Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2019-01-01
Wersja aktualna od 2019-01-01
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE
KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI
z dnia 15 listopada 2018 r.
w sprawie szczegółowych wymagań, jakie powinna spełniać karta powinności w części dotyczącej nowej istotnej usługi
Na podstawie art. 21b ust. 13 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1414 i 2111 oraz z 2018 r. poz. 650, 915 i 1717) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Elementy karty powinności] Opis nowej istotnej usługi w karcie powinności zawiera:
1) informacje ogólne dotyczące nowej istotnej usługi, w tym:
a) nazwę, typ, charakter i czas trwania nowej istotnej usługi,
b) cel wprowadzenia nowej istotnej usługi,
c) wskazanie kosztu całkowitego nowej istotnej usługi z informacją o kosztach bezpośrednich, pośrednich i ogólnego zarządu w rozumieniu ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2018 r. poz. 395, 398, 650, 1629, 2212 i 2244) w kolejnych latach objętych kartą powinności,
d) wskazanie rodzaju kosztów zaliczonych do kosztów bezpośrednich, pośrednich i ogólnego zarządu i ich wielkości związanych z nową istotną usługą, w tym kosztów działań promocyjnych, w kolejnych latach objętych kartą powinności,
e) wskazanie wielkości nakładów inwestycyjnych niezbędnych do poniesienia z tytułu nowej istotnej usługi, w kolejnych latach objętych kartą powinności,
f) wskazanie źródeł finansowania kosztów i nakładów inwestycyjnych związanych z nową istotną usługą, w kolejnych latach objętych kartą powinności,
g) plan przepływów pieniężnych związanych z nową istotną usługą, w kolejnych latach objętych kartą powinności,
h) plan rachunku wyników związanych z nową istotną usługą, w kolejnych latach objętych kartą powinności,
i) ocenę opłacalności przedsięwzięcia, w kolejnych latach objętych kartą powinności, oraz wpływu na rentowność i płynność finansową jednostki publicznej radiofonii i telewizji,
j) wskazanie niezbędnego zatrudnienia do realizacji nowej istotnej usługi,
k) harmonogram wdrażania nowej istotnej usługi;
2) analizę wartości publicznej, w tym:
a) przewidywaną wartość publiczną nowej istotnej usługi,
b) wskazanie zapotrzebowania społecznego na planowaną nową istotną usługę,
c) wskazanie, że nowa istotna usługa będzie służyła demokratycznym, społecznym i kulturalnym potrzebom społeczeństwa oraz pluralizmowi mediów,
d) zasięg nowej istotnej usługi uwzględniający jak najszerszy stopień jej dostępności dla obywateli, w tym określenie pól dystrybucji i grupy adresatów,
e) analizę SWOT, tj. szanse, zagrożenia, mocne i słabe strony nowej istotnej usługi w odniesieniu do społeczeństwa;
3) wpływ nowej istotnej usługi na rynek, w tym:
a) wskazanie liczby oraz podobieństw i różnic w stosunku do istniejących podobnych usług na rynku zewnętrznym i w ramach działalności nadawcy,
b) określenie wpływu nowej usługi na rynek właściwy.
§ 2.[Wskazanie innych informacji o planowanej nowej istotnej usłudze] Jednostka publicznej radiofonii i telewizji może przedstawić również inne niż wskazane w § 1 informacje o planowanej nowej istotnej usłudze.
§ 3.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2019 r.
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji: W. Kołodziejski