DYREKTYWA KOMISJI
z dnia 30 czerwca 1988 r.
dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 78/764/EWG w sprawie ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do siedzenia kierowcy w kołowych ciągnikach rolniczych lub leśnych (88/465/EWG)
Dziennik Urzędowy nr L 228 17/08/1988 s. 0031 - 0037
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając dyrektywę Rady 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w spawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 88/297/EWG(2), w szczególności jej art. 11,
a także mając na uwadze, co następuje:
w świetle zdobytego doświadczenia oraz uwzględniając najnowsze osiągnięcia, można obecnie zmienić klasyfikację standardowych ciągników przewidzianą w dyrektywie Rady 78/764/EWG(3), ostatnio zmienioną dyrektywą 87/354/EWG(4) oraz uściślić i uzupełnić przepisy tej dyrektywy;
nowa klasyfikacja została również zaakceptowana przez ISO na podstawie wyników badań przeprowadzonych w Europie i w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej;
środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. dostosowania do postępu technicznego dyrektyw zmierzających do zniesienia barier technicznych w handlu w sektorze ciągników rolniczych lub leśnych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Artykuł 1
W załącznikach I i II do dyrektywy 78/764/EWG wprowadza się zmiany zgodnie z Załącznikiem do niniejszej dyrektywy.
Artykuł 2
1. Od dnia 1 października 1988 r. żadne Państwo Członkowskie nie może:
a) - odmówić, w odniesieniu do typu ciągnika, udzielenia homologacji typu EWG, wydania dokumentu określonego w art. 10 ust. 1 tiret ostatnie dyrektywy 74/150/EWG lub udzielenia krajowej homologacji typu, lub
- zabronić dopuszczenia do ruchu ciągników,
jeżeli siedzenie kierowcy dla tego typu ciągników jest zgodne z przepisami niniejszej dyrektywy;
b) - odmówić, w odniesieniu do typu siedzenia kierowcy, udzielenia homologacji EWG części lub krajowej homologacji typu, jeżeli siedzenia tego typu są zgodne z przepisami niniejszej dyrektywy, lub
- zakazać wprowadzenia do obrotu siedzeń kierowcy, które opatrzone są znakiem homologacji EWG części, wydanym zgodnie z przepisami niniejszej dyrektywy.
2. Od dnia 1 października 1989 r. Państwa Członkowskie:
a) - nie wydają już dokumentu określonego w art. 10 ust. 1 tiret ostatnie dyrektywy 74/150/EWG, w odniesieniu do typu ciągnika, w którym siedzenie kierowcy nie jest zgodne z przepisami niniejszej dyrektywy,
- mogą odmówić udzielenia krajowej homologacji typu w odniesieniu do typu ciągnika, w którym siedzenie nie jest zgodne z przepisami niniejszej dyrektywy;
b) - nie udzielają homologacji EWG części w odniesieniu do typu siedzenia kierowcy, jeżeli nie jest on zgodny z przepisami niniejszej dyrektywy,
- mogą odmówić udzielenia krajowej homologacji części w odniesieniu do typu siedzenia kierowcy, jeżeli nie jest on zgodny z przepisami niniejszej dyrektywy.
Artykuł 3
Państwa Członkowskie wprowadzą w życie przepisy niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy przed dniem 30 września 1988 r. i niezwłocznie powiadomią o tym Komisję.
Artykuł 4
Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 30 czerwca 1988 r.
W imieniu Komisji
COCKFIELD
Wiceprzewodniczący
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00