Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2024-01-26
Wersja aktualna od 2024-01-26
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 15 stycznia 2024 r.
w sprawie realizacji modułu 3 wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” dotyczącego wspierania w latach 2024-2028 organów prowadzących publiczne szkoły podstawowe w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki przez organizację stołówek i miejsc spożywania posiłków
Na podstawie art. 90u ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r. poz. 2230 oraz z 2023 r. poz. 1234 i 2005) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:
1) formy i zakres wspierania organów prowadzących publiczne szkoły podstawowe dla dzieci i młodzieży oraz publiczne szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki przez organizację stołówek i miejsc spożywania posiłków w tych szkołach, realizowanego na podstawie modułu 3 wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028, ustanowionego uchwałą nr 149 Rady Ministrów z dnia 23 sierpnia 2023 r. w sprawie ustanowienia wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028 (M.P. poz. 881), zwanego dalej „Programem”;
2) zakres informacji, jakie zawiera wniosek organu prowadzącego o udzielenie wsparcia finansowego;
3) szczegółowe kryteria i tryb oceny wniosków organów prowadzących o udzielenie wsparcia finansowego;
4) sposób podziału środków budżetu państwa przyznanych na realizację zadań w ramach modułu 3 Programu;
5) sposób monitorowania i oceny realizacji zadań w ramach modułu 3 Programu.
§ 2. [Uzyskanie dofinansowania przez organy prowadzące szkoły] 1. Organom prowadzącym:
1) publiczne szkoły podstawowe, o których mowa w art. 2 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900, 1672, 1718 i 2005),
2) publiczne szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej
- zwane dalej „szkołami”, może być udzielone wsparcie finansowe ze środków budżetu państwa, zwane dalej „wsparciem finansowym”.
2. Wsparcie finansowe jest udzielane na realizację zadania obejmującego:
1) doposażenie i poprawę standardu funkcjonujących stołówek szkolnych (własnej kuchni i jadalni);
2) doposażenie stołówek szkolnych, które obecnie nie funkcjonują, tak aby mogły zostać uruchomione;
3) stworzenie nowych stołówek szkolnych;
4) wsparcie w zakresie adaptacji i wyposażenia pomieszczeń przeznaczonych do spożywania posiłków (jadalni).
3. Wsparcie finansowe jest udzielane wyłącznie na realizację jednego z zadań, o których mowa w ust. 2.
4. Organ prowadzący, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, może otrzymać wsparcie finansowe jeden raz w odniesieniu do każdej szkoły objętej wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego, przy czym w przypadku szkoły posiadającej organizacyjnie podporządkowaną szkołę filialną również jeden raz w odniesieniu do szkoły filialnej, z tym że ze wsparcia w Programie są wyłączone szkoły lub szkoły filialne, w których dofinansowano realizację zadań na podstawie modułu 3 wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023, ustanowionego uchwałą nr 140 Rady Ministrów z dnia 15 października 2018 r. w sprawie ustanowienia wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2019-2023 (M.P. poz. 1007 oraz z 2022 r. poz. 1287).
5. Organ prowadzący, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, może ponownie złożyć wniosek o udzielenie wsparcia finansowego w kolejnych latach w odniesieniu do szkoły, która nie otrzymała wsparcia finansowego w danym roku.
6. Organ prowadzący, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, może ponownie złożyć wniosek o udzielenie wsparcia finansowego w kolejnych latach również w przypadku rezygnacji ze wsparcia finansowego w danym roku, o której mowa w § 10 ust. 3.
7. W ramach udzielonego wsparcia finansowego można zakupić:
1) usługi remontowo-adaptacyjne służące poprawie standardu funkcjonowania stołówek szkolnych lub miejsc spożywania posiłków;
2) niezbędne wyposażenie kuchni w stołówkach szkolnych, w tym:
a) stanowiska mycia rąk, w szczególności umywalkę z instalacją zimnej i ciepłej wody,
b) stanowiska sporządzania potraw i napojów, w szczególności stoły produkcyjne, trzony kuchenne z piekarnikami, zlewozmywaki z instalacją zimnej i ciepłej wody, zestawy garnków i innych naczyń kuchennych, zestawy noży kuchennych, chłodziarkę z zamrażarką, zmywarkę do naczyń, piec konwekcyjno-parowy lub piekarnik z termoobiegiem, naświetlacz do jaj, robot kuchenny wieloczynnościowy,
c) stanowiska obróbki wstępnej brudnej, w szczególności zlewozmywak z instalacją zimnej i ciepłej wody, stoły produkcyjne ze stali nierdzewnej, drobny sprzęt kuchenny, urządzenia do rozdrabniania warzyw i owoców, krajalnice z przystawkami, stanowisko produkcji potraw z mięsa, stanowisko produkcji ciast,
d) stanowiska obróbki cieplnej, w szczególności zlewozmywak z instalacją zimnej i ciepłej wody, piec konwekcyjno-parowy lub piekarnik z termoobiegiem, taborety podgrzewcze, trzony kuchenne z wyciągami, patelnie elektryczne,
e) stanowiska ekspedycji potraw i napojów, w szczególności stół do ekspedycji potraw, podgrzewacze do potraw i talerzy, pojemniki i termosy gastronomiczne,
f) stanowiska mycia naczyń, w szczególności zlewozmywak z instalacją zimnej i ciepłej wody, pojemnik na odpadki, zmywarkę do naczyń, sprzęt do dezynfekcji;
3) niezbędne wyposażenie miejsc spożywania posiłków, w szczególności stoły, krzesła, zastawę stołową, tace, kosze na odpady, termosy gastronomiczne.
