Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2020-11-29 do 2020-12-31
Wersja archiwalna od 2020-11-29 do 2020-12-31
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 25 listopada 2020 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2020
Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 443 i 1486) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Rozporządzenie w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2020] W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 października 2019 r. w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2020 (Dz. U. poz. 2366 oraz z 2020 r. poz. 743) w załączniku „Program badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2020” wprowadza się zmiany określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
§ 2.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 29 listopada 2020 r.
Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki
Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 25 listopada 2020 r. (poz. 2107)
W załączniku „Program badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2020” wprowadza się następujące zmiany:
1) w spisie treści w części II. INFORMACJE O PRZEKAZYWANYCH DANYCH pozycja „Zestawy danych z systemów informacyjnych podmiotów zarządzających lotniskami o rocznym ruchu pasażerów 15 tys. i większym” otrzymuje brzmienie:
„Zestawy danych z systemów informacyjnych podmiotów zarządzających portami lotniczymi kategorii 1, 2 lub 3”;
2) w objaśnieniach w pkt I. Informacje dotyczące struktury Programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2020 akapit pierwszy otrzymuje brzmienie:
„Program badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2020, zwany dalej „Pbssp 2020”, określa informacje dla każdego badania w zakresie zgodnym z art. 18 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 443, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”.”;
3) w części I. INFORMACJE O BADANIACH:
a) w badaniu o symbolu 1.04.01(025) Stowarzyszenia, fundacje, samorząd gospodarczy i zawodowy oraz społeczne jednostki wyznaniowe w pkt 7 Zakres przedmiotowy na końcu dodaje się zdanie w brzmieniu:
„Działalność organizacji non-profit w sytuacji COVID-19.”,
b) w badaniu o symbolu 1.20.03(030) Świadczenia na rzecz rodziny pkt 10 Formy i terminy udostępniania wynikowych informacji statystycznych otrzymuje brzmienie:
„10. Formy i terminy udostępniana wynikowych informacji statystycznych
Informacje sygnalne:
- Świadczenia na rzecz rodziny w 2020 r. (wrzesień 2021).
Internetowe bazy danych:
- Bank Danych Lokalnych - Ochrona zdrowia i opieka społeczna - Świadczenia na rzecz rodziny (październik 2021).
Tablice publikacyjne:
- Świadczenia rodzinne i świadczenia z funduszu alimentacyjnego (październik 2021),
- Rodziny pobierające zasiłek rodzinny według dochodu i liczby dzieci w rodzinie oraz rodziny niepełne i z dzieckiem niepełnosprawnym (październik 2021).”,
c) w badaniu o symbolu 1.20.05(032) Żłobki i kluby dziecięce pkt 9 Rodzaje wynikowych informacji statystycznych otrzymuje brzmienie:
„9. Rodzaje wynikowych informacji statystycznych
Placówki opieki nad dziećmi do lat trzech, w przekrojach: kraj, województwa, podregiony, powiaty, gminy, typ placówki.
Organy prowadzące placówki opieki nad dziećmi do lat 3, w przekrojach: kraj, województwa, podregiony, powiaty, gminy, marszałek województwa, osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, instytucja publiczna, typ placówki.
Miejsca w placówkach opieki nad dziećmi do lat 3, w przekrojach: kraj, województwa, podregiony, powiaty, gminy, typ placówki.
Miejsca w żłobkach i klubach dziecięcych na 1000 dzieci w wieku do lat 3 w miastach, w przekrojach: kraj, województwa, gminy, dzielnice m.st. Warszawy.
Dzieci przebywające w placówkach opieki nad dziećmi do lat 3, w przekrojach: kraj, województwa, podregiony, powiaty, gminy, wiek, płeć, w ciągu roku.
Dzieci niepełnosprawne przebywające w ciągu roku w placówkach opieki nad dziećmi do lat 3, w przekrojach: kraj, województwa, podregiony, powiaty, gminy, wiek, płeć, w ciągu roku.
Dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych na 100 miejsc, w przekrojach: kraj, województwa, gminy, dzielnice m.st. Warszawy.
Dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych na 1000 dzieci w wieku do lat 3, w przekrojach: kraj, województwa, gminy, dzielnice m.st. Warszawy.
Dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych na 1000 dzieci w wieku powyżej 1 roku do 2 roku życia, w przekrojach: kraj, województwa, gminy, dzielnice m.st. Warszawy.
Dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych na 1000 dzieci w wieku powyżej 2 roku życia do 3 roku życia, w przekrojach: kraj, województwa, gminy, dzielnice m.st. Warszawy.
Dzieci przebywające w placówce w ciągu roku, których pobyt częściowo lub całkowicie pokrywała gmina, w przekrojach: kraj, województwa, podregiony, powiaty, gminy, typ placówki.
Opiekunowie w placówkach opieki nad dziećmi do lat 3, w przekrojach: kraj, województwa, podregiony, powiaty, gminy, płeć, dla których jest to główne miejsce pracy.
Wolontariusze w ciągu roku w placówkach opieki nad dziećmi do lat 3, w przekrojach: kraj, województwa, podregiony, powiaty, gminy, płeć.
Czas pracy placówki opieki nad dziećmi do lat 3, w przekrojach: kraj, województwa, podregiony, powiaty, gminy.
Przystosowanie placówki opieki nad dziećmi do lat 3 do potrzeb osób niepełnosprawnych, w przekrojach: kraj, województwa, podregiony, powiaty, gminy.
Liczba dni (roboczych) zamknięcia placówki z powodu COVID-19, w przekrojach: kraj, województwa.
Osobodni pobytu dzieci przebywających w placówkach opieki nad dziećmi do lat 3, w przekrojach: kraj, województwa, podregiony, powiaty, gminy, typ placówki.”,
d) w badaniu o symbolu 1.23.07(051) Popyt na pracę w pkt 8 Źródła danych dodaje się akapit drugi i trzeci w brzmieniu:
„Zestawy danych z systemów informacyjnych Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, 74 (opisane w cz. II. Informacje o przekazywanych danych):
- dane dotyczące zasiłków KRUS w czasie epidemii COVID-19 i korzystających z nich osób, lp. 74.17.
Zestawy danych z systemów informacyjnych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, 166 (opisane w cz. II. Informacje o przekazywanych danych):
- dane dotyczące liczby dni absencji chorobowej i liczby zaświadczeń lekarskich wydanych z tytułu COVID-19, lp. 166.25.”,
e) w badaniu o symbolu 1.25.07(067) Pomoc społeczna pkt 9 Rodzaje wynikowych informacji statystycznych otrzymuje brzmienie:
„9. Rodzaje wynikowych informacji statystycznych
Kwoty świadczeń pomocy społecznej, w przekrojach: kraj, województwa, typ świadczenia.
Osoby korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, ze względu na powód, w przekrojach: kraj, województwa, typ świadczenia.
Osoby, którym przyznano świadczenia pomocy społecznej ze względu na powód, w przekrojach: kraj, województwa, powiaty.
Zakłady stacjonarne pomocy społecznej, w przekrojach: typ zakładu, rodzaj zakładu, grupy mieszkańców, kraj, województwa, podregiony, powiaty, gminy.
Miejsca w zakładach stacjonarnych opieki społecznej, w przekrojach: kraj, województwa, podregiony, powiaty, gminy.
Mieszkańcy stacjonarnych zakładów pomocy społecznej, w przekrojach: typ zakładu, wiek, płeć, cechy społeczne, formy odpłatności za pobyt, kraj, województwa, podregiony, powiaty, gminy.
Liczba mieszkańców w ciągu roku, u których zdiagnozowano COVID-19, w tym liczba mieszkańców zmarłych w ciągu roku z powodu COVID-19, w przekrojach: kraj, województwa.
Pracujący i wolontariusze w stacjonarnych zakładach pomocy społecznej, w przekrojach: kraj, województwa, podregiony, powiaty, gminy.
Liczba pracowników w ciągu roku, u których zdiagnozowano COVID-19, w przekrojach: kraj, województwa.
Organ prowadzący stacjonarne zakłady pomocy społecznej, w przekrojach: kraj, województwa, podregiony, powiaty, gminy.
Przystosowanie zakładów stacjonarnych pomocy społecznej do potrzeb osób niepełnosprawnych, w przekrojach: kraj, województwa, podregiony, powiaty, gminy.
