Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2019 poz. 1662
Wersja archiwalna od 2019-09-01 do 2019-12-31
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2019 poz. 1662
Wersja archiwalna od 2019-09-01 do 2019-12-31
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1)

z dnia 27 sierpnia 2019 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2019

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Rozporządzenie w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2019] W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 grudnia 2018 r. w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2019 (Dz. U. poz. 2446) w załączniku po ust. 7 dodaje się ust. 7a w brzmieniu:

„7a. Całkowita kwota części oświatowej dla jednostek samorządu terytorialnego, ustalona w sposób określony w ust. 7, ulega zwiększeniu o środki, zwane dalej „ogólną kwotą korygującą”.

Ogólna kwota korygująca, po odliczeniu rezerwy, o której mowa w art. 28 ust. 2 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, KK jest dzielona między jednostki samorządu terytorialnego. Kwota korygująca KKi dla poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego jest ustalana według wzoru:

infoRgrafika

gdzie znaczenie poszczególnych symboli jest następujące:

1) KKi – kwota korygująca dla i-tej jednostki samorządu terytorialnego, po zaokrągleniu w dół do pełnych złotych;

2) KK – ogólna kwota korygująca, po odliczeniu rezerwy, o której mowa w art. 28 ust. 2 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego;

3) Ut,i – dodatkowa przeliczeniowa liczba uczniów w publicznych szkołach i placówkach w i-tej jednostce samorządu terytorialnego, ustalona na podstawie danych systemu informacji oświatowej dla bazowego roku szkolnego według stanu na dzień 30 września 2018 r. i dzień 10 października 2018 r., obliczana według wzoru:

Ut,i = Upp,i + Nm,i · Pm · Wa,i + Es,i · Ps

gdzie:

Upp,i – przeliczeniowa liczba uczniów ogółem w publicznych szkołach i placówkach, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2 rozporządzenia, w i-tej jednostce samorządu terytorialnego, obliczana według wzoru:

Upp,i = Wa,i · (Ur,i + Uu,i + Uz,i)

gdzie:

Wa,i – wskaźnik obliczony w sposób określony w ust. 2 pkt 6, z uwzględnieniem średniego wynagrodzenia nauczycieli ustalonego w sposób określony w art. 30 ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, zwiększonego o 9,6%; przy obliczaniu wskaźnika bierze się pod uwagę wyłącznie liczbę uczniów publicznych szkół, dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim spełniających obowiązek szkolny lub obowiązek nauki przez udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych organizowanych w publicznych szkołach oraz liczbę dzieci, które ukończyły 6 lat lub więcej w roku bazowym w publicznych przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych i publicznych innych formach wychowania przedszkolnego Lw,i i Li,

Ur,i – statystyczna liczba uczniów obliczona w sposób określony w ust. 2 pkt 3 w publicznych szkołach i publicznych placówkach, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2 rozporządzenia,

Uu,i – uzupełniająca liczba uczniów obliczona w sposób określony w ust. 2 pkt 4 w publicznych szkołach i publicznych placówkach, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2 rozporządzenia,

Uz,i – przeliczeniowa liczba wychowanków albo dzieci i młodzieży obliczona w sposób określony w ust. 2 pkt 5 w publicznych szkołach, publicznych przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych, publicznych innych formach wychowania przedszkolnego i publicznych placówkach, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2 rozporządzenia,

Nm,i – liczba uczniów w publicznych szkołach podstawowych, w publicznych liceach ogólnokształcących, w publicznych technikach, w publicznych branżowych szkołach I stopnia, uczniów klas dotychczasowej publicznej zasadniczej szkoły zawodowej prowadzonych w publicznej branżowej szkole I stopnia, dla dzieci i młodzieży (z wyłączeniem uczniów przeliczanych wagami P22, P23 i P24 oraz uczniów szkół i oddziałów specjalnych), ustalona na podstawie danych systemu informacji oświatowej dla bazowego roku szkolnego według stanu na dzień 30 września 2018 r. i dzień 10 października 2018 r., w których iloraz liczby uczniów w szkole i liczby klas w szkole jest niższy lub równy 18 w i-tej jednostce samorządu terytorialnego, spełniającej kryterium ustalone w następujący sposób: dochody wyliczone odrębnie dla gminy, powiatu i województwa, w przeliczeniu na jednego mieszkańca, są niższe od 90% średnich dochodów odpowiednio wszystkich gmin, powiatów i województw, w przeliczeniu na jednego mieszkańca kraju; podstawę do wyliczenia dochodów stanowią w odniesieniu do:

1) gmin – dochody podatkowe, o których mowa w art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, za 2017 r. ustalone z uwzględnieniem art. 32 ust. 1 i 3 tej ustawy, powiększone o część wyrównawczą i część równoważącą subwencji ogólnej ustalone na 2019 r. i pomniejszone o wpłaty, o których mowa w art. 29 tej ustawy, ustalone na 2019 r.,

2) powiatów – dochody podatkowe, o których mowa w art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, za 2017 r. ustalone z uwzględnieniem art. 32 ust. 1 i 3 tej ustawy, powiększone o część wyrównawczą i część równoważącą subwencji ogólnej ustalone na 2019 r. i pomniejszone o wpłaty, o których mowa w art. 30 tej ustawy, ustalone na 2019 r.,

3) województw – dochody podatkowe, o których mowa w art. 24 ust. 3 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, za 2017 r. ustalone z uwzględnieniem art. 32 ust. 1 i 3 tej ustawy, powiększone o część wyrównawczą i część regionalną subwencji ogólnej ustalone na 2019 r. i pomniejszone o wpłaty, o których mowa w art. 70a tej ustawy, ustalone na 2019 r.;

w celu wyznaczenia ilorazu liczby uczniów w szkole i liczby klas w szkole, liczbę uczniów w szkole ustala się z wyłączeniem:

1) uczniów oddziałów i szkół z nauczaniem w języku mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub w języku regionalnym oraz uczniów oddziałów i szkół, w których zajęcia edukacyjne są prowadzone w dwóch językach: polskim oraz języku mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub języku regionalnym, będącym drugim językiem nauczania, oraz

2) uczniów szkół i oddziałów specjalnych,

Pm – waga o wartości 1,352 dla uczniów publicznych szkół podstawowych, uczniów publicznych liceów ogólnokształcących, uczniów publicznych techników, uczniów publicznych branżowych szkół I stopnia, uczniów klas dotychczasowej publicznej zasadniczej szkoły zawodowej prowadzonych w publicznej branżowej szkole I stopnia, dla dzieci i młodzieży (z wyłączeniem uczniów przeliczanych wagami P22, P23 i P24 oraz uczniów szkół i oddziałów specjalnych), ustalona na podstawie danych systemu informacji oświatowej dla bazowego roku szkolnego według stanu na dzień 30 września 2018 r. i dzień 10 października 2018 r., oznaczonych Nm,i,

Es,i – liczba nauczycieli stażystów zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i placówkach wymienionych w art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, dla których organem prowadzącym jest i-ta jednostka samorządu terytorialnego, w łącznym wymiarze co najmniej ½ obowiązkowego wymiaru zajęć, z wyłączeniem liczby nauczycieli zatrudnionych na podstawie art. 10 ust. 9 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, ustalona na podstawie danych systemu informacji oświatowej według stanu na dzień 30 września 2018 r. i dzień 10 października 2018 r. w i-tej jednostce samorządu terytorialnego,

Ps – waga o wartości 9,8 dla nauczycieli oznaczonych Es,i;

4) Ut – suma liczby uczniów Ut,i dla wszystkich jednostek samorządu terytorialnego, obliczana według wzoru:

infoRgrafika

gdzie Ut,i jest obliczane w sposób określony w pkt 3.”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2019 r.

Minister Edukacji Narodowej: D. Piontkowski


1) Minister Edukacji Narodowej kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 czerwca 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej (Dz. U. poz. 1055).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2018 r. poz. 2161, 2193 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 525, 1287 i 1495.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00