Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2018-09-03
Wersja aktualna od 2018-09-03
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I TECHNOLOGII1)
z dnia 30 sierpnia 2018 r.
w sprawie dodatkowych badań tachografu i doprowadzenia go do prawidłowego działania
Na podstawie art. 26 ust. 6 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o tachografach (Dz. U. poz. 1480) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres działalności] Rozporządzenie określa:
1) rodzaje czynności związanych z przeprowadzeniem badań, o których mowa w art. 38 ust. 2 i 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z dnia 4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Dz. Urz. UE L 60 z 28.02.2014, str. 1), i doprowadzeniem do prawidłowego działania tachografu;
2) wysokość opłat za czynności, o których mowa w pkt 1.
§ 2.[Rodzaje czynności związanych z przeprowadzeniem badań] 1. Rodzaje czynności związanych z przeprowadzeniem badań, o których mowa w art. 38 ust. 2 i 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z dnia 4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego, i doprowadzeniem do prawidłowego działania tachografu oraz wysokość opłat za poszczególne czynności określa załącznik do rozporządzenia.
2. Do opłat określonych w załączniku do rozporządzenia dolicza się podatek od towarów i usług.
§ 3.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 3 września 2018 r.
Minister Przedsiębiorczości i Technologii: J. Emilewicz
1) Minister Przedsiębiorczości i Technologii kieruje działem administracji rządowej - gospodarka, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Przedsiębiorczości i Technologii (Dz. U. poz. 93).
Załącznik do rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii
z dnia 30 sierpnia 2018 r. (poz. 1678)
RODZAJE CZYNNOŚCI ZWIĄZANYCH Z PRZEPROWADZENIEM BADAŃ, O KTÓRYCH MOWA W ART. 38 UST. 2 I 3 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 165/2014 Z DNIA 4 LUTEGO 2014 R. W SPRAWIE TACHOGRAFÓW STOSOWANYCH W TRANSPORCIE DROGOWYM I UCHYLAJĄCEGO ROZPORZĄDZENIE RADY (EWG) NR 3821/85 W SPRAWIE URZĄDZEŃ REJESTRUJĄCYCH STOSOWANYCH W TRANSPORCIE DROGOWYM ORAZ ZMIENIAJĄCEGO ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 561/2006 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY W SPRAWIE HARMONIZACJI NIEKTÓRYCH PRZEPISÓW SOCJALNYCH ODNOSZĄCYCH SIĘ DO TRANSPORTU DROGOWEGO, I DOPROWADZENIEM DO PRAWIDŁOWEGO DZIAŁANIA TACHOGRAFU ORAZ WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA POSZCZEGÓLNE CZYNNOŚCI
Lp. | Rodzaj czynności | Wysokość opłaty w zł1) |
1 | Sprawdzenie poprawności działania tachografu | 175 |
2 | Sprawdzenie poprawności rejestracji tachografu analogowego | 105 |
3 | Sprawdzenie poprawności rejestracji i przechowywania danych tachografu cyfrowego | 105 |
4 | Sprawdzenie parametrów kalibracji tachografu cyfrowego | 175 |
5 | Demontaż czujnika ruchu2) | 70 |
6 | Demontaż przyrządu rejestrującego2) | 70 |
7 | Demontaż przewodów łączących czujnik ruchu z przyrządem rejestrującym2) | 350 |
8 | Montaż czujnika ruchu | 70 |
9 | Montaż przyrządu rejestrującego | 70 |
10 | Montaż przewodów łączących czujnik ruchu z przyrządem rejestrującym | 350 |
1) Zgodnie z § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 30 sierpnia 2018 r. w sprawie dodatkowych badań tachografu i doprowadzenia go do prawidłowego działania (Dz. U. poz. 1678) do opłat określonych w niniejszej kolumnie dolicza się podatek od towarów i usług.
2) W przypadku konieczności zabezpieczenia demontowanych elementów składowych jako dowodów.