Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2023-09-07
Wersja aktualna od 2023-09-07
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1)
z dnia 7 maja 2015 r.
w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej
z dnia 7 maja 2015 r. (Dz.U. z 2015 r., poz. 733)
t.j. z dnia 20 czerwca 2023 r. (Dz.U. z 2023 r., poz. 1143)
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2023 r., poz. 1679)
Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (Dz. U. z 2022 r. poz. 1624 oraz z 2023 r. poz. 261) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdańsk] W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdańsk wchodzą:
1) tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:
a) tor podejściowy do Gdańska-Nowego Portu:
- odcinek od pławy NP do pary pław N1-N2, o długości 2,5 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,
- odcinek od pary pław N1-N2 do pary pław N5-N6, o długości 2,2 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,
- odcinek od pary pław N5-N6 (w linii nabieżnika Brzeźno) do pary pław N7-N8, o długości 0,8 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,
- odcinek od pary pław N7-N8 do trawersu prawego światła wejściowego, o długości 1,9 km, szerokości w dnie 150 m i głębokości technicznej 12,0 m,
b) tor podejściowy do Portu Północnego:
- odcinek od pławy PP do pary pław P1-P2, o długości 5,06 km i głębokości naturalnej większej od 18,0 m, zapewniającej podejście z dowolnego kierunku,
- odcinek od pary pław P1-P2 do pary stawa P13 – pława P14, o długości 4,79 km, szerokości w dnie 600 m i głębokości technicznej 18,0 m,
- odcinek od pary stawa P13 – pława P14 do obrotnicy o średnicy 670 m włączający obrotnicę zewnętrzną o średnicy 750 m i głębokości technicznej 18,0 m, o długości 1,50 km i głębokości technicznej 18,0 m, rozszerzający się w lewą stronę od pławy P14 do pławy P18 i osiągający szerokość w dnie od 600 m do 810 m,
- obrotnica o średnicy 670 m i głębokości technicznej 18,0 m,
c) tor podejściowy i tor wodny przez Wisłę Śmiałą:
- odcinek toru podejściowego od pławy GW do lewego światła wejściowego, o długości 2,1 km, szerokości w dnie 70 m, od głębokości naturalnej 11 m do głębokości technicznej 7,0 m,
- odcinek toru wodnego na Wiśle Śmiałej od lewego światła wejściowego do obrotnicy, o długości 2,8 km, szerokości w dnie od 60 m do 70 m i głębokości technicznej 7,0 m,
- obrotnica o średnicy 210 m i głębokości 7,0 m,
- odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle na Kanale Płonie, o długości 0,7 km, szerokości w dnie od 51 m do 60 m i głębokości technicznej 7,0 m,
- odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od Kanału Płonie do obrotnicy, o długości 2,7 km, szerokości w dnie 60 m i głębokości technicznej 7,0 m,
- obrotnica o średnicy 210 m i głębokości 7,0 m,
- odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od obrotnicy do Mostu Wantowego włącznie, o długości 2,9 km, szerokości w dnie 60 m poza Mostem Wantowym i głębokości technicznej 7,0 m poza Mostem Wantowym,
- odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od Mostu Wantowego do Mostu Siennickiego włącznie, o długości 1,2 km, szerokości w dnie 50 m poza mostem Siennickim i głębokości technicznej 5,0 m;
2) falochrony zewnętrzne:
a) falochron zachodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 205,0 m,
b) falochron wschodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 754,8 m,
c) falochron północny wyspowy Portu Północnego o długości 1640,5 m,
d) falochron wschodni wyspowy Portu Północnego o długości 1557,8 m,
da) falochron osłonowy południowo-wschodni Portu Północnego o długości 826,0 m,
e) obudowa ujścia Wisły Śmiałej:
- falochron wschodni z częścią połączeniową i nabrzeżem przeładunkowym o długości 912,0 m,
