Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2021 poz. 225
Wersja aktualna od 2023-03-09 do 2025-10-03
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2021 poz. 225
Wersja aktualna od 2023-03-09 do 2025-10-03
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Rozporządzenie zostało uchylone na podstawie art. 53 ust. 2 ustawy z dnia 22 lipca 2022 r. o usprawnieniu procesu inwestycyjnego Centralnego Portu Komunikacyjnego (Dz.U. poz. 1846). 

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW

z dnia 26 stycznia 2021 r.

w sprawie wykazu Inwestycji towarzyszących w zakresie Centralnego Portu Komunikacyjnego

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2023 r., poz. 389)  

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.Określa się wykaz realizowanych przez Inwestorów Inwestycji Towarzyszących, stanowiący załącznik do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 26 stycznia 2021 r. (poz. 225)

WYKAZ REALIZOWANYCH PRZEZ INWESTORÓW INWESTYCJI TOWARZYSZĄCYCH [1]

I. Inwestycje towarzyszące dotyczące przebudowy, rozbudowy albo budowy linii kolejowych, kolejowych obiektów infrastruktury usługowej (w szczególności dworców kolejowych), infrastruktury towarzyszącej (w szczególności dróg dojazdowych i przyłączy) wraz z usunięciem kolizji przebiegu istniejących liniowych obiektów budowlanych z inwestycją, na następujących ciągach linii kolejowych:

Lp.

Przebieg ciągów linii kolejowych

1

centralny Port komunikacyjny – Płock – Włocławek – Toruń – Bydgoszcz – Nakło nad Notecią – Piła – Okonek – Kołobrzeg / Koszalin, Nakło nad Notecią – Złotów – Okonek oraz (Płock) – Grochowalsk – Grudziądz – Gdańsk – Gdynia – Słupsk,

Bydgoszcz – Łąg Południowy – Kościerzyna – Gdynia oraz Łąg Południowy – Tczew

2

Warszawa – Ciechanów – Olsztyn

3

Warszawa – Białystok – Ełk – Suwałki – granica państwa, Białystok – kuźnica Białostocka – granica państwa oraz Tłuszcz – Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko

4

Warszawa – Siedlce – Biała Podlaska – Terespol – granica państwa

5

Warszawa – Lublin – Trawniki – Chełm – granica państwa oraz Trawniki – Zamość – Tomaszów lubelski – Bełżec – granica państwa

6

centralny Port komunikacyjny – Radom – stalowa Wola – Rzeszów – jasło / krosno / Brzozów – Sanok

7

centralny Port komunikacyjny – Idzikowice – Węzeł Małopolsko-Śląski / Katowice – Czechowice-Dziedzice – jastrzębie-Zdrój – granica państwa, Katowice – Węzeł Małopolsko-Śląski – Kraków – Szczyrzyc – nowy sącz oraz Szczyrzyc – Chabówka – Zakopane,

Idzikowice – Opoczno – końskie – Kielce – Tarnów – nowy sącz – Muszyna – granica państwa oraz końskie – skarżysko-kamienna wraz z połączeniami Węzła Małopolsko-Śląskiego i nowo budowanej infrastruktury z istniejącą siecią kolejową

8

Warszawa – centralny Port komunikacyjny – Częstochowa – Opole – nysa – kłodzko

9

Warszawa – centralny Port komunikacyjny – Sieradz – Kępno – Wrocław – Świdnica – Wałbrzych – granica państwa,

Sieradz – Kalisz – Poznań – szczecin, Kalisz – Ostrów Wielkopolski – Leszno – Głogów – Zielona Góra, Poznań – Zbąszyń – Rzepin – granica państwa,

Zbąszyń – Gorzów Wielkopolski

10

Warszawa – centralny Port komunikacyjny – Kutno – konin – Poznań

11

szczecin – Port lotniczy szczecin-Goleniów

12

stalowa Wola – Lublin – Milanów – Biała Podlaska – Fronołów – Białystok

II. Inwestycje towarzyszące bezpośrednio związane z Inwestycjami towarzyszącymi wymienionymi w pkt I

Lp.

Inwestycja Towarzysząca

1

Zwiększenie potencjału kolejowej infrastruktury badawczej

III. Inwestycje Towarzyszące dotyczące rozbudowy albo budowy dróg publicznych

Lp.

