Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2022-02-25
Wersja aktualna od 2022-02-25
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 22 lutego 2022 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie pobierania odcisków linii papilarnych oraz wymazów ze śluzówki policzków od funkcjonariuszy i pracowników Policji
Na podstawie art. 20 ust. 1m ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2021 r. poz. 1882, 2333, 2447 i 2448) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Rozporządzenie w sprawie pobierania odcisków linii papilarnych oraz wymazów ze śluzówki policzków od funkcjonariuszy i pracowników Policji] W rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 lipca 2020 r. w sprawie pobierania odcisków linii papilarnych oraz wymazów ze śluzówki policzków od funkcjonariuszy i pracowników Policji (Dz. U. poz. 1347) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
"2) kierownik jednostki organizacyjnej Policji:
a) Komendanta Głównego Policji - w przypadku funkcjonariuszy lub pracowników pełniących służbę lub zatrudnionych w Komendzie Głównej Policji,
b) komendanta wojewódzkiego Policji (Komendanta Stołecznego Policji) - w przypadku funkcjonariuszy lub pracowników pełniących służbę lub zatrudnionych w komendzie wojewódzkiej Policji (Komendzie Stołecznej Policji),
c) Komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Policji - w przypadku funkcjonariuszy lub pracowników pełniących służbę lub zatrudnionych w Biurze Spraw Wewnętrznych Policji,
d) Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji - w przypadku funkcjonariuszy lub pracowników pełniących służbę lub zatrudnionych w Centralnym Biurze Śledczym Policji,
e) Komendanta Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości - w przypadku funkcjonariuszy lub pracowników pełniących służbę lub zatrudnionych w Centralnym Biurze Zwalczania Cyberprzestępczości,
f) Dyrektora CLKP - w przypadku funkcjonariuszy lub pracowników pełniących służbę lub zatrudnionych w CLKP,
g) komendanta powiatowego (miejskiego, rejonowego) Policji - w przypadku funkcjonariuszy lub pracowników pełniących służbę lub zatrudnionych w komendzie powiatowej (miejskiej, rejonowej) Policji,
h) komendanta komisariatu (komisariatu specjalistycznego) Policji - w przypadku funkcjonariuszy lub pracowników pełniących służbę lub zatrudnionych w komisariacie (komisariacie specjalistycznym) Policji;";
2) w § 3 w ust. 2 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
"Na wniosek Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji, Komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Policji lub Komendanta Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości Komendant Główny Policji może:";
3) w § 7 w ust. 1 w pkt 3 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 4 w brzmieniu:
"4) zwalczania cyberprzestępczości.".
§ 2.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: M. Kamiński
1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 2264).