Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2020-07-14
Wersja aktualna od 2020-07-14
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW
z dnia 24 czerwca 2020 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa
Na podstawie art. 198 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa] W rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 15 stycznia 2014 r. w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa (Dz. U. z 2018 r. poz. 2225 oraz z 2019 r. poz. 2508) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 4:
a) w ust. 2 część wspólna otrzymuje brzmienie:
„– na odpowiedni rachunek dochodów centralnego rachunku bieżącego budżetu państwa, z zachowaniem rodzaju wpływów, z zastrzeżeniem ust. 2a, 2b, 2c, 3 i ust. 4 pkt 2, § 13 ust. 2 i 5 oraz § 22.”,
b) po ust. 2b dodaje się ust. 2c w brzmieniu:
„2c. Bank prowadzący obsługę bankową rachunków budżetu państwa może na wniosek państwowej jednostki budżetowej przekazywać, każdego dnia roboczego, środki z rachunku bieżącego właściwego dla dochodów pobieranych przez tę jednostkę na odpowiedni rachunek dochodów centralnego rachunku bieżącego budżetu państwa według stanu środków na tym rachunku po zakończeniu dnia operacyjnego.”;
2) w § 9 w ust. 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) VAT, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 199 ust. 3 ustawy o finansach publicznych, odrębnie na odpowiednie rachunki, dla których są prowadzone rachunki VAT”;
3) w § 24:
a) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Jeżeli z powodu awarii Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa lub niedostosowania konfiguracji systemu nie jest możliwe złożenie:
1) wniosków o zmianę limitu otwarcia,
2) wniosków o modyfikację harmonogramu,
3) zapotrzebowań na środki, o których mowa w § 8 ust. 6 oraz w § 11 ust. 4,
4) wniosków i decyzji związanych ze zmianami projektów planów finansowych i planów finansowych,
5) decyzji o blokowaniu planowanych wydatków
– dokumenty te należy przekazać w formie elektronicznej, a w przypadku braku takiej możliwości – w formie papierowej; po ustaniu powodu awarii lub niedostosowania konfiguracji systemu dysponenci środków budżetu państwa odzwierciedlają niezwłocznie te dokumenty w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa.”,
b) po ust. 6 dodaje się ust. 6a w brzmieniu:
„6a. Dokumenty przekazywane w formie elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, o których mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568 i 695).”,
c) ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„7. W przypadku awarii Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa zapotrzebowanie na środki, o którym mowa w § 5 ust. 1, składa się zgodnie z formularzem zamieszczonym na stronie internetowej Ministerstwa Finansów, w formie, o której mowa w ust. 6.”.
§ 2. [Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia, z wyjątkiem § 1 pkt 2, który wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2020 r.
Minister Finansów: T. Kościński
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2019 r. poz. 1622, 1649, 2020 i 2473 oraz z 2020 r. poz. 284, 374, 568 i 695.