- grobla kamienna na wschodnim brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m,
- ostroga zachodnia o długości 200,0 m,
- umocnienie zachodniego brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m;
3) stałe znaki nawigacyjne:
a) stawy nabieżników świetlnych – 6 szt.,
b) znaki i światła nawigacyjne – 27 szt.,
c) dalby świetlne – 2 szt.;
4) pływające oznakowanie nawigacyjne:
a) pławy toru podejściowego do Gdańska-Nowego Portu – 15 szt.,
b) pławy toru podejściowego do Portu Północnego - 14 szt.,
c) pławy toru podejściowego przez Wisłę Śmiałą – 2 szt.,
d) pławy toru wodnego na Wiśle Śmiałej – 17 szt.,
e) pławy toru wodnego na Martwej Wiśle – 28 szt.;
5) latarnie morskie: Jarosławiec, Ustka, Czołpino, Stilo, Rozewie, Jastarnia, Hel, Gdańsk, Krynica Morska;
6) kotwicowiska:
a) kotwicowisko nr 1 o powierzchni 1,3 km2 i głębokości od 8,5 m do 10,3 m,
b) kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,45 km2 i głębokości od 11,0 m do 15,0 m,
c) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 1,4 km2 i głębokości od 13,3 m do 15,5 m,
d) kotwicowisko nr 4 o powierzchni 9,6 km2 i głębokości od 17,4 m do 31,0 m,
e) kotwicowisko nr 5 o powierzchni 9,45 km2 i głębokości od 22,0 m do 35,0 m;
7) system radionawigacyjny „Differential Global Positioning System" (DGPS) oraz system referencyjny hydrograficzny RTK GNSS z siecią zdalnego nadzoru i monitorowania;
8) infrastruktura systemu nadzoru i kontroli ruchu statków „VTS Zatoka Gdańska":
a) radarowe stacje brzegowe,
b) dedykowana sieć światłowodowa Centrum Bezpieczeństwa Morskiego (CBM), wraz z podmorskim kablem światłowodowym w relacji Gdańsk - Gdynia,
c) linie radiowe łączące CBM ze stacjami nadbrzeżnymi,
d) system komunikacji przewodowej i radiowej oraz sieci WAN/LAN,
e) systemy telewizji przemysłowej,
f) mierniki hydrometeorologiczne;
9) systemy monitorowania znaków nawigacyjnych;
10) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;
11) zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych;
12) stacje nadbrzeżne automatycznego systemu identyfikacji statków (AIS) z siecią telekomunikacyjną i centralną bazą danych.
§ 2. [Skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdynia] W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdynia wchodzą:
1) tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:
a) tor podejściowy do wejścia głównego:
- odcinek od pławy GD do pary pław G1-G2, o długości 3,8 km,
- odcinek od pary pław G1-G2 do linii łączącej główki wejścia głównego, o długości 2,8 km, szerokości w dnie 150,0 m i głębokości technicznej 14,5 m,
b) podejście do wejścia południowego, o głębokości technicznej 9,1 m;
2) falochrony zewnętrzne:
a) falochron główny o długości 2018,8 m,
b) głowica falochronu północnego wyspowego o długości 18,4 m;
3) stałe znaki nawigacyjne:
a) stawy nabieżników świetlnych - 2 szt.,
b) znaki i światła nawigacyjne - 4 szt.;
4) pływające oznakowanie nawigacyjne:
a) pławy toru podejściowego do wejścia głównego - 3 szt.,
b) pławy podejścia do wejścia południowego - 1 szt.;
5) latarnie, o których mowa w § 1 pkt 5;
6) kotwicowiska:
a) kotwicowisko nr 1 o powierzchni 5,9 km2 i głębokości od 9,0 m do 16,0 m,
b) kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,9 km2 i głębokości od 13,0 m do 25,0 m,
c) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 3,2 km2 i głębokości od 26,0 m do 31,0 m;
7) systemy, o których mowa w § 1 pkt 7;
8) infrastruktura, o której mowa w § 1 pkt 8;
9) systemy monitorowania znaków nawigacyjnych;
10) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;
11) system hydrograficzny, o którym mowa w § 1 pkt 11;
12) system identyfikacji statków (AIS), o którym mowa w § 1 pkt 12.
