Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2002 nr 192 str. 16
Wersja aktualna od 2002-07-27
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2002 nr 192 str. 16
Wersja aktualna od 2002-07-27
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1313/2002

z dnia 19 lipca 2002 r.

wykonujące rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 w sprawie organizacji badania sondażowego dotyczącego siły roboczej na terenie Wspólnoty, w zakresie specyfikacji modułu ad hoc dla roku 2003 dotyczącego kształcenia ustawicznego

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 w sprawie organizacji badania sondażowego dotyczącego siły roboczej we Wspólnocie(1), w szczególności jego art. 4 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

1) W rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1626/2000(2) wykonującym rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 w sprawie organizacji badania sondażowego dotyczącego siły roboczej we Wspólnocie określony został program modułów ad hoc odnoszących się do badań siły roboczej w latach 2001–2004 obejmujący moduł ad hoc dotyczący kształcenia ustawicznego.

2) Zgodnie z art. 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 577/98 szczegółowy wykaz informacji, jakie powinny zostać zebrane w module ad hoc, należy sporządzić co najmniej 12 miesięcy przed początkiem okresu referencyjnego dla tego modułu.

3) Komunikat Komisji COM (2001) 678 w sprawie „Urzeczywistnienie Europejskiego Obszaru Kształcenia Ustawicznego” w ust. 4 pkt 3 podkreśla, że porównywalne informacje oraz środki statystyczne mają kluczowe znaczenie dla rozwoju i realizacji spójnych i wyczerpujących strategii kształcenia ustawicznego, a także że statystyki i wskaźniki stanowią zasadniczą część inicjatyw w dziedzinie kształcenia ustawicznego w związku z monitorowaniem postępu, zarówno w osiąganiu określonych celów, jak i realizacji celów polityki.

4) Zgodnie z wytycznymi zatrudnienia C z 2002 r., Państwa Członkowskie powinny ustanowić krajowe cele w zakresie zwiększenia inwestycji w zasoby ludzkie, jak również w dziedzinie uczestnictwa w dalszej edukacji i kształceniu (formalnej i nieformalnej) oraz regularnie monitorować postępy realizacji tych celów.

5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią wydaną przez Komitet ds. programu statystycznego powołanego decyzją Rady 89/382/EWG, Euratom(3),

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Szczegółowy wykaz informacji, które należy zebrać w 2003 r. w module ad hoc w sprawie kształcenia ustawicznego, ustanowiony jest w Załączniku do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie siódmego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 19 lipca 2002 r.

W imieniu Komisji

Pedro SOLBES MIRA

Członek Komisji



(1) Dz.U. L 77 z 14.3.1998, str. 3.

(2) Dz.U. L 187 z 26.7.2000, str. 5.

(3) Dz.U. L 181 z 28.6.1989, str. 47.

ZAŁĄCZNIK

Badania sondażowe dotyczące siły roboczej - specyfikacja modułu ad hoc dla 2003 r. dotyczącego kształcenia ustawicznego

1. Państwa Członkowskie i regiony objęte badaniem: wszystkie

2. Okresem referencyjnym jest 2003 r. Wartość wszystkich zmiennych zostanie podana albo:

- dla co najmniej 15% próby koniecznej dla spełnienia warunków art. 3 rozporządzenia (WE) nr 577/98; tygodnie referencyjne dla tej podpróbki są równomiernie rozłożone na przestrzeni całego roku, lub

- dla 100% próby dla drugiego kwartału 2003 r.

3. Zmienne są kodowane następująco:

Zmienna

Kolumna

Kod

Zastosowany filtr / uwagi

OSIĄGNIĘCIE EDUKACYJNE

HATFIELD

240/242

3 cyfry

Dziedzina pomyślnie ukończonego poziomu kształcenia

Wszystkie osoby w wieku 15 lat lub starsze

Kierunek studiów według systematyki ISCED 97

000

Programy o charakterze ogólnym

100

Kształcenie nauczycieli i dydaktyka

200

Nauki humanistyczne, językoznawstwo i sztuki piękne

222

Języki obce

300

Nauki społeczne, zarządzanie i prawo

400

Nauki ścisłe, matematyka i informatyka (brak możliwości rozróżnienia)

420

Nauki przyrodnicze (w tym biologia i ekologia)

440

Nauki fizyczne (w tym fizyka, chemia i nauka o ziemi)

460

Matematyka i statystyka

481

Informatyka

482

Wykorzystanie techniki komputerowej

500

Inżynieria wytwórczość i budownictwo

600

Rolnictwo i weterynaria

700

Zdrowie i opieka społeczna

800

Usługi

900

Zakres nieznany

999

Nie dotyczy

Puste pole

Brak odpowiedzi

UCZESTNICTWO W EDUKACJI REGULARNEJ

LLLSTAT

248

1 cyfra

W okresie ostatnich 12 miesięcy był studentem lub uczniem w regularnej edukacji)

Wszystkie osoby w wieku 15 lat lub starsze

1

Był studentem lub uczniem

2

Nie był studentem ani uczniem

9

Nie dotyczy (dziecko w wieku poniżej 15 lat)

