DECYZJA RADY
z dnia 26 czerwca 2001 r.
w sprawie przystąpienia Wspólnoty Europejskiej do regulaminu nr 109 Europejskiej Komisji Gospodarczej Narodów Zjednoczonych dotyczącego homologacji produkcji bieżnikowanych opon pneumatycznych do pojazdów użytkowych i ich przyczep (2001/507/WE)
(ostatnia zmiana: DUUEL. z 2006 r., Nr 181, poz. 1)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając decyzję Rady 97/836/WE z dnia 27 listopada 1997 r. w związku z przystąpieniem Wspólnoty Europejskiej do Porozumienia Europejskiej Komisji Gospodarczej Narodów Zjednoczonych dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań(1) („Zrewidowane Porozumienie z 1958 r.”), w szczególności jej art. 3 ust. 3 i art. 4 ust. 2 tiret drugie,
uwzględniając wniosek Komisji(2),
uwzględniając zgodę Parlamentu Europejskiego(3),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Celem jednolitych przepisów zawartych w regulaminie nr 109 Europejskiej Komisji Gospodarczej Narodów Zjednoczonych dotyczącym zatwierdzenia do produkcji bieżnikowanych opon pneumatycznych do pojazdów użytkowych i ich przyczep, jest likwidacja barier technicznych w handlu pojazdami silnikowymi między Umawiającymi się Stronami w odniesieniu do bieżnikowanych opon pneumatycznych, przy zapewnieniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa i ochrony środowiska.
(2) Regulamin 109 został notyfikowany Umawiającym się Stronom i wszedł w życie w stosunku do wszystkich Umawiających się Stron, które do daty lub dat podanych w wykazie zawartym w Załączniku do Rewidowanego Porozumienia z 1958 r. nie powiadomiły o niewyrażeniu zgody.
(3) Aby umożliwić podmiotom gospodarczym podjęcie właściwych środków w celu terminowego dostosowania się do przepisów regulaminu nr 109, w taki sposób aby nie spowodować zakłóceń na rynku bieżnikowanych opon pneumatycznych, szczególnie przez daty wejścia w życie, które mogą być różne w poszczególnych Państwach Członkowskich, jednolite stosowanie tego rozporządzenia w całej Wspólnocie zostanie uregulowane w terminie późniejszym dyrektywą Wspólnoty, jednakże regulamin 109 nie zostanie włączony do systemu homologacji typów pojazdów silnikowych i ich przyczep,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł
[1] Wspólnota Europejska przystępuje do Regulaminu nr 109 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych dotyczącego homologacji produkcji bieżnikowanych opon pneumatycznych do pojazdów silnikowych i ich przyczep.
Począwszy od dnia 13 września 2006 r. przepisy Regulaminu nr 109 określone w Załączniku stosowane są jako warunek obowiązkowy wprowadzenia do obrotu we Wspólnocie opon bieżnikowanych objętych zakresem tego Regulaminu.
Sporządzono w Luksemburgu, dnia 26 czerwca 2001 r.
(1) Dz.U. L 346 z 17.12.1997, str. 78.
(2) Dz.U. C 212 E z 25.7.2000, str. 79.
(3) Zgoda udzielona dnia 15 maja 2001 r. (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym).
[1] Artykuł w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 1 decyzji Rady z dnia 13 marca 2006 r. zmieniającej decyzję 2001/507/WE i 2001/509/WE w celu wprowadzenia obowiązku stosowania Regulaminów nr 109 i 108 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) w sprawie opon bieżnikowanych (Dz.Urz.UE L 181 z 04.07.2006, str. 1). Zmiana weszła w życie 13 marca 2006 r.
[2] Tekst Regulaminu nr 109 Europejskiej Komisji Gospodarczej w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 2 decyzji Rady z dnia 13 marca 2006 r. zmieniającej decyzję 2001/507/WE i 2001/509/WE w celu wprowadzenia obowiązku stosowania Regulaminów nr 109 i 108 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) w sprawie opon bieżnikowanych (Dz.Urz.UE L 181 z 04.07.2006, str. 1). Zmiana weszła w życie 13 marca 2006 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00