Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2001-02-19
Wersja aktualna od 2001-02-19
obowiązujący
Alerty
DYREKTYWA KOMISJI 2001/3/WE
z dnia 8 stycznia 2001 r.
dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 74/150/EWG odnoszącą się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych oraz dyrektywę Rady 75/322/EWG odnoszącą się do tłumienia zakłóceń radioelektrycznych wywołanych przez silniki z zapłonem iskrowym stosowane w kołowych ciągnikach rolniczych lub leśnych
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (1), ostatnio zmienioną dyrektywą 2000/25/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (2), w szczególności jej art. 11,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Konieczne jest wyjaśnienie niektórych artykułów dyrektywy 74/150/EWG oraz dostosowanie załączników do tej dyrektywy do załączników do dyrektywy Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep (3), ostatnio zmienionej dyrektywą 2000/40/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (4), a także do załączników do dyrektywy Rady 92/61/EWG z dnia 30 czerwca 1992 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych (5), ostatnio zmienionej dyrektywą 2000/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (6).
(2) Dyrektywa Rady 75/322/(EWG) (7), ostatnio zmieniona dyrektywą Komisji 2000/2/WE (8), zawiera dokument informacyjny, którego numeracja wymaga zmian zgodnie z numeracją wprowadzoną niniejszą dyrektywą.
(3) Dyrektywy 74/150/EWG i 75/322/EWG należy odpowiednio dostosować.
(4) Przepisy niniejszej dyrektywy są zgodne z opinią Komitetu ds. dostosowania do postępu technicznego ustanowionego przez art. 12 dyrektywy 74/150/EWG,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Artykuł 1
W dyrektywie 74/150/EWG wprowadza się następujące zmiany:
1. W art. 2 lit. b) wyrazy „ specjalnych dyrektywach” zastępuje się wyrazami „dyrektywach specjalnych wymienionych w załączniku II”.
2. W art. 3 zdanie drugie otrzymuje brzmienie:
„ Do wniosku załączony jest wyczerpujący wykaz informacji lub dokument informacyjny, których wzory znajdują się w załączniku I oraz dokumenty wymienione w tym załączniku.”
3. W art. 4 ust. 1 zdanie wprowadzające otrzymuje brzmienie:
„ Państwo Członkowskie udziela homologacji wszystkich typów ciągników (określonych w załączniku II, łącznie z kategorią, do której należą), które spełniają następujące warunki:”.
4. Załączniki zastępuje się tekstem załącznika I do niniejszej dyrektywy.
Artykuł 2
Załącznik IIA (oprócz dodatków do tego załącznika) do dyrektywy 75/322/EWG zastępuje się tekstem załącznika II do niniejszej dyrektywy.
Artykuł 3
Państwa Członkowskie wprowadzają w życie przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy nie później niż do dnia 30 czerwca 2002 r. Niezwłocznie powiadamiają o tym Komisję.
Środki przyjęte przez Państwa Członkowskie zawierają odniesienie do niniejszej dyrektywy lub odniesienie takie towarzyszy ich urzędowej publikacji. Sposób dokonywania takiego odniesienia określany jest przez Państwa Członkowskie.
Artykuł 4
Niniejsza dyrektywa wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.
Artykuł 5
Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 8 stycznia 2001 r.
| W imieniu Komisji |
| Erkki LIIKANEN |
| Członek Komisji |
(1) Dz.U. L 84 z 28.3.1974, str. 10.
(3) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(4) Dz.U. L 203 z 10.8.2000, str. 9.
(5) Dz.U. L 225 z 10.8.1992, str. 72.
(7) Dz.U. L 147 z 9.6.1975, str. 28.