Osobodni pobytu w stacjonarnych zakładach pomocy społecznej, w przekrojach: kraj, województwa, podregiony, powiaty, gminy.”,
f) w badaniu o symbolu 1.28.01(082) Obiekty i działalność instytucji kultury w pkt 7 Zakres przedmiotowy na końcu dodaje się zdanie w brzmieniu:
„Wpływ COVID-19 na prowadzenie działalności.”,
g) w badaniu o symbolu 1.28.02(083) Działalność w zakresie kinematografii w pkt 7 Zakres przedmiotowy na końcu dodaje się zdanie w brzmieniu:
„Wpływ COVID-19 na prowadzenie działalności.”,
h) w badaniu o symbolu 1.28.10(088) Badanie finansów instytucji kultury w pkt 7 Zakres przedmiotowy na końcu dodaje się zdanie w brzmieniu:
„Wpływ COVID-19 na prowadzenie działalności.”,
i) w badaniu o symbolu 1.29.07(096) Infrastruktura ochrony zdrowia i jej funkcjonowanie pkt 9 Rodzaje wynikowych informacji statystycznych otrzymuje brzmienie:
„9. Rodzaje wynikowych informacji statystycznych
Centra Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, krwiodawcy, w tym honorowi, pobrania donacji krwi i jej składników i produkcja (preparatyka) składników krwi, w przekrojach: kraj, województwa.
Liczba podmiotów ambulatoryjnej opieki zdrowotnej, w przekrojach: według rodzaju (przychodnie, praktyki lekarskie, praktyki stomatologiczne); kraj, województwa, powiaty, gminy.
Liczba szpitali ogólnych, psychiatrycznych, zakładów opiekuńczo-leczniczych, pielęgnacyjno-opiekuńczych, hospicjów, oddziałów opieki paliatywnej, ośrodków leczenia odwykowego alkoholowego, krajowych i regionalnych ośrodków psychiatrii sądowej, ośrodków rehabilitacyjnych dla uzależnionych od substancji psychoaktywnych, ośrodków MONAR, w przekrojach: kraj, makroregiony, województwa.
Działalność oddziałów szpitalnych: liczba oddziałów, łóżek, w tym łóżka udostępnione klinikom, pacjenci leczeni na oddziałach w szpitalach ogólnych, w przekrojach: rodzaje oddziałów; kraj, województwa.
Działalność oddziałów ginekologiczno-położniczych w szpitalach ogólnych: liczba stanowisk porodowych, w tym do porodów rodzinnych, przyjętych porodów (fizjologicznych, cięć cesarskich, innych), noworodków żywo i martwo urodzonych według masy urodzeniowej, w przekrojach: kraj, makroregiony, województwa.
Łóżka w szpitalach ogólnych, zakładach opiekuńczo-leczniczych, pielęgnacyjno-opiekuńczych, hospicjach i oddziałach opieki paliatywnej, w przekrojach: kraj, makroregiony, województwa, powiaty.
Łóżka specjalistyczne w szpitalach ogólnych: łóżka intensywnej opieki medycznej (intensywnego nadzoru), stanowiska intensywnej terapii (nadzoru kardiologicznego, opieki oparzeń, opieki toksykologicznej, intensywnej opieki medycznej dla dzieci), inkubatory, w przekrojach: kraj, makroregiony, województwa.
Łóżka w szpitalach psychiatrycznych, ośrodkach leczenia odwykowego, krajowych i regionalnych ośrodkach psychiatrii sądowej, ośrodkach rehabilitacyjnych dla uzależnionych od substancji psychoaktywnych, ośrodkach MONAR, w przekrojach: kraj, makroregiony, województwa.
Miejsca dzienne i leczeni w trybie dziennym w szpitalach ogólnych, w tym w szpitalach stacjonarnych, w przekrojach: kraj, województwa.
Lekarze, lekarze specjaliści, pielęgniarki pracujące w szpitalach ogólnych, szpitalach psychiatrycznych, w przekrojach: rodzaj zatrudnienia (na podstawie stosunku pracy, w ramach umowy cywilnoprawnej); kraj, makroregiony, województwa.
Lekarze dentyści pracujący w szpitalach ogólnych, w przekrojach: rodzaj zatrudnienia (na podstawie stosunku pracy/w ramach umowy cywilnoprawnej); kraj, makroregiony, województwa.
