Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2019-01-25
Wersja aktualna od 2019-01-25
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPORTU I TURYSTYKI1)
z dnia 22 stycznia 2019 r.
w sprawie nadania statutu Polskiemu Laboratorium Antydopingowemu
Na podstawie art. 47a ust. 3 ustawy z dnia 21 kwietnia 2017 r. o zwalczaniu dopingu w sporcie (Dz. U. z 2017 r. poz. 1051 oraz z 2018 r. poz. 2245 i 2320) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Nadanie statutu Polskiemu Laboratorium Antydopingowemu] Polskiemu Laboratorium Antydopingowemu nadaje się statut, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§ 2.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Minister Sportu i Turystyki: W. Bańka
1) Minister Sportu i Turystyki kieruje działem administracji rządowej - kultura fizyczna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Sportu i Turystyki (Dz. U. poz. 2318).
Załącznik do rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki
z dnia 22 stycznia 2019 r. (poz. 143)
STATUT POLSKIEGO LABORATORIUM ANTYDOPINGOWEGO
§ 1. Polskie Laboratorium Antydopingowe, zwane dalej „Laboratorium”, jest państwową osobą prawną, działającą na podstawie ustawy z dnia 21 kwietnia 2017 r. o zwalczaniu dopingu w sporcie (Dz. U. z 2017 r. poz. 1051 oraz z 2018 r. poz. 2245 i 2320), zwanej dalej „ustawą”, oraz niniejszego statutu.
§ 2. 1. Pierwsze posiedzenie nowej kadencji Rady Laboratorium, do momentu wyboru Przewodniczącego Rady Laboratorium, prowadzi najstarszy wiekiem członek Rady Laboratorium.
2. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Rady Laboratorium posiedzenie Rady Laboratorium prowadzi jego zastępca, a w przypadku jego nieobecności – inny wyznaczony przez Przewodniczącego członek Rady Laboratorium.
3. Dyrektor Laboratorium bierze udział w posiedzeniach Rady Laboratorium, bez prawa głosu.
4. Do udziału w posiedzeniach Rady Laboratorium mogą być zapraszane osoby niebędące członkami Rady Laboratorium, w tym przedstawiciele ministra właściwego do spraw kultury fizycznej, bez prawa głosu.
§ 3. 1. Głosowania w sprawie uchwał Rady Laboratorium są jawne, z zastrzeżeniem art. 47m ust. 1 ustawy, chyba że Rada Laboratorium postanowi inaczej.
2. Uchwały podpisuje Przewodniczący Rady Laboratorium.
3. Projekt uchwały w trybie obiegowym Przewodniczący Rady Laboratorium przekazuje faksem, pocztą elektroniczną lub pisemnie, za potwierdzeniem odbioru.
4. Za dzień otrzymania projektu uchwały w trybie obiegowym przyjmuje się dzień potwierdzenia jej odbioru.
§ 4. 1. Z przebiegu posiedzenia Rady Laboratorium sporządza się protokół zawierający:
1) imiona i nazwiska uczestników posiedzenia;
2) porządek dzienny posiedzenia;
3) treść podjętych uchwał;
4) wyniki głosowań przeprowadzonych nad poszczególnymi uchwałami.
2. Protokół z posiedzenia Rady Laboratorium podpisują Przewodniczący Rady Laboratorium lub osoba prowadząca posiedzenie w jego zastępstwie oraz protokolant posiedzenia.
3. Protokół z posiedzenia Rady Laboratorium doręcza się członkom Rady Laboratorium.
§ 5. Rada Laboratorium określa na pierwszym posiedzeniu regulamin działania Rady Laboratorium.
§ 6. Dyrektor Laboratorium określa regulamin organizacyjny Laboratorium, w tym jej schemat organizacyjny.
§ 7. 1. W skład Laboratorium wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Wydział Administracyjno-Finansowy;
2) Wydział Kontroli Jakości;
3) Pracownia Chromatografii Cieczowej i Spektrometrii Mas;
4) Pracownia Hormonów Peptydowych i Hematologii;
5) Pracownia Chromatografii Gazowej i Spektrometrii Mas.
2. Organizację wewnętrzną oraz szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych określa Dyrektor Laboratorium w regulaminie organizacyjnym Laboratorium.
3. Komórkami organizacyjnymi kierują osoby wyznaczone przez Dyrektora Laboratorium.
§ 8. Laboratorium zatrudnia pracowników w zakresie niezbędnym do wykonania jego zadań.