8. Zakupione w ramach udzielonego wsparcia finansowego wyposażenie, o którym mowa w ust. 7 pkt 2 i 3, jeżeli stanowi materiały i wyroby przeznaczone do kontaktu z żywnością, musi odpowiadać wymaganiom ogólnym określonym w art. 3 rozporządzenia (WE) nr 1935/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 października 2004 r. w sprawie materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz uchylającego dyrektywy 80/590/EWG i 89/109/EWG (Dz. Urz. UE L 338 z 13.11.2004, str. 4 oraz Dz. Urz. UE L 188 z 18.07.2009, str. 14) oraz:
1) posiadać deklarację CE;
2) być fabrycznie nowe i wolne od obciążeń prawami osób trzecich;
3) posiadać dołączone niezbędne instrukcje i materiały dotyczące użytkowania sporządzone w języku polskim;
4) posiadać okres gwarancji udzielonej przez producenta lub dostawcę nie krótszy niż 2 lata.
9. Zakupione w ramach udzielonego wsparcia finansowego wyposażenie, o którym mowa w ust. 7 pkt 2 i 3, jeżeli nie stanowi materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością, musi spełniać wymagania, o których mowa w ust. 8 pkt 2-4.
§ 3. [Organy prowadzące szkoły] 1. Wsparcia finansowego udziela się organom prowadzącym szkoły:
1) jednostkom samorządu terytorialnego;
2) osobom prawnym niebędącym jednostkami samorządu terytorialnego;
3) osobom fizycznym;
4) ministrowi właściwemu do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.
2. Wsparcia finansowego udziela się w formie dotacji dla organów prowadzących, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3, i w formie dofinansowania dla ministra, o którym mowa w ust. 1 pkt 4.
3. Wsparcia finansowego udziela się pod warunkiem zapewnienia przez organ prowadzący, o którym mowa w ust. 1 pkt 1-3, w odniesieniu do każdej szkoły objętej wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego, wkładu własnego w wysokości co najmniej 20% kwoty kosztów realizacji zadania, o którym mowa w § 2 ust. 2, objętego wsparciem finansowym.
4. Do wkładu własnego, o którym mowa w ust. 3, zalicza się:
1) wkład finansowy przeznaczony przez organ prowadzący, o którym mowa w ust. 1 pkt 1-3, na zakup usług lub wyposażenia określonych w § 2 ust. 7, wydatkowany w roku złożenia wniosku o udzielenie wsparcia finansowego;
2) wkład rzeczowy w postaci usług lub wyposażenia określonych w § 2 ust. 7, zakupionych w roku złożenia wniosku o udzielenie wsparcia finansowego, ale nie później niż do dnia złożenia tego wniosku, które organ prowadzący, o którym mowa w ust. 1 pkt 1-3, zamierza wykorzystać podczas realizacji zadania, o którym mowa w § 2 ust. 2, objętego wsparciem finansowym lub które wykorzystał do zadań bezpośrednio związanych z realizacją tego zadania w roku złożenia wniosku o udzielenie wsparcia finansowego;
3) wkład rzeczowy w postaci wydatków związanych z kosztami osób realizujących zadania wynikające z zadania, o którym mowa w § 2 ust. 2, objętego wsparciem finansowym, których poniesienie jest niezbędne do realizacji tego zadania, a nie jest finansowane w ramach udzielonego wsparcia finansowego.
5. Wartość wkładu rzeczowego, o którym mowa w ust. 4 pkt 2 i 3, potwierdza się fakturami lub innymi dokumentami uzupełniającymi o wartości dowodowej równoważnej fakturom.
§ 4. [Maksymalna kwota przyznanej organowi prowadzącemu pomocy finansowej] 1. Maksymalna wysokość wsparcia finansowego dla organu prowadzącego w odniesieniu do każdej szkoły objętej wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego wynosi w przypadku realizacji zadań, o których mowa w § 2 ust. 2:
1) pkt 1-3 - 80 000 zł;
2) pkt 4 - 25 000 zł.
2. Wydatki ponoszone z dotacji, o której mowa w § 3 ust. 2, w ramach realizacji zadania, o którym mowa w § 2 ust. 2, objętego wsparciem finansowym, stanowią wydatki bieżące organów prowadzących, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3.
3. Wsparcie finansowe nie może być wykorzystane na pokrycie wydatków, o których mowa w ust. 2, dofinansowanych ze środków europejskich w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, z późn. zm.1)).
4. Do wydatków ponoszonych w ramach wkładu własnego, o którym mowa w § 3 ust. 3, w ramach realizacji zadania, o którym mowa w § 2 ust. 2, objętego wsparciem finansowym, zalicza się wydatki majątkowe organów prowadzących, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3.
§ 5. [Przyznanie środków finansowych w ramach wsparcia] 1. Środki budżetu państwa na wsparcie finansowe minister właściwy do spraw oświaty i wychowania dzieli między wojewodów do wysokości środków przeznaczonych na realizację zadań w ramach modułu 3 Programu w danym roku budżetowym.
2. Maksymalne kwoty środków budżetu państwa na realizację zadań w ramach modułu 3 Programu przypadające na poszczególne województwa określa załącznik do rozporządzenia.
3. Środki budżetu państwa na wsparcie finansowe dla szkół artystycznych, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2, prowadzonych przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, są przekazywane temu ministrowi w 2024 r.
4. Kwota środków budżetu państwa, o których mowa w ust. 3, wynosi 639 876 zł.
5. W ramach maksymalnych kwot, o których mowa w ust. 2, wydziela się środki przeznaczone dla wojewodów na obsługę realizacji zadań w ramach modułu 3 Programu w wysokości 0,8% środków przeznaczonych na realizację zadań w ramach tego modułu w szkołach prowadzonych przez organy prowadzące, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3. W przypadku gdy łączna kwota wsparcia finansowego wnioskowana przez organy prowadzące, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, w odniesieniu do szkół znajdujących się na terenie danego województwa w danym roku budżetowym jest niższa niż maksymalna kwota, o której mowa w ust. 2, środki przeznaczone dla wojewodów na obsługę realizacji zadań w ramach modułu 3 Programu stanowią 0,8% tej łącznej kwoty.
6. Do kosztów obsługi realizacji zadań w ramach modułu 3 Programu przez wojewodów mogą być zaliczone jedynie wydatki rzeczowe związane bezpośrednio z obsługą zespołów, o których mowa w § 7 ust. 1.
