Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2019-04-30 do 2019-12-31
Wersja archiwalna od 2019-04-30 do 2019-12-31
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO1)
z dnia 22 marca 2019 r.
w sprawie udzielania w 2019 r. publicznym szkołom artystycznym realizującym kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej, prowadzonym przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne, dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe
Na podstawie art. 62 ust. 12 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. poz. 2203 oraz z 2018 r. poz. 2245) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa na 2019 r.:
1) sposób przekazywania przez dyrektora publicznej szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej prowadzonej przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną, zwanej dalej „szkołą artystyczną”, ministrowi właściwemu do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, zwanemu dalej „ministrem”, informacji niezbędnych dla ustalenia wysokości dotacji celowej, o której mowa w art. 62 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, zwanej dalej „ustawą”, w tym kwot refundacji, o których mowa w art. 57 ust. 4–6 ustawy, wzór formularza zawierającego te informacje oraz wzór wniosku o udzielenie tej dotacji;
2) tryb udzielania oraz szczegółowy sposób rozliczania wykorzystania dotacji celowej, o której mowa w art. 62 ust. 1 ustawy, w tym kwot refundacji, o których mowa w art. 57 ust. 4–6 ustawy, oraz wzór formularza rozliczenia wykorzystania tej dotacji.
§ 2.[Informacje niezbędne dla ustalenia wysokości dotacji celowej] Informacje niezbędne dla ustalenia wysokości dotacji celowej, o której mowa w art. 62 ust. 1 ustawy, dyrektor szkoły artystycznej przekazuje na:
1) formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia, albo
2) formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia – w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, niewidomych i słabowidzących, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o ile uczniowie ci będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów.
§ 3.[Wniosek o udzielenie szkole artystycznej dotacji celowej] 1. Wniosek o udzielenie szkole artystycznej dotacji celowej, o której mowa w art. 62 ust. 1 ustawy, zwany dalej „wnioskiem”, jest sporządzany na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia.
2. Do wniosku dołącza się informacje, o których mowa w § 2.
§ 4.[Przekazanie wniosku ministrowi właściwemu] Dyrektor szkoły artystycznej przekazuje ministrowi za pośrednictwem Centrum Edukacji Artystycznej – specjalistycznej jednostki nadzoru, o której mowa w art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996, 1000, 1290, 1669 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 534), zwanej dalej „Centrum”, wniosek wraz z załączonymi do tego wniosku informacjami, o których mowa w § 2, w postaci papierowej albo elektronicznej.
§ 5.[Weryfikacja danych zawartych we wniosku] 1. Centrum dokonuje weryfikacji pod względem formalnym i rachunkowym danych zawartych we wniosku oraz w załączonych do tego wniosku informacjach, o których mowa w § 2.
2. W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych lub błędów rachunkowych Centrum, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku, informuje dyrektora szkoły artystycznej o tych uchybieniach lub błędach.
3. Dyrektor szkoły artystycznej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o uchybieniach lub błędach, o których mowa w ust. 2, przekazuje Centrum poprawiony wniosek wraz z informacjami, o których mowa w § 2, lub wyjaśnienia potwierdzające dane w nich zawarte, w postaci papierowej albo elektronicznej.
§ 6.[Udzielanie dotacji celowej] 1. Dotacji celowej, o której mowa w art. 62 ust. 1 ustawy, udziela minister za pośrednictwem Centrum.
2. Ustaloną, na podstawie wniosku oraz załączonych do tego wniosku informacji, o których mowa w § 2, kwotę dotacji celowej, o której mowa w art. 62 ust. 1 ustawy, Centrum przekazuje na rachunek bankowy szkoły artystycznej.
§ 7.[Rozliczenie wykorzystania dotacji celowej] 1. Rozliczenie wykorzystania dotacji celowej, o której mowa w art. 62 ust. 1 ustawy, dyrektor szkoły artystycznej przekazuje na:
1) formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do rozporządzenia, albo
2) formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do rozporządzenia – w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, niewidomych i słabowidzących, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o ile uczniowie ci będą korzystać z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów.
2. Do rozliczenia, o którym mowa w ust. 1, dyrektor szkoły dołącza kopie dokumentów potwierdzających poniesione wydatki na zakup podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych lub na pokrycie kosztów ich drukowania lub powielania w celach dydaktycznych, lub zakup urządzeń umożliwiających ich drukowanie lub powielanie.
§ 8.[Przekazanie rozliczenia ministrowi właściwemu] Dyrektor szkoły artystycznej przekazuje ministrowi, za pośrednictwem Centrum, rozliczenie, o którym mowa w § 7 ust. 1, oraz kopie dokumentów, o których mowa w § 7 ust. 2, w postaci papierowej albo elektronicznej.