Podstawowe i specjalistyczne zespoły ratownictwa medycznego, w przekrojach: kraj, województwa, rejony operacyjne.
Lotnicze zespoły ratownictwa medycznego, szpitalne oddziały ratunkowe, w przekrojach: kraj, województwa.
Osoby, którym udzielono pomocy medycznej w miejscu zdarzenia, w przekrojach: płeć, wybrane grupy wieku; kraj, województwa.
Pacjenci i przeciętna długość pobytu chorego, osobodni pobytu w szpitalach ogólnych i psychiatrycznych, zakładach opiekuńczo-leczniczych i pielęgnacyjno-opiekuńczych, hospicjach, oddziałach opieki paliatywnej, ośrodkach leczenia odwykowego alkoholowego, krajowych i regionalnych ośrodkach psychiatrii sądowej, ośrodkach rehabilitacyjnych dla uzależnionych od substancji psychoaktywnych, ośrodkach MONAR, w przekrojach: kraj, województwa.
Liczba pacjentów w zakładach opiekuńczo-leczniczych i pielęgnacyjno-opiekuńczych, hospicjach w ciągu roku, u których zdiagnozowano COVID-19, w przekrojach: kraj, województwa.
Liczba pracowników zakładów opiekuńczo-leczniczych i pielęgnacyjno-opiekuńczych, hospicjów w ciągu roku, u których zdiagnozowano COVID-19, w przekrojach: kraj, województwa.
Pacjenci stacjonarni w stacjonarnych zakładach opieki długoterminowej, w przekrojach: typy placówek, kraj, województwa.
Pacjenci opieki domowej i dziennej w stacjonarnych zakładach opieki długoterminowej, w przekrojach: kraj, województwa.
Pacjenci (kuracjusze) w zakładach lecznictwa uzdrowiskowego i stacjonarnych zakładach rehabilitacji leczniczej, w przekrojach: płeć, wybrane grupy wieku, rodzaj pobytu (tryb stacjonarny/ambulatoryjny), sposób finansowania pobytu; województwa, powiaty, gminy.
Porady, teleporady udzielone w podstawowej, specjalistycznej, nocnej i świątecznej opiece zdrowotnej, w przekrojach: kraj, województwa, powiaty, gminy, wybrane grupy wieku pacjentów, płeć, wybrane poradnie.
Porady udzielone w trybie ambulatoryjnym na oddziałach ratunkowych i w izbach przyjęć pacjentom niehospitalizowanym, w przekrojach: kraj, makroregiony, województwa.
Położne pracujące w szpitalach ogólnych, w przekrojach: rodzaj zatrudnienia (na podstawie stosunku pracy/w ramach umowy cywilnoprawnej); kraj, makroregiony, województwa.
Pracujący w zakładach długoterminowej stacjonarnej opieki zdrowotnej, w przekrojach: zawody (lekarze, pielęgniarki, psycholodzy, pedagodzy, rehabilitanci, opiekunowie, pracownicy socjalni, salowe); kraj.
Rodzaje udogodnień dla osób niepełnosprawnych w placówkach ambulatoryjnej opieki zdrowotnej, zakładach lecznictwa uzdrowiskowego i stacjonarnych zakładach rehabilitacji leczniczej, w przekrojach: województwa.
Działalność oddziałów ginekologiczno-położniczych - przerwania ciąży ogółem, w przekrojach: w wyniku badań prenatalnych; według wieku kobiet: poniżej 18-stego roku życia, 18-20 lat, 21-24 lata, 25-29 lat, 30-34 lata, 35 lat i więcej; kraj, województwa.
Sale i stoły operacyjne w szpitalach ogólnych, w przekrojach: kraj, województwa.
Sprzęt diagnostyczny (liczba urządzeń i wykonanych badań) w szpitalach ogólnych, w przekrojach: rodzaj urządzenia (gammakamera, PET-CT, PET-MR, akcelerator liniowy, aparat do brachyterapii, tomograf komputerowy, rezonans magnetyczny, mammograf, echokardiograf, elektroencefalograf, elektromiograf); kraj, makroregiony, województwa.
Sprzęt zabiegowo-diagnostyczny (liczba urządzeń i wykonanych zabiegów) w szpitalach ogólnych, w przekrojach: rodzaj urządzenia (mobilny tomograf komputerowy, mobilny akcelerator liniowy, litotrypter, angiograf cyfrowy jednopłaszczyznowy i dwupłaszczyznowy); kraj, makroregiony, województwa.