§ 6. [Wniosek o udzielenie wsparcia] 1. Organ prowadzący, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, występuje z wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego do wojewody właściwego ze względu na siedzibę szkoły objętej tym wnioskiem w:
1) 2024 r. - w terminie do dnia 30 kwietnia 2024 r.;
2) 2025 r. - w terminie do dnia 30 kwietnia 2025 r.;
3) 2026 r. - w terminie do dnia 30 kwietnia 2026 r.;
4) 2027 r. - w terminie do dnia 30 kwietnia 2027 r.;
5) 2028 r. - w terminie do dnia 2 maja 2028 r.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) nazwę i adres siedziby organu prowadzącego, jego numer telefonu i adres poczty elektronicznej, a w przypadku organu prowadzącego będącego osobą fizyczną - imię i nazwisko oraz adres miejsca zamieszkania osoby fizycznej, a także jej numer telefonu i adres poczty elektronicznej, jeżeli je posiada;
2) numery REGON i NIP organu prowadzącego;
3) łączną wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego na realizację zadań w ramach modułu 3 Programu;
4) wykaz szkół objętych wnioskiem wraz z informacją o wkładzie własnym organu prowadzącego i jego wysokości w odniesieniu do każdej z tych szkół;
5) dane dotyczące szkół objętych wnioskiem:
a) nazwę, adres siedziby, numer telefonu i adres poczty elektronicznej szkoły,
b) wskazanie zadania, o którym mowa w § 2 ust. 2,
c) liczbę uczniów w szkole według stanu na dzień 30 września roku poprzedzającego rok złożenia wniosku,
d) informację o dotychczasowym sposobie zapewnienia żywienia uczniów w szkole, w szczególności o sposobie przygotowywania posiłków oraz liczbie i rodzajach oferowanych dań,
e) informację o aktualnym stanie wyposażenia stołówki szkolnej lub pomieszczeń przeznaczonych do spożywania posiłków, z uwzględnieniem warunków lokalowo-technicznych posiadanych przez szkołę,
f) informację o planowanych sposobach wykorzystania wsparcia finansowego,
g) przewidywane efekty realizacji zadania, w tym przewidywaną grupę odbiorców,
h) kalkulację planowanych kosztów realizacji zadania,
i) wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego w odniesieniu do danej szkoły, zgodnie z § 4 ust. 1,
j) informację o usługach, wyposażeniu lub wydatkach, które mogą być zaliczone do wkładu rzeczowego zgodnie z § 3 ust. 4 pkt 2 lub 3, albo o braku takich usług, wyposażenia lub wydatków,
k) numer w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych, o którym mowa w art. 7 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2597 oraz z 2023 r. poz. 185, 1234, 1672, 1718 i 2005);
6) informację, czy w odniesieniu do danej szkoły wniosek jest składany ponownie;
7) imię i nazwisko, funkcję oraz podpis osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania organu prowadzącego;
8) dokumenty potwierdzające upoważnienie do składania oświadczeń woli w imieniu organu prowadzącego, w przypadku organu prowadzącego, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 2 i 3.
3. Dane, o których mowa w ust. 2 pkt 5, szkoła, która ma być objęta wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego, przekazuje do organu prowadzącego, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, w:
1) 2024 r. - w terminie do dnia 15 kwietnia 2024 r.;
2) 2025 r. - w terminie do dnia 15 kwietnia 2025 r.;
3) 2026 r. - w terminie do dnia 15 kwietnia 2026 r.;
4) 2027 r. - w terminie do dnia 15 kwietnia 2027 r.;
5) 2028 r. - w terminie do dnia 18 kwietnia 2028 r.
4. Organ prowadzący, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, weryfikuje dane, o których mowa w ust. 2 pkt 5, pod względem ich prawidłowości i kompletności.
5. Organ prowadzący, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, nie obejmuje wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego szkół prowadzonych przez ten organ, które przekazały dane nieprawidłowe, niekompletne lub przekazały je po terminie.
6. Formularz wniosku, o którym mowa w ust. 1, oraz wykazu, o którym mowa w ust. 2 pkt 4, jest publikowany na stronach internetowych Programu oraz urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
§ 7. [Zespół oceniający powołany decyzją wojewody] 1. Zespół powołany przez wojewodę dokonuje oceny wniosków organów prowadzących, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, o udzielenie wsparcia finansowego w:
1) 2024 r. - w terminie do dnia 31 maja 2024 r.;
2) 2025 r. - w terminie do dnia 30 maja 2025 r.;
3) 2026 r. - w terminie do dnia 29 maja 2026 r.;
4) 2027 r. - w terminie do dnia 31 maja 2027 r.;
5) 2028 r. - w terminie do dnia 30 maja 2028 r.
2. Zespół składa się z co najmniej trzech osób, w tym dwóch przedstawicieli kuratora oświaty.
3. Wojewoda zapewnia obsługę zespołu.
§ 8. [Badanie wniosku o dofinansowanie pod względem formalnym i merytorycznym] 1. Zespół, o którym mowa w § 7 ust. 1, dokonuje oceny wniosków organów prowadzących, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, o udzielenie wsparcia finansowego pod względem formalnym i merytorycznym.
2. Ocenie pod względem formalnym podlegają:
1) złożenie wniosku przez uprawniony organ prowadzący, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3;
2) złożenie wniosku w terminie, o którym mowa w § 6 ust. 1;
3) złożenie przez organ prowadzący nie więcej niż jednego wniosku w danym roku;
4) zgodność wnioskowanych kwot wsparcia finansowego, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt 5 lit. i, z kwotą, o której mowa w § 4 ust. 1;
5) zapewnienie przez organ prowadzący w odniesieniu do każdej szkoły objętej wnioskiem, wkładu własnego, o którym mowa w § 3 ust. 3;
6) poprawność kalkulacji planowanych kosztów realizacji zadania pod względem rachunkowym;
7) podpisanie wniosku organu prowadzącego przez osobę lub osoby upoważnione do jego reprezentowania;
8) dołączenie dokumentów potwierdzających upoważnienie do składania oświadczeń woli w imieniu organu prowadzącego, w przypadku organu prowadzącego, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 2 i 3;
9) kompletność informacji, o których mowa w § 6 ust. 2;
10) zgodność wniosku z wymogiem, o którym mowa w § 4 ust. 2;
11) złożenie wniosku na formularzu, o którym mowa w § 6 ust. 6.
