Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 1064
Wersja aktualna od 2024-08-02
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 1064
Wersja aktualna od 2024-08-02
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 3 lipca 2024 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kryteriów wyboru ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Rozporządzenie w sprawie szczegółowych kryteriów wyboru ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej] W rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 5 sierpnia 2016 r. w sprawie szczegółowych kryteriów wyboru ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej (Dz. U. poz. 1372, z późn. zm.2)) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 2:

a) po pkt 2a dodaje się pkt 2b w brzmieniu:

„2b) certyfikat akredytacyjny - certyfikat akredytacyjny, o którym mowa w ustawie z dnia 16 czerwca 2023 r. o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta (Dz. U. poz. 1692), ważny na dzień rozpoczęcia obowiązywania umowy;”,

b) po pkt 10 dodaje się pkt 10a w brzmieniu:

„10a) medyczne laboratorium diagnostyczne - medyczne laboratorium diagnostyczne wpisane w rejestrze, o którym mowa w pkt 18, oraz wpisane do ewidencji laboratoriów prowadzonej przez Krajową Radę Diagnostów Laboratoryjnych, o której mowa w art. 68 ust. 6 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2125);”,

c) pkt 17 otrzymuje brzmienie:

„17) specjalista psychologii klinicznej - psychologa, który posiada specjalizację II stopnia w dziedzinie psychologii klinicznej lub uzyskał tytuł specjalisty w dziedzinie psychologii klinicznej w sposób określony w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 30 września 2002 r. w sprawie uzyskiwania tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia albo na podstawie ustawy z dnia 24 lutego 2017 r. o uzyskiwaniu tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2023 r. poz. 506);”,

d) uchyla się pkt 27;

2) § 8 otrzymuje brzmienie:

„§ 8. Kryterium „jakość - wyniki kontroli” jest spełnione, jeżeli nieprawidłowość dotyczy umowy realizowanej w dniu złożenia oferty w ramach danego zakresu świadczeń i w ramach obszaru, którego dotyczy postępowanie, oraz została stwierdzona w postępowaniu kontrolnym, o którym mowa w dziale IIIA ustawy o świadczeniach, lub w wyniku czynności sprawdzających, o których mowa w art. 61w ust. 1 ustawy o świadczeniach.”;

3) użyte w załączniku nr 1 do rozporządzenia w tabeli „PODSTAWOWA OPIEKA ZDROWOTNA - NOCNA I ŚWIĄTECZNA OPIEKA ZDROWOTNA” w części 1 „Przedmiot postępowania: świadczenia nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej na obszarze zabezpieczenia do 50 tys. świadczeniobiorców” w lp. II w pkt 1 „Dostęp do badań/świadczeń” w ppkt 1.4 oraz w części 2 „Przedmiot postępowania: świadczenia nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej na obszarze zabezpieczenia powyżej 50 tys. świadczeniobiorców” w lp. II w pkt 1 „Dostęp do badań/świadczeń” w ppkt 1.4 wyrazy „Laboratorium diagnostyczne wpisane w rejestrze część VIII kodu resortowego: 7100 Pracownia diagnostyki laboratoryjnej (laboratorium)” zastępuje się wyrazami „medyczne laboratorium diagnostyczne”;

4) w załączniku nr 2 do rozporządzenia:

a) w tabeli nr 1 „AMBULATORYJNA OPIEKA SPECJALISTYCZNA (AOS)”:

- w części 8 „Przedmiot postępowania: Świadczenia w zakresie gastroenterologii” w lp. I w pkt 2 „Realizacja wybranych świadczeń” w kolumnie nr 4 ppkt 2.3 otrzymuje brzmienie:

„2.3. Realizacja umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju programy zdrowotne w zakresie Programu badań przesiewowych raka jelita grubego - w lokalizacji.”,

- w części 38 „Przedmiot postępowania: Świadczenia w zakresie proktologii” w lp. II w pkt 2 „Zapewnienie badań i zabiegów” w kolumnie nr 4 ppkt 2.1 otrzymuje brzmienie:

„2.1. Realizacja umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju programy zdrowotne w zakresie Programu badań przesiewowych raka jelita grubego - w lokalizacji.”,

b) w tabeli nr 2 „AMBULATORYJNA OPIEKA SPECJALISTYCZNA (AOS, ASDK) - część wspólna” w części IV „Kompleksowość. Maksymalna suma punktów: 26” w lp. 1 w kolumnie nr 2 wyrazy „laboratoryjnej diagnostyki medycznej i mikrobiologicznych badań laboratoryjnych” zastępuje się wyrazami „czynności medycyny laboratoryjnej”,

c) w tabeli nr 3 „AMBULATORYJNE ŚWIADCZENIA DIAGNOSTYCZNE KOSZTOCHŁONNE (ASDK)”:

- w części 1 „Przedmiot postępowania: Badania przewodu pokarmowego - gastroskopia”:

- - w lp. I w pkt 1 „Personel” ppkt 1.1-1.3 otrzymują brzmienie:

1.1. Lekarz specjalista w dziedzinie gastroenterologii - co najmniej 50 % czasu pracy pracowni.

12

Jedna odpowiedź do wyboru

1.2. Lekarz specjalista w dziedzinie gastroenterologii - co najmniej 75 % czasu pracy pracowni.

16

1.3. Lekarz specjalista w dziedzinie gastroenterologii - 100 % czasu pracy pracowni.

20

- - w lp. II w pkt 1 „Zapewnienie badań i zabiegów” dodaje się ppkt 1.3 w brzmieniu:

1.3. Oferent realizuje świadczenia objęte przedmiotem postępowania w znieczuleniu całkowitym dożylnym.

6


- w części 2 „Przedmiot postępowania: Badania przewodu pokarmowego - kolonoskopia” w lp. II w pkt 1 „Zapewnienie badań i zabiegów” dodaje się ppkt 1.4 w brzmieniu:

1.4. Oferent realizuje świadczenia objęte przedmiotem postępowania w znieczuleniu całkowitym dożylnym.

6


- w części 3 „Przedmiot postępowania: Badania tomografii komputerowej (TK)”:

- - w lp. I pkt 2 „Sprzęt i aparatura medyczna” otrzymuje brzmienie:

2. Sprzęt i aparatura medyczna

2.1. 1) aparat wielowarstwowy o skanie od 1s/360/ i zdolności rozdzielczej wysokokontrastowej w płaszczyźnie x,y min. 15 par linii/cm dla skanu 360, średnica otworu min. 70 cm;

2) dodatkowa konsola robocza z zainstalowanym, uruchomionym i aktualizowanym oprogramowaniem: MPR, MIP, CTA, 3D SSD, 3D VRT, analiza naczyniowa, wirtualna kolonoskopia;

3) strzykawka automatyczna do podania środka kontrastowego.

10

Jedna odpowiedź do wyboru

2.2. 1) aparat wielowarstwowy o jednoczesnej akwizycji od 16 warstw submilimetrowych w czasie 1 pełnego obrotu włącznie i zdolności rozdzielczej izotropowej min. 0,8 mm, o czasie skanu 360 max 0,6 s - modulacja dawki promieniowania w zależności od badanej anatomii z czasem obrotu nie dłuższym niż 0,4 s;

2) dodatkowa konsola robocza z zainstalowanym, uruchomionym i aktualizowanym oprogramowaniem: MPR, MIP, CTA, 3D SSD, 3D VRT;

3) dwukomorowa strzykawka automatyczna do podania środka kontrastowego.

12

- - w lp. II pkt 1 „Zapewnienie badań i zabiegów” otrzymuje brzmienie:

1. Zapewnienie badań i zabiegów

1.1. Realizacja umowy w ramach systemu podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń opieki zdrowotnej - w lokalizacji.