Stanowiska dializacyjne i wykonane dializy w szpitalach ogólnych, w przekrojach: kraj, makroregiony, województwa.
Struktura wieku pacjentów przebywających w zakładach opieki długoterminowej w dniu 31 grudnia, w przekrojach: typ opieki (stacjonarna, domowa, dzienna); płeć, grupy wieku.
Wskaźniki działalności szpitali ogólnych: wykorzystanie łóżek, liczba leczonych na jedno łóżko, przeciętny pobyt pacjenta, w przekrojach: według rodzajów oddziałów; kraj, województwa.
Wyjazdy zespołów ratownictwa medycznego, w przekrojach: miejsce zdarzenia (ruch uliczno-drogowy, praca, szkoła, dom, inne); kraj, województwa.
Wypisani i zmarli, w tym dzieci do lat 18-stu w szpitalach ogólnych, w przekrojach: kraj, makroregiony, województwa.
Zabiegi lecznicze wykonane w zakładach lecznictwa uzdrowiskowego i stacjonarnych zakładach rehabilitacji leczniczej, w przekrojach: rodzaje zabiegów; kraj, województwa, powiaty, gminy.
Zabiegi operacyjne wykonane w szpitalach ogólnych, w przekrojach: sposób znieczulenia (znieczulenie ogólne przy zastosowaniu blokady centralnej, znieczulenie ogólne przy zastosowaniu blokady regionalnej); kraj, makroregiony, województwa.
Zakłady i łóżka w zakładach lecznictwa uzdrowiskowego i stacjonarnych zakładach rehabilitacji leczniczej, w przekrojach: województwa, powiaty, gminy; rodzaje zakładów (szpitale uzdrowiskowe, sanatoria).”,
j) w badaniu o symbolu 1.29.09(097) Apteki:
- w pkt 5 Cel badania na końcu dodaje się akapit w brzmieniu:
„Dane osobowe:
Pozyskanie danych osobowych niezbędne jest do integracji informacji pochodzących z różnych źródeł administracyjnych, co pozwoli na przeprowadzenie pogłębionych analiz mających na celu podjęcie decyzji o ograniczeniu zakresu danych zbieranych od jednostek sprawozdawczych i zastąpieniu ich danymi z rejestrów administracyjnych. Dodatkowo wykorzystanie danych osobowych pozwoli na poprawę jakości prezentowanych danych wynikowych.”,
- w pkt 8 Źródła danych na końcu dodaje się akapit w brzmieniu:
„Zestawy danych z systemów informacyjnych Narodowego Funduszu Zdrowia, 103 (opisane w cz. II. Informacje o przekazywanych danych):
- dane o farmaceutach i technikach farmacji realizujących recepty refundowane w aptekach i punktach aptecznych, lp. 103.11.”,
k) w badaniu o symbolu 1.29.10(098) Ochrona zdrowia w gospodarstwach domowych pkt 9 Rodzaje wynikowych informacji statystycznych otrzymuje brzmienie:
„9. Rodzaje wynikowych informacji statystycznych
Prywatne wydatki na opiekę zdrowotną, korzystanie z wybranych usług medycznych w gospodarstwach domowych, w przekrojach: liczba osób, liczba dzieci do lat 14, liczba osób pracujących, liczba emerytów i rencistów, klasa miejscowości, grupy kwintylowe, występowanie osób chorych przewlekle, ze stopniem niepełnosprawności, poważnych problemów zdrowotnych.