3. Jeżeli wniosek organu prowadzącego nie spełnia wymagań formalnych, o których mowa w ust. 2, nie podlega ocenie pod względem merytorycznym.
4. Ocenie pod względem merytorycznym podlegają:
1) liczba uczniów w szkole:
a) do 70 uczniów - 3 punkty,
b) od 71 do 250 uczniów - 2 punkty,
c) powyżej 250 uczniów - 1 punkt;
2) dotychczasowy sposób zapewnienia żywienia uczniów w szkole, z uwzględnieniem warunków lokalowo-technicznych posiadanych przez szkołę - maksymalnie 4 punkty:
a) w przypadku gdy szkoła posiada stołówkę szkolną, w której we własnym zakresie zapewnia posiłek złożony z dwóch dań gorących - 4 punkty,
b) w przypadku gdy szkoła posiada stołówkę szkolną, w której we własnym zakresie zapewnia posiłek złożony z jednego dania gorącego - 3 punkty,
c) w przypadku gdy szkoła posiada stołówkę szkolną, z tym że kuchnia w tej stołówce jest prowadzona przez podmiot prowadzący działalność związaną z wyżywieniem lub usługami gastronomicznymi - 2 punkty,
d) w przypadku gdy szkoła posiada stołówkę szkolną, z tym że kuchnia w tej stołówce nie jest wykorzystywana, a posiłki są dostarczane przez podmiot prowadzący działalność związaną z wyżywieniem lub usługami gastronomicznymi - 1 punkt,
e) w przypadku gdy szkoła posiada wyłącznie jadalnię lub inne pomieszczenie przeznaczone do spożywania posiłków, w których zapewnia posiłek złożony z dwóch dań gorących - 3 punkty,
f) w przypadku gdy szkoła posiada wyłącznie jadalnię lub inne pomieszczenie przeznaczone do spożywania posiłków, w których zapewnia posiłek złożony z jednego dania gorącego - 2 punkty,
g) w przypadku gdy szkoła posiada wyłącznie jadalnię lub inne pomieszczenie przeznaczone do spożywania posiłków, w których zapewnia wyłącznie posiłek inny niż gorący - 1 punkt;
3) rodzaj realizowanego zadania - od 3 do 7 punktów:
a) stworzenie nowej stołówki (własnej kuchni i jadalni) w szkole lub uruchomienie stołówki szkolnej, która obecnie nie funkcjonuje - 7 punktów,
b) adaptacja pomieszczenia wyłącznie na jadalnię w szkole, w której obecnie nie funkcjonuje jadalnia - 6 punktów,
c) dokonanie wyłącznie doposażenia lub poprawy standardu obecnie funkcjonującej stołówki szkolnej - 5 punktów,
d) dokonanie wyłącznie doposażenia lub poprawy standardu obecnie funkcjonującej jadalni - 3 punkty;
4) przewidywane efekty realizacji zadania, z uwzględnieniem grupy odbiorców - od 1 do 5 punktów:
a) możliwość wydawania więcej niż 500 posiłków dziennie - 3 punkty,
b) możliwość wydawania od 250 do 500 posiłków dziennie - 2 punkty,
c) możliwość wydawania poniżej 250 posiłków dziennie - 1 punkt,
d) przygotowywanie posiłków dla uczniów więcej niż jednej szkoły, w tym szkoły lub przedszkola wchodzących w skład zespołu, o którym mowa w art. 91 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, w skład którego wchodzi również szkoła podstawowa wskazana we wniosku - 2 punkty.
5. W ramach oceny, o której mowa w ust. 4, uwzględnia się również wskaźnik, który obliczony w następujący sposób: dochody własne jednostki samorządu terytorialnego, która prowadzi szkołę objętą wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego lub która przekazała do prowadzenia szkołę objętą wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, lub która wydała zezwolenie na założenie szkoły objętej wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego, o którym mowa w art. 88 ust. 4 pkt 1 tej ustawy, rozumiane jako dochody, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2267 oraz z 2023 r. poz. 1586 i 2005), pomniejszone o wpłaty danej jednostki samorządu terytorialnego z przeznaczeniem na część równoważącą subwencji ogólnej, o których mowa odpowiednio w art. 29 i art. 30 tej ustawy, i powiększone o przysługujące danej jednostce samorządu terytorialnego część wyrównawczą i część równoważącą subwencji ogólnej na mieszkańca tej jednostki, w stosunku do średniego dochodu własnego jednostek samorządu terytorialnego danego szczebla w skali kraju, pomniejszonych o sumę wpłat jednostek samorządu terytorialnego danego szczebla z przeznaczeniem na część równoważącą subwencji ogólnej i powiększonych o sumę przysługujących im części wyrównawczych i równoważących subwencji ogólnej na mieszkańca jednostek samorządu terytorialnego danego szczebla, wynosi:
1) poniżej 70% - 4 punkty;
2) od 70% do 90% - 3 punkty;
3) powyżej 90% do 110% - 2 punkty;
4) powyżej 110% do 130% - 1 punkt;
5) powyżej 130% - 0 punktów.
6. Podstawę do wyliczenia dochodów, o których mowa w ust. 5, stanowią:
1) dochody własne, ustalone za rok poprzedzający rok bazowy, a także część wyrównawcza i część równoważąca subwencji ogólnej oraz wpłaty do budżetu państwa ustalone na rok bazowy;
2) liczba mieszkańców zamieszkałych na obszarze danej jednostki samorządu terytorialnego i obszarze kraju, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok bazowy, ustalona przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
7. Za rok bazowy, o którym mowa w ust. 6, przyjmuje się rok poprzedzający rok złożenia wniosku o udzielenie wsparcia finansowego.
