Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2023-09-07
Wersja aktualna od 2023-09-07
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 2 sierpnia 2023 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej
Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (Dz. U. z 2022 r. poz. 1624 oraz z 2023 r. poz. 261) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej] W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 7 maja 2015 r. w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 1143) w § 3 wprowadza się następujące zmiany:
1) w pkt 1 lit. d-h otrzymują brzmienie:
„d) tor wodny Świnoujście - Szczecin o długości 67,13 km (licząc od punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84" φ = 53°55'45,6"N, λ = 14°16'40,5"E w kierunku południowym), z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru, przy mijankach i obrotnicach oraz na odcinkach przejściowych, o podanych parametrach na odcinkach prostych:
- od km 0 do km 3,1 o szerokości od 210 m do 150 m i głębokości technicznej:
- - od km 0 do km 2,95: 14,5 m,
- - od km 2,95 do km 3,1: 13 m,
- od km 3,1 do km 5,13 o szerokości od 150 m do 90 m i głębokości technicznej 13 m,
- od km 5,13 do km 17,00 o szerokości 110 m i głębokości technicznej:
- - od km 5,13 do km 5,14: 13 m,
- - od km 5,14 do km 17: 12,5 m,
- od km 17,00 do km 41,20 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
- od km 41,20 do km 55,40 o szerokości 110 m i głębokości technicznej 12,5 m,
- od km 55,40 do km 64,00 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
- od km 64,00 do km 66,00 o szerokości 90 m i głębokości technicznej 12,5 m,
- od km 66,00 do km 67,13 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
e) Kanał Grabowski o długości 0,34 km (pomiędzy obrotnicami przy Przesmyku Orlim i na wysokości Kanału Dębickiego), o szerokości minimalnej 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
f) Odra Zachodnia o długości 2,01 km (licząc od południowego końca Kanału Grabowskiego do południowego krańca Wyspy Grodzkiej) z odpowiednimi poszerzeniami o podanych parametrach na odcinkach:
- od km 0,00 do km 0,42 o szerokości od 180 m do 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
- od km 0,42 do km 0,59 o szerokości od 100 do 120 m i głębokości technicznej 12,5 m,
- od km 0,59 do km 0,98 o szerokości od 100 do 80 m i głębokości technicznej 9,7 m,
- od km 0,98 do km 2,01 o szerokości 80 m i głębokości technicznej 7,0 m,
g) tor wodny w Kanale Polickim (Wąski Nurt) o długości 5,12 km, o podanych parametrach na odcinkach:
- od km 0 do km 3,94 o szerokości 70 m i głębokości technicznej 4,5 m,
- od km 3,94 do km 4,85 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
- od km 4,85 do km 4,97 o szerokości od 160 m do 130 m i głębokości technicznej 12,5 m,
- od km 4,97 do km 5,12 o szerokości od 130 m do 140 m i głębokości technicznej 12,5 m,
h) tor wodny w Kanale Wietlina (Ciasny Nurt) o długości 2,58 km, szerokości 70 m i głębokości technicznej 4,5 m;";
2) w pkt 9:
a) lit. a otrzymuje brzmienie:
„a) pławy świetlne - 46 szt.,",
b) lit. c otrzymuje brzmienie:
„c) pławy świetlne zimowe - 22 szt.,";
3) w pkt 13 w lit. e w tiret trzecim średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. f w brzmieniu:
„f) Port Szczecin:
- umocnienie skarpy podwodnej toru wodnego o długości:
- - 50 m przy nabrzeżu Huk,
- - 266,5 m przy nabrzeżu Żeglarskim,
- - 91 m przy nabrzeżu BON,
- - 200 m przy nabrzeżu Gnieźnieńskim,
- umocnienie brzegowe o długości:
- - 464,1 m wzdłuż wyspy Radolin,
- - 634 m wzdłuż wysp Wielka Kępa oraz przy Orlim Przesmyku,
- - 364,6 m wzdłuż północnego cypla wyspy Ostrów Grabowski;";
4) w pkt 14 lit. c i d otrzymują brzmienie:
„c) kotwicowisko „Raduń" o powierzchni 0,044 km2 i głębokości od 8,0 m do 11,8 m,
d) kotwicowisko „Inoujście" o powierzchni 0,086 km2 i głębokości od 2,0 m do 13,5 m;";
5) pkt 15 i 16 otrzymują brzmienie:
„15) pola refulacyjne przy torze wodnym Świnoujście - Szczecin:
a) pole „D" - na km 15,10 o powierzchni 127 ha, wraz z przystanią składającą się z 6 stalowych dalb cumow-niczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,
b) pole „wyspa W 28" - na km 28,00 w odległości około 3,2 km na wschód od toru, o powierzchni 248,8 ha, wraz z:
- przystanią dla statków składającą się z sześciu stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, grodzy oraz dwoma światłami nawigacyjnymi,
- przystanią dla refulerów składającą się z trzech stalowych dalb cumowniczo-odbojowych oraz dwoma światłami nawigacyjnymi,
- oznakowaniem nawigacyjnym wokół wyspy w postaci trzech pław świetlnych,
c) pole „Chełminek" - na km 35,68 o powierzchni 19,5 ha, wraz z przystanią składającą się z czterech stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,
d) pole „Mańków" - na km 43,83 o powierzchni 141 ha, wraz z przystanią składającą się z czterech stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,
e) pole „Dębina" - od km 59,09 do km 60,19 o powierzchni 31 ha;
16) obrotnice:
a) w Porcie Świnoujście:
- na km 1,72 (obrotnica o nieregularnych kształtach zbliżonych do elipsy, o maksymalnej długości 458 m, maksymalnej szerokości 401 m i głębokości od 10,0 m do 14,5 m),
- na km 3,27 (obrotnica południowa o średnicy 250 m i głębokości 13,0 m),
- na km 4,90 (obrotnica Mielińska w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 420 m oraz o osi dłuższej o długości 525 m i głębokości 13,0 m),
b) na wysokości Polic - na km 49,73 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 350 m oraz osi dłuższej o długości 825 m i głębokości 12,5 m),
c) przy Przesmyku Orlim na Przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego (obrotnica o średnicy 362 m i głębokości 12,5 m),
d) w porcie Szczecin:
- na połączeniu Kanału Grabowskiego i Basenu Dębickiego (obrotnica o średnicy 220 m i głębokości 12,5 m),
- u wejścia do Kanału Grodzkiego przed Nabrzeżem Belgijskim (obrotnica o średnicy 206 m i głębokości 9,7 m);";
6) po pkt 16 dodaje się pkt 16a w brzmieniu:
„16a) mijanki:
a) Zalew Szczeciński - od Bramy Torowej nr 2 do Bramy Torowej nr 3 o długości 5 km, szerokości 250 m i głębokości 12,5 m,
b) Police - na południe od obrotnicy na wysokości Polic, styczna do tej obrotnicy, o długości 1,35 km, szerokości 220 m i głębokości 12,5 m;";
7) pkt 24 otrzymuje brzmienie:
„24) system oświetlenia brzegowego (6 świateł - falochron centralny portu Świnoujście, 26 świateł - falochron wschodni Portu Świnoujście, 5 świateł - ostroga osłaniająca wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, 92 światła - Kanał Mieliński i Kanał Piastowski, 1 światło - Radolin, 3 światła - Wielka Kępa);".
§ 2.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Infrastruktury: A. Adamczyk
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. z 2021 r. poz. 937).