Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2023-03-09 do 2025-10-03
Wersja aktualna od 2023-03-09 do 2025-10-03
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 26 stycznia 2021 r.
w sprawie wykazu Inwestycji towarzyszących w zakresie Centralnego Portu Komunikacyjnego
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2023 r., poz. 389)
Na podstawie art. 118 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o Centralnym Porcie Komunikacyjnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 234 i 1378) zarządza się, co następuje:
§ 1.Określa się wykaz realizowanych przez Inwestorów Inwestycji Towarzyszących, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§ 2.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 26 stycznia 2021 r. (poz. 225)
WYKAZ REALIZOWANYCH PRZEZ INWESTORÓW INWESTYCJI TOWARZYSZĄCYCH [1]
I. Inwestycje towarzyszące dotyczące przebudowy, rozbudowy albo budowy linii kolejowych, kolejowych obiektów infrastruktury usługowej (w szczególności dworców kolejowych), infrastruktury towarzyszącej (w szczególności dróg dojazdowych i przyłączy) wraz z usunięciem kolizji przebiegu istniejących liniowych obiektów budowlanych z inwestycją, na następujących ciągach linii kolejowych:
Lp. | Przebieg ciągów linii kolejowych |
1 | centralny Port komunikacyjny – Płock – Włocławek – Toruń – Bydgoszcz – Nakło nad Notecią – Piła – Okonek – Kołobrzeg / Koszalin, Nakło nad Notecią – Złotów – Okonek oraz (Płock) – Grochowalsk – Grudziądz – Gdańsk – Gdynia – Słupsk, Bydgoszcz – Łąg Południowy – Kościerzyna – Gdynia oraz Łąg Południowy – Tczew |
2 | Warszawa – Ciechanów – Olsztyn |
3 | Warszawa – Białystok – Ełk – Suwałki – granica państwa, Białystok – kuźnica Białostocka – granica państwa oraz Tłuszcz – Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko |
4 | Warszawa – Siedlce – Biała Podlaska – Terespol – granica państwa |
5 | Warszawa – Lublin – Trawniki – Chełm – granica państwa oraz Trawniki – Zamość – Tomaszów lubelski – Bełżec – granica państwa |
6 | centralny Port komunikacyjny – Radom – stalowa Wola – Rzeszów – jasło / krosno / Brzozów – Sanok |
7 | centralny Port komunikacyjny – Idzikowice – Węzeł Małopolsko-Śląski / Katowice – Czechowice-Dziedzice – jastrzębie-Zdrój – granica państwa, Katowice – Węzeł Małopolsko-Śląski – Kraków – Szczyrzyc – nowy sącz oraz Szczyrzyc – Chabówka – Zakopane, Idzikowice – Opoczno – końskie – Kielce – Tarnów – nowy sącz – Muszyna – granica państwa oraz końskie – skarżysko-kamienna wraz z połączeniami Węzła Małopolsko-Śląskiego i nowo budowanej infrastruktury z istniejącą siecią kolejową |
8 | Warszawa – centralny Port komunikacyjny – Częstochowa – Opole – nysa – kłodzko |
9 | Warszawa – centralny Port komunikacyjny – Sieradz – Kępno – Wrocław – Świdnica – Wałbrzych – granica państwa, Sieradz – Kalisz – Poznań – szczecin, Kalisz – Ostrów Wielkopolski – Leszno – Głogów – Zielona Góra, Poznań – Zbąszyń – Rzepin – granica państwa, Zbąszyń – Gorzów Wielkopolski |
10 | Warszawa – centralny Port komunikacyjny – Kutno – konin – Poznań |
11 | szczecin – Port lotniczy szczecin-Goleniów |
12 | stalowa Wola – Lublin – Milanów – Biała Podlaska – Fronołów – Białystok |
II. Inwestycje towarzyszące bezpośrednio związane z Inwestycjami towarzyszącymi wymienionymi w pkt I
Lp. | Inwestycja Towarzysząca |
1 | Zwiększenie potencjału kolejowej infrastruktury badawczej |
III. Inwestycje Towarzyszące dotyczące rozbudowy albo budowy dróg publicznych
Lp. | Inwestycja Towarzysząca |
1 | Rozbudowa autostrady A2 na odcinku Łódź – Warszawa o dodatkowy pas ruchu w każdym kierunku |
2 | Budowa Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (drogi A50 i S50) oraz drogi ekspresowej S10 na odcinku Toruń – Płock – Naruszewo (węzeł z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej) |
3 | Budowa drogi – autostrada A2 – Centralny Port Komunikacyjny na odcinku: Izdebno Małe (autostrada A2) – węzeł Terminal CPK (wschodnia obwodnica CPK) wraz z budową węzłów drogowych, budową i przebudową istniejących dróg publicznych oraz usunięciem kolizji |
4 | Budowa północnej i wschodniej obwodnicy CPK na odcinku: Aleksandrów (droga krajowa nr 50) – Szymanów (zachodnia obwodnica CPK) – Strumiany – Stara Pułapina – węzeł Terminal CPK wraz z budową i przebudową istniejących dróg publicznych oraz usunięciem kolizji |