8. Ocena, o której mowa w ust. 4, jest dokonywana odrębnie w odniesieniu do każdej ze szkół objętych wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego i jest oceną punktową.
9. Z przeprowadzonej oceny zespół sporządza protokół i przedkłada go wojewodzie. Protokół zawiera:
1) wykaz szkół, uszeregowany malejąco według przyznanej liczby punktów zgodnie z oceną, o której mowa w ust. 4, ze wskazaniem w odniesieniu do każdej ze szkół wnioskowanej kwoty wsparcia finansowego, o której mowa w § 6 ust. 2 pkt 5 lit. i, oraz przyznanej kwoty wsparcia;
2) wykaz organów prowadzących, których wnioski nie podlegały ocenie, o której mowa w ust. 4, z powodu, o którym mowa w ust. 3;
3) datę sporządzenia protokołu;
4) podpisy członków zespołu.
10. Formularz protokołu, o którym mowa w ust. 9, jest publikowany na stronach internetowych Programu oraz urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
11. Formularze wykazów, o których mowa w ust. 9 pkt 1 i 2, są publikowane na stronach internetowych Programu oraz urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
§ 9. [Wniosek o udzielenie wsparcia finansowego ze strony państwa w odniesieniu do szkół artystycznych] 1. Dyrektor specjalistycznej jednostki nadzoru, o której mowa w art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, występuje do ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego z wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego w odniesieniu do szkół artystycznych, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2, prowadzonych przez tego ministra, w terminie do dnia 30 kwietnia 2024 r.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1) wykaz szkół objętych wnioskiem;
2) dane dotyczące szkół objętych wnioskiem:
a) nazwę, adres siedziby, numer telefonu i adres poczty elektronicznej szkoły,
b) wskazanie zadania, o którym mowa w § 2 ust. 2,
c) liczbę uczniów w szkole według stanu na dzień 30 września roku poprzedzającego rok złożenia wniosku,
d) informację o dotychczasowym sposobie zapewnienia żywienia uczniów w szkole, w szczególności o sposobie przygotowywania posiłków oraz liczbie i rodzajach oferowanych dań,
e) informację o aktualnym stanie wyposażenia stołówki szkolnej lub miejsc spożywania posiłków, z uwzględnieniem warunków lokalowo-technicznych posiadanych przez szkołę,
f) informację o planowanych sposobach wykorzystania wsparcia finansowego,
g) przewidywane efekty realizacji zadania, w tym przewidywaną grupę odbiorców,
h) kalkulację planowanych kosztów realizacji zadania,
i) wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego w odniesieniu do danej szkoły, zgodnie z § 4 ust. 1;
3) łączną wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego na realizację zadań w ramach modułu 3 Programu;
4) imię i nazwisko, funkcję oraz podpis osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania specjalistycznej jednostki nadzoru, o której mowa w art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe.
3. Dane, o których mowa w ust. 2 pkt 2, szkoła, która ma być objęta wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego, przekazuje do dyrektora specjalistycznej jednostki nadzoru, o której mowa w art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, w terminie do dnia 15 kwietnia 2024 r.
4. Dyrektor specjalistycznej jednostki nadzoru, o której mowa w art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, nie obejmuje wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego szkół prowadzonych przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, które przekazały dane nieprawidłowe, niekompletne lub przekazały je po terminie.
5. Minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego powołuje zespół do oceny wniosku, o którym mowa w ust. 1.
6. Zespół składa się z co najmniej trzech osób, w tym jednego przedstawiciela specjalistycznej jednostki nadzoru, o której mowa w art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe.
7. Zespół dokonuje oceny wniosku, o którym mowa w ust. 1, w terminie do dnia 30 maja 2024 r.
8. Ocenie, z uwzględnieniem rodzaju realizowanego zadania, podlegają:
1) liczba uczniów w szkole:
a) do 70 uczniów - 3 punkty,
b) od 71 do 250 uczniów - 2 punkty,
c) powyżej 250 uczniów - 1 punkt;
2) dotychczasowy sposób zapewnienia żywienia uczniów w szkole, z uwzględnieniem warunków lokalowo-technicznych posiadanych przez szkołę - maksymalnie 4 punkty:
a) w przypadku gdy szkoła posiada stołówkę szkolną, w której we własnym zakresie zapewnia posiłek złożony z dwóch dań gorących - 4 punkty,
b) w przypadku gdy szkoła posiada stołówkę szkolną, w której we własnym zakresie zapewnia posiłek złożony z jednego dania gorącego - 3 punkty,
c) w przypadku gdy szkoła posiada stołówkę szkolną, z tym że kuchnia w tej stołówce jest prowadzona przez podmiot prowadzący działalność związaną z wyżywieniem lub usługami gastronomicznymi - 2 punkty,
d) w przypadku gdy szkoła posiada stołówkę szkolną, z tym że kuchnia w tej stołówce nie jest wykorzystywana, a posiłki są dostarczane przez podmiot prowadzący działalność związaną z wyżywieniem lub usługami gastronomicznymi - 1 punkt,
e) w przypadku gdy szkoła posiada wyłącznie jadalnię lub inne pomieszczenie przeznaczone do spożywania posiłków, w których zapewnia posiłek złożony z dwóch dań gorących - 4 punkty,
f) w przypadku gdy szkoła posiada wyłącznie jadalnię lub inne pomieszczenie przeznaczone do spożywania posiłków, w których zapewnia posiłek złożony z jednego dania gorącego - 3 punkty,
g) w przypadku gdy szkoła posiada wyłącznie jadalnię lub inne pomieszczenie przeznaczone do spożywania posiłków, w których zapewnia wyłącznie posiłek inny niż gorący - 2 punkty;
3) przewidywane efekty realizacji zadania, z uwzględnieniem grupy odbiorców - od 0 do 4 punktów;
4) zgodność realizowanego zadania z potrzebami szkoły, z uwzględnieniem grupy odbiorców - od 0 do 6 punktów.