§ 3. [Skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin] W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin wchodzą:
1) tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:
a) podejściowy tor wodny do Świnoujścia o długości 60,8 km, którego oś przebiega od punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84" φ = 53°55'45,6"N, λ = 014°16'40,5"E do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84" φ = 54°14'40,9"N, λ = 014°11'00,8"E i dalej do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84" φ = 54°16'58,2"N, λ = 014°05'13,1"E oraz dalej do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84" φ = 54°26'26,9"N, λ = 014°05'43,3"E, o szerokościach w dnie: 210 m - od km 0 do km 0,8; 200 m - od km 0,8 do km 26,8; 220 m - od km 26,8 do km 35,6; 240 m - od km 35,6 do km 60,8 i głębokości technicznej 14,5 m,
b) wejściowy tor wodny do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, na odcinku od połączenia z podejściowym torem wodnym do Świnoujścia do obrotnicy w Porcie Zewnętrznym; szerokość toru w dnie 200 m, głębokość techniczna 14,5 m, długość toru 1386 m, licząc od punktu połączenia z torem podejściowym o współrzędnych w układzie „WGS-84" φ = 53°56'21,8"N, λ = 014°16'30,3"E do przecięcia z północną krawędzią obrotnicy w punkcie o współrzędnych w układzie „WGS-84" φ = 53°55'48,3"N, λ = 014°17'20,1"E,
c) akwen o powierzchni 0,12 km2 pomiędzy wschodnią krawędzią podejściowego toru wodnego do Świnoujścia i zachodnią krawędzią wejściowego toru wodnego do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, ograniczony od południa ostrogą osłaniającą wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu,
d) [1] tor wodny Świnoujście - Szczecin o długości 67,13 km (licząc od punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84" φ = 53°55'45,6"N, λ = 14°16'40,5"E w kierunku południowym), z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru, przy mijankach i obrotnicach oraz na odcinkach przejściowych, o podanych parametrach na odcinkach prostych:
- od km 0 do km 3,1 o szerokości od 210 m do 150 m i głębokości technicznej:
- - od km 0 do km 2,95: 14,5 m,
- - od km 2,95 do km 3,1: 13 m,
- od km 3,1 do km 5,13 o szerokości od 150 m do 90 m i głębokości technicznej 13 m,
- od km 5,13 do km 17,00 o szerokości 110 m i głębokości technicznej:
- - od km 5,13 do km 5,14: 13 m,
- - od km 5,14 do km 17: 12,5 m,
- od km 17,00 do km 41,20 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
- od km 41,20 do km 55,40 o szerokości 110 m i głębokości technicznej 12,5 m,
- od km 55,40 do km 64,00 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
- od km 64,00 do km 66,00 o szerokości 90 m i głębokości technicznej 12,5 m,
- od km 66,00 do km 67,13 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
e) [2] Kanał Grabowski o długości 0,34 km (pomiędzy obrotnicami przy Przesmyku Orlim i na wysokości Kanału Dębickiego), o szerokości minimalnej 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
f) [3] Odra Zachodnia o długości 2,01 km (licząc od południowego końca Kanału Grabowskiego do południowego krańca Wyspy Grodzkiej) z odpowiednimi poszerzeniami o podanych parametrach na odcinkach:
- od km 0,00 do km 0,42 o szerokości od 180 m do 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
- od km 0,42 do km 0,59 o szerokości od 100 do 120 m i głębokości technicznej 12,5 m,
- od km 0,59 do km 0,98 o szerokości od 100 do 80 m i głębokości technicznej 9,7 m,
- od km 0,98 do km 2,01 o szerokości 80 m i głębokości technicznej 7,0 m,
g) [4] tor wodny w Kanale Polickim (Wąski Nurt) o długości 5,12 km, o podanych parametrach na odcinkach:
- od km 0 do km 3,94 o szerokości 70 m i głębokości technicznej 4,5 m,
- od km 3,94 do km 4,85 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
- od km 4,85 do km 4,97 o szerokości od 160 m do 130 m i głębokości technicznej 12,5 m,
- od km 4,97 do km 5,12 o szerokości od 130 m do 140 m i głębokości technicznej 12,5 m,
h) [5] tor wodny w Kanale Wietlina (Ciasny Nurt) o długości 2,58 km, szerokości 70 m i głębokości technicznej 4,5 m;
2) falochrony w Porcie Świnoujście:
a) falochron wschodni o długości 2974,3 m, z nabrzeżem niskim o długości 111 m i głębokości technicznej 12,5 m,