10

Jedna odpowiedź do wyboru

1.2. Realizacja umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju leczenie szpitalne - w lokalizacji.

8

1.3. Oferent realizuje świadczenia objęte przedmiotem postępowania w znieczuleniu całkowitym dożylnym.

5


- - w lp. III kolumna nr 5 otrzymuje brzmienie:

„Maksymalnie 10”,

- w części 4 „Przedmiot postępowania: Badania rezonansu magnetycznego (RM)”:

- - w lp. I w pkt 3 „Realizacja wybranych świadczeń” kolumna nr 5 otrzymuje brzmienie:

„9”,

- - w lp. II pkt 1 „Zapewnienie badań i zabiegów” otrzymuje brzmienie:

1. Zapewnienie badań i zabiegów

1.1. Realizacja umowy w ramach systemu podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń opieki zdrowotnej - w lokalizacji.

10

Jedna odpowiedź do wyboru

1.2. Realizacja umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju leczenie szpitalne - w lokalizacji.

8

1.3. Oferent realizuje świadczenia objęte przedmiotem postępowania w znieczuleniu całkowitym dożylnym.

6


5) w załączniku nr 3 do rozporządzenia:

a) w tabeli nr 1 „LECZENIE SZPITALNE - HOSPITALIZACJA”:

- w części 11 „Przedmiot postępowania: Chirurgia naczyniowa drugi poziom referencyjny/chirurgia naczyniowa drugi poziom referencyjny specjalistyczna” w lp. I w pkt 3 „Pozostałe warunki” w kolumnie nr 4 w ppkt 3.3 wyrazy „w lp. 10 załącznika do rozporządzenia wysokospecjalistycznego” zastępuje się wyrazami „w lp. 53 załącznika nr 4 do rozporządzenia szpitalnego”,

- w części 30 „Przedmiot postępowania: Kardiochirurgia/kardiochirurgia dla dzieci”:

- - w lp. I w pkt 3 „Realizacja wybranych świadczeń” w kolumnie nr 4 ppkt 3.6 otrzymuje brzmienie:

„3.6. Realizacja w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, świadczenia gwarantowanego nieoperacyjna naprawa zastawki mitralnej u chorych wysokiego ryzyka przy użyciu systemu MitraClip lub świadczenia gwarantowanego przezcewnikowa naprawa niedomykalności zastawki trójdzielnej metodą brzeg-do-brzegu za pomocą klipsa.”,

- - w lp. II w pkt 1 „Poradnie/oddziały/pracownie/gabinety” w kolumnie nr 4 w ppkt 1.6 wyrazy „w lp. 10 załącznika do rozporządzenia wysokospecjalistycznego” zastępuje się wyrazami „w lp. 53 załącznika nr 4 do rozporządzenia szpitalnego”,

- dodaje się części 57-63 w brzmieniu:

57. Przedmiot postępowania: Wideotorakoskopowa ablacja w ciężkim, niepoddającym się leczeniu farmakologicznemu migotaniu przedsionków

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Równoważnik co najmniej 2 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

1.2. Równoważnik co najmniej 3 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii.

3

1.3. Równoważnik co najmniej 4 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii.

4

1.4. Równoważnik co najmniej 5 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii.

5

1.5. Zapewnienie wyodrębnionej całodobowej opieki lekarskiej we wszystkie dni tygodnia.

3


1.6. Lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii - całodobowe zapewnienie konsultacji w lokalizacji.

2


1.7. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego.

3


1.8. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego.

3

Jedna odpowiedź do wyboru

1.9. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego.

2




1.10. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego lub kardiologicznego, lub po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego lub kardiologicznego.

2


1.11. Równoważnik co najmniej ½ etatu - specjalista psychologii klinicznej lub psycholog kliniczny - zapewnienie konsultacji w lokalizacji.

2


2. Sprzęt i aparatura medyczna

2.1. Hybrydowa sala operacyjna, o której mowa w lp. 53 załącznika nr 4 do rozporządzenia szpitalnego - w lokalizacji.

1

Nie dotyczy świadczeniobiorców do 18 roku życia

2.2. Stanowisko do leczenia nerkozastępczego, co najmniej jedno stanowisko wpisane w rejestrze.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

2.3. Stanowisko do leczenia nerkozastępczego, co najmniej jedno stanowisko - w lokalizacji.

1

3. Realizacja wybranych świadczeń

3.1. Realizacja w ciągu ostatniego roku kalendarzowego co najmniej 1440 operacji na otwartym sercu.

3


3.2. Realizacja w ciągu ostatniego roku kalendarzowego umowy w zakresie operacji wad serca i aorty piersiowej w krążeniu pozaustrojowym.

3


3.3. Realizacja w ciągu ostatniego roku kalendarzowego umowy w zakresie rehabilitacji kardiologicznej w warunkach stacjonarnych.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

3.4. Realizacja w ciągu ostatniego roku kalendarzowego umowy w zakresie rehabilitacji kardiologicznej w ośrodku lub oddziale dziennym.

1

3.5. Realizacja umowy w rodzaju leczenie szpitalne odpowiednio w zakresie kardiochirurgii lub kardiochirurgii dla dzieci - w lokalizacji.

5


4. Pozostałe warunki

4.1. W oddziale co najmniej 1 pokój jednoosobowy z węzłem sanitarnym lub izolatka.

1


4.2. Co najmniej 2 łóżka intensywnej opieki medycznej spełniające warunki, o których mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia szpitalnego, wpisane w rejestrze - w miejscu udzielania świadczeń.

2


4.3. W oddziale jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne lekarzy przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie odpowiadającej zakresowi świadczeń objętych przedmiotem postępowania.

3


II.

Kompleksowość

1. Poradnie/oddziały/pracownie

1.1. Apteka szpitalna albo zakładowa - wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego.

1


1.2. Oddział anestezjologii i intensywnej terapii co najmniej sześciostanowiskowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4260.

1


1.3. Oddział intensywnego nadzoru kardiologicznego - co najmniej 6-stanowiskowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4106 - w lokalizacji.

2


1.4. Oddział kardiologiczny - co najmniej 20-łóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4100 - w lokalizacji.

2


1.5. Oddział kardiochirurgiczny - co najmniej 14-łóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4560 - w lokalizacji.

2


1.6. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze VIII część kodu resortowego: 1560 Poradnia kardiochirurgiczna.

2


1.7. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze VIII część kodu resortowego: 1100 Poradnia kardiologiczna.

2


2. Zapewnienie badań i zabiegów

2.1. Realizacja świadczeń zdrowotnych będących przedmiotem umowy bez udziału podwykonawców, z wyłączeniem czynności medycyny laboratoryjnej.

2


III.

Cena

1. Cena

1.1 Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 5


58. Przedmiot postępowania: Operacje wad wrodzonych serca i wielkich naczyń u dzieci do ukończenia 1 roku życia, z wyłączeniem operacji izolowanego przewodu tętniczego Botalla

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Równoważnik co najmniej 2 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

1.2. Równoważnik co najmniej 3 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii.

3

1.3. Równoważnik co najmniej 4 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii.

4




1.4. Zapewnienie wyodrębnionej całodobowej opieki lekarskiej we wszystkie dni tygodnia.

3


1.5. Lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii dziecięcej - zapewnienie konsultacji całodobowo w lokalizacji.

2


1.6. Lekarz specjalista w dziedzinie neonatologii - zapewnienie konsultacji w lokalizacji.

2


1.7. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego.

2


1.8. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego.

2


1.9. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa neonatologicznego.

2


1.10. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa neonatologicznego lub po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa neonatologicznego.

2


1.11. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego.

2


1.12. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego lub chirurgicznego, lub po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego.

2


2. Realizacja wybranych świadczeń

2.1. Realizacja umowy w zakresie przeszczepienia serca lub mechanicznego wspomagania serca sztucznymi komorami.

2


2.2. Realizacja umowy w zakresie kardiologicznych zabiegów interwencyjnych u dzieci do lat 18, w tym przezskórnego zamykania przecieków z użyciem zestawów zamykających.

