ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (EWG) NR 3561/85
z dnia 17 grudnia 1985 r.
dotyczące informacji o inspekcjach działalności połowowej przeprowadzanych przez krajowe organy kontroli
Dziennik Urzędowy nr L 339 18/12/1985 s.29
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2057/82 z dnia 29 czerwca 1982 r. ustanawiające pewne środki kontrolne w zakresie działalności połowowej statków Państw Członkowskich(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 1729/83(2), w szczególności jego art. 13,
a także mając na uwadze, co następuje:
art. 1 rozporządzenia (EWG) nr 2057/82 wymaga, aby Państwa Członkowskie przeprowadzały inspekcje statków rybackich w powiązaniu ze środkami ochronnymi i kontrolnymi oraz podejmowały działania o charakterze karnym lub administracyjnym w przypadku stwierdzenia naruszeń; na podstawie art. 5 tego rozporządzenia, Komisja musi być informowana o przeprowadzonych inspekcjach i kontrolach, jak również o ich wynikach; konieczne jest zatem określenie formy, w jakiej informacje te powinny być przekazywane do Komisji;
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. zasobów połowowych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
1. Do dnia 1 marca każdego roku Państwa Członkowskie przekazują Komisji w odniesieniu do poprzedniego roku kalendarzowego:
a) informacje o liczbie dni inspekcji na morzu wykonanych przez krajowe statki inspekcyjne w każdej strefie ICES, NAFO lub regionie CECAF;
b) informacje w formie ustanowionej w Załączniku, dotyczące:
- inspekcji statków rybackich, przeprowadzonych na morzu lub w porcie oraz inspekcji wyładowanych połowów,
- wydanych urzędowych pisemnych ostrzeżeń,
- nałożonych kar administracyjnych,
- naruszeń skierowanych do rozpoznania sądowego.
2. Do celów niniejszego rozporządzenia:
- „wydane urzędowe pisemne ostrzeżenia” oznaczają pisemne powiadomienie wydane przez organy i przekazane kapitanowi lub innej osobie odpowiedzialnej za naruszenie, która nie jest stawiana przed sądem, o dokonanych przez niego naruszeniach oraz o karach, które mogą zostać nałożone w przypadku powtórzenia się naruszeń,
- „nałożone kary administracyjne” oznaczają kary pieniężne lub inne kary, nałożone przez organy w wyniku naruszenia albo decyzje administracyjne, o naruszeniu podjęte w wyniku niekorzystnych działań kapitana lub innej osoby odpowiedzialnej za naruszenie,
- „naruszenia skierowane do rozpoznania sądowego” oznaczają naruszenia skierowane do rozpoznania sądowego, niezależnie od działań podjętych przez sąd.
3. Komisja dostarcza Państwom Członkowskim streszczenia informacji uzyskanych zgodnie z ust. 1 i 2.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.
Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 1 stycznia 1987 r.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 17 grudnia 1985 r.
W imieniu Komisji
Frans ANDRIESSEN
Wiceprzewodniczący
ZAŁĄCZNIK
STRESZCZENIE INSPEKCJI DZIAŁALNOŚCI POŁOWOWEJ PROWADZONYCH PRZEZ............................................ ORGANY W ROKU 19...
A. Inspekcje statków rybackich przeprowadzane na morzu
| Państwo, w którym zarejestrowane są statki | |||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |||
1. Całkowita liczba statków skontrolowanych na morzu według obszaru ICES / NAFO / CECAF (powierzchnia)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
Całkowita liczba statków, popełniających naruszenie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
2. Całkowita liczba naruszeń na morzu stwierdzonych w następujących sektorach:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
- dziennik okrętowy lub deklaracja wyładunkowa | (T) | |||||||||||
| (W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
(AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
| (P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
| Państwo, w którym zarejestrowane są statki | ||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
- niedozwolone urządzenie |
(T) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| (W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| (AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
- połowy zakazane ze względu na:
- zamknięcie obszaru |
(T) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| (W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| (AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| (P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- zbyt dużą moc silnika lub zbyt dużą pojemność | (T) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
(AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
(P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
- nielegalny połów uzyskany z: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Państwo, w którym zarejestrowane są statki | |||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |||||||||
- połowów bezpośrednich | (T) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |||||||
(W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||||
(AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||||
(P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||||
- przyłowów | (T) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |||||||
| (W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |||||||
(AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||||
(P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||||
- ryb niewymiarowych | (T) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||
| (W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||
(AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |||||||
(P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |||||||
- niedozwolonych połowów | (T) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||
| (W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||
| (AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||
| (P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||||||
| Państwo, w którym zarejestrowane są statki | ||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
- cechowania urządzeń | (T) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| (W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
(P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
- cechowania i identyfikacji statku rybackiego | (T) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| (AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
(W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
- inne | (T) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| (W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
(P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
T = Całkowita W = Urzędowe pisma ostrzegawcze AP = Kary administracyjne P = Naruszenia oddane do rozpatrzenia przez sąd. |
B. Naruszenia stwierdzone w portach
| Państwo, w którym zarejestrowane są statki | ||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
Ogółem liczba odnotowanych naruszeń obejmujących:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- dziennik okrętowy lub deklaracja wyładunkowa | (T) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| (W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
(P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
- niedozwolone narzędzie połowowe | (T) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| (W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
(P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
- poławianie zakazane ze względu na:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- zamknięcie obszaru | (T) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| (W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
(P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Państwo, w którym zarejestrowane są statki | |||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |||
- zbyt duża moc silnika lub zbyt duży tonaż statku rybackiego |
(T) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
| (W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
(AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
(P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
- nielegalny połów uzyskany z: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
- połowów bezpośrednich | (T) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
| (W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
(AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
(P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
- przyłowów | (T)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
| (W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
(AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
(P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
- ryby niewymiarowe | (T) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
| (W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
(AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
(P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
- niedozwolone połowy | (T) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
| (W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
(AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
(P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
- oznakowanie narzędzi połowowych | (T) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
| (W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
(AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
(P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
- oznakowanie i identyfikacja statku rybackiego | (T) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
| (W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
(AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
(P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
- inne | (T) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
| (W) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
(AP) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
(P) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ||
T = Ogółem W = Urzędowe pisemne ostrzeżenia AP = Kary administracyjne P = Naruszenia skierowane do rozpoznania sądowego. | ||||||||||||
(1) Dz.U. nr L 220 z 29.07.1982, str. 1.
(2) Dz.U. nr L 169 z 28.06.1983, str. 14.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00