Stan zdrowia, korzystanie ze stacjonarnej i ambulatoryjnej opieki zdrowotnej, ocena jakości opieki zdrowotnej, wykorzystanie telekomunikacji i Internetu podczas korzystania z usług medycznych, informacje związane z COVID-19 w odniesieniu do członków gospodarstw domowych, w przekrojach: płeć, wiek, wykształcenie, dochód na 1 osobę, główne źródło utrzymania, klasa miejscowości zamieszkania, samoocena stanu zdrowia, występowanie choroby przewlekłej, stałej opieki lekarskiej/pielęgniarskiej, możliwości wykonywania codziennych czynności, tytułu pobierania renty, posiadania stopnia niepełnosprawności, poważnych problemów zdrowotnych, uprawnień do świadczeń NFZ, DZZ.”,
l) w badaniu o symbolu 1.29.14(099) Działalność Państwowej Inspekcji Sanitarnej:
- w pkt 4 Prowadzący badanie skreśla się wyrazy „Minister właściwy do spraw wewnętrznych”,
- w pkt 8 Źródła danych skreśla się akapit pierwszy,
- w pkt 10 Formy i terminy udostępnienia wynikowych informacji statystycznych skreśla się wyrazy „oraz dla Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji - tablice wynikowe (maj 2020 r.)”,
m) w badaniu o symbolu 1.43.01(110) Działalność badawcza i rozwojowa (B+R) w pkt 9 Rodzaje wynikowych informacji statystycznych na końcu dodaje się zdanie w brzmieniu:
„Wpływ COVID-19 na działalność B+R.”,
n) w badaniu o symbolu 1.43.02(111) Innowacje w przemyśle pkt 7 Zakres przedmiotowy otrzymuje brzmienie:
„7. Zakres przedmiotowy
Działalność innowacyjna przedsiębiorstw. Własność intelektualna. Wpływ COVID-19 na prowadzenie działalności.”,
o) w badaniu o symbolu 1.43.12(115) Biotechnologia pkt 9 Rodzaje wynikowych informacji statystycznych otrzymuje brzmienie:
„9. Rodzaje wynikowych informacji statystycznych
Nakłady na działalność B+R w jednostkach naukowych, w przekrojach: źródła finansowania, rodzaj nakładów, rodzaj działalności.
Działania podjęte przez jednostkę w związku z COVID-19.
Przedsiębiorstwa prowadzące działalność w dziedzinie biotechnologii, w przekrojach: klasy wielkości, zatrudnieni, nakłady na działalność w dziedzinie biotechnologii.
Działania podjęte przez przedsiębiorstwo związane z COVID-19.
Współpraca partnerska w działalności B+R w dziedzinie biotechnologii, nakłady zewnętrzne na działalność B+R w dziedzinie biotechnologii, wynalazki zgłoszone do opatentowania i uzyskane patenty w dziedzinie biotechnologii, w przekrojach: obszar zastosowania biotechnologii, liczba patentów i wynalazków, sektory.”,
p) w badaniu o symbolu 1.43.13(116) Innowacje w sektorze usług pkt 7 Zakres przedmiotowy otrzymuje brzmienie:
„7. Zakres przedmiotowy
Działalność innowacyjna przedsiębiorstw. Własność intelektualna. Wpływ COVID-19 na prowadzenie działalności.”,
q) w badaniu o symbolu 1.45.07(131) Produkcja ważniejszych upraw rolnych w pkt 8 Źródła danych skreśla się tiret pierwsze i drugie,
r) w badaniu o symbolu 1.46.04(146) Produkcja wyrobów przemysłowych:
- pkt 6 Zakres podmiotowy otrzymuje brzmienie:
„6. Zakres podmiotowy
Wyroby przemysłowe, usługi produkcyjne, zapasy wyrobów gotowych u producenta określone w nomenklaturze PRODPOL, będące efektem działalności podmiotów gospodarki narodowej o liczbie pracujących 10 osób i więcej, zapasy towarów określone w „Liście towarów do badania zapasów w przedsiębiorstwach handlowych” w podmiotach gospodarki narodowej o liczbie pracujących 50 osób i więcej, wyroby niewyodrębnione w nomenklaturze PRODPOL, istotne ze względu na bieżącą sytuację w kraju spowodowaną COVID-19.”,
- pkt 10 Formy i terminy udostępnienia wynikowych informacji statystycznych otrzymuje brzmienie:
„10. Formy i terminy udostępnienia wynikowych informacji statystycznych
Publikacje GUS:
- Produkcja ważniejszych wyrobów przemysłowych w 2020 r. (luty 2020, marzec 2020, kwiecień 2020, maj 2020, czerwiec 2020, lipiec 2020, sierpień 2020, wrzesień 2020, październik 2020, listopad 2020, grudzień 2020, styczeń 2021),
- Produkcja wyrobów przemysłowych w 2020 r. (lipiec 2021),
- Produkcja wyrobów przemysłowych w latach 2016-2020 (listopad 2021),
- Rocznik Statystyczny Przemysłu 2021 (grudzień 2021),
- Nakłady i wyniki przemysłu w 2020 r. (czerwiec 2020, wrzesień 2020, grudzień 2020, kwiecień 2021),
- Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2021 (grudzień 2021),
- Mały Rocznik Statystyczny Polski 2021 (lipiec 2021),
- Biuletyn statystyczny 2020 (luty 2020, marzec 2020, kwiecień 2020, maj 2020, czerwiec 2020, lipiec 2020, sierpień 2020, wrzesień 2020, październik 2020, listopad 2020, grudzień 2020, styczeń 2021).
