Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2018 poz. 1383
Wersja aktualna od 2018-07-19
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2018 poz. 1383
Wersja aktualna od 2018-07-19
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 12 lipca 2018 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kryteriów wyboru ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Rozporządzenie w sprawie szczegółowych kryteriów wyboru ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej] W rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 5 sierpnia 2016 r. w sprawie szczegółowych kryteriów wyboru ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej (Dz. U. poz. 1372, z późn. zm.3)) wprowadza się następujące zmiany:

1) załącznik nr 5 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia;

2) w załączniku nr 7 do rozporządzenia w tabeli nr 1 – „LECZENIE STOMATOLOGICZNE” część 2 „Przedmiot postępowania: Świadczenia ogólnostomatologiczne dla dzieci i młodzieży” otrzymuje brzmienie:

2. Przedmiot postępowania: Świadczenia ogólnostomatologiczne dla dzieci i młodzieży

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Lekarz dentysta specjalista w dziedzinie stomatologii dziecięcej – 100% czasu pracy poradni.

14

Jedna odpowiedź do wyboru

1.2. Lekarz dentysta specjalista w dziedzinie stomatologii dziecięcej – co najmniej 75% czasu pracy poradni.

12

1.3. Lekarz dentysta specjalista w dziedzinie stomatologii dziecięcej – co najmniej 50% czasu pracy poradni.

10

1.4. Lekarz dentysta z co najmniej 10-letnim stażem pracy z dziećmi – 100% czasu pracy poradni.

10

Jedna odpowiedź do wyboru

1.5. Lekarz dentysta z co najmniej 5-letnim stażem pracy z dziećmi – 100% czasu pracy poradni.

8

1.6. Pozostały personel, o którym mowa w § 2 pkt 4 lit. c lub d rozporządzenia stomatologicznego – 100% czasu pracy poradni.

6

Jedna odpowiedź do wyboru

1.7. Pozostały personel, o którym mowa w § 2 pkt 4 lit. c lub d rozporządzenia stomatologicznego – co najmniej 75% czasu pracy poradni.

4

1.8. Pozostały personel, o którym mowa w § 2 pkt 4 lit. b rozporządzenia stomatologicznego – 100% czasu pracy poradni.

5

1.9. Pozostały personel, o którym mowa w § 2 pkt 4 lit. b rozporządzenia stomatologicznego – co najmniej 75% czasu pracy poradni.

4

2. Sprzęt i aparatura medyczna

2.1. Endometr – w miejscu udzielania świadczeń.

2

2.2. Aparat RTG do zdjęć wewnątrzustnych – w miejscu udzielania świadczeń.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

2.3. Cyfrowy aparat RTG do zdjęć wewnątrzustnych – w miejscu udzielania świadczeń.

3

3. Realizacja wybranych świadczeń

3.1. Wykonywanie w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, następujących procedur (ICD-9):

1) 23.1105 postępowanie przy obnażeniu i skaleczeniu miazgi – bezpośrednie pokrycie miazgi;

2) 23.1203 amputacja przyżyciowa miazgi w zębie z nieuformowanym korzeniem;

3) 23.1205 ekstyrpacja przyżyciowa miazgi w zębie z nieuformowanym korzeniem;

4) 23.1206 ekstyrpacja przyżyciowa miazgi;

5) 23.1208 ekstyrpacja zdewitalizowanej miazgi zęba z nieuformowanym korzeniem.

3

3.2. Leczenie w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, świadczeniobiorców z rozpoznaniami (ICD-10):

1) K00.4 zaburzenia rozwoju zęba;

2) K00.6 zaburzenia w wyrzynaniu się zębów;

3) K03.8 inne określone choroby tkanek twardych zębów;

4) K04 choroby miazgi i tkanek około wierzchołkowych;

5) S00.5 powierzchowny uraz wargi i jamy ustnej;

6) S03.2 zwichnięcie zęba.

3

II.

Kompleksowość

1. Sposób wykonania umowy

1.1. Realizacja umowy w zakresie świadczenia ortodoncji dla dzieci i młodzieży.

7

1.2. Realizacja świadczeń zdrowotnych będących przedmiotem umowy bez udziału podwykonawców, z wyłączeniem prac techników dentystycznych oraz badań histopatologicznych.

2

III.

Dostępność

1. Organizacja udzielania świadczeń

1.1. Realizacja świadczeń w poradni: 6 godzin dziennie przez 5 dni w tygodniu, w tym 2 dni do godziny 18.

2

1.2. Realizacja świadczeń w poradni w każdą sobotę przez co najmniej 6 godzin.

1

1.3. Lokalizacja gabinetu stomatologicznego w szkole, szkole specjalnej lub innej placówce specjalnej.

12

IV.

Cena

1. Cena

1.1. Cena obliczona zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 10

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej] Do postępowań w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, stosuje się przepisy rozporządzenia zmienianego w § 1, w brzmieniu dotychczasowym.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Zdrowia: wz. J. Szczurek-Żelazko


1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 95).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2017 r. poz. 2110, 2217, 2361 i 2434 oraz z 2018 r. poz. 107, 138, 650, 697, 730, 771, 858, 912, 932, 1115 i 1128.

3) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2016 r. poz. 1555, z 2017 r. poz. 498, 852, 1279, 2364 i 2484 oraz z 2018 r. poz. 385.

Załącznik do rozporządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 12 lipca 2018 r. (poz. 1383)

WYKAZ SZCZEGÓŁOWYCH KRYTERIÓW WYBORU OFERT WRAZ Z WYZNACZAJĄCYMI JE WARUNKAMI ORAZ PRZYPISANĄ IM WARTOŚCIĄ W RODZAJU REHABILITACJA LECZNICZA

Tabela nr 1 – REHABILITACJA LECZNICZA

1. Przedmiot postępowania: Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Lekarz specjalista w dziedzinie rehabilitacji w chorobach narządu ruchu lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji medycznej, lub medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej – równoważnik co najmniej 1 etatu.