Inwestycja Towarzysząca

1

Rozbudowa autostrady A2 na odcinku Łódź – Warszawa o dodatkowy pas ruchu w każdym kierunku

2

Budowa Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (drogi A50 i S50) oraz drogi ekspresowej S10 na odcinku Toruń – Płock – Naruszewo (węzeł z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej)

3

Budowa drogi – autostrada A2 – Centralny Port Komunikacyjny na odcinku: Izdebno Małe (autostrada A2) – węzeł Terminal CPK (wschodnia obwodnica CPK) wraz z budową węzłów drogowych, budową i przebudową istniejących dróg publicznych oraz usunięciem kolizji

4

Budowa północnej i wschodniej obwodnicy CPK na odcinku: Aleksandrów (droga krajowa nr 50) – Szymanów (zachodnia obwodnica CPK) – Strumiany – Stara Pułapina – węzeł Terminal CPK wraz z budową i przebudową istniejących dróg publicznych oraz usunięciem kolizji

5

Budowa zachodniej obwodnicy CPK na odcinku: Szymanów (północna obwodnica CPK) – Cyganka (droga krajowa nr 50) wraz z budową i przebudową istniejących dróg publicznych oraz usunięciem kolizji

6

Rozbudowa i przebudowa drogi krajowej nr 50 na odcinku: Cyganka – węzeł Wiskitki (autostrada A2) wraz z budową i przebudową istniejących dróg publicznych oraz usunięciem kolizji

IV. Inwestycje towarzyszące bezpośrednio związane z Inwestycją

Lp.

Inwestycja Towarzysząca

1

Budowa urządzeń i obiektów do obsługi ruchu lotniczego lotniska użytku publicznego wchodzącego w skład centralnego Portu komunikacyjnego służących do realizacji przez Polską agencję Żeglugi Powietrznej zadań w zakresie zapewniania służb żeglugi powietrznej, zarządzania przestrzenią powietrzną oraz zarządzania przepływem ruchu lotniczego

V. Inwestycje Towarzyszące w zakresie sieci przesyłowych i dystrybucyjnych energii elektrycznej

Lp.

Inwestycja Towarzysząca

1

Budowa układu zasilania trakcyjnego 2 × 25 kV prądu przemiennego na linii kolejowej o znaczeniu państwowym nr 5 (należącej do ciągu linii kolejowych nr 1, o którym mowa w pkt I) w zakresie podstacji trakcyjnej Kruszczewo wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z Krajowym Systemem Energetycznym (KSE) i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE

2

Budowa układu zasilania trakcyjnego 2 × 25 kV prądu przemiennego na linii kolejowej o znaczeniu państwowym nr 29 (należącej do ciągu linii kolejowych nr 3, o którym mowa w pkt I) w zakresie:

1) podstacji trakcyjnej Łomża wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE;

2) podstacji trakcyjnej Pisz wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE

3

Budowa układu zasilania trakcyjnego 2 × 25 kV prądu przemiennego na linii kolejowej o znaczeniu państwowym nr 54 (należącej do ciągu linii kolejowych nr 5, o którym mowa w pkt I) w zakresie podstacji trakcyjnej Płoskie wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE

4

Budowa układu zasilania trakcyjnego 2 × 25 kV prądu przemiennego na linii kolejowej o znaczeniu państwowym nr 170 (należącej do ciągu linii kolejowych nr 7, o którym mowa w pkt I) w zakresie podstacji trakcyjnej Rybnik wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE

5

Budowa układu zasilania trakcyjnego 2 × 25 kV prądu przemiennego na liniach kolejowych o znaczeniu państwowym nr 85 i 86 (należących do ciągu linii kolejowych nr 9, o którym mowa w pkt I) w zakresie:

1) podstacji trakcyjnej Centralny Port Komunikacyjny w gminie Teresin wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE;

2) podstacji trakcyjnej Dmosin wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE;

3) podstacji trakcyjnej Pabianice wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE;

4) podstacji trakcyjnej Kuźnica-Czajków wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE;

5) podstacji trakcyjnej Dziadowa Kłoda wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE;

6) podstacji trakcyjnej Ostrów Wielkopolski wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE;

7) podstacji trakcyjnej Kromolice wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE

6

Budowa układu zasilania trakcyjnego 2 × 25 kV prądu przemiennego na linii kolejowej o znaczeniu państwowym nr 268 (należącej do ciągu linii kolejowych nr 9, o którym mowa w pkt I) w zakresie podstacji trakcyjnej Szczawno-Zdrój wraz z powiązaniem z linią kolejową oraz powiązaniem z KSE i niezbędną do tego powiązania rozbudową KSE

VI. Inwestycje Towarzyszące w zakresie sieci kanalizacyjnych

Lp.

Inwestycja Towarzysząca

1

Budowa kolektora ściekowego na potrzeby realizacji robót budowlanych, utrzymania, użytkowania oraz eksploatacji lotniska użytku publicznego wchodzącego w skład Centralnego Portu Komunikacyjnego

VII. Inwestycje Towarzyszące w zakresie kompleksu wojskowego

Lp.

Inwestycja Towarzysząca

1

Zaplanowanie, zaprojektowanie i budowa kompleksu wojskowego w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego

[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 lutego 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wykazu Inwestycji Towarzyszących w zakresie Centralnego Portu Komunikacyjnego (Dz.U. poz. 389). Zmiana weszła w życie 9 marca 2023 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00