Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2023 poz. 2615
Wersja aktualna od 2023-12-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2023 poz. 2615
Wersja aktualna od 2023-12-01
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)

z dnia 24 grudnia 2019 r.

w sprawie sposobu przesyłania zgłoszeń oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone

z dnia 24 grudnia 2019 r. (Dz.U. z 2019 r., poz. 2542)

t.j. z dnia 3 czerwca 2022 r. (Dz.U. z 2022 r., poz. 1185)

t.j. z dnia 1 grudnia 2023 r. (Dz.U. z 2023 r., poz. 2615)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. [Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:

1) sposób przesyłania zgłoszeń za pomocą środków komunikacji elektronicznej;

2) rodzaje podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone poszczególne typy zgłoszeń.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. [Sposoby przesyłania zgłoszeń] Zgłoszenia mogą być przesyłane:

1) za pomocą oprogramowania interfejsowego dostępnego na stronie, której adres jest podany w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw finansów publicznych prowadzonej przez urząd obsługujący tego ministra, albo

2) przez portal podatkowy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Udostępnianie struktury logicznej urzędowego poświadczenia odbioru zgłoszenia] Struktura logiczna urzędowego poświadczenia odbioru zgłoszenia jest udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw finansów publicznych prowadzonej przez urząd obsługujący tego ministra.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. [Podpis na zgłoszeniu] Zgłoszenia mogą być opatrywane:

1) kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo

2) podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, jeżeli są przesyłane przez portal podatkowy.

3) (uchylony).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Podpis elektroniczny omówiony w § 4 pkt 1] Podpisem elektronicznym, o którym mowa w § 4 pkt 1, mogą być opatrywane wszystkie rodzaje zgłoszeń.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Podpis elektroniczny omówiony w § 4 pkt 2 na zgłoszeniach aktualizacyjnych osoby fizycznej] Podpisem elektronicznym, o którym mowa w § 4 pkt 2, mogą być opatrywane zgłoszenia aktualizacyjne osoby fizycznej będącej podatnikiem lub płatnikiem (NIP-7).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6a. (uchylony).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2020 r.2)


1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 listopada 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 2586).

2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 25 czerwca 2013 r. w sprawie sposobu przesyłania zgłoszeń oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone (Dz. U. poz. 753), które utraciło moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, zgodnie z art. 50 ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu wprowadzenia uproszczeń dla przedsiębiorców w prawie podatkowym i gospodarczym (Dz. U. poz. 2244).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00