54

Jedna odpowiedź do wyboru

1.2. Lekarz specjalista w dziedzinie rehabilitacji w chorobach narządu ruchu lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji medycznej, lub medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej – równoważnik co najmniej ½ etatu.

40

1.3. Lekarz specjalista w dziedzinie rehabilitacji w chorobach narządu ruchu lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji medycznej, lub medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej – równoważnik co najmniej ¼ etatu.

25

II.

Kompleksowość

1. Sposób wykonania umowy

1.1. Oferent realizuje na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w ramach zakresu fizjoterapia ambulatoryjna.

15

III.

Cena

1. Cena

1.1. Cena obliczona zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 10

2. Przedmiot postępowania: Fizjoterapia ambulatoryjna

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Magister fizjoterapii z co najmniej 5-letnim doświadczeniem jako fizjoterapeuta – równoważnik co najmniej ½ etatu.

12

1.2. Specjalista w dziedzinie fizjoterapii – równoważnik co najmniej ¼ etatu.

8

1.3. Technik masażysta – równoważnik co najmniej 1 etatu

4

1.4. Zapewnienie konsultacji lekarza specjalisty w dziedzinie rehabilitacji medycznej.

4

2. Sprzęt i aparatura medyczna lub pomieszczenia

2.1. Urządzenie wytwarzające impulsowe pole elektromagnetyczne wysokiej częstotliwości – w miejscu udzielania świadczeń.

3

2.2. Wanny do masażu wirowego kończyn górnych i kończyn dolnych – w miejscu udzielania świadczeń.

3

2.3. Zestaw do kriostymulacji parami azotu – w miejscu udzielania świadczeń.

3

2.4. Sala gimnastyczna stanowiąca odrębne pomieszczenie – w miejscu udzielania świadczeń.

3

2.5. Kriokomora – w lokalizacji.

5

2.6. Przebieralnia dla świadczeniobiorców stanowiąca odrębne pomieszczenie – w miejscu udzielania świadczeń.

2

3. Pozostałe warunki

3.1. W jednostce jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne fizjoterapeutów przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie fizjoterapii.

4

II.

Kompleksowość

1. Sposób wykonania umowy

1.1. Oferent realizuje na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w zakresie lekarskiej ambulatoryjnej opieki rehabilitacyjnej – w lokalizacji.

3

1.2. Oferent realizuje na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w zakresie rehabilitacji ogólnoustrojowej w ośrodku lub oddziale dziennym – w lokalizacji.

3

1.3. Oferent realizuje na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w zakresie rehabilitacji ogólnoustrojowej w warunkach stacjonarnych – w lokalizacji.

3

1.4. Wykonanie w okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, co najmniej 10% świadczeń w warunkach domowych w ramach zakresu fizjoterapia ambulatoryjna.

4

III.

Dostępność

1. Dostępność – harmonogram czasu pracy

1.1. Czas pracy zakładu – co najmniej 5 dni w tygodniu, co najmniej 10 godzin dziennie, w tym co najmniej 2 razy w tygodniu w godzinach popołudniowych między godziną 14.00 a 21.00.

5

IV.

Cena

1. Cena

1.1. Cena obliczona zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 10

3. Przedmiot postępowania: Fizjoterapia domowa

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Magister fizjoterapii – co najmniej 50% zatrudnionych fizjoterapeutów.

21

1.2. Specjalista w dziedzinie fizjoterapii – równoważnik co najmniej ½ etatu.

26

1.3. Technik masażysta – równoważnik co najmniej 1 etatu.

5

1.4. Zapewnienie konsultacji lekarza specjalisty w dziedzinie rehabilitacji medycznej.

5

2. Sprzęt i aparatura medyczna/pomieszczenia

2.1. Przenośny stół do terapii – co najmniej 1 sztuka.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

2.2. Przenośny stół do terapii – co najmniej 2 sztuki.

3

II.

Dostępność

1. Dostępność – harmonogram pracy

1.1. Czas pracy zespołu rehabilitacji domowej – co najmniej 5 dni w tygodniu, co najmniej 10 godzin dziennie bez przerwy, w tym co najmniej 2 razy w tygodniu w godzinach popołudniowych między godziną 14.00 a 21.00.

3

III.

Kompleksowość

1. Sposób wykonania umowy

1.1. Oferent realizuje na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w ramach rehabilitacji w ośrodku lub oddziale dziennym – w lokalizacji.

3

1.2. Oferent realizuje na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w ramach rehabilitacji stacjonarnej – w lokalizacji.

3

IV.

Cena

1. Cena

1.1. Cena obliczona zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 10

4. Przedmiot postępowania: Rehabilitacja ogólnoustrojowa w ośrodku lub oddziale dziennym

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Lekarz specjalista w dziedzinie rehabilitacji w chorobach narządu ruchu lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji medycznej, lub medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej, lub ortopedii, lub neurologii – równoważnik co najmniej ½ etatu.

8

1.2. Magister fizjoterapii z co najmniej 5-letnim doświadczeniem jako fizjoterapeuta – równoważnik co najmniej ½ etatu.

4

1.3. Fizjoterapeuta – równoważnik co najmniej 2 etatów.

4

1.4. Lekarz specjalista w dziedzinie ortopedii i traumatologii narządu ruchu, lub lekarz specjalista w dziedzinie neurologii lub lekarz specjalista w dziedzinie reumatologii lub lekarz specjalista w dziedzinie pediatrii – w miejscu udzielania świadczeń.

4

1.5. Specjalista psychologii klinicznej lub psycholog – równoważnik co najmniej ¼ etatu.

4

1.6. Specjalista w dziedzinie fizjoterapii – równoważnik co najmniej ¼ etatu.

4

1.7. Technik masażysta – równoważnik co najmniej ¼ etatu.

2

1.8. Dietetyk – dostęp do konsultacji – w lokalizacji.

2

1.9. Terapeuta zajęciowy – równoważnik co najmniej ¼ etatu.

2

1.10. Logopeda, o którym mowa w lp. 3 lit. b ust. 1 pkt 8 załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 listopada 2013 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z

1

zakresu rehabilitacji leczniczej (Dz. U. z 2018 r. poz. 465), zwany dalej „logopedą w rehabilitacji”, posiadający tytuł specjalisty w dziedzinie neurologopedii lub ukończone studia podyplomowe w zakresie neurologopedii – równoważnik co najmniej ¼ etatu.

2. Sprzęt i aparatura medyczna/pomieszczenia

2.1. Sala gimnastyczna stanowiąca odrębne pomieszczenie – w miejscu udzielania świadczeń.

2

2.2. Urządzenie wytwarzające impulsowe pole elektromagnetyczne wysokiej częstotliwości – w lokalizacji.

1

2.3. Wanny do masażu wirowego kończyn górnych i kończyn dolnych – w lokalizacji.

1

2.4. Zestaw do kriostymulacji parami azotu – w miejscu udzielania świadczeń.

1

2.5. Aparat do przerywanej kompresji pneumatycznej jedno- lub wielokomorowy – w miejscu udzielania świadczeń.

1

2.6. Stół lub łóżko do manualnego drenażu limfatycznego bez kompresji lub z kompresją – w miejscu udzielania świadczeń.

1

2.7. Basen rehabilitacyjny – na jedną osobę korzystającą z basenu przypada co najmniej 4 m² lustra wody w basenie, dla osób dorosłych niecka basenowa jest napełniona wodą na głębokość od 0,7 m do 1,35 m, a dla dzieci od 0,6 m do 0,75 m, zwany dalej „basenem rehabilitacyjnym” – w lokalizacji.

5

2.8. Kriokomora ogólnoustrojowa – w lokalizacji.

3

3. Pozostałe warunki

3.1. W jednostce jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne fizjoterapeutów przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie fizjoterapii.

2

II.

Dostępność

1. Dostępność – harmonogram pracy

1.1. Czas pracy ośrodka lub oddziału dziennego – co najmniej 5 dni w tygodniu, co najmniej 10 godzin dziennie, w tym co najmniej 2 razy w tygodniu w godzinach popołudniowych między godziną 14.00 a 21.00.

2

III.

Kompleksowość

1. Sposób wykonania umowy

1.1. Oferent realizuje na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w zakresie fizjoterapii ambulatoryjnej – w lokalizacji.

3

1.2. Oferent realizuje na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w zakresie rehabilitacji ogólnoustrojowej w warunkach stacjonarnych – w lokalizacji

3

1.3. Oferent realizuje świadczenia na rzecz pacjentów z obrzękiem limfatycznym.

3

1.4. Oferent zapewnia w lokalizacji co najmniej 2 poradnie: rehabilitacyjną, urazowo-ortopedyczną, neurologii, reumatologiczną, wad postawy lub endokrynologii i diabetologii dziecięcej.

3

1.5. Oferent zapewnia w lokalizacji co najmniej jeden z oddziałów: oddział urazowo-ortopedyczny, chirurgiczny, neurochirurgiczny, neurologiczny, geriatryczny, reumatologiczny, chorób wewnętrznych, onkologiczny, urologiczny, pediatrii, endokrynologii dziecięcej, diabetologii dziecięcej, kardiologiczny, pulmonologiczny lub ginekologii.

3

IV.

Cena

1. Cena

1.1. Cena obliczona zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 10

5.Przedmiot postępowania: Rehabilitacja dzieci z zaburzeniami wieku rozwojowego w ośrodku lub oddziale dziennym

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Lekarz specjalista w dziedzinie rehabilitacji w chorobach narządu ruchu lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji medycznej, lub medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej, lub neurologii, lub neurologii dziecięcej – równoważnik co najmniej ½ etatu.

9

1.2. Fizjoterapeuta posiadający udokumentowane, co najmniej 3-letnie doświadczenie w zakresie metod usprawniania dzieci z zaburzeniami rozwojowymi oraz wczesnej diagnostyki i terapii neurorozwojowej – równoważnik co najmniej 1 etatu.

9

1.3. Fizjoterapeuta – równoważnik co najmniej ½ etatu.

4

1.4. Logopeda w rehabilitacji posiadający tytuł specjalisty w dziedzinie neurologopedii lub ukończone studia podyplomowe w zakresie neurologopedii – równoważnik co najmniej 1 etatu.

6

Jedna odpowiedź do wyboru

1.5. Logopeda w rehabilitacji posiadający tytuł specjalisty w dziedzinie neurologopedii lub ukończone studia podyplomowe w zakresie neurologopedii – równoważnik co najmniej ½ etatu.

3

1.6. Specjalista w dziedzinie fizjoterapii – równoważnik co najmniej ¼ etatu.

3

1.7. Terapeuta zajęciowy lub magister pedagogiki specjalnej, lub oligofrenopedagog – równoważnik co najmniej ¼ etatu.

1

Jedna odpowiedź do wyboru

1.8. Terapeuta zajęciowy lub magister pedagogiki specjalnej, lub oligofrenopedagog – równoważnik co najmniej ½ etatu.

2

2. Sprzęt i aparatura medyczna/pomieszczenia

2.1. Wanny do masażu podwodnego lub wirowego kończyn górnych i kończyn dolnych – w lokalizacji.

2

2.2. Zestaw do biostymulacji laserowej – w lokalizacji.

2

2.3. Sala do kinezyterapii stanowiąca odrębne pomieszczenie – w miejscu udzielania świadczeń.

2

2.4. Basen rehabilitacyjny – w lokalizacji.

2

3. Realizacja wybranych świadczeń opieki zdrowotnej

3.1. W okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, oferent zrealizował co najmniej 30% świadczeń na rzecz świadczeniobiorców z porażeniem i niedowładem będącym skutkiem uszkodzenia układu nerwowego o różnej etiologii, z rozpoznaniami (ICD10): A80-A98; C70-C72; D32; D33; D42; D43; G09; G10-G13; G20-G21, G35-G37; G54; G55; G59; G60-G83; I60-I69; Q05-Q07; Q90; S14; S24; S34; S44; S54; S74; S84.