2


2.3. Realizacja umowy w rodzaju leczenie szpitalne w zakresie neonatologia III poziom referencyjny.

4


2.4. Realizacja umowy w rodzaju leczenie szpitalne w zakresie kardiochirurgii dla dzieci - w lokalizacji.

5




3. Pozostałe warunki

3.1. W oddziale co najmniej 1 pokój jednoosobowy z węzłem sanitarnym lub izolatka.

1


3.2. Co najmniej 4 łóżka intensywnej opieki medycznej spełniające warunki, o których mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia szpitalnego, wpisane w rejestrze - w miejscu udzielania świadczeń.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

3.3. Co najmniej 2 łóżka intensywnej opieki medycznej spełniające warunki, o których mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia szpitalnego, wpisane w rejestrze - w miejscu udzielania świadczeń.

1

3.4. W oddziale jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne lekarzy przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie odpowiadającej zakresowi świadczeń objętych przedmiotem postępowania.

3


II.

Kompleksowość

1. Poradnie/oddziały/pracownie

1.1. Apteka szpitalna albo zakładowa - wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego.

1


1.2. Odpowiednio oddział anestezjologii i intensywnej terapii lub oddział anestezjologii i intensywnej terapii dla dzieci - co najmniej czterołóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4260 lub 4261.

3


1.3. Oddział kardiologii dla dzieci - wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4101.

2


1.4. Oddział kardiochirurgii dziecięcej - co najmniej 8-łóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4561 - w lokalizacji.

2


1.5. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze VIII część kodu resortowego: 1561 Poradnia kardiochirurgiczna dla dzieci.

2


1.6. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze VIII część kodu resortowego: 1101 Poradnia kardiologiczna dla dzieci.

2


2. Zapewnienie badań i zabiegów

2.1. Realizacja świadczeń zdrowotnych będących przedmiotem umowy bez udziału podwykonawców, z wyłączeniem czynności medycyny laboratoryjnej.

2


III.

Cena

1. Cena

1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 5


59. Przedmiot postępowania: Operacja wad serca i aorty piersiowej w krążeniu pozaustrojowym u dorosłych

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Równoważnik co najmniej 2 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii.

1

Jedna odpowiedź do wyboru

1.2. Równoważnik co najmniej 3 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii.

2

1.3. Równoważnik co najmniej 4 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii.

3

1.4. Równoważnik co najmniej 5 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii.

4

1.5. Zapewnienie wyodrębnionej całodobowej opieki lekarskiej we wszystkie dni tygodnia - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii.

2


1.6. Lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii - całodobowe zapewnienie konsultacji - w lokalizacji.

2


1.7. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

1.8. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego.

1

1.9. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista pielęgniarstwa chirurgicznego.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

1.10. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego.

1

1.11. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego lub kardiologicznego, lub po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego lub kardiologicznego.

1


1.12. Równoważnik co najmniej 1 etatu - specjalista psychologii klinicznej lub psycholog kliniczny - zapewnienie konsultacji w lokalizacji.

1



2. Sprzęt i aparatura medyczna

2.1. Hybrydowa sala operacyjna, o której mowa w lp. 53 załącznika nr 4 do rozporządzenia szpitalnego - w lokalizacji.

1


2.2. Aparat ECMO - w lokalizacji.

2


2.3. Stanowisko do leczenia nerkozastępczego, co najmniej jedno stanowisko wpisane w rejestrze.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

2.4. Stanowisko do leczenia nerkozastępczego, co najmniej jedno stanowisko w lokalizacji.

1

3. Realizacja wybranych świadczeń

3.1. Realizacja w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, co najmniej 600 wykonanych operacji na otwartym sercu - w lokalizacji.

3


3.2. Realizacja w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, co najmniej 300 operacji u świadczeniobiorców powyżej 75 roku życia - w lokalizacji.

3


3.3. Realizacja umowy w zakresie przeszczepienia serca lub mechanicznego wspomagania serca sztucznymi komorami - w lokalizacji.

1,5


3.4. Realizacja umowy w zakresie wideotorakoskopowej ablacji w ciężkim, niepoddającym się leczeniu farmakologicznemu migotaniu przedsionków - w lokalizacji.

1,5


3.5. Realizacja umowy w zakresie przezskórnego lub z innego dostępu wszczepiania zastawek serca - w lokalizacji.

1,5


3.6. Realizacja umowy w zakresie przezcewnikowej nieoperacyjnej naprawy zastawek serca u chorych wysokiego ryzyka - w lokalizacji.

1,5


3.7. Realizacja umowy w zakresie rehabilitacji kardiologicznej w warunkach stacjonarnych - w lokalizacji.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

3.8. Realizacja umowy w zakresie rehabilitacji kardiologicznej w ośrodku lub oddziale dziennym.

1

3.9. Realizacja umowy w rodzaju leczenie szpitalne w zakresie kardiochirurgii - w lokalizacji.

5


4. Pozostałe warunki

4.1. W oddziale co najmniej 1 pokój jednoosobowy z węzłem sanitarnym lub izolatka.

1


4.2. Co najmniej 2 łóżka intensywnej opieki medycznej spełniające warunki, o których mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia szpitalnego, wpisane w rejestrze - w miejscu udzielania świadczeń.

1

Jedna odpowiedź do wyboru

4.3. Co najmniej 4 łóżka intensywnej opieki medycznej spełniające warunki, o których mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia szpitalnego, wpisane w rejestrze - w miejscu udzielania świadczeń.

2

4.4. W oddziale jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne lekarzy przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie odpowiadającej zakresowi świadczeń objętych przedmiotem postępowania.

2


II.

Kompleksowość

1. Poradnie/oddziały/pracownie

1.1. Apteka szpitalna albo zakładowa - wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego.

1


1.2. Oddział anestezjologii i intensywnej terapii co najmniej czterostanowiskowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4260 - w lokalizacji.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

1.3. Oddział anestezjologii i intensywnej terapii co najmniej sześciostanowiskowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4260 - w lokalizacji.

3

1.4. Oddział intensywnego nadzoru kardiologicznego co najmniej sześciostanowiskowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4106 - w lokalizacji.

2


1.5. Oddział kardiochirurgiczny - co najmniej 14-łóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4560 - w miejscu.

2


1.6. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej wpisanej w rejestrze VIII część kodu resortowego: 1560 Poradnia kardiochirurgiczna.

1


1.7. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej wpisanej w rejestrze VIII część kodu resortowego: 1100 Poradnia kardiologiczna.

1


1.8. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej wpisanej w rejestrze: VIII część kodu resortowego: 1102 Poradnia wad serca.

1


1.9. Udokumentowane zapewnienie kontynuacji rehabilitacji kardiologicznej - w lokalizacji.

1



2. Zapewnienie badań i zabiegów

2.1. Realizacja świadczeń zdrowotnych będących przedmiotem umowy bez udziału podwykonawców, z wyłączeniem czynności medycyny laboratoryjnej.

1


III.

Cena

1. Cena

1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 5


60. Przedmiot postępowania: Operacja wad serca i aorty piersiowej w krążeniu pozaustrojowym u dzieci do lat 18

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Równoważnik co najmniej 2 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

1.2. Równoważnik co najmniej 3 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii.

3

1.3. Równoważnik co najmniej 4 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii.

4

1.4. Lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii dziecięcej - zapewnienie konsultacji całodobowo w lokalizacji.

2


1.5. Zapewnienie wyodrębnionej całodobowej opieki lekarskiej we wszystkie dni tygodnia.

2


1.6. Lekarz specjalista w dziedzinie neonatologii - zapewnienie konsultacji w lokalizacji.

2


1.7. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego.

2


1.8. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego.

2


1.9. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa.

2


1.10. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa neonatologicznego lub po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa neonatologicznego.

1


1.11. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego lub chirurgicznego, lub po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego lub chirurgicznego.

