w danych zajęciach szkoleniowych? |
|
LLLCOURPURPA | 1 cyfra | Dla zajęć rozpoczętych najpóźniej; 1 = głównie przyczyny związane ze sprawami zawodowymi, 2 = głównie powody osobiste / względy społeczne, 9 = nie dotyczy, Puste pole = brak odpowiedzi | LLLCOURATT = 1, 2, 3, 4 | |
LLLCOURPURPB | 1 cyfra | Dla zajęć rozpoczętych wcześniej (przed najpóźniejszymi – druga pozycja); 1 = głównie przyczyny związane ze sprawami zawodowymi, 2 = głównie powody osobiste / względy społeczne, 9 = nie dotyczy, Puste pole = brak odpowiedzi | LLLCOURATT = 2, 3, 4 | |
LLLCOURPURPC | 1 cyfry | Dla zajęć rozpoczętych najwcześniej (trzecia pozycja); 1 = głównie przyczyny związane ze sprawami zawodowymi, 2 = głównie powody osobiste / względy społeczne, 9 = nie dotyczy, Puste pole = brak odpowiedzi | LLLCOURATT = 3, 4 | |
LLLCOURFIELD | 269/277 | 9 cyfry | Jaki był temat (przedmiot / treść) danych zajęć szkoleniowych? |
|
Temat (przedmiot / treść) zajęć szkoleniowych został | ||||
zakodowany w polu dotyczącym dziedziny szkolenia. | ||||
Kodowanie zgodnie z LLLFIELD | ||||
LLLCOURFIELDA | 3 cyfry | Dziedzina kształcenia / szkolenia dla zajęć rozpoczętych najpóźniej | LLLCOURATT = 1, 2, 3, 4 | |
LLLCOURFIELDB | 3 cyfry | Dziedzina kształcenia / szkolenia dla zajęć rozpoczętych wcześniej (druga pozycja) | LLLCOURATT = 2, 3, 4 | |
LLLCOURFIELDC | 3 cyfry | Dziedzina kształcenia / szkolenia dla zajęć rozpoczętych najwcześniej (trzecia pozycja) | LLLCOURATT = 3, 4 | |
LLLCOURWORH | 278/280 | 3 cyfry | Czy jakakolwiek część zajęć szkoleniowych odbywała się w czasie płatnych godzin pracy? | (w przypadku Niemiec - fakultatywne) |
LLLCOURWORHA | 1 cyfra | Dla zajęć rozpoczętych najpóźniej; 1 = wyłącznie w czasie płatnych godzin pracy, 2 = w większości w czasie płatnych godzin pracy, 3 = głównie poza płatnymi godzinami pracy, 4 = wyłącznie poza płatnymi godzinami pracy, 5 = w czasie szkolenia był(a) bez pracy; 9 = nie dotyczy, Puste pole = brak odpowiedzi | LLLCOURATT = 1, 2, 3, 4 | |
LLLCOURWORHB | 1 cyfra | Dla zajęć rozpoczętych wcześniej (druga pozycja); 1 = wyłącznie w czasie płatnych godzin pracy, 2 = w większości w czasie płatnych godzin pracy, 3 = głównie poza płatnymi godzinami | LLLCOURATT = 2, 3, 4 | |
|
| pracy, 4 = wyłącznie poza płatnymi godzinami pracy, 5 = w |
| |
czasie szkolenia był(a) bez pracy; 9 = nie dotyczy, Puste pole = brak odpowiedzi | ||||
LLLCOURWORHC | 1 cyfra | Dla zajęć rozpoczętych najwcześniej (trzecia pozycja); 1 = wyłącznie w czasie płatnych godzin pracy, 2 = w większości w czasie płatnych godzin pracy, 3 = głównie poza płatnymi godzinami pracy, 4 = wyłącznie poza płatnymi godzinami pracy, 5 = w czasie szkolenia był(a) bez pracy; 9 = nie dotyczy, Puste pole = brak odpowiedzi | LLLCOURATT = 3, 4 | |
LLLCOURLEN | 281/284 | 4 cyfry | Jeśli uczestniczył(a) Pan (Pani) w więcej niż trzech zajęciach szkoleniowych – wskazać liczbę godzin dla wszystkich zajęć łącznie (łącznie z trzema opisanymi powyżej). Należy uwzględnić jedynie zajęcia z ostatnich 12 miesięcy. | LLLCOURATT = 4 (w przypadku Niemiec - fakultatywne) |
4 cyfry | Liczba godzin dydaktycznych | |||
9999 | Nie dotyczy | |||
Puste pole | Brak odpowiedzi | |||
|
|
|
|
|
UCZESTNICTWO W NIEFORMALNYCH FORMACH KSZTAŁCENIA | ||||
| ||||
LLLINFORATT | 289/292 | 4 cyfry | Czy w okresie 12 ostatnich miesięcy | Wszystkie osoby w wieku 15 lat lub starsze |
korzystał(a) Pan (Pani) z którejkolwiek z | ||||
poniższych metod kształcenia, w tym z samokształcenia w celu zwiększenia własnych kwalifikacji – poza zajęciami | ||||
|
| szkoleniowymi lub programem studiów? | ||
Pierwsza cyfra | 1 cyfra | Samokształcenie przy wykorzystaniu drukowanych materiałów dydaktycznych (podręczniki, periodyki itp.); 1 = korzystał(a), 0 = nie korzystał(a), 9 = brak odpowiedzi | ||
Druga cyfra | 1 cyfra | Kształcenie komputerowe /kształcenie on-line przez Internet - poza kształceniem zinstytucjonalizowanym; 1 = korzystał(a), 0 = nie korzystał(a), 9 = brak odpowiedzi | ||
Trzecia cyfra | 1 cyfra | Studiowanie z wykorzystaniem audycji radiowych i telewizyjnych o charakterze edukacyjnym lub materiałów komputerowych działających w trybie off-line (Kasety audio lub video); 1 = korzystał (a), 0 = nie korzystał(a), 9 = brak odpowiedzi | ||
Czwarta cyfra | 1 cyfra | Odwiedzał(a) instytucje ukierunkowane na przekazywanie wartości edukacyjnych | ||
|
| (biblioteka, czytelnia, ośrodek kształcenia, | ||
|
| itp.); 1 = korzystał(a), 0 = nie korzystał(a), 9 | ||
|
| = brak odpowiedzi |