Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2022-07-20
Wersja aktualna od 2022-07-20
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 21 czerwca 2022 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie uposażenia zasadniczego oraz dodatków do uposażenia funkcjonariuszy Straży Granicznej
Na podstawie art. 105 i art. 108 ust. 3 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 1061 i 1115) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Rozporządzenie w sprawie uposażenia zasadniczego oraz dodatków do uposażenia funkcjonariuszy Straży Granicznej] W rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 8 lutego 2008 r. w sprawie uposażenia zasadniczego oraz dodatków do uposażenia funkcjonariuszy Straży Granicznej (Dz. U. z 2017 r. poz. 897, z późn. zm.2)) § 11 otrzymuje brzmienie:
"§ 11. 1. Funkcjonariusze wykonujący zadania na statkach powietrznych Straży Granicznej w składzie załogi statku powietrznego lub zadania związane z bezpośrednią obsługą statków powietrznych otrzymują dodatek lotniczy.
2. Dodatek lotniczy przyznaje się, na wniosek właściwego przełożonego, w wysokości wynoszącej miesięcznie do:
1) 1,8 kwoty bazowej - pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 2000 godzin lotu, w tym co najmniej 1000 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;
2) 1,6 kwoty bazowej - pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 1500 godzin lotu, w tym co najmniej 700 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;
3) 1,4 kwoty bazowej - pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 1000 godzin lotu, w tym co najmniej 500 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;
4) 1,2 kwoty bazowej - pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 500 godzin lotu, w tym co najmniej 300 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;
5) 1,0 kwoty bazowej - pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 350 godzin lotu, w tym co najmniej 100 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;
6) 0,8 kwoty bazowej - pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach do 350 godzin lotu;
7) 0,6 kwoty bazowej - mechanikowi lotniczemu, operatorowi systemów pokładowych lub technikowi pokładowemu.
3. Funkcjonariusz uprawniony do dodatku lotniczego może otrzymać dodatek lotniczy tylko w jednej z wysokości określonych w ust. 2.
4. Funkcjonariuszowi wykonującemu zadania na statkach powietrznych o maksymalnej masie startowej powyżej 5700 kg, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.
5. Pilotowi wykonującemu zadania na śmigłowcach z wykorzystaniem gogli noktowizyjnych, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,4 kwoty bazowej.
6. Pilotowi posiadającemu ważne uprawnienia i wykonującemu zadania na samolotach zgodnie z przepisami wykonywania lotów według wskazań przyrządów (IFR) zwiększa się dodatek lotniczy o 0,4 kwoty bazowej.
7. Funkcjonariuszowi wykonującemu zadania na statkach powietrznych w charakterze instruktora, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.
8. Pilotowi wykonującemu zadania w charakterze dowódcy załogi na więcej niż jednym typie statku powietrznego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.
9. Mechanikowi lotniczemu, operatorowi systemów pokładowych lub technikowi pokładowemu wykonującemu zadania na więcej niż jednym typie statku powietrznego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.
10. Operatorowi systemów pokładowych wykonującemu zadania mechanika lotniczego przy bezpośredniej obsłudze statku powietrznego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,3 kwoty bazowej.
11. Mechanikowi lotniczemu lub technikowi pokładowemu wykonującemu loty w charakterze operatora systemów pokładowych, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.
12. Mechanikowi lotniczemu lub technikowi pokładowemu wykonującemu loty przy obsłudze systemu obserwacji lotniczej lub systemu radarowego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.
13. Mechanikowi lotniczemu lub technikowi pokładowemu wykonującemu loty przy obsłudze pokładowego urządzenia dźwigowego lub stanowiska do zrzutu tratw ratowniczych, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.
14. Pilotowi posiadającemu uprawnienia pilota liniowego zwiększa się dodatek lotniczy o 0,3 kwoty bazowej.
15. Mechanikowi lotniczemu, operatorowi systemów pokładowych lub technikowi pokładowemu posiadającemu uprawnienia inżyniera obsługi hangarowej zwiększa się dodatek lotniczy o 0,3 kwoty bazowej.
16. Funkcjonariusz nabywa prawo do przyznania jednorazowego dodatku lotniczego z dniem, w którym osiągnął pięcioletni staż służby w składzie załogi statku powietrznego Straży Granicznej. Warunkiem przyznania tego dodatku jest wykonanie w roku kalendarzowym, w którym funkcjonariusz nabył prawo do jego przyznania, lotów w wymiarze nie niższym niż 40 godzin na statkach powietrznych, symulatorach lotu lub urządzeniach treningowych wykorzystywanych przez Straż Graniczną. Jednorazowy dodatek lotniczy przysługuje w wysokości 300% przyznanego dodatku lotniczego określonego na ostatni dzień roku kalendarzowego, za który funkcjonariuszowi jest przyznawany ten dodatek.
17. Za każdy kolejny pełny rok służby pełnionej w składzie załogi statku powietrznego Straży Granicznej po osiągnięciu pięcioletniego stażu, o którym mowa w ust. 16 zdanie pierwsze, jednorazowy dodatek lotniczy, o którym mowa w ust. 16, ulega zwiększeniu o 20% kwoty przyznanego dodatku lotniczego, nie więcej jednak niż do wysokości 600% przyznanego dodatku lotniczego określonego na ostatni dzień roku kalendarzowego, za który funkcjonariuszowi jest przyznawany ten dodatek. Warunkiem zwiększenia tego dodatku jest wykonanie w roku kalendarzowym, w którym funkcjonariusz nabył prawo do jego zwiększenia, lotów w wymiarze nie niższym niż 40 godzin na statkach powietrznych, symulatorach lotu lub urządzeniach treningowych wykorzystywanych przez Straż Graniczną.
18. Jednorazowy dodatek lotniczy, o którym mowa w ust. 16 i 17, przyznaje się po zakończeniu roku kalendarzowego.
19. Funkcjonariusz wchodzący w skład załogi statku powietrznego Straży Granicznej zawieszony w lotach ze względów zdrowotnych zachowuje prawo do dodatku lotniczego przez okres 6 miesięcy od daty zawieszenia w lotach. Komendant Główny Straży Granicznej może przedłużyć okres pobierania dodatku lotniczego na okres kolejnych 6 miesięcy.".
§ 2.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: M. Kamiński
1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 2264).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2018 r. poz. 247 i 815, z 2019 r. poz. 242 i 2026, z 2020 r. poz. 589 i 2409 oraz z 2022 r. poz. 215, 364 i 549.