§ 9.[Weryfikacja danych zawartych w rozliczeniu] 1. Centrum dokonuje weryfikacji danych zawartych w rozliczeniu, o którym mowa w § 7 ust. 1, pod względem formalnym i rachunkowym, odpowiednio, z danymi określonymi we wniosku oraz w załączonych do tego wniosku informacjach, o których mowa w § 2.
2. W przypadku stwierdzenia w rozliczeniu, o którym mowa w § 7 ust. 1, uchybień formalnych lub błędów rachunkowych Centrum, w terminie 7 dni od dnia otrzymania tego rozliczenia, informuje dyrektora szkoły artystycznej o tych uchybieniach lub błędach.
3. Dyrektor szkoły artystycznej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o uchybieniach lub błędach, o których mowa w ust. 2, przekazuje Centrum poprawione rozliczenie lub wyjaśnienia potwierdzające dane w nim zawarte, w postaci papierowej albo elektronicznej.
§ 10.[Przekazywanie wniosków] 1. Wnioski, informacje, o których mowa w § 2, oraz rozliczenia, o których mowa w § 7 ust. 1, przekazywane w postaci elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
2. Wnioski, informacje, o których mowa w § 2, oraz rozliczenia, o których mowa w § 7 ust. 1, wnosi się na elektroniczną skrzynkę podawczą Centrum.
3. W przypadku przekazania do Centrum kopii dokumentów, o których mowa w § 7 ust. 2, Centrum może wezwać dyrektora szkoły artystycznej do okazania oryginałów tych dokumentów.
§ 11.[Wykorzystanie dotacji] Centrum w przypadku stwierdzenia wykorzystania dotacji, o której mowa w art. 62 ust. 1 ustawy, niezgodnie z przeznaczeniem lub stwierdzenia pobrania dotacji nienależnie lub w nadmiernej wysokości sporządza informację, którą przekazuje niezwłocznie ministrowi.
§ 12.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego: P. Gliński
1) Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje działem administracji rządowej - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. U. poz. 2321).
Załączniki do rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
z dnia 22 marca 2019 r. (poz. 691)
Załącznik nr 1
WZÓR – INFORMACJE NIEZBĘDNE DLA USTALENIA WYSOKOŚCI DOTACJI CELOWEJ W 2019 R. NA WYPOSAŻENIE SZKOŁY ARTYSTYCZNEJ W PODRĘCZNIKI, MATERIAŁY EDUKACYJNE LUB MATERIAŁY ĆWICZENIOWE
Załącznik nr 2
WZÓR – INFORMACJE NIEZBĘDNE DLA USTALENIA WYSOKOŚCI DOTACJI CELOWEJ W 2019 R. NA WYPOSAŻENIE SZKOŁY ARTYSTYCZNEJ W PODRĘCZNIKI, MATERIAŁY EDUKACYJNE LUB MATERIAŁY ĆWICZENIOWE, DOSTOSOWANE DO POTRZEB EDUKACYJNYCH I MOŻLIWOŚCI PSYCHOFIZYCZNYCH UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH POSIADAJĄCYCH ORZECZENIE O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO
Załącznik nr 3
WZÓR – WNIOSEK O UDZIELENIE SZKOLE ARTYSTYCZNEJ DOTACJI CELOWEJ NA SFINANSOWANIE KOSZTU ZAKUPU PODRĘCZNIKÓW, MATERIAŁÓW EDUKACYJNYCH LUB MATERIAŁÓW ĆWICZENIOWYCH W 2019 R.
Załącznik nr 4
WZÓR – ROZLICZENIE WYKORZYSTANIA DOTACJI CELOWEJ OTRZYMANEJ W 2019 R. NA WYPOSAŻENIE SZKOŁY ARTYSTYCZNEJ W PODRĘCZNIKI, MATERIAŁY EDUKACYJNE LUB MATERIAŁY ĆWICZENIOWE
Załącznik nr 5
WZÓR – ROZLICZENIE WYKORZYSTANIA DOTACJI CELOWEJ OTRZYMANEJ W 2019 R. NA WYPOSAŻENIE SZKOŁY ARTYSTYCZNEJ W PODRĘCZNIKI, MATERIAŁY EDUKACYJNE LUB MATERIAŁY ĆWICZENIOWE, DOSTOSOWANE DO POTRZEB EDUKACYJNYCH I MOŻLIWOŚCI PSYCHOFIZYCZNYCH UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH POSIADAJĄCYCH ORZECZENIE O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO