Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2024-07-10
Wersja aktualna od 2024-07-10
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 20 lutego 2004 r.
w sprawie wielokrotności kwoty bazowej, zasad wynagradzania pracowników regionalnych izb obrachunkowych, wymaganych kwalifikacji oraz zasad ustalania ryczałtu, diet i zwrotu kosztów podróży pozaetatowych członków kolegiów izb
z dnia 20 lutego 2004 r. (Dz.U. z 2004 r., Nr 31, poz. 264)
t.j. z dnia 29 czerwca 2017 r. (Dz.U. z 2017 r., poz. 1284)
t.j. z dnia 27 lutego 2023 r. (Dz.U. z 2023 r., poz. 355)
t.j. z dnia 10 lipca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r., poz. 1021)
Na podstawie art. 26a ust. 6 i 7 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1325) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Zakres regulacji] 1. Rozporządzenie określa:
1) wielokrotność kwoty bazowej, o której mowa w art. 26a ust. 5 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych;
2) zasady wynagradzania prezesa izby, zastępcy prezesa izby, etatowych członków kolegium izby i pozostałych pracowników regionalnych izb obrachunkowych, zwanych dalej „izbami”;
3) wymagane kwalifikacje w zakresie wykształcenia i praktyki zawodowej;
4) zasady ustalania ryczałtu, diet i zwrotu kosztów podróży pozaetatowych członków kolegiów izby.
2. Do pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi stosuje się przepisy w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek.
§ 2.[Najniższe wynagrodzenie zasadnicze] Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o „najniższym wynagrodzeniu zasadniczym”, rozumie się przez to najniższe wynagrodzenie zasadnicze w pierwszej kategorii zaszeregowania, ustalone w tabeli, o której mowa w § 4 pkt 1.
§ 3.[Ustalenie wielokrotności kwoty bazowej] Ustala się wielokrotności kwoty bazowej służące do ustalenia wysokości wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego dla prezesa, zastępcy prezesa i etatowych członków kolegium izby, zgodnie z tabelą stanowiącą załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§ 4. [Tabele: miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, procentowych stawek dodatku funkcyjnego i stanowisk, zaszeregowań i wymagań kwalifikacyjnych pracowników] Dla pracowników izb, niewymienionych w § 1 ust. 2 oraz § 3, ustala się:
1) tabelę miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, stanowiącą załącznik nr 2 do rozporządzenia;
2) tabelę procentowych stawek dodatku funkcyjnego, stanowiącą załącznik nr 3 do rozporządzenia;
3) tabelę stanowisk, zaszeregowań i wymagań kwalifikacyjnych pracowników, stanowiącą załącznik nr 4 do rozporządzenia.
§ 5. [Przeszeregowanie i awansowanie pracownika] 1. Przeszeregowania pracownika w ramach wynagrodzenia przewidzianego dla danego stanowiska oraz awansowania pracownika na stanowisko wyższe od zajmowanego dokonuje prezes izby.
2. Prezes izby może w uzasadnionych wypadkach skrócić pracownikowi wymagany okres pracy na danym stanowisku, z wyłączeniem stanowisk, dla których wymagany okres pracy zawodowej określają odrębne przepisy regulujące wymagania kwalifikacyjne pracowników.
§ 6.[Dodatek funkcyjny] Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach związanych z kierowaniem wydziałem przysługuje dodatek funkcyjny. Dodatek ten przysługuje również pracownikom zatrudnionym na stanowiskach niezwiązanych z kierowaniem wydziałem, dla których w załączniku nr 3 do rozporządzenia przewiduje się dodatek funkcyjny, z tym że maksymalną stawkę tego dodatku, przewidzianą dla danego stanowiska, obniża się o jedną stawkę.
§ 7. [Dodatek służbowy] 1. Pracownikom izby, z wyłączeniem osób zatrudnionych na stanowiskach, o których mowa w załączniku nr 1 do rozporządzenia, może być przyznany, w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia, dodatek służbowy w wysokości do 40 % łącznie od wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego. Wysokość dodatku służbowego uzależnia się od charakteru, złożoności i efektów pracy.
2. W zależności od złożoności wykonywanych czynności kontrolnych oraz indywidualnych efektów pracy dodatek, o którym mowa w ust. 1, może być podwyższony do 60 %.
§ 8. [Miesięczny dodatek kontrolerski] 1. Inspektorom do spraw kontroli gospodarki finansowej, zwanym dalej „inspektorami kontroli”, przysługuje miesięczny dodatek kontrolerski w wysokości 30 % łącznie od wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego.
2. W zależności od złożoności wykonywanych czynności kontrolnych oraz indywidualnych efektów pracy dodatek, o którym mowa w ust. 1, może być podwyższony do 50 %.