9. Z przeprowadzonej oceny zespół sporządza protokół i przedkłada go ministrowi właściwemu do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego. Protokół zawiera:
1) wykaz szkół objętych wnioskiem, uszeregowany malejąco według przyznanej liczby punktów zgodnie z oceną, o której mowa w ust. 8, ze wskazaniem w odniesieniu do każdej ze szkół wnioskowanej kwoty wsparcia finansowego, o której mowa w ust. 2 pkt 2 lit. i, oraz przyznanej kwoty wsparcia;
2) datę sporządzenia protokołu;
3) podpisy członków zespołu.
10. Formularz protokołu, o którym mowa w ust. 9, jest publikowany na stronach internetowych Programu oraz urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
11. Formularz wykazu, o którym mowa w ust. 9 pkt 1, jest publikowany na stronach internetowych Programu oraz urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
§ 10. [Decyzja o udzieleniu finansowego wsparcia organom prowadzącym] 1. Wojewoda, w ramach kwoty środków budżetu państwa przypadających na dane województwo, podejmuje decyzje o udzieleniu wsparcia finansowego organom prowadzącym, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, wskazując na podstawie protokołu, o którym mowa w § 8 ust. 9, szkoły, które zostaną objęte wsparciem finansowym, wraz z wysokością tego wsparcia.
2. Wykaz organów prowadzących, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, wraz z wysokością udzielonego wsparcia finansowego w odniesieniu do poszczególnych szkół objętych wsparciem finansowym jest publikowany niezwłocznie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu wojewódzkiego.
3. Jeżeli po opublikowaniu wykazu, o którym mowa w ust. 2, organ prowadzący, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, podejmie decyzję o rezygnacji ze wsparcia finansowego w danym roku, pisemnie zawiadamia o tym wojewodę, podając przyczyny rezygnacji.
4. Środki, które pozostały w budżecie wojewody w wyniku rezygnacji, o której mowa w ust. 3, wojewoda przyznaje jako wsparcie finansowe organom prowadzącym, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, wskazując na podstawie protokołu, o którym mowa w § 8 ust. 9, kolejne szkoły, które zostaną objęte wsparciem finansowym, wraz z wysokością tego wsparcia.
5. W przypadku gdy łączna kwota wsparcia finansowego wnioskowana przez organ prowadzący, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, w odniesieniu do szkół, które zgodnie z protokołem, o którym mowa w § 8 ust. 9, uzyskały taką samą liczbę punktów i powinny zostać objęte wsparciem finansowym jako ostatnie, jest wyższa niż pozostała do rozdysponowania kwota środków budżetu państwa przypadająca na dane województwo, wojewoda kwalifikuje do objęcia wsparciem finansowym te szkoły w drodze losowania.
6. W przypadku gdy kwota wsparcia finansowego wnioskowana przez organ prowadzący, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, w odniesieniu do szkoły, która zgodnie z protokołem, o którym mowa w § 8 ust. 9, powinna zostać objęta wsparciem finansowym jako ostatnia, jest wyższa niż pozostała do rozdysponowania kwota środków budżetu państwa przypadająca na dane województwo, wojewoda kwalifikuje do objęcia wsparciem finansowym kolejną szkołę, w przypadku której wnioskowana kwota wsparcia finansowego mieści się w pozostałej do rozdysponowania kwocie środków budżetu państwa przypadającej na dane województwo.
§ 11. [Decyzja o udzieleniu finansowego wsparcia szkołom artystycznym] 1. Minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, w ramach kwoty środków, o której mowa w § 5 ust. 4, na podstawie protokołu, o którym mowa w § 9 ust. 9, podejmuje decyzję o udzieleniu wsparcia finansowego szkołom artystycznym, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2, dla których jest organem prowadzącym.
2. Wykaz szkół, o których mowa w ust. 1, wraz z wysokością udzielonego wsparcia finansowego jest publikowany niezwłocznie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.
3. Jeżeli po opublikowaniu wykazu, o którym mowa w ust. 2, dyrektor szkoły, o której mowa w ust. 1, podejmie decyzję o rezygnacji ze wsparcia finansowego, za pośrednictwem dyrektora specjalistycznej jednostki nadzoru, o której mowa w art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, pisemnie zawiadamia o tym ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, podając przyczyny rezygnacji.
4. Środki, które pozostały w budżecie ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego w wyniku rezygnacji, o której mowa w ust. 3, minister przyznaje jako wsparcie finansowe kolejnej szkole na podstawie protokołu, o którym mowa w § 9 ust. 9.
5. Minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, za pośrednictwem dyrektora specjalistycznej jednostki nadzoru, o której mowa w art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, przekazuje środki budżetu państwa otrzymane w ramach wsparcia finansowego szkołom, o których mowa w ust. 1, objętym wsparciem finansowym w terminie do dnia 30 czerwca 2024 r.
§ 12.[Informacje zbiorcze o ukształtowanej wysokości wsparcia] Wojewoda oraz minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego przekazują ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania w terminie 5 dni od dnia opublikowania wykazów, o których mowa odpowiednio w § 10 ust. 2 i § 11 ust. 2, zbiorcze informacje o wysokości kwot wsparcia finansowego przekazanych poszczególnym szkołom objętym wsparciem finansowym, wraz z kopiami protokołów, o których mowa odpowiednio w § 8 ust. 9 i § 9 ust. 9.
§ 13. [Uzyskanie dofinansowania w postaci dotacji przez organy prowadzące] 1. Wojewoda udziela dotacji organom prowadzącym, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, na podstawie umowy, o której mowa w art. 150 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
2. Zawarcie umowy, o której mowa w ust. 1, następuje niezwłocznie po zwiększaniu budżetu wojewodów przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych.