5

3.2. W okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, oferent realizował co najmniej 20% świadczeń na rzecz świadczeniobiorców z upośledzeniem umysłowym z rozpoznaniami (ICD10): F82, F84, P05-P08, P10-P15, P20-P21.

5

3.3. W okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, oferent realizował świadczenia na rzecz świadczeniobiorców w wieku 0-3 lat z rozpoznaniem (ICD10): R62.

5

4. Pozostałe warunki

4.1. W jednostce jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne fizjoterapeutów przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie fizjoterapii.

2

4.2. W okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, oferent wykonał ponad 5% świadczeń na rzecz świadczeniobiorców posiadających zaświadczenie wydane zgodnie z ustawą z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (Dz. U. poz. 1860 oraz z 2018 r. poz. 1076).

4

4.3. Lokalizacja ośrodka lub oddziału dziennego na terenie szkoły specjalnej lub innej placówki specjalnej.

6

II.

Dostępność

1. Dostępność – harmonogram pracy

1.1. Czas pracy ośrodka lub oddziału dziennego – co najmniej 5 dni w tygodniu, co najmniej 10 godzin dziennie, w tym co najmniej 2 razy w tygodniu w godzinach popołudniowych między godziną 14.00 a 21.00.

4

Jedna odpowiedź do wyboru

1.2. Czas pracy ośrodka lub oddziału dziennego – co najmniej 5 dni w tygodniu, co najmniej 7 godzin i 35 minut dziennie bez przerwy, w tym co najmniej 2 razy w tygodniu w godzinach popołudniowych między godziną 14.00 a 21.00.

2

III.

Cena

1. Cena

1.1. Cena obliczona zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 10

6.Przedmiot postępowania: Rehabilitacja osób z dysfunkcją narządu słuchu i mowy

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Logopeda w rehabilitacji posiadający tytuł specjalisty w dziedzinie surdologopedii lub studia podyplomowe w zakresie surdologopedii lub logopeda posiadający udokumentowane co najmniej 5-letnie doświadczenie w pracy z osobami z dysfunkcją narządu słuchu i mowy – równoważnik co najmniej 1 etatu.

18

1.2. Specjalista psychologii klinicznej posiadający 3-letni staż pracy z dziećmi z uszkodzeniem narządu słuchu lub psycholog kliniczny posiadający udokumentowane co najmniej 5-letnie doświadczenie w pracy z osobami z dysfunkcją narządu słuchu i mowy – równoważnik co najmniej 1 etatu.

18

2. Sprzęt i aparatura medyczna/pomieszczenia

2.1. Stanowisko komputerowe i licencjonowane informatyczne programy specjalistyczne – w miejscu udzielania świadczeń.

5

II.

Dostępność

1. Dostępność – harmonogram czasu pracy

1.1. Czas pracy ośrodka lub oddziału dziennego – co najmniej 5 dni w tygodniu, co najmniej 10 godzin dziennie, w tym co najmniej 2 razy w tygodniu w godzinach popołudniowych między godziną 14.00 a 21.00.

10

Jedna odpowiedź do wyboru

1.2. Czas pracy ośrodka lub oddziału dziennego – co najmniej 5 dni w tygodniu, co najmniej 7 godzin i 35 minut dziennie bez przerwy, w tym co najmniej 2 razy w tygodniu w godzinach popołudniowych między godziną 14.00 a 21.00.

6

III.

Kompleksowość

1. Sposób wykonania umowy

1.1. Zapewnienie konsultacji – lekarz specjalista w dziedzinie otorynolaryngologii oraz audiologii i foniatrii – w miejscu udzielania świadczeń.

6

1.2. Zapewnienie konsultacji – lekarza specjalisty w dziedzinie rehabilitacji w chorobach narządu ruchu lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji medycznej, lub medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej – w miejscu udzielania świadczeń.

6

1.3. Zapewnienie dostępu do badań ABR (AuditoryBrainstemResponse – słuchowa odpowiedź pnia mózgu).

6

IV.

Cena

1. Cena

1.1. Cena obliczona zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 10

7.Przedmiot postępowania: Rehabilitacja osób z dysfunkcją narządu wzroku

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Specjalista psychologii klinicznej z co najmniej 3-letnim stażem pracy z pacjentami z dysfunkcją narządu wzroku – równoważnik co najmniej 1 etatu.

25

1.2. Terapeuta widzenia lub instruktor orientacji przestrzennej lub inny terapeuta z co najmniej 3-letnim stażem pracy z pacjentami z dysfunkcją narządu wzroku – równoważnik co najmniej 2 etatów.

18

1.3. Ortoptysta – równoważnik co najmniej ¼ etatu.

8

II.

Dostępność

1. Dostępność – harmonogram czasu pracy

1.1. Czas pracy ośrodka lub oddziału dziennego – co najmniej 5 dni w tygodniu, co najmniej 10 godzin dziennie, w tym co najmniej 2 razy w tygodniu w godzinach popołudniowych między godziną 14.00 a 21.00.