2





1.12. Równoważnik co najmniej 1 etatu - specjalista psychologii klinicznej lub psycholog kliniczny - zapewnienie konsultacji w lokalizacji.

2


2. Sprzęt i aparatura medyczna

2.1. Stanowisko do leczenia nerkozastępczego, co najmniej jedno stanowisko wpisane w rejestrze.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

2.2. Stanowisko do leczenia nerkozastępczego, co najmniej jedno stanowisko w lokalizacji.

1

3. Realizacja wybranych świadczeń

3.1. Realizacja w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, co najmniej 150 operacji wad wrodzonych na otwartym sercu wrodzonych w krążeniu pozaustrojowym.

3


3.2. Realizacja umowy w zakresie przeszczepienia serca lub mechanicznego wspomagania serca sztucznymi komorami.

1


3.3. Realizacja umowy w zakresie kardiologicznych zabiegów interwencyjnych u dzieci do lat 18, w tym przezskórnego zamykania przecieków z użyciem zestawów zamykających.

1


3.4. Realizacja umowy w zakresie operacji wad wrodzonych serca i wielkich naczyń u dzieci do ukończenia 1 roku życia.

3


3.5. Realizacja umowy w rodzaju leczenie szpitalne w zakresie kardiochirurgii dla dzieci - w lokalizacji.

5


4. Pozostałe warunki

4.1. W oddziale co najmniej 1 pokój jednoosobowy z węzłem sanitarnym lub izolatka.

1


4.2. Co najmniej 2 łóżka intensywnej opieki medycznej spełniające warunki, o których mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia szpitalnego, wpisane w rejestrze - w miejscu udzielania świadczeń.

2


4.3. W oddziale jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne lekarzy przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie odpowiadającej zakresowi świadczeń objętych przedmiotem postępowania.

2


II.

Kompleksowość

1. Poradnie/oddziały/pracownie

1.1. Apteka szpitalna albo zakładowa - wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego.

1


1.2. Odpowiednio oddział anestezjologii i intensywnej terapii lub oddział anestezjologii i intensywnej terapii dla dzieci - co najmniej czterołóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4260 lub 4261.

2





1.3. Oddział kardiologii dla dzieci - wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4101.

2


1.4. Oddział kardiochirurgii dziecięcej - co najmniej 8-łóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4561 - w lokalizacji.

3


1.5. Oddział neonatologiczny wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4421 - w lokalizacji.

2


1.6. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze VIII część kodu resortowego: 1561 Poradnia kardiochirurgiczna dla dzieci.

2


1.7. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze VIII część kodu resortowego: 1101 Poradnia kardiologiczna dla dzieci.

2


2. Zapewnienie badań i zabiegów

2.1. Realizacja świadczeń zdrowotnych będących przedmiotem umowy bez udziału podwykonawców, z wyłączeniem czynności medycyny laboratoryjnej.

1


III.

Cena

1. Cena

1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 5


61. Przedmiot postępowania: Przezskórne lub z innego dostępu wszczepianie zastawek serca

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Równoważnik co najmniej 2 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii lub w dziedzinie kardiologii dziecięcej w przypadku wszczepiania zastawek u dzieci.

1

Jedna odpowiedź do wyboru

1.2. Równoważnik co najmniej 3 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii lub w dziedzinie kardiologii dziecięcej w przypadku wszczepiania zastawek u dzieci.

2

1.3. Równoważnik co najmniej 4 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii lub w dziedzinie kardiologii dziecięcej w przypadku wszczepiania zastawek u dzieci.

3

1.4. Równoważnik co najmniej 3 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii lub w dziedzinie kardiologii dziecięcej w przypadku wszczepiania zastawek u dzieci.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

1.5. Równoważnik co najmniej 4 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii lub w dziedzinie kardiologii dziecięcej w przypadku wszczepiania zastawek u dzieci.

3




1.6. Zapewnienie wyodrębnionej całodobowej opieki lekarskiej we wszystkie dni tygodnia - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii lub kardiologii, lub w przypadku wszczepiania zastawek u dzieci - lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii dziecięcej.

2


1.7. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego.

2


1.8. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista pielęgniarstwa chirurgicznego.

2


1.9. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego lub kardiologicznego, lub po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego lub kardiologicznego.

1


1.10. Równoważnik co najmniej ½ etatu - specjalista psychologii klinicznej lub psycholog kliniczny - zapewnienie konsultacji w lokalizacji.

1


2. Sprzęt i aparatura medyczna

2.1. Blok operacyjny wpisany w rejestrze - w lokalizacji.

2


2.2. Hybrydowa sala operacyjna, o której mowa w lp. 53 załącznika nr 4 do rozporządzenia szpitalnego - w lokalizacji.

1


2.3. Co najmniej 1 stanowisko do leczenia nerkozastępczego - wpisane w rejestrze.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

2.4. Co najmniej 1 stanowisko do leczenia nerkozastępczego - w lokalizacji.

1

3. Realizacja wybranych świadczeń

3.1. Realizacja w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, co najmniej 40 operacji w zakresie przezskórnego wszczepienia zastawek serca.

4

Jedna odpowiedź do wyboru

3.2. Realizacja w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie w sprawie zawarcia umowy co najmniej 20 operacji w zakresie przezskórnego wszczepienia zastawek serca.

2

3.3. Realizacja umowy w zakresie wideotorakoskopowej ablacji w ciężkim, niepoddającym się leczeniu farmakologicznemu migotaniu przedsionków.

1


3.4. Realizacja umowy w zakresie operacje wad serca i aorty piersiowej w krążeniu pozaustrojowym.

1





3.5. Realizacja umowy w zakresie przezcewnikowej nieoperacyjnej naprawy zastawek serca u chorych wysokiego ryzyka.

2


3.6. Realizacja umowy w zakresie rehabilitacji kardiologicznej w warunkach stacjonarnych.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

3.7. Realizacja umowy w zakresie rehabilitacji kardiologicznej w ośrodku lub oddziale dziennym.

1

3.8. Realizacja umowy w zakresie kardiochirurgii lub kardiochirurgii dla dzieci, w poradni specjalistycznej przyszpitalnej.

1


3.9. Realizacja umowy w zakresie kardiologii lub kardiologii dla dzieci, w poradni specjalistycznej przyszpitalnej.

1


3.10. Realizacja umowy w rodzaju leczenie szpitalne odpowiednio w zakresie kardiochirurgii lub kardiochirurgii dla dzieci - w lokalizacji.

5


4. Pozostałe warunki

4.1. W oddziale co najmniej 1 pokój jednoosobowy z węzłem sanitarnym lub izolatka.

1


4.2. Co najmniej 2 łóżka intensywnej opieki medycznej spełniające warunki, o których mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia szpitalnego, wpisane w rejestrze - w miejscu udzielania świadczeń.

2


4.3. W oddziale jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne lekarzy przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie odpowiadającej zakresowi świadczeń objętych przedmiotem postępowania.

2


II.

Kompleksowość

1. Poradnie/oddziały/pracownie

1.1. Apteka szpitalna albo zakładowa - wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego.

1


1.2. Oddział anestezjologii i intensywnej terapii co najmniej sześciostanowiskowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4260.

2


1.3. Oddział intensywnego nadzoru kardiologicznego - co najmniej sześciostanowiskowy wpisany w rejestrze VIII cześć kodu resortowego: 4106 - w lokalizacji.

2


1.4. Oddział kardiologiczny - co najmniej 20-łóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4100 - w lokalizacji.

2


1.5. Oddział kardiochirurgiczny - co najmniej 14-łóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4560 - w lokalizacji.

3





1.6. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze VIII część kodu resortowego: 1560 Poradnia kardiochirurgiczna lub 1561 Poradnia kardiochirurgiczna dla dzieci.

2


1.7. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze VIII część kodu resortowego: 1100 Poradnia kardiologiczna lub 1101 Poradnia kardiologiczna dla dzieci.