Informacje sygnalne:
- Produkcja wyrobów przemysłowych w 2020 r. (lipiec 2021),
- Produkcja wyrobów przemysłowych związanych z zapobieganiem rozprzestrzeniania się /zwalczaniem COVID-19 (październik 2020, listopad 2020, grudzień 2020, styczeń 2021).
Internetowe bazy danych:
- Bazy Eurostatu i innych organizacji międzynarodowych - Baza Eurostatu Europroms - Statystyka produkcji wyrobów przemysłowych według PRODCOM (lipiec 2021),
- Dziedzinowa Baza Wiedzy - DBW Produkcja Przemysłowa - Wartość produkcji sprzedanej wyrobów przemysłowych według działów, grup i klas PKWiU - dane ogólnopolskie (lipiec 2021),
- Dziedzinowa Baza Wiedzy - DBW Produkcja Przemysłowa - Produkcja wytworzona wybranych wyrobów przemysłowych - dane ogólnopolskie (lipiec 2021).”,
s) w badaniu o symbolu 1.48.08(158) Transport lotniczy:
- pkt 8 Źródła danych otrzymuje brzmienie:
„8. Źródła danych
Zestawy danych Głównego Urzędu Statystycznego, 1 (opisane w cz. II. Informacje o przekazywanych danych):
- LOT-1 - sprawozdanie o transporcie lotniczym, lp. 1.96,
- PL-1 - sprawozdanie o ruchu samolotów, pasażerów i ładunków w porcie lotniczym, lp. 1.116.
Zestawy danych z systemów informacyjnych podmiotów zarządzających portami lotniczymi kategorii 1, 2 lub 3, 121 (opisane w cz. II. Informacje o przekazywanych danych):
- dane o przewozach samolotami polskich i obcych przewoźników lotniczych do lub z portów polskich lp. 121,1,
- dane o ruchu samolotów i przewozach samolotami polskich i obcych przewoźników lotniczych do lub z portów polskich, lp. 121.2.
Zestawy danych z systemów informacyjnych Urzędu Lotnictwa Cywilnego, 157 (opisane w cz. II. Informacje o przekazywanych danych):
- dane o zarejestrowanych statkach powietrznych, lp. 157.3.”,
- w pkt 9 Rodzaje wynikowych informacji statystycznych zdanie dziewiąte otrzymuje brzmienie:
„Przewozy pasażerów samolotami polskich i obcych przewoźników lotniczych do lub z portów polskich (kategorii 2 lub 3) zgodnie z wymogami aktów prawnych UE (pasażerowie przybyli i pasażerowie odprawieni), w przekrojach: rodzaj ruchu (regularny, nieregularny), kraje przyjazdu lub wyjazdu; rodzaj ruchu (regularny, nieregularny), miasta przyjazdu lub wyjazdu.”,
t) w badaniu o symbolu 1.61.13(199) Instrumenty finansowe przedsiębiorstw niefinansowych w pkt 9 Rodzaje wynikowych informacji statystycznych na końcu dodaje się zdanie w brzmieniu:
„Wpływ COVID-19 na działalność przedsiębiorstw w zakresie instrumentów finansowych.”,
u) w badaniu o symbolu 1.62.11(210) Działalność przedsiębiorstw pośrednictwa kredytowego w pkt 9 Rodzaje wynikowych informacji statystycznych na końcu dodaje się zdanie w brzmieniu:
„Wpływ COVID-19 na działalność przedsiębiorstw pośrednictwa kredytowego.”,
v) w badaniu o symbolu 1.62.12(211) Działalność faktoringowa przedsiębiorstw finansowych w pkt 9 Rodzaje wynikowych informacji statystycznych na końcu dodaje się zdanie w brzmieniu:
„Wpływ COVID-19 na działalność przedsiębiorstw faktoringowych.”,
w) w badaniu o symbolu 1.62.13(212) Działalność przedsiębiorstw leasingowych w pkt 9 Rodzaje wynikowych informacji statystycznych na końcu dodaje się zdanie w brzmieniu:
„Wpływ COVID-19 na działalność przedsiębiorstw leasingowych.”,
x) w badaniu o symbolu 1.62.16(213) Wyniki finansowe towarzystw funduszy inwestycyjnych w pkt 9 Rodzaje wynikowych informacji statystycznych na końcu dodaje się zdanie w brzmieniu:
„Wpływ COVID-19 na działalność przedsiębiorstw.”,
