ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA1)
z dnia 18 lutego 2013 r.
w sprawie nadania statutu Magurskiemu Parkowi Narodowemu z siedzibą w Krempnej
z dnia 18 lutego 2013 r. (Dz.U. z 2013 r., poz. 310)
t.j. z dnia 18 grudnia 2014 r. (Dz.U. z 2014 r., poz. 1839)
t.j. z dnia 21 listopada 2019 r. (Dz.U. z 2019 r., poz. 2288)
Na podstawie art. 8f ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2018 r. poz. 1614, 2244 i 2340 oraz z 2019 r. poz. 1696 i 1815) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Nadanie statutu Magurskiemu Parkowi Narodowemu] Magurskiemu Parkowi Narodowemu z siedzibą w Krempnej nadaje się statut, który stanowi załącznik do rozporządzenia.
§ 2.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 3 dni od dnia ogłoszenia.2)
1) Minister Środowiska kieruje działem administracji rządowej - środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska (Dz. U. poz. 96).
2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone zarządzeniem nr 68 Ministra Środowiska z dnia 10 października 2005 r. w sprawie nadania statutu Magurskiemu Parkowi Narodowemu (Dz. Urz. Min. Środ. i GIOŚ z 2006 r. poz. 25), które utraciło moc z dniem 31 grudnia 2012 r. na podstawie art. 10 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1337).
Załącznik do rozporządzenia Ministra Środowiska
z dnia 18 lutego 2013 r.
STATUT MAGURSKIEGO PARKU NARODOWEGO Z SIEDZIBĄ W KREMPNEJ
§ 1. Magurski Park Narodowy z siedzibą w Krempnej, zwany dalej „Parkiem”, będący państwową osobą prawną, działa na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2018 r. poz. 1614, 2244 i 2340 oraz z 2019 r. poz. 1696 i 1815) oraz niniejszego statutu.
§ 2. Organizację wewnętrzną Parku stanowią następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Dział Monitoringu, Udostępniania Parku, Edukacji i Natury 2000, w którego skład wchodzą:
a) Zespół do spraw Ochrony Przyrody,
b) Zespół do spraw Edukacji,
c) Zespół do spraw Udostępniania,
d) Samodzielne stanowisko do spraw Zarządzania Systemami Informatycznymi;
2) Dział Realizacji Zadań Ochronnych i Ochrony Mienia, w którego skład wchodzą:
a) Obręb Ochronny Krempna, podzielony na obwody ochronne:
– Baranie,
– Grab,
– Huta Krempska,
– Polany,
– Rostajne,
– Żydowskie,
b) Obręb Ochronny Żmigród, podzielony na obwody ochronne:
– Folusz,
– Hałbów,
– Jaworze,
– Kamień,
– Pielgrzymka,
– Świątkowa,
c) Samodzielne Stanowisko do spraw Ochrony Ekosystemów Nieleśnych;
3) Posterunek Straży Parku;
4) Zespół do spraw Finansowo-Księgowych;
4a) Sekcja do spraw Zamówień Publicznych;
5) Sekcja do spraw Administracji, w skład której wchodzi Samodzielne Stanowisko do spraw Archiwizacji i Obiegu Dokumentów;
6) Sekcja do spraw Transportu;
6a) Sekcja do spraw Realizacji Projektów i Komunikacji;
7) Samodzielne Stanowisko do spraw Kadr;
8) Samodzielne Stanowisko do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
9) Samodzielne Stanowisko do spraw Stanu Posiadania;
10) Samodzielne Stanowisko do spraw Kontroli Zarządczej;
11) (uchylony);
12) Samodzielne Stanowisko do spraw Obronnych;
13) Samodzielne Stanowisko do spraw Obsługi Prawnej;
14) Inspektor Ochrony Danych.
§ 3. Dyrektor Parku może tworzyć komisje lub zespoły opiniodawczo-doradcze o charakterze stałym lub czasowym, określając ich nazwę, skład osobowy, zakres zadań, tryb działania oraz sposób ich obsługi.
§ 4. Dyrektor Parku kieruje działalnością Parku przy pomocy zastępcy lub zastępców dyrektora Parku, głównego księgowego oraz kierujących komórkami organizacyjnymi, o których mowa w § 2.
§ 5. W razie nieobecności dyrektora Parku lub czasowej niezdolności do wykonywania przez niego obowiązków działalnością Parku kieruje i reprezentuje Park na zewnątrz wyznaczony przez dyrektora Parku jego zastępca.
§ 6. Dyrektor Parku udziela pełnomocnictwa do dokonywania czynności prawnych na piśmie.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00