§ 9. [Miesięczna wysokość ryczałtu dla pozaetatowych członków kolegium izb] 1. Miesięczna wysokość ryczałtu dla pozaetatowych członków kolegium izby wynosi do 75 % miesięcznego maksymalnego zasadniczego wynagrodzenia etatowego członka kolegium.
2. Do diet i innych należności z tytułu podróży służbowych pozaetatowych członków kolegium izby stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju.
§ 10.[Dalsze zatrudnienie mimo braku wymagań kwalifikacyjnych] Pracownicy, którzy nie spełniają wymagań kwalifikacyjnych przewidzianych dla stanowiska zajmowanego przez nich w dniu wejścia w życie rozporządzenia, mogą być nadal zatrudniani na tych stanowiskach.
§ 11. [Przepisy uchylone] Tracą moc:
1) rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 9 grudnia 1992 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników regionalnych izb obrachunkowych (Dz. U. poz. 464, z późn. zm.);
2) rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 9 grudnia 1992 r. w sprawie zasad ustalania ryczałtu, diet i zwrotu kosztów podróży nieetatowych członków kolegiów regionalnych izb obrachunkowych (Dz. U. poz. 465).
§ 12. [Przepis przejściowy] 1. Wynagrodzenie, o którym mowa w § 1 pkt 2, oraz ryczałt, diety i zwrot kosztów, o których mowa w § 1 pkt 4, w wysokości i na zasadach oraz z zastosowaniem wielokrotności kwoty bazowej określonych w rozporządzeniu przysługują od dnia 1 stycznia 2004 r.
2. Zasady wynagradzania, o których mowa w § 1 ust. 2, do pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi stosuje się od dnia 1 stycznia 2004 r.
§ 13. [Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Załączniki do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 20 lutego 2004 r. (Dz. U. z 2024 r. poz.1021 )
Załącznik nr 1
TABELA WIELOKROTNOŚCI KWOTY BAZOWEJ
Lp. | Stanowisko | Wynagrodzenie zasadnicze | Dodatek funkcyjny |
1 | Prezes izby | 4,1-6,0 | 0,7-1,5 |
2 | Zastępca prezesa | 3,3-5,0 | 0,5-1,2 |
3 | Etatowy członek kolegium | 2,6-4,0 | |
Załącznik nr 2
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
I | 2400-5100 |
II | 2720-5200 |
III | 2730-5330 |
IV | 2740-5460 |
V | 2770-5610 |
VI | 2800-5800 |
VII | 2830-6180 |
VIII | 2850-6310 |
IX | 2890-6440 |
X | 2950-6690 |
XI | 3020-6950 |
XII | 3090-7210 |
XIII | 3160-7530 |
XIV | 3240-7920 |
XV | 3320-8310 |
XVI | 3420-8750 |
XVII | 3510-9180 |
XVIII | 3620-9740 |
Załącznik nr 3
TABELA PROCENTOWYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
Stawka dodatku funkcyjnego | Procent najniższego wynagrodzenia zasadniczego |
1 | do 35 |
2 | do 50 |
3 | do 65 |
4 | do 80 |
5 | do 95 |
6 | do 110 |
7 | do 125 |
Załącznik nr 4
TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH PRACOWNIKÓW
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego | Wykształcenie | Liczba lat pracy |
1 | Naczelnik wydziału | XV-XVIII | do 7 | wyższe | 4 |
2 | Kierownik biura, zastępca naczelnika wydziału | XV-XVII | do 7 | wyższe | 4 |
3 | Zastępca kierownika biura | XV-XVI | do 6 | wyższe | 4 |
4 | Radca prawny | XV-XVII | do 7 | według odrębnych przepisów | |
5 | Główny księgowy | XV-XVII | do 6 | według odrębnych przepisów | |
6 | Główny inspektor kontroli | XV-XVI | do 6 | wyższe | 6 |
6a | Audytor wewnętrzny | XV-XVI | do 6 | według odrębnych przepisów | |
7 (skreślona) | | | | ||
8 | Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych | XII-XIV | - | według odrębnych przepisów | |
9 | Starszy inspektor kontroli | XIII-XV | do 5 | wyższe | 4 |
10 | Starszy informatyk, starszy specjalista | XIII-XV | - | wyższe | 4 |
11 | Inspektor kontroli, informatyk, specjalista | XII-XIV | - | wyższe | 3 |
średnie | 6 | ||||
12 | Młodszy inspektor kontroli | XI-XII | - | wyższe | - |
średnie | 2 | ||||
13 | Starszy księgowy | X-XII | - | średnie | 2 |
14 | Księgowy, starszy referent | IX-XI | - | średnie | 1 |
15 | Referent | VII-IX | - | średnie | - |