8

Jedna odpowiedź do wyboru

1.2. Czas pracy ośrodka lub oddziału dziennego – co najmniej 5 dni w tygodniu, co najmniej 7 godzin i 35 minut dziennie bez przerwy, w tym co najmniej 2 razy w tygodniu w godzinach popołudniowych między godziną 14.00 a 21.00.

4

III.

Kompleksowość

1. Dostęp do badań i zabiegów

1.1. Zapewnienie konsultacji – lekarz specjalista w dziedzinie okulistyki.

6

1.2. Zapewnienie konsultacji – lekarza specjalisty w dziedzinie rehabilitacji w chorobach narządu ruchu lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji medycznej, lub medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej.

4

IV.

Cena

1. Cena

1.1. Cena obliczona zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 10

8. Przedmiot postępowania: Rehabilitacja kardiologiczna lub kardiologiczna telerehabilitacja hybrydowa w ośrodku lub oddziale dziennym

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Lekarz specjalista w dziedzinie rehabilitacji w chorobach narządu ruchu lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji medycznej, lub medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej – równoważnik co najmniej ½ etatu.

12

1.2. Lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii – równoważnik co najmniej ½ etatu.

12

1.3. Magister fizjoterapii z co najmniej 5-letnim doświadczeniem jako fizjoterapeuta – równoważnik co najmniej ½ etatu.

4

1.4. Specjalista psychologii klinicznej – równoważnik co najmniej ½ etatu.

4

1.5. Fizjoterapeuta – równoważnik co najmniej 2 etatów.

4

1.6. Psycholog – równoważnik co najmniej 1 etatu.

4

1.7. Specjalista w dziedzinie fizjoterapii – równoważnik co najmniej ½ etatu.

6

1.8. Dietetyk – dostęp do konsultacji – w lokalizacji.

1

2. Sprzęt i aparatura medyczna

2.1. Sala kinezyterapii stanowiąca odrębne pomieszczenie – w miejscu udzielania świadczeń.

2

2.2. Zestaw ergo-spirometryczny – w lokalizacji.

1

3. Pozostałe warunki

3.1. W jednostce jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne fizjoterapeutów przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie fizjoterapii.

2

II.

Dostępność

1. Dostępność – harmonogram pracy

1.1. Czas pracy ośrodka lub oddziału dziennego – co najmniej 5 dni w tygodniu, co najmniej 10 godzin dziennie, w tym co najmniej 2 razy w tygodniu w godzinach popołudniowych między godziną 14.00 a 21.00.

6

Jedna odpowiedź do wyboru

1.2. Czas pracy ośrodka lub oddziału dziennego – co najmniej 5 dni w tygodniu, co najmniej 7 godzin i 35 minut dziennie bez przerwy, w tym co najmniej 2 razy w tygodniu w godzinach popołudniowych między godziną 14.00 a 21.00.

4

III.

Kompleksowość

1. Sposób wykonania umowy

1.1. Oferent realizuje na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w zakresie fizjoterapii ambulatoryjnej – w lokalizacji.

3

1.2. Oferent realizuje na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w zakresie rehabilitacji kardiologicznej w warunkach stacjonarnych – w lokalizacji.

3

1.3. Oferent zapewnia w lokalizacji co najmniej 2 poradnie: rehabilitacyjną, urazowo-ortopedyczną, neurologii, reumatologiczną, kardiologiczną lub endokrynologii i diabetologii dziecięcej.

3

1.4. Zapewnienie konsultacji przez lekarza specjalistę w dziedzinie kardiologii przez cały czas realizacji świadczeń.

2

IV.

Cena

1. Cena

1.1. Cena obliczona zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 10

9. Przedmiot postępowania: Rehabilitacja pulmonologiczna z wykorzystaniem metod subterraneoterapii w ośrodku lub oddziale dziennym

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Lekarz specjalista w dziedzinie rehabilitacji w chorobach narządu ruchu lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji medycznej, lub medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej – równoważnik co najmniej ½ etatu.

20

1.2. Specjalista w dziedzinie fizjoterapii – równoważnik co najmniej ½ etatu.

10

1.3. Fizjoterapeuta – równoważnik co najmniej 1 etatu.

6

1.4. Dietetyk – dostęp do konsultacji – w lokalizacji.

4

2. Sprzęt i aparatura medyczna lub pomieszczenia

2.1. Uniwersalny Gabinet Usprawniania Leczniczego (UGUL) lub inny system spełniający jego rolę – w lokalizacji.

3

2.2. Sala do ćwiczeń z możliwością treningu oporowego i bieżnia treningowa – w miejscu udzielania świadczeń.

3

2.3. Sala gimnastyczna stanowiąca odrębne pomieszczenie – w miejscu udzielania świadczeń.

3

2.4. Gabinet do inhalacji stanowiący odrębne pomieszczenie – w miejscu udzielania świadczeń.

2

II.

Dostępność

1. Dostępność – harmonogram czasu pracy

1.1. Czas pracy ośrodka lub oddziału dziennego – co najmniej 5 dni w tygodniu, co najmniej 10 godzin dziennie, w tym co najmniej 2 razy w tygodniu w godzinach popołudniowych między godziną 14.00 a 21.00.

8

Jedna odpowiedź do wyboru

1.2. Czas pracy ośrodka lub oddziału dziennego – co najmniej 5 dni w tygodniu, co najmniej 7 godzin i 35 minut dziennie bez przerwy, w tym co najmniej 2 razy w tygodniu w godzinach popołudniowych między godziną 14.00 a 21.00.

5

III.

Kompleksowość

1. Dostęp do badań i zabiegów

1.1. Zapewnienie konsultacji lekarza specjalisty w dziedzinie chorób płuc.

5

1.2. Zapewnienie konsultacji lekarza specjalisty w dziedzinie kardiologii lub chorób wewnętrznych.

5

IV.

