Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2022-11-13
Wersja aktualna od 2022-11-13
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 10 listopada 2022 r.
w sprawie wysokości oraz sposobu i terminów wnoszenia opłaty z tytułu potwierdzenia istnienia albo nieistnienia w Rejestrze Dokumentów Paszportowych ważnego dokumentu paszportowego
Na podstawie art. 90 ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych (Dz. U. poz. 350 i 583) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:
1) wysokość opłaty za dostęp do usługi, o której mowa w art. 89 ust. 1 ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych, zwanej dalej "usługą";
2) sposób i terminy wnoszenia opłaty za dostęp do usługi.
§ 2.[Opłata z tytułu usługi] Opłatę z tytułu usługi ustala się w wysokości 0,30 zł od jednego potwierdzenia istnienia albo nieistnienia ważnego dokumentu paszportowego, zawierającego zestaw danych, o którym mowa w art. 89 ust. 2 ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych.
§ 3.[Termin wniesienia opłaty] 1. Opłatę wnosi się w terminie 7 dni od dnia otrzymania na piśmie wezwania ministra właściwego do spraw informatyzacji. W wezwaniu wskazuje się liczbę potwierdzeń wygenerowanych z Rejestru Dokumentów Paszportowych w danym okresie.
2. Wezwania wysyła się nie częściej niż raz w miesiącu.
§ 4.[Sposób wniesienia opłaty] Opłatę wnosi się do kasy organu wystawiającego wezwanie lub na jego rachunek bankowy przekazany w wezwaniu.
§ 5.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem określonym w komunikacie wydanym na podstawie art. 110a ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych.
Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki