DECYZJA RADY
z dnia 26 czerwca 2001 r.
w sprawie przystąpienia Wspólnoty Europejskiej do regulaminu 108 Europejskiej Komisji Gospodarczej Narodów Zjednoczonych dotyczącego zatwierdzania do produkcji bieżnikowanych opon pneumatycznych do pojazdów silnikowych i ich przyczep
(2001/509/EC)
(ostatnia zmiana: DUUEL. z 2006 r., Nr 181, poz. 1)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając decyzję Rady 97/836/EC z dnia 27 listopada 1997 r. w związku z przystąpieniem Wspólnoty Europejskiej do Porozumienia Europejskiej Komisji Gospodarczej Narodów Zjednoczonych, dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań („Rewidowane Porozumienie z 1958 r.”) (1), w szczególności jego art. 3 ust. 3 i art. 4 ust. 2 tiret drugie,
uwzględniając wniosek Komisji (2),
uwzględniając zgodę Parlamentu Europejskiego (3),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Celem ujednoliconych przepisów regulaminu 108 Europejskiej Komisji Gospodarczej Narodów Zjednoczonych dotyczącego zatwierdzania produkcji bieżnikowanych opon pneumatycznych do pojazdów silnikowych i ich przyczep jest zniesienie technicznych barier w handlu pojazdami silnikowymi w stosunku do bieżnikowanych opon pneumatycznych z jednoczesnym zapewnieniem wysokiego poziomu bezpieczeństwa i ochrony środowiska.
(2) Regulamin 108 zostało przekazane Umawiającym się Stronom i weszło w życie w stosunku do wszystkich Umawiających się Stron, które nie przekazały zawiadomienia o wyrażeniu braku zgody do dat wyszczególnionych w rozporządzeniu załączonym do Rewidowanego Porozumienia z 1958 r.
(3) W celu umożliwienia operatorom ekonomicznym przedsięwzięcie właściwych środków dla dostosowania się we właściwym czasie do przepisów regulaminu 108, w taki sposób aby nie doprowadzić do przerwania operacji rynkowych na rynku bieżnikowanych opon pneumatycznych, a w szczególności poprzez daty jego wejścia w życie, które mogą być różne w różnych Państwach Członkowskich, ujednolicone stosowanie tego regulaminu na obszarze Wspólnoty zostanie uregulowane w drodze dyrektywy wspólnotowej w terminie późniejszym. Jednakże regulamin 108 nie będzie zintegrowane z systemem zatwierdzania typów pojazdów silnikowych i ich przyczep,
STANOWI, CO NASTĘPUJE:
Artykuł
[1] Wspólnota Europejska przystępuje do Regulaminu nr 108 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych dotyczącego homologacji produkcji bieżnikowanych opon pneumatycznych do pojazdów silnikowych i ich przyczep.
Począwszy od dnia 13 września 2006 r. przepisy Regulaminu nr 108 określone w Załączniku stosowane są jako warunek obowiązkowy wprowadzenia do obrotu we Wspólnocie opon bieżnikowanych objętych zakresem tego Regulaminu.
Sporządzono w Luksemburgu, dnia 26 czerwca 2001 r.
(1) Dz.U. L 346 z 17.12.1997, str. 78.
(2) Dz.U. C 177 z 22.6.2000, str. 47.
(3) Zgoda udzielona 15 maja 2001 r. (jeszcze nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym).
[1] Artykuł w brzmieniu ustalonym przez art. 2 pkt 1 decyzji Rady z dnia 13 marca 2006 r. zmieniającej decyzję 2001/507/WE i 2001/509/WE w celu wprowadzenia obowiązku stosowania Regulaminów nr 109 i 108 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) w sprawie opon bieżnikowanych (Dz.Urz.UE L 181 z 04.07.2006, str. 1). Zmiana weszła w życie 13 marca 2006 r.
[2] Regulamin nr 108 w brzmieniu ustalonym przez art. 2 pkt 2 decyzji Rady z dnia 13 marca 2006 r. zmieniającej decyzję 2001/507/WE i 2001/509/WE w celu wprowadzenia obowiązku stosowania Regulaminów nr 109 i 108 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) w sprawie opon bieżnikowanych (Dz.Urz.UE L 181 z 04.07.2006, str. 1). Zmiana weszła w życie 13 marca 2006 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00