y) w badaniu o symbolu 1.62.20(215) Działalność przedsiębiorstw windykacyjnych w pkt 9 Rodzaje wynikowych informacji statystycznych na końcu dodaje się zdanie w brzmieniu:
„Wpływ COVID-19 na działalność przedsiębiorstw windykacyjnych.”;
4) w części II. INFORMACJE O PRZEKAZYWANYCH DANYCH w tabeli:
a) w lp. 1.18-1.20, 1.43, 1.44, 1.48, 1.49 i 1.162 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
b) w lp. 1.50 i 1.78-1.84 w rubryce 1.4 na końcu dodaje się zdanie w brzmieniu:
„Wpływ COVID-19 na prowadzenie działalności.”,
c) w lp. 1.115 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
d) w lp. 1.155 rubryka 1.5 otrzymuje brzmienie:
„Raz w roku do 5 lutego 2021 r. według stanu na 31 grudnia 2020 r.; obowiązkowe”,
e) w lp. 1.161 i 1.164 rubryka 1.4 otrzymuje brzmienie:
„Cechy organizacyjno-prawne. Dane adresowe i terytorialne. Dane identyfikacyjne. Działalność organizacji non-profit w sytuacji COVID-19. Ekonomiczne aspekty działalności organizacji non-profit. Informacje dotyczące wywiadu/ankiety. Informacje o sprawozdawcy. Nakłady inwestycyjne. Obciążenie respondentów. Pracujący, w tym zatrudnieni. Społeczne aspekty działalności organizacji non-profit. Środki trwałe brutto. Zakres działalności organizacji non-profit.”,
f) skreśla się lp. 10.17,
g) w lp. 13.1:
- rubryka 1.3 otrzymuje brzmienie:
- rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
h) w lp. 13.3 rubryka 1.5 otrzymuje brzmienie:
„Raz w miesiącu do 25. dnia miesiąca za miesiąc, do 15 lutego 2021 r. według stanu na 31 grudnia 2020 r.; obowiązkowe”,
i) lp. 13.4 otrzymuje brzmienie:
j) w lp. 13.5 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
k) lp. 13.6 otrzymuje brzmienie:
l) w lp. 13.7 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
m) w lp. 13.8 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
n) w lp. 13.9 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
o) w lp. 13.10 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
p) w lp. 13.11 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
q) lp. 13.12 i 13.13 otrzymują brzmienie:
r) w lp. 13.14 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
s) w lp. 13.15 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
t) w lp. 13.16 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
u) w lp. 13.17 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
v) w lp. 13.18 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
w) w lp. 13.19 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
x) w lp. 13.20 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
y) w lp. 13.21 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
z) w lp. 13.22 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
za) w lp. 13.23 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
zb) w lp. 13.24 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
zc) w lp. 13.25 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
zd) w lp. 13.26 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
ze) lp. 13.32 - 13.34 otrzymują brzmienie:
zf) dodaje się lp. 74.17 w brzmieniu:
zg) w lp. 82.1–82.4 rubryka 1.6 otrzymuje brzmienie:
zh) dodaje się lp. 103.11 w brzmieniu:
zi) w lp. 121:
- nazwa zestawu danych otrzymuje brzmienie:
„Zestawy danych z systemów informacyjnych podmiotów zarządzających portami lotniczymi kategorii 1, 2 lub 3”,
- lp. 121.1 otrzymuje brzmienie:
- dodaje się lp. 121.2 w brzmieniu:
zj) dodaje się lp. 166.25 w brzmieniu: