Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 1988 nr 200 str. 31
Wersja aktualna
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 1988 nr 200 str. 31
Wersja aktualna
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DYREKTYWA KOMISJI

z dnia 22 czerwca 1988 r.

dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 74/152/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do maksymalnej prędkości konstrukcyjnej oraz skrzyń ładunkowych kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (88/412/EWG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,

uwzględniając dyrektywę Rady 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 88/297/EWG(2), w szczególności jej art. 11,

a także mając na uwadze, co następuje:

w świetle zdobytych doświadczeń oraz biorąc pod uwagę najnowsze osiągnięcia, możliwe jest teraz uściślenie i uzupełnienie niektórych przepisów dyrektywy Rady 74/152/EWG(3), ostatnio zmienionej dyrektywą 82/890/EWG(4);

środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. dostosowania do postępu technicznego dyrektyw zmierzających do zniesienia barier technicznych w handlu w sektorze ciągników rolniczych lub leśnych,



PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł 1

W załączniku do dyrektywy 74/152/EWG ppkt 1.3 otrzymuje brzmienie:

„1.3. Podczas badania ciągnik jest wyposażony w nowe opony pneumatyczne o największym promieniu jezdnym przewidzianym przez producenta dla ciągnika.”

Artykuł 2

1. Od dnia 1 października 1988 r. żadne Państwo Członkowskie nie może:

— odmówić, w odniesieniu do typu ciągnika, udzielenia homologacji typu EWG, wydania dokumentu określonego w art. 10 ust. 1 tiret ostatnie dyrektywy 74/150/EWG, lub udzielenia krajowej homologacji typu; lub

— zabronić dopuszczenia do ruchu ciągników;

jeżeli maksymalna prędkość konstrukcyjna oraz skrzynie ładunkowe tego typu ciągnika są zgodne z przepisami niniejszej dyrektywy.

2. Od dnia 1 października 1989 r. Państwa Członkowskie:

— nie mogą już wydawać dokumentu określonego w art. 10 ust. 1 tiret ostatnie dyrektywy 74/150/EWG dla typu ciągnika, którego maksymalna prędkość konstrukcyjna oraz skrzynie ładunkowe nie są zgodne z przepisami niniejszej dyrektywy;

— mogą odmówić udzielenia krajowej homologacji typu w odniesieniu do typu ciągnika, którego maksymalna prędkość konstrukcyjna oraz skrzynie ładunkowe nie są zgodne z przepisami niniejszej dyrektywy.

Artykuł 3

Państwa Członkowskie wprowadzą w życie przepisy niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy przed dniem 30 września 1988 r. i niezwłocznie powiadomią o tym Komisję.

Artykuł 4

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.


Sporządzono w Brukseli, dnia 22 czerwca 1988 r.

W imieniu Rady
COCKFIELD
Wiceprzewodniczący



(1) Dz.U. nr L 84 z 28.3.1974, str. 10.

(2) Dz.U. nr L 126 z 20.5.1988, str. 52.

(3) Dz.U. nr L 84 z 28.3.1974, str. 33.

(4) Dz.U. nr L 378 z 31.12.1982, str. 45.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00