2


2. Zapewnienie badań i zabiegów

2.1. Realizacja świadczeń zdrowotnych będących przedmiotem umowy bez udziału podwykonawców, z wyłączeniem czynności medycyny laboratoryjnej.

1


III.

Cena

1. Cena

1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 5


62. Przedmiot postępowania: Kardiologiczne zabiegi interwencyjne u dzieci do lat 18, w tym przezskórne zamykanie przecieków z użyciem zestawów zamykających

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii dziecięcej - równoważnik co najmniej 2 etatów.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

1.2. Lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii dziecięcej - równoważnik co najmniej 3 etatów.

3

1.3. Lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii dziecięcej - równoważnik co najmniej 4 etatów.

4

1.4. Lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii - zapewnienie konsultacji - w lokalizacji.

2


1.5. Lekarz specjalista w dziedzinie neonatologii - zapewnienie konsultacji w lokalizacji.

2


1.6. Zapewnienie wyodrębnionej całodobowej opieki lekarskiej we wszystkie dni tygodnia - lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii dziecięcej.

2


1.7. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego.

2


1.8. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego.

2


1.9. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa neonatologicznego.

3





1.10. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa neonatologicznego lub po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa neonatologicznego.

2


1.11. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego lub chirurgicznego, lub po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego.

2


2. Realizacja wybranych świadczeń

2.1. Realizacja w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie w sprawie zawarcia umowy co najmniej 200 procedur kardiologicznych, w tym co najmniej 100 procedur interwencyjnych.

4


2.2. Realizacja umowy w zakresie przeszczepienia serca lub mechanicznego wspomagania serca sztucznymi komorami.

3


2.3. Realizacja umowy w rodzaju leczenie szpitalne w zakresie neonatologia III poziom referencyjny.

5


2.4. Realizacja umowy w rodzaju leczenie szpitalne w zakresie kardiochirurgii dla dzieci - w lokalizacji.

5


3. Pozostałe warunki

3.1. W oddziale co najmniej 1 pokój jednoosobowy z węzłem sanitarnym lub izolatka.

1


3.2. Co najmniej 2 łóżka intensywnej opieki medycznej spełniające warunki, o których mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia szpitalnego, wpisane w rejestrze - w miejscu udzielania świadczeń.

1


3.3. Co najmniej 8 łóżek w oddziale kardiologii dla dzieci lub oddziale kardiochirurgii dla dzieci, wpisanych w rejestrze.

2


3.4. W oddziale jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne lekarzy przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie odpowiadającej zakresowi świadczeń objętych przedmiotem postępowania.

2


II.

Kompleksowość

1. Poradnie/oddziały/pracownie

1.1. Apteka szpitalna albo zakładowa - wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego.

1


1.2. Odpowiednio oddział anestezjologii i intensywnej terapii lub oddział anestezjologii i intensywnej terapii dla dzieci - co najmniej czterołóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4260 lub 4261.

2





1.3. Oddział kardiologii dla dzieci - wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4101 lub Oddział kardiochirurgii dziecięcej - wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4561.

2


1.4. Oddział neonatologiczny wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4421 - w lokalizacji.

2


1.5. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze VIII część kodu resortowego: 1561 Poradnia kardiochirurgiczna dla dzieci.

2


1.6. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze VIII część kodu resortowego: 1101 Poradnia kardiologiczna dla dzieci.

2


2. Zapewnienie badań i zabiegów

2.1. Realizacja świadczeń zdrowotnych będących przedmiotem umowy bez udziału podwykonawców, z wyłączeniem czynności medycyny laboratoryjnej.

1


III.

Cena

1. Cena

1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 5


63. Przedmiot postępowania: Przezcewnikowa nieoperacyjna naprawa zastawek serca u chorych wysokiego ryzyka

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Równoważnik co najmniej 2 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii.

1

Jedna odpowiedź do wyboru

1.2. Równoważnik co najmniej 3 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii.

2

1.3. Równoważnik co najmniej 4 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii.

3

1.4. Równoważnik co najmniej 3 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

1.5. Równoważnik co najmniej 4 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii.

3

1.6. Zapewnienie wyodrębnionej całodobowej opieki lekarskiej we wszystkie dni tygodnia - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii lub kardiologii.

3





1.7. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

1.8. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego.

1

1.9. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista pielęgniarstwa chirurgicznego.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

1.10. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka specjalista pielęgniarstwa chirurgicznego.

1

1.11. Równoważnik co najmniej 2 etatów pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego lub kardiologicznego, lub po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego lub kardiologicznego.

1


1.12. Równoważnik co najmniej ½ etatu - specjalista psychologii klinicznej lub psycholog kliniczny - zapewnienie konsultacji w lokalizacji.

2


2. Sprzęt i aparatura medyczna

2.1. Hybrydowa sala operacyjna, o której mowa w lp. 53 załącznika nr 4 do rozporządzenia szpitalnego - w lokalizacji.

2


2.2. Stanowisko do leczenia nerkozastępczego, co najmniej jedno stanowisko wpisane w rejestrze.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

2.3. Stanowisko do leczenia nerkozastępczego, co najmniej jedno stanowisko w lokalizacji.

1

3. Realizacja wybranych świadczeń

3.1. Realizacja umowy w zakresie przezskórnego lub z innego dostępu wszczepiania zastawek serca.

5


3.2. Realizacja umowy w zakresie wideotorakoskopowej ablacji w ciężkim, niepoddającym się leczeniu farmakologicznemu migotaniu przedsionków.

2


3.3. Realizacja umowy w zakresie operacji wad serca i aorty piersiowej w krążeniu pozaustrojowym.

2


3.4. Realizacja umowy w zakresie rehabilitacji kardiologicznej w warunkach stacjonarnych.

2


3.5. Realizacja umowy w zakresie rehabilitacji kardiologicznej w ośrodku lub oddziale dziennym.

2


3.6. Realizacja umowy w rodzaju leczenie szpitalne w zakresie kardiochirurgii - w lokalizacji.

5




4. Pozostałe warunki

4.1. W oddziale co najmniej 1 pokój jednoosobowy z węzłem sanitarnym lub izolatka.

1


4.2. Co najmniej 2 łóżka intensywnej opieki medycznej spełniające warunki, o których mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia szpitalnego, wpisane w rejestrze - w miejscu udzielania świadczeń.

1


4.3. W oddziale jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne lekarzy przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie odpowiadającej zakresowi świadczeń objętych przedmiotem postępowania.

2


II.

Kompleksowość

1. Poradnie/oddziały/pracownie

1.1. Apteka szpitalna albo zakładowa - wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego.

1


1.2. Oddział anestezjologii i intensywnej terapii co najmniej czterostanowiskowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4260.

2


1.3. Oddział intensywnego nadzoru kardiologicznego - co najmniej sześciostanowiskowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4106 - w lokalizacji.

2


1.4. Oddział kardiologiczny - co najmniej 20-łóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4100 - w lokalizacji.

2


1.5. Oddział kardiochirurgiczny - co najmniej 14-łóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4560 - w lokalizacji.

2


1.6. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze VIII część kodu resortowego: 1560 Poradnia kardiochirurgiczna.

2


1.7. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze VIII część kodu resortowego: 1100 Poradnia kardiologiczna.

2


2. Zapewnienie badań i zabiegów

2.1. Realizacja świadczeń zdrowotnych będących przedmiotem umowy bez udziału podwykonawców, z wyłączeniem czynności medycyny laboratoryjnej.

1


III.

Cena

1. Cena

1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 5


b) w tabeli nr 2 „LECZENIE SZPITALNE - CZĘŚĆ WSPÓLNA”:

- w części III „Jakość - pozostałe warunki. Maksymalna suma punktów: 17” lp. 6 otrzymuje brzmienie:

6.

Certyfikat akredytacyjny.