3. Wojewoda przekazuje organom prowadzącym, o których mowa w ust. 1, środki budżetu państwa otrzymane w ramach wsparcia finansowego w terminie do 14 dni od dnia zawarcia umowy, o której mowa w ust. 1, jednak nie później niż w:
1) 2024 r. - w terminie do dnia 30 czerwca 2024 r.;
2) 2025 r. - w terminie do dnia 30 czerwca 2025 r.;
3) 2026 r. - w terminie do dnia 30 czerwca 2026 r.;
4) 2027 r. - w terminie do dnia 30 czerwca 2027 r.;
5) 2028 r. - w terminie do dnia 30 czerwca 2028 r.
§ 14. [Sprawozdanie końcowe z wykonania zadania] 1. Szkoły, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, objęte wsparciem finansowym składają swoim organom prowadzącym, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, sprawozdania z realizacji zadania w terminie do dnia 28 lutego roku następującego po roku udzielenia wsparcia finansowego.
2. Szkoły artystyczne, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2, prowadzone przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, objęte wsparciem finansowym składają temu ministrowi sprawozdania z realizacji zadania w terminie do dnia 28 lutego 2025 r.
3. Sprawozdanie zawiera:
1) nazwę i siedzibę organu prowadzącego szkołę objętą wsparciem, a w przypadku organu prowadzącego będącego osobą fizyczną - imię i nazwisko tej osoby;
2) nazwę i dane teleadresowe szkoły objętej wsparciem finansowym;
3) liczbę uczniów szkoły podstawowej, z wyłączeniem uczniów oddziałów przedszkolnych, według stanu na dzień 30 września roku udzielenia wsparcia finansowego;
4) całkowity koszt realizacji zadania;
5) kwotę przyznanej dotacji;
6) kwotę wykorzystanej dotacji;
7) kwotę niewykorzystanej (zwróconej) dotacji;
8) zestawienie ilościowo-wartościowe wydatków dokonanych w ramach udzielonego wsparcia finansowego wraz z wyjaśnieniem powodów rozbieżności między kalkulacją kosztów realizacji zadania w złożonym wniosku a faktycznymi zakupami ujętymi w tym zestawieniu - jeżeli takie różnice wystąpiły;
9) efekty zrealizowanego zadania;
10) charakterystykę problemów i barier w realizacji zadań w ramach modułu 3 Programu;
11) imię i nazwisko, funkcję oraz podpis dyrektora szkoły lub innej osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania szkoły.
4. Formularze sprawozdań, o których mowa w ust. 1 i 2, są publikowane na stronach internetowych Programu oraz urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
§ 15. [Sprawozdanie zbiorcze z wykonania zadania] 1. Organy prowadzące, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, którym udzielono wsparcia finansowego, składają wojewodom zbiorcze sprawozdania z realizacji zadania w terminie do dnia 31 marca roku następującego po roku udzielenia wsparcia finansowego.
2. Sprawozdanie zawiera:
1) nazwę i siedzibę organu prowadzącego, a w przypadku organu prowadzącego będącego osobą fizyczną - imię i nazwisko tej osoby, dane teleadresowe, numer NIP i numer REGON organu prowadzącego;
2) wskazanie imienia, nazwiska, numeru telefonu i adresu poczty elektronicznej osoby właściwej do kontaktu w sprawach dotyczących sprawozdania;
3) nazwy i adresy szkół objętych wsparciem finansowym, prowadzonych przez ten organ;
4) zestawienie liczby szkół i uczniów objętych wsparciem finansowym;
5) zestawienie ilościowo-wartościowe wydatków dokonanych w ramach udzielonego wsparcia finansowego, z wyszczególnieniem wkładu własnego organu prowadzącego;
6) efekty zrealizowanych zadań;
7) charakterystykę problemów i barier w realizacji zadań w ramach modułu 3 Programu;
8) imię i nazwisko, funkcję oraz podpis osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania organu prowadzącego.
3. Formularz sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, jest publikowany na stronach internetowych Programu oraz urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
§ 16. [Merytoryczna ocena efektów realizacji stawianych zadań dokonywana przez wojewodę] 1. Wojewoda, w terminie do dnia 15 kwietnia roku następującego po roku udzielenia wsparcia finansowego, dokonuje oceny efektów realizacji zadań w ramach modułu 3 Programu w danym roku i składa ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania sprawozdanie zawierające:
1) nazwy i siedziby organów prowadzących szkoły objęte wsparciem finansowym, a w przypadku organów prowadzących będących osobą fizyczną - imię i nazwisko tej osoby;
2) nazwy i adresy szkół objętych wsparciem finansowym;
3) zestawienie liczby organów prowadzących, szkół i uczniów objętych wsparciem finansowym;
4) zestawienie ilościowo-wartościowe wydatków dokonanych w ramach udzielonego wsparcia finansowego, z wyszczególnieniem wkładu własnego organów prowadzących szkoły;
5) efekty zrealizowanych zadań;
6) charakterystykę problemów i barier w realizacji zadań w ramach modułu 3 Programu;
7) imię i nazwisko, funkcję oraz podpis wojewody lub osoby przez niego upoważnionej.
2. Formularz sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, jest publikowany na stronach internetowych Programu oraz urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
§ 17. [Merytoryczna ocena efektów realizacji stawianych zadań dokonywana przez właściwego ministra] 1. Minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, w terminie do dnia 15 kwietnia 2025 r., dokonuje oceny efektów realizacji zadań w ramach modułu 3 Programu w 2024 r. i składa ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania sprawozdanie zawierające:
1) wskazanie ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego jako organu prowadzącego szkoły objęte wsparciem finansowym;
2) nazwy i adresy szkół objętych wsparciem finansowym, dla których organem prowadzącym jest minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego;
3) zestawienie liczby szkół i uczniów objętych wsparciem finansowym;
4) zestawienie ilościowo-wartościowe wydatków dokonanych w ramach udzielonego wsparcia finansowego;
5) efekty zrealizowanych zadań;
6) charakterystykę problemów i barier w realizacji zadań w ramach modułu 3 Programu;
7) imię i nazwisko, funkcję oraz podpis ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego lub osoby przez niego upoważnionej.