Puste pole

Brak odpowiedzi

LLLLEVEL

249

1 cyfra

Poziom edukacji lub szkolenia

LLLSTAT = 1

1

ISCED 1

2

ISCED 2

3

ISCED 3

4

ISCED 4

5

ISCED 5

6

ISCED 6

9

Nie dotyczy

Blank

Brak odpowiedzi

LLLFIELD

250/252

3 cyfry

Dziedzina edukacji lub szkolenia

LLLSTAT = 1 oraz LLLLEVEL = 3-6

000

Programy o charakterze ogólnym

100

Kształcenie nauczycieli i dydaktyka

200

Nauki humanistyczne, językoznawstwo i sztuki piękne

222

Języki obce

300

Nauki społeczne, zarządzanie i prawo

400

Nauki ścisłe, matematyka i informatyka (brak możliwości rozróżnienia)

420

Nauki przyrodnicze (w tym biologia i ekologia)

440

Nauki fizyczne (w tym fizyka, chemia i nauka o ziemi)

460

Matematyka i statystyka

481

Informatyka

482

Wykorzystanie techniki komputerowej

500

Inżynieria, wytwórczość i budownictwo

600

Rolnictwo i weterynaria

700

Zdrowie i opieka społeczna

800

Usługi

900

Zakres nieznany

999

Nie dotyczy

Puste pole

Brak odpowiedzi

UCZESTNICTWO W KURSACH, SEMINARIACH, KONFERENCJACH ITD. POZA REGULARNYM SYSTEMEM EDUKACJI

LLLCOURATT

253

1 cyfra

Czy w okresie ostatnich 12 miesięcy uczestniczył (a) Pan (Pani) w jakichkolwiek kursach, seminariach, konferencjach lub czy brał(a) Pan (Pani) prywatne lekcje albo szkolił(a) się poza regularnym systemem kształcenia (powyższe formy dalej zwane zajęciami szkoleniowymi)?

Wszystkie osoby w wieku 15 lat lub starsze

1

Uczestniczył(a) w jednych (1) zajęciach szkoleniowych

2

Uczestniczył(a) w dwóch (2) zajęciach szkoleniowych

3

Uczestniczył(a) w trzech (3) zajęciach szkoleniowych

4

Uczestniczył(a) w więcej niż trzech zajęciach szkoleniowych

5

W okresie ostatnich miesięcy nie uczestniczył (a) w żadnych zajęciach szkoleniowych

9

Nie dotyczy (dziecko w wieku poniżej 15 lat)

Puste pole

Brak odpowiedzi

W przypadku jednych zajęć szkoleniowych (LLLCOURATT = 1) -

pytać o te zajęcia jako zajęcia oznaczone jako A,

W przypadku dwóch zajęć szkoleniowych (LLLCOURATT = 2) pytać o te zajęcia jako zajęcia oznaczone jako A i B,

W przypadku trzech zajęć szkoleniowych (LLLCOURATT = 3) pytać o te zajęcia jako zajęcia oznaczone jako A, B i C, oraz

W przypadku czterech lub większej liczby (LLLCOURATT = 4), pytać o trzy ostatnie zajęcia oznaczone jako zajęcia A, B i C począwszy od zajęć rozpoczętych najpóźniej (tj. oznaczając zajęcia rozpoczęte najpóźniej jako A).

LLLCOURLENP

254/265

12 cyfr

Czas trwania mierzony liczbą godzin dydaktycznych w trakcie trwania danych zajęć. Uwzględnić tylko godziny zajęć odbyte w okresie ostatnich 12 miesięcy.

LLLCOURLENA

4 cyfry

Liczba godzin dydaktycznych dla zajęć rozpoczętych najpóźniej

LLLCOURATT = 1, 2, 3, 4

LLLCOURLENB

4 cyfry

Liczba godzin dydaktycznych dla zajęć rozpoczętych wcześniej (przed najpóźniejszymi – druga pozycja)

LLLCOURATT = 2, 3, 4

LLLCOURLENC

4 cyfry

Liczba godzin dydaktycznych dla zajęć rozpoczętych najwcześniej (trzecia pozycja)

LLLCOURATT = 3, 4

LLLCOURPURP

266/268

3 cyfry

Jakie były główne przyczyny udziału w danych zajęciach szkoleniowych?

LLLCOURPURPA

1 cyfra

Dla zajęć rozpoczętych najpóźniej; 1 = głównie przyczyny związane ze sprawami zawodowymi, 2 = głównie powody osobiste / względy społeczne, 9 = nie dotyczy, Puste pole = brak odpowiedzi

LLLCOURATT = 1, 2, 3, 4

LLLCOURPURPB

1 cyfra

Dla zajęć rozpoczętych wcześniej (przed najpóźniejszymi – druga pozycja); 1 = głównie przyczyny związane ze sprawami zawodowymi, 2 = głównie powody osobiste / względy społeczne, 9 = nie dotyczy, Puste pole = brak odpowiedzi

LLLCOURATT = 2, 3, 4

LLLCOURPURPC

1 cyfry

Dla zajęć rozpoczętych najwcześniej (trzecia pozycja); 1 = głównie przyczyny związane ze sprawami zawodowymi, 2 = głównie powody osobiste / względy społeczne, 9 = nie dotyczy, Puste pole = brak odpowiedzi

LLLCOURATT = 3, 4

LLLCOURFIELD

269/277

9 cyfry

Jaki był temat (przedmiot / treść) danych zajęć szkoleniowych?

