Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2019-01-05
Wersja aktualna od 2019-01-05
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA GOSPODARKI MORSKIEJ I ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ1)
z dnia 14 grudnia 2018 r.
w sprawie zakresu informacji z realizacji działań zawartych w planach gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy, planach zarządzania ryzykiem powodziowym i programie ochrony wód morskich
Na podstawie art. 328 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (Dz. U. z 2018 r. poz. 2268) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres przekazywanych informacji] Zakres informacji przekazywanych przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, wojewodów, marszałków województw, wójtów, burmistrzów lub prezydentów miast i dyrektorów urzędów morskich w rocznych sprawozdaniach z realizacji działań zawartych w:
1) planach gospodarowania wodami na obszarach dorzeczy – jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2) planach zarządzania ryzykiem powodziowym – jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3) programie ochrony wód morskich – jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
§ 2.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej: M. Gróbarczyk
1) Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej kieruje działem administracji rządowej - gospodarka wodna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (Dz. U. poz. 2324 oraz z 2018 r. poz. 100).
Załączniki do rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
z dnia 14 grudnia 2018 r. (poz. 2390)
Załącznik nr 1
ZAKRES INFORMACJI PRZEKAZYWANYCH PRZEZ PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO WODNE WODY POLSKIE, WOJEWODÓW, MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW, WÓJTÓW, BURMISTRZÓW LUB PREZYDENTÓW MIAST I DYREKTORÓW URZĘDÓW MORSKICH W ROCZNYCH SPRAWOZDANIACH Z REALIZACJI DZIAŁAŃ ZAWARTYCH W PLANACH GOSPODAROWANIA WODAMI NA OBSZARACH DORZECZY1)
I. OGÓLNE INFORMACJE DOTYCZĄCE PODMIOTU ODPOWIEDZIALNEGO ZA REALIZACJĘ DZIAŁANIA
1) Nazwa podmiotu;
2) Dane adresowe podmiotu:
a) ulica,
b) numer budynku/lokal,
c) kod pocztowy,
d) miejscowość;
3) Numer telefonu podmiotu;
4) Adres poczty elektronicznej podmiotu;
5) Imię i nazwisko osoby sporządzającej sprawozdanie;
6) Numer telefonu osoby sporządzającej sprawozdanie;
7) Adres poczty elektronicznej osoby sporządzającej sprawozdanie.
II. INFORMACJE DOTYCZĄCE DZIAŁANIA
1. OGÓLNE INFORMACJE DOTYCZĄCE DZIAŁANIA
1) Obszar dorzecza, którego dotyczy działanie;
2) Nazwa jednolitej/ych części wód objętej/ych działaniem;
3) Kod jednolitej/ych części wód objętej/ych działaniem;
4) Lokalizacja działania, a w przypadku działania o charakterze punktowym – współrzędne geograficzne w układzie WGS84;
5) Kategoria działania;
6) Grupa działania;
7) Nazwa działania;
8) Rodzaj działania (podstawowe/uzupełniające);
9) Opis działania;
10) Wskaźnik stopnia realizacji działania;
11) Planowany koszt realizacji działania (w zł);
12) Całkowity koszt realizacji działania według stanu faktycznego w podziale na lata realizacji działania (w zł);
13) Harmonogram realizacji działania według planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza;
14) Źródło finansowania działania (środki krajowe/środki europejskie, w tym nazwa programu, jeżeli dotyczy/inne środki – podać jakie);
15) Kwota dofinansowania realizacji działania ze środków europejskich w podziale na lata realizacji działania;
16) Status realizacji działania według stanu na dzień 31 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie (nierozpoczęte, w trakcie przygotowania, w trakcie realizacji, zakończone);
17) Informacja, czy realizacja działania jest zgodna z harmonogramem realizacji działania;
18) Informacja, czy występują opóźnienia w realizacji działania;
19) Informacja o przyczynach opóźnień (finansowe/organizacyjne/legislacyjne/inne przyczyny – podać jakie);
20) Informacja o podjętych działaniach zaradczych.
