Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2018 poz. 1743
Wersja aktualna od 2024-11-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2018 poz. 1743
Wersja aktualna od 2024-11-01
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)

z dnia 6 września 2018 r.

w sprawie wyznaczenia instytutu badawczego do dokonywania analizy danych gromadzonych w rejestrze zgłoszeń oraz zakresu danych podlegających tej analizie

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2024 r., poz. 1607)  

Na podstawie art. 4 ust. 9 pkt 1 i ust. 10 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów (Dz. U. poz. 708 oraz z 2018 r. poz. 138, 1000, 1039 i 1539) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Wyznaczenie instytucji do dokonywania analizy danych gromadzonych w rejestrze zgłoszeń] [1] Wyznacza się Instytut Łączności - Państwowy Instytut Badawczy z siedzibą w Warszawie do dokonywania analizy danych gromadzonych w rejestrze zgłoszeń.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Dane podlegające analizie] 1. W przypadku zgłoszeń, o których mowa w art. 5 ust. 1, art. 6 ust. 1 i art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi, zwanej dalej „ustawą”, realizowanych środkiem transportu, o którym mowa w art. 2 pkt 11 lit. a ustawy, zwanym dalej „środkiem transportu”, analizie podlegają następujące dane: [2]

1) numer referencyjny;

2) numery rejestracyjne środka transportu;

3) rodzaj towaru;

4) ilość, masa brutto, objętość towaru;

5) współrzędne geograficzne dotyczące położenia środka transportu;

6) prędkość środka transportu;

7) data i godzina pozyskania danych, o których mowa w pkt 5;

8) azymut środka transportu;

9) błąd przekazywania danych satelitarnych;

10) numer lokalizatora albo numer urządzenia przekazującego dane geolokalizacyjne środka transportu do zewnętrznego systemu lokalizacji używanego przez przewoźnika.

2. W przypadku zgłoszenia, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy, realizowanego środkiem transportu, analizie podlegają również: [3]

1) dane adresowe miejsca załadunku towaru;

2) dane adresowe miejsca dostarczenia towaru albo miejsca zakończenia przewozu na terytorium kraju;

3) data faktycznego rozpoczęcia przewozu towaru;

4) planowana data zakończenia przewozu towaru;

5) informacja o odbiorze towaru.

3. W przypadku zgłoszenia, o którym mowa w art. 6 ust. 1 ustawy, realizowanego środkiem transportu, analizie podlegają również: [4]

1) miejsce i data rozpoczęcia przewozu towaru na terytorium kraju;

2) dane adresowe miejsca dostarczenia towaru;

3) planowana data zakończenia przewozu towaru;

4) informacja o odbiorze towaru.

4. W przypadku zgłoszenia, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy, realizowanego środkiem transportu, analizie podlegają również: [5]

1) miejsce i data rozpoczęcia przewozu towaru na terytorium kraju;

2) miejsce zakończenia przewozu towaru na terytorium kraju;

3) planowana data zakończenia przewozu towaru na terytorium kraju.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2a.[Dane podlegające analizie w przypadku zgłoszeń, o których mowa w art. 28b ust. 1 i 2 ustawy o transporcie drogowym] [6] W przypadku zgłoszeń, o których mowa w art. 28b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1539 i 1544), realizowanych środkiem transportu, analizie podlegają:

1) numer referencyjny;

2) numery rejestracyjne i kraj rejestracji środka transportu;

3) współrzędne geograficzne dotyczące położenia środka transportu oraz data i godzina pozyskania tych danych;

4) prędkość środka transportu;

5) azymut środka transportu;

6) błąd przekazywania danych satelitarnych;

7) numer lokalizatora albo numer urządzenia przekazującego dane geolokalizacyjne środka transportu do zewnętrznego systemu lokalizacji używanego przez przewoźnika;

8) dane dotyczące zezwoleń, o których mowa w art. 28 ust. 1 i art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, albo wielokrotnego zagranicznego zezwolenia wydanego przez Międzynarodowe Forum Transportu (International Transport Forum), albo zwolnienia z obowiązku posiadania takich zezwoleń;

9) miejsce i data rozpoczęcia przewozu na terytorium kraju;

10) miejsce i data zakończenia przewozu na terytorium kraju;

11) informacja, czy przewóz jest wykonywany z ładunkiem czy bez ładunku.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia, z wyjątkiem § 2 ust. 1 pkt 5-10, które wchodzą w życie z dniem 1 października 2018 r.


1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 92).

[1] Tytuł rozporządzenia w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wyznaczenia instytutu badawczego do dokonywania analizy danych dotyczących przewozu towarów gromadzonych w rejestrze zgłoszeń oraz zakresu danych podlegających tej analizie (Dz.U. poz. 1607). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

§ 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wyznaczenia instytutu badawczego do dokonywania analizy danych dotyczących przewozu towarów gromadzonych w rejestrze zgłoszeń oraz zakresu danych podlegających tej analizie (Dz.U. poz. 1607). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

[2] § 2 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wyznaczenia instytutu badawczego do dokonywania analizy danych dotyczących przewozu towarów gromadzonych w rejestrze zgłoszeń oraz zakresu danych podlegających tej analizie (Dz.U. poz. 1607). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

[3] § 2 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wyznaczenia instytutu badawczego do dokonywania analizy danych dotyczących przewozu towarów gromadzonych w rejestrze zgłoszeń oraz zakresu danych podlegających tej analizie (Dz.U. poz. 1607). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

[4] § 2 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wyznaczenia instytutu badawczego do dokonywania analizy danych dotyczących przewozu towarów gromadzonych w rejestrze zgłoszeń oraz zakresu danych podlegających tej analizie (Dz.U. poz. 1607). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

[5] § 2 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. d) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wyznaczenia instytutu badawczego do dokonywania analizy danych dotyczących przewozu towarów gromadzonych w rejestrze zgłoszeń oraz zakresu danych podlegających tej analizie (Dz.U. poz. 1607). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

[6] § 2a dodany przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wyznaczenia instytutu badawczego do dokonywania analizy danych dotyczących przewozu towarów gromadzonych w rejestrze zgłoszeń oraz zakresu danych podlegających tej analizie (Dz.U. poz. 1607). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00