Temat (przedmiot / treść) zajęć szkoleniowych został

zakodowany w polu dotyczącym dziedziny szkolenia.

Kodowanie zgodnie z LLLFIELD

LLLCOURFIELDA

3 cyfry

Dziedzina kształcenia / szkolenia dla zajęć rozpoczętych najpóźniej

LLLCOURATT = 1, 2, 3, 4

LLLCOURFIELDB

3 cyfry

Dziedzina kształcenia / szkolenia dla zajęć rozpoczętych wcześniej (druga pozycja)

LLLCOURATT = 2, 3, 4

LLLCOURFIELDC

3 cyfry

Dziedzina kształcenia / szkolenia dla zajęć rozpoczętych najwcześniej (trzecia pozycja)

LLLCOURATT = 3, 4

LLLCOURWORH

278/280

3 cyfry

Czy jakakolwiek część zajęć szkoleniowych odbywała się w czasie płatnych godzin pracy?

(w przypadku Niemiec - fakultatywne)

LLLCOURWORHA

1 cyfra

Dla zajęć rozpoczętych najpóźniej; 1 = wyłącznie w czasie płatnych godzin pracy, 2 = w większości w czasie płatnych godzin pracy, 3 = głównie poza płatnymi godzinami pracy, 4 = wyłącznie poza płatnymi godzinami pracy, 5 = w czasie szkolenia był(a) bez pracy; 9 = nie dotyczy, Puste pole = brak odpowiedzi

LLLCOURATT = 1, 2, 3, 4

LLLCOURWORHB

1 cyfra

Dla zajęć rozpoczętych wcześniej (druga pozycja); 1 = wyłącznie w czasie płatnych godzin pracy, 2 = w większości w czasie płatnych godzin pracy, 3 = głównie poza płatnymi godzinami

LLLCOURATT = 2, 3, 4

pracy, 4 = wyłącznie poza płatnymi godzinami pracy, 5 = w

czasie szkolenia był(a) bez pracy; 9 = nie dotyczy, Puste pole = brak odpowiedzi

LLLCOURWORHC

1 cyfra

Dla zajęć rozpoczętych najwcześniej (trzecia pozycja); 1 = wyłącznie w czasie płatnych godzin pracy, 2 = w większości w czasie płatnych godzin pracy, 3 = głównie poza płatnymi godzinami pracy, 4 = wyłącznie poza płatnymi godzinami pracy, 5 = w czasie szkolenia był(a) bez pracy; 9 = nie dotyczy, Puste pole = brak odpowiedzi

LLLCOURATT = 3, 4

LLLCOURLEN

281/284

4 cyfry

Jeśli uczestniczył(a) Pan (Pani) w więcej niż trzech zajęciach szkoleniowych – wskazać liczbę godzin dla wszystkich zajęć łącznie (łącznie z trzema opisanymi powyżej). Należy uwzględnić jedynie zajęcia z ostatnich 12 miesięcy.

LLLCOURATT = 4 (w przypadku Niemiec - fakultatywne)

4 cyfry

Liczba godzin dydaktycznych

9999

Nie dotyczy

Puste pole

Brak odpowiedzi

UCZESTNICTWO W NIEFORMALNYCH FORMACH KSZTAŁCENIA

LLLINFORATT

289/292

4 cyfry

Czy w okresie 12 ostatnich miesięcy

Wszystkie osoby w wieku 15 lat lub starsze

korzystał(a) Pan (Pani) z którejkolwiek z

poniższych metod

kształcenia, w tym z samokształcenia w celu zwiększenia własnych kwalifikacji – poza zajęciami

szkoleniowymi lub programem studiów?

Pierwsza cyfra

1 cyfra

Samokształcenie przy wykorzystaniu drukowanych materiałów dydaktycznych (podręczniki, periodyki itp.); 1 = korzystał(a), 0 = nie korzystał(a), 9 = brak odpowiedzi

Druga cyfra

1 cyfra

Kształcenie komputerowe

/kształcenie on-line przez Internet - poza kształceniem zinstytucjonalizowanym; 1 = korzystał(a), 0 = nie korzystał(a), 9 = brak odpowiedzi

Trzecia cyfra

1 cyfra

Studiowanie z wykorzystaniem audycji radiowych i telewizyjnych o charakterze edukacyjnym lub materiałów komputerowych działających w trybie off-line (Kasety audio lub video); 1 = korzystał (a), 0 = nie korzystał(a), 9 = brak odpowiedzi

Czwarta cyfra

1 cyfra

Odwiedzał(a) instytucje ukierunkowane na przekazywanie wartości edukacyjnych

(biblioteka, czytelnia, ośrodek kształcenia,

itp.); 1 = korzystał(a), 0 = nie korzystał(a), 9

= brak odpowiedzi

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00