2. Formularz sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, jest publikowany na stronach internetowych Programu oraz urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
§ 18.[Udzielanie informacji oraz wypełnianie elektronicznego egzemplarza ankiety] Dla celów bieżącego monitoringu realizacji zadań w ramach modułu 3 Programu, na żądanie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, szkoły, organy prowadzące szkoły i wojewodowie są obowiązani do udzielania informacji i wypełniania drogą elektroniczną ankiet dotyczących realizacji zadań w ramach modułu 3 Programu.
§ 19.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: D. Tusk
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2023 r. poz. 1273, 1407, 1429, 1641, 1693 i 1872.
Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 15 stycznia 2024 r. (Dz. U. poz. 91)
MAKSYMALNE KWOTY ŚRODKÓW BUDŻETU PAŃSTWA NA REALIZACJĘ ZADAŃ W RAMACH MODUŁU 3 PROGRAMU PRZYPADAJĄCE NA POSZCZEGÓLNE WOJEWÓDZTWA
Województwo | Rok 2024 | Rok 2025 | Rok 2026 | Rok 2027 | Rok 2028 | Ogółem lata 2024-2028 | ||||||
Środki na realizację zadań w ramach modułu 3 Programu (zł) | w tym środki na obsługę realizacji zadań w ramach modułu 3 Programu (zł) | Środki na realizację zadań w ramach modułu 3 Programu (zł) | w tym środki na obsługę realizacji zadań w ramach modułu 3 Programu (zł) | Środki na realizację zadań w ramach modułu 3 Programu (zł) | w tym środki na obsługę realizacji zadań w ramach modułu 3 Programu (zł) | Środki na realizację zadań w ramach modułu 3 Programu (zł) | w tym środki na obsługę realizacji zadań w ramach modułu 3 Programu (zł) | Środki na realizację zadań w ramach modułu 3 Programu (zł) | w tym środki na obsługę realizacji zadań w ramach modułu 3 Programu (zł) | Środki na realizację zadań w ramach modułu 3 Programu (zł) | w tym środki na obsługę realizacji zadań w ramach modułu 3 Programu (zł) | |
Dolnośląskie | 2 561 497 | 20 492 | 2 603 139 | 20 825 | 2 603 139 | 20 825 | 2 603 139 | 20 825 | 2 603 139 | 20 825 | 12 974 055 | 103 792 |
Kujawsko-pomorskie | 2 073 165 | 16 585 | 2 106 869 | 16 855 | 2 106 869 | 16 855 | 2 106 869 | 16 855 | 2 106 869 | 16 855 | 10 500 640 | 84 005 |
Lubelskie | 2 452 661 | 19 621 | 2 492 534 | 19 940 | 2 492 534 | 19 940 | 2 492 534 | 19 940 | 2 492 534 | 19 940 | 12 422 796 | 99 382 |
Lubuskie | 1 020 049 | 8 160 | 1 036 631 | 8 293 | 1 036 631 | 8 293 | 1 036 631 | 8 293 | 1 036 631 | 8 293 | 5 166 574 | 41 333 |
Łódzkie | 2 465 225 | 19 722 | 2 505 303 | 20 042 | 2 505 303 | 20 042 | 2 505 303 | 20 043 | 2 505 303 | 20 042 | 12 486 436 | 99 891 |
Małopolskie | 3 935 075 | 31 481 | 3 999 048 | 31 993 | 3 999 047 | 31 992 | 3 999 047 | 31 992 | 3 999 048 | 31 993 | 19 931 264 | 159 450 |
Mazowieckie | 5 372 718 | 42 982 | 5 460 062 | 43 680 | 5 460 062 | 43 680 | 5 460 063 | 43 680 | 5 460 062 | 43 680 | 27 212 966 | 217 704 |
Opolskie | 1 034 392 | 8 275 | 1 051 208 | 8 410 | 1 051 209 | 8 410 | 1 051 208 | 8 410 | 1 051 208 | 8 410 | 5 239 225 | 41 914 |
Podkarpackie | 2 684 864 | 21 478 | 2 728 512 | 21 828 | 2 728 512 | 21 828 | 2 728 512 | 21 828 | 2 728 512 | 21 828 | 13 598 910 | 108 791 |
Podlaskie | 1 142 944 | 9 144 | 1 161 525 | 9 293 | 1 161 525 | 9 292 | 1 161 525 | 9 293 | 1 161 525 | 9 293 | 5 789 045 | 46 312 |
Pomorskie | 2 305 370 | 18 443 | 2 342 848 | 18 743 | 2 342 848 | 18 743 | 2 342 848 | 18 743 | 2 342 848 | 18 743 | 11 676 761 | 93 414 |
Śląskie | 4 128 410 | 33 027 | 4 195 525 | 33 564 | 4 195 525 | 33 565 | 4 195 525 | 33 564 | 4 195 525 | 33 564 | 20 910 511 | 167 284 |
Świętokrzyskie | 1 389 864 | 11 119 | 1 412 459 | 11 300 | 1 412 459 | 11 300 | 1 412 459 | 11 300 | 1 412 459 | 11 300 | 7 039 702 | 56 318 |
Warmińsko-mazurskie | 1 502 384 | 12 019 | 1 526 808 | 12 214 | 1 526 808 | 12 215 | 1 526 808 | 12 214 | 1 526 808 | 12 214 | 7 609 615 | 60 877 |
Wielkopolskie | 3 731 707 | 29 854 | 3 792 373 | 30 339 | 3 792 373 | 30 339 | 3 792 373 | 30 339 | 3 792 373 | 30 339 | 18 901 201 | 151 210 |
Zachodniopomorskie | 1 559 799 | 12 478 | 1 585 156 | 12 681 | 1 585 156 | 12 681 | 1 585 156 | 12 681 | 1 585 156 | 12 681 | 7 900 423 | 63 203 |
Razem | 39 360 124 | 314 880 | 40 000 000 | 320 000 | 40 000 000 | 320 000 | 40 000 000 | 320 000 | 40 000 000 | 320 000 | 199 360 124 | 1 594 880 |