2. STATUS REALIZACJI DZIAŁANIA
1) Zaawansowanie prac w stosunku do harmonogramu realizacji działania (w %);
2) Data rozpoczęcia realizacji działania;
3) Termin zakończenia/przewidywany termin zakończenia realizacji działania;
4) Opis stanu realizacji działania według stanu na dzień 31 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie;
5) Dodatkowe uwagi.
1) Sprawozdanie sporządza się odrębnie dla każdego działania przewidzianego do realizacji.
Załącznik nr 2
ZAKRES INFORMACJI PRZEKAZYWANYCH PRZEZ PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO WODNE WODY POLSKIE, WOJEWODÓW, MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW, WÓJTÓW, BURMISTRZÓW LUB PREZYDENTÓW MIAST I DYREKTORÓW URZĘDÓW MORSKICH W ROCZNYCH SPRAWOZDANIACH Z REALIZACJI DZIAŁAŃ ZAWARTYCH W PLANACH ZARZĄDZANIA RYZYKIEM POWODZIOWYM1)
I. OGÓLNE INFORMACJE DOTYCZĄCE PODMIOTU ODPOWIEDZIALNEGO ZA REALIZACJĘ DZIAŁANIA
1) Nazwa podmiotu;
2) Dane adresowe podmiotu:
a) ulica,
b) numer budynku/lokal,
c) kod pocztowy,
d) miejscowość;
3) Numer telefonu podmiotu;
4) Adres poczty elektronicznej podmiotu;
5) Imię i nazwisko osoby sporządzającej sprawozdanie;
6) Numer telefonu osoby sporządzającej sprawozdanie;
7) Adres poczty elektronicznej osoby sporządzającej sprawozdanie.
II. INFORMACJE DOTYCZĄCE DZIAŁANIA
1. OGÓLNE INFORMACJE DOTYCZĄCE DZIAŁANIA
1) Nazwa działania;
2) Rodzaj działania (techniczne, nietechniczne);
3) Rodzaj działania (strategiczne, buforowe);
4) Nazwa listy;
5) Liczba porządkowa działania z listy;
6) Opis działania;
7) Obszar dorzecza;
8) Region wodny;
9) Zlewnia planistyczna;
10) Województwo;
11) Powiat;
12) Gmina;
13) Lokalizacja działania – opis;
14) Lokalizacja działania, a w przypadku działania o charakterze punktowym – współrzędne geograficzne w układzie WGS84;
15) Pozostałe podmioty odpowiedzialne za realizację działania (jeżeli dotyczy);
16) Planowany koszt realizacji działania (w zł);
17) Planowany termin rozpoczęcia i zakończenia działania;
18) Zaawansowanie prac w stosunku do harmonogramu realizacji działania (w %);
19) Status realizacji działania według stanu na dzień 31 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie (nierozpoczęte, w trakcie przygotowania, w trakcie realizacji, zakończone);
20) Informacja, czy realizacja działania jest zgodna z harmonogramem realizacji działania;
21) Informacja, czy występują opóźnienia w realizacji działania;
22) Informacja o przyczynach opóźnień (finansowe/organizacyjne/legislacyjne/inne przyczyny – podać jakie);
23) Informacja o podjętych działaniach zaradczych.
2. STATUS REALIZACJI DZIAŁANIA: Etap przygotowania
1) Zaawansowanie prac w stosunku do harmonogramu realizacji działania (w %);
2) Zaawansowanie wydatkowania środków (w %);
3) Planowany koszt etapu (w zł);
4) Planowana data rozpoczęcia etapu;
5) Przewidywana data zakończenia etapu;
6) Źródło finansowania.
3. STATUS REALIZACJI DZIAŁANIA: Etap realizacji
1) Zaawansowanie prac w stosunku do harmonogramu realizacji działania (w %);
2) Zaawansowanie wydatkowania środków (w %);
3) Planowany koszt etapu (w zł);
4) Planowana data rozpoczęcia etapu;
5) Przewidywana data zakończenia etapu;
6) Źródło finansowania.
