Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2020 poz. 1015
Wersja aktualna od 2020-06-09
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2020 poz. 1015
Wersja aktualna od 2020-06-09
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)

z dnia 8 czerwca 2020 r.

w sprawie trybu odbierania oraz przechowywania kopert zwrotnych dostarczonych przez wyborcę do urzędu gminy przed dniem głosowania w wyborach powszechnych na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych w 2020 r.

Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 2 czerwca 2020 r. o szczególnych zasadach organizacji wyborów powszechnych na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych w 2020 r. z możliwością głosowania korespondencyjnego (Dz. U. poz. 979) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa tryb odbierania oraz przechowywania kopert zwrotnych dostarczonych do urzędu gminy przed dniem głosowania.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Odbiór koperty zwrotnej przez upoważnionego pracownika urzędu gminy] 1. Upoważniony pracownik urzędu gminy odbiera kopertę zwrotną, o której mowa w art. 8 ust. 3 i ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 2 czerwca 2020 r. o szczególnych zasadach organizacji wyborów powszechnych na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych w 2020 r. z możliwością głosowania korespondencyjnego.

2. Na żądanie osoby dostarczającej albo oddającej kopertę zwrotną upoważniony pracownik urzędu gminy potwierdza jej odebranie na piśmie, określając datę jej odbioru.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Przechowywanie kopert zwrotnych] 1. Koperty zwrotne są przechowywane w urzędzie gminy w wyznaczonym zamkniętym pomieszczeniu, do którego dostęp mają wyłącznie upoważnieni pracownicy urzędu gminy. Koperty zwrotne przechowuje się w miarę możliwości w kasie pancernej.

2. Upoważniony pracownik urzędu gminy przelicza na bieżąco dostarczone koperty zwrotne. Z przeliczenia kopert zwrotnych, każdego dnia przed końcem godzin pracy urzędu gminy, sporządza się protokół, w którym wskazuje się liczbę kopert zwrotnych dostarczonych w danym dniu do urzędu gminy oraz sumę liczby kopert zwrotnych dostarczonych do urzędu gminy w poszczególnych dniach. Protokół ten przechowuje się razem z kopertami zwrotnymi.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: wz. P. Szefernaker


1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - administracja publiczna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 2264).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00