b) falochron centralny o długości 1490 m,
c) ostroga osłaniająca wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu o długości 255,8 m, z nabrzeżem niskim o długości 42 m i głębokości technicznej 14,5 m, połączona z falochronem centralnym,
d) falochron zachodni o długości 500 m;
3) stałe znaki nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:
a) stawy na wodzie - 2 szt.,
b) stawy na lądzie - 5 szt. (w tym 2 stawy nabieżnikowe);
4) pływające oznakowania nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:
a) pławy świetlne - 27 szt.,
b) pławy nieświecące - 3 szt.,
c) pławy świetlne zimowe - 25 szt.,
d) pławy nieświecące zimowe - 3 szt.;
5) latarnie morskie Świnoujście, Kikut, Niechorze, Kołobrzeg, Gąski, Darłowo;
6) radiolatarnie morskie Świnoujście i Dziwnów;
7) kotwicowiska na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:
a) kotwicowisko nr 1A o powierzchni 4,87 km2 i głębokości od 9,7 m do 10,8 m,
b) kotwicowisko nr 1B o powierzchni 12,96 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,7 m,
c) kotwicowisko nr 2A o powierzchni 11,21 km2 i głębokości od 12,0 m do 13,7 m,
d) kotwicowisko nr 2B o powierzchni 6,83 km2 i głębokości od 13,0 m do 14,1 m,
e) kotwicowisko kwarantannowe o powierzchni 4,82 km2 i głębokości od 13,4 m do 13,8 m,
f) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 12,12 km2 i głębokości od 16,2 m do 18 m,
g) awaryjny akwen manewrowy o powierzchni 1,84 km2 i głębokości od 14,3 m do 15,3 m;
8) stałe znaki nawigacyjne na torze wodnym Świnoujście - Szczecin:
a) stawy na lądzie - 52 szt. (w tym 24 stawy nabieżnikowe),
b) stawy na wodzie - 15 szt. (w tym 8 staw Bram Torowych, 4 stawy nabieżnikowe i 3 stałe znaki),
c) dalby świetlne - 43 szt.,
d) dalby nieświecące - 1 szt.,
e) światła sektorowe na lądzie - 4 szt.,
f) światła sektorowe na wodzie - 1 szt.;
9) pływające oznakowanie nawigacyjne na torze wodnym Świnoujście - Szczecin:
a) [6] pławy świetlne - 46 szt.,
b) pławy nieświecące - 10 szt.,
c) [7] pławy świetlne zimowe - 22 szt.,
d) pławy nieświecące zimowe - 5 szt.;
10) oznakowanie nawigacyjne na torach w kanale Polickim, Wietlina i Skolwińskim - pławy nieświecące - 15 szt. i pławy świetlne - 4 szt.;
11) punkt kontroli ruchu statków - 1 obiekt (punkt obserwacyjny Świnoujście);
12) stacja nautyczna Karsibór;
13) umocnienia brzegowe:
a) Kanał Mieliński od km 5,4 do km 8,6:
- brzeg wschodni o długości 3200 m,
- brzeg zachodni o długości 2100 m,
b) umocnienia brzegowe północnego cypla Wyspy Mielin o długości 90 m wraz z nabrzeżem,
c) ostroga palisadowa na połączeniu Starej Świny z Kanałem Piastowskim o długości 300 m,
d) Kanał Piastowski od km 9,5 do km 16,7:
- brzeg wschodni o długości 7200 m,
- brzeg zachodni o długości 7200 m,
e) Wyspa Chełminek:
- ostroga północna o długości 48,4 m,
- umocnienia brzegowe o długości 620 m,
- ostroga południowa o długości 72 m,
f) [8] Port Szczecin:
- umocnienie skarpy podwodnej toru wodnego o długości:
- - 50 m przy nabrzeżu Huk,
- - 266,5 m przy nabrzeżu Żeglarskim,
- - 91 m przy nabrzeżu BON,
- - 200 m przy nabrzeżu Gnieźnieńskim,
- umocnienie brzegowe o długości:
- - 464,1 m wzdłuż wyspy Radolin,
- - 634 m wzdłuż wysp Wielka Kępa oraz przy Orlim Przesmyku,
- - 364,6 m wzdłuż północnego cypla wyspy Ostrów Grabowski;
14) kotwicowiska:
a) kotwicowisko przy II Bramie Torowej o powierzchni 0,59 km2 i głębokości od 5,9 m do 6,2 m,
b) kotwicowisko „Chełminek" o powierzchni 1,08 km2 i głębokości od 4,8 m do 8,8 m,
c) [9] kotwicowisko „Raduń" o powierzchni 0,044 km2 i głębokości od 8,0 m do 11,8 m,
d) [10] kotwicowisko „Inoujście" o powierzchni 0,086 km2 i głębokości od 2,0 m do 13,5 m;
15) [11] pola refulacyjne przy torze wodnym Świnoujście - Szczecin:
a) pole „D" - na km 15,10 o powierzchni 127 ha, wraz z przystanią składającą się z 6 stalowych dalb cumow-niczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,
b) pole „wyspa W 28" - na km 28,00 w odległości około 3,2 km na wschód od toru, o powierzchni 248,8 ha, wraz z:
- przystanią dla statków składającą się z sześciu stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, grodzy oraz dwoma światłami nawigacyjnymi,