ZAŁĄCZNIK I
ZAŁĄCZNIK II
„ZAŁĄCZNIK IIA
Dokument informacyjny nr .................... zgodnie z załącznikiem I do dyrektywy 74/150/EWG odnoszącej się do homologacji typu WE ciągnika rolniczego lub leśnego pod względem kompatybilności elektromagnetycznej (75/322/EWG), ostatnio zmienionej dyrektywą 2000/2/WE
Jeśli ma to zastosowanie, należy dostarczyć, w trzech egzemplarzach, wraz ze spisem treści, następujące informacje. Rysunki w odpowiedniej skali, dostatecznie szczegółowe, należy dostarczać w formacie A4 lub w skoroszycie formatu A4. Fotografie, jeśli zostały załączone, muszą być dostatecznie szczegółowe. Jeżeli układy, części lub oddzielne zespoły techniczne są sterowane elektronicznie, przedstawia się informacje dotyczące ich działania. |
0. Ogólne
0.1. Marka(-i) (znak handlowy zarejestrowany przez producenta):
0.2. Typ (podać wszystkie warianty i wersje):
0.3. Sposoby identyfikacji typu, jeżeli oznaczono na silniku:
0.3.1. Tabliczka producenta (położenie i sposób mocowania):
0.4. Kategoria pojazdu:
0.5. Nazwa i adres producenta:
0.8. Nazwa(-y) i adres(-y) zakładu(-ów) montażu:
1. Ogólne właściwości konstrukcyjne pojazdu
Fotografia(-e) i/lub rysunki reprezentatywnego pojazdu:
1.2. Położenie i układ silnika:
3. Silnik
3.1.2. Typ oraz nazwa handlowa silnika macierzystego (oznaczone na silniku lub inne sposoby identyfikacji):
3.1.4. Nazwa i adres producenta:
3.1.6. Zasada działania:
- zapłon iskrowy / zapłon samoczynny (1)
- wtrysk bezpośredni / pośredni (1)
- cztero- / dwu suwowy (1)
3.2.1.6. Liczba i układ cylindrów:
3.2.1.9. Maksymalny moment obrotowy: ... min-1
3.2.3. Zasilanie paliwem:
3.2.3.1. Pompa paliwowa:
Ciśnienie (2) lub wykres charakterystyki ... kPa
3.2.3.2. Układ wtrysku:
3.2.4.2.1. Opis układu:
3.2.5. Układ elektronicznego sterowania:
Opis układu:
3.11. Układ elektryczny:
3.11.1. Napięcie znamionowe ..., plus / minus połączony z masą (1)
3.11.2. Prądnica:
3.11.2.1. Typ
3.11.2.2. Moc znamionowa: VA
4. Układ napędowy
4.2. Typ (mechaniczny, hydrauliczny, elektryczny itp.):
4.2.1. Krótki opis części składowych elektrycznych / elektronicznych (jeżeli występują):
6. Zawieszenie (jeżeli występuje)
6.2.2. Krótki opis części składowych elektrycznych / elektronicznych (jeżeli występują):
7. Układ kierowniczy
7.2.2.1. Krótki opis części składowych elektrycznych / elektronicznych (jeżeli występują):
7.2.6. Zakres i metody regulacji, jeżeli występują, położenia kierownicy:
8. Hamulce
8.5. W przypadku ciągników z układami przeciwblokującymi, opis działania układu (łącznie z częściami elektronicznymi), blokowy schemat połączeń elektrycznych, schemat obwodu hydraulicznego lub pneumatycznego:
9. Pole widzenia, szyby, wycieraczki szyby przedniej i lusterko wsteczne
9.2. Szyby:
9.2.3.4. Krótki opis części składowych elektrycznych / elektronicznych (jeżeli istnieją) mechanizmu podnoszenia bocznych szyb:
9.3. Wycieraczki szyby przedniej:
Opis techniczny:
9.5. Odszranianie i odmgławianie:
9.5.1. Opis techniczny:
9.4. Lusterko(-a) wsteczne (położenie każdego lusterka):
9.4.6. Krótki opis części składowych elektrycznych / elektronicznych (jeżeli istnieją) układu regulacji:
10. Konstrukcje zabezpieczające przed przewróceniem, ochrona przed warunkami atmosferycznymi, siedzenia, skrzynie ładunkowe
10.3. Siedzenia i podnóżki:
10.3.1.4. Położenie i główne właściwości:
10.3.1.5. Układ regulacji:
10.3.1.6. Przemieszczanie i blokowanie:
10.5. Tłumienie zakłóceń radioelektrycznych:
10.5.1. Opis i rysunki / fotografie kształtu i zastosowanych materiałów części nadwozia tworzących komorę silnikową oraz przyległe do niej części przedziału pasażerskiego:
10.5.2. Rysunki lub fotografie przedstawiające położenie części metalowych mieszczących się w komorze silnikowej (np. elementy układu ogrzewania, koło zapasowe, filtr powietrza, mechanizm kierowniczy itd.):
10.5.3. Tabela oraz rysunki elementów tłumiących zakłócenia radioelektryczne:
10.5.4. Szczegóły dotyczące wartości znamionowej oporności układu oraz, w przypadku opornościowych przewodów zapłonowych, ich znamionowej oporności na metr bieżący:
11. Urządzenia oświetleniowe i sygnalizacji świetlnej
11.3. Krótki opis części składowych elektrycznych / elektronicznych innych niż światła (jeżeli występują):
12. Różne
12.8. Krótki opis urządzeń elektronicznych sterujących i kontrolujących pracę narzędzi montowanych na ciągniku lub ciągnionych:
(1) Niepotrzebne skreślić.
(2) Podać tolerancję”