Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna
Wersja aktualna
obowiązujący
Alerty
DYREKTYWA KOMISJI
z dnia 21 czerwca 1988 r.
dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 74/151/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do niektórych części lub charakterystyk kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (88/410/EWG)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając dyrektywę Rady 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 88/297/EWG(2), w szczególności jej art. 11,
a także mając na uwadze, co następuje:
w świetle zdobytych doświadczeń, jest obecnie możliwe uściślenie i uzupełnienie niektórych przepisów dyrektywy Rady 74/151/EWG(3), ostatnio zmienionej dyrektywą 82/890/EWG(4);
środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. dostosowania do postępu technicznego dyrektyw zmierzających do usunięcia barier technicznych w handlu w sektorze ciągników rolniczych lub leśnych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Artykuł 1
W załącznikach III, IV i VI do dyrektywy 74/151/EWG wprowadza się zmiany zgodnie z Załącznikiem do niniejszej dyrektywy.
Artykuł 2
1. Od dnia 1 października 1988 r. żadne Państwo Członkowskie nie może:
— odmówić, w odniesieniu do typu ciągnika udzielenia homologacji typu EWG, wydania dokumentu określonego w art. 10 ust. 1 tiret ostatnie dyrektywy 74/150/EWG lub udzielenia krajowej homologacji typu, lub
— zakazać dopuszczenia do ruchu ciągników;
jeżeli zbiornik ciekłego paliwa, obciążenie balastowe oraz dopuszczalny poziom hałasu tego typu ciągnika są zgodne z przepisami niniejszej dyrektywy.
2. Od dnia 1 października 1989 r. Państwa Członkowskie:
— nie mogą już wydawać dokumentów określonych w art. 10 ust. 1 tiret ostatnie dyrektywy 74/150/EWG w odniesieniu do typu ciągnika, którego zbiorniki ciekłego paliwa, obciążenie balastowe oraz dopuszczalny poziom hałasu nie są zgodne z przepisami niniejszej dyrektywy,
— mogą odmówić udzielenia krajowej homologacji typu w odniesieniu do typu ciągnika, którego zbiorniki ciekłego paliwa, obciążenie balastowe oraz dopuszczalny poziom hałasu nie są zgodne z przepisami niniejszej dyrektywy.
Artykuł 3
Państwa Członkowskie wprowadzą w życie przepisy niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy najpóźniej do dnia 30 września 1988 r. Niezwłocznie powiadamiają o tym Komisję.
Artykuł 4
Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 21 czerwca 1988 r.
W imieniu Komisji | |
COCKFIELD | |
Wiceprzewodniczący |
(1) Dz.U. nr L 84 z 28.3.1974, str. 10.
(2) Dz.U. nr L 126 z 20.5.1988, str. 52.
(3) Dz.U. nr L 84 z 28.3.1974, str. 25.
(4) Dz.U. nr L 378 z 31.12.1982, str. 45.
ZAŁĄCZNIK
W załączniku III do dyrektywy 74/151/EWG wprowadza się następujące zmiany:
W pkt. 1 „1,3 bar” zastępuje się „0,3 bara”.
W załączniku IV do dyrektywy 74/151/EWG wprowadza się następujące zmiany:
W trzecim wierszu skreśla się wyrazy „być wykonane z metalu” wraz z występującym przed nimi przecinkiem.
W załączniku VI do dyrektywy 74/151/EWG wprowadza się następujące zmiany:
— Rysunki 1 i 2 zastępuje się rysunkami 1 i 2:
Rysunek 1
Rysunek 2
— Ppkt 1.4.2 otrzymuje brzmienie:
„1.4.2 Pomiary hałasu ciągnika w stanie spoczynku (nie do celów homologacji typu, ale muszą być zarejestrowane)”.