8


- w części IV „Dostępność. Maksymalna suma punktów 12”:

- - lp. 2 i 3 otrzymują brzmienie:

2.

Medyczne laboratorium diagnostyczne, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego - całodobowo w lokalizacji.

5

Jedna odpowiedź do wyboru

3.

Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.

3


- - uchyla się lp. 4,

c) w tabeli nr 4 „LECZENIE SZPITALNE - HOSPITALIZACJA PLANOWA - CZĘŚĆ WSPÓLNA”:

- w części III „Jakość - pozostałe warunki. Maksymalna suma punktów: 17” lp. 6 otrzymuje brzmienie:

6.

Certyfikat akredytacyjny.

8


- w części IV „Dostępność. Maksymalna suma punktów: 11”:

- - lp. 2 i 3 otrzymują brzmienie:

2.

Medyczne laboratorium diagnostyczne, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego - całodobowo w lokalizacji.

5

Jedna odpowiedź do wyboru

3.

Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.

2


- - uchyla się lp. 4,

d) w tabeli nr 5 „LECZENIE SZPITALNE - LECZENIE JEDNEGO DNIA”:

- w części 1 „Przedmiot postępowania: Zespół opieki dziennej:

• Alergologia/alergologia dla dzieci

• Angiologia

• Choroby płuc/choroby płuc dla dzieci

• Choroby wewnętrzne

• Dermatologia i wenerologia/dermatologia i wenerologia dla dzieci

• Diabetologia/diabetologia dla dzieci

• Endokrynologia/endokrynologia dla dzieci

• Gastroenterologia/gastroenterologia dla dzieci

• Geriatria

• Neurologia/neurologia dla dzieci

• Pediatria

• Reumatologia/reumatologia dla dzieci”:

- - w lp. I w pkt 3 „Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia” w kolumnie nr 4 ppkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

„3.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

- - w lp. II w pkt 1 „Dostępność” w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

„1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.”,

- w części 2 „Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia - chirurgia naczyniowa”:

- - w lp. I w pkt 4 „Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia” w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

„4.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

- - w lp. II w pkt 1 „Dostępność” w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

„1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.”,

- w części 3 „Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia: - Chirurgia szczękowo-twarzowa/Chirurgia szczękowo-twarzowa dla dzieci”:

- - w lp. I w pkt 4 „Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia” w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

„4.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

- - w lp. II w pkt 1 „Dostępność” w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

„1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.”,

- w części 4 „Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia - ginekologia”:

- - w lp. I w pkt 4 „Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia” w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

„4.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

- - w lp. II w pkt 1 „Dostępność” w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

„1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.”,

- w części 5 „Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia - Okulistyka/Okulistyka dla dzieci”:

- - w lp. I w pkt 4 „Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia” w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

„4.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

- - w lp. II w pkt 1 „Dostępność” w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

„1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.”,

- w części 6 „Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia - Ortopedia i traumatologia narządu ruchu/ortopedia i traumatologia narządu ruchu dla dzieci”:

- - w lp. I w pkt 4 „Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia” w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

„4.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

- - w lp. II w pkt 1 „Dostępność” w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

„1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.”,

- w części 7 „Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia - Otorynolaryngologia/Otorynolaryngologia dla dzieci”:

- - w lp. I w pkt 4 „Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia” w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

„4.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

- - w lp. II w pkt 1 „Dostępność” w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

„1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.”,

- w części 8 „Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia - Urologia/Urologia dla dzieci”:

- - w lp. I w pkt 4 „Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia” w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

„4.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

- - w lp. II w pkt 1 „Dostępność” w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

„1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.”,

- w części 9 „Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia - Chirurgia dziecięca/Chirurgia ogólna”:

- - w lp. I w pkt 4 „Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia” w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

„4.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

- - w lp. II w pkt 1 „Dostępność” w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

„1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.”,

- w części 10 „Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia - Chirurgia onkologiczna/Chirurgia onkologiczna dla dzieci”:

- - w lp. I w pkt 4 „Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia” w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

„4.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

- - w lp. II w pkt 1 „Dostępność” w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

„1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.”,

- w części 11 „Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia - Chirurgia plastyczna/Chirurgia plastyczna dla dzieci:

- - w lp. I w pkt 4 „Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia” w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

„4.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

- - w lp. II w pkt 1 „Dostępność” w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

„1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.”,

- w części 12 „Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia - Neurochirurgia/Neurochirurgia dla dzieci”:

- - w lp. I w pkt 4 „Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia” w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

„4.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

- - w lp. II w pkt 1 „Dostępność” w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

„1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.”,

e) w tabeli nr 7 „ŚWIADCZENIA KOMPLEKSOWE - część wspólna”:

- w części II „Jakość - pozostałe warunki. Maksymalna suma punktów: 16” lp. 5 otrzymuje brzmienie:

5.

Certyfikat akredytacyjny.

8


- w części III „Dostępność. Maksymalna suma punktów: 6”:

- - lp. 2 i 3 otrzymują brzmienie:

2.

Medyczne laboratorium diagnostyczne, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego - całodobowo w lokalizacji.

4

Jedna odpowiedź do wyboru

3.

Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.

2


- - uchyla się lp. 4;

6) w załączniku nr 4 do rozporządzenia:

a) w tabeli nr 1 „OPIEKA PSYCHIATRYCZNA I LECZENIE UZALEŻNIEŃ” w części 54 „Przedmiot postępowania: ośrodek środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży - I poziom referencyjny / zespół środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży - I poziom referencyjny”:

- w lp. I w pkt 3 „Wykonanie umowy” w kolumnie nr 4 ppkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

„3.1. Realizacja przez oferenta w okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, na obszarze którego dotyczy postępowanie, umowy na poziomie co najmniej 80 % kwoty zobowiązania określonej w tej umowie, z wyłączeniem ryczałtu, w zakresie przedmiotu postępowania ośrodek środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci młodzieży - I poziom referencyjny albo zespół środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży - I poziom referencyjny.”,

- w lp. II w pkt 1 „Dostępność do świadczeń” w kolumnie nr 4 ppkt 1.1 i 1.2 otrzymują brzmienie:

„1.1. Realizacja przez oferenta w okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, na obszarze którego dotyczy postępowanie, co najmniej 20 % wizyt domowych lub środowiskowych oraz innych świadczeń realizowanych w miejscu pobytu świadczeniobiorcy lub jego środowisku w stosunku do liczby wszystkich świadczeń wykonanych w zakresie przedmiotu postępowania ośrodek środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży - I poziom referencyjny albo zespół środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży - I poziom referencyjny.

1.2. Realizacja przez oferenta w okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, na obszarze którego dotyczy postępowanie, co najmniej 30 % wizyt domowych lub środowiskowych oraz innych świadczeń realizowanych w miejscu pobytu świadczeniobiorcy lub jego środowisku w stosunku do liczby wszystkich świadczeń wykonanych w zakresie przedmiotu postępowania ośrodek środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży - I poziom referencyjny albo zespół środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży - I poziom referencyjny.”,

b) w tabeli nr 2 „OPIEKA PSYCHIATRYCZNA I LECZENIE UZALEŻNIEŃ - CZĘŚĆ WSPÓLNA” w części II „Jakość - pozostałe warunki. Maksymalna suma punktów: 13 dla części 20-25 i 29a, 11 dla części 1-6, 9-11 i 30, 8 dla części 37-39 oraz 6 dla części 7-8 i 12-19 i 49” lp. 4 i 5 otrzymują brzmienie:

4.

Certyfikat akredytacyjny.

5

Dotyczy tylko przedmiotów postępowania w częściach: 1-6, 9-11, 20-27, 29a i 30

5.

Posiadanie rekomendacji lub pozytywnej opinii dyrektora Krajowego Biura do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii na prowadzenie staży klinicznych zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 27 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii.