4. STATUS DZIAŁANIA: Działanie zakończone
1) Rzeczywisty termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji działania;
2) Rzeczywisty koszt realizacji działania (w zł);
3) Wskaźnik wzrostu kosztów rzeczywistych w stosunku do kosztów planowanych (koszty rzeczywiste/koszty planowane)x100% (w %);
4) Dodatkowe uwagi.
5. WSKAŹNIKI PRODUKTU
1) Wzrost długości odcinków rzek, gdzie dostosowano ich przepustowość do warunków przepływu wód powodziowych, uzyskany w wyniku realizacji działania (w km);
2) Przyrost długości wybudowanych wałów przeciwpowodziowych chroniących zidentyfikowane obszary o dużej wrażliwości na zagrożenie powodziowe uzyskany w wyniku realizacji działania (w km);
3) Wzrost liczby odbudowanych obiektów przeciwpowodziowych, które utraciły swoją funkcjonalność, uzyskany w wyniku realizacji działania (w szt.);
4) Przyrost długości zrealizowanych opasek dla ochrony brzegu morskiego uzyskany w wyniku realizacji działania (w km);
5) Liczba zbiorników wielofunkcyjnych, dla których usprawniono zasady użytkowania dla zwiększenia rezerwy powodziowej (w szt.);
6) Wzrost długości wzmocnionych i przebudowanych wałów przeciwpowodziowych uzyskany w wyniku realizacji działania (w km);
7) Liczba obiektów przeciwpowodziowych, dla których przygotowano dokumentację techniczną i ekonomiczną (w szt.);
8) Przyrost liczby regionalnych i lokalnych systemów prognozowania i ostrzegania przed powodzią uzyskany w wyniku realizacji działania (w szt.);
9) Liczba przeszkolonych obywateli;
10) Liczba przygotowanych w okresie sprawozdawczym operacyjnych planów przeciwpowodziowych, w tym planów ewakuacji ludności i inwentarza (w szt.);
11) Przyrost długości odcinków rzek, dla których zapewniono dobre warunki prowadzenia akcji lodołamania i bezpiecznego odprowadzenia kry lodowej, uzyskany w wyniku realizacji działania (w km).
6. WSKAŹNIKI REZULTATU
1) Wzrost powierzchni terenów oddanych rzece uzyskany w wyniku realizacji działania (w ha);
2) Wzrost powierzchni dolin rzecznych oddanych rzece przez budowę retencji polderowej uzyskany w wyniku realizacji działania (w ha);
3) Wzrost pojemności retencji dolinowej uzyskany w wyniku realizacji działania (w mln m3);
4) Wzrost pojemności rezerwy powodziowej uzyskany w wyniku budowy zbiorników przeciwpowodziowych w ramach realizacji działania (w mln m3).
7. DANE DOTYCZĄCE WPŁYWU INWESTYCJI NA ŚRODOWISKO
1) Informacja, czy dla przedsięwzięcia została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach;
2) Informacja, czy decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach była wydana po przeprowadzeniu oceny oddziaływania na środowisko;
3) Informacja, czy dla przedsięwzięcia zostało przeprowadzone postępowanie na podstawie art. 96 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018 r. poz. 2081) – w przypadku gdy decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach nie została wydana;
4) Informacja, czy dla przedsięwzięcia dokonano zgłoszenia na podstawie art. 118 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2018 r. poz. 1614, 2244 i 2340);
5) Informacja, czy dla przedsięwzięcia zostało wydane zezwolenie na usunięcie drzewa lub krzewu na podstawie art. 83a ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;
6) Informacja, czy w związku z realizacją przedsięwzięcia zostały wydane derogacje na podstawie art. 56 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;
7) Informacja, czy w trakcie realizacji przedsięwzięcia wystąpiła konieczność zawiadomienia na podstawie art. 58 ust. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;
8) Powierzchnia siedlisk przyrodniczych bezpośrednio zajętych na potrzeby realizacji przedsięwzięcia (km);
9) Liczba obszarów Natura 2000, dla których uzyskano derogacje na podstawie art. 34 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;
10) Powierzchnia obszarów chronionych, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1–9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, bezpośrednio zajętych na potrzeby realizacji przedsięwzięcia (km);
11) Liczba jednolitych części wód, w obrębie których jest realizowane przedsięwzięcie;
12) Liczba jednolitych części wód, dla których uzyskano derogacje na podstawie art. 66 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (Dz. U. z 2018 r. poz. 2268);
13) Informacja, czy w związku z realizacją przedsięwzięcia zostały określone specjalne wymagania dotyczące ochrony krajobrazu;
14) Liczba zabytków zagrożonych wskutek realizacji przedsięwzięcia;
15) Liczba osób, które musiały zmienić miejsce zamieszkania wskutek realizacji przedsięwzięcia.