- przystanią dla refulerów składającą się z trzech stalowych dalb cumowniczo-odbojowych oraz dwoma światłami nawigacyjnymi,
- oznakowaniem nawigacyjnym wokół wyspy w postaci trzech pław świetlnych,
c) pole „Chełminek" - na km 35,68 o powierzchni 19,5 ha, wraz z przystanią składającą się z czterech stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,
d) pole „Mańków" - na km 43,83 o powierzchni 141 ha, wraz z przystanią składającą się z czterech stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,
e) pole „Dębina" - od km 59,09 do km 60,19 o powierzchni 31 ha;
16) [12] obrotnice:
a) w Porcie Świnoujście:
- na km 1,72 (obrotnica o nieregularnych kształtach zbliżonych do elipsy, o maksymalnej długości 458 m, maksymalnej szerokości 401 m i głębokości od 10,0 m do 14,5 m),
- na km 3,27 (obrotnica południowa o średnicy 250 m i głębokości 13,0 m),
- na km 4,90 (obrotnica Mielińska w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 420 m oraz o osi dłuższej o długości 525 m i głębokości 13,0 m),
b) na wysokości Polic - na km 49,73 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 350 m oraz osi dłuższej o długości 825 m i głębokości 12,5 m),
c) przy Przesmyku Orlim na Przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego (obrotnica o średnicy 362 m i głębokości 12,5 m),
d) w porcie Szczecin:
- na połączeniu Kanału Grabowskiego i Basenu Dębickiego (obrotnica o średnicy 220 m i głębokości 12,5 m),
- u wejścia do Kanału Grodzkiego przed Nabrzeżem Belgijskim (obrotnica o średnicy 206 m i głębokości 9,7 m);
16a) [13] mijanki:
a) Zalew Szczeciński - od Bramy Torowej nr 2 do Bramy Torowej nr 3 o długości 5 km, szerokości 250 m i głębokości 12,5 m,
b) Police - na południe od obrotnicy na wysokości Polic, styczna do tej obrotnicy, o długości 1,35 km, szerokości 220 m i głębokości 12,5 m;
17) „DGPS-RTK";
18) zintegrowany system nadzoru i kontroli ruchu statków „Vessel Traffic Service";
19) system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;
20) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi i stacjami transformatorowymi;
21) system synchronizacji świateł nawigacyjnych;
22) (uchylony);
23) (uchylony);
24) [14] system oświetlenia brzegowego (6 świateł - falochron centralny portu Świnoujście, 26 świateł - falochron wschodni Portu Świnoujście, 5 świateł - ostroga osłaniająca wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, 92 światła - Kanał Mieliński i Kanał Piastowski, 1 światło - Radolin, 3 światła - Wielka Kępa);
25) zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych;
26) zestaw laserowy „POLARTRACK";
27) geodezyjny zestaw pomiarowy GPS oraz „TotalStation";
28) obiekty baz oznakowania nawigacyjnego oraz jednostki pływające przeznaczone do obsługi oznakowania nawigacyjnego i torów wodnych.
§ 4.[Przepisy uchylone] Traci moc rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 grudnia 2002 r. w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1017).
§ 5. [Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1) Obecnie działem administracji rządowej - gospodarka morska kieruje Minister Infrastruktury, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. z 2021 r. poz. 937).
[1] § 3 pkt 1 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.
[2] § 3 pkt 1 lit. e) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.
[3] § 3 pkt 1 lit. f) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.
[4] § 3 pkt 1 lit. g) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.
[5] § 3 pkt 1 lit. h) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.
[6] § 3 pkt 9 lit. a) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.
[7] § 3 pkt 9 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.
[8] § 3 pkt 13 lit. f) dodana przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.
[9] § 3 pkt 14 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.
[10] § 3 pkt 14 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.
[11] § 3 pkt 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.
[12] § 3 pkt 16 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.
[13] § 3 pkt 16a dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.
[14] § 3 pkt 24 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 1679). Zmiana weszła w życie 7 września 2023 r.