Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 1990 nr 318 str. 20
Wersja aktualna
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 1990 nr 318 str. 20
Wersja aktualna
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (EWG) NR 3314/90

z dnia 16 listopada 1990 r.

dostosowujące do postępu technicznego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym(1), w szczególności jego art. 17 i 18,

a także mając na uwadze, co następuje:

konieczne jest wyeliminowanie możliwości fałszerstw w użytkowaniu elektronicznych urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym, w szczególności fałszerstw spowodowanych przerwaniem zasilania lub odłączeniem czujnika pomiaru prędkości i odległości;

w świetle doświadczeń i z punktu widzenia aktualnego stanu techniki jest możliwe wyraźne wskazanie na wykresówkach przerw w zasilaniu, aby ułatwić stosowanie rozporządzenia i zniechęcić do takiego rodzaju nadużyć;

właściwe jest wdrożenie tej nowej technologii w normach Wspólnoty dotyczących konstrukcji i instalacji elektronicznych urządzeń rejestrujących;

w celu zapewnienia skutecznego sprawdzania i prawidłowej rejestracji czasu prowadzenia pojazdu, w szczególności czas prowadzenia pojazdu powinien być rejestrowany automatycznie, a inne okresy, kiedy kierowca nie prowadzi pojazdu, powinny być rejestrowane zgodnie z wskazaniami przełącznika;

obecnie stosowane urządzenia rejestrujące zapewniają już automatyczną rejestrację czasu prowadzenia pojazdu i dlatego uwzględniając doświadczenia i aktualny stan techniki należałoby odpowiednio dostosować normy konstrukcyjne dla urządzeń rejestrujących;

środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. dostosowania rozporządzenia (EWG) nr 3821/85 dotyczącego postępu technicznego,



PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

W załączniku I do rozporządzenia (EWG) nr 3821/85 wprowadza się następujące zmiany:

1. W rozdziale II dodaje się następujący punkt w brzmieniu:

„7. W elektronicznym urządzeniu rejestrującym, które jest sterowane sygnałami elektrycznymi przesyłanymi z czujnika pomiaru prędkości i odległości, każde przekraczające 100 milisekund przerwanie zasilania urządzenia rejestrującego (za wyjątkiem oświetlenia) lub przerwanie zasilania czujnika pomiaru prędkości i odległości lub zakłócenie w przewodzeniu do czujnika pomiaru prędkości i odległości.”

2. W rozdziale III „a) Wymagania ogólne” pkt 1.3 otrzymuje brzmienie:

„1.3. Indywidualne sposoby zaznaczania zmian na wykresówce:

— każdego otwarcia obudowy zawierającej wykresówkę,

— dla elektronicznych urządzeń rejestrujących, zdefiniowanych w rozdziale II pkt 7, każdego przekraczającego 100 milisekund przerwania zasilania urządzenia rejestrującego (za wyjątkiem oświetlenia), nie później niż przy ponownym załączeniu zasilania,

— dla elektronicznych urządzeń rejestrujących, zdefiniowanych w rozdziale II pkt 7, każdego przekraczającego 100 milisekund przerwania zasilania czujnika pomiaru prędkości i odległości lub przerwanie w przewodzeniu do czujnika pomiaru prędkości i odległości.”

3. W rozdziale III „c) Przyrządy rejestrujące” pkt 4.1otrzymuje brzmienie:

„4.1 Urządzenie rejestrujące powinno być tak skonstruowane, aby okres czasu prowadzenia pojazdu był zawsze rejestrowany automatycznie i aby była możliwa przy użyciu przełącznika, o ile jest to konieczne, oddzielna rejestracja innych okresów czasu, jak wskazano w art. 15 ust. 3 lit. b), c) oraz d) tiret drugie rozporządzenia.”

Artykuł 2

Począwszy od dnia 1 lipca 1991 r. Państwa Członkowskie nie wydają homologacji typu urządzeń rejestrujących, które nie są dostosowane do wymagań przewidzianych w rozporządzeniu (EWG) nr 3821/85, ostatnio zmienionym niniejszym rozporządzeniem.

Artykuł 3

Począwszy od dnia 1 stycznia 1996 r. urządzenie rejestrujące w każdym nowym, po raz pierwszy oddawanym do eksploatacji pojeździe powinno być dostosowane do wymagań przewidzianych w rozporządzeniu (EWG) nr 3821/85, ostatnio zmienionym niniejszym rozporządzeniem.

Artykuł 4

Niniejsze rozporządzenia wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.


Sporządzono w Brukseli, dnia 16 listopada 1990 r.

W imieniu Komisji
Karel VAN MIERT
Członek Komisji



(1) Dz.U. nr L 370 z 31.12.1985, str. 8.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00