Cena

1. Cena

1.1. Cena obliczona zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 10

10. Przedmiot postępowania: Rehabilitacja ogólnoustrojowa w warunkach stacjonarnych

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Lekarz specjalista w dziedzinie rehabilitacji w chorobach narządu ruchu lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji medycznej, lub medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej – równoważnik co najmniej 1 etatu na 15 łóżek.

10

1.2. Zespół lekarzy specjalistów w dziedzinie: chorób wewnętrznych – równoważnik co najmniej ¼ etatu, ortopedii i traumatologii narządu ruchu – równoważnik co najmniej ¼ etatu, neurologii – równoważnik co najmniej ¼ etatu oraz kardiologii lub chorób płuc, lub lekarza specjalisty w dziedzinie reumatologii lub lekarza specjalisty w dziedzinie pediatrii – w łącznym wymiarze równoważnika co najmniej ¼ etatu.

6

1.3. Magister fizjoterapii z co najmniej 5-letnim doświadczeniem jako fizjoterapeuta – równoważnik co najmniej ½ etatu na każde kolejne 25 łóżek.

4

1.4. Fizjoterapeuta – równoważnik co najmniej 1 etatu na 10 łóżek, w tym równoważnik co najmniej 1 etatu magistra fizjoterapii.

4

1.5. Specjalista w dziedzinie fizjoterapii – równoważnik co najmniej 1 etatu.

6

1.6. Technik masażysta – równoważnik co najmniej ¼ etatu.

2

1.7. Terapeuta zajęciowy – równoważnik co najmniej ¼ etatu.

2

1.8. Psycholog lub specjalista psychologii klinicznej – równoważnik co najmniej ¼ etatu.

2

1.9. Logopeda w rehabilitacji posiadający tytuł specjalisty w dziedzinie neurologopedii lub ukończone studia podyplomowe w zakresie neurologopedii – równoważnik co najmniej ¼ etatu.

2

2. Sprzęt i aparatura medyczna, pomieszczenia

2.1. Wanny do masażu wirowego kończyn górnych i kończyn dolnych – w lokalizacji.

1

2.2. Pracownia pomiarowa obiektywizująca wyniki rehabilitacji wyposażona w urządzenie do oceny równowagi, do oceny siły izometrycznej i dynamicznej, do oceny zakresów ruchu, stanowiąca odrębne pomieszczenie, zwana dalej „pracownią pomiarową” – w lokalizacji.

1

2.3. Urządzenia do terapii metodą biofeedback – w lokalizacji.

1

2.4. Urządzenie do masażu limfatycznego sekwencyjnego – w lokalizacji.

1

2.5. Zestaw do kriostymulacji parami azotu – w miejscu udzielania świadczeń.

1

2.6. Basen rehabilitacyjny – w lokalizacji.

3

2.7. Kriokomora ogólnoustrojowa – w lokalizacji.

2

3. Pozostałe warunki

3.1. W oddziale jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne lekarzy przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie odpowiadającej zakresowi świadczeń objętych przedmiotem postępowania.

2

3.2. W jednostce jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne fizjoterapeutów przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie fizjoterapii.

2

II.

Kompleksowość

1. Dostęp do badań i zabiegów

1.1. Dietetyk – dostęp do konsultacji – w lokalizacji.

1

1.2. Oddział co najmniej 25 łóżek.

4

2. Sposób wykonania umowy

2.1. Oferent realizuje na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w zakresie fizjoterapii ambulatoryjnej – w lokalizacji.

3

2.2. Oferent realizuje na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w zakresie rehabilitacji ogólnoustrojowej w ośrodku lub oddziale dziennym – w lokalizacji.

3

2.3. Oferent realizuje świadczenia na rzecz pacjentów z obrzękiem limfatycznym.

3

2.4. Oferent zapewnia w lokalizacji co najmniej jeden z oddziałów: oddział urazowo-ortopedyczny, chirurgiczny, neurochirurgiczny, neurologiczny, reumatologiczny, chorób wewnętrznych, geriatryczny, onkologiczny, urologiczny, ginekologiczny, kardiologiczny, pulmonologiczny, pediatrii, endokrynologii dziecięcej, diabetologii dziecięcej lub ginekologii.

3

III.

Cena

1. Cena

1.1. Cena obliczona zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 10

11.Przedmiot postępowania: Rehabilitacja pulmonologiczna w warunkach stacjonarnych

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Lekarz specjalista w dziedzinie rehabilitacji w chorobach narządu ruchu lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji medycznej, lub medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej – równoważnik co najmniej 1 etatu na 15 łóżek.

22

1.2. Fizjoterapeuta – równoważnik co najmniej 1 etatu na 10 łóżek, w tym równoważnik co najmniej 1 etatu magistra fizjoterapii.

16

1.3. Specjalista w dziedzinie fizjoterapii – równoważnik co najmniej 1 etatu.

5

1.4. Psycholog – równoważnik co najmniej ¼ etatu.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

1.5. Specjalista psychologii klinicznej – równoważnik co najmniej ¼ etatu.

3

2. Sprzęt i aparatura medyczna

2.1. Wanny do masażu wirowego kończyn górnych i kończyn dolnych – w lokalizacji.

1

2.2. Urządzenie do masażu limfatycznego sekwencyjnego – w miejscu udzielania świadczeń.

1

2.3. Zestaw do kriostymulacji parami azotu – w miejscu udzielania świadczeń.

1

2.4. Basen rehabilitacyjny – w lokalizacji.

3

3. Pozostałe warunki

3.1. W oddziale jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne lekarzy przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie odpowiadającej zakresowi świadczeń objętych przedmiotem postępowania.

2

3.2. W jednostce jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne fizjoterapeutów przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie fizjoterapii.

2

II.

Kompleksowość

1. Sposób wykonania umowy

1.1. Konsultacje lekarzy specjalistów w dziedzinie: chorób płuc lub chorób wewnętrznych, lub chirurgii klatki piersiowej – w lokalizacji.

