Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 1250
Wersja aktualna od 2024-08-19
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 1250
Wersja aktualna od 2024-08-19
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 9 grudnia 2022 r.

w sprawie sposobu dokumentowania przez Inspektorat Wewnętrzny Służby Więziennej czynności operacyjno-rozpoznawczych polegających na dokonaniu w sposób niejawny nabycia, zbycia lub przejęcia przedmiotów pochodzących z przestępstwa, ulegających przepadkowi albo których wytwarzanie, posiadanie, przewożenie lub którymi obrót są zabronione, a także na przyjęciu lub wręczeniu korzyści majątkowej

z dnia 9 grudnia 2022 r. (Dz.U. z 2022 r., poz. 2602)

t.j. z dnia 19 sierpnia 2024 r. (Dz.U. z 2024 r., poz. 1250)

Na podstawie art. 23q ust. 13 ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej (Dz. U. z 2023 r. poz. 1683 i 1860 oraz z 2024 r. poz. 1222) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa sposób sporządzania dokumentacji w związku z zarządzeniem czynności, o których mowa w art. 23q ust. 1 i 2 ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej, zwanej dalej „ustawą”, dokumentowania tych czynności, przechowywania i przekazywania wniosków i zarządzeń, a także przekazywania oraz przetwarzania i niszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania tych czynności, zakres danych gromadzonych w rejestrach, o których mowa w art. 23q ust. 10 ustawy, oraz wzory stosowanych druków i rejestrów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. [Dokumentacja czynności operacyjno-rozpoznawczych] 1. Dokumentację czynności, o których mowa w art. 23q ust. 1 i 2 ustawy, stanowią:

1) wniosek kierownika komórki organizacyjnej Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej do Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej o zarządzenie lub przedłużenie stosowania czynności;

2) wniosek Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej do Pierwszego Zastępcy Prokuratora Generalnego Prokuratora Krajowego o wyrażenie zgody na zarządzenie lub przedłużenie stosowania czynności;

3) zgoda Pierwszego Zastępcy Prokuratora Generalnego Prokuratora Krajowego na zarządzenie lub przedłużenie stosowania czynności przez Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej;

4) zarządzenie Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej o stosowaniu lub przedłużeniu stosowania czynności;

5) informacje Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej o wynikach czynności, kierowane do Pierwszego Zastępcy Prokuratora Generalnego Prokuratora Krajowego;

6) zarządzenie Pierwszego Zastępcy Prokuratora Generalnego Prokuratora Krajowego o zaniechaniu czynności;

7) wniosek kierownika komórki organizacyjnej Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej do Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej o akceptację zaprzestania czynności z powodu trwałego braku możliwości ich wykonania;

8) sprawozdanie z przeprowadzonych czynności sporządzane przez funkcjonariusza Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej prowadzącego sprawę, w ramach której zarządzono czynności;

9) opis wyników badań przedmiotów nabytych lub przejętych podczas czynności, o których mowa w § 5 ust. 2;

10) protokół zniszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania czynności;

11) zarządzenie Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej dotyczące zniszczenia materiałów zgromadzonych podczas stosowania czynności;

12) informacja Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej o wydaniu i wykonaniu zarządzenia dotyczącego zniszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania czynności, kierowana do Pierwszego Zastępcy Prokuratora Generalnego Prokuratora Krajowego.

2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1-7 i 10-12, sporządza się według wzorów określonych w załącznikach do rozporządzenia:

1) nr 1 - wzór wniosku kierownika komórki organizacyjnej Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej do Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej o zarządzenie lub przedłużenie stosowania czynności;

2) nr 2 - wzór wniosku Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej do Pierwszego Zastępcy Prokuratora Generalnego Prokuratora Krajowego o wyrażenie zgody na zarządzenie lub przedłużenie stosowania czynności, zgody Pierwszego Zastępcy Prokuratora Generalnego Prokuratora Krajowego na zarządzenie lub przedłużenie ich stosowania oraz zarządzenia Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej o stosowaniu czynności lub przedłużeniu ich stosowania;

3) nr 3 - wzór pisma do Pierwszego Zastępcy Prokuratora Generalnego Prokuratora Krajowego, które zawiera informację Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej o wynikach czynności;

4) nr 4 - wzór zarządzenia Pierwszego Zastępcy Prokuratora Generalnego Prokuratora Krajowego o zaniechaniu czynności;

5) nr 5 - wzór wniosku kierownika komórki organizacyjnej Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej do Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej o akceptację zaprzestania czynności z powodu trwałego braku możliwości ich wykonania;

6) nr 6 - wzór protokołu zniszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania czynności;

7) nr 7 - wzór zarządzenia Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej, które dotyczy zniszczenia materiałów zgromadzonych podczas stosowania czynności;

8) nr 8 - wzór pisma do Pierwszego Zastępcy Prokuratora Generalnego Prokuratora Krajowego, które zawiera informację Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej o wydaniu i wykonaniu zarządzenia dotyczącego zniszczenia materiałów zgromadzonych podczas stosowania czynności.

3. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 8, zawiera:

1) numer sprawy i kryptonim, jeżeli został nadany;

2) określenie rodzaju czynności oraz czasu, miejsca i sposobu ich przeprowadzenia;

3) dane osób, których dotyczyły czynności;

4) opis wyników czynności;

5) opis i oznaczenie nabytych, zbytych lub przejętych przedmiotów oraz przyjętej lub wręczonej korzyści majątkowej.

4. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1-7, 11 i 12, sporządza się w dwóch egzemplarzach, a dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 8-10, w jednym egzemplarzu.

5. Uzupełnieniem dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 1-7 i 11, są także materiały uzyskane podczas stosowania tych dokumentów, w szczególności nośniki danych, które zawierają zapisy z rejestracji obrazu lub dźwięku oraz kopie tych nośników, a także dokumenty sporządzone na podstawie informacji utrwalonych na nośnikach.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Przechowywanie i przekazywanie wniosków i zarządzeń] Przechowywanie i przekazywanie wniosków i zarządzeń, o których mowa w § 2 ust. 1, odbywa się w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. [Rejestr czynności prowadzonych przez Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej] 1. W rejestrze czynności prowadzonym przez Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej gromadzi się w szczególności następujące dane:

1) oznaczenie wnioskującej komórki organizacyjnej Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej;

2) numer sprawy i kryptonim, jeżeli został nadany;

3) oznaczenie przepisu kryminalizującego czyn będący przedmiotem prowadzonego postępowania;

4) numer zarządzenia czynności lub datę pisma z brakiem zgody Pierwszego Zastępcy Prokuratora Generalnego Prokuratora Krajowego;

5) okres, na jaki zarządzono czynności;

6) datę zakończenia lub zaniechania czynności;

7) sposób wykorzystania materiałów w postępowaniu karnym i dane identyfikujące to postępowanie;

8) informację o przedłużeniu stosowania czynności i numer wcześniejszego wniosku w sprawie zarządzenia czynności.

2. W rejestrze czynności prowadzonym przez Pierwszego Zastępcę Prokuratora Generalnego Prokuratora Krajowego gromadzi się w szczególności następujące dane:

1) określenie organu wnioskującego o wyrażenie zgody na zarządzenie czynności;

2) numer zarządzenia stosowania czynności lub data pisma z brakiem zgody Pierwszego Zastępcy Prokuratora Generalnego Prokuratora Krajowego;

3) okres, na jaki zarządzono czynności;

4) datę zakończenia lub zaniechania czynności;

5) sposób wykorzystania materiałów z czynności w postępowaniu karnym.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5. [Przedmioty nabyte, zbyte lub przejęte oraz przyjęte lub wręczone korzyści majątkowe] 1. Przedmioty nabyte, zbyte lub przejęte oraz przyjęte lub wręczone korzyści majątkowe podczas stosowania czynności opisuje się, oznacza i dokumentuje w sposób umożliwiający ich identyfikację.

2. Przedmioty nabyte lub przejęte, a także przyjęte korzyści majątkowe można w razie potrzeby poddać badaniom w celu identyfikacji ich właściwości fizykochemicznych lub innych cech, które są istotne z uwagi na cel czynności albo rodzaj nabytych, przejętych lub przyjętych przedmiotów, a także w celu ujawnienia i utrwalenia śladów znajdujących się na tych przedmiotach. Zakres i rodzaj badań ustala funkcjonariusz wyznaczony do bycia odpowiedzialnym za przeprowadzenie czynności.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. [Sposoby prowadzenia rejestrów] 1. Rejestry, o których mowa w art. 23q ust. 10 ustawy, mogą być prowadzone w postaci księgi albo w systemie informatycznym.

2. Wzory rejestrów, o których mowa w art. 23q ust. 10 ustawy, są określone w załącznikach do rozporządzenia:

1) nr 9 - wzór rejestru czynności prowadzonego przez Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej;

2) nr 10 - wzór rejestru czynności prowadzonego przez Pierwszego Zastępcę Prokuratora Generalnego Prokuratora Krajowego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7. [Usunięcie zapisów] 1. Zapisy informacji znajdujące się we wszystkich materiałach niezawierających dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania karnego lub dowodów mających znaczenie dla toczącego się postępowania karnego, utrwalone na nośnikach, o których mowa w § 2 ust. 5, usuwa się w sposób uniemożliwiający odtworzenie tych zapisów z chwilą zniszczenia uzyskanych materiałów.

2. W przypadku gdy niemożliwe jest usunięcie zapisów na nośnikach dokonuje się fizycznego zniszczenia nośników w sposób uniemożliwiający ich odczytanie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 14 grudnia 2022 r.

Załączniki do rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości
z dnia 9 grudnia 2022 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1250)

Załącznik nr 1

WZÓR

Załącznik nr 2

WZÓR

Załącznik nr 3

WZÓR

Załącznik nr 4

WZÓR

Załącznik nr 5

WZÓR

Załącznik nr 6

WZÓR

Załącznik nr 7

WZÓR

Załącznik nr 8

WZÓR

Załącznik nr 9

WZÓR

Załącznik nr 10

WZÓR


Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00