5 | Budowa zachodniej obwodnicy CPK na odcinku: Szymanów (północna obwodnica CPK) – Cyganka (droga krajowa nr 50) wraz z budową i przebudową istniejących dróg publicznych oraz usunięciem kolizji |
6 | Rozbudowa i przebudowa drogi krajowej nr 50 na odcinku: Cyganka – węzeł Wiskitki (autostrada A2) wraz z budową i przebudową istniejących dróg publicznych oraz usunięciem kolizji |
IV. Inwestycje towarzyszące bezpośrednio związane z Inwestycją
Lp. | Inwestycja Towarzysząca |
1 | Budowa urządzeń i obiektów do obsługi ruchu lotniczego lotniska użytku publicznego wchodzącego w skład centralnego Portu komunikacyjnego służących do realizacji przez Polską agencję Żeglugi Powietrznej zadań w zakresie zapewniania służb żeglugi powietrznej, zarządzania przestrzenią powietrzną oraz zarządzania przepływem ruchu lotniczego |
V. Inwestycje Towarzyszące w zakresie sieci przesyłowych i dystrybucyjnych energii elektrycznej
Lp. | Inwestycja Towarzysząca |
1 | Budowa układu zasilania trakcyjnego 2 × 25 kV prądu przemiennego na linii kolejowej o znaczeniu państwowym nr 5 (należącej do ciągu linii kolejowych nr 1, o którym mowa w pkt I) w zakresie podstacji trakcyjnej Kruszczewo wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z Krajowym Systemem Energetycznym (KSE) i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE |
2 | Budowa układu zasilania trakcyjnego 2 × 25 kV prądu przemiennego na linii kolejowej o znaczeniu państwowym nr 29 (należącej do ciągu linii kolejowych nr 3, o którym mowa w pkt I) w zakresie: 1) podstacji trakcyjnej Łomża wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE; 2) podstacji trakcyjnej Pisz wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE |
3 | Budowa układu zasilania trakcyjnego 2 × 25 kV prądu przemiennego na linii kolejowej o znaczeniu państwowym nr 54 (należącej do ciągu linii kolejowych nr 5, o którym mowa w pkt I) w zakresie podstacji trakcyjnej Płoskie wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE |
4 | Budowa układu zasilania trakcyjnego 2 × 25 kV prądu przemiennego na linii kolejowej o znaczeniu państwowym nr 170 (należącej do ciągu linii kolejowych nr 7, o którym mowa w pkt I) w zakresie podstacji trakcyjnej Rybnik wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE |
5 | Budowa układu zasilania trakcyjnego 2 × 25 kV prądu przemiennego na liniach kolejowych o znaczeniu państwowym nr 85 i 86 (należących do ciągu linii kolejowych nr 9, o którym mowa w pkt I) w zakresie: 1) podstacji trakcyjnej Centralny Port Komunikacyjny w gminie Teresin wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE; 2) podstacji trakcyjnej Dmosin wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE; 3) podstacji trakcyjnej Pabianice wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE; 4) podstacji trakcyjnej Kuźnica-Czajków wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE; 5) podstacji trakcyjnej Dziadowa Kłoda wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE; 6) podstacji trakcyjnej Ostrów Wielkopolski wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE; 7) podstacji trakcyjnej Kromolice wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE |
6 | Budowa układu zasilania trakcyjnego 2 × 25 kV prądu przemiennego na linii kolejowej o znaczeniu państwowym nr 268 (należącej do ciągu linii kolejowych nr 9, o którym mowa w pkt I) w zakresie podstacji trakcyjnej Szczawno-Zdrój wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE |
VI. Inwestycje Towarzyszące w zakresie sieci kanalizacyjnych
Lp. | Inwestycja Towarzysząca |
1 | Budowa kolektora ściekowego na potrzeby realizacji robót budowlanych, utrzymania, użytkowania oraz eksploatacji lotniska użytku publicznego wchodzącego w skład Centralnego Portu Komunikacyjnego |
VII. Inwestycje Towarzyszące w zakresie kompleksu wojskowego
Lp. | Inwestycja Towarzysząca |
1 | Zaplanowanie, zaprojektowanie i budowa kompleksu wojskowego w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego |
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 lutego 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wykazu Inwestycji Towarzyszących w zakresie Centralnego Portu Komunikacyjnego (Dz.U. poz. 389). Zmiana weszła w życie 9 marca 2023 r.