4

1.2. Oferent realizuje na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w ramach rehabilitacji realizowanej w ośrodku lub oddziale dziennym – w lokalizacji.

3

1.3. Oferent realizuje na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w zakresie fizjoterapii ambulatoryjnej – w lokalizacji.

3

1.4. Oferent realizuje świadczenia na rzecz pacjentów z obrzękiem limfatycznym.

3

III.

Cena

1. Cena

1.1. Cena obliczona zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 10

12.Przedmiot postępowania: Rehabilitacja neurologiczna w warunkach stacjonarnych

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Lekarz specjalista w dziedzinie rehabilitacji w chorobach narządu ruchu lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji medycznej, lub medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej – równoważnik co najmniej 1 etatu na 15 łóżek.

15

1.2. Lekarz specjalista w dziedzinie neurologii – równoważnik co najmniej ¼ etatu.

9

1.3. Fizjoterapeuta – równoważnik co najmniej 1 etatu na 6 łóżek, w tym równoważnik co najmniej 1 etatu magistra fizjoterapii.

4

1.4. Specjalista w dziedzinie fizjoterapii lub fizjoterapeuta posiadający udokumentowane doświadczenie w zakresie metod neurofizjologicznych – równoważnik co najmniej 1 etatu.

4

1.5. Logopeda w rehabilitacji posiadający specjalizację w dziedzinie neurologopedii lub ukończone studia podyplomowe w zakresie neurologopedii – równoważnik co najmniej 1 etatu na 20 łóżek.

4

1.6. Terapeuta zajęciowy – równoważnik co najmniej ¼ etatu.

2

1.7. Specjalista psychologii klinicznej – równoważnik co najmniej 1 etatu na 10 łóżek.

4

2. Sprzęt i aparatura medyczna

2.1. Wanny do masażu wirowego kończyn górnych i kończyn dolnych – w lokalizacji.

1

2.2. Pracownia pomiarowa – w lokalizacji.

1

2.3. Urządzenia do terapii metodą biofeedback – w lokalizacji.

1

2.4. Urządzenie do masażu limfatycznego sekwencyjnego – w lokalizacji.

1

2.5. Zestaw do kriostymulacji parami azotu – w lokalizacji.

1

2.6. Basen rehabilitacyjny – w lokalizacji.

5

3. Realizacja wybranych świadczeń

3.1. Wykonanie w okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, świadczeń zdrowotnych rehabilitacji neurologicznej zaburzeń funkcji mózgu – kategoria I i II.

2

3.2. Wykonanie w okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, świadczeń zdrowotnych rehabilitacji neurologicznej zaburzeń funkcji rdzenia i korzeni nerwowych – kategoria I i II.

2

3.3. Wykonanie w okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, świadczeń zdrowotnych rehabilitacji neurologicznej zaburzeń obwodowego układu nerwowego i dystrofie mięśniowe – kategoria I i II.

2

3.4. Wykonanie w okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, świadczeń zdrowotnych rehabilitacji neurologicznej dziecięcej – kategoria I-III.

2

4. Pozostałe warunki

4.1. W oddziale jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne lekarzy przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie odpowiadającej zakresowi świadczeń objętych przedmiotem postępowania.

2

4.2. W jednostce jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne fizjoterapeutów przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie fizjoterapii.

2

II.

Kompleksowość

1. Sposób wykonania umowy

1.1. Oferent realizuje na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w ramach rehabilitacji realizowanej w ośrodku lub oddziale dziennym – w lokalizacji.

3

1.2. Oferent realizuje na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w zakresie fizjoterapii ambulatoryjnej – w lokalizacji.

3

III.

Cena

2. Cena

1.1. Cena obliczona zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 10

13.Przedmiot postępowania: Rehabilitacja kardiologiczna lub kardiologiczna telerehabilitacja hybrydowa w warunkach stacjonarnych

1

2

3

4

5

6

Lp.

Kryterium

Kategoria

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

I.

Jakość

1. Personel

1.1. Lekarz specjalista w dziedzinie rehabilitacji w chorobach narządu ruchu lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji medycznej, lub medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej – równoważnik co najmniej 1 etatu na 15 łóżek.

15

1.2. Lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii – równoważnik co najmniej 1 etatu na 25 łóżek.

15

1.3. Fizjoterapeuta – równoważnik co najmniej 1 etatu na 10 łóżek, w tym równoważnik co najmniej 1 etatu magistra fizjoterapii.

8

1.4. Specjalista w dziedzinie fizjoterapii – równoważnik co najmniej 1 etatu.

3

1.5. Specjalista psychologii klinicznej – równoważnik co najmniej ¼ etatu.

3

2. Sprzęt i aparatura medyczna

2.1. System monitorowanego treningu fizjoterapeutycznego – testy wydolnościowe, próby wysiłkowe i badanie spirometryczne – w miejscu udzielania świadczeń.

3

2.2. Pracownia pomiarowa – w lokalizacji.

2

3. Realizacja wybranych świadczeń

3.1. Wykonanie w okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, świadczeń zdrowotnych rehabilitacji kardiologicznej z chorobami współistniejącymi oraz rehabilitacji kardiologicznej – kategoria I i II.

7

4. Pozostałe warunki

4.1. W oddziale jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne lekarzy przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie odpowiadającej zakresowi świadczeń objętych przedmiotem postępowania.

3

4.2. W jednostce jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne fizjoterapeutów przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie fizjoterapii.

3

II.

Kompleksowość

1. Sposób wykonania umowy

1.1. Oferent realizuje na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w zakresie fizjoterapii ambulatoryjnej – w lokalizacji.

3

1.2. Oferent realizuje na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w zakresie rehabilitacji kardiologicznej w ośrodku lub oddziale dziennym – w lokalizacji.

2

1.3. Oferent zapewnia w lokalizacji oddział kardiologii lub kardiochirurgii.

2

III.

Cena

1. Cena

1.1. Cena obliczona zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.

Maksymalnie 10

Tabela nr 2 – REHABILITACJA LECZNICZA – CZĘŚĆ WSPÓLNA

I. Jakość – wyniki kontroli i inne nieprawidłowości. Maksymalna suma punktów ujemnych: 12

1

2

3

4

Lp.

Oceniany warunek

Liczba punktów ujemnych

Uwagi

1.

Udzielenie świadczeń przez osoby o kwalifikacjach niższych niż wykazane w ofercie – stwierdzone tylko na podstawie kontroli.

1

2.

Udzielenie świadczeń w sposób i w warunkach nieodpowiadających wymogom określonym w umowie – stwierdzone tylko na podstawie kontroli.

1

3.

Braki w sprzęcie i wyposażeniu wykazanym w umowie – stwierdzone tylko na podstawie kontroli.

1,5

4.

Nieprzekazanie wymaganych informacji o prowadzonych listach oczekujących na udzielenie świadczeń opieki zdrowotnej co najmniej za dwa okresy sprawozdawcze (miesięcznie) w okresie 12 miesięcy poprzedzającym o 2 miesiące miesiąc obejmujący termin złożenia oferty.

0,5

5.

Nieprzekazanie wymaganych informacji o pierwszym wolnym terminie udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej co najmniej za cztery okresy sprawozdawcze (tygodniowe) w okresie 12 miesięcy poprzedzającym o 2 miesiące miesiąc obejmujący termin złożenia oferty, lub przekazanie informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.

0,5

6.

Obciążenie świadczeniobiorców kosztami leków lub wyrobów medycznych, lub środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego w przypadkach, o których mowa w art. 35 ustawy o świadczeniach.

0,5

7.

Pobieranie nienależnych opłat od świadczeniobiorców za świadczenia będące przedmiotem umowy.

0,5

8.

Niezasadne ordynowanie leków, wyrobów medycznych lub środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego – stwierdzone tylko na podstawie kontroli.

1

9.

Udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w miejscach udzielania świadczeń nieobjętych umową.

1

10.

Przedstawienie danych niezgodnych ze stanem faktycznym, na podstawie których dokonano płatności nienależnych środków finansowych lub nieprawidłowe kwalifikowanie udzielonych świadczeń opieki zdrowotnej – stwierdzone tylko na podstawie kontroli.

0,5

11.

Udaremnienie lub utrudnianie kontroli.

2

12.

Niewykonanie w wyznaczonym terminie zaleceń pokontrolnych.

1

13.

Co najmniej 10% świadczeń po raz pierwszy przekazanych do rozliczenia po upływie ostatniego okresu rozliczeniowego.

0,5

14.

Brak aktualnego przeglądu serwisowego sprzętu i aparatury medycznej do wykonania świadczenia – stwierdzone tylko na podstawie kontroli.

0,5

II. Jakość – pozostałe warunki. Maksymalna suma punktów: 6

1

2

3

4

Lp.

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

1.

Certyfikat ISO 9001 systemu zarządzania jakością.

1,5

2.

Certyfikat ISO 27 001 systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji.

1,5

3.

Świadczeniodawca prowadzi historię choroby lub historię zdrowia i choroby w postaci elektronicznej, w sposób, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 30 ustawy o prawach pacjenta, oraz wystawia recepty i skierowania co najmniej przez nanoszenie danych za pomocą wydruku.

3

III. Dostępność. Maksymalna suma punktów: 1

1

2

3

4

Lp.

Oceniany warunek

1.

Odrębna aplikacja służąca wykonaniu obowiązku zapewnienia bieżącej rejestracji świadczeniobiorców drogą elektroniczną, ze zwrotnym automatycznym wskazaniem terminu.

1

IV. Ciągłość. Maksymalna suma punktów: 13

1

2

3

4

Lp.

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

1.

W dniu złożenia oferty oferent realizuje na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w ramach danego zakresu świadczeń i w ramach obszaru, którego dotyczy postępowanie.

2

Jedna odpowiedź do wyboru

2.

W dniu złożenia oferty oferent realizuje, nieprzerwanie od 5 lat, na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w ramach danego zakresu świadczeń i w ramach obszaru, którego dotyczy postępowanie.

5

3.

W dniu złożenia oferty oferent realizuje, nieprzerwanie od 10 lat, na podstawie umowy proces leczenia świadczeniobiorców w ramach danego zakresu świadczeń i w ramach obszaru, którego dotyczy postępowanie.

8

4.

Rozliczenie ponad 90% wartości zrealizowanych świadczeń na rzecz świadczeniobiorców do 18. roku życia w okresie 12 miesięcy poprzedzającym o 2 miesiące miesiąc obejmujący termin złożenia oferty.

5

Jedna odpowiedź do wyboru

Nie dotyczy przedmiotu postępowania: Rehabilitacja dzieci z zaburzeniami wieku rozwojowego w ośrodku lub oddziale dziennym

5.

Rozliczenie ponad 70% wartości zrealizowanych świadczeń na rzecz świadczeniobiorców do 18. roku życia w okresie 12 miesięcy poprzedzającym o 2 miesiące miesiąc obejmujący termin złożenia oferty.

3

V. Inne. Maksymalna suma punktów: 1

1

2

3

4

Lp.

Oceniany warunek

Liczba punktów

Uwagi

1.

Współpraca z Agencją – świadczeniodawca przekazywał w terminie dane, o których mowa w art. 31lc ust. 2 ustawy o świadczeniach, w zakresie świadczeń objętych przedmiotem postępowania – dotyczy okresu po dniu 22 lipca 2017 r.

1

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00