2

Dotyczy tylko przedmiotów postępowania w częściach: 20-25, 29a, 37-39, 48 i 50

7) w załączniku nr 8 do rozporządzenia w tabeli nr 1 „LECZNICTWO UZDROWISKOWE”:

a) w części 1 „Przedmiot postępowania: Uzdrowiskowe leczenie szpitalne dzieci w wieku od 3 do 18 lat” w lp. I w pkt 3 „Pozostałe warunki” w kolumnie nr 4 ppkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

„3.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

b) w części 4 „Przedmiot postępowania: Uzdrowiskowe leczenie szpitalne dorosłych” w lp. I w pkt 3 „Pozostałe warunki” w kolumnie nr 4 ppkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

„3.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

c) w części 5 „Przedmiot postępowania: Uzdrowiskowe leczenie szpitalne dorosłych w urządzonym podziemnym wyrobisku górniczym” w lp. I w pkt 3 „Pozostałe warunki” w kolumnie nr 4 ppkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

„3.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

d) w części 8 „Przedmiot postępowania: Uzdrowiskowa rehabilitacja dla dorosłych w szpitalu uzdrowiskowym” w lp. I w pkt 3 „Pozostałe warunki” w kolumnie nr 4 ppkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

„3.1. Certyfikat akredytacyjny.”;

8) w załączniku nr 9 do rozporządzenia w tabeli nr 1 „ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE KONTRAKTOWANE ODRĘBNIE”:

a) w części 7 „Przedmiot postępowania: Badania zgodności tkankowej” w lp. III w pkt 1 „Dostępność” w kolumnie nr 4 w ppkt 1.1 wyraz „laboratorium” zastępuje się wyrazami „medycznego laboratorium diagnostycznego”,

b) w części 8 „Przedmiot postępowania: Badania genetyczne”:

- w lp. I w pkt 4 „Pozostałe warunki” w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

„4.1. Medyczne laboratorium diagnostyczne, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych w laboratoryjnej genetyce medycznej, na podstawie porozumienia zawartego z jednostką szkolącą, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, wpisaną na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego.”,

- użyte w lp. III w pkt 1 „Dostępność” w kolumnie nr 4 w ppkt 1.1 i 1.2 wyraz „laboratorium” zastępuje się wyrazami „medycznego laboratorium diagnostycznego”,

c) w części 15 „Przedmiot postępowania: Leczenie spastyczności opornej na leczenie farmakologiczne z zastosowaniem pompy baklofenowej” w lp. I w pkt 2 „Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia” w kolumnie nr 4 ppkt 2.1 otrzymuje brzmienie:

„2.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

d) w części 16 „Przedmiot postępowania: Teleradioterapia protonowa” w lp. 1 w pkt 1 „Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia” w kolumnie nr 4 ppkt 1.1 otrzymuje brzmienie:

„1.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

e) w części 17 „Przedmiot postępowania: Domowa antybiotykoterapia dożylna” w lp. I w pkt 1 „Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia” w kolumnie nr 4 ppkt 1.1 otrzymuje brzmienie:

„1.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

f) uchyla się części 18 i 19,

g) w części 20 „Przedmiot postępowania: Kompleksowe leczenie ran przewlekłych”:

- w lp. I:

- - w pkt 2 „Pozostały personel” w kolumnie nr 4 w ppkt 2.1 wyrazy „zgodnie z § 5 ust. 2 i 4 rozporządzenia szpitalnego” zastępuje się wyrazami „zgodnie z § 4 ust. 4 pkt 2 oraz § 5 ust. 2 rozporządzenia szpitalnego”,

- - w pkt 5 „Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia” w kolumnie nr 4 ppkt 5.1 otrzymuje brzmienie:

„5.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

- w lp. II w pkt 2 „Pozostałe warunki” w kolumnie nr 4 w ppkt 2.3 wyrazy „laboratoryjnej diagnostyki medycznej i mikrobiologicznych badań laboratoryjnych” zastępuje się wyrazami „czynności medycyny laboratoryjnej”,

h) w części 21 „Przedmiot postępowania: Koordynowana opieka nad kobietą w ciąży (KOC)” w lp. I w pkt 5 „Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia” w kolumnie nr 4 ppkt 5.1 otrzymuje brzmienie:

„5.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

i) w części 22 „Przedmiot postępowania: Kompleksowe leczenie wrodzonej sztywności wielostawowej” w lp. I w pkt 3 „Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia” w kolumnie nr 4 ppkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

„3.1. Certyfikat akredytacyjny.”,

j) w części 23 „Przedmiot postępowania: Opieka nad rodzinami wysokiego, dziedzicznie uwarunkowanego ryzyka zachorowania na raka piersi lub raka jajnika” w lp. II w pkt 1 „Zapewnienie badań i zabiegów” w kolumnie nr 4 ppkt 1.1 i 1.2 otrzymują brzmienie:

„1.1. Medyczne laboratorium diagnostyczne, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych w laboratoryjnej genetyce medycznej na podstawie porozumienia zawartego z jednostką szkolącą, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, wpisaną na listę jednostek szkolących posiadających akredytację do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego z pracownią genetyczną - w lokalizacji.

1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne z pracownią genetyczną - w lokalizacji.”,

k) w części 24 „Przedmiot postępowania: Opieka nad rodzinami wysokiego, dziedzicznie uwarunkowanego ryzyka zachorowania na raka jelita grubego lub raka błony śluzowej trzonu macicy” w lp. II w pkt 1 „Zapewnienie badań i zabiegów” w kolumnie nr 4 ppkt 1.1 i 1.2 otrzymują brzmienie:

„1.1. Medyczne laboratorium diagnostyczne, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych w laboratoryjnej genetyce medycznej na podstawie porozumienia zawartego z jednostką szkolącą, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, wpisaną na listę jednostek szkolących posiadających akredytację do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego z pracownią genetyczną - w lokalizacji.

1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne z pracownią genetyczną - w lokalizacji.”,

l) w części 25 „Przedmiot postępowania: Opieka nad rodzinami wysokiego, dziedzicznie uwarunkowanego ryzyka zachorowania na siatkówczaka lub chorobę von Hippel-Lindau (VHL)” w lp. II w pkt 1 „Zapewnienie badań i zabiegów” w kolumnie nr 4 ppkt 1.1 i 1.2 otrzymują brzmienie:

„1.1. Medyczne laboratorium diagnostyczne, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych w laboratoryjnej genetyce medycznej na podstawie porozumienia zawartego z jednostką szkolącą, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, wpisaną na listę jednostek szkolących posiadających akredytację do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego z pracownią genetyczną - w lokalizacji.

1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne z pracownią genetyczną - w lokalizacji.”,

m) w części 26 „Przedmiot postępowania: Nadzór telemetryczny nad pacjentami z implantowanymi urządzeniami wszczepialnymi” w lp. II w pkt 1 „Zapewnienie badań i zabiegów” w kolumnie nr 4 ppkt 1.6 otrzymuje brzmienie:

„1.6. Medyczne laboratorium diagnostyczne - w lokalizacji.”;

9) w załączniku nr 12 do rozporządzenia:

a) w tabeli nr 1 „LECZENIE SZPITALNE - ŚWIADCZENIA WYSOKOSPECJALISTYCZNE”:

- w części 1 „Przedmiot postępowania: Przeszczepienie wątroby” w lp. II w pkt 2 „Zapewnienie badań i zabiegów” w kolumnie nr 4 w ppkt 2.2 wyrazy „świadczeń zdrowotnych dotyczących laboratoryjnej diagnostyki medycznej i mikrobiologicznych badań laboratoryjnych” zastępuje się wyrazami „czynności medycyny laboratoryjnej”,

- w części 2 „Przedmiot postępowania: Przeszczepienie serca lub Mechaniczne wspomaganie serca sztucznymi komorami”:

- - w lp. I w pkt 2 „Sprzęt i aparatura medyczna” w kolumnie nr 4 w ppkt 2.1 wyrazy „w lp. 10 załącznika do rozporządzenia wysokospecjalistycznego” zastępuje się wyrazami „w lp. 53 załącznika nr 4 do rozporządzenia szpitalnego”,

- - w lp. II w pkt 2 „Zapewnienie badań i zabiegów” w kolumnie nr 4 w ppkt 2.2 wyrazy „świadczeń zdrowotnych dotyczących laboratoryjnej diagnostyki medycznej i mikrobiologicznych badań laboratoryjnych” zastępuje się wyrazami „czynności medycyny laboratoryjnej”,

- w części 3 „Przedmiot postępowania: Przeszczepienie płuca”:

- - w lp. I w pkt 2 „Sprzęt i aparatura medyczna” w kolumnie nr 4 w ppkt 2.1 wyrazy „w lp. 10 załącznika do rozporządzenia wysokospecjalistycznego” zastępuje się wyrazami „w lp. 53 załącznika nr 4 do rozporządzenia szpitalnego”,

- - w lp. II w pkt 2 „Zapewnienie badań i zabiegów” w kolumnie nr 4 w ppkt 2.3 wyrazy „świadczeń zdrowotnych dotyczących laboratoryjnej diagnostyki medycznej i mikrobiologicznych badań laboratoryjnych” zastępuje się wyrazami „czynności medycyny laboratoryjnej”,

- w części 4 „Przedmiot postępowania: Przeszczepienie serca i płuca”:

- - w lp. I w pkt 2 „Sprzęt i aparatura medyczna” w kolumnie nr 4 w ppkt 2.1 wyrazy „w lp. 10 załącznika do rozporządzenia wysokospecjalistycznego” zastępuje się wyrazami „w lp. 53 załącznika nr 4 do rozporządzenia szpitalnego”,

- - w lp. II w pkt 2 „Zapewnienie badań i zabiegów” w kolumnie nr 4 w ppkt 2.3 wyrazy „świadczeń zdrowotnych dotyczących laboratoryjnej diagnostyki medycznej i mikrobiologicznych badań laboratoryjnych” zastępuje się wyrazami „czynności medycyny laboratoryjnej”,

- w części 5 „Przedmiot postępowania: Przeszczepienie komórek wysp trzustkowych” w lp. II w pkt 2 „Zapewnienie badań i zabiegów” w kolumnie nr 4 w ppkt 2.1 wyrazy „świadczeń zdrowotnych dotyczących laboratoryjnej diagnostyki medycznej i mikrobiologicznych badań laboratoryjnych” zastępuje się wyrazami „czynności medycyny laboratoryjnej”,

- w części 6 „Przedmiot postępowania: Przeszczepienie komórek przytarczyc” w lp. II w pkt 2 „Zapewnienie badań i zabiegów” w kolumnie nr 4 w ppkt 2.1 wyrazy „świadczeń zdrowotnych dotyczących laboratoryjnej diagnostyki medycznej i mikrobiologicznych badań laboratoryjnych” zastępuje się wyrazami „czynności medycyny laboratoryjnej”,

- uchyla się części 7-13,

b) w tabeli nr 2 „LECZENIE SZPITALNE - ŚWIADCZENIA WYSOKOSPECJALISTYCZNE - CZĘŚĆ WSPÓLNA”:

- w części III „Jakość - pozostałe warunki. Maksymalnie Suma punktów: 12” lp. 5 otrzymuje brzmienie:

5.

Certyfikat akredytacyjny.

5


- w części IV „Dostępność. Maksymalnie Suma punktów: 9” lp. 3 otrzymuje brzmienie:

3.

Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.

4


10) w załączniku nr 13 do rozporządzenia w tabeli nr 1 „PROGRAMY ZDROWOTNE”:

a) w części 2 „Przedmiot postępowania: Program profilaktyki raka piersi - etap podstawowy” w lp. I w pkt 1 „Personel” w kolumnie nr 4 w ppkt 1.3 wyrazy „techników elektroradiologii” zastępuje się wyrazem: „elektroradiologów”,

b) w części 3 „Przedmiot postępowania: Program profilaktyki raka piersi - etap pogłębionej diagnostyki” w lp. I w pkt 1 „Personel” w kolumnie nr 4 w ppkt 1.2 wyrazy „techników elektroradiologii” zastępuje się wyrazem: „elektroradiologów”,

c) w części 4 „Przedmiot postępowania: Program badań prenatalnych” w lp. I w pkt 4 „Pozostałe warunki” w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

„4.1. Medyczne laboratorium diagnostyczne, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych w laboratoryjnej genetyce medycznej na podstawie porozumienia zawartego z jednostką szkolącą, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, wpisaną na listę jednostek szkolących posiadających akredytację do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego, lub medyczne laboratorium diagnostyczne jednostki szkolącej posiadającej akredytację, o której mowa w art. 32 tej ustawy.”,

d) w części 4a „Przedmiot postępowania: Program badań prenatalnych - część położniczo-ginekologiczna” w lp. I w pkt 3 „Pozostałe warunki” w kolumnie nr 4 ppkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

„3.1. Medyczne laboratorium diagnostyczne, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych na podstawie porozumienia zawartego z jednostką szkolącą, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, wpisaną na listę jednostek szkolących posiadających akredytację do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego, lub medyczne laboratorium diagnostyczne jednostki szkolącej posiadającej akredytację, o której mowa w art. 32 tej ustawy.”,

e) w części 4b „Przedmiot postępowania: Program badań prenatalnych - część genetyczna” w lp. I w pkt 4 „Pozostałe warunki” w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

„4.1. Medyczne laboratorium diagnostyczne, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych w laboratoryjnej genetyce medycznej na podstawie porozumienia zawartego z jednostką szkolącą, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, wpisaną na listę jednostek szkolących posiadających akredytację do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego, lub medyczne laboratorium diagnostyczne jednostki szkolącej posiadającej akredytację, o której mowa w art. 32 tej ustawy.”,

f) w części 9 „Przedmiot postępowania: Program badań przesiewowych raka jelita grubego” w lp. II w pkt 1 „Zapewnienie badań i zabiegów” w kolumnie nr 4 w ppkt 1.4 wyrazy „świadczeń zdrowotnych dotyczących laboratoryjnej diagnostyki medycznej i mikrobiologicznych badań laboratoryjnych” zastępuje się wyrazami „czynności medycyny laboratoryjnej”;

11) w załączniku nr 14 do rozporządzenia w tabeli nr 2 „LECZENIE SZPITALNE - PROGRAMY LEKOWE - CZĘŚĆ WSPÓLNA” w części II „Jakość - Pozostałe warunki. Maksymalna liczba punktów 17” lp. 3 otrzymuje brzmienie:

3.

Certyfikat akredytacyjny.

7


12) w załączniku nr 15 do rozporządzenia w tabeli „LECZENIE SZPITALNE - CHEMIOTERAPIA” „Przedmiot postępowania: Chemioterapia” w lp. I w pkt 3 „Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia” w kolumnie nr 4 ppkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

„3.1. Certyfikat akredytacyjny.”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Równoważny certyfikat akredytacyjny] Za równoważny z certyfikatem akredytacyjnym, o którym mowa w § 2 pkt 2b rozporządzenia zmienianego w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, uznaje się certyfikat akredytacyjny, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 5 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o akredytacji w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2135), ważny na dzień rozpoczęcia obowiązywania umowy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Stosowanie przepisów do postępowań w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej] Do postępowań w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia stosuje się przepisy rozporządzenia zmienianego w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Zdrowia: wz. W. Konieczny


1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 2704).

2) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2016 r. poz. 1555, z 2017 r. poz. 498, 852, 1279, 2364 i 2484, z 2018 r. poz. 385 i 1383, z 2019 r. poz. 832, 1887 i 2316, z 2020 r. poz. 1841 i 2428, z 2021 r. poz. 307, 637, 749 i 1765, z 2022 r. poz. 1033, 1421 i 1545 oraz z 2023 r. poz. 1160 i 2224.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00