1) Sprawozdanie sporządza się odrębnie dla każdego działania przewidzianego do realizacji.
Załącznik nr 3
ZAKRES INFORMACJI PRZEKAZYWANYCH PRZEZ PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO WODNE WODY POLSKIE, WOJEWODÓW, MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW, WÓJTÓW, BURMISTRZÓW LUB PREZYDENTÓW MIAST I DYREKTORÓW URZĘDÓW MORSKICH W ROCZNYCH SPRAWOZDANIACH Z REALIZACJI DZIAŁAŃ ZAWARTYCH W PROGRAMIE OCHRONY WÓD MORSKICH1)
I. OGÓLNE INFORMACJE DOTYCZĄCE PODMIOTU ODPOWIEDZIALNEGO ZA REALIZACJĘ DZIAŁANIA
1) Nazwa podmiotu;
2) Dane adresowe podmiotu:
a) ulica,
b) numer budynku/lokal,
c) kod pocztowy,
d) miejscowość;
3) Numer telefonu podmiotu;
4) Adres poczty elektronicznej podmiotu;
5) Imię i nazwisko osoby sporządzającej sprawozdanie;
6) Numer telefonu osoby sporządzającej sprawozdanie;
7) Adres poczty elektronicznej osoby sporządzającej sprawozdanie.
II. INFORMACJE DOTYCZĄCE DZIAŁANIA
1. OGÓLNE INFORMACJE DOTYCZĄCE DZIAŁANIA
1) Kod działania (KTM);
2) Nazwa działania;
3) Obszar dorzecza, którego dotyczy działanie;
4) W przypadku działania realizowanego na lądzie:
a) nazwa jednolitej/ych części wód objętej/ych działaniem,
b) kod jednolitej/ych części wód objętej/ych działaniem,
c) lokalizacja działania, a w przypadku działania o charakterze punktowym – współrzędne geograficzne w układzie WGS84;
5) W przypadku działania innego niż realizowane na lądzie:
a) nazwa podakwenu objętego działaniem,
b) kod podakwenu objętego działaniem,
c) lokalizacja działania, a w przypadku działań o charakterze punktowym – współrzędne geograficzne w układzie WGS84;
6) Opis działania;
7) Planowany koszt realizacji działania;
8) Całkowity koszt realizacji działania według stanu na dzień 31 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie;
9) Harmonogram realizacji działania według programu ochrony wód morskich;
10) Harmonogram realizacji działania według stanu na dzień 31 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie;
11) Źródło finansowania (środki krajowe/środki europejskie, w tym nazwa programu – jeżeli dotyczy/inne środki – podać jakie);
12) Informacja, czy występują opóźnienia w realizacji działania;
13) Informacja o przyczynach opóźnień (finansowe/organizacyjne/legislacyjne/inne przyczyny – podać jakie);
14) Informacja o podjętych działaniach zaradczych.
2. STATUS REALIZACJI DZIAŁANIA
1) W przypadku działań innych niż działania o charakterze ciągłym:
a) zaawansowanie prac w stosunku do harmonogramu realizacji działania (w %),
b) data rozpoczęcia realizacji działania,
c) przewidywany termin zakończenia realizacji działania,
d) informacja, czy realizacja działania jest zgodna z harmonogramem realizacji działania według programu ochrony wód morskich;
2) Opis stanu realizacji działania według stanu na dzień 31 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie;
3) Zakładany efekt realizacji działania;
4) Dodatkowe uwagi.
1) Sprawozdanie sporządza się odrębnie dla każdego działania przewidzianego do realizacji.